Viljan huusholli

Maatilan omistaja

Tällä tytöllä sitä on varmaan rutkasti rahaa jemmassa pärjätäkseen kun huuholli on ihan rempallaan ja alkutekijöissä. Luomuviljelijä .Monta vuotta menee ennenkuin kassavirtaa tulee. Vaikka kuinka tomera olisit ja visioita niin kassaa se kysyy.Jos yksin meinaa reuhua valmiiksi talot,viljelysten kunnostus,karjasuojat,koneet. Ei onnistu.Mieskin vielä noin pahasti hakusessa.

92

8831

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • dsg loota

      Samaa mieltä, ei näyttänyt jotenkaan järkevältä taloudelliselta toiminnalta.

      • testostreenia

        Viljan ja miesten touhua katsellessa tulee joteskin vaivautunut olo. Miksi miehet niin ujoja, vaikka sentään nuoria salskeita miehiä.


      • maatilan omistaja
        testostreenia kirjoitti:

        Viljan ja miesten touhua katsellessa tulee joteskin vaivautunut olo. Miksi miehet niin ujoja, vaikka sentään nuoria salskeita miehiä.

        Tai sitten niin viisaita/varovaisia että ei koske pitkällä tikullakaan.Tuo tapaus vie voimat,rahat,terveyden vaikka sitä rakkauttakin olisi.


      • naine1
        maatilan omistaja kirjoitti:

        Tai sitten niin viisaita/varovaisia että ei koske pitkällä tikullakaan.Tuo tapaus vie voimat,rahat,terveyden vaikka sitä rakkauttakin olisi.

        Ihan samaa aattelin, vaikka nainen olenkin :D


    • Kaskikanto

      Se kontrasti: Miten ihana Nainen, miten ihana sunnuntai.
      Miten rankka arki, miten raadollinen todellisuus.
      Mihin tulikaan lähdettyä....

      • koskipa hyvinni

        Ja sit kun on ne neljä lasta jaloissa, ei enää muute lähdetäkään ;)


      • Mitä ihmettä?
        koskipa hyvinni kirjoitti:

        Ja sit kun on ne neljä lasta jaloissa, ei enää muute lähdetäkään ;)

        Kuka nyt omaa perhettään jättäisi, vai onko se teillä yleisenä tapana?


      • dflöasdjlölfja
        Mitä ihmettä? kirjoitti:

        Kuka nyt omaa perhettään jättäisi, vai onko se teillä yleisenä tapana?

        Kyllä niitä on sellaisia, jotka jättää... Vaikka lapsia olisi tehty lähes puoli tusinaa, niin ruoho saattaa olla vihreämpää aidan toisella puolella - varsinkin jos ruoho on rahanvihreää... Tällaista tapausta sivusta seurannut. Ja se lähtijä oli henkisesti keskenkasvuisen tasolle jäänyt, iältänsä aikuinen mies. Hyvännäköinen tietty. No, tuttavani teki alunperin virhevalinnan, kun miehen ulkonäön perusteella valitsi ja kasvattaa nyt sitten (lähes) yksin katrastansa. Eikös se niin mene, että sitä saa mitä tilaa/niin sitä makaa kuin petaa ja muita vanhoja viisauksia.


      • hernekeitto1

        Juurikin nii .. :D


    • läpinäkyvää

      Paljon velkaa ja ukkoa haetaan vain ilmaiseksi talon kunnostajaksi, sekä tilan rakentajaksi.

      • piia550

        Mäkin tota naureskelin, että mitäs verottaja sanoo, kun kolme miestä siellä viikon töissä.


    • eteenpäin vaan !

      On asuttavana toinen talo, jossa asuivat ja vanha hirsitalo on korjauksen alla. Menee vuosia sellasen hirsitalon kunnostamisessa.

    • raty

      Kenen lienee tuo uudempi talo. Eikö siihen voinut jäädä asumaan? Alkoi korjaamaan tuommoista yli 100 vuotta vanhaa. En minä alkaisi. Kiinnostaa seurata sarjaa. Löytäisivät kaverin/ kumppanin. Itse ei löydä mistään.

    • farmari -68

      Ihmettelin kyllä kanssa sitä millä tuo nainen elää ja vielä remontoi taloa ? Yli 40 v kokemusta maanviljelyksestä, enkä oikein nää toimeentuloa tuolla tilalla.

      • countryside

        Oletko koskaan kuullut perinnöistä, pääomatuloista tai palkasta ennen tilanostoa?
        Kaikki eivät lähde tyhjältä pöydältä tai ovat muuten saaneet hankittua alkupääomaa.
        Itse tekien voi remontoida myös melko edullisesti jos on ammattitaitoa.
        Ihmettelet siis jos jollakin on rahaa tai maksukykyä?
        Ja satavuotiaat talothan on tehty kestämään!


