Hymiöitä joka lähtöön

von-kugelhantel

Tuttavani vinkkasi mulle sähköpostitse hymiölinkistä, jossa on paaaljon hymiöitä. Hämmästelin, kun katselin joitakin tietämiäni hymiöitä, joiden selitys olikin jotain ihan muuta kuin olin kuvitellut. Esimerkiksi oletin tämän tarkoittavan "nolona" x)

Sepäs tarkoittaakin kuollut. :o) tarkoittaa pelleä/klovnia, eikä suinkaan hymyä. Täytyykin vissiin tarkistaa aina ennen hymiön laittoa sivuilta, mitä uskaltaa käyttää, ettei anna muille väärinkäsitystä. :]

http://www.airteg.com/tekstiviestit/hymio-sanakirja/

112

8095

Vastaukset 112

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minä olen tässä.
      • Minä olen siinä.

Tota sorry, olen siis joku noista, sellainen missä kieli roikkuu vasemmassa suupielessä. (Ei hymiötä)

• Minä olen siinä. kirjoitti:

Tota sorry, olen siis joku noista, sellainen missä kieli roikkuu vasemmassa suupielessä. (Ei hymiötä)

Okei, nuo kielihymiöt onkin hauskoja. :)

• :()
        von-kugelhantel kirjoitti:

Okei, nuo kielihymiöt onkin hauskoja. :)

Tarvii mmuistaa että toi aloituksen linkki on vain yksi hymiölista muiden joukossa. Toisissa listoissa eri hymiöt voivat tarkoittaa eri asioita.

• Merkki Guru
        :() kirjoitti:

Tarvii mmuistaa että toi aloituksen linkki on vain yksi hymiölista muiden joukossa. Toisissa listoissa eri hymiöt voivat tarkoittaa eri asioita.

Nyt väännät kyllä ihan omalla tavalla...

x) ei ole olemmassakaan, tuo kuollut oli x( .Ethän vain sekottanut xD = nolottaa toisen puolesta tai "eikä,oikeastikko?!" - tyyppinen

Toisekseen, :o) ei ole pelle vaan vaan iso nenäinen, jota voi ihan hyvin käyttää :) -sijasta.

• Turhuutta
        Merkki Guru kirjoitti:

Nyt väännät kyllä ihan omalla tavalla...

x) ei ole olemmassakaan, tuo kuollut oli x( .Ethän vain sekottanut xD = nolottaa toisen puolesta tai "eikä,oikeastikko?!" - tyyppinen

Toisekseen, :o) ei ole pelle vaan vaan iso nenäinen, jota voi ihan hyvin käyttää :) -sijasta.

En käytä hymiötä edes tosielämässä, vaan monotonista konemaisuutta, ja räävittömiä pervoilu merkkejä sormilla ja kielellä ja tietysti keskisormea heiluttelen kaiken aikaa keskustelujen ohella kun minulle puhutaan.

• Oho..Mä olen tietämättäni näyttäny monille kieltäni.....näin.. :P

• ei niitä kukaan voi päättää mitä ne merkitsee ,. minulle tuo on aina ollut ilkikurinen hymy :P"

• Mitäs muuta olet tehnyt? Jotain tuhmaa kenties? *vinks*

• HugaZaga kirjoitti:

ei niitä kukaan voi päättää mitä ne merkitsee ,. minulle tuo on aina ollut ilkikurinen hymy :P"

Mä olen taas pitäny sitä semmosena, kun on tehny jotain hölmöä. :)

• strange.cyborg kirjoitti:

Mitäs muuta olet tehnyt? Jotain tuhmaa kenties? *vinks*

Muako tarkotit? :)
        Riippuu siitä, mikä on tuhmaa..;))

• Tietämättäsi? Mä olen näyttänyt ihan tietoisesti. :P

• von-kugelhantel kirjoitti:

Tietämättäsi? Mä olen näyttänyt ihan tietoisesti. :P

:)))))

• strange.cyborg kirjoitti:

Mitäs muuta olet tehnyt? Jotain tuhmaa kenties? *vinks*

Mitäs ihmeen tuhmaa sinä sinä sitten vinkkaat *vinks* ?

• mii-su kirjoitti:

:)))))

Oletko sinä sitten erittäin lihava, vai kuka?

erittäin ylipainoinen/ :)))

Noloa mutta itsekin käytin ja luulin sen ihan olevan
        hymy :)
        enempi hymyä :)))
        ja loputonta röhönaurua :))))))))

mutta että lihava?

Minä taidan lopettaa koko hymiö harrastuksen , sen verran liikaa opeteltavaa näin vanhalle.

• huqe kirjoitti:

mutta että lihava?

