Netti fennoista juttu Talouselämässä!

"Nettitrollaajissa on merkkejä sadismista, psykopatiasta ja Machiavellianismista, kertoo kanadalaistutkimus."

http://www.talouselama.fi/uutiset/nyt se on tutkittu nettitrollaajat ovat sadisteja/a2232656

32

160

Vastaukset 32

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vapaus tai kuolema

Kanadalaistutkimus! Tuskin siellä on Suomea tutkittu. Sinun tarkoitus ja haave on tietysti tukahduttaa KAIKKI kielipolitiikan arvostelu kaikissa medioissa ja viestimissä.

Seuraavaksi varmasti yritetään kielivapauden ajajista tehdä rikollisia ja mielisairaita. Tätä samaa muuten tehtiin entisessä NL:ssa, toisinajattelijat suljettiin vankilaan ja mielisairaalaan.
      Hyi hitto näitä totalitaareja!

• kumma kytkös

"Kanadalaistutkimus! "

Kanadakin on kaksikielinen maa jossa peruskanadamaalaiset nettitroollaajat syyllistävät vähemmistöä pakkoranskasta.

"Hyi hitto näitä totalitaareja! "

Ihannoivatko netttrollaajat myös totalitarismiä kuten edeltäjänsä 1930-luvulla, vai mistä tämä NL-kytkös tähän yhtäkkiä putkahti?

• Haloo!
        kumma kytkös kirjoitti:

"Kanadalaistutkimus! "

Kanadakin on kaksikielinen maa jossa peruskanadamaalaiset nettitroollaajat syyllistävät vähemmistöä pakkoranskasta.

"Hyi hitto näitä totalitaareja! "

Ihannoivatko netttrollaajat myös totalitarismiä kuten edeltäjänsä 1930-luvulla, vai mistä tämä NL-kytkös tähän yhtäkkiä putkahti?

Tiedoksi sinulle, että Kanadassa ei ole pakkoranskaa tai pakkovirkaranskaa muualla kuin Quebecin osavaltiossa, jossa on ranskankielisillä selvä enemmistö.

Muutenkaan Kanadaa on turha verrata Suomeen. Tai mitään muutakaan maata. Missään ei ole niin kohtuutonta kielisysteemiä kuin Suomessa.

• omistusLiite

Eikö se kuulu olla "...sinun tarkoituksesi ja haaveesi...".

Possessiivisuffiksi kuuluu suomen kieleen yhä. Mikä siinä on, että netti fennot on niitä kaikkein heikoimpia suomen kielen osaajia.

• jokkex
        omistusLiite kirjoitti:

Eikö se kuulu olla "...sinun tarkoituksesi ja haaveesi...".

Possessiivisuffiksi kuuluu suomen kieleen yhä. Mikä siinä on, että netti fennot on niitä kaikkein heikoimpia suomen kielen osaajia.

Mutta mikä hinku sinulla on heitä pakkoruotsittaa, eikö se ole turhaa?

• Axel Olof

Tutkimus sopii hyvin svekkuleihin. Voisi vielä lisätä että svekkulit ovat täyttä ymmärrystä vailla.

• aloittaja oikeassa

Tutkimus ei käsitellyt pelkkää kieliasiaa, arvon fennot, vaan nettitrollaajia laajemmaltikin. Tämä palsta ei ole ainut, jonne trollaajat ovat pesiytyneet. PAhin mitä henk.koht. olen nähnyt suomi24:lla, oli Yksinäisyys-palstalla jossa trolli yllytti masentunutta aloittaja menemään hirteen tai muutoin tappamaan itsensä luetellen muutamissa eri viestetissä itsarikeinoja, syyllisti kaikki yksinäiset "omasta syystään yksin jääneiksi" jne. Teksti oli niin sairasta, sis. kirjoitusvirheitä paljon, joten näki ettei kyse ole täyspäisestä hlöstä.
      Joten, eiköhän niitä tältäkin palstalta löydy, on se vaan valitettavan yleistä. Riittääkäö kun vilkaisette nuo otsikot ja vähän tekstinpätkää. Ei niitä viitsi edes avata. Joku saa orkkunsa vaikapa haukkumalla muut sisäsiittoisiksi. Mitä se kertoo ko. kirjoittajasta? Henk.koht. seksifantasia vain?

