Miten voin luottaa siihen että ajoittain narsistiselta tuntuva miesystäväni ei totaalisesti muutu huonompaan jos muutamme yhteen (me molempien lapset)? Tunnistan miehessä narsistisia piirteitä mutta meilä on myös paljon hyvää ja rakastan häntä. Hänen kanssa oleminen on ajoittain tunteitten vuoristorataa ja hän välillä loukkaa minua aika jyrkillä mielipiteillä. Hänellä on mielestäni paljon negatiivista sanottavaa ihmisistä ja asioista ja kuluttaa niihin sekä minun että itsensä energiaa. Mutta kuten sanottu, hyvääkin on paljon. Miten voin silti olla varmaa että tilanne ei muutu jos muutamme yhteen? Ihan täysvarma olo minulla hänen suhteen ei ole mutta en haluaisi erotakaan. Nyt on menty erillään asuessa 2,5 vuotta.
miten voin olla varma?
39
534
Vastaukset
- vaikea tilanne
Mieti onko yhteenmuuttaminen paras vaihtoehto, jos olette eläneet erillään jo 2 vuotta. Nimittäin yhteis-asuntoon muuttamienkin on jo sinänsä stressaava kokemus. Narsisteilla ei ole tapana sitoa ihmissuhteita. Luottamus taas on yksillöllinen asia, jos pidät kyseisestä henkilöstä ja voit luottaa siihen ettei hän rupea turhan töykeäksi, se on sinun valintasi. Voittehan te kokeilla yhdessä asumista hetken aikaa, ja myöhemmin punnita lopullista yhteen muuttamista. Valinta on sinulla.
- Kerran koettu
Kannattaa pitää vaan oma asunto, jos joutuu miettimään, että avaako suunsa ja ilmaisee oman mielipiteensä ja pilaa sillä koko illan/ viikonlopun/ viikon. Narsku käyttää valtaa sinuun. Saat vain ihailla ja olla onnellinen narskustasi ja kehua häntä korvaamattomaksi. Voit nuolla hänen takalistonsa siksi, että hän haluaa osoittaa sinulle kiitollisuuden paikan. Narsisti haluaa hallita suhdetta koko ajan omasta korkeasta tornistaan, ikinä et hänen korkeudelleen ja tasolleen pääse.. Kauniit sanat ja lupaukset ovat vain keino pitää sinut hänen tarpeitaan varten.
Jos käytät omia aivojasi ja olet eri mieltä, niin silloin narsisti sanoo, että vika on sinussa ja sinä vain haluat pilata hyvän suhteen. Ymmärrätkö missä on vika?
- Kenellekellotsoivat
Et voi mitenkään luottaa. Narsistit yleensä näyttelevät suht koht normaaleja siihen saakka, kunnes ovat saaneet toisen jollain lailla "kiikkiin" (naimisiin, yhteisiä lapsia, yhteinen asunto ja yhteisiä velkoja, jne.), sen jälkeen alkaa täysi hel**tti. Eli muuttuvat todella ja totaalisesti huonompaan suuntaan.
Tekstisi kertoo, että hälytyskellosi soivat jo. Kuuntele niitä ja luota niihin. Ajattele lapsiasi.- Käytä nyt järkeä
Todella kuuntele hälytyskelloja! Pidä oma reviirisi, yhteen muutto todellakin luultavasti aloittaa maallisen kärsimyksesi. Jo nyt riittää valitusta ja arvosteltavaa, yhteinen asunto vain lisää kärsimystäsi. Arvostelu kohdistuu entistä enemmän teidän yhteiseen alueeseenne. Tuo riepominen tunteissa vain pahenee. Säästä lapsesi siltä virheeltä. Pidä oma kotisi, siellä saat kerätä voimia aina, kun tarvitset omaa aikaa.
- Myyräntyötä
Otappa selvää taustoista. Millaiset välit hänellä on lastensa äitiin? Onko mm. exästä paljon negatiivista sanottavaa? Älä kysy mieheltä, vaan ota vaikka yhteyttä exään. Onko oikeudenkäyntejä, riippuvuuksia, rahaongelmia, utopistisia ja suuruudenhulluilta vaikuttavia suunnitelmia? Millainen ystäväpiiri? Haukkuuko ystäviään selän takana? Miten kohtelee lapsiaan? Älä kysy mieheltä itseltään näitä mitään, tarkkaile, tiedustele vaivihkaa muilta. Onko miehellä kiirushalu muuttaa yhteen?