Minä taidan lopettaa koko hymiö harrastuksen , sen verran liikaa opeteltavaa näin vanhalle.

Ai, että tää :)))) tarkottaa lihavaa...no justiinsa. Minäkin luulin, että tarkottaa kunnon naurua. ;))
        Mä en voi lopettaa, ku oon riippuvainen. :P

• huqe kirjoitti:

mutta että lihava?

Olen olen! :)

Mulla on vakiintunut muutama hymiö, en oikein osaa käyttää uusia tai lisätä niitä vakituiseen käyttöön.

• mii-su kirjoitti:

Muako tarkotit? :)
        Riippuu siitä, mikä on tuhmaa..;))

Sen kun tietäisi jokaisen kohdalla. Itse en osaa erottaa enää kovin hyvin ruuvimeiseliä ja kahvipakettia kunnolla toisistaan, joten se siitä henkisyydestä XD

• ........
        mii-su kirjoitti:

Ai, että tää :)))) tarkottaa lihavaa...no justiinsa. Minäkin luulin, että tarkottaa kunnon naurua. ;))
        Mä en voi lopettaa, ku oon riippuvainen. :P

Luulin että ::::))))) tarkoittaa pölyämistä kuten Jaska Jokusessa.

• Tämä tarkoittaa hei
        ........ kirjoitti:

Luulin että ::::))))) tarkoittaa pölyämistä kuten Jaska Jokusessa.

--------

• Minkähän takia tarvitaan hymiö kertoakseen että on rusetti kaulassa? Vaikka asia ei tosiaan mua kyllä koske mitenkään. ;)

• &>D = rusetti pöntössä

• inkkaritar

Olipa siellä...kaikennäköistä. Minä tulkitsen aina hymiöt oman mielikuvitukseni mukaan :)

• Niin minäkin olen tehnyt, oman mielikuvituksen mukaan. Välillä on täytynyt tarkistaa googlettamalla, jos on tullut oudompi hymiö kohdalle.

• voittaja-hymiö \o/

• Tuota tulee aika harvoin käytettyä, vaikka sen merkityksen tiedän.

• Tuo ku on voittajahymiö? Tuostakin tulee vaikka mitä mieleen..

• Joo niin minäkin tiedän , sehän on nainen klo 10:10 -asennossa. Tarkoittiko samaaa, vaii?

• huqe kirjoitti:

Joo niin minäkin tiedän , sehän on nainen klo 10:10 -asennossa. Tarkoittiko samaaa, vaii?

Häh? klo 10:10...:P

• mii-su kirjoitti:

Tuo ku on voittajahymiö? Tuostakin tulee vaikka mitä mieleen..

voi sen kyllä ajatella tarkoittavan synnyttävää naistakin ,. tai kirjainyhdistelmää LOL hieman tyylitellen ,.

• mii-su kirjoitti:

Häh? klo 10:10...:P

niin vasen jalka kello 10 kohdalle ja oikea 10 yli niin eikö se ole aika 10-asento?
        ettei aina vaan 69

mä näin sun kielen -- tässä mun kieli :p ;)

• huqe kirjoitti:

niin vasen jalka kello 10 kohdalle ja oikea 10 yli niin eikö se ole aika 10-asento?
        ettei aina vaan 69

mä näin sun kielen -- tässä mun kieli :p ;)

No nyt mä vasta hokasin.Kauan se kesti.. :D

On sulla nätti kieli.. ;)

• mii-su kirjoitti:

No nyt mä vasta hokasin.Kauan se kesti.. :D

On sulla nätti kieli.. ;)

Kiitos, Hyvää Ystävän Päivää , H Y P

On sulla upeat liljat Onko ne ihan omalta kesä pihalta?

• huqe kirjoitti:

Kiitos, Hyvää Ystävän Päivää , H Y P

On sulla upeat liljat Onko ne ihan omalta kesä pihalta?

Kiitos samoin. :)

Eipä ole omalta pihalta noi. Mulla on nyt semmosia Liljan mukuloita maassa, mistä tulee vaan keltasia ja valkoisia. :)

• mii-su kirjoitti:

Kiitos samoin. :)

Eipä ole omalta pihalta noi. Mulla on nyt semmosia Liljan mukuloita maassa, mistä tulee vaan keltasia ja valkoisia. :)

Mua vähän jännittää mitä mä löydän vai onko myyryläiset löytäneet / siirtäneet ja mitä minne.
        On kivaa odottaa että kohta pääsee maahan käsiksi. Meillä oli sellainen miekka-taistelu, kun en ole osannut niitä istuttaa oikein ja nyt sitten jännittää, että joko se meni oikein.

