Onko Jumala rasisti?

rasistinen Jumala?

VT:ssä Jumala useassa kohtaa kieltää israelilaisia ottamasta vaimoiksi vierasmaalaisia.
Onko VT:n Jumala siis rasisti?

7

153

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pjdhd

Sinut voisin ottaa jalkavaimokseni

• Onko VT:n Jumala siis rasisti?

Asioilla on sinulle se merkitys jonka sinä niille annat. Paljon löytyy ihmisiä jotka haluavat määrätä miten sinun pitää ajatella. Mikään mahti maailmassa ei kuitenkaan muuta ajatteluasi ellet itse muuta sitä.

• Otatko huomioon?

Maailmassa tämä keinotekoinen ihmis-yhteiskunta on lähinnä jo mielivaltaa.
      Täällä samat säännöt eivät siis koskekaan jokaista, jos et usko katso vaikka uutisointia ja lue lehtiä.
      Asiaan liittyen voisi kysyä, mihin ihminen olisi siis itsekkyydessään ja ilkeydessään aikojen saatossa tässä kiristyvässä tilanteessa(ylikansoitus, riittämättömät luonnon varat jne)muuttunut? Vastaan itse,,,, ei paljoakaan, no varsinkaan "puoliaan pitävien", eli vielä hyvinvoivien että hallitsijoiden(tavikset, nousukkaat jotka nostettu "demokratioissa" asemaansa)osalta.

Rasismi ja muu se kaikki Raamatussa kerrottu epäarvoisuus Luojan sanoiksi ja teoiksi sysättynä on siis se ihmisten keksimä pelote lajitovereitaan varten omien itsekkäiden päämäärien savuttamiseksi.

• Täällä samat säännöt eivät siis koskekaan jokaista

Minusta taas ainoa totuus on että se joka syö toista tulee syödyksi.

Mikä olisi vaihtoehto? Riittääkö että syyllistetään Jumala, tai että syyllistetään se käsitys mikä kelläkin on ns. raamatun jumalasta.

• -Brina-

Eiköhän nuo VT:n kertomukset kuvaa lähinnä niiden kirjoittajien näkemyksiä omana aikanaan, jolloin pienehkö juutalaiskansa koetti pysyä yhtenäisenä kansana huolimatta siitä, että he olivat joutuneet jättämään maansa (Babylonia), joutuneet orjiksi Egyptiin ja vasta meidän päivinämme eli n. 60 v sitten saivat itsenäisen Israelin.
      Joka tapauksessa vaikuttaa siltä, että niiden perusteena oleva informaatio ei ole peräisin samaisesta korkeasta jumalallisesta lähteestä kuin mistä Mestari Jeesuksen opetukset tulivat.

• koettelemus

Jeesuksen rooli oli tiennäyttäjä, Minä olen Tie Totuus ja Elämä....joka minuun uskoo...

itseensä uskoo...näin se jatkuu.

• ihmisten aatos

Ihmisten systeemit menee lähinnä niin että kun jossain todetaan; "Tämä on vain leikkiä" niin tuo toteaja itse ottaakin asiat vakavasti ja tosissaan(ja hyötyy siksi tilanteesta itse muut lähinnä leikkivät) ja vastaavasti;"Tämä on erittäin vakavaa ja totta" pistäen leikiksi ja huumorin kannalta(ei stressiä hyötyy itse ja muut stressaantuvat).

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin

Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http
      Maailman menoa
      246
      4482
    2. Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi

se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?
      Maailman menoa
      123
      2929
    3. Miten löydän sinut

Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit
      Ikävä
      41
      2692
    4. Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla

Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?
      Heinola
      78
      1669
    5. Vaikea tilanne

Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te
      Ikävä
      109
      1532
    6. Milloin kaivatullasi

.. on nimipäivä?
      Ikävä
      51
      1251
    7. Kehtaisitko näyttäytyä

kaivattusi seurassa?
      Ikävä
      85
      1174
    8. Julkinen sektori on elänyt aivan liian leveästi yli varojensa!

Viimeisen 15 vuoden aikana julkisen puolen palkat ovat nousseet n. 40%, kun taas yksitysellä sektorilla vain n. 20%. En
      Maailman menoa
      203
      1054
    9. Ne viimeiset kerrat

Kun katsoit minua niin lämpimästi. En unohda sitä ❤️
      Ikävä
      59
      1003
    10. Missä kunnassa kaivattusi asuu

Kuinka tarkkaa uskalla sanoa?
      Ikävä
      45