VT:ssä Jumala useassa kohtaa kieltää israelilaisia ottamasta vaimoiksi vierasmaalaisia.
Onko VT:n Jumala siis rasisti?
Onko Jumala rasisti?
7
109
Vastaukset
- Pjdhd
Sinut voisin ottaa jalkavaimokseni
Onko VT:n Jumala siis rasisti?
Asioilla on sinulle se merkitys jonka sinä niille annat. Paljon löytyy ihmisiä jotka haluavat määrätä miten sinun pitää ajatella. Mikään mahti maailmassa ei kuitenkaan muuta ajatteluasi ellet itse muuta sitä.- Otatko huomioon?
Maailmassa tämä keinotekoinen ihmis-yhteiskunta on lähinnä jo mielivaltaa.
Täällä samat säännöt eivät siis koskekaan jokaista, jos et usko katso vaikka uutisointia ja lue lehtiä.
Asiaan liittyen voisi kysyä, mihin ihminen olisi siis itsekkyydessään ja ilkeydessään aikojen saatossa tässä kiristyvässä tilanteessa(ylikansoitus, riittämättömät luonnon varat jne)muuttunut? Vastaan itse,,,, ei paljoakaan, no varsinkaan "puoliaan pitävien", eli vielä hyvinvoivien että hallitsijoiden(tavikset, nousukkaat jotka nostettu "demokratioissa" asemaansa)osalta.
Rasismi ja muu se kaikki Raamatussa kerrottu epäarvoisuus Luojan sanoiksi ja teoiksi sysättynä on siis se ihmisten keksimä pelote lajitovereitaan varten omien itsekkäiden päämäärien savuttamiseksi. Täällä samat säännöt eivät siis koskekaan jokaista
Minusta taas ainoa totuus on että se joka syö toista tulee syödyksi.
Mikä olisi vaihtoehto? Riittääkö että syyllistetään Jumala, tai että syyllistetään se käsitys mikä kelläkin on ns. raamatun jumalasta.- -Brina-
Eiköhän nuo VT:n kertomukset kuvaa lähinnä niiden kirjoittajien näkemyksiä omana aikanaan, jolloin pienehkö juutalaiskansa koetti pysyä yhtenäisenä kansana huolimatta siitä, että he olivat joutuneet jättämään maansa (Babylonia), joutuneet orjiksi Egyptiin ja vasta meidän päivinämme eli n. 60 v sitten saivat itsenäisen Israelin.
Joka tapauksessa vaikuttaa siltä, että niiden perusteena oleva informaatio ei ole peräisin samaisesta korkeasta jumalallisesta lähteestä kuin mistä Mestari Jeesuksen opetukset tulivat. - koettelemus
Jeesuksen rooli oli tiennäyttäjä, Minä olen Tie Totuus ja Elämä....joka minuun uskoo...
itseensä uskoo...näin se jatkuu.- ihmisten aatos
Ihmisten systeemit menee lähinnä niin että kun jossain todetaan; "Tämä on vain leikkiä" niin tuo toteaja itse ottaakin asiat vakavasti ja tosissaan(ja hyötyy siksi tilanteesta itse muut lähinnä leikkivät) ja vastaavasti;"Tämä on erittäin vakavaa ja totta" pistäen leikiksi ja huumorin kannalta(ei stressiä hyötyy itse ja muut stressaantuvat).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik113585MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar691896Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5421578Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin811204Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja621014Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s33968Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt214888Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60843- 171834
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3768