Tässä olkaa hyvä
        http://puutarha.net/keskustelukanava/ketjut/3275/1/0/1/
        Tällaista kaunokaista minä olen odottanut jo monta vuotta
        https://www.viherpeukalot.fi/?s=11&tuote=50258

Pitäisikö sille keksiä hymiö )(: ~)() ------->>>-- joo toi aika näkönen ;)

• huqe kirjoitti:

Mua vähän jännittää mitä mä löydän vai onko myyryläiset löytäneet / siirtäneet ja mitä minne.
        On kivaa odottaa että kohta pääsee maahan käsiksi. Meillä oli sellainen miekka-taistelu, kun en ole osannut niitä istuttaa oikein ja nyt sitten jännittää, että joko se meni oikein.

Tässä olkaa hyvä
        http://puutarha.net/keskustelukanava/ketjut/3275/1/0/1/
        Tällaista kaunokaista minä olen odottanut jo monta vuotta
        https://www.viherpeukalot.fi/?s=11&tuote=50258

Pitäisikö sille keksiä hymiö )(: ~)() ------->>>-- joo toi aika näkönen ;)

Olipa kaunis kukkanen. :) Pitäsköhä minunki kokeilla..

Noi Liljat on mun äidin vanhoja mukuloita, jotka pelastin aikoinaan. Kyllä ne jaksaa vaan joka vuos nousta.

• mii-su kirjoitti:

Olipa kaunis kukkanen. :) Pitäsköhä minunki kokeilla..

Noi Liljat on mun äidin vanhoja mukuloita, jotka pelastin aikoinaan. Kyllä ne jaksaa vaan joka vuos nousta.

Minäkin perin noi miekat niitä oli n 50 mutta kuoli paljon kun istutin väärin enää on n 20
        On ne sentäs hengissä muttei kuki , toivon ensi kesänä kukkaa nyt kun sain ne oikein istutteua kai, vihdoinkin. Kokeile ihmeessä. Kun saat yhden juurakon voit sitten 3 v kuluttua jakaa niitä ja silleen saat niitä monta lisää. Se on kyllä pihan kuningatar.

Mulla on myös sellaista keltaista kai päiväliljoja, ne tuoksuu namilta, karkilta. Ihana tuoksu.
        Nyt sitten on meneillään uusi villitys syysleimu. Sekin tuoksuu karkille. Lapsuuden ihastus tädin mökiltä. Viime kesänä oli jo vähän. Nyt olen lisännyt saa nähä onnistuinko ... jänskättää niin....

• Kaunis Kaarina

Katselen noita hymiöitä tuolla linkissä, ne kaikki vilisee ja pyörii mun silmissä. Hjälp!
      Nyt mä menin ihan luoviin tiloihin...

• Otapa kuppi hyvää ja lämmintä kahvia (_) se piristää tai pane :Q

• Eivät kieliopissani

En käytä. Jos tekstejäni ette muuten ymmärrä, olkaa ymmärtämättä.

• ,.,,.,.,,,.,

Hymiöt voivat tarkoittaa useampaakin asiaa.

Olen tosin viime aikoina siirtynyt enemmän näihin:

>.>

• ,.,,.,.,,,.,

Ai japanilaisia... okei.

• rusa hohde

Hmm-.-Liekkö nuolenpääkirjoituksen uusituleminen vaiko visuaalikirjoituksen uusi aikakausi,kuka tuon nyt tietää?

• Kieli

Hymiöt on tarkoitettu ihmisille jotka eivät osaa ilmaista tunteitaan äidinkielellään (ja todennäköisesti ei muutenkaan).

• Tai ehkäpä hymiöt "on tarkoitettu" malttamattomille nuorille, alle 25-vuotiaille ihmisille, joille kaiken pitää tapahtua mahdollisimman nopeasti - myös tekstiviestien lähetyksen!

Nuoret ihmiset näyttävät harvoin JAKSAVAN KESKITTYÄ KIRJOITTAMAAN pitkiä ja viimeisteltyjä kommentteja, vaikka tuntuvat "jatkuvasti räpläävän kännyköitään"! Kun kaiken pitää tapahtua tässä ja heti, tyydytään lähettelemään LYHYITÄ, VIIMEISTELEMÄTTÖMIÄ VIESTEJÄ SINNE TÄNNE, HYMIÖIDEN KERA!

• MITEN sen teet????

"Hymiöt on tarkoitettu ihmisille jotka eivät osaa ilmaista tunteitaan äidinkielellään (ja todennäköisesti ei muutenkaan)."

