Onko narsistille tyypillistä että ei halua näyttäytyä puolison/naisystävän kanssa julkisesti mielellään? Saati sitten että julkisella paikalla ottaisi kädestä kiinni tai halaisi! Jos on tyypillistä niin miksi näin?
onko tyypillistä?
21
453
Vastaukset
- 15+13
Pelikuvioista riippuen näyttäytyy tai sitten ei. Jos esim. ei halua kävellä aleksanterin kadulla käsi kädessä, niin johtuu siitä, että 2 muuta naistystävää asuvat siinä töölössä ja vaikka kaartinkaupungissa. Liian riskialtista rikko kuvioita.
Sitten taas jos haluaa, niin toiset vaimot ovat pitkillä narsun maksamilla lomamatkoilla tai töissä.
Narsulla on joka kuvioon sopiva käyttäytyminen. Se riippuu siitä, mitä on meneillään, sitä et voi tietää. Mutta sen voit ymmärtää, että jotain on tekeillä ja joka päivä. Narsu elää draamasta ja naisista.
Suosittelisin jättämään narsun, sillä kohta sinulla on suurempia asioita mietittävänä, kuin kädestä pitäminen. Esim. kaikki etelä-suomen sukupuolitaudit hivistä lähtien.
Älä opi kovimman kautta, vaan suojele itsesi.1 - hki-vantaa
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2014012117953147_uu.shtml
tuossa narsisti - minni1234
itse mietin aikoinani samaa kun elin narsistin kanssa.
kuvioita oli kolme samaan aikaan josta en tiennyt silloin.
-ei voitu kävellä käsi kädessä
-ei voitu halailla julkisesti
-ei voitu olla parisuhteessa facebookissa
- hänen exien kohtaaminen oli hänelle tuskaa,jos me liikuimme yhdessä,ei ollenkaan voitu kohdata avoimesti,vaan hän pakeni aina tilannetta jotenkin
Kaikki tajuttuani toi ymmärryksen.
Pelikentällä on narsistin oltava varovainen,ettei kuviot sotkeennu.
Lähde pois ja äkkiä! on minun neuvoni.
Itse jatkoin 5v ja romahdin joka kerta ja ymmärrys tuli vasta tosi pitkän ajan jälkeen.
Ei se käytös muutu narsistin kohdalla. - 4+1
Tuo hiv-tartuttaja on tyypillinen narsisti, eikä ole sitten ainoa Helsingin keskustassa. Noita hiv-potilaita on paljon enemmän, mitä hyväuskoiset ihmiset ymmärtävät edes olevan.
Jos esim. narsulla on jo hiv, niin sitten se seksuaalinen näyttäminen voi olla hyvinkin päällekäyvää. Voi käyttäytyä hyvinkin päällekäyvästi yökerhoissa puku päällä, nostella naistansa pöydälle ja oikein esittää, että mitään hätää.
Narsu ei myöskään tartunnan saatua, koskaan kerro siitä kenellekkään. Uhrille koko sairaus saattaa paljastua vasta useamman vuoden kuluttua ja tällöin sitä ei enää edes yhdistetä siihen yhteen yhden illan juttuun ruotsia puhuvan herrasmiehen kanssa, joka asui hienostoalueella ja hienosto kämpässä. Narsu saattaa käydä myös testeissä sukupuolitautien osalta, näyttääkseen, että kaikki on kunnossa, mutta sitten sitä hiv-testitulosta ei kuulu. Ja muuthan testit jo näyttiväktin miinusta, joten ei kait sitä hiviäkään sitten ole. Eipä vaan!
Pitäkää ihmiset huoli itsestänne. Uskokaa ajoissa ja varokaa 40-vuotiaita herrasmiehiä ravintoloissa. Ei ne siellä oikeasti ole, vaan kotona perheidensä kanssa. Varsinkin, jos eivät ole kiinnostuneita oman ikäisistä, vaan nuoremmmista ja maalta tulevista naisista.
Narsisti tulee jättää välittömästi, kun varoituskellot hiemankaan soivat...- Noin.