• freedom of death

"Tutkimus ei käsitellyt pelkkää kieliasiaa, arvon fennot, vaan nettitrollaajia laajemmaltikin."

"Kanadakin on kaksikielinen maa jossa peruskanadamaalaiset nettitrollaajat syyllistävät vähemmistöä pakkoranskasta."

"Netti svekoilta" puurot ja vellit sekaisin.
        Näitä trollaajia löytyy kaikista kieliryhmistä, turha demonisoida näitä asiattomuuksia vain suomenkielisille.

Kanadan kielitilannetta ei voi suoraan verrata Suomeen. Maassa puhutaan englantia ja ranskaa virallisina kielinä. Näiden kielten kotimaat ovat Euroopassa. Ranskankielisiä on lisäksi 30% kanadalaisista.

Oikea viiteryhmä vertailuun olisi Ruotsi, jonka kanssa meillä on 550 vuotinen yhteinen valtiollinen historia. Mitenkäs ne suomenkielen oikeudet siellä Ruotsissa ovat toteutuneet....?

Rkp ja vihreät ovat puolueena eniten viehättyneitä totalitarismiin. Mitä muuta voisi olla enemmistön pakottaminen opettelemaan omaa kääpiökieltä ? Mistä muuten on lähtöisin harhainen ajatus että suomalaiset jotka ovat vapauden kannalla olisivat Venäjän puolella ???? Ajatushan on täysin outo.

Vieläkö svekkuleilla on kauna v.1863 tapahtumista kun suomenkieli sai tasa-arvoisen aseman Aleksanteri II avulla??? Hei haloo ! Suomekielisiä oli Suomessa 86% kansasta silloin.

• debatin mestari

Hieno trolli taas..fenno sitä tätä tota.

Minulla on kyllä kokemusta itsetuhoisesta henkilöstä joka siis viilteli itseään, repi hiuksiaan ja uhkasi tappaa itsensä ottaen mukaan esim. veitsen vessaan. Tokihan taustalla oli koulukiusaamista ja yksi kiusaajista oli vieläpä agitaattori joka yllytti muita mukaan. Sattuipa tuolla eräässä yhteisöpalvelussa olemaan mahdollisuus keskustella tämän agitaattorin kanssa. Itse asiassa se itse halusi keskustella kun liitti siihen keskusteluun. Jotain ihmeen keinotekoista vihaa sillä oli sekä tarve laittaa muita likoon. Toistin moneen kertaan etten laittaisi omia kavereitani likoon tähän missioon. Myöhemmin joskus vuosien päästä se oli poistanut koko oman profiilinsa keskusteluineen päivineen.

Sitten tästä itsetuhoisuudesta. Se voi olla ärsyttävää huomionhakuisuutta ja toisen kunnioittamuutta.

Itse asiassa olen itsekin ollut agitaattorin joukoissa, oikeastaan en ymmärtänyt mitä tein silloin. Sen vanhemmat kasvattivat siitä sellaisen ja olivat agitaattoreita. Koulun olisi pitänyt erottaa se vaikka koulusta vähäksi aikaa että vanhemmille olisi mennyt perille.

Nettitrollit on vielä pieni juttu näihin tapauksiin.

• merkit viittaa

"aloittaja oikeassa"

"....Yksinäisyys-palstalla jossa trolli yllytti masentunutta aloittaja menemään hirteen tai muutoin tappamaan itsensä luetellen muutamissa eri viestetissä itsarikeinoja, syyllisti kaikki yksinäiset "omasta syystään yksin jääneiksi" jne. Teksti oli niin sairasta, sis. kirjoitusvirheitä...."

Selvä tapaus, tuo trolli oli varmasti psykopaatti ja pakkoruotsin kannattaja.

• hampaat naulaan
        debatin mestari kirjoitti:

Hieno trolli taas..fenno sitä tätä tota.

