Volvo XC60 ongelmia laadussa

Volvo2014

Volvon laatu on kyllä romahtanut. Sain pari kuukautta sitten uuden Volvo XC60 Summum 2014. Auton Sports-nahkaverhoilu oli kahden viikon käytön jälkeen (noin 20 tuntia) aivan rypyssä ja murtunut. Nyt kuskin penkki on menossa vaihtoon ja luultavasti myös muutkin penkit, koska niissäkin alkaa esiintymään samaa ongelmaa.

Lisäksi auto haisi aivan hirvittävälle kemikaalille, parin tunnin ajomatkan aikana oli pakko pitää ikkunoita auki. Mukavaa puuhaa keskellä talvea. Ilmeisesti nahka oli käsitelty valmistusvaiheessa jollakin kemikaaleilla, joka päästää hajua ilmaan. Kahden kuukauden jälkeen haju on edelleen voimakkaasti läsnä.

Aikaisemmassa XC60 Volvossani (2010) oli myös saman väriset nahkapenkit, mutta mitään ongelmia ei ollut. Etupenkki on paremmassa kunnossa 4 vuoden jälkeen kuin 2 kk vanhan uuden Volvon uusi penkki.

Onko muilla ollut samoja ongelmia?

Alla vielä linkki kuvaan penkistä (otettu 2 vko käytön jälkeen!):

http://postimg.org/image/pzg69k4z1/

94

8337

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jjjjjjjjj

      Heh heh - aika hyvä provo - eipä taida olla sinun penkistä tuo kuva...

    • hihii, mikä dorka

      Ei mikään nahka mene kahdessa viikossa tuon näköiseksi, vaikka hankaisi hanuriaan 24h.
      Volvo ei tiettävästi valmista nahkaa.

      • Volvoproblems1

        En minäkään olisi uskonut, että penkki menee tuon näköiseksi 2 viikon käytön jälkeen ennen kuin sattui kohdalle. Ei ole mikään "trollaus". Auto on hankittu Biliasta Helsingissä, luovutus joulukuussa 2013. Yrittävät tehdä Biliassa parhaansa, mutta koska maksumiehenä on kuulema Volvon tehdas ja koska tehtaalla ei ole vielä ratkaisua, koko homma on jumissa. Kuulema kaikki varaosasaldotkin penkkien osalta ovat nollaa. Ajattelin vain kysyä tällä palstalla, ovatko muutkin kokeneet samnlaisia ongelmia ja miten ne on ratkaistu. Lisäksi on se samperin haju, se on todella voimakasta. Yrittivät Biliassa pitää ulkopuolista lämmitintä päällä pari päivää jotta haihtuminen olisi nopeutunut, mutta ei ollut mitään vaikutusta.


    • Nahkurin orsi

      Volvo ei valmista nahkoja, mutta ne tulevat nykyään Kiinasta. Laatuhan on kiinalaista nahkatakkilaatua, ja kemikaleja saattaa olla niin paljon, että autossa ei saa oleskella yhtäjaksoisesti 15 min kauemmin.
      Myös nahkapäällysteissä kojelaudoissa on samaa ongelmaa, ompeleet repeilee ja paikalliset korjaamot ei pysty vaihtamaan nahkoja, siksi niihin tulee koko kojelauta uusi jos ommel pettää. Tämäkin on ihan mukava nakki takuun päätyttyä, ei ihme että uusien Volvojen arvo romahtaa takuuajan päätyttyä.

      • eraser-08

        MISSÄ Volvon mallissa nahkapäälysteinen kojelauta??? En ole moista kohdannut.


      • voi näitä lutunoita

        Voi noloa trollia. Autojen sisustan kemikaalien käyttö on tarkasti säädeltyä, jos et sitä tiennyt?


      • Volvomees
        voi näitä lutunoita kirjoitti:

        Voi noloa trollia. Autojen sisustan kemikaalien käyttö on tarkasti säädeltyä, jos et sitä tiennyt?

        Kuvan penkki näyttää väärin pestyltä. Nahka venyy, jos sen kastelee liian märäksi ja hankaa. Kuvan oikeassa yläreunassa näkyy ilmeisesti pesuaineen vaahtoa.


      • Xc60
        Volvomees kirjoitti:

        Kuvan penkki näyttää väärin pestyltä. Nahka venyy, jos sen kastelee liian märäksi ja hankaa. Kuvan oikeassa yläreunassa näkyy ilmeisesti pesuaineen vaahtoa.

        Penkki oli kuvan ottohetkellä 2 vko vanha ja ei tietääkseni pesty kertaakaan. Jollei sitten Bilia tehnyt jotain pesuja ensiluovutuksen yhteydessä. Mutta oudolta tuntuu jos tekisivät tuonlaisen virheen. Kuulema tehdas selvittää ratkaisua.


      • Volvomees
        Xc60 kirjoitti:

        Penkki oli kuvan ottohetkellä 2 vko vanha ja ei tietääkseni pesty kertaakaan. Jollei sitten Bilia tehnyt jotain pesuja ensiluovutuksen yhteydessä. Mutta oudolta tuntuu jos tekisivät tuonlaisen virheen. Kuulema tehdas selvittää ratkaisua.

        Oletko aloittaja ja jos olet, miksi vaihtelet nimimerkkiä?

        Kun kuvan suurentaa, näkyy penkin vasemmassa laidassa selvästi vaatteista tullutta värjäytymää. Kuvassa näkyy selvästi jotakin vaahdolta vaikuttavaa ainetta. Kuvan ottaneena osannet sanoa, mitä se on.


      • Volvo4
        Volvomees kirjoitti:

        Oletko aloittaja ja jos olet, miksi vaihtelet nimimerkkiä?

        Kun kuvan suurentaa, näkyy penkin vasemmassa laidassa selvästi vaatteista tullutta värjäytymää. Kuvassa näkyy selvästi jotakin vaahdolta vaikuttavaa ainetta. Kuvan ottaneena osannet sanoa, mitä se on.

        En ole varma mitä vaalea kohta on, muistaakseni lunta.

        Värjäytymää ei pitäisi olla, kuva on vähän huono.

        Mutta kysymys kuuluu: onko muilla ollut samankaltaisia ongelmia vuoden 2014 Volvon kanssa ja miten ne on ratkaistu myyjän toimesta?

        Se on syy, miksi kirjoitin tälle palstalle.

        Edellinen XC60 (vm 2010) oli aivan loistava auto ja olen vannoutunut Volvo-fani, mutta tämä penkki/hajuongelma tuli yllätyksenä ja olisi hyvä saada jotenkin kuntoon.