    • outo pakkaus

      Ihan samaa katselin. En ole itse tilallinen, mutta tehnyt tilalla töitä pienen ikäni sukulaisia jeesaten. Sen verran silmää noille hommille tullut, että kyllä vaan ihmettelin ku kasvattaa karjaa ilman asianmukaisia karjasuojia, ja tuntuu et kaikki viel tosi rempallaan. Tommosen vanhan talon kunnostaminen ei o halpaa, että tokihan se ilmaistyövoima tervetullutta, nimim. kokemusta on.

      Onkohan perinyt jonkun, vai lypsänyt EU-tuet kuiviin?Vai kuinka paljon nuille oikein maksetaan jaksolta?

      • maatilan omistaja

        Jos aikoo tuossa pysyä pinnalla täytyy vuodessa tulla ainakin 300 tuhatta sulaa egee käteen EU tukiaisina.Mutta jos tämä on vain meidän kateellisten kitinää? Näitä maaseudun elämäntapaintiaaniahan kyllä riittää.hn riittää


    • mie en tykkää

      Häiritseekö muita tuo murre, minä en oikein jaksa kuunnella mokomaa mongerrusta, kun ei oikein kaikesta saa selvää.

      • Ei mitenkään haittaa

        Minua ei yhtään haittaa tämä murre, ymmärrän mie sitä ihan hyvin, mutta olenkin aika sivistynyt ja käynyt jopa ulkomaillakin. Ehkä teillä on vaikeuksia ymmärtää monia muitakin asioita, mutta eihän niitä sen takia tarvitse muilta kieltää!


      • 353535

        Kyllä tekstitys olis paikallaan


      • Murun Turre

        Eipä häiritse enempää kuin toi sun mie-murrekaan. Samaa Uudenkaupungin-Laitilan suunnan eli Vakka-Suomen murretta käyttää runoilija Heli Laaksonen kirjoissaan ja hauskalta kuulostaa mm. Raparperisyrän hänen itsensä tulkitsemana.
        Kyseessä ei siis ole Turun murre, vaikka joku täällä niin väittikin.


      • turun nainen

        kyllä murteesta saa selvän....se on vaan turun murretta...että sillai..


      • Savolainen

        Viljan lyhyt , poikkinainen murre on hauskinta , mitä toosasta on tullut 10 vuoteen kuultavaksi . Tyttö on kiva , reipas ihminen . Jos olisi poikia , ottaisin mielelläni miniäkseni . Olen kyllä älynnyt joka sanan ja olisi hyvä , kun murteet elpyisivät joka seudulla käyttöön .


    • Siis ihan karseeta o

      Onhan se toki kumma, jos Viljalla on kaunis noin 1910 rakennettu jugendtalo, jota on sitten viritetty sotien jälkeen modernimmaksi kaikenlaisilla haltekseilla ja muilla levyillä. Entisöivän remontin aluksi siinä jodutuaan niin paljon repimään tyyliin kuulumattattomia viritelmiä, eikä se tietenkään niin kauniilta näytä varsinkaan asiantuntemattoman ulkopuolisen juoruakan silmissä, siis aika kauheeta siellä varmaan on Viljan talossa. Materiaalit ovat hujanhajan, eikä seinät ole vielä valmiit. Hirveetä! Rempallaan on Viljan talous! Viljan pitäisi ottaa teidät nimimerkki Maatilan omistaja neuvonantajakseen. Te olisitte osannut neuvoa, kuinka vanhat halteksiseinät voi maalata kauniiksi miranolilla ja pitää koko talo remontin aikana täysin edustavassa kunnossa, jossa kenelläkään mukamas asiantuntijalla ei olisi mitään huomautettavaa.

    • Vanha ja köyhä täti

      Meillä aikuisilla on nuo raha-ja talousasiat ensin. Nuorempana sitä ei ollenkaan ajatellut, rakkaus on sellaista. Mutta sehän ei olekaan rakkautta jos pelkkiä lukuja katselee. Näin ohjelmasta sen osan kun olivat Naantalissa. Kaikki ihmiset ollaan hienoja olentoja, mutta eräässä tytössä kyllä geenit on kohdillaan. Jos joku ei häneen rakastu eikä näe hänen todellista arvoaan ihmisenä niin hyvä että arvostaa vaan taloudellisia arvoja. Miehet huomioi eniten naisen ulkonäön, vai miksi luulette esim. vanhojen julkkismiesten ja jääkiekkoilijoiden eroavan ja ottavan nuoret vaimot. Harvoin toisinpäin, että rikas nuori mies ottaisi vanhan vaimon.

      Tää on minun mielipide, ei sen huonompi ei parempi kuin muiden.

