Etelä- ja Länsi-Suomessa. Oletettavasti myös koko Pohjanlahden rannikkoseudulla Perämeren pohjukkaan asti. Onhan erikoinen talvi taas meneillään. Tiukka pakkasjakso välissä oli monessa mielessä hyväkin.
Lauha sää vähentää jäljellä olevien tosi talvipäivien lukumäärää lyhyeksi. En kuitenkaan kuvittele etteikö talvipäiviä vielä koettaisi.
Lumi sulaa kovaa vauhtia
9
62
Vastaukset
Sama on ollut etelämpänä,..juuri tänään hämmästelin pihalaattojen esilletuloa, tintti istui tammessa sirkuttamassa kuin tervehtien,aamulla kun avasin ikkunan. Ihan aisti valon ja ekan aavistuksen keväästä!
Hieno otos oli taas evoluution nopeudesta Galapacos saarten eläimillä. Nuo leguaanit täytyy olla hyvin vanha eläinmuoto, liskoja ne kai, eikä niin kovin viehättäviä. mutta jotenkin söpöjä sentään.
Upeaa on elämän mukautuminen uusiin olosuhteisiin:D- capt. cöpenick
Useimmat meistä eläkeläisistä varmmaan katseli tuon sir David Attemborougin luontodokumentin Galapagossaarilta.
En ole kuullut täällä idempänä kevätlintujen aloitusta, edes käpytikan rummutusta valaisinpylvään kuvun päällä. Ne on äkänneet, että tuossahan on vartavasten kehitetty soidinrumpu.
Toki autojen alustat olivat loskaisia. Petolinnut ovat lintujen mukana tulleet pihoihin. Varpushauhalle annoin kyytiä pihasta joku päivä sitten. Tänään kanahaukka tappoi ja osin söi fasaanikanan pihamaalla.
- molli jori
Sotamies köpe nikki,
kerrohan oletko todella kapteeni jossain "aluksessa"?Molli jori
Olihan minulla erään kateellisen kamun mukaan laivasto. Pääalus 5.5m pitkä puolikatettu meriläisvene. Koneena 1 pytty Wikström. Sitten oli soutuvene ja jolla.
Kerran Hesarissa oli laaja-artikkeli Köpenickin kapteenista. Otto etunimeltään. Sodan päättyessä sotamies otto. Hän osti itselleen sopivan kapteenin puvun ja keikisteli vähän aikaa sodassa olleena upseerina.
Alettiin kyselemään yksikön nimeä ja sitä rataa. Kaveri jäi näin kiinni huijausyrityksestään.
Toisaalta vuosia sitten S-24 palstoilla esiintyi nimim. Jesus-Hitler. Liekö J.H vaihtanut nimimerkkiään tai siirtynyt ns.ilmavoimiin. Varusmiesaikana sain pikaylennyksen saunamajuriksi, kuten b-miehiä 'ylennetään'. Loppusodan kuiten kävin.
- *Kukkahame*
Tänä aamuna kuulin tinttien äänenavausta, sinne päin se kyllä oli vaikkei sitä heti tullut huomattua.
Fasaanikukko rääkäsi kiitokseksi kun oli nokkinut aikansa kuorittua kauraa.
Ovat ne pieniä tai suuria, ystäviä kuitenkin.- c c
Pihallamme kanahaukka oli tappanut fasaanikanan. Se syö niin ison saaliin iskupaikalla. Aikaisemmin näin varpushaukan istuvan omenapuussa. Ajoin sen tiehensä, mutta onhan se varpuslinnun jostakin napannut.
Eivät mieluisia vieraita, mutta kanahaukka kuulemma ihan rauhoitettu laji. Joku vuosi sitten luin lehdestä, että Saksan pikateiden varrella nähtiin 26 varpushaukkaa kuolleina. Joku ne oli laskenut. Ei kai sitten uhanalainen laji.
- *Kukkahame*
Tyhjentyi minunkin syöttölauta kun varpushaukka syöksyi, sai varpusen ja lensi sen kanssa terassin lasioveen, säikyin aivan kamalasti, kun olin talon toisella laidalla ja kuulun vain kovan tömäyksen oven lasiin.
Nyt on ruuat odottaneet viikon, pikkulinnut pysyy poissa, vai fasaani ja metsäkyyhkyt ovat käyneet kuin ennenkin, tänään oli jo muutama tintti.
Viime talvena kanahaukka otti variksen ja söi tuossa aivan ikkunan edessä, kai sillä oli niin kova nälkä, vaikka kyllä siinä voi olla sekin että oli liian iso saalis ei jaksanut tuosta risukosta luovia taivaalle, seuraavana päivänä sitten tuli hakemaan loput ja lensi tiehensä.
Tässä on rusakkokin poukkoillut, jos se löytää hyvän lymyilypaikan se voi olla monta tuntia samassa paikassa ja asennossa.
Saksassa kertoivat että pöllöt ja pikkuhaukat keräävät autoihin lentäneet kuolleet linnut ja muut pieneläimet jotka ovat loukkaantuneet tai kuolleet törmäyksessä.
Kuljettaja kertoi vähän ennen sitä pitkää suoraa jossa tällaista sai omin silmin nähdä, minun 1 pöllö ja toinen luultavasti huuhkaja oli niin iso, kaikki muutkin tietysti näki.
Moottoribaanoilla kun ei ole rajoitusta vauhdissa, joten kovat vauhdit erehdyttävät lintujakin.
Kyllä maailma on iohmeellinen. Onko capt.höpenick isonkin paatin kapteeni?
- c c
Keltasirkut ovat jo keväässä, eivät niin pohjattoman nälkäisiä kuin pakkasilla olivat. Nyt ne muutaman kauranjyvän nokkaisevat ja nousevat omppopuihin istua kököttämään.
Ensiviikon loppupuolelle ennustetut yli -10C yöpakkaset olivat ennusteissa alentuneet melkein puolella. Taitaa olla se kylmin aika sitten lusittu tältä talvelta.
Talvien pilvisyydestä oli tehty ilmastoennuste; sanottiin, että aurinkoisia päiviä talvella ei paljoa ole. Kesistä tulee kuumia ja aurinkoisia. Lappiinko tässä eläkeläisen pitäis siftata.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1706644
- 594512
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s283198- 613017
Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161905Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗271576- 151574
Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹381505- 341379
T, miten mun pitäis toimia
Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest471303