Flink ei ole protestantti vaan Ellen Whiteen uskova

tavallinen pappi

Adventistipappi Timo Flink: "Olemme Jumalan jäännöskansa, kaikista heikkouksista huolimatta. Tämän ratkaisee Jumalan antama tehtävä ja sanoma."

1. Jäännöskansa = seitsemännen päivän nykyajan adventismi = Ellen Whiten näky
2. Jumalan antama tehtävä = seitsemännen päivän nykyajan adventismi = Ellen Whiten näky
3. Sanoma = seitsemännen päivän nykyajan adventismi = Ellen Whiten näky

Mikä on tämä "Jumalan antama tehtävä" seitsemännen päivän adventisteilla ja kuinka moni seurakunnassasi sitä toteuttaa ja miten?

Mikä on tämä "sanoma" ja kenelle se kerrotaan ja ketkä sen kertovat?

Mitä nämä "kaikki heikkoudet ovat"?

33

112

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lahko on

Lahkolaisuuden määritelmä tuossa lauseessa on kiteytettynä. Separatismia ja omaa erityisyyttä ja erinomaisuutta korostava.

• Kantani tulee Raamatun Ilmestyskirjasta, ei Whitelta.

• mielenkiintoista1

kerro timo että mistä luvuista ja jakeista kantasi tulee

• Lähtekää siitä ulos

Selitäpä sitten Timo Flink, miten tämä " kolmen enkelin sanoma" ja EKUMEENINEN YHTEISTYÖ BABYLONIN KANSSA sopivat yhteen "jäännöskansan" julistustyön kanssa?

"...ettette tulisi hänen synteihinsä OSALLISIKSI...ILM.18:4

• Lähtekää siitä ulos kirjoitti:

Selitäpä sitten Timo Flink, miten tämä " kolmen enkelin sanoma" ja EKUMEENINEN YHTEISTYÖ BABYLONIN KANSSA sopivat yhteen "jäännöskansan" julistustyön kanssa?

"...ettette tulisi hänen synteihinsä OSALLISIKSI...ILM.18:4

Mikä ekumeeninen yhteistyö?

• Itse kerroit
        TimoFlink kirjoitti:

Mikä ekumeeninen yhteistyö?

>>>Mikä ekumeeninen yhteistyö?

• Itse kerroit kirjoitti:

>>>Mikä ekumeeninen yhteistyö?

Siis onko sinun mielestäsi väärin toimia humanitaarisessa avustustoiminnassa yksittäisten katolisten ja protestanttien kanssa? Siitä hyväntekeväisyysyhteistyössä on kysymys. Sillä on hyvin vähän jos mitään tekemistä noiden väärien oppien kanssa.

• Timolle tsemppiä

"Tavallinen pappi"le

Sinä olet se sama tämän palstan (syyttäjähenki)moppaaja, jolla on aina vaan pahaa sanottavaa lähimäisistään.

Timo on asiallinen ja kiltti uskova ihminen, joka vastaa aina rehellisesti teidän moppaajienkin kysymyksiin.

Kaikesta näkee, ettei sinun oma älysi riitä asialliseen keskusteluun. Eikä sinulla ole koskaan mitään asiallista sanottavaakaan, kun pitää jatkaa päivästä toiseen tuota henkilöön kohdistuvaa tuo turhanpäiväistä suunsoitoasi.

• asiattomat k.

Näiltä moppaajilta puutuu sivistys ja sen kyllä huomaa. Kaikkiin ei viitsi edes vastata.

• Kyllä sinäkin, aloittaja, voisit sanoa olevasi Jumalan jäännöskansaa ja oletkin sitä, mikäli olet uskossa Kristukseen. Älä anna sen häiritä, sen että Jumalan kansaa on muuallakin kuin sinun ympärilläsi. Kristus elää polvestaa polveen kasvavan jäännöskansansa kautta . . .

Jesaja 53:10 Mutta Herra näki hyväksi runnella häntä, lyödä hänet sairaudella. Jos sinä panet hänen sielunsa vikauhriksi, saa hän nähdä jälkeläisiä ja elää kauan, ja Herran tahto toteutuu hänen kauttansa.

Mikä ihana liitto; me uskomme syntime Jeesukselle ja niin Jeesus saa meissä elää täällä maan päällä Jumalan tahtoa esiin.

antti

• Lammastarhasta

Pointti kai tässä nyt on, että adventistit omivat ITSELLEEN tuon jäännöskansan nimikkeen. Heidän mukaansa siihen ei muita voi kuulua. Ja tämä ei ole Raamatun mukaista. Jeesushan sanoo, että Hänellä on muitakin lampaita! Kaikki Jeesukseen uskovat ovat Hänen omiansa seurakuntanimikkeestä riippumatta. Timo Flink ei vain mitenkään saata hyväksyä sitä tosiasiaa, että "ei ole mitään kadotustuomiota niille, jotka Jeesuksessa Kristuksessa ovat". Ei Raamatussa lue, että "... jotka adventtiseurakunnassa ovat".