" Voi käyttäytyä hyvinkin päällekäyvästi yökerhoissa puku päällä, nostella naistansa pöydälle ja oikein esittää, että mitään hätää."
Noin.
Sitten yksi tapa, jota oma narsistini käyttää, on myös sairaanhoitajien iskeminen. Helpoimpia ovat tietysti alkoholisoituneet hoiturit, jotka kiertelevät yökerhoissa ja pubeissa. Usein toiveena vain komea mies.
Sairaanhoitajat toimivat todisteina sekä muille että itselle, että tautivaaraa ei ole, kun on oikein sairaanhoitajan kanssa sekstattu...
Tuntemani narsistin tautitilanteesta minulla ei ole tietoa. On käynyt lääkärissä ja kehuskelee kattavalla ja todistetulla terveydellään. Sukupuolitautitestejä ei ole kuitenkaan otettu aikoihin.
- Seinien sisällä
En pysty jättämään ennenkuin jotain todella väärää on tapahtunut. Rakastan häntä kuitenkin vaikka varoituskellot ovat alkaneet soida. On vaikeaa.. Matkustimme kerran ulkomaille ja siellä hän halaili julkisesti, piti kädestä jne. Miksi vain siellä, miksei täällä kotona ja kotikylänsä?
- 12+10=?
Mitä muita varoituskellon ääniä olet kuullut? Oletko pystynyt keskustelemaan avoimesti ja rehellisesti kumppanisi kanssa niistä tuntemuksista, joita hänen sinua häiritsevä käyttäytymisensä herättää? Jos kyllä niin mikä on ollut responssi?
- 15+21
Minäkin rakastin. Mietin, että hyvä elämä olisi kuitenkin myöhemmin tulossa, kun vain jaksaisin "auttaa" häntä ongelmineen. Kysymys oli kuitenkin siitä, että hän ei kokenut kuvioineen olevansa mitenkään sairas. Verhosi lukuisat naissuhteensa alkoholiin, sen ongelmalliseen käyttämiseen. Vaikka totuus, oli, että hän harrasti naivien naisten metsästystä myös päivisin ja täysin selvinpäin. Eli valehteli koko ajan ja kaikesta.
Sinulle selviää vielä totuus, jotain kautta. Saat selville hänen toiset suhteensa, tarinat peitellyistä kuvioista. Silloin rakkautesi katoaa, häviää taivaan tuuliin. Jättää sinut ihmettelemään, mitä tapahtui.
Muista sitten, että pidät tässä matkan varrella kiinni itsetunnostasi. Ne muut naiset, niiden kauneus, tai erinomaisuus joissain asioissa on vain tarkoitettu sinua loukkaamaan. Älä ota hänen puheita todesta, kun hän koittaa alentaa itsetuntoasi."Sinulle selviää vielä totuus, jotain kautta. Saat selville hänen toiset suhteensa, tarinat peitellyistä kuvioista. Silloin rakkautesi katoaa, häviää taivaan tuuliin. Jättää sinut ihmettelemään, mitä tapahtui."
Niin jäin miettimään tuota siltä pohjalta, että itse ainakin toivon ettei ännäni nyksälle koskaan selviäisi, että hänen nykyinen seurustelukumppaninsa petti häntä lähestulkoon vuoden verran minun kanssani ja "esitteli" hänet minulle hyvin kyseenalaisessa valossa, jonka vuoksi en aluksi koko naisen olemassaoloon edes uskonut...
Muistan jonkun täällä palstalla maininneenkin, että ännäni nyksä on onnensa ansainnut, minulle se sopii, ehkä hän on onnellinen, en tiedä mutta ei hänen onnensa ainakaan ole minulta pois...- hjfdslhgslf
yhteenlaskutoimitus kirjoitti:
"Sinulle selviää vielä totuus, jotain kautta. Saat selville hänen toiset suhteensa, tarinat peitellyistä kuvioista. Silloin rakkautesi katoaa, häviää taivaan tuuliin. Jättää sinut ihmettelemään, mitä tapahtui."
