Oon 16v tyttö ja pelkään helvettiä ihan älyttömästi. Pelkään että oon joskus ehkä kaverien kanssa syyllistynyt elämäni aikana Pyhän Hengen pilkkaan. En ollut uskossa ennen rippikoulua. Aina kun meen nukkumaan niin pelkään että mitä jos en aamulla herää...jos sydän jotenkin pysähtyy tai jotain... ja joudun helvettiin koska olen pilkannut ehkä Pyhää Henkeä... :,-(
Tiedän että koska Jumala on rakkaus niin ei Jumala laita ketään ikuiseen kärsimykseen mutta pelkään silti hirveesti. Todistakaa mulle ettei ikuista helvettiä ole, pliis!
Adventistit auttakaa :,-(
29
187
Vastaukset
- Pelos on järkee
Rauhotu, rauhotu, vedä henkee. Kysäisin paholaiselta, hyvältä kamultani ja hä nvakuutti, vannoi suorastaan koko omistamansa maailman kautta, että hellvettiiä ei ole eikä tule. Yks toinenki mun hyvä kamu, joka ei koskaan valehtele, kerto tietävänsä vuorenvarmasti, ettei ole hell'vettii. ja sähän oot rehellinen ihminen, ei kai rehellisille ainakaan tuskan paikkaa ole. Ja eks sä o tehny sentäs enempi hyvää ku pahhaa, niin että arvailen että vaara ei oo kovinka suuri. Älä pelkää, elä täysillä, elämä on riskien ottamista. Jos se hel'vetti kuiteski on, ni kipu on niin iso että pian turtuu tai pyärtyy. Ihan varmasti voipi olla noin niinku asiat, en tiiä.
- Jeesuksen nimi!
Tyttö kuules, ei sinu tarvitse pelätä helvettiä, ei Jumala sitä ihmistä varten luonut, vaan saatanalle ja sen enkeleille. Et sinä sinne joudu, kun annat elämäsi Jeesukselle. Hän on lunastanut sinut Golgatan ristillä, maksanut sinusta korkean hinnan! Voit saada kaikki syntisi anteeksi Jeesuksen Kristuksen sovintoveressä. Herra itse vain voi pestä sinut puhtaaksi rikoksistasi, olivatpa ne mitkä tahansa. Eivät adventistit sinua voi pelastaa, miksi heitä huudat apuun?! Jeesus yksin pelastaa! Tunnusta rukouksessa Jeesukselle syntisi, pyydä Häneltä anteeksi, mitä ikinä oletkin tehnyt, pyydä Jeesusta tulemaan sydämeesi elämäsi Herraksi ja johdattamaan sinua eteen päin. Raamattua voit parhaiten alkaa lukea Johanneksen evankeliumista. Etsi itsellesi seurakunta, jossa korotetaan vain Herraa Jeesusta ja luetaan Sanaa, rukoillaan ja ylistetään yhdessä Kaikkivaltiasta, taivaan ja maan Luojaa. Saat tulla tuntemaan, kuinka Jeesus täyttää sydämesi kiitoslauluilla, saat elää vapahdetun syntisen elämää ja kiittää siitä joka päivä. Kukaan ei sinua voi Jeesuksen kädestä ryöstää, Herra Jeesus on voittanut synnin ja kuoleman, siksi sinun ei Hänen omanaan tarvitse pelätä mitään. Luota vain kaikessa Vapahtajaan! Siunausta sinulle!
- Bill Wiese
Olet itse kohtalosi kirjoittanut. Olet syyllistynyt syntiin jota ei ikinä saa anteeksi ja tulet viettämään ikuisuutesi helvetissä.
Mark.3:29 "mutta joka pilkkaa Pyhää Henkeä, se ei saa ikinä anteeksi, vaan on vikapää iankaikkiseen syntiin."
https://www.youtube.com/watch?v=Gw2qOLprNrk - Bill Wiese
Valinta syyllistyä iankaikkiseen syntiin oli sinun itsesi tekemä oma valintasi. Niin olet siis itse kohtalo kirjoittanut.
Matt.25:41 "Sitten hän sanoo vasemmalla puolellaan oleville: 'Menkää pois minun luotani, te kirotut, ikuiseen tuleen, joka on varattu Saatanalle ja hänen enkeleilleen."
Helvetissä Saatanan enkelit kiduttavat sinua ikuisesti mitä julmimmilla ja sadistisimmilla tavoilla.
Iankaikkinen rangaistus on oikeudenmukainen rangaistus synnistä Jumalaa vastaan.
https://www.youtube.com/watch?v=V5G0YnrPPzo- säälin sinua
Olet eksynyt säälittävä ihminen ja vailla ymmärrystä.
- -------
Hyvä että tulit tänne keskustelemaan jos asia ahdistaa sinua noin paljon.
Ensinnäkään koko Raamatussa ei sanota ikinä että sielu on kuolematon itsestään. Sellainen käsitys ei perustu laisinkaan Raamattuun vaan pakanallisiin uskomuksiin jotka ovat hivuttautuneet kristinuskoon.
Raamattu painottaa varsin selvästi että vain Jumala on kuolematon ja että tuon kuolemattomuuden voi saada ainoastaan Jumalan kanssa, jakaen Jumalan kuolemattomuuden.