Miten ihmeessä ilmaiset tunteita kirjallisesti? Siis ilman, että kirjoitat perään, millä mielellä olet, esim. "*iloisesti*/*surullisesti*/*piruilevasti*...." Ei ole mahdollista. Esimerkiksi vitsailua/sarkasmia on mahdoton tunnistaa pelkästä sanallisesta ilmauksesta. Siihen tarvitaan myös se sävy, jota ei kirjoitettuun tekstiin ole mahdollista lisätä.

Hymiöt nyt vaan ovat käteviä, mutta tietenkin muutosvastarintaa löytyy asialle kuin asialle. Ja varsinkin netissä toisten (=niiden, jotka eivät tee juuri niin kuin MINÄ teen) vähättely on todella yleistä, jopa enemmän sääntö kuin poikkeus. Jokaisessa ketjussa kun tuntuu olevan vähintään yksi, joka keksii vähätellä muiden ketjuun osallistuvien älyä tavalla tai toisella. Veikkaan, ettet sinäkään olisi tuota kommenttiasi esittänyt kasvotusten tapahtuvassa keskustelussa.

• 19+3
        maruna_alkuperainen kirjoitti:

Tai ehkäpä hymiöt "on tarkoitettu" malttamattomille nuorille, alle 25-vuotiaille ihmisille, joille kaiken pitää tapahtua mahdollisimman nopeasti - myös tekstiviestien lähetyksen!

Nuoret ihmiset näyttävät harvoin JAKSAVAN KESKITTYÄ KIRJOITTAMAAN pitkiä ja viimeisteltyjä kommentteja, vaikka tuntuvat "jatkuvasti räpläävän kännyköitään"! Kun kaiken pitää tapahtua tässä ja heti, tyydytään lähettelemään LYHYITÄ, VIIMEISTELEMÄTTÖMIÄ VIESTEJÄ SINNE TÄNNE, HYMIÖIDEN KERA!

Myös se on vaikuttanut asiaan, että tekstiviesteihin mahtuu vain tietty määrä merkkejä. Lyhennelty "sähkösanomaviestittely" on aika kalvakkaa luettavaa ilman yhtään hymyä :) Itse käytän hymiöitä kyllä, niiden avulla pystyy kirjoittamaan ironisesti ja kuitenkin sitte kertomaan, ettei oikeasti ole kirjoittamaansa mieltä. "Niinku en siis todellakaan pysty kirjoittamaan mitään ilman hymiöitä ;) "

• Kieli
        MITEN sen teet???? kirjoitti:

"Hymiöt on tarkoitettu ihmisille jotka eivät osaa ilmaista tunteitaan äidinkielellään (ja todennäköisesti ei muutenkaan)."

Miten ihmeessä ilmaiset tunteita kirjallisesti? Siis ilman, että kirjoitat perään, millä mielellä olet, esim. "*iloisesti*/*surullisesti*/*piruilevasti*...." Ei ole mahdollista. Esimerkiksi vitsailua/sarkasmia on mahdoton tunnistaa pelkästä sanallisesta ilmauksesta. Siihen tarvitaan myös se sävy, jota ei kirjoitettuun tekstiin ole mahdollista lisätä.

Hymiöt nyt vaan ovat käteviä, mutta tietenkin muutosvastarintaa löytyy asialle kuin asialle. Ja varsinkin netissä toisten (=niiden, jotka eivät tee juuri niin kuin MINÄ teen) vähättely on todella yleistä, jopa enemmän sääntö kuin poikkeus. Jokaisessa ketjussa kun tuntuu olevan vähintään yksi, joka keksii vähätellä muiden ketjuun osallistuvien älyä tavalla tai toisella. Veikkaan, ettet sinäkään olisi tuota kommenttiasi esittänyt kasvotusten tapahtuvassa keskustelussa.

Voi hyvä ystäväni (=hieman koppavasti), kirjallsuus on täynnä (=liioitellen) ironiaa ja sarkasmia ilman että olisi käyttty mitään graafisia korostamiskeinoja paitsi joskus versaalija, kursiivia tai alleviivauksia (=ikävän opettavaisesti).

Kieli ja tekstimassa ovat aina kokonaisuusvisti ja niillä ilmaistaan ei vain asiasubstanissia vaan myös tunteita. Jännitys- ja tunnekirjallisuudessa kaikkein vaikkuttavimman virikkeet ja tunteet ovat ne jotkä lukevat rivien välistä, tai annetaan lukijan itse oivaltaa ja tuntea.

Tämä on vakava keskustelu, ja jatkoaa seuranee. (=uhkaavasti, pelotelleen ja hieman epämiellyttävällä alavireellä)

Hymiöiden haasteen on se että hymiöitä pitää koko ajan keksiä uusia ja jossain vaiheessa kirjoitettu kielu muuttuu graafiseksi viestinnäksi.

Stenografia on jo paljolti korjattu SMS-kielllä u2, lol yms. - pian on pelkkiä kuviota mikäli kehitys jatkuu.