    • mikantaa

      Maatilan elämä on kovaa työtä ja taloudellisestikin niukkaa. Ei pitäisi yllätyksenä kenellekään tulla. Viljan talossa ja tilassa on isohko projekti mutta sehän on vain asennekysymys. Ja ainahan voi käydä työssä tilan ulkopuolella.

      Tietääkseni ohjelmassa esiintyville maksettava kulukorvaus on lähinnä muodollinen, kuten kuuluukin olla. Tuossahan saa ilmaisen näkyvyyden vastineeksi kuitenkin.

    • ihmisiäkaikkiollaan

      En ole ikinä lukenut näin paljon näin kateellisia viestejä, kuin tässä ketjussa! Tai joutavaa ihmetteleviä, jos niin haluatte. Antaa Viljan yrittää ja puhutaan mieluummin siitä, kuka ehdokkaista hänelle sopisi!

      • Vilja ja Janne

        Kummallista valitusta ja haukkumista.Voi kun Vilja ottaisi Jannen.On jotenkin niin ihana.Sopivat yhteen.Onhan tuossa talo missä asua,kunnostaa siinä sivussa toista.Mikä siinä ärsyttää?


      • Sen huomaa
        Vilja ja Janne kirjoitti:

        Kummallista valitusta ja haukkumista.Voi kun Vilja ottaisi Jannen.On jotenkin niin ihana.Sopivat yhteen.Onhan tuossa talo missä asua,kunnostaa siinä sivussa toista.Mikä siinä ärsyttää?

        Tai kun Vilja ottais Arin.On niin rehellisen ja luonnollisen oloinen ja varmasti ahkera


      • Viulunkieli
        Sen huomaa kirjoitti:

        Tai kun Vilja ottais Arin.On niin rehellisen ja luonnollisen oloinen ja varmasti ahkera

        Mun mielestä se Ari on kireäpipoisen stressimiehen oloinen.
        Jotenkin vaikuttaa tyyppi siltä, että käämit palaa helposti.
        Vaikka ei ole ainakaan telkussa näytetty mitään hermokohtausta, niin jotenkin hermostuneisuus on havaittavissa. Puhuu nopeasti ja silmät räpsää.


      • kireyttä
        Viulunkieli kirjoitti:

        Mun mielestä se Ari on kireäpipoisen stressimiehen oloinen.
        Jotenkin vaikuttaa tyyppi siltä, että käämit palaa helposti.
        Vaikka ei ole ainakaan telkussa näytetty mitään hermokohtausta, niin jotenkin hermostuneisuus on havaittavissa. Puhuu nopeasti ja silmät räpsää.

        Mulle tuli sama fiilis, että millon räsähtää. Saattaa olla ärhäkkä kaveri tarvittaessa?


      • pori..
        Sen huomaa kirjoitti:

        Tai kun Vilja ottais Arin.On niin rehellisen ja luonnollisen oloinen ja varmasti ahkera

        jep..ari olis passeli viljalle....ja turusta se ari..


      • ja sen huomaa myös
        kireyttä kirjoitti:

        Mulle tuli sama fiilis, että millon räsähtää. Saattaa olla ärhäkkä kaveri tarvittaessa?

        Mutta Juha on suloinen ja ahkera.Niin ihanan tavallinen ja hyvät arvot kohdallaan. Mä ottaisin Viljana hänet ja varmasti on hyväluontoinen


    • pappa betalar

      Nykyajan höpönassupoitsuillehan se pitäisi kaikki tulla valmiina nenän eteen, eikä mikään vanha kelpaa.

    • hintula

      Miksi ne miehet niin nössisköjä ohjelmassa. Ei saa suutaan auki, ja kädet roikkuu tekemättöminä. Pitäs tarttua toimeen ja olla akttivinen! Semmosesta nainen tykkäis!

      Ja sit se pohjanmaan mies on kyllä vähän mölö. Ja tunneköyhä.

      • gggggggggggh

        Niin ,ja työhönkin voisi tarttua rivakammin.


      • Siis hurjaa!
        gggggggggggh kirjoitti:

        Niin ,ja työhönkin voisi tarttua rivakammin.

        Toki näin on, katsoin itsekin ihan samaa!

        Miehet tulivat Viljan kotikonnuille jo eilen, eikä taloa ole vieläkään saatu viimeisteltyä valmiiksi.


      • tekemällä paljastuu
        Siis hurjaa! kirjoitti:

        Toki näin on, katsoin itsekin ihan samaa!

        Miehet tulivat Viljan kotikonnuille jo eilen, eikä taloa ole vieläkään saatu viimeisteltyä valmiiksi.