Niin jäin miettimään tuota siltä pohjalta, että itse ainakin toivon ettei ännäni nyksälle koskaan selviäisi, että hänen nykyinen seurustelukumppaninsa petti häntä lähestulkoon vuoden verran minun kanssani ja "esitteli" hänet minulle hyvin kyseenalaisessa valossa, jonka vuoksi en aluksi koko naisen olemassaoloon edes uskonut...
Muistan jonkun täällä palstalla maininneenkin, että ännäni nyksä on onnensa ansainnut, minulle se sopii, ehkä hän on onnellinen, en tiedä mutta ei hänen onnensa ainakaan ole minulta pois...Millaisessa valossa, osaatko kuvailla?
Jotenkin iljettävänä kyttääjänä tai vainoajana, joka kävi päälle?
Hänen hyväksikäyttäjänä, joka oli kiinnostunut vain ännäsi rahoista?
Vai millaisena?
- Seinien sisällä
Joudun varomaan puheitaan ja tekojani kun ollaan yhdessä. Kaikki menee hyvin niin kauan kun olen samaa mieltä ja haluan samoja asioita. Uutta sitten tulee jokin ihme tilanne joka muuttaa koko päivänkulun ta saa miehen tuohtumaan niin että mulla tulee kyyneleet silmiin kun hän osaa olla niin jyrkkä. Esim kerran minulta kaatui mehulasin vahingossa niin siitä alkoi kauhea meteli. Samoin yksi tekemäni ruoka epäonnistui hieman niin siitä riitti vielä seuraavana aamunakin asiaa että onkohan maha sekaisin sen ruoan takia.
Kerran halusin lähteä illalla hiihtämään niin mies suuttui kun en ollutkaan hänen kanssaan illalla. Sitten kävi vielä niin että unohdin avaimen sisälle ja kun tulin hän oli jo nukkumassa. Jouduin 20 asteen pakkasesta soittamaan hänelle että tulisi avaamaan oven. Hän oli täysin raivon vallassa eikä kiinnostanut pätkääkään että olin kylmissäni jäänyt pimeään ilman avainta.
Kun olemme yhdessä niin vähän aikaa on kaikki hyvin mutta aina löytyy jotain arvosteltavaksi ja haukuttavaa. En vaan käsitä miten joka asiasta voikin löytyä niin paljon negatiivista. Ja mun pitäisi olla samaa mieltä kuin hän.
Sitten hän arvostelee usein äitiään, veljeään ja työkavereitaan. Itseään hän kehuu minulle.
Kun tutustuimme, hän alkoi pikkuhiljaa muokkaamaan minusta ulkonäöllisesti hänelle mieluisaa. Huomauttelusta hiuksistani, vaatteistani ym. Tavallaan välillä kohteliaastikin mutta kuitenkin. Nyt sitten on puhunut että ole vain oma itsesi niin kilpaan sellaisena. Nyt olenkin kelvannut mutta henkišen puolen asioita välillä moittii. Olen liian herkkä itkemään ja totta onkin että hänen ajoittainen jyrkkä suhtautuminen asioihin saa minut itkemään. Esim minun lapseen liittyvät asiat hän sanoo joskus kovinkin tylysti.
Harrastin useita vuosia sitten yhtä urheilulajia. Hän on moittinut tuota lajia minulle ja sanonut että se ei ole naisille sopiva laji.
Kävin kaverini kanssa kahvilla viime viikolla. Mies oli kuin mykkäkoulua olisi pitänyt loppupäivän kun kuuli asiasta.
Välillä mies vihjailee vähän kuin vitsaillen että onko mulla jotain jonkun miehen kanssa jos puhun jossain yhteydessä jostain esim työkaveristani. Ei ole tosissaan mutta vihjailee kuitenkin.
Sitten mies on vitsaillen sanonut monta kertaa vanhempieni kotipaikassaan että tuonne me sitten muutetaan kun he eivät enää asu siellä, eikö niin. Vitsaillen tuonkin mutta on kysynyt sitä joskus ihan vakavastikin että olisiko se mahdollista.