Jos ei mies narsisti olisikaan, niin ilmiselvästi hänessä on jotain, joka sinua häiritsee. Varsinkin tuo, että hän kuluttaa sinunkin energiaasi, on mielestäni tosi huono juttu.- 1+1
Myyräntyö! Mahtavaa. Näin on.
Selvitä nuo kaikki kohdat.
Jos olisin tehnyt saman en olisi tässä.
Narskusta eronneena ja rikki
- 16+11
Ansaitse normaalin rakkauden ja lapsesi normaalin isäpuolen. Älä lähde sekaantumaan mielenterveysongelmaisiin, siitä seuraa paljon ongelmia ihan perusasioiden hoidossa. Yksinkertaisilta tuntuvat asiat kääntyvät täysin hallitsemattomiksi puuskiksi ja kaikki energiasi menee pelkkään selviytymiseen, ei elämässä pärjäämiseen.
- outokäytöksinen
Jos kukaan tunnistaisi narsistin ennen yhteiselämän aloittamista niin eipä lähtisi sellaisen hullun kelkkaan ikimaailmassa.
Epäilyttävän outo ja normaalista poikkeava käyttäytyminenkään ei viittaa narsismiin vaan johonkin tunnistamattomaan mieltä vaivaavaan, mutta ymmärrys ei riitä käsittämään kyseessä olevan narsisti.
Joten voit ap olla huoletta, miesystäväsi ei ole narsisti.- 1+1
Olen vähän eri mieltä outokäytöksinen.
Meillä oli merkit nähtävissä ennen yhteenmuuttoa. Siksi emmin kuten aloittelija. Ja oikeassa olin. Intuitioon olisi pitänyt enemmän luottaa.
Huonosti kävi.
Olen vaan niin kiltti ja hyväuskoinen, että ajettilin häne vaan olevan erilainen!
Todellakin oli erilainen. Kiusasi poikaani ja minua. Oli ajamassa vuoden yhteiselon jälkeen minua psykiatrille ja kääntämässä poikaani minua vastaan.
Ihan sitä samaa peetä mitä kirjat kirjoittaa.
Lueppa sata tapaa tappaa sielu.
Sen jälkeen ei tarvitse ihmetellä, ollako vai eikö!
- muuttuuko asiat
Aloittaja olen.. olen lukenut tuon kirjan. Valitettavasti tunnistan aika paljon sieltä vaikka emme edes asu yhdessä. Yksi asia ihmetyttää: mieheni ei ole ollut kovin kiireinen muuttamaan yhteen. Päinvastoin, olimme 1,5 vuotta "kavereita" ennekuin aloimme seurustella. Ja tämäkin vasta kun olin muutaman kerran asiaa ääneen miettinyt.
- uhri
Koska sinä näytit olevasi kiinnostunut, seurusteletteko vai että, niin hän ei halua antaa sitä vastausta. Haluaa pitää toisen epävarmuudessa. Tuossa yllä oli jo yksi tosi hyvä vastaus sinulle. Lähde.
- 1+1
uhri kirjoitti:
Koska sinä näytit olevasi kiinnostunut, seurusteletteko vai että, niin hän ei halua antaa sitä vastausta. Haluaa pitää toisen epävarmuudessa. Tuossa yllä oli jo yksi tosi hyvä vastaus sinulle. Lähde.
Epävarmuus, puolihirressä tai kuin nuoralla tanssimista!
Näillä minä kuvasin elämääni koko sen ajanjakson.
- 20+14=?
Vakavasti narsistisesti häiriintyneen käytöksen tunnistaa parhaiten niistä hetkistä, jolloin kumppani tarvitsee oikeasti apua esim. oma sairastuminen, kuolema lähipiirissä jne. Narsisti ei osaa tuntea empatiaa ja jäät yksin tuentarpeesi kanssa.
- lisa-mari
näin menee.
- mitenvoin olla varma
Aloittaja tässä taas.. puhuin miehelle eilen että minulla on sellainen tunne että en uskalla sanoa aina omia mielipiteitäni ja että pitää varoa muutenkin mitä sanon tai teen kun hän on aika jyrkkä mielipiteissään. Hän sanoi ensin rohkaisevasti että saan olla oma itseni ja tykkää että naisella on omaakin tahtoa. Mutta sitten se keskustelu lopahti siihen enkä osannut enää jatkaa. Ihan asiallisesti vastasi mutta ei se poista juurikaan muita ongelmia ja miten sitten jatkossa osaan muuttaa omaa käyttäytymistäni. Voihan tuota ainakin kokeilla jos alan oikeasti olla välittämättä mistään.