1Tim.6:13-16 "Jumala, kaiken elämänlähde, ja Kristus Jeesus, joka Pontius Pilatuksenedessä antoi todistuksensa ja lausui hyväntunnustuksen, ovat todistajiani, kun kehotan sinua: hoida sinulle määrättyä tehtävää tahrattomasti ja moitteettomasti siihen saakka, kun Herramme Jeesus Kristus ilmestyy. Sen antaa aikanaan tapahtua ylistettävä ja yksin hallitseva Jumala, kuninkaiden Kuningas ja herrojen Herra. Hän yksin on kuolematon,hän asuu valossa, jota ei voi lähestyä.Häntä ei yksikään ihminen ole nähnyt eikä voi nähdä.Hänen on kunnia ja ikuinen valta. Aamen."
Joh.5:24-29 "Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka kuulee minun sanani ja uskoo häneen, joka on minut lähettänyt, sillä on iankaikkinen elämä, eikä hän joudu tuomittavaksi, vaan on siirtynyt kuolemasta elämään. Totisesti, totisesti minä sanon teille: aika tulee ja on jo, jolloin kuolleet kuulevat Jumalan Pojan äänen, ja jotka sen kuulevat ne saavat elää. Sillä niinkuin Isällä on elämä itsessänsä, niin hän on antanut elämän myös Pojalle, niin että myös hänellä on elämä itsessänsä. Ja hän on antanut hänelle vallan tuomita, koska hän on Ihmisen Poika. Älkää ihmetelkö tätä, sillä hetki tulee, jolloin kaikki, jotka haudoissa ovat, kuulevat hänen äänensä ja tulevat esiin, ne, jotka ovat hyvää tehneet, elämän ylösnousemukseen, mutta ne, jotka ovat pahaa tehneet, tuomion ylösnousemukseen."
Room.6:16 "Tehän tiedätte, että jos antaudutte orjina tottelemaan jotakuta, olette juuri sen orjia, jota tottelette. Tejoko palvelette syntiä, mikä johtaa kuolemantuomioon,tai olette kuuliaisia Jumalalle, mikä johtaa vapauttavaan tuomioon."
Eli siis aikanaan kaikki kuolleet herätetään ylösnousemuksessaan Jumalan eläväksi tekevällä hengellä. Ainoastaan ne ketkä uskovat saavat iankaikkisen elämän. Niiden paikka jotka eivät usko on tulinen järvi, joka on toinen kuolema.
Ilm.2:11 "Jolla on korva, se kuulkoon, mitä Henki seurakunnille sanoo. Sitä, joka voittaa, ei toinen kuolema vahingoita."
Ilm.20:14-15 "Ja Kuolema ja Tuonela heitettiin tuliseen järveen. Tämä on toinen kuolema, tulinen järvi. Ja joka ei ollut elämän kirjaan kirjoitettu, se heitettiin tuliseen järveen."
Jeesus itse lupasi herättäessään Lasarusta kuolleista että jokainen joka uskoo häneen ei ikinä kuole.
Joh.11:25-26 "Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen ylösnousemus ja elämä; joka uskoo minuun, se elää, vaikka olisi kuollut. Eikä yksikään, joka elää ja uskoo minuun, ikinä kuole. Uskotko sen?"
Kun Jeesus sanoi ettei yksikään häneen uskova ikinä kuole, ei hän tarkoittanut sitä että emme kuolisi ensimmäistä kuolemaa täällä maanpäällä. Jos Jeesus olisi tarkoittanut niin, ei hänen puheessaan olisi ollut järkeä. Siten Jeesuksen oli pakko tarkoittaa sitä että yksikään joka häneen uskoo ei kuole toista kuolemaa, vaan elää maailman lopussa tapahtuvan kuolleiden ylösnousemuksen jälkeen ikuisesti.
Kun sanoit että olet mahdollisesti pilkannut Pyhää Henkeä, niin ei se tarkoita sitä että sinulla ei olisi mahdollisuutta iankaikkiseen elämään. Pyhän Hengen pilkka on sellainen synti johon Jeesuksen sovitustyö ei yltänyt, joten se jää ihmisen maksettavaksi. Mutta jos ihminen uskoo, hän pelastuu tulen läpi, eikä toisella kuolemalla ole häneen valtaa.
1Kor.3:15 "Se taas, jonka rakennus palaa,kärsii vahingon. Itse hän tosin pelastuu, mutta kuin tulen läpi."
Ei sinulla ole mitään pelättävää kun uskot Jeesukseen. Voin heti lohduttaa, että ihminen joka kyselee tuollaista, EI ole syyllistynyt Pyhän Hengen pilkkaan. Tässä pari tekstiä, joita voit ajatella.
Room. 8:1 "Mikään kadotustuomio ei siis kohtaa niitä, jotka ovat Kristuksessa Jeesuksessa."
Room. 10:9-11 "Jos sinä suullasi tunnustat, että Jeesus on Herra, ja sydämessäsi uskot, että Jumala on herättänyt hänet kuolleista, olet pelastuva. Sydämen usko tuo vanhurskauden, suun tunnustus pelastuksen. Kirjoituksissa sanotaan: "Yksikään, joka häneen uskoo, ei joudu häpeään.""- advarin armolahjat
Liittymällä adventtikirkkon kuulut varmimmin Pyhän Hengen pilkkaajiin.
Adventistit viis veisaavat Pyhän Hengen armolahjoista ja jopa pitävät niitä saatanallisina eksytyksinä, jos jollakin niitä esiintyy.