Minusta itsestä tuntuu että elän vähän vuoristoradalla hänen kanssaan. Välillä mielettömän ihanaa mutta sitten joku mitätön asia pilaa päivän. Ja nykyään stressaan etukäteen meidän näkemistä kun mietin jo valmiiksi että teenkö kaikki hänen mieleisellään tavalla ettei mene asiat huonosti. Vaikka tiedät ettei niin pitäisi ajatella.
Onko nämä mielestänne oikeita huolia mitä mietin?- fjgkjfgjfjgj
Vuoristorata, kuumilla hiilillä, veitsen terällä, kuilun partaalla..... näitä on vaikka ja mitä ilmaisuja. Ja kaikki viittaavat samaan: suhteessasi on mukana narsisti.
- lilja2
Juokse, tyttö, juokse!
- 12+10
Tässä asiat mihin hän pyrkii
a)joudut varomaan puheitasi --> hän haluaa kontrolloida ajatuksiasi
b)hän on jyrkkä puheissaan --> ymmärtänyt, miten saa sinut itkemään. narsistina käyttää tätä metodia, niin pitkään, että saa sinut itsetuntosi alenemaan, tällöin olet paremmin hallittavissa
c)arvostelee äitiään, veljeään, työkavereita --> he eivät ole alistuneet hänen valtansa alle, ja pistävät vastaan. eivät suostu kuulumaan hänen hoviinsa, heistä ei täten ole hänelle mitään hyötyä.
d) jouduit odottamaan pakkasessa --> alistamista. hän saa tästä tyydytystä.
e)haukkuu urheiluasi--> asia missä olet kehittänyt itseäsi on uhka. hänen narsismi ei kestä sitä, että olisit fyysisesti vahva. se on asia, mistä saat itsetuntoa, siksi hän tuhoaa sen.
f) ensin haukutaan, sitten kehutaan ulkonäköä--> hän haluaa sanoa sen, millon olet kaunis. hän haluaa hallita sitä ja määrätä sen. kertoa sinulle, milloin saat olla kaunis. pelkkää alistamista. hän saa tyydytystä, kun on tälläistä valtaa.
g)vihjailee muista--> hänellä on itsellään flirttiä muiden naisten kanssa. pälyilee joka kaupan kassan ja tarjoilijan.
h)vihjailee vanhempiesi kotipaikasta--> odottaa tunteettomasti että he kuolevat ja hän pääsee käsiksi heidän omaisuuteensa. jos olet hänen kanssaan heidän kuolemaansa saakka, niin heidän hautajaiset ovat hänelle, hänen yksi suurimmista juhlapäivistä.
i) elämä vähän vuoristorataa--> narsisti elää draamasta. sitä pitää olla joka päivä.
Huolesi aiheet ovat täysin aiheellisia. Olet hyvin kiltti ja paras mahdollinen uhri narsistille. Narsistit kiinnostuvat yleensä naisista, jotka ovat jollain tavalla herkkiä, taiteellisia tai muuten helpommin mieleltään horjutettavia. Hän pyrkii pyyhkimään sinusta pois kaiken vahvuuden, että et pistäisi vastaan. Jos et itkisi niin helposti ja pistäisit vastaan fyysisesti, hän luultavimmin löisi sinut itkemään. Itkeminen on sinulla sinun reaktiosi puolustautua, kun joku tekee sinua kohtaan väärin.
Ala pikkuhiljaa miettimään elämääsi ilman häntä. Oikea ja rakastava mies ei ole tuollainen, kuvaamasi yksilö. Se on vaikeaa, kun rakastaa, mutta tee se lapsesi vuoksi. Älä anna tuon narsistin päästä haukkumaan lastasi, hän on täysin viaton narsistin leikkeihin. Mutta siitähän narsisti ei piittaa, vaan koittaa tuhota myös hänet.
Muista myös, että narsismiin kuuluu patologinen valehtelu ja tunneköyhyys. Et voi tietää, mitkä hänen sanoistaan on totta, ja mitkä ei. Hänen tavoitteensa on vain manipuloida ja hän ei itse ymmärrä sairauttansa. Ei tule koskaan ymmärtämäänkään.- siinä on asiaa
Hyvin analysoitu narskun toimintaa. Hyvä ja asiantunteva kirjoitus. Juuri noin se menee! Kiitos kirjoittajalle!