Minulla on kyllä kokemusta itsetuhoisesta henkilöstä joka siis viilteli itseään, repi hiuksiaan ja uhkasi tappaa itsensä ottaen mukaan esim. veitsen vessaan. Tokihan taustalla oli koulukiusaamista ja yksi kiusaajista oli vieläpä agitaattori joka yllytti muita mukaan. Sattuipa tuolla eräässä yhteisöpalvelussa olemaan mahdollisuus keskustella tämän agitaattorin kanssa. Itse asiassa se itse halusi keskustella kun liitti siihen keskusteluun. Jotain ihmeen keinotekoista vihaa sillä oli sekä tarve laittaa muita likoon. Toistin moneen kertaan etten laittaisi omia kavereitani likoon tähän missioon. Myöhemmin joskus vuosien päästä se oli poistanut koko oman profiilinsa keskusteluineen päivineen.

Sitten tästä itsetuhoisuudesta. Se voi olla ärsyttävää huomionhakuisuutta ja toisen kunnioittamuutta.

Itse asiassa olen itsekin ollut agitaattorin joukoissa, oikeastaan en ymmärtänyt mitä tein silloin. Sen vanhemmat kasvattivat siitä sellaisen ja olivat agitaattoreita. Koulun olisi pitänyt erottaa se vaikka koulusta vähäksi aikaa että vanhemmille olisi mennyt perille.

Nettitrollit on vielä pieni juttu näihin tapauksiin.

- debatin mestari -

Puhut sie Stubbin pojasta? Hänestä joka on nykysin ulkoministeri? Kuuluu olleeen kova koulukiusaaja.

• prkl mitä nefejä
        merkit viittaa kirjoitti:

"aloittaja oikeassa"

"....Yksinäisyys-palstalla jossa trolli yllytti masentunutta aloittaja menemään hirteen tai muutoin tappamaan itsensä luetellen muutamissa eri viestetissä itsarikeinoja, syyllisti kaikki yksinäiset "omasta syystään yksin jääneiksi" jne. Teksti oli niin sairasta, sis. kirjoitusvirheitä...."

Selvä tapaus, tuo trolli oli varmasti psykopaatti ja pakkoruotsin kannattaja.

Ilkeilemisestäkö saat voimasi? Eikö ruotsinkieleisten kanssa voi olla mistään samaa mieltä ilman että nefet leimaa trolliksi tai svekoksi? Kuule, leimataan vielä tarkemmin, ihan kunnan rajojen mukaisesti. Minä olen sitä mieltä että kaikki Helsingin ulkopuoliset kunnat ovat juntteja täynnä.
        Eikö kuulostanutkin hyvältä, ihan nefeltä?

• Keski-fin
        prkl mitä nefejä kirjoitti:

Ilkeilemisestäkö saat voimasi? Eikö ruotsinkieleisten kanssa voi olla mistään samaa mieltä ilman että nefet leimaa trolliksi tai svekoksi? Kuule, leimataan vielä tarkemmin, ihan kunnan rajojen mukaisesti. Minä olen sitä mieltä että kaikki Helsingin ulkopuoliset kunnat ovat juntteja täynnä.
        Eikö kuulostanutkin hyvältä, ihan nefeltä?

- prkl mitä nefejä -
        "Minä olen sitä mieltä että kaikki Helsingin ulkopuoliset kunnat ovat juntteja täynnä.
        Eikö kuulostanutkin hyvältä, ihan nefeltä?"

Siis mitä ! Miksi kuulostaisi "nefeltä"? Miksi ei yhtä hyvin "svedulta"?
        Syyllistyt juuri itse siihen mistä syytät muita. Katso tämän ketjun aloitusta. Ilkeyttä ja typeryyttä huokuu teksti.

• Katsopa peiliin

Trollin tarkoituksena on provosoida ja häiritä muita keskustelijoita. Nettiväittelijät eivät ole trolleja.

Ankdam, sinä olet trolli tehdessäsi näitä aloituksia, joissa provosoiden leimaat kielivapauden kannattajat "netti fennoiksi" antaen ymmärtää, etteivät kielivapauden kannattajat osaa edes suomea ja sitten heittelet ilkeyksiä perään.

• maksettu trolliko

Ankka on itse trolli näillä palstoilla,aika paljon näitä henkilökohtaisuuksiin meneviä
      ylimielisiä lausuntoja onkin saatu lukea.

Eli pata kattilaa soimaa ,musta kylki kummallakin.

• Väärin!

Kyllä jutun luonnehdinta sopii paremmin nettisvekoihin. Fennopuoli sentään yrittää keskustella asioistakin, mutta svekopuoli keskittyy vain fennojen solvaamiseen.

