Kotivakuutus, pelkkä rakennus, maksimi omavastuu

JuhoJ

Haen kotivakuutusta omakotitalolle. Olisiko jollain vinkkiä sellaisesta vakuutusyhtiöstä, josta saisi vakuutuksen suurella omavastuulla? Ei siis irtainvakuutusta tms.

Oikeastaan ainoa asia johon vakuutusta tarvitsen on tulipalo. Varmaankaan pelkkää palovakuutusta yksikään vakuutusyhtiö ei tarjoa? Samoin omavastuu saisi olla mahdollisimman suuri, siis yli 1000e.

Em. ehdot eivät tietysti ole itsetarkoituksellisia, vaan haussa on vakuutus, jonka hinta olisi ehtojen myötä edullinen.

Kiitti

Juho

6

3382

Vastaukset 6

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Katsoin, että ainakin turva.fi tarjoaa myös vain rakennusvakuutusta, irtaimisto erikseen.

Samoin lahitapiola.fi (omavastuu 2000e suurin)
      160m2 talolle 1986 rakennettu:
      Rakennus ensimmäisen vuoden vakuutusmaksu 187,54 €
      Vastuuvakuutus 10,80 €
      Oikeusturvavakuutus 23,40 €
      Yhteenveto kodin vakuutuksen hinnasta 221,74 €

• Jestanjepulis

Lähes kaikki vakuutusyhtiöt tarjoavat kiinteistölle palovakuutusta. Pohjola, Fennia, Lähitapiola...

Paras paikka tiedustella asiaa on jokin vakuutusyhtiö (sic!).

• iffissä minulla

Itsekin olen nostellut noita omavastuita kun korjailen laitteiden hajoamiset tai uusin ne niiden ikääntyessä enkä maksata niitä muilla. Irtaimisto ei ole kovin arvokasta.
      Olen jo ikävä kyllä maksellut muiden remontteja ja kodinkoneiden uusimisia turhan pitkään.
      Autossakin on vain pakollinen liikennevakuutus 75 pros bonuksilla.

Oikeilla linjoilla olet JuhoJ, turha maksaa töppäilijöille ja henkilöille jotka vedättävät omat ja muiden maksamat rajat takaisin itselleen.

• JuhoJ

Kiitoksia vastauksista.
      Tosiaan, kyllähän tuo pelkkä palovakuutus isolla omavastuulla onnistuu useassakin paikassa, halvin oli 150 m^2 omakotitalolle alle 100e vuodessa. Tuossa ei tosiaan ole mitään muuta kuin palo- ja tulvavakutukset. Eli ei esim putkirikko yms.

Tiedän että moni on eri mieltä, mutta en keksi syytä vakuuttaa muuta. Ainoa jota "pelkään" on että talo palaa. Esim. vuototurvaa en tarvitse; patteriputkiston vuodon huomaa kyllä painesäiliöstä ja käyttövesivuodon siitä että vesipumppu käy turhaan. Murtovakuutusta mietin, mutta mielestäni pääsen halvemmalla (ja parempi turva) 200e valvontakameralla, joka lähetää kännykkään tarvittaessa hälyytyksen.

Noh, nämä nyt vain minun ajatuksia, varmasti monella vakuutukset ovat tarpeellisia.

Juho

• kissakalle

Valvontakamera tuskin korvaa omaisuutta jota vorot mahdollisesti ehtiessään vievät vaikka hälytys kännykkään tulisikin. Ja toivottavasti kamera toimii. Paljonko palvelu maksaa vuodessa?

• JuhoJ

Totta joo, vakuutus on tuossa tilanteessa ainoa tapa saada korvaus.
      Mutta siis ajatus on se, että kun hälyytys tulee, ehtii soittaa poliisit paikalle ja lähteä itsekin matkaan. Noh, toivottasti tuota ei koskaan tarvitse kokea..

Valvontakameran toimivuus ei ole ihan ammattilaatua, vaan 70e langaton kamera verkkokaupasta, mutta näyttää se toimivan. Ja liikenne kulkee adsl-purkin kautta, joka ei sekään tietysti oikeaa turvaa anna...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Anteeksi arkuuteni

Olen säälittävä, mitä tulee sinun kohtaamiseen. Tunnen vaan itseni todella epävarmaksi sun kanssa. Jos minun olisi pitän
      Ikävä
      49
      956
    2. Kuka melkein täysi-ikäinen hukkui?

Poliisin mukaan nuori oli lähes täysi-ikäinen. Ennen iltakuutta tulleen ilmoituksen mukaan ihminen oli joutunut mahdoll
      Iisalmi
      15
      848
    3. Perussuomalaisten kannatus nousi rytinällä Ylen tänään julkaisemassa tuoreimmassa gallup-kyselyssä.

https://yle.fi/a/74-20239449 Perussuomalaisilla hurja- ja ylivoimaisesti suurin nousu tässä uudessa Ylen gallupissa. Kyl
      Maailman menoa
      501
      788
    4. kenen näköinen

kaivattusi on ?
      Ikävä
      46
      717
    5. Mikä on ollut

Söpöintä välillämme?
      Ikävä
      42
      654
    6. Hyvännäköinen pakkaus

Olet hyvännäköinen pakkaus nainen.
      Ikävä
      37
      599
    7. Tykkäätköhän vielä minusta?

Yhtä paljon, kuin minä sinusta? Haaveissa ollaan kahdestaan, rauhassa ja lähennytään fyysisesti ja tutustutaan syvemmin
      Ikävä
      30
      596
    8. Vihervasemmistofeministinaisasianaiset

Tulevat tänne palstalle haukkumaan miehiä ja naljailemaan miehelle, kehuvat olevansa heitä parempia. Itse asuvat MIEHE
      Sinkut
      169
      536
    9. Olet ihana

Muru, sä oot ihana. Tunsitko sen sähkön meidän välillä kun oltiin ihan låhekkäin? 👩‍❤️‍👩❤️😼😘
      Ikävä
      37
      530
    10. Muistatko Mikkelin panttivankidraaman?

Uusi draamasarja järkyttävästä tapauksesta on tulossa. Tositapahtumiin perustuva sarja ammentaa vuoden 1986 Mikkelin pan
      Maailman menoa
      56
      487
    Aihe