• MITEN sen teet????
        Kieli kirjoitti:

Voi hyvä ystäväni (=hieman koppavasti), kirjallsuus on täynnä (=liioitellen) ironiaa ja sarkasmia ilman että olisi käyttty mitään graafisia korostamiskeinoja paitsi joskus versaalija, kursiivia tai alleviivauksia (=ikävän opettavaisesti).

Kieli ja tekstimassa ovat aina kokonaisuusvisti ja niillä ilmaistaan ei vain asiasubstanissia vaan myös tunteita. Jännitys- ja tunnekirjallisuudessa kaikkein vaikkuttavimman virikkeet ja tunteet ovat ne jotkä lukevat rivien välistä, tai annetaan lukijan itse oivaltaa ja tuntea.

Tämä on vakava keskustelu, ja jatkoaa seuranee. (=uhkaavasti, pelotelleen ja hieman epämiellyttävällä alavireellä)

Hymiöiden haasteen on se että hymiöitä pitää koko ajan keksiä uusia ja jossain vaiheessa kirjoitettu kielu muuttuu graafiseksi viestinnäksi.

Stenografia on jo paljolti korjattu SMS-kielllä u2, lol yms. - pian on pelkkiä kuviota mikäli kehitys jatkuu.

Jos noin tekstiviestejä kirjoitat, niin aika rasittavaa varmaan vastaanottajan niitä on lukea.

Taidat luulla, että jotkut käyttäisivät hymiöitä kirjallisuudessa. Tällaista en ole kuullut kenenkään puolustavan. Kaunokirjallisissa teoksissa tosiaankin tunnetiloja kuvaillaan sanallisesti, mutta et kai sinä nyt herranjestas tekstareita kirjoita kuin proosaa? Tai varsinkaan noin kuin tuon kommenttisi (=äimistyneenä)?

"- Olisi oikein mukava tavata taas pitkästä aikaa", Kieli sanoi hieman epävarman oloisena peläten, että tapaaminen saattaisi repiä auki vanhoja haavoja."

Itse käytän mieluummin hymiöitä, kun en kuitenkaan ole kirjoittelemassa Finlandia-voittajaa.;)

• Hymiöt ovat laumasielujen tapa olla muka nokkela.

• :)))

Onpa sulla paljon uusia nikkejä:))))))))))))))))))))))))))))

• nyt sattu leukaan

Onpa sulla iiiiiiso kaksoisleuka :)

• Aada.

Tottakai mä käytän aina hymiöitä. :)

• Ei en harrasta hymiöitä - juuri ollenkaan! Pidän niitä nuorten, alle 25-vuotiaiden juttuna.

• raaka totuus

Vittuillakseni laitan välillä hymiön =)

Oikeesti se naama ei muutu siitä perusnorsunvidusta mihinkään siinä näyttöpäätteen edessä vaikka kuinka hymiöisi.

• TodellinenRakkaus

Venäjä

• 777

Silti parempi rakkaustarina kuin Twilight.

• Odotamme EU-direktiiviä hymiöiden merkityksistä...... 8¤]

• taidatte olla +50v?

ei voi olla hymiöiden käyttö näin vaikeaa :DD

• Eihän se vaikeaa ole, mutta kun osaa Suomen kielen, saa sillä hyvän mielen. Hymiöitä käyttävät uusavuttomat peruskoululaiset, jotka eivät muuten saa itseään ymmärretyksi.

• Kui?
        LaardiBee kirjoitti:

Eihän se vaikeaa ole, mutta kun osaa Suomen kielen, saa sillä hyvän mielen. Hymiöitä käyttävät uusavuttomat peruskoululaiset, jotka eivät muuten saa itseään ymmärretyksi.

En ole uusavuton enkä peruskoululainen, käytän silti hymiöitä. Hymiö on kuin mauste tai lisäarvo viestissä.

Ehkä sinunkin olisi ollut hyvä käyttää hymiötä viestissäsi, siitä olisi saanut selvän, onko viestisi faktaa, sarkasmia vai hyväntahtoista piruilua. Nyt et saanut viestissäsi itseäsi ymmärretyksi.

• Kui? kirjoitti:

En ole uusavuton enkä peruskoululainen, käytän silti hymiöitä. Hymiö on kuin mauste tai lisäarvo viestissä.

Ehkä sinunkin olisi ollut hyvä käyttää hymiötä viestissäsi, siitä olisi saanut selvän, onko viestisi faktaa, sarkasmia vai hyväntahtoista piruilua. Nyt et saanut viestissäsi itseäsi ymmärretyksi.

