Onko Jack Daniel*s viski terveysriski

-nokinen-

Telkkarista tuli dokkari Jack Daniels viskin valmistuksesta. Siinä tynnyreitä poltettiin sisältä. Tynnyrin sisältä sitten myöhemmmin kirkas viski saa värinsä ja makunsa. Kun väri ja maku tulee osittain poltetusta puusta, herää kysymys miten turvallinen juoma on? Palanutta kun pitäisi välttää syömästä.

7

1336

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • CrownRoyal

Viskit ovat kyllä tosiaankin niin uusi keksintö etteivät tuollaiset asiat varmaankaan ole tulleet esille ja terveysvaikutuksia selvitetty vielä tähän mennessä.

• 88...

Älä usko kaikkea mitä telkkarista näet;)

Valmis viski on hailakan kusen väristä ja sitten se värjätään ja kenties lisätään hieman savuaromia.

• Viski viskinä

Itse asiassa puhut asiaa, poltetut tynnyrit ovat terveysriski - karsinogeenien takia, tosin tästä ei saa puhua. Koska kyseessä on alkoholi ei karsinogeenit ole samalla tavalla riski - koska alkoholi itsessään on suurempi riski.

Valitettavasti viskin saa (ei ole pakko) värjätä E150 väriaineella, sokerikulööri, eniten haittaa aiheuttavat E150c ja E150d.

Onneksi on valituneista viskitekijöitä jotka eivät käytä väriaineita - tämä yleensä mainitaan etiketissä.

• scottishfettish

Mustaksi palanutta lihaa ei saa syödä se aiheuttaa syöpää. Eiköhän se ole ihan turvallista jos viskiä juot kunhan pysyt kohtuudessa. Onhan yksi lasi viiniäkin terveellistä mutta yksi pullollinen haitallista. Sveitsiläinen lääkäri Paracelsus sanoi kaikki on myrkkyä, mikään ei ole myrkkyä. Katsoin itsekin ohjelman mutta sitä viskiä en joisi, sehän on tehty maissista! Onko se geenimanipuloitu? Parhaat viskit tulee skotlannista!

• Anonyymi

Mutta kun se on niin hyvää!
        T:Keith

• Anonyymi

hyvää on ja maistuu.

• Anonyymi

Suusyöpää, kurkkusyöpää, ruokatorven syöpää, vatsasyöpää, peräsuolisyöpää. Raakana paskinta viskiä ikinä. Täysin yliarvostettu brändi eli tuotemerkki.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      119
      1652
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1478
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      36
      891
    4. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      849
    5. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      38
      801
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      776
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      43
      728
    8. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      720
    9. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      718
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      690
    Aihe