Valtionkirkko=Pirunkirkko

suuret lohet

Jeesus ei tullut tänne maanpäälle perustamaan mitään valtionkirkkoja ja uskontoja, joissa mystiset hokkuspokkukset ja veden vihmonnat tuovat pelastuksen. Seurakunnan johdossa ei kuulu olla upporikkaita kalanpäähattuisia piispoja. Seurakuntaa ei tule paimentaa papit ja papittaret. Tämä kaikki lukee Raamatussa.

Oletko oikeassa uskossa?

10

120

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jeesus asetti seurakunnan,jossa hän itse on sen pää kaisijaksi asetti uskovia,

      Jumala on seurakunnassaan asettanut ensinnäkin jotkut apostoleiksi, toiseksi jotkut profeetoiksi ja vielä jotkut opettajiksi. Muutamilla on voima tehdä ihmeitä, toisilla parantamisen lahja, toisilla kyky auttaa muita, toimia johtajana tai puhua kielillä.
      Seurakunta on yksi ruumis se Jeesus kristus siinä on monta jäsentä,ne ovat seurakunnan jäseniä,minä, sinä ,hän.
      suuret lohet

    • Nimi Elämän kirjassa

      Ja kirkko ei ole seurakunta, ei myöskään mikään muu ihmisen perustama laitos tai yhdistys.

    • peruskristitty

      Jonninjoutavaa suunsoittoa. Selvitä teksti alkukielellä, lue kirkkoisiä ja uutta kirkkohistoriantutkimusta.

      Kristus perusti kirkon "ekklesia" Matt 16:18.

      Sen johdossa olivat piipat "episkopos"

      http://www.blueletterbible.org/lang/lexicon/lexicon.cfm?Strongs=G1985

      Tietysti sinulla on täysi oikeus olla eri mieltä, mutta Raamattu ei tue väitteitäsi.

    • 1933 -38 käännös !

      Raamatussa ei ole "kirkko0" sanaa. Jos löydät sellaisen, niin heitä sellainen "raamattu" roskiin! Se ei ole Jumalan sanaa.

      • peruskristitty

        Jos luet kreikkaa ja muita kieliä, siellä on juuri tämä kirkko-sana. Minullekin juuri -38-käännös on rakas, mutta tiedän että se on käännös, ei alkuperäinen virheetön, Jumalan henkäyttämä.

        Jotta oikein ymmärtäisimme Raamatun sanoman on meidän myös luettava hyviä kommentaareja, ellemme itse ole tutkijatasoa. Hyvä lukea useampia uskovien kirjoittamia kommentaareja, koska eri tutkijoilla on erilaisia painotuksia.


    • Seurakunta = Jumalan

      Eivät käännökset muuta sitä, että Raamatussa ei ole sanaa kirkko seurakuntaa tarkoittavana.

      • peruskristitty

        Varhaisimmat kristilliset dokumentit todistavat siitä, että seurakunnat muodostivat yhteisen verkoston ensin apostolien ja siten piispojen välityksellä. Apostolit ja piispat, myöhemmin kirkolliskokoukset pitivät huolta oikean, alkuperäisen opin säilymisestä.

        Tämä yhtenäisyys hajosi Reformaation myötä.


    • Seurakunnassa

      Kirkko on uskonnollisten nimikristittyjen käyttämä termi. Maailmalla on tapana käyttää seurakunnastakin tuota halventavaa nimitystä. Se ei kuitenkaan tee asiaa oikeutetuksi. Uudessa Testamentissa ei esiinny sanaa kirkko. Tämän seikan huomasi vuoden 1992 suomennoksen raamatunkäännöskomiteakin. He päättivät poistaa tämän ”puutteen”. Nyt uudessa raamatunväännöksessä on sana kirkko mm. Matt.16:18. Alkutekstissä tässä kohden on sana ekkleesia, jonka merkitys on, ekk = ulos, leesia = kutsutut. Uloskutsutut eli Jumalan seurakunta on kokonaan eri asia kuin kirkko.

      "Antakaa pelastaa itsenne (ulos) tästä nurjasta sukupolvesta” (Apt.2:40).

      ”Älkää luottako valheen sanoihin, kun (kirkoista) sanotaan: 'Tämä on Herran temppeli, Herran temppeli, Herran temppeli!'” (Jer. 7:4).

      Jumalalla ei ole ollut koksaan minkään nimistä kirkkoa.

      • Rauha totuudessa

        Totta.
        Eikä asia muutu, vaikka miten vänkäävät vastaan.


    • A T E I S T I

      Raamattu on itse SAATANAN käsialaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      591
      4091
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3428
    3. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2979
    4. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2911
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2244
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2181
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      2107
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1945
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1940
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1889
    Aihe