Hymiö siis auttaa ymmärtämään, jos ei kirjoitettu teksti uppoa? 8¤D

• Ei tuolla ollut kuin pari sellasta, mitä käytän "väärässä merkityksessä". :) Osa oli uusiakin, muutamat tiedossa mitä ei kuitenkaan itse käytä.

Tietty nois monissa oli ehkä se, että jollain hymiöllä oli enemmän merkityksiä kuin oli ajatellut.

• EN!

:)

• en.

en.

• Rohvessori

Olen älykäs ihminen, joten en sorru hymiöiden käyttöön. Joskus on halua laittaa muutama hymiö, mutta lujan tahdonvoiman avulla onnistun välttämään kiusaukset.

• Vieteri Sykerö

Et sinä mikään älykäs ole, tyhmä ko saapas :D

• Toisinaan käytän, mutta ne jäävät muutamiin.

Pääasiassa :) ;) XD :O :@

• mr smiley

Olen aloittanut netin käytön 90-luvun puolivälissä ja siitä asti pyörinyt irc-kanavilla, joten enpä taida kyetä olemaan ilman hymiöitä. Tietenkään hymiöitä ei kannata käyttää liikaa, koska siinä käy sitten niin, että hymiön tehovaikutus katoaa täysin. Eihän jokaista lausettakaan lopeteta huutomerkkiin. Myös vanha suomalainen sanonta tyhjälle naurajista pätee edelleen ;) Siis: Kasvaa se mies räkänokastakin, vaan ei tyhjän naurajasta.

Ei hymiöitä tietenkään kannata käyttää virallisissa yhteyksissä, mutta kun keskustelee vaikkapa kavereiden kanssa reaaliaikaisesti, niin paljon nopeampaa on käyttää hymiöitä kuin hioa jokaista lausetta kaunokirjalliseen muotoon. Ja säästyypä siinä väärin ymmärtämiseltäkin.

• niukasti hymiöitä

Hymiöiden yletön viljely tekee tekstistä jotenkin lapsellisen, ei niitä voi ainakaan virallisissa teksteissä käyttää. Tarvitseeko niitä käyttää pääasiassa ollenkaan jollei jokin ole aivan erityisen hauskaa tai tyrmistyttävää tms.
      Jos joka virkkeen lopussa on pisteen sijasta hymiö niin se on jo naurettavaa.

• mike2

Nyt pistää jo hymyilyttämään noi hymiöongelmat.Hymyssä suin ; (

• tyhmäthymiöt

Mä saan "kavereilta" selalsia piru hymiöitä. ....jos ei osaa sanoa suoraan jotain, olkoot takapiru.
      PITÄÄKÖ MUN NYT JOKA KUVA TIETÄÄ?!

• keharia

Hymiöiden käyttö on merkki vaikeasta aivovammasta.

• Hymyä naamaan

Vai että hymiöitä. Pärjääkö niillä yliopplastutkinnossa?

• Yliopisto-opiskelija

Ei tietenkään, niillä viestitään vapaa-aikana kavereiden kanssa ;>

• ^_^

Käytän itse kyllä hymiöitä keskustellessani ystävieni ja mieheni kanssa joko tekstiviestitse tai facessa.

Virallisiin viesteihin hymiöt eivät kuulu.

Jos saan joltakin ystävältäni viestin, jossa EI ole hymiötä, hänellä on oletettavasti joku huonosti, tai hän on vihainen.

Esim.
      "Ok." on paljon tylympi vastaus kun "Okei :)".
      Tai "Meidän täytyy nähdä." kuulostaa siltä, että lähettäjä haluaa suurinpiirtein tappaa minut, tai itsensä, kun taas "Hei, meidän täytyy nähdä joku päivä! :)

• aarh

Kakattaa.

• ebin t make :D:D:D

Hymiö on paras :D:D:D:D ja viina :D:D:D

• Vain oma naama hymyä

Kauan aikaa sitten käytin aurinkonaamaa paljon, kun luulin sitä omaksi keksinnökseni. Juttu juolahti mieloseen muutama vuosi sitten Hangon reissulla, siellä silmään osui jonkun vanhan talon seinästä Hangon keksin hymyilevä naama.

Se oli muistin avain, joka aukaisi muiston niihin aikoihin, varhaiseen nuoruuteen, kun mua sanottiin Hangon keksiksi ja aloin piirtelemään sitä keksin hymyilevää naamaa joka puolelle ja paikkaan. Silloin kukaan ei tiennyt vielä hymiöistä mitään. Nyt en enää juurikaan hymynaamaa käytä teksteissä, kun kaikki muut käyttävät, liiaksikin.

• factahomma

Hymy naama on ollut vuosikymmeniä ellei satoja käytössä että.….

