Itse en usko kristinuskon Jumalaan, tekeekö se minusta jotenkin vähemmän arvokkaan tai moraalittomamman? Minusta tuntuu että uskovaiset ajattelevat ateistien vain hylänneen Jumalan, koska eivät pidä tästä tai koska eivät halua noudattaa kristinuskon tiukkoja sääntöjä.
Ei se niin mene. Jos Jumala on olemassa, niin siihen tulisi uskoa. Jos väitteet Jumalan olemassaolosta olisivat uskottavia, niin totta kai minä uskoisin siihen. Mutta jos on päivänselvää että kristinusko perustuu vain joihinkin vanhoihin tarinoihin, niin miksi ihmeessä minä menisin uskomaan siihen? Ateismista/agnostisuudesta tulee vielä nykyäänkin itsekkään tai välinpitämättömän ihmisen leima.
Toivon kaikilleuskovaisille hyvää, niin kuin toivon sitä kaikille muillekin. Silti olen sitä mieltä että kristityt ovat menneet pahemman kerran halpaan ja uskovat johonkin mitä ei ole olemassa. Uskon kyllä että joku Jeesus -niminen henkilö on ollut olemassa. Mutta että tämä henkilö olisi itse Jumala? Ei ikinä. Ei se Jumalaksi muutu, vaikka kuinka siihen uskoisi. Ei vaikka siihen olisi uskottu yli 2000 vuotta.
Uskovaiset luulevat myös etteivät pärjäisi ilman Jumalaa. Kyllä pärjäisitte aivan hyvin. Me ihmiset olemme niin vahvaa tekoa - kiitos evoluution - että emme me mitään epäjumalia tarvitse pitämään meitä lämpimänä talvella.
Uskovaiset halveksuvat ateisteja
7
57
Vastaukset
- minä uskon
En kyllä arvioi ihmisiä noin, koska kaikki olemme Jumalan luomia. Vihaan ateismia ja kaikkea joka tuhoaa ihmisyyttä, mutta ihmsitä itseään rakastan. Siksi julistamme evankeliumia ja pidämme tarjolla elämän Sanaa.
Ikävää jos olet saanut tuollaisen käsityksen ja kohtelun uskovaksi itseään kutsuvilta ihmisiltä.
Jokainen on vapaa uskomaan tai kieltämään. Sinä sitten olet kieltäjä. - afterlife78;,;
Ei se minua haittaa, jos joku on ateisti, mikäs siinä, mikä minua ärsyttää ateisteissa on se, että netissä he saarnaavat omaa näkemystään oikeana, pitävät ihmistä hulluna tai tyhmänä jos uskoo ja edes tällä palstalla, he eivät jätä kristittyjä rauhaan, vaan pilkkaavat minkä ehtivät ja julistavat ainoaa oikeaa tapaa nähdä asiat, joka on ateismi. Se on iömiö nimeltä agressiivinen ateismi. Ja ole hyvä ja älä vastaa, että kristityt tunkevat omaa näkemystään saarnaamalla, kukaan ei ole käskenyt ateisteja ryhtymään saarnaamaan, nettisaarnaaminen kristityillä on marginaali ilmiö netissä ja kun ihminen kokee, että Jumala haluaa hänen tekevän niin. Itse en saarnaa, koska kohdallani en usko, että se toimisi, sen sijaan kerron mitä näen ja annan asioiden itse alkaa tpimia jos niin Jumala haluaa.
- puunjuuri
Ymmärrän ajatuksenne. Toisen vähätteleminen ei ole fiksua eikä siitä seuraa mitään hyvää. Itsekään en pidä ateisteista jotka ovat liian kiihkomielisiä ja näin loukkavat toisten tunteita. Mutta vaikka olenkin ns. kieltäjä, niin minullakin on tunteet ja minua loukkaa se että uskovaiset pitävät minun ajatusmaailmaa vahingollisena. Eikä tämä ole mitään ilkeilyä.