• Lammastarhasta kirjoitti:

Pointti kai tässä nyt on, että adventistit omivat ITSELLEEN tuon jäännöskansan nimikkeen. Heidän mukaansa siihen ei muita voi kuulua. Ja tämä ei ole Raamatun mukaista. Jeesushan sanoo, että Hänellä on muitakin lampaita! Kaikki Jeesukseen uskovat ovat Hänen omiansa seurakuntanimikkeestä riippumatta. Timo Flink ei vain mitenkään saata hyväksyä sitä tosiasiaa, että "ei ole mitään kadotustuomiota niille, jotka Jeesuksessa Kristuksessa ovat". Ei Raamatussa lue, että "... jotka adventtiseurakunnassa ovat".

Täytyy näköjään selventää asiaa, koska tulkitset minua väärin. En ole koskaan opettanut tai ajatellut, että vain adventisti voisi pelastua. Kaikissa seurakunnissa on oikeita, uudestisyntyneitä kristittyjä. Siis pelastettuja. Minä en puhu yksittäisistä ihmisistä. Minä puhun siitä mitä seurakunta opillisesti edustaa. Jäännöksessä on kaksi ulottuvuutta: näkyvä ja näkymätön. Uskon vakaasti, että Adventtikirkko on Jumalan näkyvä jäännöskansa (oppi), mutta uskon myös, että kaikki aidot Jumalan lapset kuuluvat näkymättömään jäännökseen, joka on paljon suurempi kuin näkyvä jäännös (ihmiset).

• JäännösKANSAKO?
        TimoFlink kirjoitti:

Täytyy näköjään selventää asiaa, koska tulkitset minua väärin. En ole koskaan opettanut tai ajatellut, että vain adventisti voisi pelastua. Kaikissa seurakunnissa on oikeita, uudestisyntyneitä kristittyjä. Siis pelastettuja. Minä en puhu yksittäisistä ihmisistä. Minä puhun siitä mitä seurakunta opillisesti edustaa. Jäännöksessä on kaksi ulottuvuutta: näkyvä ja näkymätön. Uskon vakaasti, että Adventtikirkko on Jumalan näkyvä jäännöskansa (oppi), mutta uskon myös, että kaikki aidot Jumalan lapset kuuluvat näkymättömään jäännökseen, joka on paljon suurempi kuin näkyvä jäännös (ihmiset).

Kerro Timo Flink, missä kohtaa Raamatussa puhutaan jäännösKANSASTA? Itse en ainakaan yhtään ainoata sellaista jaetta Raamatustani löydä...

"Ei yli sen, mikä kirjoitettu on"

• JäännösKANSAKO? kirjoitti:

Kerro Timo Flink, missä kohtaa Raamatussa puhutaan jäännösKANSASTA? Itse en ainakaan yhtään ainoata sellaista jaetta Raamatustani löydä...

"Ei yli sen, mikä kirjoitettu on"

Sana "jäännöskansa" yhdistää kaksi Raamatun seurakuntaa koskevaa käsitettä. Toinen on käsite seurakunnasta Jumalan kansana ja toinen on käsite seurakunnasta jäännöksenä.

• Jes.54:1
        TimoFlink kirjoitti:

Sana "jäännöskansa" yhdistää kaksi Raamatun seurakuntaa koskevaa käsitettä. Toinen on käsite seurakunnasta Jumalan kansana ja toinen on käsite seurakunnasta jäännöksenä.

>>>Sana "jäännöskansa" yhdistää kaksi Raamatun seurakuntaa koskevaa käsitettä. Toinen on käsite seurakunnasta Jumalan kansana ja toinen on käsite seurakunnasta jäännöksenä.>"ainoan oikeaoppisen kirkon ulkopuolella ei ole pelastusta". Se on myös Ellen Whiten sanoma>>>joka hylkää adventismin lopunajan jäännöskansauskomuksineen, joutuu pimeyteen.

Se JÄÄNNÖS, josta RAAMATTU puhuu, tuskin mainostaa itseään minään jäännöksenä, eikä todennäköisesti edes itse tiedä olevansa mikään jäännös...

Babylonin omakehu tässä vain haisee ja kauaksi>>>"Niin paljon kuin hän on ITSELLEEN kunniaa ja hekumaa hankkinut..." Ilm.18:7

"mutta kun Ihmisen Poika tulee, LÖYTÄNEEKÖ Hän uskoa maan päältä...?

No löytyy täältä ainakin lukematon määrä eriseuroja ja lahkoja (=Babylonin tyttäriä), jotka ylpeilevät jäsenmäärillään ja Jumalan Sanan vastaisesti uskovat kaikki olevansa niitä ainoita "oikeaoppisia" lopunajan uskovia. Äitikirkoltaan (=suuri Babylon) ovat perineet tämän piirteen.