Seinien sisällä-lähde ja jätä se ja äkkiä! - tosi on
siinä on asiaa kirjoitti:
Hyvin analysoitu narskun toimintaa. Hyvä ja asiantunteva kirjoitus. Juuri noin se menee! Kiitos kirjoittajalle!
Seinien sisällä-lähde ja jätä se ja äkkiä!Minun exnarsku ei kertaakaan näyttäytynyt koko 30 vuoden avioliiton aikana kanssani julkisesti, joten pitää paikkansa.
- rikkoNainen
tosi on kirjoitti:
Minun exnarsku ei kertaakaan näyttäytynyt koko 30 vuoden avioliiton aikana kanssani julkisesti, joten pitää paikkansa.
tosi on: no huh huh.. Todella loukkaavaa varmastikin. Minä olin jonkinasteisessa suhteessa narskuun 2-3 vuotta, välillä hyvinkin läheisiä olimme, mutta silloinkaan hän ei edes tervehtinyt minua jos kadulla nähtiin. Se sattui ja kovaa. Olin hyvin kiintynyt häneen. Ehkä rakastunutkin. Aloin tuntea, että minussa on jotain hävettävää.
- näytöskappale
Joillekin narsisteille tämä on tyypillistä. Tiedän ystäväpiiristäni tapauksen, jossa narsisti halusi näyttäytyä avopuolisonsa kanssa siksi koska "he olivat niin hyvännäköinen ja näyttävä pari yhdessä". Toki vain silloin kun narsistille sopi, ei aina. Narsisti hakee aina kaikessa vain ja ainoastaan omaa etuaan, ei häntä kiinnosta mitä puoliso on mieltä tai mikä on totuus, todellinen elämä on piilossa kulissien takana, kunhan näyttää hyvältä ulospäin.
- rikkoNainen
tiedän, että olen viehättävä. Hänenkin, tämän narsun, mielestä. En vain kuulunut hänen mukaansa niihin naisiin jotka esitellään suvulle jne.
- minni1234
minä olin ensimmäinen nainen jonka hän esitteli siskolleen ja vanhemmilleen.....
ja ikää oli silloin 36!!!
kyllähän ne h.kellot silloin soivat kovaa :)- Nähty on
Ainakin yhdessä tapauksessa jonka tiedãn, on nainen yleensä se jota hävettää ja joka korottaa ääntään heti miehelle jos vaikka perse näkyy jnee. Sitten kun mies haluaisi olla vain oma itsensä ja sanoo takaisin niin akka tãhän: Miks oot tollanen kusipää?!
Akkaa hävettää oma epätäydellisyys ja kun kumppani ei automaattisesti tee kuten hän ohjaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?621223Tumman vihreä mercedes
Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,11890Miksi tällainen pelottaa ja aiheuttaa joillakin ärtymystä?
"Sitoudun ystävien ja kollegoiden kanssa puuttumaan seksistisiin vitseihin ja vähättelyyn. Sanon ääneen, kun jokin ei ol75815Käyttäkää kumia kajaanilaisten naisten kanssa
Elkää ottako riskiä ilman kumia kun saattaa käydä niin että sinusta tuleekin isä lapselle ja elättäjä molemmille.84659- 53634
Pakkomielle
Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs46564Tunnusmerkkejä Kaivatulle
Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt35560Oletko nainen enää täällä?
En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv36534Jymyuutinen: Suomen talous kasvaa hurjaa vauhtia
https://www.iltalehti.fi/talous/a/11fba8a8-a7fb-44f4-a58b-f129f6d5bdf5 Akavan pääekonomistin mukaan Suomen kokonaistuot116515Hurmasit sitten minut
kauneudellasi nainen ja kun sait minut rakastumaan itseesi muutuit ihan porsaaksi etkä välitä vartalostasi enää yhtään.43513