- 1+1
Toi sun viimeinen lause tuntuu niin tutulta. Älä lähde tohon rattaaseen.Ensin taistelin ja yritin muuttaa itseäni, Se ei ole oikein.
Eikä se että olet lopulta niin ....välittämättä mistään.
Toi välinpitämöttömyys tulet sen kohdistamaan lapsiisi, sitten lopahtaa kaikki.
Menee elämänilo!
Sitä onkin sitten vaikeampi koota.
Mä olin mukana tossa vuoden ja erosta on nyt kolme kuukautta. Olen täysin tunteeton ja rikki.
uskon että musta ei kokonaista saa enää mikään ja kukaan. Vihainen itselleni.
Muista, et ole vaan sinä vaan myös Lapsesi. - mitenvoin olla varma
1+1 kirjoitti:
Toi sun viimeinen lause tuntuu niin tutulta. Älä lähde tohon rattaaseen.Ensin taistelin ja yritin muuttaa itseäni, Se ei ole oikein.
Eikä se että olet lopulta niin ....välittämättä mistään.
Toi välinpitämöttömyys tulet sen kohdistamaan lapsiisi, sitten lopahtaa kaikki.
Menee elämänilo!
Sitä onkin sitten vaikeampi koota.
Mä olin mukana tossa vuoden ja erosta on nyt kolme kuukautta. Olen täysin tunteeton ja rikki.
uskon että musta ei kokonaista saa enää mikään ja kukaan. Vihainen itselleni.
Muista, et ole vaan sinä vaan myös Lapsesi.Mutta kun se välillä puhuu niin ihania asioita ja tuntuu että on tosissaan ja aito. Sitten yhtäkkiä muuttuu. Ja ei niinkään se että hän muuttuu.. mutta huomaan että minä muutun. Ahdistun ajoittain kun en saa enää sanottua asioita, pelkään että pilaan hyvin menneen viikonlopun jne. Ja jos tässä ei olisi mitään perää niin en kyllä varmasti tällaisia ajattelisi ja noita kirjoja lukisi. Olen todella peloissani että tämä suhde loppuu minun pahaan oloon. Mutta mikään ei nyt muuta sitä että olen häneen rakastunut ja kiintynyt ja jos jätän hänet niin tulenm kyllä pitkään ehkä katumaankin. Mistä voin olla varma että kaikki ei lopulta sujuisikin hyvin? Meinaa itku tulla..
mitenvoin olla varma kirjoitti:
Mutta kun se välillä puhuu niin ihania asioita ja tuntuu että on tosissaan ja aito. Sitten yhtäkkiä muuttuu. Ja ei niinkään se että hän muuttuu.. mutta huomaan että minä muutun. Ahdistun ajoittain kun en saa enää sanottua asioita, pelkään että pilaan hyvin menneen viikonlopun jne. Ja jos tässä ei olisi mitään perää niin en kyllä varmasti tällaisia ajattelisi ja noita kirjoja lukisi. Olen todella peloissani että tämä suhde loppuu minun pahaan oloon. Mutta mikään ei nyt muuta sitä että olen häneen rakastunut ja kiintynyt ja jos jätän hänet niin tulenm kyllä pitkään ehkä katumaankin. Mistä voin olla varma että kaikki ei lopulta sujuisikin hyvin? Meinaa itku tulla..
"Mistä voin olla varma että kaikki ei lopulta sujuisikin hyvin? Meinaa itku tulla.. "
Niin tähän tekee mieli vastata ettei elämässä ole täyttä varmuutta mistään kun elää voi vain kulloisenkin hetken...
"- Kysy itseltäsi, mitä se varmuus on, jota kaipaat. Onko varmuus viimeisteltyä ja valmista ja onko epävarmuus keskeneräisyyttä? Eikö meistä jokainen ole aina keskeneräinen, ei kukaan tule koskaan täysin valmiiksi"
http://www.naistenkartano.com/artikkelit/mielen_hyvinvointi/epavarmuus-ja-yksinaisyys/
Elämä, ihmissuhteet ovat jatkuvaa muutosta, jatkuvaa valinnan tekemistä, riskinottoa, ei koskaan voi tietää valmiiksi lopputulosta ryhtyessään johonkin varsinkaan ihmissuhteissa...
Ennemminkin voisin kannustaa sinua tutustumaan itseesi, miettimään itseäsi kuin kumppaniasi, lisäämään omaa itsevarmuuttasi, riskinottoon liittyen pohdi, osaatko/kykenetkö sinä tulemaan toimeen omillasi, meni syteen tai saveen, pelkästään toisen ihmisen varaan elämäänsä ei voi rakentaa...
Kerrot että rakastat, mieti rakastatko sinä kumppaniasi juuri sellaisena kuin hän on vaiko rakastatko häntä sellaisena kuin toivoisit hänen olevan...
Väestöliiton sivuilla on myös hyvää luettavaa parisuhteesta, pohdintojesi tueksi, niinikään ymmärsin, että sinulla on lapsia, joten joudut pohtimaan asioita myös heidän kannaltaan, heilläkin on oikeus hyvään elämään joskus voi olla parempi asua erillään varsinkin jos epävarmuustekijöitä on paljon, myöhemminkin ehtii yhteen muuttamaan...
http://www.vaestoliitto.fi/parisuhde/- Niin minä tekisin
Jos miehesi on narsistinen - huom. jos - niin tuo mitä olet hänelle sanonut "että en uskalla sanoa aina omia mielipiteitäni ja että pitää varoa muutenkin mitä sanon tai teen ...." on juuri mitä narsistinen haluaakin kuulla ja kokea uhrinsa sanovan. Juuri siihen hän pyrkiikin, murentamaan ihmisen itsetunnon, pala palalta, pikkuhiljaa.
Jos sinulla ei ole hyvä olla hänen kanssaan, jos hän syö energiaasi, saa sinut voimaan huonosti ja tuntemaan epävarmuutta, mieti, oletko oikealla tiellä. Ajattele järjellä, älä tunteilla. Lapsesi tarvitsevat sinua. Jos joudut narsistin kelkkaan, tuhoudut, tai ainakin elämäsi tulee olemaan hirvittävää veitsen terällä elämistä. Keskity lapsiisi, pistä se mies toisarvoiseen asemaan, oli narsisti tai ei. - lilja2
Mutta kun se välillä puhuu niin ihania asioita ja tuntuu että on tosissaan ja aito. Sitten yhtäkkiä muuttuu. Ja ei niinkään se että hän muuttuu.. mutta huomaan että minä muutun. Ahdistun ajoittain kun en saa enää sanottua asioita, pelkään että pilaan hyvin menneen viikonlopun jne. Ja jos tässä ei olisi mitään perää niin en kyllä varmasti tällaisia ajattelisi ja noita kirjoja lukisi. Olen todella peloissani että tämä suhde loppuu minun pahaan oloon. Mutta mikään ei nyt muuta sitä että olen häneen rakastunut ja kiintynyt ja jos jätän hänet niin tulenm kyllä pitkään ehkä katumaankin. Mistä voin olla varma että kaikki ei lopulta sujuisikin hyvin? Meinaa itku tulla..
Katsopa tätäkin palstaa. Paljon enemmän on niitä, jotka katuvat sitä yhteenmuuttamista ja suhteen aloittamista. Jos vähänkin epäilet, luota siihen tunteeseen. On todella vaikeaa lähteä, kun huomaat, että sinun omaisuutesi on lähes hävitetty. Narsistisen suhteen päätteeksi sinulle ei jää juuri mitään omaa - ei edes itseäsi.
- vapaus
ne osaa puhua ihania ja tulevaisuus yhdessä ihanaa,,,mutta jos sulla nyt jo ahdistus ja pahaa oloa,MIETI TARKKAAN suhdetta. Kaikenlaista hyvää satuilee, joka vain pitää sinut lähellä. jos mitätöi, karsii tuttavapiiriä, vain te kaksi 24h, nuuskii sun tietoja ym. uhkailee. Silloin ei arvosta sinua suhteessa.
KOKEMUSTA ON minulla, josta jäi vain pahaolo ja kummastus sen käytöksestä. Lopulta hengenlähtö lähellä, laitoin poikki ja en pidä yhteyttä minkäänlaista narskuun.
Leperellä osaavat, jatkuva on ja off suhde. Älä rupee kynnysmatoks.
Valitsin vapauden ja normielämän, onnelinen siitä. - lilja2
Narsistin kanssa eläminen tulee satuttamaan sinua sata kertaa enemmän.
