Zoely e-pillereistä!

tyttö

Olen käyttänyt nyt Zoely -nimisiä e-pillereitä neljän kuukauden ajan ja ovat toimineet normaalisti. Ensimmäiset kolme kuukautta kuukautiset tulivat säännöllisesti, mutta neljäntenä kuukautena (kun kävin ostamassa uuden 3kk paketin) kuukautiset jäivät tulematta. Tällöin päätin tehdä raskaustestin ja varmistaa asian. No, en ollut raskaana. Ja olen lukenut, että osalla näiden pillerien käyttäjillä on kuukautiset kadonneet kokonaan moniksi kuukausiksi ja tämä on täysin normaalia. Osalla kuukautiset tulevat taas niukkoina, mikä on näiden yksi hyvä teho mikäli nämä ehkäisypillerit kullekin sopivat.
No nyt viides kuukausi menossa ja vatsassa hieman kuukautiskipujen tuntua ja pientä vuotoa, mutta ei silti sellaista määrää, että tarvitsisi esimerkiksi tamponia käyttää. Mietin vain, että tarvitseeko tästä soittaa ja kysyä ihan erikseen lääkäriltä, ettei joka kuukausi tarvitse mennä ostamaan raskaustestiä..
Minulla on myös toinen lääkitys, mikä ehkäisypillerien kanssa voi olla haitallista ja ehkäisypillerit tämän toisen lääkityksen kanssa saattaisivat menettää jonkin verran tehoaan. Gynekologi kuitenkin suositteli minulle juuri näitä e-pillereitä ja hyvin siis ovat tähän asti toimineet.
En epäile olevani raskaana, mutta ajattelin ylipäätään, että kannattaako tästä lääkärille soitella ja olla ostamatta uutta raskaustestiä, kun nyt kerta hieman kuukautisten tuntuisia kipuja ja pientä vuotoakin on ollut.

Kiitos jo etukäteen vastanneille!

2

85

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • stressaantunut

      En siis ole ainoa jolla noiden pillereiden kanssa kipuilee maha.
      En ole siis ihan käyttänyt ensimmäistä kuukautta, ja alavatsa alkoi kipuilla ja nyt kuumottaa olenko raskaana.
      Kannattaa varmaan kysyä lääkäriltä, jos kerran testiä täytyisi joka kuukausi olla ostamassa.

    • zoley

      mulla jäi zoleyn myötä menkat kokonaan pois, noin vuoteen eivät ole tulleet. Yhden tai kaksi kertaa on ollut lähes mitätöntä tiputtelua, mutta ei ole kestänyt muutamaa päivää pitempään. Eli kuukautisten poisjääminen on täysin normaalia :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1565
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1214
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1127
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1046
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      995
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      977
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      892
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      880
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      734
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      680
    Aihe