Ulkokultaisuus, itseriittoisuus, aina oikeassa olemisen pakkomielle sekä ylpeys ovat ne armolahjat, joita adventtikirkko hyväksyy jäsenissään ja työntekijöissään. Kaikki muu on saatanallista eksytystä.- 65172134
Ikuisen kärsimyksen opissa väitetään samaa Saatanan valhetta jonka se käärmeen muodossa sanoi. Käärme sanoi etteivät syntiin langenneet ihmiset tulisi kuolemaan. Eli siis että ihminen eläisi synnissä iankaikkisesti. Jumala oli kuitenkin sanonut että sinä päivänä jona ihminen lankeaa syntiin ihminen tulee kuolemalla kuolevan, eli hän muuttuu kuolevaiseksi sinä päivänä. Ja Raamattu sanoo suoraan että synnin palkka on kuolema. Ikuisen piinan oppi on sitä Saatanan valhetta että synnissä voi elää iankaikkisesti. Ja Raamattu sanoo hyvin selvästi että vain Jumalalla on kuolemattomuus ja kuolemattomuuden voi jakaa ainoastaan Jumalan kanssa olemalla Jumalan yhteydessä.
- Puute on
Niinpä, Pyhälle Hengelle ei ole sijaa, Ellenille kylläkin. Eivät ne yhtäaikaa voikaan olla paikalla. Ei voi samanaikaisesti palvoa valkeutta ja pimeyttä.
Sielunrauhaa ei saavuteta sillä, että muut vakuuttelevat, jottei ole uhkaa, hellvettiä olemassakaan tai että silmänräpäyksen se vain kirpaisee. Vaan täytyy vahvistua siinä uskossa, että Kristus on suurempi kuin hellvetti tai mikään paha. Apostolievankelista Johannes muistuttaa, että armollinen Jumala on suurempi kuin meidän syyttävä sydämemme. Rauha ei tule hokemalla . . .
Jer. 8:11
He parantavat kepeästi tyttären, minun kansani, vamman, sanoen:
'Rauha, rauha!' vaikka ei rauhaa ole.
Jer. 23:17
He hokevat minun halveksijoilleni: 'Herra on sen sanonut: Teillä on oleva rauha!' Ja kaikille, jotka vaeltavat sydämensä paatumuksessa, he sanovat:
'Ei teitä kohtaa onnettomuus'.
Armottoman lain vuoksi tuomari alati kolkuttaa ovella, mutta Kristuksen rauha ja rakkaus ympäröi niitä, jotka sisimmässään kunnioittavat Jumalaa, vaikka ovatkin maan tomua elikkä heikkoja.
Hes. 13:10
Koska he, koska he vievät minun kansani harhaan, sanoen: 'rauha!', vaikka ei rauhaa ole, ja katso, koska he, kun kansa rakentaa seinän, valkaisevat sen kalkilla,
Joilta jumalanpelko puuttuu, ne kepeästi toivottavat rauhaa. Mutta ei rauha sillä tule, että hellvetti poistetaan, vaan niin, että syntisinä rohkenemme juosta Isän syliin Kristuksen uhrityön ansiosta.
Hepr. 4:16
Käykäämme sentähden uskalluksella armon istuimen eteen, että saisimme laupeuden ja löytäisimme armon, avuksemme oikeaan aikaan.
antti[][] Tiedän että koska Jumala on rakkaus niin ei Jumala laita ketään ikuiseen kärsimykseen mutta pelkään silti hirveesti. Todistakaa mulle ettei ikuista helvettiä ole, pliis! [][] -Iiris97-
Kuulehan Iiris, "Jumalanpelko on viisauden alku", todetaan jossain. Ja näyttää siltä, että tuo hellvetinpelko eräänlaisena jumalanpelkona kasvattaa sinut niin kiinni Kristukseen, että kohtapuoliin et hellvetinpelkoa enää tarvitse, vaan "yli ymmärryksen käyvä rauha" saavuttaa sinut. Ilman koettelemuksia ei usko kasva, mutta sinä tunnut olevan tietyllä tavalla kasvuiässä ja vahvistumassa Herrassa. Vaikka vielä ei siltä näyttäisi.
Filipp. 4:6 Älkää olko mistään huolissanne, vaan saattakaa aina se, mitä tarvitsette, rukoillen, anoen ja kiittäen Jumalan tietoon. [Ps. 55:23; 1. Piet. 5:7]
7 Silloin Jumalan rauha, joka ylittää kaiken ymmärryksen, varjelee teidän sydämenne ja ajatuksenne, niin että pysytte Kristuksessa Jeesuksessa.
2. Tim. 2:13
jos me olemme uskottomat, pysyy kuitenkin hän uskollisena; sillä itseänsä kieltää hän ei saata.
Jumala on suunnitellutkin niin, että koemme syntimme ylen suureksi, jotta hänen armonsa olisi sitten vastaavasti suorastaan mittaamaton . . .
Room. 5:20
Mutta laki tuli väliin, että rikkomus suureksi tulisi; mutta missä synti on suureksi tullut, siinä armo on tullut ylenpalttiseksi,
antti- palkomies
Nyt sinä Kantola sekoitat kaksi asiaa.
Jumalan pelko ei tarkoita helvetin pelkoa, päin vastoin Jumalan pelko poistaa helvetin pelon kokonaan. Raamatussa ei opeteta että olisi olemassa ikuinen helvetin piina.
- Helvetti vai ei
On lukuisia oppeja hellvetin olemuksesta tai olemattomuudesta. Adventistit ja jehovat taitavat uskoa samoin hel'vetistä. Sensijaan tuhatvuotista valtakuntaa isännöi adventistien mukaann S'aatana, mutta jehovien mukaan Jehova.
Jokainen ihminen kuitenkin luo oman käsityksensä, jota ei ehkä välttämättä tosin tarvita. Lienee oleellisen tärkeää omata oikea käsitys taivaan kansalaisuudesta.
