Rohkea kirkko

omaksi itsekseen

6

86

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kysyn vaan

      Kerro, mikä on kirkon kanta homoihin?
      Miksi kirkossa ei hyväksytä homoavioliittoja?
      Hyväksyykö kirkko lapselle vanhemmiksi kaksi naista tai kaksi miestä?

      • rohkea kirkko

        Ja vastauksia:
        Jokainen on Jumalan kuva, ja sellaisena yhtä arvokas kuin kuka tahansa toinen.
        Homoavioliitto ei ole Suomen lain mukainen, miten sen voisi (virallisesti) hyväksyä?Toki kirkon työntekijöissä on samaa sukupuolta virallistaneita.
        Kahden miehen ja kahden naisen perheet kohdataan hyvin ja tasavertaisesti perheneuvonnassa, kasvatuksessa ja muussa toiminnassa.

        Juu, kaikki eivät jaa näitä näkemyksiä kirkossa, eikä muuallakaan yhteiskunnassa.


      • Hohhohohhoijaa
        rohkea kirkko kirjoitti:

        Ja vastauksia:
        Jokainen on Jumalan kuva, ja sellaisena yhtä arvokas kuin kuka tahansa toinen.
        Homoavioliitto ei ole Suomen lain mukainen, miten sen voisi (virallisesti) hyväksyä?Toki kirkon työntekijöissä on samaa sukupuolta virallistaneita.
        Kahden miehen ja kahden naisen perheet kohdataan hyvin ja tasavertaisesti perheneuvonnassa, kasvatuksessa ja muussa toiminnassa.

        Juu, kaikki eivät jaa näitä näkemyksiä kirkossa, eikä muuallakaan yhteiskunnassa.

        Juuri näin, mutta riekkujat riekkuvat aiheetta kuten aina


      • rohkea kirkko kirjoitti:

        Ja vastauksia:
        Jokainen on Jumalan kuva, ja sellaisena yhtä arvokas kuin kuka tahansa toinen.
        Homoavioliitto ei ole Suomen lain mukainen, miten sen voisi (virallisesti) hyväksyä?Toki kirkon työntekijöissä on samaa sukupuolta virallistaneita.
        Kahden miehen ja kahden naisen perheet kohdataan hyvin ja tasavertaisesti perheneuvonnassa, kasvatuksessa ja muussa toiminnassa.

        Juu, kaikki eivät jaa näitä näkemyksiä kirkossa, eikä muuallakaan yhteiskunnassa.

        Rekisteröity parisuhde kuitenkin on... Kirkkokäsikirja ei silti tarjoa rekisteröidyn parisuhteen siunaukselle kaavaa... Kirkko tarjoutuu siunaamaan jopa pakanan avioliittoon, kunhan toinen puolisoista on kristitty. On se nyt kumma kun puolisoksi kelpaa jumalan kieltävä mutta ei samaa sukupuolta oleva uskova. Voi voi kun on rohkea kirkko!


      • kysyn vaan
        rohkea kirkko kirjoitti:

        Ja vastauksia:
        Jokainen on Jumalan kuva, ja sellaisena yhtä arvokas kuin kuka tahansa toinen.
        Homoavioliitto ei ole Suomen lain mukainen, miten sen voisi (virallisesti) hyväksyä?Toki kirkon työntekijöissä on samaa sukupuolta virallistaneita.
        Kahden miehen ja kahden naisen perheet kohdataan hyvin ja tasavertaisesti perheneuvonnassa, kasvatuksessa ja muussa toiminnassa.

        Juu, kaikki eivät jaa näitä näkemyksiä kirkossa, eikä muuallakaan yhteiskunnassa.

        Mistä sitten kiikastaa, että kirkko ei suostu edes siunaamaan rekisteröityjä parisuhteita?
        Onko kirkko jo tehnyt aloitteen avioliittolain muuttamiseksi, että kirkko voisi vihkiä kaikki parit sukupuolesta riippumatta?


      • Nasse.
        rainbowshy kirjoitti:

        Rekisteröity parisuhde kuitenkin on... Kirkkokäsikirja ei silti tarjoa rekisteröidyn parisuhteen siunaukselle kaavaa... Kirkko tarjoutuu siunaamaan jopa pakanan avioliittoon, kunhan toinen puolisoista on kristitty. On se nyt kumma kun puolisoksi kelpaa jumalan kieltävä mutta ei samaa sukupuolta oleva uskova. Voi voi kun on rohkea kirkko!

        Teknisesti ottaen mies joka on syntynyt naisen vehkeillä ja myöhemmin korjannut sukupuolensa oikeaksi, voi mennä naimisiin naisen kanssa, eli rekisteröidyn parisuhteen kaavaa ei tässä ole pakko noudattaa.
        '
        Tosinpäin, kiitos valtionkirkon, uskismoraalin ja suomen valtion ihmisoikeusrikkomuksien, synnynnäisillä miehen sukupuolielimillä varustetun ihmisen joka on naimisissa cis naisen kanssa täytyy muuttaa avioliitto rekisteröidyksi parisuhteeksi mikäli teke korjauksen.

        Siinä välissä on toki pakko sterilisoida itsensä, asia jonka takia suomi rinnastuu ihmisoikeuskysymyksissä banaanivaltioihin.

        Sellaista suomessa vuonna 2014 .

        Hyvin pitkälti kiitos valtionkirkon.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      125
      1238
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      904
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      90
      825
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      20
      769
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      93
      717
    6. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      282
      702
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      636
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      32
      603
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      543
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      116
      519
    Aihe