Jag ställer inte upp på att vara syndabock.

skyll inte på oss

Bara för att jag är svenskspråkig så är jag inte skyldig till att finskspråkiga barn mäste studera svenska.Min finskspråkiga man är 100 % oskyldig när han råkade föddas i en finskspråkig familj,våra barn är då antagligen skyldiga till 50 % enligt språkaktivisternas logik ?

12

63

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Suomi on Suomalainen

      Tämä palsta Suomenkielisille ettäs tiiät hurripaska sen!

      • tack det samma

        Paska kan du vara själv.


      • 88 88 8888

        Ruotsinkielellä SAA kirjoittaa kaikillla SUOMI 24 palstoilla.


    • Rasistit pois

      Olen Suomalainen mutta rasisteja on Ahvenanmaalla ja yleensä suomenruotsalaiset
      ovat oikeita huippurasisteja.

      • Asun Ahvenanmaalla ja voin kertoa että täällä on erittäin vähän rasismia eivätkä tuntemani suomenruotsalaiset ole rasisteja. Itse olen suomenkielinen.


    • Vai on hurri oivalta

      Sopii mennä katsomaan niitä suomalaisten oikeuksia sinne Ahvenanmaalle.

      Onko suomenkielisille kouluja onko oikeus puhua Suomea julkisesti
      ja miksi on syrjintä joka on peräti laillistettua että suomenkielisiä saa
      syrjiä kun sen tekee ystävällisesti ? En vain käsitä miksi pitää erotella
      ihmisiä ja siihen on jopa lailliset oikeudet Ahvenanmaalla?

      Tuo Ahvenaisena esiintyvä on täysi aivopestypelletti ja ruotsittaja joka
      aukoo turpaansa toistenkin asioista pitäisi vain hirriloinen lättynsä kiinni
      olisi vain hiljaa senkin hurri!

      • Tervetulua tänne Ahvenanmaalle! Aiuon turpaani asioista jotka tunnen, eli rasismi on todella vähäistä täällä Ahvenanmaalla.


    • Hurrit valehtelee

      Jospa joku muukin ihminen sanoisi asioista oikein eikä mitään vääristelyä?
      Jos yksi ruotsimielinen aivopesty kahjo on vastaamassa kaikkien puolesta
      niin on se merkillistä?

      Ahvenanmaalla ei suomenkielisillä ole enää mitään oikeuksia koska
      ruotsikiihkoiset rasistit toimivat omilla argumenteillaan ja ovat
      järjestelmällisesti hävittäneet kaiken sen suomalaisen kulttuurin saarelta.

      Kehoittaisin kaikkia järkeviä ihmisiä kiertämään kaukaa tuo rasistien pesäpaikan!

      • En tiedä miten tämä keskustelu liittyy senioripuolueeseen, mutta vastaan joka tapauksessa. Suomenkielisenä Ahvenanmaalla asuvana (ja tiedän edustavani myös muita täällä asuvia suomenkielisiä) pystyn mielestäni kertomaan suomenkielisten asemasta. Rasismista täällä kirjoittavat ihmiset, joilla ei ole mitään käsitystä elamästä Ahvenanmaalla, tuskin moni heistä on edes käynyt täällä. Täällä on hyvä asua ja elää ihan riippumatta siitä mitä kieltä äidinkielenään puhuu.


    • Syrjintä on törkeää

      Totta on kun ei ole Suomalainen eikä puhu Suomea niin silloin on hyvä asua
      Ahvenanmaalla eikä silloin joudu syrjinnänkohteeksi.

      Ruotsalaisuus on erittäin raakaa ja ihmisiä erottelevaa joten se siitä.

      • Lukutaidossasi on puutteita. Kirjoitin, että täällä on hyvä asua, on äidinkieli mikä tahansa. Se voi siis yhtä hyvin olla suomi kuin vaikka retroromania. Täällä on vähän kammoamaasi rasismia eikä täällä syrjitä ihmisiä.
        Mitä ihmettä tarkoitat tuolla ruotsalaisuudella? Onko Ruotsi mielestäsi raaka maa (miten sen perustelet?) ja millä tavalla Ruotsissa erotellaan ihmisiä? En ymmärrä tarkoitustasi, mutta minun on vaikea uskoa että Ruotsi tai ruotsalaiset olisivat jotenkin raaempia kuin esimerkiksi Suomi tai suomalaiset.


    • Rasistit on tyhmiä

      Suomi on sivistynyt maa mutta ruotsalaiset ovat rasisteja siinä on ero.
      Ahvenanmaalaiset ovat kotoisin ruotsista ja sen näkee miten siellä kohdellaan
      suomenkielisiä heitä saa jopa syrjiä laillisilla oikeuksilla.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 123
      3069
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      88
      2813
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2208
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      21
      1776
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1668
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1509
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      17
      1479
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      28
      1427
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1387
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      80
      1320
    Aihe