Luota omiin tunteisiisi, älä suostu manipuloitavaksi, rakasta ensin itseäsi.
Sinä et voi koskaan toteuttaa toisen aikuisen ihmisen unelmia. Ja narsistilla niitä riittää...
Tulet huomaamaan, että sinä itse et riitä, sinun lapsesi eivät riitä, sinun ystäväsi ja sukulaisesi eivät riitä, sinun omaisuutesi ei riitä, sinun työsi ja palkkasi eivät riitä, taitosi ja osaamisesi eivät riitä.
Minulta meni kymmenen vuotta asian ymmärtämiseen. Itsekkyyden, sosiaalisen rajoittuneisuuden ja ilkeyden piikkiin menivät, ennen kuin silmäni avautuivat ja aloin ymmärtää mistä kaikessa on kyse. En tiennyt narsismista mitään, enkä osannut edes yhdistää kaikkia tapahtumia ja merkkejä siihen. Oppia ikä kaikki, mutta sinun ei tarvitse.
- Miten voin olla varm
Kiitos paljon, mielenkiintoisia juttuja! Noita on mukava lukea mutta samalla huomaa itsessäänkin kasvatettavaa.
"Kiitos paljon, mielenkiintoisia juttuja! Noita on mukava lukea mutta samalla huomaa itsessäänkin kasvatettavaa."
Niin, minäkin ilmeisesti olen kasvanut "aikuiseksi" vasta reilu viiskymppisenä,
"ihmisen on ensin löydettävä itsensä kyetäkseen rakastamaan toista
Erillisyyden merkitys
Hellstenin mukaan useat parisuhteet kaatuvat siihen, etteivät kumppanit kykene kunnioittamaan toisen persoonaa, mikä tarkoittaa sitä, että he eivät näe toisen ihmisen erillisyyttä eivätkä anna tilaa sille. Jos ihmiseltä puuttuu kyky nähdä toisen erillisyys, johtaa se ennen pitkää siihen, ettei hänkään tule nähdyksi omana itsenään, vaan mahdollisesti toisen tyydyttymättömien tarpeiden läpi. Nuo tarpeet liittyvät usein sellaiseen, mitä ihmisen olisi pitänyt saada omilta vanhemmiltaan – mutta hän ei voi odottaa niitä aikuisena puolisoltaan.
Aikuisuus tarkoittaa sitä, että on kasvettava ihmiseksi, joka ottaa vastuun omasta itsestään ja erityisesti myös omasta menneisyydestään. Aikuinen voi tukeutua toisiin ja hakea apua toisilta, mutta ei ripustautua tai takertua"
http://www.suhdesoppa.fi/parisuhde/vain-yksin-voit-olla-yhdessa/yhteenlaskutoimitus kirjoitti:
"Kiitos paljon, mielenkiintoisia juttuja! Noita on mukava lukea mutta samalla huomaa itsessäänkin kasvatettavaa."
Niin, minäkin ilmeisesti olen kasvanut "aikuiseksi" vasta reilu viiskymppisenä,
"ihmisen on ensin löydettävä itsensä kyetäkseen rakastamaan toista
Erillisyyden merkitys
Hellstenin mukaan useat parisuhteet kaatuvat siihen, etteivät kumppanit kykene kunnioittamaan toisen persoonaa, mikä tarkoittaa sitä, että he eivät näe toisen ihmisen erillisyyttä eivätkä anna tilaa sille. Jos ihmiseltä puuttuu kyky nähdä toisen erillisyys, johtaa se ennen pitkää siihen, ettei hänkään tule nähdyksi omana itsenään, vaan mahdollisesti toisen tyydyttymättömien tarpeiden läpi. Nuo tarpeet liittyvät usein sellaiseen, mitä ihmisen olisi pitänyt saada omilta vanhemmiltaan – mutta hän ei voi odottaa niitä aikuisena puolisoltaan.
Aikuisuus tarkoittaa sitä, että on kasvettava ihmiseksi, joka ottaa vastuun omasta itsestään ja erityisesti myös omasta menneisyydestään. Aikuinen voi tukeutua toisiin ja hakea apua toisilta, mutta ei ripustautua tai takertua"
http://www.suhdesoppa.fi/parisuhde/vain-yksin-voit-olla-yhdessa/Vielä sattui silmiini yks juttu, otsikolla "muutama sana rakkaudesta" jonka tekee mieli tyrkätä tähän jatkoksi juurikin jutun viimeisen lauseen takia...