Enkä pidä lainkaan siitä että uskovaiset pitävät ateismia tuhoisana. En minä halua edustaa mitää tuhoa kenenkään silmissä. Maailmassa on muutenkin niin paljon tuhoa ja vääryyttä. Ja yhtä lailla uskontokin saa tuhoa aikaan. En nyt ala kilpailemaan kumpi on tuhoisampaa. Haluan kunnioittaa kaikkia samalla tavalla. Sitä paitsi haluan omalla käyttäytymisellä osoittaa, että ilman kristinuskon Jumalaakin ihminen voi rakastaa ja kunnioittaa toista. Siinä monet kristityt tekevät hirveän virheen, että eivät usko ateistin kykenevän mihinkään aitoon hyvään.- afterlife78;,;
Sinä olet ilmoittanut olevasi hyväntahtoinen toisia ihmisiä kohtaan, se on ainoa asia mitä ihmiseltä odotan oikeassa elämässä. Oli syy mikä tahansa ei niitä itsensä korottajia syystä mistä sitten kannata ottaa vakavasti, mitä yritän sanoa agressiivisesta ateismista on se, että eivät jätä meitä rauhaan netissä hetkeksikään, mutta muuten en juuri välitä mitä ihmiset minusta ajattelevat, ei kannata sinunkaan välittää. Peace :)
- totuus kirvelee
Minä olen eri mieltä "afterlifen" kanssa.
Totta hitossa sillä on väliä jos ihmiset uskovat hölynpölyyn. Totta hitossa se ansaitsee kunnon naurut kun täällä peräpohjolassa hartaasti julistetaan pronssikautisen palestiinan mytologiaa.
Ne sadut eivät tule auttamaan meitä multiresistenssejä viruksia vastaan. Rukoikset eivät tule muuttamaan asteroidien lentoratoja. Mielikuvitusystäväsi ei tule ratkaisemaan kasvavan populaation tuomia ongelmia tai ilmastomuutosta.
Siksi on aika saada ihmiset heräämään todellisuuteen ja hylkäämään ne vanhat sadut. Hetken se kirpaisee, sitten jo helpottaa.- afterlife78;,;
Siis mistä olet eri mieltä. Sinähän olet juuri saarnaava ateisti mistä kerroin ja kyllä voit olla eri mieltä siitä kuinka kannattavaa on ilmiö nimeltä agressiivinen ateismi, mutta minulle kuullostat samalta kuin Jehovan todistajat lapsuudessani, kun olin täysi ateisti. Ei noi jutut mitään muuta, aiheuttavat vaan ärsyyntymistä, kuten useille jehovat.
- syntinen
Jumala pitää koko maailmankaikkeuden toiminnassa, ja on sen myös luonut,
joten kyllä kaikki ihmiset tarvitsevat Jumalaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?741410Tumman vihreä mercedes
Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,13957Miksi tällainen pelottaa ja aiheuttaa joillakin ärtymystä?
"Sitoudun ystävien ja kollegoiden kanssa puuttumaan seksistisiin vitseihin ja vähättelyyn. Sanon ääneen, kun jokin ei ol79882Käyttäkää kumia kajaanilaisten naisten kanssa
Elkää ottako riskiä ilman kumia kun saattaa käydä niin että sinusta tuleekin isä lapselle ja elättäjä molemmille.90818Tunnusmerkkejä Kaivatulle
Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt51704- 53654
Oletko nainen enää täällä?
En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv45605Pakkomielle
Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs47603Jymyuutinen: Suomen talous kasvaa hurjaa vauhtia
https://www.iltalehti.fi/talous/a/11fba8a8-a7fb-44f4-a58b-f129f6d5bdf5 Akavan pääekonomistin mukaan Suomen kokonaistuot134598Hurmasit sitten minut
kauneudellasi nainen ja kun sait minut rakastumaan itseesi muutuit ihan porsaaksi etkä välitä vartalostasi enää yhtään.50564