        Ajatelkaa ny. Mistä Vilja tietäs tai kuka muu tietäs samassa tilanteessa onko miehellä peukolo keskellä kämmentä kuin työnteolla? Niin itekin tekisin ja oisin tehnyt.Ei siinä ole kerennyt paljoa saada aikaiseksi mutta hyvä keino nähä mitä kukin mies osaa ja millainen mies on. Työnteossa näkee paljon.

        Peukaloitako olisi pitänyt pyöritellä viikon ajan? En ymmärrä moitteita lainkaan vaan olisin itse toiminut samoin. Sellasen vanhan talon kunnostus voi kestää vuosia...


      • Tsemiä Viljalle!
        tekemällä paljastuu kirjoitti:

        Ajatelkaa ny. Mistä Vilja tietäs tai kuka muu tietäs samassa tilanteessa onko miehellä peukolo keskellä kämmentä kuin työnteolla? Niin itekin tekisin ja oisin tehnyt.Ei siinä ole kerennyt paljoa saada aikaiseksi mutta hyvä keino nähä mitä kukin mies osaa ja millainen mies on. Työnteossa näkee paljon.

        Peukaloitako olisi pitänyt pyöritellä viikon ajan? En ymmärrä moitteita lainkaan vaan olisin itse toiminut samoin. Sellasen vanhan talon kunnostus voi kestää vuosia...

        Pitää paikkansa. Minusta sitä lastentekoakin pitäisi harjoitella, eihän sitä tiedä onnistuuko miehiltä sekään. ;)

        Energiaa ja uskoa on ohjelman maajussittarilla, kateeksi vaan käy.


    • Tsemiä Viljalle!

      Iso on urakka, Miehen on hyvä ollakin reipas remontoija.

      Topakka emäntä pitää ohjat käsissään, näin luulen.

      • marakatti2

        HAHA, aikamoista, viestini poistettiin kun kirjoitin asioista niin kuin ne ovat :D


      • har1

        Juu, miehen toki tulee olla reipas remontoija, mutta eikös tämä olekkin "maajussille morsian" ohjelma, et eikös nyt ensi sijaisesti tulisi löytyä se ELÄMÄN RAKKAUS :D :D Vai mitäs olet mieltä?


      • Tsemiä Viljalle!
        har1 kirjoitti:

        Juu, miehen toki tulee olla reipas remontoija, mutta eikös tämä olekkin "maajussille morsian" ohjelma, et eikös nyt ensi sijaisesti tulisi löytyä se ELÄMÄN RAKKAUS :D :D Vai mitäs olet mieltä?

        Totta kai, rakkaus ennen kaikkea.

        Ihmettelin, kun se yksi puhelias kaveri putosi viinimaistiaisten jälkeen pois, mutta ehkä ei kemiat kohdannut tai oli sitten liian puhelias.

        Naiset on nirsoja, niin minäkin :)


      • ei Vilja voi ottaa n
        Tsemiä Viljalle! kirjoitti:

        Totta kai, rakkaus ennen kaikkea.

        Ihmettelin, kun se yksi puhelias kaveri putosi viinimaistiaisten jälkeen pois, mutta ehkä ei kemiat kohdannut tai oli sitten liian puhelias.

        Naiset on nirsoja, niin minäkin :)

        Nyt ei pidä vetää vääriä johtopäätöksiä Viljasta, eihän hän toki voi ottaa neljää miestä vakituisesti käyttöönsä varsinkaan tässä ohjelmassa.

        Oma valistunut käsitykseni on, että se pudonnut puhelias kaveri oli aivan fiksu ja muuten sopiva mutta Viljan silmissä lopulta kuitenkin vielä liian nuori villivarsa. Vilja on nyt etsimässä oikeaa oria! Isoa ja turvallista.


    • Qii ?

      Turun suunnalla kasvaneet ovat kaikki olleet

      - ahneita rahalle
      - keinottelijoita
      - suuren oman taloudellisen edun tavoittelijoita
      - valtavasta rahamäärästä huolimatta kitupiikkejä

      Käsi sydämelle:
      oletko SINÄ tuntenut muunlaista Turun seudulta kotoisin olevaa? Minä en.

      Tietenkin Viljan geeneissä on kyky haistaa taloudellinen hyöty miehistä. Eikä siinä mitään; remppaaminen on kivaa.

      • Mitä?

        "Kimppaaminen on revaa?"


      • en usko

        "Käsi sydämelle:
        oletko SINÄ tuntenut muunlaista Turun seudulta kotoisin olevaa? Minä en."


        No huh huh mitä yleistämistä, itse olen eteläkarjalasta lähtöisin mutta AINA Turussa käydessäni saanut asiallista ja sydämellistä kohtelua.