Hyvä ihminen ei taivaaseen pääse, mutta syntisyytensä tunnustava ja Jeesuksen sijaiskärsijäkseen uskova pääsee. Kunhan ei paaduta itseään synnin uneen.
http://kristinusko.wordpress.com/helvetti/ Ok, mitään ikuista hel'vetin piinaa ei ole olemassa se on täysin selvä asia joka ei muutu vaikka jotkut höyrypäät niin uskovatkin.
Miksi ihmiset sellaiseen uskovat johtuu että heille sanotaan ja he uskovat että heillä on kuolemattomuus (kuolematon sielu) myöskin synnissä eläessään. Raamattu kuitenkin kertoo selvääkin selvemmin että synnin palkka on kuolema - ei iankaikkinen elämä jossain muualla.
Siksi voin sanoa ihan suoraan että mitään ikuista piinaa ei edes ole olemassa.
Kuinka sen sinulle voisi todistaa, se selviää jos luet Raamattua - ala alusta ja älä kuuntele näitä ikuiseen piinaan uskovia - sillä he eivät ymmärrä mitä mistä puhuvat.
Olet oikeassa, Jumala on oikeudenmukainen ja oikeudenmukaisuuteen sisältyy aina rakkaus, se on jopa niin että ilman rakkautta ei todellista oikeudenmukaisuutta ole.
---------------------
Lue Raamattua ja totea itse - siellä ei ole mitään ikuista piinaa.
Raamatun alusta voit jo todeta sen ...
1. Moos. 3: 1 -->6
Mutta käärme oli kavalin kaikista kedon eläimistä, jotka Herra Jumala oli tehnyt; ja se sanoi vaimolle: "Onko Jumala todellakin sanonut: 'Älkää syökö kaikista paratiisin puista'?" Niin vaimo vastasi käärmeelle: "Me saamme syödä muiden puiden hedelmiä paratiisissa, mutta sen puun hedelmästä, joka on keskellä paratiisia, on Jumala sanonut: 'Älkää syökö siitä älkääkä koskeko siihen, ettette kuolisi'."
Niin käärme sanoi vaimolle: "Ette suinkaan kuole; vaan Jumala tietää, että sinä päivänä, jona te siitä syötte, aukenevat teidän silmänne, ja te tulette niinkuin Jumala tietämään hyvän ja pahan". Ja vaimo näki, että siitä puusta oli hyvä syödä ja että se oli ihana katsella ja suloinen puu antamaan ymmärrystä; ja hän otti sen hedelmästä ja söi ja antoi myös miehellensä, joka oli hänen kanssansa, ja hänkin söi.
-----
Siinä Jumala varoittaa ihmista .. eikö niin .. Jumala varoittaa ihmistä kuolemasta. Ei mistään muusta .. nyt ne jotka uskovat helvettiinsä antavat kuolemalle useita erilaisia merkityksiää, muun muuassa sen että kuolema olisi vain elämän siirtymistä jonnekin muualle - se ei kuitenkaan ole Raamatun opetusta - Raamatussa kuolema on elämän loppu.
Raamatussa kyllä on myös iankaikkinen elämä - mutta vain Jumalan yhteydessä elettäessä ei muuten. Siis jos haluat iankaikkisen elämän sinun täytyy elää elämäsi Jumalan yhteydessä Jeesuksen opetuksien mukaan, tämä ei kuitenkaan tarkoita että et saisi koskaan erehtyä - vaan että sydämmessäsi haluat oikeudenmukaisuutta ja rakkautta omaan elämääsi ja et tumitse muita.
Mutta mitään ikuista hel,vettiä ei ole olemassa .. ( siis muualla kuin joidenkin ihmisten mielikuvituksissa ) .
Miksi kirkot väittävät että olisi ikuinen helvetin piina - siitäkin voidaan keskustella jos haluat
alex- erlenmeyer
Ei nuoren mieltä saa mennä puoskaroimaan millään uskonnolla.
Hilluminen raamatunkohdille ei auta masentuvaa ja pelokasta.
Entäs jos ajattelet taivaan ihan sellaiseksi kun sen itse haluat? Luot oman näkemyksen aiheesta. Se on takuulla yhtä oikea kun kenenkä muun mielen tuote.
Samasta ne muutkin niin sanotut viisaat ovat lähteneet kirjottelemaan" luovasti" jumalansanaa.
Samalla tavalla voit vetää mielessäsi pitkän viivan helvetin yli.
Helvetin koordinaatteja ei ole, eikä tule. Tila on ihmisen mielikuvituksen luomus. Ei Ei mitään muuta. Mikään uskonto tai pappi ei pysty koskaan todistamaan helvetin olemassaoloa. Se on fakta.
Jos haluat lueskella aihetta, K. Enqvistin Uskomaton matka uskovien maailmaan on kiihkoton ja valaiseva kirja. Siitä tulee levollinen mieli. - alex kavala käärme
Mikset julista evankeliumia vaan päinvastoin rohkaiset jumalattomia että ei hätää??
Pahantekijän turtuvan tunnon haavoihin on parasta lääkettä juuri tuo, että uskovaksi itseään nimittävä vaikkapa alex vakuuttelee kunnian ja omantunnon kautta ettei tarvitse välittää Jumalasta. Useimmat ihmiset tahtoisivat kurjasta elämästä vapaaksi, mutteivät uskalla kuolla, sillä tuomio ehkä on odottamassa ajattomuuden puolella.
Raamattu varoittaa ihan riittävästi alexin kaltaisille, että itse voi joutua vaivaan, kun johattelee harhaan ja lupaa kuoleman palkitsevan levolla ja rauhalla. Mutta ei kuolema ole, ei voi olla, sellainen palkka vaan tuskallista on herätä ikuisuudessa, jos ei ole Jeesukselle antanut elämäänsä.