• Factaile itelles
        factahomma kirjoitti:

Hymy naama on ollut vuosikymmeniä ellei satoja käytössä että.….

Hymynaama on saanut olla käytössä vaikka miljoonia vuosia. Ehkä keksinkin sen edellisestä elämästä ...

• Tässä teille faktaa
        Factaile itelles kirjoitti:

Hymynaama on saanut olla käytössä vaikka miljoonia vuosia. Ehkä keksinkin sen edellisestä elämästä ...

"Hymiö on Scott Fahlmanin 19. syyskuuta 1982 keksimä tapa lisätä tekstimuotoisen esityksen, kuten sähköpostin tai tekstiviestin, ilmaisuvoimaa. Hymiö, esimerkiksi :-)"

Lainaus on wikipediasta.

Ja kuka muuten keksi että ihmisillä on muka jotain edellisiä ja tuleviakin elämiä? Tuskin keksit itse sitäkään.

• ٩(͡๏̯͡๏)۶

__̴ı̴̴̡̡̡ ̡͌l̡̡̡ ̡͌l̡*̡̡ ̴̡ı̴̴̡ ̡̡͡|̲̲̲͡͡͡ ̲▫̲͡ ̲̲̲͡͡π̲̲͡͡ ̲̲͡▫̲̲͡͡ ̲|̡̡̡ ̡ ̴̡ı̴̡̡ ̡͌l̡̡̡̡.___

• ٩(͡๏̯͡๏)۶

__̴ı̴̴̡̡̡ ̡͌l̡̡̡ ̡͌l̡*̡̡ ̴̡ı̴̴̡ ̡̡͡|̲̲̲͡͡͡ ̲▫̲͡ ̲̲̲͡͡π̲̲͡͡ ̲̲͡▫̲̲͡͡ ̲|̡̡̡ ̡ ̴̡ı̴̡̡ ̡͌l̡̡̡̡.___
      ¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸>

• ٩(͡๏̯͡๏)۶

¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸>

• Hymypyllyyn

Voisihan luettavaan tekstiin liittää lukuohjeen , kuten lakitekstiin selvitys miten se luetaan tai pitäisi ymmärtää

• Onneksi on Suomi!

Onneksi en käytä mitään hymiöitä, sillä osaan suomenkielen erinomaisesti ja voin silläkin kertoa, mitä minulla on asiaa!

• (-.-) ..l.,

(-.-) ..l.,

• Naedax.

(.)(.)
      _) (_
      -(Y)-

Tätä hymiötä käytän silloin, kun viittaan tekstilläni jollain lailla naiseen.

• gawggawsrgawrg
    • Luulen että se hymiöiden käyttäminen riippuu lähinnä siitä, mitä sukupolvea on. Se sukupolvi, jotka lapsena tai nuorena oppi netin käytön kun se ensimmäiseksi ilmaantui lienee sitä, ja he ovat suurin piirtein kolmikymppisiä nyt.

Ei se ole sen kummempaa ole, kuin pieni lisä ilmaisukeinoihin.

• säälittävää

Pikkutyttöjen ja homojen hommaa

• kielipoliisi

Sana "hahaha" tai "hah" lauseen perässä tai yleensäkin kirjotettuna on halveksiva. Jos tarkoitus ei ole nolata toista osapuolta, oikea muoto on "hehe", "heh" tai "hih".

• kielipoliisi

Hymiö :P tarkoittaa "en ymmärrä"

• Konehymytön

EN KOSKAAN !!!!!!!!

• saatananvittuperkele

Minä en ikinä käytä hymiöitä. Epäilen että hallitus suunnittelee vielä käyttävänsä hymiöitä meitä vastaa. Joku niissä mättää mutten ole vielä saanut selvitettyä että mikä. Otin työstänikin lopputilin että ehtisin paremmin keskittymää aiheeseen ja tutkimuksiini hymiöistä hallituksen aseena.

• Lalala.

Itse en välitä mitä muut ajattelevat esim o.o-hymiöstäni, tai jos laitan esim

• näit

xD/XD = Paljon naurua
      x]/x) = Huvittunut/pientä hymähtely naurua
      :'D = Naurua vedet silmissä
      :D = Naurua

• kaksoset1

••_••_••
      TWINS

• peppulot ja tisulot

Peppulot
      Mutta tunnetteko te vielä "peppuloita"? Tässä teille joitakin.
      (_!_) Tavallinen peppulo
      (__!__) Pulska peppulo
      (!) Piukkapeppulo
      (_._) Tasainen peppulo...
      (_*_) Härski peppulo
      {_!_} Ryppyinen peppulo
      (_o_) Käytetty peppulo
      (_O_) Loppuunajettu peppulo
      (_$_) Arvokas peppulo
      [_T_] Hyvin kulmikas peppulo
      (_:_) Hyvin omituinen peppulo
      (_@_) Kyberpeppulo