      • Volvomees
        Volvo4 kirjoitti:

        En ole varma mitä vaalea kohta on, muistaakseni lunta.

        Värjäytymää ei pitäisi olla, kuva on vähän huono.

        Mutta kysymys kuuluu: onko muilla ollut samankaltaisia ongelmia vuoden 2014 Volvon kanssa ja miten ne on ratkaistu myyjän toimesta?

        Se on syy, miksi kirjoitin tälle palstalle.

        Edellinen XC60 (vm 2010) oli aivan loistava auto ja olen vannoutunut Volvo-fani, mutta tämä penkki/hajuongelma tuli yllätyksenä ja olisi hyvä saada jotenkin kuntoon.

        Mielenkiintoista. Voitko ottaa pari tarkempaa kuvaa molemmista etupenkeistä ja laittaa ne tänne näkyviin?


    • back to skoda

      Haukuttiin oikein sukulaisten kesken edellinen autoni siis skoda octavia
      vaikka se palveli luotettavasti dsg vaihteistaja tdi moottorista huolimatta erittäin luotettavasti yli 200000km ja vaihdokkipihasta se jatkoi seuraavalle kuljettajalleen aika nopeasti!
      Nyt on siis volvo XC 60 alla ja meikää pidetään parempana ihmisenä mutta rahapussi ei kestä volvon laatua, penkin kupruileva nahka on ongelmista pienin kun webastoa korjattiin 900 eurolla sitten meni 2009 660000km ajetusta autosta takapyörien laakerit, jyrisivät ihan hemmetisti laskua taas kolmesataa , sitten tuli moottorihäiriöö,tehoa oli ehkä 50 hevosta ja kurusta on pitkä matka jokapuolelle ja taas vietiin huoltoon ja 400 ekee taas että nyt odotellaan mikä sitten laukee ei ollut tälläistä skodalla mutta jos olisi ei se olisi kenenkään oikea auto tämä volvo on vaan koriste että naapuri kateutuun.

      • back to skoda

        Tuli kilometri vahingossa yläkanttiin siis 66,000 km ei 660,000km ei se sitä kestä-

        Eikä eknenkään persus.


    • Kuvia kiitos

      Joo laitappa nyt lisää niitä kuvia tai muuten olet kyllä ihan pelkkä kusetttaja ja suurin vitsi. Mulla on vastaava auto ja ollu pidempään vastaavilla penkeillä. Täysin kunnossa joten en usko kulumista tai hajusekoilujasi ollenkaan. Oletkohan kuitenkin audi palstalta tullut tänne nahoista haaveileen?? Audiinhan ei tunnetusti moni nahkapenkkejä osta.

    • autho 14

      Autosi on jo yli vuoden ikäinen.
      Ei ole vm 2014, sinulla on -13 mallin auto. Tuohon ikään tulee kaikkea tuollaista normmaalia.

    • Anteeks' kuinka?

      Mistä SAA Volvoja? Jos pappa betalar, niin sitten, mutta yleensä autoja ei saa mistään, ne täytyy rahalla ostaa.

      • Jeps...1

        Poikkeuksellisen laadukasta keskustelua täällä Suomi24 palstalla....


      • Juupajuuhehheh

        Useimmat äärettömän tyhmiä vastauksia. Ei tajuakaan, että kaverilla on ongelma.


    • S602014

      On. Sain tänään alle s60 summumin sport nahkoilla. Ilmeisesti samanlaiset penkit?Liikkeessä en hurmoksessani tajunnut penkkejä katsoa mutta kotimatkalla Lappeenrannasta huomasin saman kuin sinä. Omassani taitaa olla vielä enemmän nahka kurtussa. Väri minulla ruskea. Ensiviikolla aidon käydä valittamassa paikallisessa volvo pajassa. Tosin pelkään pahoin että eivät tee täällä asialle mitään. Eli minulla oli heti uutuuttaan kulahtaneen oloinen sisusta. Autoni on valmistunut tehtaalta tammikuun lopuilla. Kerro jos saat avun ja missä huollossa niin tiedän kertoa täälläkin.

      • VolvoXC

        Jos ongelman peruste on samanlainen, niin nahat luultavasti tulevat olemaan 2 viikon päästä yhtä rutussa kuin valokuvassani.

        En oikein keksi muuta ehdotusta kuin että kannattaa ottaa valokuvia nyt kun penkit ovat hieman rutussa ja vaikka parin viikon päästä uudelleen, jolloin jos ruttaantuminen jatkuu niin pystyt osoittamaan negatiivisen kehityksen.

        Minulla on tapaaminen laatupäällikön kanssa vielä ensi viikolla. Vielä ei kuulema tehtaalta ole tullut ratkaisua ja eivät halua vaihtaa samanlaisiin penkkeihin koska pelkäävät että asia ei siitä miksikään muutu. Lisäksi kuulema varaosasaldo on näyttänyt pidemmän aikaa nollaa; saavat kuulema ehkä tuotantolinjalta järjestettyä varapenkit tarvittaessa - mutta yrittävät hakea kai nyt paremmin syytä ja ratkaisua tilanteeseen.

        Itse ehdotin, että olen valmis vaihtamaan halvempiin perus-nahkoihin, jos tilanne korjaantuisi sillä. Perusnahka on se, mikä oli aikaisemmassa XC60 mallissa (Summum, vm 2010) ja se ainakin mallikon silmin tuntuu paksummalta. Nuo vanhemmat penkit ovat olleet todella hyväkuntoiset. Muutenkin auto on toiminut erinomaisesti; ei mitään vikoja (poislukien Webasto joka lakkasi täysin toimimasta kahden talven jälkeen, mutta se meni takuuseen eikä maksanut mitään).

        Oliko sinun autossasi mitään erityisen voimakkaita kemikaalin hajuja? Uusissa autoissa on aina vähän "uuden auton tuoksua", mutta huomasitko mitään poikkeuksellista?

        IOnko sinulla lisävarusteena oleva sisäilman laatujärjestelmä?


      • Volvomees
        VolvoXC kirjoitti:

        Jos ongelman peruste on samanlainen, niin nahat luultavasti tulevat olemaan 2 viikon päästä yhtä rutussa kuin valokuvassani.

        En oikein keksi muuta ehdotusta kuin että kannattaa ottaa valokuvia nyt kun penkit ovat hieman rutussa ja vaikka parin viikon päästä uudelleen, jolloin jos ruttaantuminen jatkuu niin pystyt osoittamaan negatiivisen kehityksen.

        Minulla on tapaaminen laatupäällikön kanssa vielä ensi viikolla. Vielä ei kuulema tehtaalta ole tullut ratkaisua ja eivät halua vaihtaa samanlaisiin penkkeihin koska pelkäävät että asia ei siitä miksikään muutu. Lisäksi kuulema varaosasaldo on näyttänyt pidemmän aikaa nollaa; saavat kuulema ehkä tuotantolinjalta järjestettyä varapenkit tarvittaessa - mutta yrittävät hakea kai nyt paremmin syytä ja ratkaisua tilanteeseen.

        Itse ehdotin, että olen valmis vaihtamaan halvempiin perus-nahkoihin, jos tilanne korjaantuisi sillä. Perusnahka on se, mikä oli aikaisemmassa XC60 mallissa (Summum, vm 2010) ja se ainakin mallikon silmin tuntuu paksummalta. Nuo vanhemmat penkit ovat olleet todella hyväkuntoiset. Muutenkin auto on toiminut erinomaisesti; ei mitään vikoja (poislukien Webasto joka lakkasi täysin toimimasta kahden talven jälkeen, mutta se meni takuuseen eikä maksanut mitään).

        Oliko sinun autossasi mitään erityisen voimakkaita kemikaalin hajuja? Uusissa autoissa on aina vähän "uuden auton tuoksua", mutta huomasitko mitään poikkeuksellista?

        IOnko sinulla lisävarusteena oleva sisäilman laatujärjestelmä?

        Huomenta,

        Laitahan tarkempia kuvia molemmista etupenkeistä näkyvin, niin pääsemme muutkin asiasta tarkemmin perille. Alussa laittamassasi kuvassa herättää ihmetystä sekin, että tiedosto on nimetty englanniksi. Uusia kuvia laittamalla poistaisit epäilyt prvoilusta.


      • elämä meni hukkaan
        Volvomees kirjoitti:

        Huomenta,

        Laitahan tarkempia kuvia molemmista etupenkeistä näkyvin, niin pääsemme muutkin asiasta tarkemmin perille. Alussa laittamassasi kuvassa herättää ihmetystä sekin, että tiedosto on nimetty englanniksi. Uusia kuvia laittamalla poistaisit epäilyt prvoilusta.

        no ei laite poikaa etsimään netistä enempää kuvia, eihän kukaan tuota trollia usko muutenkaan.
        Hyvä trolli on taitava ja uskottava, valitettavasti näillä suolen palstoilla on vaan näitä kurjia yrittäjiä.


      • S602014
        VolvoXC kirjoitti:

        Jos ongelman peruste on samanlainen, niin nahat luultavasti tulevat olemaan 2 viikon päästä yhtä rutussa kuin valokuvassani.

        En oikein keksi muuta ehdotusta kuin että kannattaa ottaa valokuvia nyt kun penkit ovat hieman rutussa ja vaikka parin viikon päästä uudelleen, jolloin jos ruttaantuminen jatkuu niin pystyt osoittamaan negatiivisen kehityksen.

        Minulla on tapaaminen laatupäällikön kanssa vielä ensi viikolla. Vielä ei kuulema tehtaalta ole tullut ratkaisua ja eivät halua vaihtaa samanlaisiin penkkeihin koska pelkäävät että asia ei siitä miksikään muutu. Lisäksi kuulema varaosasaldo on näyttänyt pidemmän aikaa nollaa; saavat kuulema ehkä tuotantolinjalta järjestettyä varapenkit tarvittaessa - mutta yrittävät hakea kai nyt paremmin syytä ja ratkaisua tilanteeseen.

        Itse ehdotin, että olen valmis vaihtamaan halvempiin perus-nahkoihin, jos tilanne korjaantuisi sillä. Perusnahka on se, mikä oli aikaisemmassa XC60 mallissa (Summum, vm 2010) ja se ainakin mallikon silmin tuntuu paksummalta. Nuo vanhemmat penkit ovat olleet todella hyväkuntoiset. Muutenkin auto on toiminut erinomaisesti; ei mitään vikoja (poislukien Webasto joka lakkasi täysin toimimasta kahden talven jälkeen, mutta se meni takuuseen eikä maksanut mitään).

        Oliko sinun autossasi mitään erityisen voimakkaita kemikaalin hajuja? Uusissa autoissa on aina vähän "uuden auton tuoksua", mutta huomasitko mitään poikkeuksellista?

        IOnko sinulla lisävarusteena oleva sisäilman laatujärjestelmä?

        On sisäilman laatujärjestelmä. Täytyy ottaa itsekin huomenissa päivänvalossa kuvia. Pahalta näyttää kyllä omani. Haju oli kuvottavaa minullakin. Lapseni 5 v. Ei tahdo enää auton kyytiin. Täällä suoli palstalla heti leimataan provoksi jos ongelmia volvossa.


      • Ilmanlaatu
        S602014 kirjoitti:

        On sisäilman laatujärjestelmä. Täytyy ottaa itsekin huomenissa päivänvalossa kuvia. Pahalta näyttää kyllä omani. Haju oli kuvottavaa minullakin. Lapseni 5 v. Ei tahdo enää auton kyytiin. Täällä suoli palstalla heti leimataan provoksi jos ongelmia volvossa.

        Minullakin on sisäilman laatujärjestelmä. Huomasin sellaista, että jos laittaa sen valikon kautta pois päältä, sisälle tuleva ilma on raikkaampaa. Suodatettu ilma haisee jotenkin kitkerälle. En tiedä, mistä johtuu; ehkä suodatuksessa käytetään jotain menetelmää joka omalta osaltaan tuo tämän hajun. Tai sitten se kierrättää enemmän sisäilmaa ja nappaa penkeistä hajua ilmankierrätykseen.

        Kokeile jos huomaat samankaltaisen efektin.


      • Kuvia

        Olisiko sinulla valokuvia, joita voisit lähettää?

        Olisi mielenkiintoista verrata


    • nahat?

      Minä en tykkää nahkaisista penkeistä, en edes Volvossa.. tuossa olen katellut vaihdokkeja v-70:siä, niin kyllä ne kurttuset nahkapenkit ovat rumia, ja hintaa on käytetyllä autolla vielä yli 30 000 euroa, ei oikein nappaa.

    • Tyytyväinen volvoon

      Oikein hoidetuilla ja pidetyillä nahkapenkeillä mennään monta vuotta ja ajetaan paljon ilman että tulee minkäänlaisia jälkiä. Pysyvät jopa uudemman näköisinä ja helpompi pitää puhtaana kuin kangas. Itsellä 2011 V70 ajettu 89000km ja nahoilla. Näyttävät lähes aivan samalta kuin auton luovutuspäivänä. 4 kertaa vuodessa pesen ja hoidan nahanhoitoaineella. En tiedä mistä olet tuollaset kuvat repinyt mutta ei millään saa tuon näköiseski 2014 auton penkkiä vaikka 24/7 hinkkaisi persuksiaan siihe.

    • Volvokuvia1

      Tässä hieman lisää kuvia Volvostani, otettu tänään päivällä:

      Etumatkustajan penkki:
      http://s11.postimg.org/hek8qkscz/Pelk_j_npaikanpenkki1.jpg

      Kilometrit ja tunnit (3600 km ja noin 90 tuntia käyttöä)
      http://postimg.org/image/5r6tk5xl5/ffa0bb80/

      Kokonaiskuva:
      http://s28.postimg.org/5jnwimy6l/Volvo_kokonaiskuva1.jpg

      Auto on muuten kyllä mainio, turvallisuuspuolella myös aivan huippuluokkaa, pärjännyt esimerkiksi kaikissa törmäystesteissä erinomaisesti. Mutta tämä penkkilaatuasia tuli kyllä täytenä yllätyksenä.

      Muita penkkejä kuin kuljettajan penkkejä ei ole hirveästi vielä käytetty, mutta niistä huomaa että nahka rypistyy hyvin helposti. Vanhassa XC60 mallissa tätä ongelmaa minulla ei ollut.

      Näillä näkymin Volvo vaihtaa ainakin kuljettajan penkit ja mahdollisesti kaikki muutkin penkit. En sitten tiedä, onko yksittäinen maanantaikappale tämä minun autoni vai onko kyseessä laajemmastakin ongelmasta.

      Siksi huhuilen muiden kokemuksia tällä palstalla. Ja miten ne myös ratkaistiin.

      • Volvomees

        Kiitos kuvista ja uskotaan. Kuvissa on todellakin sporttipenkit, ja nahka on venynyt pahasti. Itse ongelmassa en voi auttaa, koska oman autoni penkeissä ei ole ongelmaa. Toivottavasti ongelma ratkeaa pian!


      • Penkit
        Volvomees kirjoitti:

        Kiitos kuvista ja uskotaan. Kuvissa on todellakin sporttipenkit, ja nahka on venynyt pahasti. Itse ongelmassa en voi auttaa, koska oman autoni penkeissä ei ole ongelmaa. Toivottavasti ongelma ratkeaa pian!

        Mikä vuosimalli/penkkityyppi sinulla on?


      • Volvomees
        Penkit kirjoitti:

        Mikä vuosimalli/penkkityyppi sinulla on?

        Minulla on sama tilanne kuin uusien penkkien huonosta laadusta kärsineellä aloittajalla edellisessä autossa: 2010 ja vaalea nahka (soft beige), vakiojakkarat. Kuskin penkissä näkyy jo käytön jälkiä, mutta missään nimessä huonokuntoiseksi sitä ei voi moittia. Muutaman kerran vuodessa oikeilla aineilla tehty puhdistus on toiminut.


      • kaikki kuluu
        Volvomees kirjoitti:

        Minulla on sama tilanne kuin uusien penkkien huonosta laadusta kärsineellä aloittajalla edellisessä autossa: 2010 ja vaalea nahka (soft beige), vakiojakkarat. Kuskin penkissä näkyy jo käytön jälkiä, mutta missään nimessä huonokuntoiseksi sitä ei voi moittia. Muutaman kerran vuodessa oikeilla aineilla tehty puhdistus on toiminut.

        Kyllä vanhassa nahkajakkarassa näkyy käytönjäljet, riippuu paljon käytöstä ja hoidosta, mutta ei mikää nahkajakkara uudelta näytä monen vuoden käytön jälkeen, ei tarvitsekkaan.


      • laihduta1

        vastaa tähän: Eikä noi sun penkit nyt erityisen ryppysiltä näytä..oletko muuten iso ihminen tuohon sporttipenkkiin ja siksi ne venyy ja rypistyy kun et läskeinesi sopi tuohon penkkiin joka on tehty pienimahaiselle??


      • painox
        laihduta1 kirjoitti:

        vastaa tähän: Eikä noi sun penkit nyt erityisen ryppysiltä näytä..oletko muuten iso ihminen tuohon sporttipenkkiin ja siksi ne venyy ja rypistyy kun et läskeinesi sopi tuohon penkkiin joka on tehty pienimahaiselle??

        Olen kyllä normaalipituinen ja painoinen; 180 cm ja 86 kg. Tuskin penkkien ongelmat minusta johtuvat.


      • Anonyymi
        Volvomees kirjoitti:

        Kiitos kuvista ja uskotaan. Kuvissa on todellakin sporttipenkit, ja nahka on venynyt pahasti. Itse ongelmassa en voi auttaa, koska oman autoni penkeissä ei ole ongelmaa. Toivottavasti ongelma ratkeaa pian!

        Kiinannanahkapenkki...ei muuta kuin alibabasta uutta tilaamaan ja Tebbarille tankkaamaan. Tai vaihto johonkin länsimaiseen autoon


    • summum1

      Mitäs luulette millasta laatua uskaltaa odottaa V40 penkkien suhteen

    • S602014

      Tänään käyty sinisellä kuvauttamassa penkit. Pahoin tosiaan pelkään, että ei tapahdu mitään. Oli vähän sitä mieltä, että Volvon nahkat on löysällä järkijään jne. Katselin muita uusia valvoja ja monessa muussakin oli liki vastaavanlaista jälkeä. Tämän kun olisin tiennyt niin olisi kannattanut ottaa r-design malli.

      • Volvomees

        Laitahan vertailun vuoksi kuvia tänne näkyviin. Itse en ole nähnyt koskaan uutta Volvoa, jossa olisi penkkien nahka löysällä, enkä ollut kuullutkaan asiasta ennen aloittajan kirjoitusta.


    • Toimari hki

      Itsellä tulee kanssa sporttipenkeillä nyt keväällä uusi etuveto d4..valkonen keskiosa ja mustat sivut. Kiva nähdä mitä käy mutta uudessa autossa on aina takuu. Nykyinen S60 D4 ruskeilla nahoilla ja ajettu vähän päälle 30 tonnia ja kyllä kuskin penkissä farkuista ja reenivaatteista on tummaa väriä vähän tarttunut ja semmosta. Ei kyllä häiritse mitenkään. Vaihdan autoa yleensä just 30 tonnin välein kun jotenkin vaan kyllästyn. Noh jos kuluu niin sit kuluu ihan sama. Mulle tärkeempää on et ne muut penkit ku kuskin penkki näyttää hienoilta kun niitä katselen kuskin paikalta lähinnä. Eikä noi sun penkit nyt erityisen ryppysiltä näytä..oletko muuten iso ihminen tuohon sporttipenkkiin ja siksi ne venyy ja rypistyy kun et läskeinesi sopi tuohon penkkiin joka on tehty pienimahaiselle??

    • 240-sarja

      Kiinalaisen lehman nahka on huonoa.

    • Otappa lääkkeet

      Täällä mahtavia vastauksia kevät tuo taas höperöt liikkeeseen.

    • 240-sarja

      Vollen latau on laskenut kuin lehmänhäntä, sen jälkeen kun valmistus siirtyi kiinaan.

    • Volvo firma

      Yhtäkään volvoa ei ole kiinassa tehty valitettavasti. Laatu on parantunut kun rikkaat kiinalaiset osti volvon. Uudet edistykselliset moottorit ovat teho/päästö/kulutus suhteiltaan vertaansa vailla. Markkinoilla ei siis ole millään merkillä niin tehokkaita ja suorituskykyisiä moottoreita kuin volvon uudet ovat suhteessa päästöihin ja kulutukseen. Jopa Bmw jää kakkoseksi joka ennen hallitsi näissä asioissa. Volvolla on todella menty eteenpäin. Moottorit tehdään ruotsissa ja autot göteborgissa ja belgiassa. Volvon moottori ja 8-vaihteinen uusi aisinin valmistama yhdistelmä valitaan varmasti vuoden moottoriksi. Näitä autojahan ei vielä juurikaan liikenteessä ole. Ensimmäiset toimitukset uudesta XC60 on jossain huhtikuulla näillä näkymin..tyo alottajan autokin on vanhalla tekniikalla vaikka ei olekkaan vuosimallina vanha. Uusi kone ja vaihteisto kun tulee niin autoon tulee myös monia muita päivityksiä. Eli auto uudistuu todella nyt keväällä. Ja joo kyllä olen töissä kyseisessä laitoksessa eli tietoa löytyy.

      • Uudet volvot

        Alottaja osti uuden auton vanhalla tekniikalla valitettavasti. Olisi kannattanut odottaa ystävä hyvä.


    • 240-sarja

      Geely kannattaa hankkia, vollen tekniikka kolmannesosa hintaan.Pian tulee euroopan markinoille.

    • Taas Tojotti provo

      aja sinä vaan sillä mannelavetillas.

    • 240

      240 sarja oli viimeinen aito ruotsalainen volvo.
      Seuraava merkki on muu kuin kiinalainen.

    • XC60ongelmatjatkuvat

      Volvo XC60 (vm 2014) ongelmat jatkuvat - ei taida jäädä pelkkiin nahkapenkkeihin.

      Sähköinen takaluukku meni epäkuntoon pari päivää sitten; luukku nousee vain 2/3 osaa ja jää siihen. Käsipelillä joutuu nostamaan ylös saakka.

      Nyt myös navigaattori aloitti temppuilun. Käynnistin auton Helsingin keskustassa, mutta navigaattori totesi että minä olen keskellä Brysseliä. Asetin koti-osoitteen, joka on 10 km päässä. Navigaattori antoi hyvät reitti-ohjeet Saksasta; etäisyys 2900 km.

      Nappasin siitä kuvan:

      http://s29.postimg.org/jhxgi7ps7/XC60_navigaattorisekoilee.jpg

      No, lähdin ajamaan eteenpäin ja kuvissa vilistelevät saksalaiset kadut,. Kun saavuin Sörnäisiin, järjestelmä kuulutti kaiuttimista yllättäen "Tervetuloa Suomeen" ja näytölle pamahti keltaisen värinen Suomen lippu.

      Auto on noin 2 kk vanha maksanut 62.000 Euroa. Pistää hiljaiseksi.

      No, penkit vaihdetaan Bilialla, takaluukku saadaan korjattua ja ehkä navigaattorikin, mutta en kyllä ymmärrä miten on mahdollista että kerralla näin moni asia on yht'äkkiä vialla uudessa autossa.

      Ostin Volvon pitkälle sen turvallisuuden (Drivers' Support teknologia) ja luotettavuuden takia. Mutta entä jos kolaritilanteessa airbagit eivät toimi? Tai adaptiivinen vakionopeuden säädin menee tilttiin?

      • Volvomees

        Sinulla on todennäköisesti sähköisen takaluukun avautumiskorkeuden rajoitus päällä. Siinä on yksinkertaisin syy tuohon ilmiöön. Navigaattorin häiriölle löytyy hyvin tyypillinen syy auton ulkopuolelta: GPS:n signaali on saanut häiriötä, ja erilaisia syitä tähän kaupunkialueella on kymmeniä: sää, rakennusten katveet, käytössä olevat sähkölaitteet... Tuollainen itsestään korjautuva virhepaikannus on GPS:lle tyypillinen ilmiö laitteiden merkistä riippumatta. Järjjestelmän ylläpitäjäkin häiritsee signaalia vielä nykyäänkin satunnaisesti omista "kansallisen turvallisuuden syiistään".


      • takaluukku2
        Volvomees kirjoitti:

        Sinulla on todennäköisesti sähköisen takaluukun avautumiskorkeuden rajoitus päällä. Siinä on yksinkertaisin syy tuohon ilmiöön. Navigaattorin häiriölle löytyy hyvin tyypillinen syy auton ulkopuolelta: GPS:n signaali on saanut häiriötä, ja erilaisia syitä tähän kaupunkialueella on kymmeniä: sää, rakennusten katveet, käytössä olevat sähkölaitteet... Tuollainen itsestään korjautuva virhepaikannus on GPS:lle tyypillinen ilmiö laitteiden merkistä riippumatta. Järjjestelmän ylläpitäjäkin häiritsee signaalia vielä nykyäänkin satunnaisesti omista "kansallisen turvallisuuden syiistään".

        Kiitos vinkistä! Miten takaluukun avaamiskorkeuden rajoituksen saisi pois päältä? En ole kyllä aktivoinut mitään sellaista.


      • Volvomees
        takaluukku2 kirjoitti:

        Kiitos vinkistä! Miten takaluukun avaamiskorkeuden rajoituksen saisi pois päältä? En ole kyllä aktivoinut mitään sellaista.

        Avaamiskorkeuden rajoitin voi mennä vahingossa päälle, jos painaa takaluukun sulkemispainiketta liian kauan. Ohjelmointiohjeet ovat auton ohjekirjassa. Ohjekirjat mallivuosittain ovat maahantuojan sivuilla netissä.


      • persnahkat venyy
        takaluukku2 kirjoitti:

        Kiitos vinkistä! Miten takaluukun avaamiskorkeuden rajoituksen saisi pois päältä? En ole kyllä aktivoinut mitään sellaista.

        Se ohjekirja kannattaa lukea ihan ensimmäiseksi, ettei tarvitse kaikesta vikoja kehitellä.


      • Åke Westend

        Voisitko lähettää kuvia sinun takaluukustasi??
        En muuten usko tuota!

        Volvo on kuules wannabe-porvaris auto ja siinä ei ole mitään vikoja!!!


    • joonatan1

      Tää on tätä. Sähkölelut ei toimi täällä pohjoisen pakkasissa. Ja muutenkin nykyinen elktroniikka suunnitellaan kestäväksi max kaksi vuotta.

      Kalliita leluja.

    • S602014

      Mulle tuli vastaus maahantuojalta istumista. Normaalia ei aiheuta toimenpiteitä. Tätä en äkistään tule hyväksymään.. Kertoisitko aloittaja mikä bilian konttori kyseessä missä vaihdetaan penkit. Omani on oikeasti pahemman näköiset kuin aloittajan penkit.

      • Kuvia1

        Voisitko lähettää kuvia penkeistäsi?

        Pystyisi sitä kautta vertailemaan.


      • volle-Svånte
        Kuvia1 kirjoitti:

        Voisitko lähettää kuvia penkeistäsi?

        Pystyisi sitä kautta vertailemaan.

        Laittaisitko kuvia myös bebastasi, niin nähdään onko siinä vikaa??


    • S602014,

      Heh -täällä yksi ja sama provoilja keskustelee itsensä kanssa eri nimimerkeillä....

      • Penkit

        Eipä noihin häiriköihin kannata paljon kiinnittää huomiota, tuskin edes ymmärtää omaa käytöstään.

        Mutta: pystyisitkö lähettämään kuvia penkistäsi? Olisi hyvä nähdä vertailun vuoksi.


      • s602014
        Penkit kirjoitti:

        Eipä noihin häiriköihin kannata paljon kiinnittää huomiota, tuskin edes ymmärtää omaa käytöstään.

        Mutta: pystyisitkö lähettämään kuvia penkistäsi? Olisi hyvä nähdä vertailun vuoksi.

        Minne voi laittaa kuvia. Onko ilmaista palvelua jossain. Tänään soitin asiasta jollekin Volvon takuupäällikölle J.P:lle ja tuntu, että ominaisuushan tuo on. Varmaan ensimmäinen ja viimeinen Volvo mikäli hommat ei hoidu kuntoon.


      • Kuvat
        s602014 kirjoitti:

        Minne voi laittaa kuvia. Onko ilmaista palvelua jossain. Tänään soitin asiasta jollekin Volvon takuupäällikölle J.P:lle ja tuntu, että ominaisuushan tuo on. Varmaan ensimmäinen ja viimeinen Volvo mikäli hommat ei hoidu kuntoon.

        Tässä ilmainen kuvapalvelu, jota voi käyttää:

        http://postimage.org/


    • Volvon ostanut

      Uudet 2014 XC60 tulevat tässä tai ensi kuussa suomeen. Siis ensimmäiset. Aloittajalla on teknisesti vanha auto. Uusia ei ole vielä liikenteessä. Uudistettua xc60 autoa saa vasta keväällä uudella vaihteistolla etuvetoisena. Nelikkoa saa vasta vuoden päästä. Tohon uuteen volvoon tulee paljon teknisiä uudistuksia ja niitä on muuten tilattu aivan pirusti. Oman tilasin tammikuun puolivälissä jatoimitus piti olla maaliskuus puolivälissä. Nyt näyttääkin olevan vasta toukokuussa..

      • Kyseenalaista laatua

        Hyvä että Volvon tekniikka kehittyy tulevaisuudessa, mutta olisi suotavaa että Volvo ottaisi jotain vastuuta tällä hetkellä myymiinsä autoihin.

        Eikä ole vielä mitään takeita siitä, että uusi teknologia olisi erityisen luotettavaa; aika tulee sen näyttämään.


      • osta vanha auto
        Kyseenalaista laatua kirjoitti:

        Hyvä että Volvon tekniikka kehittyy tulevaisuudessa, mutta olisi suotavaa että Volvo ottaisi jotain vastuuta tällä hetkellä myymiinsä autoihin.

        Eikä ole vielä mitään takeita siitä, että uusi teknologia olisi erityisen luotettavaa; aika tulee sen näyttämään.

        Volvo ottaa hyvin vastuuta tekemistään autoista. Minulla vaihtoivat etuistuimen verhoilun lähes viisivuotta vanhaan autoon kun pinta alkoi halkeilemaan saumojen kohdalta, aika hyvin vai mitä.
        Miksi pelätä uutta teknologiaa, onko perusteita moiseen?


    • Volvoosta

      Juu vanhaa ei kannata enää ostaa. Uusi D4 181hv tehoisena uudella vaihteistolla on suorituskyvyltään samalla viivalla tai jopa vähän nopeampi nykyisen 215hv D5 kanssa jossa edelleen vanha hidas vaihteisto ja sikamainen kulutus sekä päästöt verrattuna uuteen tekniikkaan mikä on D4:ssä. Uus D4 on kahdella ahtimella ja mitä tuota samaa testasin V60 mallissa missä oli jo uusi vaihteisto niin D4 tuntuu nyt nopeammalta kuin D5 ja itseasiassa myös paperilla näin on. Uusi V60 D4 kiihtyy 7,4sek sataseen ja jättää näin taakseen 215hv D5 sen. Sama hommahan se on sitten XC60:ssa mutta sitä tosiaan ei ole vielä missään antaa koeajoon..siis uudella vaihteistolla.

      • Bmw kärsii

        Juu ja tuo uusi D4 jättää suorituskyvyssä myös bmw 320da joka on ton luokan kuningas ollut. Käytännössähän tuolla bemarilla ei edes pääse eteenpäin jos on vettä satanu kun luistoesto on niin yliherkkä ja leikkaa tehoa jo muutenkin. Mutta nyt volvo vie bemaria myös silloin kun pitoa riittää.


      • Bmwisfaster
        Bmw kärsii kirjoitti:

        Juu ja tuo uusi D4 jättää suorituskyvyssä myös bmw 320da joka on ton luokan kuningas ollut. Käytännössähän tuolla bemarilla ei edes pääse eteenpäin jos on vettä satanu kun luistoesto on niin yliherkkä ja leikkaa tehoa jo muutenkin. Mutta nyt volvo vie bemaria myös silloin kun pitoa riittää.

        Älä naurata. Tutkailehan bmw f30 320da mitattuja aikoja vrt uusi volvo. Paperilla tehoa liki sama kuin bmw mutta jälkeen jää että humahtaa. Lue uusi tuulilasi v60 d4 80-120 väli reilusti yli 6 s. Bemarilla n. 5 s. Onhan toi volvo liki 200 kg painavampikin kuin f30.


    • Bmw tippuu kyydistä

      Bmw häviää uudella laatikolla olevalle volvolle. Testissä oli vanha vaihteisto vielä.

      • Bmwisfaster

        Liekkö tuosta 8-lovisesta tullut Volvolla jo uudempikin? Käyhän lukasemassa uusin Tuulilasi kirjastolla ja tule sitten tänne uudestaan. Ei pärjää Bemarille suorituskyvyssä.


      • iskälle isompi kun..
        Bmwisfaster kirjoitti:

        Liekkö tuosta 8-lovisesta tullut Volvolla jo uudempikin? Käyhän lukasemassa uusin Tuulilasi kirjastolla ja tule sitten tänne uudestaan. Ei pärjää Bemarille suorituskyvyssä.

        Hei poikaset, onko perusautoilussa oleellista sekuntti tai kymmenykset?
        Volvolla ja Bemulla on pikkuisen eri filosofia autonvalmistuksessaan ja molemmilla saa hyvät kyydit. Oikeasti menopelit on sitten ihan toisia malleja ja versioita. Taitaa noista verrokeista Volvo olla fiksumpi päästöjen ja kulutuksen puolesta, joka taas on noiden säästömallien tarkoitus?


    • Merkkiä vaihtanut

      Eihän tuo ole mitään uutta minulla oli vanhakoppainen V50 ja siinä meni nahkapenkit ryppyyn samalla tavalla. Taitaa olla enemmän Volvon ominaisuus.

    • kangashyvä

      En ymmärrä miksi joku haluaa autoonsa nahkapenkit, kesällä kuumat ja talvella kylmät, vanhemmiten aivan karsean näköiset, vaikka auto olisi muuten siisti, ryppyiset ja lohkeilleet nahkapenkit pilaa kaiken.

      • veeee o5

        Tuossa puhut asiaa, katoin viikolla Volvoja, pari kolme vuotta vanhoja, kaikissa oli kuluneet nahkapenkit, autot muuten siistejä, mutta ne penkit, täytyy vielä katella, eiköhän jossain vaiheessa löydy fiksu, vähän ajettu yksilö puolinahoilla.


      • Niinpä niin
        veeee o5 kirjoitti:

        Tuossa puhut asiaa, katoin viikolla Volvoja, pari kolme vuotta vanhoja, kaikissa oli kuluneet nahkapenkit, autot muuten siistejä, mutta ne penkit, täytyy vielä katella, eiköhän jossain vaiheessa löydy fiksu, vähän ajettu yksilö puolinahoilla.

        Kun itselleen vastaa, saa mieleisensä vastauksen eikä tule jälkipuheita.


      • kangashyvä
        Niinpä niin kirjoitti:

        Kun itselleen vastaa, saa mieleisensä vastauksen eikä tule jälkipuheita.

        ..näky jälkipuheita tulevan, kun kerran kommentoit asiaa, taitaa sulla olla ne kuluneet ja lohkeilleet nahkapenkit, kyllä se katkeraksi mielen vetää, on ne niin huonoja nahkoja.
        Ilman jälkipuheita.
        ps. en vastaile itselleni


      • Niinpä niin
        kangashyvä kirjoitti:

        ..näky jälkipuheita tulevan, kun kerran kommentoit asiaa, taitaa sulla olla ne kuluneet ja lohkeilleet nahkapenkit, kyllä se katkeraksi mielen vetää, on ne niin huonoja nahkoja.
        Ilman jälkipuheita.
        ps. en vastaile itselleni

        Jaa, sitten teille vain sattui täsmälleen samanlainen kirjoitustyyli. Jos kerran olen väärässä niin anteeksipyyntö siitä. Nahkapenkit minulla on, mutta ne eivät ole kuluneet tai lohkeilleet enkä ole muutenkaan katkera.


    • Paskanpuhujat

      Onpa taas paljon paskapuhetta nahkapenkkien huonoudesta itsellä V70:ssä nahkapenkit auto 11v ikäinen eikä valittamista.Pitää ymmärtää niitä huoltaa tai muuten on parempi ostaa puupenkeillä.

      • nahkapää

        Ei ole sitä p-puhetta, olet oikeassa että niitä täytyy huoltaa, silloin nahkat ehkä pysyy hyvänä, mutta kun niitä nahka laatuja on niin monenlaisia, huonolaatusen nahkan hoitoon ei ole ainetta vielä keksitty.


      • veeee o5

        Siitä huolimatta minulta jää Volvo ostamatta jos siinä on nahkapenkit, puolinahat ovat viisi kertaa paremmat, eivät rispaannu niin kuin koko nahkaiset, nykyisessäkin -05 on puolinahat ja ovat tosi hyväkuntoiset.


      • voihan pässit
        veeee o5 kirjoitti:

        Siitä huolimatta minulta jää Volvo ostamatta jos siinä on nahkapenkit, puolinahat ovat viisi kertaa paremmat, eivät rispaannu niin kuin koko nahkaiset, nykyisessäkin -05 on puolinahat ja ovat tosi hyväkuntoiset.

        Onko nahka pojille ihan outo materiaali?
        Mitä hienompi ja pehmeämpi nahka se varmemmin se venyy käytössä.
        Ei teillä kenelläkään ole kotona ollut nahkakalusteita?
        Hoidettu nahkapenkki jossa on käytössä tullutta venymää on juuri sen näköinen kun sen kuuluukin olla.


      • XC-90
        voihan pässit kirjoitti:

        Onko nahka pojille ihan outo materiaali?
        Mitä hienompi ja pehmeämpi nahka se varmemmin se venyy käytössä.
        Ei teillä kenelläkään ole kotona ollut nahkakalusteita?
        Hoidettu nahkapenkki jossa on käytössä tullutta venymää on juuri sen näköinen kun sen kuuluukin olla.

        Ei nahka ole se ongelma... se on kurttunen nahka, siinä on vissi ero.


      • Karmea paljastus
        veeee o5 kirjoitti:

        Siitä huolimatta minulta jää Volvo ostamatta jos siinä on nahkapenkit, puolinahat ovat viisi kertaa paremmat, eivät rispaannu niin kuin koko nahkaiset, nykyisessäkin -05 on puolinahat ja ovat tosi hyväkuntoiset.

        "Puolinahkapenkeissä" ei ole lainkaan nahkaa vaan nahalta näyttävä penkin reuna on keinonahkaa. Ainakin 2000-luvun alun ensimmäisissä V70-malleissa.


    • XC60 ratkesi

      Pieni tilannepäivitys tähän:

      Bilia lupasi vaihtaa penkit takuutyönä; penkeissä oli ilmeisesti huono laatuerä; en tiedä tarkemmin.

      Vahva kemikaalin hajun syy selvisi sattumalta: kyseessä oli auton mukana tulleet Volvon kumiset matot, jotka haisivat hirvittävältä. Otin matot pois ja haju lähti, nyt ne haisevat parvekkeella. Käyn huomenna ostamassa uudet tekstiilimatot Biliasta.

      Kaikki pisteet Bilialle hyvästä asiakaspalvelusta, ei voi muuta sanoa.

      • ihan vaan selvennys

        Kiitä myös maahantuojaa, sillä sieltä se päätös tulee kuinka asia hoidetaan.
        Bilia ei päätä itse yhtään mitään takuuasioissa.


      • matot ilmaiseksi

        Mielestäni Bilian olisi pitänyt antaa uudet matot sinulle ehdottomasti.


      • tottakai...
        matot ilmaiseksi kirjoitti:

        Mielestäni Bilian olisi pitänyt antaa uudet matot sinulle ehdottomasti.

        Ja kaksin kappalein tietty.


      • xc70
        tottakai... kirjoitti:

        Ja kaksin kappalein tietty.

        Kyllähän volvon nahkapenkki kestää 300tkm ja mittarista pitää katsoa paljon on ajettu, muutoin ei erota.Trolli koko juttu.Ainoa paskajuttu xc60 on se että ne on kaikki dieseleitä jaautomaatteja.Manuaalibensaa kitos


    • Tepavije

      Xc 60 2015 70tkm vaaleat nahat.etupenkkien reunat vaihdettiin takuuna pienen väännön jälkeen.parinviikon jälkeen toinen penkki on vähän kurtussa....laatua.luultavasti auto menee vaihtoon.nimimerkillä pettynyt

    • sellaista.laatua

      Eikös tuo ollut Jenkeissä vuoden 2016 epäluotettavin automalli.

      • nirf

        Olihan se, Suomessa on volvokuskeilla vielä itsesuggestio päällä.


      • Anonyymi

        se oli kyllä honda monkey sa kuin sinulla


    • p-päätös

      JOO, Kyllä on volvon laatu huonoa, kun minulla on miljoona kaksisataa tuhatta
      ajettu V8 jenkki klassikko alla, ja alkuperäiset nahkapenkit, ja kuin uudet
      ET SILLAI.

      • akkumulator

        jenkkiautot ovat kuin venäläiset autot, sjuuri maa, sjuuret toleranssit.
        kuttaperkaa ja sentin raot joka paikassa, en ottais vaikka maksettais.


    • Anonyymi

      Voivoissa tosi usein kuskin istuin todella huonossa kunnossa jo 100tkm. Ruostuvat myös etulokareista varsinkin.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Onks sulle väliä, jos jokin kaivattusissa

      ei ole täydellistä? Esim. venytysmerkit, arvet, selluliitti, epäsymmetriset rinnat, vinot hampaat jne?
      Ikävä
      85
      4550
    2. Ei sinussa ollut miestä

      Selvittämään asioita vaan kipitit karkuun kuin pikkupoika.
      Ikävä
      127
      3958
    3. Shokkiyllätys! 31-vuotias Hai asuu vielä "kotona" - Anna-vaimon asenne ihmetyttää: "No ei tämä..."

      Hmmm, mitenhän sitä suhtautuisi, jos aviomies/aviovaimo asuisi edelleen lapsuudenperheensä kanssa? Tuore Ensitreffit-vai
      Ensitreffit alttarilla
      33
      2511
    4. Eikö Marin ollut oikeassa kokoomuksen ja persujen toiminnasta

      Ennen vaaleja Marin kertoi mitä kokoomus tulisi hallituksessa tekemään ja tietysti persut suostuu kaikkeen, mitä kokoomu
      Maailman menoa
      196
      1513
    5. Wiisaat Lappajärvellä iät.

      Nyt nimiä listaan menneistä ja nykyisistä Wiisaista Lappajärveläisistä. Itseäkin voi tuoda esille kaikessa Wiisaudessa.
      Lappajärvi
      12
      1286
    6. Missä Steffe hiihtää?

      Missä reppuli luuraa? Ei ole Seiskassa mitään sekoiluja ollut pariin viikkoon? Onko jo liian kylmä skulata tennistä ulko
      Kotimaiset julkkisjuorut
      22
      1243
    7. Olet elämäni rakkaus

      On ollut monia ihastumisia ja syviäkin tunteita eri naisia kohtaan, mutta sinä olet niistä kaikista ihmeellisin. Olet el
      Ikävä
      36
      1198
    8. Ratkaiseva tekijä kiinnostuksen heräämisessä

      Mikä tekee deittikumppanista kiinnostavan? Mitä piirrettä arvostat / et arvosta?
      Sinkut
      62
      1193
    9. Milloin nainen, milloin?

      Katselet ja tiedän, että myös mieli tekee. Voisit laittaa rohkeasti viestin. Tiedät, että odotan. Ehkä aika ei ole vielä
      Ikävä
      61
      1153
    10. Olen menettänyt yöunet kokonaan

      Nytkin vain tunnin nukkunut. En tiedä johtuuko se sinusta vai tästä palstasta. Olis mukava nähdä oikeasti eikä arvuutel
      Tunteet
      17
      1055
    Aihe