"Voisitko antaa itsesi kokea olevasi ehjä ja täydellinen? Voisitko nähdä parisuhteen kokonaisuutena, jossa kaksi jo itsessään täydellistä ihmistä luovat vielä itseään suuremman kokonaisuuden?"
http://elaparemmin.fi/blogi/muutama-sana-rakkaudesta-sina-olet-jo-taydellinen/
Noh, itse vierastan tuota täydellinen sanaa, mutta nykyään ajattelen sen tarkoittavan enemmänkin jotain sellaista, että minä olen minä, oma ainutkertainen yksilö, niin hyvine kuin huonoine puolineni, en virheetön mutta täydellinen omana itsenäni ja pyrin hyväksymään/kohtamaan muutkin ihmiset sellaisina kuin he ovat...
- 1+1
Täytyy sen verran lisätä että tuohon kirjoitukseeni kun aloin olemaan välittämättä, tuijotin saarnojen ja haukkumisten ajan seinään tai kattoon...niin mä sairastutin itseni myös pahasti.
Minulla alkoi tulla vatsan kanssa ongelmia, ravasin vaikka millä lääkäreillä, iho alkoi kärsiä, psori puhkesi ja paljon muita omituisia juttuja.
Psori ei ole kadonnut mihinkään. Katkerana rasvailen itseäni. Suhde jätti näkyvät arvet, jotka eivät todennäköisesti koskaan poistu.
Hän haukkui minua rupiseksi, läskiksi, kuka minuun voisi koskea...
Eipä hän minuun enää koskenutkaan.
Varmaan etsi muuta seuraa koko ajan netistä.
Käytti henkisenä roskakorinaan, taloudellisesti hyväksi. Täysin 200%.
Avioeron tullessa jäin makselemaan velkoja, hän ei vastaa mihinkään yhteydenottoihin, vaan uutta uhria putkeen!
Ihmissusi. pahinta laatua mihin olen koskaan elämässäni törmännyt.- Kaikki keinot
Oletko yrittänyt (tarpeeksi pitkään) mitään luontaistuotteita psoriin? Esim. tätä:
http://www.terveyshymy.fi/artikkelit/kynnet-kasvavat-ja-psorikin-helpotti - Toinen tuote
Kaikki keinot kirjoitti:
Oletko yrittänyt (tarpeeksi pitkään) mitään luontaistuotteita psoriin? Esim. tätä:
http://www.terveyshymy.fi/artikkelit/kynnet-kasvavat-ja-psorikin-helpottihttp://yle.fi/uutiset/luontaistuote_tuo_toivoa_psoriaatikoille/5507217
- Rikkinäinen
Pakko ottaa osaa keskusteluun. Olin yli 10 vuotta alkoholisti-narsistin (tai mikä psykopaatti onkaan) kanssa. Hän kyllä hoiti minua tai lapsia jos olimme sairaana, teki paljon kotitöitä, remontoi kotiamme, huolsi ja pesi minunkin autoni pyytämättä. Hän teki itsestään korvaamattoman. Hän joi, petti, valehteli (varsinkin raha-asioista), eikä suostunut lähtemään. Vuosien päästä paljastui että hän on pedofiili ja käyttänyt lapsiani hyväksi. Nyt olemme päässeet hänestä eroon, sillä hän istuu pitkää tuomiota. Me käymme kaikki terapiassa.
Jos aloittaja yhtään epäilee, en suosittele yhteenmuuttamista. Narsistit voivat tehdä ihan mitä tahansa toisille ja rajuissakin teoissa syy on aina siinä toisessa. - vrebtbntt
Kiitos tuosta kommentista. Minulla asiat käyvät vaikemmiksi koko ajan kun kiintymys lissäntyy- Olen saanut kerrottua miehelle mikä minussa herättää pahaa oloa ja nyt tuntuu että häneltä tulee paljon huomiota, kaunista puhetta ym. Olen miettinyt että ottaisinko hänen exään yhteyttä kun tiedän hänet ja olen jutellut useamman kerran hänen kanssaan. Olisi mukava kuulla häneltä millaista heillä oli. Mutta toisaalta pelkään että exä kertoo miehelle että olen ollut yhteydessä.. Kai se pitäisi vaan itse odottaa ja selvittä asiat. Exä vaikutta jotenkin kovasti vietävissä olevalta ihmiseltä ja olen saanut käsityksen että on vähän katunutkin lähtöä, ainakin on paljon "turhia" yhteydenottoja mieheen ja antaa hänelle huomiotaan.