"Mutta nämä molemmat tulevat sinun (=tytär Baabel) osaksesi äkisti, yhtenä päivänä: LAPSETTOMUUS ja LESKEYS...Jes.47:9

• höpisijälle
        Jes.54:1 kirjoitti:

>>>Sana "jäännöskansa" yhdistää kaksi Raamatun seurakuntaa koskevaa käsitettä. Toinen on käsite seurakunnasta Jumalan kansana ja toinen on käsite seurakunnasta jäännöksenä.>"ainoan oikeaoppisen kirkon ulkopuolella ei ole pelastusta". Se on myös Ellen Whiten sanoma>>>joka hylkää adventismin lopunajan jäännöskansauskomuksineen, joutuu pimeyteen.

Se JÄÄNNÖS, josta RAAMATTU puhuu, tuskin mainostaa itseään minään jäännöksenä, eikä todennäköisesti edes itse tiedä olevansa mikään jäännös...

Babylonin omakehu tässä vain haisee ja kauaksi>>>"Niin paljon kuin hän on ITSELLEEN kunniaa ja hekumaa hankkinut..." Ilm.18:7

No löytyy täältä ainakin lukematon määrä eriseuroja ja lahkoja (=Babylonin tyttäriä), jotka ylpeilevät jäsenmäärillään ja Jumalan Sanan vastaisesti uskovat kaikki olevansa niitä ainoita "oikeaoppisia" lopunajan uskovia. Äitikirkoltaan (=suuri Babylon) ovat perineet tämän piirteen.

"Mutta nämä molemmat tulevat sinun (=tytär Baabel) osaksesi äkisti, yhtenä päivänä: LAPSETTOMUUS ja LESKEYS...Jes.47:9

Kyllä Timo vastas sun kysymyksees. Sua vaan risoo.

• Jes.54:1 kirjoitti:

Kun sanotaan te ette ole kansa - se tarkoittaa vain, että teitä on koottu monista kansoista. Siinä siis tarkoitetaan monia ihmisiä koottuna erikansoista. Mitä ihmettä sinä oikein intät, etkö osaa lukea vai mikä sinua riivaa?

Adventtikirkko on yksi kirkko koottu monista kansoista sekin, mutta kukaan ei sano etteikö Jumala voisi pelastaa kenet ikinä haluaa .. ihminen voi vain asennoitua Jumalan sanan mukaan .. adventisti ta kuka tahansa..

Tuo asenteesi ja jääräpäisyytesi ei ole hyväksi sinulla itsellesi, kieltäydyt kuuntelemasta vastauksia ja höpötät vain sitä omaasi ..

Timo Flink on nyt antanut sinulle selvät vastaukset joten vastauksien epäselvyydestä ei voi olla kysymys - olen aika varma että kohdallasi on kysymys opillisista asioista vaikka et niistä juuri voi puhuakaan.

Jälleen kerran tulee esiin vaivanne jota podette uskonne tähden ja vat´rsinkin sen tähden että sen voi niin helposti osoittaa epäraamatulliseksi..

Adventtikirkko ei usko syntisen sielun kuolemattomuuteen MUUALLA kuin seuraamalla Jumalan Poikaa Jumalan yhteyteen,- tästä tässäkin aloituksessa on jälleen pohjimmiltaan kysymys, vaikka sinäkin vaikenet itse asiasta. Tässä on Adventtikirkon ja esimerkiksi Luterilisen kirkon opillinen ero .jossa adventtikirkko on oikeassa ja luterilainen kirkko on väärässä. asia josta kuolemattomaan sieluunsa uskojat eivät uskalla edes puhua, sen sijaan parjaatte ihmisiä joilla on toinen näkemys siitä minkälainen meidän Luojamme On.

Mutta jokainen saa ylösnousemuksen ja silloin saat sinäkin osoittaa kuolemattomuutesi .. Minä kuintenkin kehoittaisin ajattelemaan asiaa ennenkuin on liian myöhäistä.

Satsaatko omaan kuolemattomuuteesi ja uskot olevasi "Jumalan kaltainen ja kuolematon" tai panetko kaiken Jumalan varaan - tunnustaen että ainoastaan Hänellä on kuolemattomuus.

Tästä näissä teidän mollaamisissa on kysymys - niin pian kuin joku myöntyy uskomaan tuohon teidän oppiinne koppuu mollaaminen.

Mutta miksi kukaan jättäisi Jumalan sanan opetukset vain säästyäkseen mollaamisilta - eihän se ole mahdollista..