Kuten muuten svekoankkakin sattumalta tässä avauksessaan tekee! ;-)

• netti.....fenno

"Kuten muuten svekoankkakin sattumalta tässä avauksessaan tekee! ;-)"

Olet oikeassa.
        "Ankdam":
        " Netti fennoista juttu Talouselämässä!
        sadismista, psykopatiasta ja Machiavellianismista, kertoo kanadalaistutkimus."

Ei hitto. Kun tuota ajatteleee terkemmin, ei voi kuin nauraa......kyllä on eväät vähissä.

• ööö öööö

Onks Ahvenanmual saatu jo tietokone.

• TAdaaTAdaa

Mene katsomaan Paikkakunnat - Ahvenanmaa - Maarianhamina palstaa niin näet että sen on vallannut sairas trolli, joka kirjoittelee enää sivupersooniensa kanssa. Sinäkö se oot kun tätä tiedustelit?

• hehe hehehe
        TAdaaTAdaa kirjoitti:

Mene katsomaan Paikkakunnat - Ahvenanmaa - Maarianhamina palstaa niin näet että sen on vallannut sairas trolli, joka kirjoittelee enää sivupersooniensa kanssa. Sinäkö se oot kun tätä tiedustelit?

Miksi teille paskoille suomenkieliset hommasi aikoinaan netti yhteydet.

• TadaaTadaa
        hehe hehehe kirjoitti:

Miksi teille paskoille suomenkieliset hommasi aikoinaan netti yhteydet.

Tuolla kommentillasi todistit juuri, että nettitrolliväite pitää paikkansa. Et pystynyt olemaan v.ittuilematta kun minä mannersuomalainen kommentoin saariston juttuun :D

• täti granista

Minun mielestäni Ankdam ei osoittanut kumpaakaan kieliryhmää sormella vaan puhui palstan trolleista yleisesti, syyllisiä kun löytyy molemmista osapuolista.

• herätys

"Minun mielestäni Ankdam ei osoittanut kumpaakaan kieliryhmää sormella"

Eipä tietenkään, siksi ketjun nimi onkin: "Netti fennoista juttu Talouselämässä!"

Eihän tuolla otsikolla toki osoiteta ketään sormella.

Ankdam on todellinen trolli ja niin näyttävät olevan hänen faninsakin!

• kato isoäitee

Sinä toki olet yksi inhottavimmista Suomi-vihaajista sille päälle sattuessasi. Onneksi et ole lähelläkään maan tärkeimpiä virkoja.

• jotain hyvääkin

No et sitten ole paremmin tutustunut Ankdamin jatkuvaan kirjoitteluun.
        Sen tarkoitus on mitä ilmeisemmin provosoida eli toisin sanoen trolli.

Mutta sinänsä tehnyt hyvin tehtävänsä esim.kun kansalaisaloite oli
        allekirjoitettavana niin niinä päivinä kun arvon rouva oikein vaahtosi
        kertyi nimiä ihan pikavauhdilla.

Joten kiittää kai pitäisi.kun herättelee suomalaisia.

• Voi Jummi-Jammi

Voi Jummi-Jammi, Ankdam ei trollannut. Puhun niin totta kuin vaan pystyn näiden hampaiden välistä.

• jokkex
      • Aldrig tvångryska!

Jos minun lapseni pakotetaan opiskelemaan venäjää ilman että he sitä haluavat, tulen tekemään Opetusministeriöstä EU:n valituksen. He opiskelevat maan valtakieltä, englantia ja ruotsia, siinä se.

• jokkex
        Aldrig tvångryska! kirjoitti:

Jos minun lapseni pakotetaan opiskelemaan venäjää ilman että he sitä haluavat, tulen tekemään Opetusministeriöstä EU:n valituksen. He opiskelevat maan valtakieltä, englantia ja ruotsia, siinä se.

Maan valtakielet ovat suomi ja englanti, sitten tulee pitkä tyhjä väli ja sitten jotain muuta.

Älä pelkää, ei pakkovenäjää tule, mutta pakkoruotsi poistuu.

• Aldrig tvångryska
        jokkex kirjoitti:

Maan valtakielet ovat suomi ja englanti, sitten tulee pitkä tyhjä väli ja sitten jotain muuta.

Älä pelkää, ei pakkovenäjää tule, mutta pakkoruotsi poistuu.