      • Siis mitä sanoinkaan
        en usko kirjoitti:

        "Käsi sydämelle:
        oletko SINÄ tuntenut muunlaista Turun seudulta kotoisin olevaa? Minä en."


        No huh huh mitä yleistämistä, itse olen eteläkarjalasta lähtöisin mutta AINA Turussa käydessäni saanut asiallista ja sydämellistä kohtelua.

        Kokeilinkin juuri pulssia, mutta en tuntenut yhtään mitään!


      • Qii ?
        en usko kirjoitti:

        "Käsi sydämelle:
        oletko SINÄ tuntenut muunlaista Turun seudulta kotoisin olevaa? Minä en."


        No huh huh mitä yleistämistä, itse olen eteläkarjalasta lähtöisin mutta AINA Turussa käydessäni saanut asiallista ja sydämellistä kohtelua.

        "en usko" - nimimerkki:

        Minäkin olen saanut aina asiallista ja sydämellistä kohtelua Turussa. Mainio paikka, olen harkinnut joskus sinne muuttamistakin : )

        Kahden kourallisen verran olen saanut ystäviä ja tuttavia Turun seudulta. Jostain syystä juuri he ovat poikkeavan rahatietoisia.
        Esim jos antavat jonkin pienenkin lahjan, kertovat tavalla tai toisella lahjan rahallisen arvon.
        Kahvilla käydessä haluavat aina pennilleen ja sentilleen laittaa summat puoliksi, vaikka heille olisi edellisellä kerralla tarjonnut. Jne.
        Kylässä ollessa he jutustelevat ruokapöydässä ruuan kalliita hintoja.

        Mutta onhan Turun seutu ollut tärkeä kauppa-alue jo ammoisina aikoina. Kaipa se on paikalliseen kulttuuriin kuuluvaa sitten?


      • porin nainen

        ha-haa..


      • Turun flikka
        porin nainen kirjoitti:

        ha-haa..

        et ole porista, oisit muuten laittanut 'porilaine muija'


    • Nautitaan ohjelmasta

      Kaiken kaikkiaan jo ohjelman tässä vaiheessa voitaneen todeta, että Vilja ja hänen seuraansa hakevien komeiden ja miehekkäiden miesten osuus on ylittänyt kaikki odotukset. Ilman heitä kaikki olisi niin vähäpätöistä, vaatimatonta, lätsähtänyttä ja tuiki tavallista.

      Viljan ansiosta me miehekkäät miehetkin saamme ihailla maaseudun elämää, nähdä kuinka rotevatkin miehet punastuvat kauniin naisen edessä. Elämä on niin inhimillistä, myös miehekkäiden misten elämä!

      Eikä Viljasta ole todellakaan mitään muuta kuin hyvää sanottavaa.

      Nautitaan ohjelmasta!

      Ja omaan tyhjään elämäänsä tyytymättömät typerykset voisivat persutaa vaikka facebookiin ikioman kateellisten juoruseuran, jossa voisivat puhua pahaa keskenään.

      • Kaupungin poika

        Samaa mieltä. Vilja on ainoa syy seurata koko ohjelmaa; kaunis ja herttainen nainen ja tuo ihana murre vielä kaupan päälle! Kyllä ottaisin.


      • Suojautuminen

        @ Nautitaan ohjelmasta

        Tuollaista vanhaa rötisköä rempatessa pitäisi olla kunnon suojavarusteet. En suostuis edes seisomaan sellaisessa pölykasassa ilman kasvosuojainta, saatikka sitten työskentelemään. Samaa mietin kyllä muidenkin tiloilla heiniä pöllyttäessä. Homepölykeuhkon siitä saa kun pöyhiin heiniä ilman suojuksia.


      • Nykyään sekaisin ole
        Suojautuminen kirjoitti:

        @ Nautitaan ohjelmasta

        Tuollaista vanhaa rötisköä rempatessa pitäisi olla kunnon suojavarusteet. En suostuis edes seisomaan sellaisessa pölykasassa ilman kasvosuojainta, saatikka sitten työskentelemään. Samaa mietin kyllä muidenkin tiloilla heiniä pöllyttäessä. Homepölykeuhkon siitä saa kun pöyhiin heiniä ilman suojuksia.

        Täällä mummeli joka koko lapsuuden heinävintillä tallonut heiniä kasaan. Muistan kun auringonsäteet jostakin rakosesta tuli ni sakeana oli polystä vintti. Ja mitään suojuksia ollu ikinä kellään missään töissä. Ei hengitys- ei kuulosuojaimia kun traktoria ajeli tai puoimakonetta käytti tai moottorisahaa...


    • Sisupussitar

      Hatunnosto Viljalle! Reipas nuori nainen, tällaisia tyttöjä (ja poikia) jos olisi Suomi täynnä, niin kyllä pärjättäisi hienosti. Jokainen eläköön tilallansa miten parhaaksi katsoo. Hävetkää katelliset valittajat!