Matt. 25:46
Ja nämä menevät pois iankaikkiseen rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään."
Onko sinulla kasialeksi ollut koskaan niin kovaa vaikkapa hampaansärkyä että on ihan tarvinnut irvistää ja leuat yhteen puristaa?
Matt. 22:13
Silloin kuningas sanoi palvelijoille: 'Sitokaa hänen jalkansa ja kätensä ja heittäkää hänet ulos pimeyteen'. Siellä on oleva itku ja hammasten kiristys. - Iiris97
Moi alex :) Kuuntelen mielelläni toska kirkon kannasta :)
- Itse valehtelet
alex kavala käärme kirjoitti:
Mikset julista evankeliumia vaan päinvastoin rohkaiset jumalattomia että ei hätää??
Pahantekijän turtuvan tunnon haavoihin on parasta lääkettä juuri tuo, että uskovaksi itseään nimittävä vaikkapa alex vakuuttelee kunnian ja omantunnon kautta ettei tarvitse välittää Jumalasta. Useimmat ihmiset tahtoisivat kurjasta elämästä vapaaksi, mutteivät uskalla kuolla, sillä tuomio ehkä on odottamassa ajattomuuden puolella.
Raamattu varoittaa ihan riittävästi alexin kaltaisille, että itse voi joutua vaivaan, kun johattelee harhaan ja lupaa kuoleman palkitsevan levolla ja rauhalla. Mutta ei kuolema ole, ei voi olla, sellainen palkka vaan tuskallista on herätä ikuisuudessa, jos ei ole Jeesukselle antanut elämäänsä.
Ja nämä menevät pois iankaikkiseen rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään."
Onko sinulla kasialeksi ollut koskaan niin kovaa vaikkapa hampaansärkyä että on ihan tarvinnut irvistää ja leuat yhteen puristaa?
Silloin kuningas sanoi palvelijoille: 'Sitokaa hänen jalkansa ja kätensä ja heittäkää hänet ulos pimeyteen'. Siellä on oleva itku ja hammasten kiristys.Iankaikkinen rangaistus on iankaikkinen tuho.
2 Thessalonians 1:9 They will be punished with everlasting destruction and shut out from the presence of the Lord and from the glory of his might
Ei helvetissä ole ikuisesti itkua ja hammasten kiristelyä Raamatun mukaan. Et tunne Raamattua kunnolla.
Matteuksen Evankeliumi kertoo että kun pahan palvelijan isäntä tulee niin silloin isäntä surmaa sen palvelijan ja laittaa palvelijan paikkaan jossa on itku ja hammasten kiristys.
Matthew 24:48-51 But if that evil servant shall say in his heart, My lord tarrieth; and shall begin to beat his fellow-servants, and shall eat and drink with the drunken the lord of that servant shall come in a day when he expecteth not, and in an hour when he knoweth not, and shall cut him asunder, and appoint his portion with the hypocrites: there shall be the weeping and the gnashing of teeth.
Täsmälleen saman asian kertoo Luukkaan Evankeliumi. Se kertoo täsmälleen saman tapahtuman jossa pahan palvelijan isäntä surmaa pahan palvelijan ja laittaa sen kärsimyksen paikkaan. Se kertoo että kun isäntä tulee niin isäntä surmaa pahan palvelijan ja palvelija saa tekojensa mukaan joko monta tai vähän raipaniskuja, sen jälkeen kun hänet on surmattu.
Luke 11:45-48 But if that servant shall say in his heart, My lord delayeth his coming; and shall begin to beat the menservants and the maidservants, and to eat and drink, and to be drunken; the lord of that servant shall come in a day when he expecteth not, and in an hour when he knoweth not, and shall cut him asunder, and appoint his portion with the unfaithful. And that servant, who knew his lord’s will, and made not ready, nor did according to his will, shall be beaten with many stripes; but he that knew not, and did things worthy of stripes, shall be beaten with few stripes. And to whomsoever much is given, of him shall much be required: and to whom they commit much, of him will they ask the more.
Raamattu kertoo siis selvästi että sitä itkua ja hammasten kiristelyä saa syntiensä mukaisesti. Raamattu sanoo että saa monta raipaniskua tai selviää vähillä iskuilla. Jos kyseinen Raamatun kohta tarkoittaisi ikuista kärsimystä eriasteisella kärsimyksellä niin silloin siinä sanottaisiin että saa raskaampia raipaniskuja tai kevyempiä raipaniskuja. Mutta siinä sanotaan että saa monia raipaniskuja tai vähän raipaniskuja, eli kenenkään kärsimys ei ole ikuinen helvetissä. Kärsimys on joko pidempi tai lyhyempi riippuen ihmisen teoista. alex kavala käärme kirjoitti:
Silloin kuningas sanoi palvelijoille: 'Sitokaa hänen jalkansa ja kätensä ja heittäkää hänet ulos pimeyteen'. Siellä on oleva itku ja hammasten kiristys.Se mitä te kutsutte evankeliumiksi on täysin vinoon mennyttä selittämistä jossa ei enää ole paljon mitään evankeliumista - että joku saadaan uskomaan luotujaan ikuisesti piinaavaan jumalaan ei ole evenkeliumin tarkoitus - ei olenkaan.
Kun ihminen ahdistuksissaan uskoo olemattomiin ja kaatuilee puoli horroksissa seurakunnankokouksissa tai puhuu lossas-kieltä kun muutkin puhuvat .. ja nin edelleen ..voi voi - en muuta sano.
Ja nyt sitten höpiset että sanon että "ei hätää mitään"??