Ja pakkosuomi. Sitä ruotsinkieliset lapset oppivat nyt. Sitäkään ei voida pakottaa sitten enää ruotsinkielisille. Osa lähtee, luulen, maasta pois tai tulee tiivistymään rannikkokuntiin mikäli eivät halua hylätä omaa kieltään.

• jokkex
        Aldrig tvångryska kirjoitti:

Ja pakkosuomi. Sitä ruotsinkieliset lapset oppivat nyt. Sitäkään ei voida pakottaa sitten enää ruotsinkielisille. Osa lähtee, luulen, maasta pois tai tulee tiivistymään rannikkokuntiin mikäli eivät halua hylätä omaa kieltään.

Kuulostaa aivan hyvältä. Miksi he kielensä hylkäisivät jos suomenkielisten pakkoruotsi loppuu? Elääkö ruotsi suomenkielisten tekohengityksen varassa ja on siis elinkelvoton?

• AA,BB,CCCC
        Aldrig tvångryska kirjoitti:

- Aldrig tvångryska -

"Ja pakkosuomi. Sitä ruotsinkieliset lapset oppivat nyt. Sitäkään ei voida pakottaa sitten enää ruotsinkielisille."

Eipäs unelmoida aikuinen (luulen sinun olevan) ihminen! Suomessa ei ole mitään "pakkosuomea" kuten on pakkoruotsi, kaikki opettelevat maan todellisen valtakielen, saamelaiset, romanit, venäläiset, somalit ja joukoon mahtuu ruotsinkieliset. Miksi teidät pitäisi vapauttaa?

Tiesitkö että yli puolella ruotsinkielisten koulujen oppilailla on suomi äidinkielen veroinen kieli ? Mahtuu joukkoon myös niitä joilla on huono ruotsinkielen osaaminen ( mutta kusipää vanhemmat).
        Miltä muuten kuulostaisi jos joku puhuisi Ruotsissa "pakkoruotsista" ja vaatisi jollekin kieliryhmällä erityiskohtelua eli vapautusta ruotsin osaamisesta ?

Tiedän kyllä mikä teitä nyppii. Ette halua tunnustaa sitä, että olette alisteisia suomenkielisille, noille turaaneille, mehästä tulleille mongoleille. Kyllä se nyt pitää vain tottua tähän ajatukseen. Ruotsin viimeinen ote siirtomaastaan kirpoaa ja Suomi itsenäistyy henkisesti.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi naiset haluavat itseään vanhemman kumppanin? Vai haluavatko?

Tuolla toisessa ketjussa tuli esille tämä kysymys ja se on mielestäni hyvä kysymys. Kiitos scrg:lle tämän kysymyksen esi
      Sinkut
      358
      1114
    2. Väleistä

Minkälaiset välit sinulla on kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      71
      748
    3. Missä vaiheessa

Unohdit minut? Onko sinulla oikeasti mies jota rakastat? Tiedän että möhlin ja odotin liikaa. Ei tarvitse vastata jos et
      Ikävä
      37
      696
    4. Ajatteletko usein vielä

Meitä?
      Ikävä
      49
      590
    5. Jännitän sua!

En tiedä miksi! 🤭
      Ikävä
      41
      588
    6. Miksi meidän yhteys vain

Säilyy? Säilyy ja säilyy? Joku syyhän siihen on?:))
      Ikävä
      63
      533
    7. SDP: tiukkaa maahanmuuttopolitiikkaa ilman rasismia

Analyysin mukaan demareiden uuden maahanmuuttolinjan suurin ero konservatiivioikeiston vastaavaan on rasismin puute. ht
      Maailman menoa
      321
      501
    8. Mulla on ikävä sua

Pakko se on myöntää, mulla on ikävä sua 🥺💔.. En kyllä haluaisi sitä myöntää kun tämä tilanne on niin hankala. Oon yri
      Ikävä
      19
      491
    9. Kun tulet mun luo

Mies, niin tuotko suklaata tullessasi? ;)
      Ikävä
      75
      471
    10. kasariperjantai 2026

Ajatuksia vuoden 2026 kasariperjantaista...ainakin porukkaa oli mun mielestä liikkeellä tosi paljon ja fiilinki noin yle
      Iisalmi
      22
      459
    Aihe