Porin hyviä ja huonoja puolia?

kumpaa1

Kun täällä nyt niin kovin on taas Poria haukuttu, olisi varmaan paikallaan listata sekä hyviä että huonoja puolia ja lopulta katsoa, kumpia on enemmän niin loppuu tämä iänikuinen vänkääminen tälläkin palstalla.

14

1766

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • t: Olli Hakala

Huonot puolet:

Winnova
      Okkultismi
      Jah-Bul-On
      Vapaamuurarit

Hyvät puolet:
      Ollin blogi

• valtatiet

Porissa ainutta hyvää on hyvät kulkuyhteydet joiden ansiosta sieltä pääsin pois

• Porilainen mies

Olet vain katkera porilaisille kun AO:si on niin alhainen ettet osaa ajaa enää takaisin.

• Poriaeivoitamikään

Yyteri,Kirjurinluoto
      Porin Ässät.
      Isonmäen kattila.
      Ihanat ja sexyt naiset.
      Jne..

• GG pp

Huonoimmat puolet ovat: kyttääminen, ihmisten sulkeutuneisuus, huonot tiet, liikenne/ympyrät, missään baarissa ei ole darts-taulua ja vittumainen tuuli.

Hyviä puolia ovat: meren läheisyys, yyteri, jazzit, ei tarvitse pelätä väkivaltaa, rauhalliset ihmiset, mukava kesäkaupunki jne. Mä löydän kyllä hyviä puolia enemmän kun huonoja, vaikka kuinka Poria haukutaan, niin Suomessa on NIIN paljon paskempia kaupunkeja, kuin tämä. En ole hetkeäkään katunut tänne muuttoa.

Hankkikaa se vitun darts-taulu johonkin kapakkaan, niin lopetan muut ruikuttamiset Porista.

• Ex-Tampere

Olen pari kertaa Porissa asunut ja taas kerran tänne muutin takaisin entistä viisaampana. Tampereella olen siis aikaisemmin asunut, kyseisestä kaupungista pidän kyllä erittäin paljon ja nuorempana sinne muutinkin, koska kaverit oli siellä. Nyt kun ikä alkaa olemaan se, että kaverit ei nää kinnostakkaan, niin Porista alkaa löytymään paljonkin hyviä puolia. Arkisissa askareissa huomaa esim.nämä: kaupungilla asioiminen, vie paljon vähemmän aikaa. Jos asioin Pankissa, auton saa eteen, jonoa on vähemmän, ajat saa varattua heti, sekä virkailijat ovat joustavampia, koska asiakaskunta on sama. Asuntoa etsiessä, itselle erittäin mukava asunto oli liioittelematta kolme kertaa halvempi kuin Treellä. Siltikin n.2km keskustasta, joka omassa mittakaavassa on erittäin lähellä keskustaa! (ei peri-porilaisille). Helppo pysäköinti siis kaikkialla. Töihin muutama minuutti, (treellä aina vähintään 35 min vaikka asuisi millä puolella kaupunkia. akeskusta on toki kuollut klo 18 jälkeen, mutta ei siellä nyt joka päivä jaksa enää pyöriä. Työmaalla monet tuntevat paikalliset yritykset, joten näissäkin jutuissa joustetaan, esim laskutusasioissa tai vastaavissa. Ei olla aina niin sääntökirjan mukaisesti pelaamassa (kunhan siis edes jossain määrin asiallinen firma). Huonot puolet: julkinen bussi liikenne on naurettava, en ihmettele, miksi porilaiset ei niitö käytä paljoa, ei niitä yksinkertaisesri mene ikinä. Porilaiset toki ovat vähän sisäänpäin lämpeviä, mutta jos itse aloittaa seurustelun, niin kyllä tutustuu hyviin tyyppeihin. Samalla tavalla se joka kaupungissa on. Ei kukaan helsingissäkään tule oveen koputtamaan ja kysymään, että ollaanx kamuja bestix? Kokonaisuudessaan, olen ollut tyytyväinen muutosta, toki on puutteita, mutta aikaa elämiselle jää enemmän. Tätä voisi jatkaa vaikka kuinka kauan, mutta en jaksa enää kirjoittaa tällä puhelimella, joten ei tarvitse seota jos jokin osa ei ole mieleen.

• vika löytyi

Porin huonoin puoli on että se on niin lähellä Raumaa

• tuanoi

hyvää on yyteri, merenläheisyys, joki, eri tavaroiden ja tuotteiden saatavuus,
      Jazzit, koulutus mahdollisuudet.