- 13+12
niin ja yksi syy oli, se, että vuokra-asunto siellä töölössä vakiintui sen mukaan, että yläkerrassa asui ex-uhrin paras bestis. sitä se nai sitten seläntakana ja koitti eksääsäkkin. nämä naiset kumminkaan eivät halunneet alkaa seurustelemaan hänen kanssaan, vaan hän kelpasi heille ainoastaan sänkyyn. olivat tajunneet erota hänestä jo 20-vuotiaina.
siis kuinka noloa se, on, että samassa käytävässä tulee vastaan joku nainen, jolle oma poika-ystävä kelpaa vaan seksiin. toinen näistä naisista puhuikin mulle, että miksi edes olen hänen kanssaan, kun hän pyrkii naimaan talossa kaikkea liikkuvaa. kaikki tuli täysin yllätyksenä. uskoin heidän aluksi valehtelevan, mutta ei se sitten ollutkaan niin. kännissä se joskus 2 jälkeen yöllä pimpottelee niiden oville siellä talossa.
- 2+13
Ota yhteyttä exään. Minä ainakin kertoisin, jos nyksä soittaisi, että kyllä joo oli kauheaa seurustella hänen kanssaan, vaikka hänestä pidin, niin jätin. Ja syyt hänen jättämiseen ovat seuraavat,
- useita seksuaalisia suhteita samaan aikaan
- jatkuvaa valehtelua, päivittäin, ihan kaikesta
- hakkaamista, kuristamista
- varastamista. vaikka hänellä oli "varallisuutta", hän hukkasi jatkuvasti tahallaan tavaroitani. lähtien timanttisormuksista.
- koitti panna parasta kaveriani syntymäpäivilläni
-kouri naispuoleisia kavereita raflassa. koitti työntää väkisillä heitä vessaan, harrastamaan seksiä
- asui samaan aikaan siis kahden muunkin kanssa.
- syötti koiranpennulleni nuuskaa ja nauroi päälle, kun juoksi pentu sylissäni eläinlääkäriin
- matkoilla katosi baarehin, koitti iskeä kaikkea liikkuvaa, kun pääsi pois helsingistä ulkomaille
- suomiviha
Jne jne.2 - 4+9
Asiat paranee kun muutetaan yhteen. Se yhdistää ja rakkaus syvenee. Silloin narsismikin katoaa.
- 19+19
asiat pahenee, kun muutatte yhteen.
- Siis miesystäväsi on
"ajoittain narsistiselta tuntuva miesystäväni "
Siis miesystäväsi on kuin ladattu ase jolla pelaat venäläistä rulettia.
"Tunnistan miehessä narsistisia piirteitä "
Mies on siis ajoittain totaalisen vaikea ja julma.
"Hänen kanssa oleminen on ajoittain tunteitten vuoristorataa"
Hänen käytöksensä häiritsee sinua olennaisesti ja epäoikeudenmukaisesti eikä hän kunnioita sinua.
" hän välillä loukkaa minua aika jyrkillä mielipiteillä."
Hän on huonokäytöksinen.
" paljon negatiivista sanottavaa ihmisistä ja asioista ja kuluttaa niihin sekä minun että itsensä energiaa. "
Ei tule toimeen ihmisten kanssa.
Ajatteletko, että kuulostaa kenenkään lukijan mielestä hyvältä mieheltä. Aika ikävä tyyppi ja pelottavakin.
Sitten vielä tuumit:
"Miten voin silti olla varmaa että tilanne ei muutu jos muutamme yhteen?"
Mihin he**etin suuntaan muutu? Oletko nyt oikeasti sitä mieltä, että olet vetänyt ässän pakasta, kun tuon kanssa olet?
"Nyt on menty erillään asuessa 2,5 vuotta. "
Asu vain edelleen erillään. Kukaan tuskin haluamalla haluaa tuollaisen kanssa saman katon alle.
"Ihan täysvarma olo minulla hänen suhteen ei ole"
Sinulla ei ole otetta omaan itseesi. Suosittelen terapiaa. Toivottavasti tämä kirjoitus ei saa sinua tuntemaan itseäsi enempää yksinäiseksi, vaan ajattelet oikeasti omaa elämääsi. Sitä, että harkitset lasten asettamista vaaralle alttiiksi vielä enemmän, ei voi mitenkään puolustella. Ei edes sillä, että sinulla on toisinaan öisin hauskaa.- : ). Taisin kirj.