Mitä ihmettä oikein tarkoitat?
Raamattu kertoo meille evankeliumin:
Jumala tarjoaa Jeesuksen täydellisen lunastuksen kautta kuoleman omille syntisille iankaikkista elämää - sen iankaikkisen kuoleman sijaan minne me kaikki ihmiset olemme menossa omien tekojemme seurauksena. Jeesus kuoli sen kuoleman mikä olisi meidän osamme - sillä synnin palkka on kuolema...
Siinä sinulle todellinen evankeliumi ...
Nyt teille pöllähtäneille on tuo helvettiharha tullut niin tärkeäksi opinkappaleeksi, että ette enää edes tunne evankeliumia vaikka sen teille lusikalla syötettäisi ja vielä vähemmän käsitätte mitä puhutte. Yksi jo poisti valinnan oikeudenkin ihmisiltä ??
mihin te silloin evankeliumia tarvitsette .. ??
Sellainen oppi että Jumala /Luoja loi ihmisiä ja sitten kiduttaa luomuksiaan ikuisesti on harhaoppi ja nytkö te jo sekoitatte sen evakeliumiinkin niin että ilman hel'vetin piinaa ei ole evankeliumia ?? ja että ihminen ei edes saa valita ????
Voi voi kyllä teillä kaikilla on kerran selittämistä .. sanon vaan .. paljon selittämistä ..
Mitäs sanot kun kerran sinäkin tajuat että olet syytellyt Luojaasi väärin .. ja käyttänyt aikaasi noiden hel'vettiharhojen puolustamiseen .. ja ihmisten mollaniseen ..
Kuule siis :
Mitään ikuista piinaa ei ole olemassakaan, .. mitään luotujaan piinaavaa Luojaa ei ole olemassakaan, ... siksi evankelimikaan ei sisällä ikuista piinaa ..
Miksette te tajua että synnuin palkka on kuolema?
Se maailman yksinkertaisin asia ymmärtää ja sitä tukee koko Raamattu ja jopa kaikki järkevä ajattelu..
Herätys hohoi ..
alexIiris97 kirjoitti:
Moi alex :) Kuuntelen mielelläni toska kirkon kannasta :)
No moi itselles ..
Raamattu kertoo, että on olemassa täydellistä elämää ja sitä elämää me ihmiset kutsumme nimellä "Jumala" - ja Raamattu kertoo senkin että vain tällä täydellisellä Jumalalla on ainoana elämänä kuolemattomuus ja se johtuu .. juuri niin "Jumalan täydellisyydestä". Jumalalla on siis edellytykset kuolemattomuuteen - ihmisellä ei ole.
Kun Raamattu lupaa syntisille iankaikkisen elämän, se ei koskaan tarkoita, että sen voisi saada synnissä eli epätäydellisyydessä - vaan että Jumalan Poika Jeesus jonka ihmiset murhasivat ja jonka Jumala herätti kuolleista koska hän ei ollut kuolamaa ansainnut on johdattava (opettava) ne ihmiset jotka sitä haluavat - se on haluavat elää oikein (vaikka se ei aina onnistukaan) - se on : elää ilman valhetta ja pahuutta - siten he kerran voivat päästä Jumalan yhteyteen ja saada todellisen kuolemattomuuden, sillä missään mualla ei ole kuolemattomuutta kuin täydellisen Jumalan yhteydessä elettäessä.
Se voi tuntua että oi olipas piiitkä taival - silloin on hyvä ymmärtää, että elämä on parempaa ja rikkaampaa ilman valhetta ja pahuutta myös kun on matkalla Jumalan luo. Matka synnittömyyteen voi viedä kauan aikaa ja se voi jopa tuntua että se on mahdottomuus - mutta se ei ole - ja ihminen alkaa matkallaan pikku hiljaa ymmärtämään mikä on Jumalan tahto, elämän arvot muuttuvat rehellisemmäksi ja rakkaus Jumalaan ja lähimmäisiin muuttuu ymmärtäväisemmäksi, kun itse saa varmuuden siitä mihin on matkalla. Nimittäin elämään oikeudenmukaisuudessa ja rakkaudessa eli Jumalan tahdossa.
Ei tarvitse olla hurmoksissa tai kaatuilla missään tai mitään muutakaan - vain yrittää olla rehellinen ja rakkaudellinen myös mollaajiaan kohtaan .. sillä niitä löytyy meille jokaiselle ... ja panna luottamuksensa Jumalaan ja opettajaan ja välimieheen joka on ihmisen ja Jumalan välillä Jeesukseen .
Aivan vakavasti sanoen:
Nämä jotka höyryävät tuota ikuista piinaansa ovat ymmärtäneet täysin väärin sen minkälainen Jumala on (Jumala on täydellinen elämä ja aatusti ei luotujensa piinaaja) ja he eivät edes tajua mitä iankaikkiinen elämä tarkoittaa ... heitä vaivaa hel'vetin pelko.. ja siksi voi sanoa että he ovat n.s. pelko-uskossa... Jää nähtäväksi kuinka monet heistä lopulta pelastuvat - kovin tiukassa kuitenkin tuntuu tuo pelko heissä istuvan ..
Se pelko on kuitenkin turhaa "olemattoman pelkäämistä" ja se sulkee Raamatun ja sokaisee siihen uskojan niin täydellisesti että sitä ei voi ensin edes ymmärtää.
alex
- otakops
Viedäänköhän teitä tässä taas niin kuin märkää rättiä ! :DDDD
- Iiris97
Kiitos :) Monia hyviä vastauksia ja mielenkiintoisia linkkejä.
Hei !