    • R.Uissalo

      Vilja osoitti jo taitonsa puristaa hyödyt miehistä: remontoimaan vaan ja miehille ruuanlaittovuorot vireille. Hyvä Vilja !

      Kuten tossa toisessa saman nimisessä ketjussa kirjoitettiin, niin melko köykäiset aamupalat oli tarjolla miehille.
      Remonttitaloonkin tuotiin vain kaffetta ja pikkupullat : ( Raavas mies tarvii tuhdimmat eväät. Mutta ei Turuun suunnalla?

      Varmaan saadaan nähdä seuraavissa jaksoissa, osoittautuuko Vilja aidoksi Turun seutulaiseksi : D kitsaudessaan. Vai paraneeko pidot.

      Kaunis Vilja kyllä on kuin mikä!

    • sirkku-marjatta

      Ihan kivan tuntunen plikka, mutta aika revohka se maatila ja kaikki siellä. En ihmettele että ettii miestä joka on työteliäs ja varmaan myös mielellään käy töissä ja tuo rahaa talouteen. Valitettavasti monelle maanviljelys on nykyään kiva harrastus, jota pitää ylläpitää ulkopuolelta tulevilla tuloilla.

    • Voi Vilja

      Vilja halusi ilmaiset remonttimiehet viikoksi. -Kätevä emäntä! Eihän se ole tyhmä, joka pyytää.

      • äly hoi?

        Eijöhän jokainen maajussi tai jussitar ole keksinyt "tekemistä" ehdokkaille ja se on yksi pelin henki ja tarkoitus. Mitä olen nähnyt jokainen on teettänyt hommia joihin olisi pitänyt palkata ulkopuolinen tekemään jos ei sais talkoilla tekijöitä.
        Olisko pitänyt pyöriä piirileikkiä tai pelata pelejä tai jollain muilla keinoilla saada aikaa kulumaan? Tai vain maanneet pitkällään päivästä toiseen? Miten olisi pitänyt toimia sun mielestä?


      • Wenepakolainen
        äly hoi? kirjoitti:

        Eijöhän jokainen maajussi tai jussitar ole keksinyt "tekemistä" ehdokkaille ja se on yksi pelin henki ja tarkoitus. Mitä olen nähnyt jokainen on teettänyt hommia joihin olisi pitänyt palkata ulkopuolinen tekemään jos ei sais talkoilla tekijöitä.
        Olisko pitänyt pyöriä piirileikkiä tai pelata pelejä tai jollain muilla keinoilla saada aikaa kulumaan? Tai vain maanneet pitkällään päivästä toiseen? Miten olisi pitänyt toimia sun mielestä?

        No ihan arjen pyörittämiseen liittyviä juttuja voi ja täytyykin laittaa tekemään. Eläinten ruokinta, puhtaanapito yms. Normijuttuja siis.

        Kiikun kaakun vedätyksen rajoilla, kun isompaa remonttia laitetaan tekemään.


      • remonttireiska in17
        Wenepakolainen kirjoitti:

        No ihan arjen pyörittämiseen liittyviä juttuja voi ja täytyykin laittaa tekemään. Eläinten ruokinta, puhtaanapito yms. Normijuttuja siis.

        Kiikun kaakun vedätyksen rajoilla, kun isompaa remonttia laitetaan tekemään.

        Siinäpä ne miehen "taidot" punnitaan, onko peukalo keskellä kämmentä vai miten on, kun laittaa remonttihommiin. Esim vaikka itse en asu maalla, niin arvostan miehen remonttitaitoja ja ex. mies osasi rakentaa ja remontoida, nykyinenkin aika pitkälle. En ottaisi sellaista miestä huusholliin joka ei osaisi, vana pitäs ottaa aina ulkopuolinen. Ihan järkevää mitata käytönnössä mitä mies osaa.


    • Romanse

      Ihana oli katsoa niitä Viljan ekoja treffejä. Siinä oli melkein itselläkin perhosia vatsanpohjalla, kun se mies otti Viljaa kädestä kiinni siinä automatkalla ja sitten myöhemminkin toki.

      • Laskelmoiva

        Mä veikkaan että Vilja voipi käyttää lisääntymisominaisuuttaan hyväkseen, ja nalkittaa tuon Jannen työmiehekseen.
        Pääsee itse sitten raskauden varjolla koko p-mäisestä remppahommasta ja -- tasalalaa- poijaat laittavat Viljan talon kuntoon ilmaiseksi. Ehkäpä Vilja yrittää pitää sarjan jälkeen muihinkin sarjan miehiin yhteyttä juuri remonttiapumielessä, että vois olla Jannen kanssa enemmän, kun muut miehet ahkeroivat.