Huonoa: Suuri julkinen sektori ja siitä johtuva byrokratia ja kankeus, hyvin vasemmistolainen kaupunki josta seuraa yritysvihamielisyys ja kateus ja toki julkisen sektorin edelleen kasvaminen. Yksityistä työllistäjää ei katsota hyvällä.
      Sitten on nämä "slummit" porkka, sampola, impola, pihlava yms..

• Porkkalainen

Sama porvari joka ketjussa kehumassa puoluettaan.

• Olet turha..

Slummit?? Haahahahaaaha!!!

Voi porvaripelle parkaa.. Onko joku sampolalainen katsonut teidän korkeuttanne pahalla silmällä?

Varmaan rikosilmoituksen paikka... Että se sillain julkeaa tuijotella paratiisimäen hienostofrouvaa. Phyh,,

Tiedoksesi taulapää, että myös Impolassa ja varmasti muissakin mainitsemissasi "slummeissa" asuu yksityisiä työllistäjiä ja menestyviäkin sellaisia.

Kaikkien ei vaan tarvitse pönkittää egoaan muuttamalla velkaiseen homekämppään jonnekin jumalan perseen taakse.

• Eskimo Puikkelson

Hyvät puolet:
      -Yyteri
      -Kuumat ukkomiehet
      -Kirjurinluoto
      -Jazzit
      -Huippuhyvät pyöräilymahdollisuudet (10 pistettä)

Huonot puolet:
      -Kyräilevät ihmiset
      -Jurotus
      -Ahdasmielisyys kaikkea massasta poikkeavaa kohtaan
      -Kaikinpuolin tylsä kaupunki
      -Kateus
      -Vihamielisyys
      -Kyttääminen

• 98765432

Porin huonoja puolia on,että täällä asuu "torojolleja" ??????
      ei vieläkään ymmärrä mikä on Slummi ,pitäisikö aloittaa alaasteelta lukeminen.

• Ex-tampere

P.s. Asun porkassa myös ja mua nauratti kun muutama porilainen piti etäisyyttä keskustaan pitkänä, sekä kertoi naisesta joka tippui parvekkeelta 90-luvulla. Sama tarina tuli n.5 ihmisen suusta. (Kaikki kunnioitus silti omaisille). Sekä jostain rauhattomista taloista. Muutin tänne ja totesin, että jos tämä lasketaan huonoksi alueeksi, niin kannattaa käydä katsomassa muita kaupunkeja tai muita maita. Ihan perus alue, ei mitään erityistä kehuttavaa, muuta kuin etäisyys keskustaan ja lähellä olevat ja tulevat palvelut. "Huonoksi" alueeksi en tätä kyllä mitenkään laske. Yllättävän hyvä päinvastoin. Olen ollut tyytyväinen.

• mutsituu pyyhkii

En tunne ihan hirveästi porilaisia, mutta voisin kuvitella, että porilaisten huonon maineen syynä saattaa olla satakuntalainen vittuiluhuumori. Samaan törmää myös Varsinais-Suomessa. Se kuulostaa aluksi aika erikoiselta. Voi olla, että moni kys. kulttuurin omaksunut ei itse edes huomaa sitä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ajattelen sinua nyt

Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu
      Ikävä
      63
      5608
    2. Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin

Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti
      Ikävä
      20
      4237
    3. Yritys Kannus

Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett
      Kannus
      17
      2916
    4. Oletko täällä mies?

Mitä mietit? ❤️ varmistan vielä, että onhan kaikki ok meidän välillä?
      Ikävä
      155
      2193
    5. Mies kadonnut

Kukas siellä kolarissa on kadonnut
      Kolari
      17
      1926
    6. Työkyvyttömienkin on jatkossa haettava työtä

Riikalla ja Petterillä on hyviä uutisia Suomen työttömille: ”Toimeentulotuen uudistus velvoittaa työttömäksi ilmoittaut
      Perussuomalaiset
      128
      1760
    7. Eikö ole jo ihan sama luovuttaa

Meidän suhde ei ikinä toimisi.
      Ikävä
      95
      1377
    8. Kerro jotakin kaivatustasi.

Vaikka synkimmät salaisuudet jos tiedät. :) m
      Ikävä
      68
      1154
    9. Harmi, se on

Mutta mä tulkitsen asian sitten niin. Olen yrittänyt, oman osani tehnyt, ja saa olla mun puolesta nyt loppuun käsitelty
      Tunteet
      17
      1136
    10. Maailma pysähtyy aina kun sut nään

Voi mies kuinka söpö sä oot❤️ Olisin halunnut jutella syvällisempää kuin vaan niitä näitä. Se pieni heti sut tavatessa o
      Ikävä
      77
      988
    Aihe