Kaikki on hyvin kun Jumalan Henki Sinua puhuttelee. Jos ei puhuttelisi olisi paatumuksen tila vallalla.
Mitä on Pyhän Hengen pilkka?
Ainoa synti jota ei anteeksi anneta ? Mistä on kysymys ?
Jumalan Henki kutsuu ja puhuttelee ihmistä useasti ihmisen elämän aikana. Henki nuhtelee synnistä ja vetoaa ihmisen kääntymisen ja pelastuksen puolesta. (Job 33:14-18, 27-30)
Ihmiset tavallisimmin jättävät varoitukset kuulematta ja jatkavat syntielämänsä viettoa ja (Apt 7:51) "sammuttavat armon Hengen." (1 Tess 5:19-23)
Ihminen voi saattaa armon Hengen murheelliseksi (Jes 63:10, Ef 4:30-31) ja menettää Jumalan siunaukset ja elämänvietto on kirottua. (Jes 24:5-6) Kirous liittyy aina Jumalan käskyjen vastustamiseen (1 Moos 3:14,17, 5 Moos 27:15, Snl 28:9) ja Jumalan kieltämiseen. "Jos joku ei rakasta Herraa, hän olkoon kirottu." ( 1 Kor 16:22)
Armon Hengen pilkkaminen on ankara ja vakavin synti. (Hebr 10:29)
Jeesus sanoi ettei Pyhän Hengen pilkkaa anneta anteeksi. Kysymyksessä on ainoa synti josta Raamattu puhuu anteeksiantamattomana. Mitä Jeesus tarkoitti Pyhän Hengen pilkalla?
Jeesuksen sanat:
”- Sen tähden sanon teille: Jokainen herjaus ja synti tullaan antamaan ihmiselle anteeksi, mutta Hengen herjaamista ei anteeksi anneta." (Matt 12:31, Mark 3:28-29, Luuk 12:10)
Kenenkään ei kuitenkaan tarvitse pelästyä että olisi tehnyt synnin jota ei millään voisi saada anteeksi !
Ensiksi on huomioitava ettei ole olemassa syntiä jota ei voi katumalla ja kääntymällä saada anteeksi. (Jes 1:18) Jumala ei ole katuvalle parannuksen tekijälle milloinkaan ja koskaan armoton.
Pyhän Hengen pilkka tarkoittaa Jumalan työn nimittämistä tietoisesti saatanan työksi. (Mark 3:22,29-30) Hengen pilkka merkitsee torjumista siten että ihminen kieltää Jumalan. Ihminen ei myönny Jumalan pyyntöön syntien katumiseksi ja parannuksen tekemiseksi. Ihminen ei yksinkertaisesti tule uskoon ja uskovaiseksi. Näin menetellen ihminen paatuu ja joku kerta voi Jumalan Hengen puhuttelu olla elämän viimeinen. Tällä tavalla tässä merkityksessä ihminen on syyllistynyt Pyhän Hengen pilkkaan anteeksiantamattomasti jos elämänsä viimeisen kerran torjuu Jumalan vetoomukset.
Joku Jumalan torjuttu puhuttelu on elämän viimeinen. Uutta armon aikaa ei ole eikä tule kun ihmisen elämä päättyy. (Ilm 20) Siksi tässä merkityksessä Pyhän Hengen pilkka on anteeksiantamaton. Ihminen kuolee joka syntinsä katuneena ja parannuksen tehneenä armahdettuna hengellisenä kristittynä tai jumalattomana paatuneena. >> Hebr 10:26-27. Ihminen voi luopua uskostaan tietoisesti synnin harjoittamiseen ja joutuu niin syvään paatumukseen ettei paluuta enää tapahdu.
"Synnin palkka on kuolema." (Room 6:15-23) Ihminen näin itse menetellen katkaisee tahallisesti yhteytensä taivaaseen. Paatumuksen tilassa ei ajattele lainkaan Jumalaa, syntiä ja pelastusta. Paatumuksen tila on usein huoleton ja ihminen viettää suhteellisen tyytyväisenäkin syntielämäänsä. Paatumuksen tilassa katumus ei vaivaa, mutta onnellinen hän jota Jumala kutsuu tästä paatumuksen tilasta. (Ilm 3:19)
Paatumuksessa katumus ja anteeksisaaminen käy mahdottomaksi jos ihminen itse ei halua anteeksiantoa ja armoa. Katuvaa sielua Jumala ei hylkää. (Matt 18:3, Apt 26:18, 11:21, Mal 3:7) "Jumalan armolahja on iankaikkinen elämä Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme." Kun sielu hylkää lopullisesti Jumalan, ei Jumala voi tehdä mitään ihmisen hyväksi. Ihminen on pilkannut Pyhää Henkeä. (Matt 21:28-32)
Jatkuu heti alla.................Jatkoa edellliseen................
Synnissä voi olla kaksi eri tasoa, tietoinen- ja tiedostamaton synti. Myös heikkouden vaikuttama synti. Jumala tukee häntä joka taistelee. (Jes 42:2-4, 45:22, Jes 55:7) Pyhä Henki puhuttelee ihmistä ihmisen tiedon määrää vasten. (Luuk 12:48) Jumalan 10 käskyn laki opettaa synnin Pyhän Hengen puhuttelussa ajan loppuun asti. (Jaak 2:8-13, Luuk 16:17, Ilm 12:17, 14:12)
Jumala ei tahdo rajoittaa anteeksiantoa, mutta varoitus on annettu mitä Hengen jatkuvasta vastustamisesta seuraa. Kaikki ihmiset ovat pilkanneet Herran Henkeä eli tehneet syntiä, mutta anteeksiantamattoman pilkan ja synnin tunnusmerkki on jatkuvasti toistuva Hengen herjaaminen, ja se on pitkäaikaisen paatumuksen tulos.