        Mä näen Viljassa tosi laskelmoivan naisen. Mulla on hyvä ihmistuntemus ja näen ihmisistä enemmän kuin joku muu. Kehon kieli vain viestii tiettyjä ominaisuuksia....


      • hhhjjjkkk
        Laskelmoiva kirjoitti:

        Mä veikkaan että Vilja voipi käyttää lisääntymisominaisuuttaan hyväkseen, ja nalkittaa tuon Jannen työmiehekseen.
        Pääsee itse sitten raskauden varjolla koko p-mäisestä remppahommasta ja -- tasalalaa- poijaat laittavat Viljan talon kuntoon ilmaiseksi. Ehkäpä Vilja yrittää pitää sarjan jälkeen muihinkin sarjan miehiin yhteyttä juuri remonttiapumielessä, että vois olla Jannen kanssa enemmän, kun muut miehet ahkeroivat.

        Mä näen Viljassa tosi laskelmoivan naisen. Mulla on hyvä ihmistuntemus ja näen ihmisistä enemmän kuin joku muu. Kehon kieli vain viestii tiettyjä ominaisuuksia....

        täh ?


    • Opettelis puhumaan..

      Aivan hirveetä tekolässytystä tuo Viljan muka murrepuhe..!
      Kun ei osaa niin ei kannattas tehdä itseään enää enempää naurettavaksi.

      • zepp

        Murre on kyllä kaameeta kuunneltavaa mutta minkäs teet, ei romaheta!


      • per1

        Laitilan murrettahan tuo. Mitä seuraat tuollaisia ohjelmia, jos ärsyttää.


    • mariann1

      Lahdenperä Vilja (Maajussi): ansiotuloja 14 155 euroa, veronpalautuksia 467 euroa

      • nainnokset

        Plus tuet! :) ???


      • Eikö ole ihmeellistä
        nainnokset kirjoitti:

        Plus tuet! :) ???

        Opiskelehan ensin hieman maataloutukiasioita ja yritä sitten uudelleen..
        Maataloustuet luetaan ansiotuloihin.


    • reality tv

      Hiljasta poikaa on olleet kandidaatit tilalla, todellisuus lyönyt kasvoille kun hoksanneet mikä työleiri odottaisi "voittajaa"? ;)

      • Huomioita vaan

        Minusta tässä Arissa on jotain erikoista, hieman epäilyttävää...Tuntuu jotenkin, en tiiä...On katsellut siellä vähän siihen malliin, että mihin sitä tultiin. Pysyisikö siellä jos valituksi tulisi? Ja sitten vielä se, että Ari taisi sanoa olevansa rakennusalalla, mutta mitä sitä eläinsuojan rakentamista katseli, niin se Juhakin olisi rakentanut paremmin. Öh... Ottaisi Vilja sen Jannen. Hänellä ainakin on rehti katse ja haluaisi Viljan rinnalle.


      • 1+1
        Huomioita vaan kirjoitti:

        Minusta tässä Arissa on jotain erikoista, hieman epäilyttävää...Tuntuu jotenkin, en tiiä...On katsellut siellä vähän siihen malliin, että mihin sitä tultiin. Pysyisikö siellä jos valituksi tulisi? Ja sitten vielä se, että Ari taisi sanoa olevansa rakennusalalla, mutta mitä sitä eläinsuojan rakentamista katseli, niin se Juhakin olisi rakentanut paremmin. Öh... Ottaisi Vilja sen Jannen. Hänellä ainakin on rehti katse ja haluaisi Viljan rinnalle.

        Jännittäjät voi vaikuttaa epäilyttäviltä. Luulen että se on jännitystä, mihin viittaat. Siitähän Viljakin puhui.


    • onneanyt

      Aikamoisen urakan on tyttö itselleen ottanut kun töidensä lisäksi pitäisi tollanen rötiskö remontteerata täysin. Liekö yksin moiseen savottaan ryhtynyt vai jokohan siitä jo joku liuennut..

    • työleirillä

      Viljan "luomutila" on kyllä pahasti kesken... Voi miesparkoja, jos luulivat kyseessä olevan toimiva maatila. Ilmeet on ainakin huvittuneen ja hämmästyneen oloisia, kun totuus alkaa valjeta.

    • onneavaan

      AIka noloa tuoda miehet täysin keskeneräiselle tilalle ja laittaa rakentamaan kaiken alkutekijöistä saakka. Miehet taisivat tosiaan luulla, että Vilja on oikea "maajussi" ja tila toimiva.

    • Sieltä se selviää

      Kyllä entiset vaimot/naisystävät tietävät mitä he ovat miehiään.