Me olemme vain vajavaisia ihmisiä ja niinkuin Paavali totesi odotamme sitä täydellisyyttä joka on Jumalasta ja jossa ainoastaan on iankaikkinen elämä - ei missään muualla.

alex

• Harhoissaan

Nimimerkille Jes. 54:1 - Se on se heidän oma ylpeytensä ja itsepyhyytensä, joka tuossa Ellen Whiteen pohjautuvassa väitteessä tulee ilmi: ME, VAIN ME olemme Jumalan valitut ja jäännöskansa. Adventistit ovat Ellen Whiten oppeja seuraamalla tähän päätyneet. Aivopestyjä kuten Jehovan todistjatkin. Vain se oma porukka on eliitti ja Jumalan lapsia, muut ovat vain Babylonia ja huoria ja porttoja ja langennneita ja kadotettuja, tuhon omia ja mitä muita nimikkeitä nyt sitten löytyykään... Joka tapauksessa vain adventistit pelastuvat ja hekin vain käskyt pitämällä, mutta sekin heiltä onnistuu, kun ovat niin pyhiä. Ei ole kyse siitä, että kristityt olisivat jotenkin "kateellisia", vaan että Raamattu ei tällaista ylpeyttä hyväksy, ei hyväksy, väittivätpä adventistit itse itseänsä miksi tahansa eksytyksiensä kurimuksessa, niin Jumalan Sanaa eivät pysty kumoamaan eivätkä todeksi todistamaan sellaista, mitä Raamatusta ei löydy.

• toisel höpisijälle
        Harhoissaan kirjoitti:

Nimimerkille Jes. 54:1 - Se on se heidän oma ylpeytensä ja itsepyhyytensä, joka tuossa Ellen Whiteen pohjautuvassa väitteessä tulee ilmi: ME, VAIN ME olemme Jumalan valitut ja jäännöskansa. Adventistit ovat Ellen Whiten oppeja seuraamalla tähän päätyneet. Aivopestyjä kuten Jehovan todistjatkin. Vain se oma porukka on eliitti ja Jumalan lapsia, muut ovat vain Babylonia ja huoria ja porttoja ja langennneita ja kadotettuja, tuhon omia ja mitä muita nimikkeitä nyt sitten löytyykään... Joka tapauksessa vain adventistit pelastuvat ja hekin vain käskyt pitämällä, mutta sekin heiltä onnistuu, kun ovat niin pyhiä. Ei ole kyse siitä, että kristityt olisivat jotenkin "kateellisia", vaan että Raamattu ei tällaista ylpeyttä hyväksy, ei hyväksy, väittivätpä adventistit itse itseänsä miksi tahansa eksytyksiensä kurimuksessa, niin Jumalan Sanaa eivät pysty kumoamaan eivätkä todeksi todistamaan sellaista, mitä Raamatusta ei löydy.

Et sit lukenu Timon vastaust ollenkaa.

höpisijälle kirjoitti:

Kyllä Timo vastas sun kysymyksees. Sua vaan risoo.

>>>Kyllä Timo vastas sun kysymyksees. Sua vaan risoo.

alex.kasi kirjoitti:

Kun sanotaan te ette ole kansa - se tarkoittaa vain, että teitä on koottu monista kansoista. Siinä siis tarkoitetaan monia ihmisiä koottuna erikansoista. Mitä ihmettä sinä oikein intät, etkö osaa lukea vai mikä sinua riivaa?

Adventtikirkko on yksi kirkko koottu monista kansoista sekin, mutta kukaan ei sano etteikö Jumala voisi pelastaa kenet ikinä haluaa .. ihminen voi vain asennoitua Jumalan sanan mukaan .. adventisti ta kuka tahansa..

Tuo asenteesi ja jääräpäisyytesi ei ole hyväksi sinulla itsellesi, kieltäydyt kuuntelemasta vastauksia ja höpötät vain sitä omaasi ..

Timo Flink on nyt antanut sinulle selvät vastaukset joten vastauksien epäselvyydestä ei voi olla kysymys - olen aika varma että kohdallasi on kysymys opillisista asioista vaikka et niistä juuri voi puhuakaan.

Jälleen kerran tulee esiin vaivanne jota podette uskonne tähden ja vat´rsinkin sen tähden että sen voi niin helposti osoittaa epäraamatulliseksi..

Adventtikirkko ei usko syntisen sielun kuolemattomuuteen MUUALLA kuin seuraamalla Jumalan Poikaa Jumalan yhteyteen,- tästä tässäkin aloituksessa on jälleen pohjimmiltaan kysymys, vaikka sinäkin vaikenet itse asiasta. Tässä on Adventtikirkon ja esimerkiksi Luterilisen kirkon opillinen ero .jossa adventtikirkko on oikeassa ja luterilainen kirkko on väärässä. asia josta kuolemattomaan sieluunsa uskojat eivät uskalla edes puhua, sen sijaan parjaatte ihmisiä joilla on toinen näkemys siitä minkälainen meidän Luojamme On.

Mutta jokainen saa ylösnousemuksen ja silloin saat sinäkin osoittaa kuolemattomuutesi .. Minä kuintenkin kehoittaisin ajattelemaan asiaa ennenkuin on liian myöhäistä.

Satsaatko omaan kuolemattomuuteesi ja uskot olevasi "Jumalan kaltainen ja kuolematon" tai panetko kaiken Jumalan varaan - tunnustaen että ainoastaan Hänellä on kuolemattomuus.