Tisulot
      Sitten vielä tisulot.
      (. Y .) Unelmatisulot
      (o)(o) Hämmästyneet tisulot
      ( )( ) Silikonitisulot
      (*)(*) Tomerat tisulot
      (@)(@) Suuret pihat
      ()() Kirsi Pihat
      (oYo) Push-up -tisulot
      (^^)(^^) Palelevat tisulot
      (Q)(Q) Valuvat tisulot
      \o/\o/ Isoäidin tisulot
      ( - )( - ) Suihkun oven lytistämät tisulot
      |o||o| Androidin tisulot
      . # . Miehen rinnat
      ( o Y o ) Playboy-tisulot

• mitähännn

Mitä tarkoittaa tämmöinen??: o/

• arskaxx1234

Taitaapi olla käsi pystyssä... ? \o/ tuossa molemmat kädet ylhäällä, käyttötarkoitusta voi miettiä :)

• Ari Ferr

En käytä :)

• entäs tämä?

´......................./´¯/)
      ....................,/¯../
      .................../..../
      ............./´¯/'...'/´¯¯`·¸
      ........../'/.../..../......./¨¯ /
      .........('(...´...´... ¯~/'...')
      .........\.................'...../
      ..........'\'...\.......... _.·´
      ............\..............(
      ..............\.............\

• \m/ = Metal!!!

• SKÖRDÄ

Minä en mitään hymiöitä käytä, minä panen aina paljaalla

• hymä hymä heikki

Itselleni tarttui hymiön käyttö ihan kavereilta. Nyt se on johtanut siihen, että käytän niitä melkein kokoajan ( voisi oikeasti kyllä vähentää niiden käyttöä).

Hymiöiden tarkoitus on itselläni vähän kuin "piristää sitä tekstiä kuvalla" koska pidän kuvista sekä ilmaista mielentilani hymyilenkö tai oliko joku hauska asia, outo, järkyttävä, ihmeellinen ja pakko myöntää että myöskin muka hauska asia... Vaikka jälkikäteen en aina kyllä hymyile tai ilme ole sama kuin niiden käytössä.

Joskus taas se on sellainen ajanviete kun kirjoittaa kaukana oleville kavereille että kuinka kauan keksitään erilaisempia hymiöitä kaverinkanssa keksitään.

Se mitä hymiö tarkoittaa riippuu itse tilanteesta tai jää yleensä kaverin tulkinnan varaan enkä ala sen kummemmin aina selittelemään sillä osan laitan ihan vain huvikseni ja osan tarkoituksella.

Tänne keskustelupalstalle en kyllä muista milloin viimeksi olisin hymiöitä laittanut sillä tämä on keskustelupalsta eikä kavereiden kanssa oleva pelleilypalsta.Ne jotka käyttää niin käyttää ei se minua haittaa vaan lähinnä pitistävät sitä ( pyrin niitä välttelemään mahdollisimman paljon täällä vaikken usko että olen täysin siinä oistunut)

• Joskus tulee käytettyä : :) =) :(

Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalaiset nuoret Eu:n köyhimpiä?

Suomalaisen nuoren varallisuus keskimäärin 5000e. Eu:ssa keskimäärin 25 000e.
      Maailman menoa
      154
      1246
    2. Mikä on sun ja kaivattusi nimen viimeinen kirjain?

Välillä näin päin...
      Ikävä
      88
      1174
    3. Sofia teki aika pahat oharit

Leikkiikö Sofia kansainvälistä kosmopoliittia vai menikö rehdisti pupu pöksyyn, kun perui viestillä tulonsa puoli tunti
      Kotimaiset julkkisjuorut
      205
      1080
    4. Mikä on toinen nimesi?

Tiedätkö naisen?
      Ikävä
      65
      882
    5. Mikä on kaivattusi

Nimi väärinpäin🤔🙃
      Ikävä
      57
      632
    6. Mikä kaivatussasi

on niin erityistä?
      Ikävä
      32
      548
    7. Kohdataanko me

Enää?
      Ikävä
      52
      543
    8. Muiden vaikutus

Oletko antanut muiden vaikuttaa mielipiteisiisi, tunteisiini tai valintoihisi suhteessa kaivattuusi?
      Ikävä
      79
      499
    9. No tavallaan seuraava kohtaaminen on käänteentekevä

Koska sanon sulle että rakastan sua. On aika. Pösilö.
      Ikävä
      29
      474
    10. Miten J sitten tehdään se?

Varaanko kumin?
      Ikävä
      45
      467
    Aihe