Olen ajatellut tyhjentää kaikki säästöni ja ruveta elämään nomadina Lapissa.
Siellä olisi mahtavaa patikoida koko omaisuus repussa ja paskat välittää mitä maailmalla tapahtuu.. Varmaan siitä syystä natiivit Amazonissa ja muut alkuperäiskansat ovat niin onnellisia. Tai ovat siihen asti kunnes länsimainen sivistys tulee.
eristäytyminen
8
548
Vastaukset
- ihmiset elää näin
Ei kannata. Sitä paitsi siellä Lapissa on kovat pakkaset ettei voi venytellä alapäänahkaa kuten Amazonin natiivit riippumatoissa siellä lämpimässä kun välillä käyvät jostain hillitömästä puusta kaivamassa hunajaa.
Kokeile kuitenkin liittyä johonkin poronpaimennusporukkaan jos kestät vaikka viikon olla sellaisessa touhussa mukana. Arman kävi tuolla jossain Siperiassa kokeilemassa sellaista.
Voihan se länsimaisen sivistyskin olla mukana kun teeskentelevät turisteille että ovat alkuasukkaita. Ja kun turisti häipyy vetävät länsimaiset vaatteet taas päälle. - keittiö mies
Moni on kokeilut ,mutta päätynyt juopottelemaan matkustajakotiin. Älä lähde.
- keksi muuta
Jonkinlaista pakoa tuollainen ajatus on. Jos lähdet pienillä säästöilläs pimeään ja kylmään Lappiin, niin ohraleipä siitä jää käteen ja pian loppuu sekin.
- TakaisinLuontoon
Ehkä vähän raflaavaa. Mutta yksi ajatus muiden joukossa. Minä vain en kuulu tähän yhteiskuntaan ja haluaisin jättää kaiken taakseni ja elellä omassa rauhassani.
Mietiskellen.
- minä
Ihana eskapistinen unelma...
- Anonyymi
Senhän voi toteuttaa jo jossakin Pohjois-Karjalan taajamassa, kun kaikki
ihmiset ovat jo lähteneet pois ja voi asua tyhjässä mummon mökissä yksinään
niin kauan kun se tuntuu hyvältä. Anonyymi kirjoitti:
Senhän voi toteuttaa jo jossakin Pohjois-Karjalan taajamassa, kun kaikki
ihmiset ovat jo lähteneet pois ja voi asua tyhjässä mummon mökissä yksinään
niin kauan kun se tuntuu hyvältä.Täällä tosiaan on hyviä paikkoja siirtyä hiukan syrjemmäksi "sivistyksestä".
Kunhan muistaa että lähimmälle bussipysäkille on matkaa useampi kilometri niin eivät töihinkään kutsu ja tuolloin parempi olla omistamatta autoa (tai edes korttia moiseen) koska sitten vaatimuksia satelee.
Metsässä kelpaa ja karhut tallustelee takapihalla niin mikäs siinä ihmisten draamoista kaukana.
Kohta alkaa luonto antamaan herkkujaan (hyötykasvit) , järvessä sopii peseytyä kun ei perse jäädy avannossa ja linnut laulavat jo nyt kauniisti.
Toisin on pakokaasujen keskellä kaupungilla!
Ei rauhaa vaan pelkkää hälinää aamusta pilkkuun asti.
- Anonyymi
Kun on oikein tarpeeksi syrjässä sinne ei toimiteta edes kriisiapuuu
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.2916357Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill652009- 1801780
- 1191241
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä141225Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181671141Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie71116Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411001RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j50991Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.288962