: ). Taisin kirjoittaa joillekin liian kärkevältä tuntuneen mielipiteen. Mutta tuollaiselta minusta nyt nämä narsistit vaikuttavat. Olen tuntenut oman narsistini vuosikymmeniä, seurustellut hänen kanssaan puoli vuotta ja tapaillut monia vuosia. Olen lukenut näitä kirjoituksia täällä ja täydentänyt omaa ihmiskuvaani.
Vaikeasti tuo on minullekin valjennut, mitä ne loppujen lopuksi ovat. No, yhtäkaikki, minun mielestäni kuitenkin tuo ex lähteen käsikranaattivertaus ei ole edes liioiteltu, vaan aivan kuvaava. Tuhoa on muunkinlaista kuin verta lennättävää. Joskin väkivaltaisilta narsisteilta ja psykopaateilta fyysinenkin väkivalta onnistuu.
Jokatapauksessa, lasten vanhempien ensisijainen tehtävä on lasten suojeleminen, että siinä pysyn, vaikka kuinka pahalta joistakin kuulostaisi.
Totuus ei vain ole miellyttävä, kun puhutaan narsisteista ja psykopaateista.
- ex lähde
Mies kuin käsikranaatti ja koskaan ei voi tietää milloin tai mikä sokan irrottaa.
- Ronjanen
Kerronpa sen verran omaa tarinaani, että alkuun ex-mieheni vaikutti todella ihanalta ja kaikinpuolin mahtavalta ihmiseltä. Mies osasi todellakin puhua ja antaa asiallisia vastauksia vaikkakin ei näitä oikeasti sisäistänyt ollut. Tätä ihanaa elämää jatkui siihen asti, että muutimme yhteen. Muuton jälkeen jo seuraavan päivänä alkoi kurjuus. Kaikki tekemätön sekä tehty oli väärin ja minä olinkin yhtäkkiä ruma, lihava, rasittava ja kaikkea mahdollista. Tätä jatkui kaksi vuotta joka lamaannutti minut täysin. Suhde sai loppunsa vasta kun mies uhkasi tappaa koirani joka ei ollut tehnyt mitään väärää.
Tällä hetkellä luottamus kaikkiin miehiin nolla romanttisessa mielessä ja yksin tätä palloa tallattava koska kenellekään mahdollisuutta ei edes uskalla antaa.
Suosittelen siis kuuntelemaan vaistoasi (tämä olisi auttanut minua pysymään poissa koko tilanteesta) ja katsomaan hyvin tarkkaan miten sinun miehesi empatiaa vaativiin tilanteisiin suhtautuu. Älä katso pintaa, katso miten jatkumo kulkee. - hrbn
Kyllä, asiat muuttuvat jos muutatte yhteen. Ne muuttuvat huonompaan suuntaan. Luota vaistoosi, älä te noin isoa virhettä!!! Itse muutin yhteen tuolla tavalla käyttäytyvän miehen kanssa, ja sain katua katkerasti. Kaikki vain paheni kun asuttiin yhdessä: yhtä haukkumista, riitelyä, huutamista, kiusaamista ja tappelua.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?621223Tumman vihreä mercedes
Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,11890Miksi tällainen pelottaa ja aiheuttaa joillakin ärtymystä?
"Sitoudun ystävien ja kollegoiden kanssa puuttumaan seksistisiin vitseihin ja vähättelyyn. Sanon ääneen, kun jokin ei ol75815Käyttäkää kumia kajaanilaisten naisten kanssa
Elkää ottako riskiä ilman kumia kun saattaa käydä niin että sinusta tuleekin isä lapselle ja elättäjä molemmille.84659- 53634
Pakkomielle
Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs46564Tunnusmerkkejä Kaivatulle
Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt35560Oletko nainen enää täällä?
En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv36534Jymyuutinen: Suomen talous kasvaa hurjaa vauhtia
https://www.iltalehti.fi/talous/a/11fba8a8-a7fb-44f4-a58b-f129f6d5bdf5 Akavan pääekonomistin mukaan Suomen kokonaistuot116515Hurmasit sitten minut
kauneudellasi nainen ja kun sait minut rakastumaan itseesi muutuit ihan porsaaksi etkä välitä vartalostasi enää yhtään.43513