Tästä näissä teidän mollaamisissa on kysymys - niin pian kuin joku myöntyy uskomaan tuohon teidän oppiinne koppuu mollaaminen.

Mutta miksi kukaan jättäisi Jumalan sanan opetukset vain säästyäkseen mollaamisilta - eihän se ole mahdollista..

Me olemme vain vajavaisia ihmisiä ja niinkuin Paavali totesi odotamme sitä täydellisyyttä joka on Jumalasta ja jossa ainoastaan on iankaikkinen elämä - ei missään muualla.

alex

>>>Tuo asenteesi ja jääräpäisyytesi ei ole hyväksi sinulla itsellesi, kieltäydyt kuuntelemasta vastauksia ja höpötät vain sitä omaasi ..

Timo Flink on nyt antanut sinulle selvät vastaukset joten vastauksien epäselvyydestä ei voi olla kysymys - olen aika varma että kohdallasi on kysymys opillisista asioista vaikka et niistä juuri voi puhuakaan. >Jälleen kerran tulee esiin vaivanne jota podette uskonne tähden ja vat´rsinkin sen tähden että sen voi niin helposti osoittaa epäraamatulliseksi..

Adventtikirkko ei usko syntisen sielun kuolemattomuuteen MUUALLA kuin seuraamalla Jumalan Poikaa Jumalan yhteyteen,- tästä tässäkin aloituksessa on jälleen pohjimmiltaan kysymys, vaikka sinäkin vaikenet itse asiasta.>Mutta jokainen saa ylösnousemuksen ja silloin saat sinäkin osoittaa kuolemattomuutesi .. Minä kuintenkin kehoittaisin ajattelemaan asiaa ennenkuin on liian myöhäistä.

Satsaatko omaan kuolemattomuuteesi ja uskot olevasi "Jumalan kaltainen ja kuolematon" tai panetko kaiken Jumalan varaan - tunnustaen että ainoastaan Hänellä on kuolemattomuus.> KIRKKO on SYY...siis se Babylon, joka on kaikkien kristikunnan harhaoppien Äiti. Ja sitä vastaan minä taistelen. Jos sinä pidät sitä jääräpäisyytenä, niin ei voi mitään…Jatka sinä omaa taisteluasi helvettiä vastaan, minä jatkan taisteluani Babylonia vastaan, koska mikään sanoma ei mene perille niin kauan kuin ihmiset uskovat ”omaan oikeaoppiseen Babyloniinsa” ja vievät SEN NIMISSÄ "omaa evankeliumiaan” eteenpäin. Vasta sitten, kun he alkavat kyseenalaistaa omaa ”oikeaoppista eriseuraansa”, niin on ehkä pieniä toiveita siitä, että Raamattuakin aletaan lukea ilman oman lahkon vääristäviä linssejä.

Sinunkin ”helvettisanomasi” menisi paremmin perille noille piinaan uskojille, jollet samalla tukisi tuota harhaoppista käsitystä Adventtikirkosta ainoana oikeaoppisena jäännösKANSANA. Totuus kun ei ole kenenkään yksityisomaisuutta. Adventtikirkolla ei ole siihen minkäänlaista monopolia. Jos mielestäsi on, niin TODISTA se RAAMATULLA!

• Jes.54:1 kirjoitti:

>>>Tuo asenteesi ja jääräpäisyytesi ei ole hyväksi sinulla itsellesi, kieltäydyt kuuntelemasta vastauksia ja höpötät vain sitä omaasi ..

Timo Flink on nyt antanut sinulle selvät vastaukset joten vastauksien epäselvyydestä ei voi olla kysymys - olen aika varma että kohdallasi on kysymys opillisista asioista vaikka et niistä juuri voi puhuakaan. >Jälleen kerran tulee esiin vaivanne jota podette uskonne tähden ja vat´rsinkin sen tähden että sen voi niin helposti osoittaa epäraamatulliseksi..

Adventtikirkko ei usko syntisen sielun kuolemattomuuteen MUUALLA kuin seuraamalla Jumalan Poikaa Jumalan yhteyteen,- tästä tässäkin aloituksessa on jälleen pohjimmiltaan kysymys, vaikka sinäkin vaikenet itse asiasta.>Mutta jokainen saa ylösnousemuksen ja silloin saat sinäkin osoittaa kuolemattomuutesi .. Minä kuintenkin kehoittaisin ajattelemaan asiaa ennenkuin on liian myöhäistä.

Satsaatko omaan kuolemattomuuteesi ja uskot olevasi "Jumalan kaltainen ja kuolematon" tai panetko kaiken Jumalan varaan - tunnustaen että ainoastaan Hänellä on kuolemattomuus.> KIRKKO on SYY...siis se Babylon, joka on kaikkien kristikunnan harhaoppien Äiti. Ja sitä vastaan minä taistelen. Jos sinä pidät sitä jääräpäisyytenä, niin ei voi mitään…Jatka sinä omaa taisteluasi helvettiä vastaan, minä jatkan taisteluani Babylonia vastaan, koska mikään sanoma ei mene perille niin kauan kuin ihmiset uskovat ”omaan oikeaoppiseen Babyloniinsa” ja vievät SEN NIMISSÄ "omaa evankeliumiaan” eteenpäin. Vasta sitten, kun he alkavat kyseenalaistaa omaa ”oikeaoppista eriseuraansa”, niin on ehkä pieniä toiveita siitä, että Raamattuakin aletaan lukea ilman oman lahkon vääristäviä linssejä.

Sinunkin ”helvettisanomasi” menisi paremmin perille noille piinaan uskojille, jollet samalla tukisi tuota harhaoppista käsitystä Adventtikirkosta ainoana oikeaoppisena jäännösKANSANA. Totuus kun ei ole kenenkään yksityisomaisuutta. Adventtikirkolla ei ole siihen minkäänlaista monopolia. Jos mielestäsi on, niin TODISTA se RAAMATULLA!

Sorry nyt sitten jos vastasin väärälle ihmiselle. Parempi olis että hankkisit rek. nimimerkin niin tietää kenelle vastaa.

Tuosta jäännöskansasta se, että minä en käsitä sitä siten että vain Adventtikirkolliset kuuluisivat siihen ja en usko että edes adventistit itse ajattelevat siten
        Ok, nyt on maailmassa runsaat 18 miljoonaa kastettua adventistia ja noin 25 miljoonaa käy adventtikirkossa sapattisin - niin että eihän sitä kaikista voi mennä mitään sanomaan. Timo Flink ei usko että vain adventistit pelastuisivat..

Minä itse käsitän kuitenkin, että kaikki ne jotka pelastuvat ovat samaa kansaa vaikkakin erikansoista lähtöisin - ja kai jonkinlainen jäännös tämän maailman ihmisistä - ajatus jäännöksestä tulee siitä että kaikilla on ollut mahdollisuus pelastautua mutta vain jäännös todella tekee sen jos katsotaan kaikkia maailman ihmisiä

Tuli mieleeni että Abram (Aabraham) sai lupauksen ..

1 Herra sanoi Abramille: "Lähde maastasi, asuinsijoiltasi ja isäsi kodista siihen maahan, jonka minä sinulle osoitan.
        2 Minä teen sinusta suuren kansan ja siunaan sinua, ja sinun nimesi on oleva suuri ja siinä on oleva siunaus.
        3 Minä siunaan niitä, jotka siunaavat sinua, ja kiroan ne, jotka sinua kiroavat, ja sinun saamasi siunaus tulee siunaukseksi kaikille maailman kansoille."

ja Paavali muisti asian Gal. 3:
        6 Muistattehan Abrahamin: "Hän uskoi Jumalan lupaukseen, ja Jumala katsoi hänet vanhurskaaksi. Tietäkää siis, että todellisia Abrahamin jälkeläisiä ovat ne, joilla on usko. Pyhät kirjoitukset tiesivät jo edeltäpäin, että Jumala tekee vanhurskaiksi kansat, kun ne uskovat. Jumala näet ilmoitti edeltäpäin Abrahamille hyvän sanoman: sinun kanssasi saavat kaikki kansat siunauksen.
        ---

Sitten sana tuosta, että uskon että adventisteja etupäässä mollataan koska heidän uskonsa on "erilainen" ja se on erilainen johtuen siitä että he eivät usko että ihmisessä olisi kuolematon sielu.

Miksi ajattelen että sillä on niin suuri vaikutus ? heidän mollaajiinsa ?
        Juu, koska se kuinka tämän asian näkee muuttaa Raamatun sanoman aivan erilaiseksi. Ja jos ihmiselle on pienestä pitäen selitetty että sinussa on kuolemattomuus ja jos et pääse taivaaseen niin joudut hel'vettiin..ja kun sen kerran on itseensä saanut niin silloin siitä tuntuu olevan vaikea päästä eroon.. oli se sitten kuinka ristiriitainen ja mahdoton tahansa.

Jos ihminen uskoo olevansa kuolematon sielu - tekee se Raamatusta sekavan ja ristiriitaisen, mutta jos ihminen uskoo siihen Raamatun sanaan että ainoastaan Jumalalla on kuolemattomuus tulee koko Raamatusta erilainen ja ymmärrettävä..

Tämä on se tärkein pointti - se on luonnollisesti niin että koska ihminen itsessään ei ole kuolematon - silloin ei ole mitään ikuista piinaakaan - ne kaksi ovat läheisesti liitettynä yhteen..Niin että tästä on oikeastaan kysymys kun näitä hel'vetin harhoja vastaan kirjoittelen.

Ja jos katsoo eri Raamatuntulkintoja joita erilaiset kirkot ja lahkot opettavat, niin harvassa löydät niitä jotka ovat käsittäneet asian niin hyvin kuin adventistit. Mitä tulee näihin hel'vetin harhaan uskojille niin aika harvassa ovat ne uskovaiset eri lahkoissa jotka ovat asian ymmärtäneet ja muuttaneet kantaansa. Luterilaisessa kirkossahan ei nykyään enää helvetistä paljon puhuta .. ja luterilaiset ihmisethän eivät usko aina edes Jumalaan saati sitten hel'vettiin..

alex

• Lammastarhasta

>>>Kyllä Timo vastas sun kysymyksees. Sua vaan risoo.

Nimim. Jes. 54:1 - Adventisteja itseäänsähän se risoo, kun eivät kykene vastaamaan, alkavat sitten parkua "meitä herjataan", nyyh, nyyh, itkupotkuraivari! Olisi oikeasti mielenkiintoista keskustella ja perustella puolin ja toisin, mutta se on adventistien itsesäälissä rypemisen takia hankalaa. Heillä kun on opeissaan sellainen kohta, että koko maailma tulee heitä vainoamaan, niin joka ikinen kriittinen kysymys on VAINOA. Mitään ei saa sanoa heidän änkyräisiä oppejaan vastaan, heti kristityt ovat "saatanan puolella", jos jotain uskaltaa kriittisesti kysyä. Näin se vaan valitettavasti menee.

• Kiitos Timo taas kerran ASIALISISTA ja rehellisistä vastauksistasi!

Kerta toisensa jälkeen sinun moppaajasi kompastuvat "omaan nokkeluuteensa", koska heillä ei ole mitään asiallista, tervettä näkemystä, vaan he ovat tulleet tänne ainoastaan sortamaan adventisteja.

• totuden puhuja
        Sirkka-Iita kirjoitti:

Kiitos Timo taas kerran ASIALISISTA ja rehellisistä vastauksistasi!

Kerta toisensa jälkeen sinun moppaajasi kompastuvat "omaan nokkeluuteensa", koska heillä ei ole mitään asiallista, tervettä näkemystä, vaan he ovat tulleet tänne ainoastaan sortamaan adventisteja.

Kyllä minäkin olen näitä eri kirkkoja ja lahkoja seurannut ja tutustunut heidän oppeihinsa, mutta en ole sen raamatullisempaa kirkkoa löytänyt kuin seitsemännen päivän adventistit. Silti olen tavannut ihania uudestisyntyneitä Jumalan lapsia muissakin seurakunnissa ja Jumala johtaa heitäkin valosta valoon, sillä "vankurskasten polku on kuin aamurusko, joka kirkastuu kirkastumistaan sydänpäivään saakka" Sanl.4:18.

Adventisteilla on paljon yhteistä muiden kristittyjen kanssa ja he tuovat esiin myös muutamia raamatullisia totuuksia, joita toiset eivät vielä ole löytäneet, kuten sapatin ja kuolleiden tilan.

Timon asialliset ja selkeät vastaukset ovat selvänä vastakohtana palstan pilkkakirjoittajien loanheitoille. Olen pannut merkille sen, että kun raamatulliset perusteet loppuvat, alkaa totuudenpuolustajien herjaaminen. No, se kertoo vain siitä, että "totuuden puhuja on heille kauhistus" Aamos.5:10.

• totuuden puhuja
        totuden puhuja kirjoitti:

Kyllä minäkin olen näitä eri kirkkoja ja lahkoja seurannut ja tutustunut heidän oppeihinsa, mutta en ole sen raamatullisempaa kirkkoa löytänyt kuin seitsemännen päivän adventistit. Silti olen tavannut ihania uudestisyntyneitä Jumalan lapsia muissakin seurakunnissa ja Jumala johtaa heitäkin valosta valoon, sillä "vankurskasten polku on kuin aamurusko, joka kirkastuu kirkastumistaan sydänpäivään saakka" Sanl.4:18.

Adventisteilla on paljon yhteistä muiden kristittyjen kanssa ja he tuovat esiin myös muutamia raamatullisia totuuksia, joita toiset eivät vielä ole löytäneet, kuten sapatin ja kuolleiden tilan.

Timon asialliset ja selkeät vastaukset ovat selvänä vastakohtana palstan pilkkakirjoittajien loanheitoille. Olen pannut merkille sen, että kun raamatulliset perusteet loppuvat, alkaa totuudenpuolustajien herjaaminen. No, se kertoo vain siitä, että "totuuden puhuja on heille kauhistus" Aamos.5:10.

• tottenkopf
        Sirkka-Iita kirjoitti:

Jos alan uskoa adventistien oppeja, mistä tiedän että muut uskonnot ovat väärässä?
        Miksi minulla on tunne, että Jumala on kuollut?

• Uskoen
        tottenkopf kirjoitti:

Jos alan uskoa adventistien oppeja, mistä tiedän että muut uskonnot ovat väärässä?
        Miksi minulla on tunne, että Jumala on kuollut?

Siitä tiedät, kun vertaat adventistien oppeja Raamatun Sanaan, niin kyllä erot selkenevät. Ja Raamattu on Elävän Jumalan Sanaa, ikuinen ja muuttumaton. Ei ole kysymys siitä, miltä sinusta tuntuu, vaan siitä että Jeesus Kristus elää aivan ihmisen tunteista riippumatta. Usko ei ole tunne. Jeesus, Jumalan Poika on voittanut kuoleman, sillä Isä herätti Hänet pãäsiäisaamuna kuolleista. Joka ottaa Jeesuksen vastaan ja antaa Hänelle sydämensä ja elämänsä, sillä on Jeesuksen kautta iäinen elämä. "Kenellä on Poika, sillä on elämä", näin todistaa Johanneksen evankeliumi. Adventistit eivät vietä pitkäperjantaita, jolloin Jeesus kuoli puolestamme Golgatan ristillä; he eivät myöskään vietä pãäsiäistä, ylösnousemuksen suurta juhlaa. Vaikka ylösnousemus on kristittyjen toivon ankkuri, ilman Jeesuksen ylösnousemusta meillä ei olisi toivoa kuoleman yli. Mutta meillä on, siitä kiitos Jumalalle!

Sirkka-Iita kirjoitti:

>>>Kiitos Timo taas kerran ASIALISISTA ja rehellisistä vastauksistasi!

• Lammastarhasta

>>>Kiitos Timo taas kerran ASIALISISTA ja rehellisistä vastauksistasi!

Nimim. Jes. 54:1 - luin eilen rinnakkaisketjua "Vieläkö adventistit", jossa Timo Flink vastaa (ketjun loppupuolella) nimim. "Läpikäynyt" kysymyksiin, saako tai miksi ei saa esittää edes seurakunnan sisällä eriäviä mielipiteitä, vaikka on Raamatusta jotain löytänyt. Timo Flink, vastaa, että jos näin pääsee käymään, niin kysymys "viedään teologisen toimikunnan käsiteltäväksi" ja jos SE "näkee asiassa valoa", niin asiaa saa käsitellä jatkossa!!! Olet niin oikeassa Prawda-vertauksessasi! Sensuurin kautta siellä saavat edes omat seurakuntalaiset keskustella keskenään, kuvittele! Taitaa olla kovatkin paineet harhaopin varjelemisessa, kun ei edes mielipiteen vapautta ihmiselle suoda. Timolla on diktaattorin otteet.

• No voi voi taas

Aloitus on niin täynnä reikiä että se ainoa mitä siitä "saa irti" on aloittajan oma tietämättömyys asioista. Tällaisia ylimalkaisia huulenheittoja voi kuka tahansa sanoa kenestä tahansa eikä niitä kukaan järkrvä ihminen ota minään muuna kuin sinä parjauksena jota ne ovat. Olisipa mukava verrata aloittajan käsityksiä asioista Timo Flinkin käsityksiin. Timon käsityksistä täällä on hyvä tieto tamän aloituksen tehneestä puakajussista sitävastoin kukaan tiedä mitään. .. muuta kuin kova on muita parjaamaan ..

>>>Olisipa mukava verrata aloittajan käsityksiä asioista Timo Flinkin käsityksiin. Timon käsityksistä täällä on hyvä tieto tamän aloituksen tehneestä puakajussista sitävastoin kukaan tiedä mitään. .. muuta kuin kova on muita parjaamaan .. >Aloitus on niin täynnä reikiä että se ainoa mitä siitä "saa irti" on aloittajan oma tietämättömyys asioista. Tällaisia ylimalkaisia huulenheittoja voi kuka tahansa sanoa kenestä tahansa eikä niitä kukaan järkrvä ihminen ota minään muuna kuin sinä parjauksena jota ne ovat.>mikä on se "herja" tässä kirjoituksessa, kun pyydetään perusteluja näihin väitteisiin?

Itse kommentoin sitten tätä Timo Flinkin "jäännösKANSA" väitettä, että sille ei löydy Raamatusta mitään perusteita, ja kuinka ollakaan.... "pannaa" tuli taas...

Nyt sitten yritän vastata äkkiä, ennen kuin joku Anelmass ehtii valittamaan...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. No nytkö tuli lähtö Orpolle?

Pieniä oli Marinin aamupalasilakat joulukaloiksi vrt. Orpon 35 miljoonan euron kähmintä johonkin Vapaavuoren urheiluhall
      Maailman menoa
      246
      2189
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

Missä meni pieleen?
      Ikävä
      190
      1665
    3. Kauhavan häiriköijistä

Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      47
      1309
    4. Haluan sinut, kuuletko minua.

Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      50
      1025
    5. Hän on tosi

hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      41
      826
    6. Auto ajoi päälle?

Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      14
      800
    7. Miksi Lapset kiusaa yöllä

Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä
      Kauhava
      31
      780
    8. Viimeinen lankafest

Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .
      Puolanka
      25
      766
    9. Sama ransetti taas!

Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver
      Hyrynsalmi
      21
      760
    10. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      647
    Aihe