Kyseessä ei ole siis sanan tai lauseen lipsahtaminen vaan tietoinen ja kestävä jatkuvasti toistuva Jumalan vetoomuksien vastustaminen jossa ei koskaan parannusta tehdä.
Monet ihmiset ovat joutuneet suureen hätään ja ahdistukseen pelätessään tehneensä synnin jota ei voi saada anteeksi. Tämä pelko on todiste siitä ettei ihminen ole paatunut ja ihminen voi saada rauhan Herrassa. Paatunut ei synnin surua eikä pelkoa tunne. (Joh 16:33, Room 5:1, 8:6, Gal 5:22, 1 Piet 5:14, Ilm 1:4)
Toistaiseksi tai lopullisesti paatunut ei pelkää synnin seurauksia. Pilkannut ja lopullisesti paatunut on tullut synnin surulle immuuniksi. Hän ei tunne katumusta. Jumalan jättänyt ihminen ei tunne kaipausta Jumalan puoleen. Ratkaisu on aina ihmisen oma. (Mark 8:17, Hes 2:4-5)
>>> Hebr 3:7-19
Jos tunnet tämän pyhän kaipauksen ja synnin surun, olet pelastettu jos tartut siihen. Jeesuksen Kristuksen uhriveren kautta syntisi pestään puhtaaksi. (Apt 2:40-41) Kun ihmisellä on halu saada anteeksi ei ihminen voi olla Jumalan hylkäämä. Pelko tuomiosta on terve merkki ja Jumalan kutsu ihmiselle parannukseen, pelastukseen ja ikuiseen elämään. (1 Tess 2:12, 4:7, Joh 3:16, Joh 17:3, Ilm 13:9, Ef 4:24, 1 Joh 5)
Jumala tahtoo että kaikki pelastuvat. (1 Tim 2:1-6, Jer 29:12-14, Matt 11:25-30, Ilm 22:11-17)
Uskosta luopuneetkin saavat kääntyä. (San 24:16, Luuk 15:11-32) Uskosta luopuva ei ensin usein täysin käsitä tekonsa vakavuutta. Jumala puhuttelee ihmisen kuitenkin ratkaisuun. (Jes 31:6) Jumala voi antaa anteeksi vain sille joka antaa Jumalan Hengen johtaa itsensä kääntymykseen. Henki kysyy aina ihmisen lupaa ja omaa päätöstä. Jumala voi pitää lähellään vain sen joka itse tahtoo olla Jumalan ja Kristuksen lähellä.
Ilm 18:4 kutsuu Jumalan omia pois sieltä missä synnin harjoittaminen on ilmeistä.
Kirjoitettu on: "Jokainen joka huutaa avuksi Herran nimeä pelastuu" (Room 10:13)
Jos ihminen täysin vakavissaan rukouksessa pyytää Jumalaa pelastamaan itsensä (Ilm 21-22) Jumalan Henki aloittaa työn pelastuksen hyväksi. Ihmisen on oltava kuitenkin valmis orientoitumaan uskon ratkaisuille ja päätöksille Jumalan puolelle niin että toimissaan päivittäin huomioi aina että on Jumalan tahdon kanssa sovussa. ”Pyhitys” merkitsee tätä. (Hebr 12:14) Tiedon määrä kasvaa ja tietoa rakentuu päällekkäin. Uuden Testamentin lukemalla saa selville pelastuksen ja kristinuskon perusasiat. Jokainen voi edetä omantuntonsa valossa tiedon määrän mukaan. Henki itse opettaa, puhuttelee ja kasvattaa.
Ihmisen tietoisuus "sydän" muovautuu Jumalan tahdolle suosiolliseksi. (Hebr 10:16, 1 Joh 4:8, 5:3)
"Puhe rististä (evankeliumista) on hulluutta niiden mielestä jotka joutuvat kadotukseen, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima." (1 Kor 1:18)
Kun Pyhä Henki kutsuu asiat ovat onnellisesti. Ihmisen pitää ottaa kutsu vastaan.
Jumalan Pyhä Henki tahtoo olla jokaiselle armollinen. Päätös on aina ihmisen oma ratkaisu saalliiko Jumalan Pyhän Hengen vaikuttaa itsessään ja elää Hengen johtamana päivästä päivään.
Jumalan vastustaminen ja torjuminen on näin vakava asia kun Jumala haluaa armollisesti vedota ihmisen hyväksi ja tahtoo ihmisen parasta. Ihminen saa rauhan kun taipuu Jumalan tahtoon. Ristiriitojen kanssa ja Jumalan tahtoa vastaan taistellen on vaikea ja rauhatonta elää. (Matt 6:33, 11:28-30)
Maailman monissa vaikeuksissa turva on Herrassa Jeesuksessa. >>> Matt 12:18-21.
"Jumalattomilla ei ole rauhaa, sanoo Herra." Jes 48:22
”Kääntykää minun puoleeni maan kaikki ääret. Antakaa pelastaa itsenne sillä minä olen Jumala eikä muuta Jumalaa ole.” Jes 45:22.
”Henki ja morsian sanovat: ”Tule!” Joka tämän kuulee sanokoon: ”Tule!” Joka on janoissaan tulkoon. Joka haluaa saa lahjaksi elämän vettä.” Ilm 22:17.
Siunausta
Jari Laurila
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1271964
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi1001720Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy571360Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?761320Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M311028Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s47926Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm51923Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet44882- 109853
- 73846