Haen voimia ja tukea jättämiseen..

mitenkä tästä yli?

On niin paljon syitä miksi epäilen (tai tiedän) että miesystäväni (emme asua yhdessä) on narsisti tai ainakin hänellä on minun kiltille luonteelle liikaa narsistisia piirteitä. En jaksa edes kirjoittaa niistä kaikista. Mutta yksi asia taas on alkanut ihmetyttämään; miksi mieheni ei vastaa tekstareihini jos en kysy tekstiviestissä jotain? Samoin jos laitan hänelle sähköpostin kesken työpäivän vaikkapa jostain mukavasta asiasta tai aikaisemmin kerroin että tykkään hänestä tms. niin en useinkaan saanut vastausta. Miksi? Ja miksi mies ei tule koskaan halaamaan minua kun nähdään vaikkapa muutaman päviän tauon jälkeeen? Olen aika poikki kaikkeen.. kaksi vuotta olen kaikenlaista ihmetellyt ja nyt alkanut ottaa asioista selvää lukemalla mm tätä palstaa ja aiheeseen liittyviä kirjoja.
Mitä luulisitte että mikä on miehellä reaktio kun jossain vaiheessa sanon että en jaksa enää jatkaa suhdetta? miten mun kannattaisi asia esittää; tuskin ainkaan sanomalla että olet narsisti?

3

166

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lilja2

Miksi sinun pitäisi sanoa mitään? Teet vain kuten hänkin, jätät vastaamatta. Jos miehesi omaa narsistisia piirteitä, on ihan sama kuinka monta kertaa hänet jätät. Kiemurtelee aina takaisin manipuloimalla sillä ominaisella kaksoisviestinnällä.

• "Mitä luulisitte että mikä on miehellä reaktio kun jossain vaiheessa sanon että en jaksa enää jatkaa suhdetta? miten mun kannattaisi asia esittää; tuskin ainkaan sanomalla että olet narsisti?"

Niin hyvin vaikea täältä tuntemattomuudesta on kenenkään asioihin ottaa kantaa, kun ei tunne teistä kumpaakaan/tiedä suhteestanne juuri mitään, että ensimmäinen asia mikä mieleen tulee on että onko sinulla ketään oikeaa ihmistä, ystävää/läheistä jonka kanssa voisit jutella ja jolta saisit kaipaamasi tukea...

Noihin miksi hän ei vastaa yms, voisin ajatella, että ehkä et ole hänelle niin tärkeä, toki syynä voi olla sekin, ettei kaikilla ole mahdollista kuherrella esim. työpäivän aikana...

Mitä reaktioon tulee kun kerrot päätöksesi olla tapaamatta häntä enää, niin jos on pienikin epäily väkivallasta niin tee se julkisella paikalla tai puhelimitse...

Mitä muuten suhteen päättämiseen tulee, riittää, että kerrot itse haluavasi päättää suhteenne omista syistäsi, sinusta tuntuu siltä, että niin on viisain/parasta, et ole onnellinen yms.

Lähtökohtaisesti puhu vain itsestäsi, omasta päätöksestäsi, omista tunteistasi ja vältä toisen arvostelua/nimittelemistä miksikään...

Sitä ennen sinun kannattaa vielä ajatuksien tasolla miettiä itse, miltä sinusta tuntuu sekin asia jos ja kun hän löytää uuden kumppanin/hyväksyy eron sellaisenaan/ei juuri reagoi/pyydä takaisin, ilmaise surua suhteen päättymisestä yms.

Tässäkin asiassa eron suunittelussa keskity itseesi ja omaan hyvinvointiisi, hän pärjää kyllä, ja tuskin miettii sinun tunteitasi...jos kumppanisi on narsisti niin ei hän oikeasti sure "esineensä "menettämistä, senhän voi helposi korvata toisella, on asia joka sinun on myös sisäistettävä ettet juuri merkinnyt mitään jos hän on narsisti...

Toki hän voi vielä yrittää saada sinusta jotain "hyötyä" irti, lähinnä tulee mieleen tilapäistä seuraa/ seksiä/huomiota... sinun on vain pysyttävä päätöksessäsi olla tapaamatta häntä/ottamatta yhteyttä häneen, en usko että kovin kauaa tuhlaa sinuun aikaa/voimavaroja jos et anna hänelle huomiotasi/anna hänen vaikuttaa sinuun...

huomio=lähde, oli se positiivista tai negatiivista, molemmat käy...

• minni1234

narsisti yrittää viimeiseen asti eron jälkeenkin saada huomion.
      sairasta tunteiden vuodatusta jatkuu ja jatkuu niin pitkään kun antaa hänelle huomiota.
      olen testannut ja parasta on kun ei pidä enää mitään yhteyttä,ei mitään kun on tehnyt hänelle selväksi että olet uhrina ymmärtänyt totuuden kaikelle ja nähnyt sen moneen kertaan.
      oma narskuni yrittää vieläkin mutta kun ei vastaa mihinkään niin eiköhän se joskus lopu!
      kun löytää uuden uhrin ja tämä omanikin on jo mutta kokeilee aina välillä näillä rakkauden osoituksillaan ilmeisesti että jos heruis vaikka seksiä.
      säälittävää se on. ja sairasta ,eikä ne muutu.

onneksi olen tunteitteni kanssa jo kuivilla tästä ja karmea kokemus se oli!!!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies

Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?
      Ikävä
      62
      1223
    2. Tumman vihreä mercedes

Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,
      Hyrynsalmi
      11
      890
    3. Miksi tällainen pelottaa ja aiheuttaa joillakin ärtymystä?

"Sitoudun ystävien ja kollegoiden kanssa puuttumaan seksistisiin vitseihin ja vähättelyyn. Sanon ääneen, kun jokin ei ol
      Maailman menoa
      75
      815
    4. Käyttäkää kumia kajaanilaisten naisten kanssa

Elkää ottako riskiä ilman kumia kun saattaa käydä niin että sinusta tuleekin isä lapselle ja elättäjä molemmille.
      Kajaani
      84
      659
    5. Rakastan sinua

Päivä päivältä enemmän 🥰 Miehelle.
      Ikävä
      53
      634
    6. Pakkomielle

Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs
      Ikävä
      46
      564
    7. Tunnusmerkkejä Kaivatulle

Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt
      Ikävä
      35
      560
    8. Oletko nainen enää täällä?

En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv
      Ikävä
      36
      534
    9. Jymyuutinen: Suomen talous kasvaa hurjaa vauhtia

https://www.iltalehti.fi/talous/a/11fba8a8-a7fb-44f4-a58b-f129f6d5bdf5 Akavan pääekonomistin mukaan Suomen kokonaistuot
      Maailman menoa
      116
      515
    10. Hurmasit sitten minut

kauneudellasi nainen ja kun sait minut rakastumaan itseesi muutuit ihan porsaaksi etkä välitä vartalostasi enää yhtään.
      Ikävä
      43
      513
    Aihe