      • Jakojäännökset

        No antaa tulla sitten tietoa! Jään uteliaana odottamaan. Vai ovatko nämä exät jotain katkeria näppejään nuolemaan jääneitä hylkiyjä?
        Entäs Vilja sitten? Kai hänelläkin exiä on? Aukeeko haarat helposti tarpeen vaatiessa?


    • Kehtaa esitellä!

      Miten kehtaa Vilja näyttää teeveessä tota sikolättitilaansa! Kaikki on rempallaan ja siksi vaan hommas ne ukot sinne että tekevä töitä ja korjaavat romahtamispisteessä olevat hökkelit. Luulis saavan ukon muuetenkin ku teeveen välityksellä, mutta taitaa olla ittiänsä niin täynnä ettei sielä oo kukaa pysyny. Tommosiahan ne useimmat luomutilat on mitä oon seurannu eli kaikki on vinksin vonksin ja pellot on rikkaruohoa täynnä! Kuhan savat 2 kertaa suuremmat tuet kuin normaalit tilat jotka tekevät työt kunnolla ja kehtaavat tilansa esitellä rakennuksineen, eläimineen ja tuotteineen. Ei tommosella touhulla pitkälle pötki ja sikolättinä pysyy! Olis edes tuttujensa kans vähän siistiny paikkoja ennen koko kansalle näyttöä ni olis kivempi seurata totaki tilaa. ( Vähän vaikka soraa kurakkoihin ja maalia seiniin!).

      • Vanha talo

        Mistähän niitä kauniisti entisöityjä vanhoja rakennuksia oikein tulee? Ei varmaankaan Saunalahdelta. Viljan kaltaiset energiset ihmiset niitä laittavat kuntoon muiden ihailtaviksi. Tulin itse aikoinani emännäksi maalaistaloon, joka näytti siltä, että milloin tuo päälle rojahtaa. Näin kuitenkin huonon maalin ja muun romppeen alta upean rakennuksen, jonka olemme saaneet mieheni kanssa entisöityä loistoonsa. En pelännyt työn määrää joka sen kunnostamisesta koituisi. Se oli ja on meidän yhteinen projektmmei. Uskon, että se mies, joka Viljan haluaa, on valmis tekemään työtä rakennuksen hyväksi. Sen takiahan Vilja sulhasehdokkailla töitä teettää, ettei tulisi myöhemmin yllätyksenä. Minusta ihan reilu peli.


      • Seuraile itseäsi

        Hah, sinulla ei taida olla juurikaan käsitystä siitä mitä luomutuotanto pitää sisällään ja millaisia investointeja se vaatii.
        Jos tukia tarvii kadehtia, niin siitä vaan yrittämään itse.
        Harrasteena omaksi iloksi on sitten asia erikseen vähän luomuilla.
        Herää kysymys millaisia luomutiloja olet "seurannut" ja miksi.


    • jyky

      Saapa nähdä onko Viljan valitsemasta jussista kuitenkaan tekemään maatalon arkisia töitä 7pv viikossa,arki on varmaa toisenlaista mihin ovat tottuneet,siinä voi rakkaus lopahtaa.

    • rempattaja

      Ei näistä ollut.. eikös siellä jo ihan muu "jussi" huseeraa nykyisellään..

      • jyky

        .Ahaa,vähän kyllä vaikuttikin siltä,että onko näistä maatalon isänniksi, hoitamaan Viljan lehmittyjä,,;D


    • Janne parka

      Janne parka, ei kyllä tämän Viljan komennossa kauan jaksa, Viljahan ihan selvästi haki miestä yöksi.. työntekijää aamuksi, päiväksi ja illaksi... Eikä Janne parka edes valituksi tultuaan edes sillä hetkellä näyttänyt siltä että "IHANAAA", ilme oli kyllä vähintäänkin yllättynyt ja kauhistunut.. Ei tule Janne siellä kauan jaksamaan..

      • Just..

        Sinun kanssasi jaksaisi varmaankin kauemmin:D


    • kytkin ylös

      Taisipa Janne nostaa kytkintä.

      Hyvä valinta

    • rfiujrojhnekrjnh

      Miltäköhän tota viljaa tuntuis panna. Mun mielestä taisi olla takavuosina 30-40 kg lihavampi. No se siitä.

      • joooopi

        huushollissa vai?


    • Anonyymi

      Nykyään painaa Ainakin 60 Kg enemmän Mitä ohjelmassa. Käveli kaupassa vastaan ja kyllä Oli vatsa kasvanut melko isoks.

      • Anonyymi

        Eilen näin vilaukselta. Ei taida ihan 60kg riittää.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1878
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1828
    3. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      118
      1819
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      82
      1606
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      60
      1432
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1246
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1138
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1138
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe