Vaikuttaako puolison maksuhäiriömerkintä asuntolainan saantiin?
Itse olen vakituisesti töissä, mutta puolisoni on työttömänä tällähetkellä.
Asuntolaina ja puolison maksuhäiriömerkintä
2
1963
Vastaukset
- Ei, jos..
Jos ostat tuon asunnon tai kiinteistön 100 % itse, ja otat myös lainan siihen kokonaan itse, niin silloin ei vaikuta. Mutta silloin todellakin sinulla pitää itselläsi olla säästössä vaadittava omarahoitusosuus, ja laina ja sen takaisinmaksu mitoitetaan vain ja ainoastaan sinun tulojesi mukaan. Puolisosi tuloja ei oteta huomioon (no tällä hetkellähän niitä ei kai juuri olekaan,mutta myöskään tulevaisuuden tuloja ei lasketa mukaan).
Sinua siis kohdellaan kuin olisit ostamassa asuntoa tai kiinteistöä yksin etkä olisi naimisissa ollenkaan. - puolison tiedot
Minulle kyllä vaikutti vaikka puolisoni maksuhäiriömerkintä (1 kpl) oli jo muutaman vuoden vanha ja sen saamisen jälkeen hän oli jo ollut vakituisessa työpaikasssa 2 vuotta. Olisin ostanut asunnon 100% omissa nimissäni ja minulla oli tarvaittavat takaajat 30 prosentille. Kieltävä pankki oli Nordea jonne aioin siirtyä asiakkaksi. sain sitten lainan "omasta" pankistani jossa olin ollut n. 5 vuotta.
Tuli jotenkin sellainen tunne että minua kohdeltiin asiassa hunommin koska olen nainen. En edes maininnut puolisoani lainaa hakiessani mutta jotenkin vain hänen henkilötunnuksensa ja luottotietonsa oli jo kaivettu esiin...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne1086917- 954431
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista483826Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee483522- 513508
- 1883455
Odotan että sanot
Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san242959- 672664
- 462501
- 131884