Millaisen ihmisen kanssa narsisti pystyy elämään pienin oirein?

Ei-vakkari

Olen vaan käväisemassä täällä keskustelupalstalla, koska haluan saada mielipiteitä pohtimaani asiaan, joka liittyy parisuhteeseen.

Haluaisin tietää, että millainen ihmisen on sitten oikea elämään narsistin kanssa parisuhteessa niin suhde on molempien mielestä onnistunut? Millaisen ihmisen kanssa narsisti, pystyy elämään mahdollisimman pienillä oireilla? Ja kuinka kaukana tämä ihmistyyppi on narsistin ihannenaisesta/ihannemiehestä?

37

1735

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • "millainen ihmisen on sitten oikea elämään narsistin kanssa parisuhteessa niin suhde on molempien mielestä onnistunut? Millaisen ihmisen kanssa narsisti, pystyy elämään mahdollisimman pienillä oireilla? Ja kuinka kaukana tämä ihmistyyppi on narsistin ihannenaisesta/ihannemiehestä?"

Noh, Vakninin teksteistä on jotain löydettävissä kysymyksiisi...liittyen ns. uhreihin/narsistin kumppaneihin...

"Hän voi olla lähtöisin vahingollisesti toimineesta perheestä tai ympäristöstä - mikä saattoi luoda hänelle sen kokemuksen, että väärinkohtelu on "normaalia". Äärimmäisissä ja hyvin harvoissa tapauksissa uhri on masokisti, jolla on taipumus etsiä väärinkohtelua ja tuskaa."

http://www.healingeagle.net/Fin/Vaknin/abuse2.html

"Narsistit voivat olla onnellisesti naimisissa alistuvan, palvelevan, itseään vähättelevän, häntä jäljittelevän, heijastavan ja jatkuvasti avuliaan puolison kanssa. He pärjäävät hyvin myös masokistien kanssa. "

http://www.healingeagle.net/Fin/Vaknin/Survive.html

Että kaiketi narsisti on tyytyväinen jos voi kokea tuntevansa täysin hallitsevansa kumppaniaan...

Ja ehkä sitten todelliset masokistitkin saavat jotain kiksejä siitä että heitä kohdellaan huonosti...

Mutta noh, tää ny vaan tämmöstä muualta poimittua tietoa, asiaa pitäisi kysyä heiltä, jotka elävät tuollaisessa suhteessa, kummaltakin osapuolelta, kokevatko kummatkin osapuolet suhteensa onnistuneeksi ja toisensa itselleen "oikeanlaisiksi"...

• Ei-vakkari

• MrJuha82

Ite en kai hallitsisi kumppania jos mulla ois kumppani, mutta hallitsen koko maailmaa.
        Maailma on minun, sinun.

• 16+5

Ei tarvitse välttämättä olla masokisti vaan ehkä itsekin hieman persoonallisuushäiriöinen, jonka maailmankuva ja omakuva on vääristynyt. Itse elin narskun kanssa enkä todellakaan ollut mikään masokisti. Itsetuntoni vaan oli todella alhainen ja olin tottunut elämään sen kanssa.

• kulissia

Narsisti voi valita kumppanikseen myös toisen narsistin. Tällainen liitto on kuin liikesuhde, josta kumpikin hyötyy. Narsisti etsii sitten uhrinsa muualta, esim. muista perheenjäsenistä tai (sala)rakkaasta. Avioliitto on kulissiavioliitto ja pohjautuu yhteiseen sopimukseen omaisuuden, aseman tai vallan takia.

• "Narsisti voi valita kumppanikseen myös toisen narsistin. Tällainen liitto on kuin liikesuhde, josta kumpikin hyötyy. Narsisti etsii sitten uhrinsa muualta, esim. muista perheenjäsenistä tai (sala)rakkaasta. Avioliitto on kulissiavioliitto ja pohjautuu yhteiseen sopimukseen omaisuuden, aseman tai vallan takia."

Niin tiedä sitten onko se aviopuoliso välttämättä narsisti...kuvaamasi tilanne on myös löydettävissä myös Vakninin teksteistä, puhutaan ns. ensijaisista ja tois sijaisista lähteistä, aviopuoliso toimittaa ns. toissijaiseen lähteen roolia ja salarakkaat ensisijaisen lähteen roolissa...

"Toissijainen Narsistinen Lähde sisältää tavallisen elämän viettämistä (suuri ylpeyden aihe narsistille), turvatun olemassaolon (taloudellinen turvallisuus, sosiaalinen hyväksyttävyys, eteneminen) ja kumppaneiden hankkimisen.

Toissijainen NL sisältää myös puolison omistamisen, silmiinpistävän varallisuuden, luovuuden ja sen tuotteet, bisneksen hoitamisen, anarkistisen vapauden tunteen, oikeaan ihmisryhmään kuulumisen, kunniallisuuden, hyvämaineisuuden, menestyksen, sekä omaisuuden ja statussymbolien näyttämisen."

Ensisijainen Narsistinen Lähde (ENL) on huomio - sekä julkisesti (kuuluisuus, pahamaineisuus, julkisuus hyvässä tai pahassa) että yksityisesti (palvonta, ihailu, suosio, pelko, vastemielisyys). On tärkeä ymmärtää että mikä tahansa huomio - positiivinen tai negatiivinen - on Ensisijainen Narsistinen Lähde. Pahamaineisuus on yhtä hyvä kuin positiivinen kuuluisuus.

Narsistille hänen "saavutuksensa" voivat olla kuviteltuja, keksittyjä tai näennäisiä niin kauan kuin muut uskovat niihin. Vaikutelma on tärkeämpi kuin sisältö. Se mikä merkitsee, ei ole totuus vaan miltä ne vaikuttavat.

Ensisijainen Narsistinen Lähde sisältää - kuuluisuuden (hyvä tai paha) lisäksi - mystiikkaa (kun narsistia pidetään mysteerisenä), seksiä ja siitä saatua maskuliinisuuden, feminiinisyyden tai viriiliyden tuntua, vaurauden heijastamista ja vallan läheisyyttä (raha/tieto/kontaktit) - kaikki itsessään mysteerisiä ja kunnioitusta herättäviä"

http://www.healingeagle.net/Fin/Vaknin/NarSupply.html

Linkistä on myös löydettävissä myös tietoa siitä, että narsistit vähettelevät myös sitä toissijaista lähdettä(aviopuolisoa) Että jos hän olisi narsisti niin tuskin hän sietäisi vähättelyä/kritiikkiä/tarpeidensa tyydyttämättä jättämistä...

Eri asia on sitten jos kumppani on ns. ohutnahkainen narsisti joka taas on ihan jotain muuta kuin se narsisti(nph) josta täällä yleisimmin narsistina puhutaan...

• vanhaksi tulos

Olen vähän harkinnut eräänlaista molempia mahdollisesti hyödyttävää liittoa narsistin kanssa. En ole varma omasta narsismistani, koska minulla on jotain tunteita, ainakin huonoja ja pystyn kyllä myös ajattelemaan myötätuntoisesti, tuntuu vain ettei oma toimintani ole mitenkään aitoa, vaan johtuu opitusta moraalintajusta ja velvollisuudentunnosta, suorittamista siis eikä tule sydämestä. Nyt arveluttaa kuitenkin se kysymys, että VOIKO NARSISTIIN LUOTTAA millään tasolla tai missään asiassa, kun ainahan voi luvata mitä vaan?

• 15+13=?
        vanhaksi tulos kirjoitti:

Olen vähän harkinnut eräänlaista molempia mahdollisesti hyödyttävää liittoa narsistin kanssa. En ole varma omasta narsismistani, koska minulla on jotain tunteita, ainakin huonoja ja pystyn kyllä myös ajattelemaan myötätuntoisesti, tuntuu vain ettei oma toimintani ole mitenkään aitoa, vaan johtuu opitusta moraalintajusta ja velvollisuudentunnosta, suorittamista siis eikä tule sydämestä. Nyt arveluttaa kuitenkin se kysymys, että VOIKO NARSISTIIN LUOTTAA millään tasolla tai missään asiassa, kun ainahan voi luvata mitä vaan?

Olen pohtinut ihan samaa kysymystä omalla tahollani ja tullut johtopäätökseen että edes molemminpuolinen hyötysuhde ei onnistu narsistin kanssa ellen luopuisi omista arvoistani ja periaatteista. Narsistin pysyviä ominaisuuksia ovat vain jatkuva ihailun tarve ja saituus. Jos tarvitsen rakkautta, lämpöä, hellyyttä ja seksiä, narsisti pihtaa juuri näissä asioissa osoittaen kenen ehdoilla suhde toimii. Hän haluaa hallita ja alistaa, ja se sattuu!

• pakene
        vanhaksi tulos kirjoitti:

Jos joku tunnistaa narsistin narsistiksi, EI hän satavarmasti alkaisi sellaisen kanssa liittoutumaan.
        Herää epäilys, oletko koskaan ollut narsistin kanssa yksissä.
        Pako on ainoa keino selvitä narsistista ehjin nahoin niin henkisesti kuin fyysisesti.

• 12+8=?
        pakene kirjoitti:

Jos joku tunnistaa narsistin narsistiksi, EI hän satavarmasti alkaisi sellaisen kanssa liittoutumaan.
        Herää epäilys, oletko koskaan ollut narsistin kanssa yksissä.
        Pako on ainoa keino selvitä narsistista ehjin nahoin niin henkisesti kuin fyysisesti.

Mielestäni se, että nimimerkki "Vanhaksi tulos" harkitsee liittoa kertoo pikemminkin siitä, että hän on jo pahasti koukussa narsistikumppaniinsa. Liikaa optimismia ja empatiaa, varsinkin tuo ajatus luottamuksesta. Luottaminen vaatii avoimuutta ja rehellisyyttä, tähän narsisti ei kykene millään tasolla.

• 8+7

Hyväksikäyttösuhteessa. Suhde on narsisitille sopiva, jos nainen esim. hyväksyy, että narsistilla on muita naisia. Seksisuhteita. Ei välttämättä koko aikaa, mutta silloin tällöin. Kumppanin täytyy myös hyväksyä, että jos suhteeseen tulee lapsia, niin narsisti ei ota heistä vastuuta, kuin hetkittäin. Ne hetket eivät välttämättä ole silloin, kun apua eniten tarvitsisi, vaan silloin, kun narsistilla on selvä päivä.

Pitää tottua viesteihin ja soittoihin yöllä, jotka hän valehtelee piinaaviksi suomalaisasiakkaiksi. Täytyy tottus siis myös valehteluun. Valehtelua esiintyy sitten myös muissa asioissa. Narsisti ei ymmärrä, että valehtelu satuttaa.

Satunnaisten suojaamattomien kännipanojen vuoksi narsistia pitää viedä sukupuolitautitesteihin aika ajoin. Hänelle pitää painottaa, että jos pettää niin pettää kondomin kanssa, mutta hänen suojautumisestaan ei voi koskaan olla varma. Omalla kohdallani hän ei suojautunut kenenkään kanssa. Vaikka kovasti väitti näin tehneensä, mutta kysyin naisilta ja näin ei ollut.

Sellainen ihminen soveltuu narsistille, joka hyväksyy hiljaisesti monia täysin sekopäisiä asioita. Jos niitä riitelee tai paljastaa hänelle, että hän on jäänyt kiinni, niin narsu katoaa, pakenee tilannetta.

Narsulla on sitten useampi kuvio aina päällä, joten se draamakaan ei koskaan lopu. Hän saattaa kesämökillä perhejuhlissa, kesken kaiken käydä naimassa jotain kaveriasi. Ja se on hänelle vain jännittävää katsella, miten muut eivät tajua mitään.

Kaikenlaista tulee. Minusta ei ollut siihen, vaikka kovasti vuoden yritin.

• Saankos kysyä, miksi

"Minusta ei ollut siihen, vaikka kovasti vuoden yritin. "

Saankos kysyä, miksi sinä yritit?

• 14 + 9

"Millaisen ihmisen kanssa narsisti pystyy elämään pienin oirein?"

Sellaisen, joka ihailee häntä ja omistaa koko elämänsä hänelle. (Ei siis mikään terve suhde.)

Narsistinen mies ottaa yleensä vaimon, joka on pikemminkin kotiapulaienen tai palvelija, kuin puoliso. Tiedän useammankin sellaisen parisuhteen. Jos narsisti on nainen, parisuhteella ei ole yhtä selvää kaavaa, mutta sen olen pistänyt merkille, että narsistinaisten avioliitot hajoavat tavallista useammin.

• 17+5

"Saankos kysyä, miksi sinä yritit? "

Yritin aluksi siksi, että olin hyvin rakastunut. En ymmärtänyt olevani narsistin kanssa. Asioita alkoi tulemaan viikko kerrallaan esille. Me oltiin tuolloin muutettu jo yhteen. Meillä oli kaikinpuolin vahva suhde, kihlauduttu ja kaikki. Minut oli esitelty hänen suvulleen ja hän halusi naimisiin kanssani. En tajunnut aluksi, että hän valehteli kaikesta. Uskoin häntä.

Halusin nostaa hänet ylös, auttaa alkoholismissa ja kaikessa. Olla vahva, ymmärtäväinen ja parantava. Laittaa hänen elämänsä kuntoon. Tein kaikkeni. Koitin opettaa häntä olematta valehtelematta, pettämättä, juomatta, lyömättä, kuristamatta jne.

Olen luonteeltani vahva ja minulle on vaikeaa antaa periksi. Myöntää tappio, että en kyennyt häntä auttamaan. Kun jätin hänet, rakastin häntä enemmän, kuin koskaan. Hän jäi täysin riutuvana tuopin ääreen ja alkoi juomaan. Ei ollut mitenkään helppoa jättää häntä siihen.

Seuraavalla viikolla aloin auttamaan hänen entisiä uhreja. Niitä ketä hän oli kiusannut itsemurhan partaalle, käyttänyt seksuaalisesti hyväkseen. Kuuntelin heidän jutut ja aloin auttamaan. Vaihdoin leiriä, hänen auttamisesta, hänen uhrien auttamiseen.

• Miksi vaihdoit leir.

"Seuraavalla viikolla aloin auttamaan hänen entisiä uhreja."

Miksi vaihdoit leiriä? Oliko seura parempaa?

" Hän jäi täysin riutuvana tuopin ääreen ja alkoi juomaan."

: ). Miten dramaattisen kuuloista. Ei ole oikea narsisti, jos jäi naisen vuoksi riutumaan... ei narsistia naiset riuduta. Saattaa kyllä näyttää erehdyttävästi riutumiselta, vaikka tosiasiassa narsisti suree menetettyä materiaa... Narsistihan on uhrinsa kanssa siksi, että käyttää jotenkin uhria hyväkseen.

Oletko ihan varma, että tyyppi ei ollut vain alkoholisti ja läheisriippuvainen, ts. ohutnahkainen narsisti?

Paksunahkainen narsisti lähtee uusien tai jo viritettyjen uhriensa luo. Eikä narsisti antaudu autettavaksi. Narsisti on päällepäsmäri.

Oletko itse alkoholisti? Yleensä alkohlistikin on niin ylpeä, ettei näytä tuollaista alakanttista tilaa naiselle, joka on hänet jättänyt. I suppose. Toiselle alkoholistille ehkä näyttää.

• Miksi vaihdoit leir. kirjoitti:

: ). Miten dramaattisen kuuloista. Ei ole oikea narsisti, jos jäi naisen vuoksi riutumaan... ei narsistia naiset riuduta. Saattaa kyllä näyttää erehdyttävästi riutumiselta, vaikka tosiasiassa narsisti suree menetettyä materiaa... Narsistihan on uhrinsa kanssa siksi, että käyttää jotenkin uhria hyväkseen.

Oletko ihan varma, että tyyppi ei ollut vain alkoholisti ja läheisriippuvainen, ts. ohutnahkainen narsisti?

Paksunahkainen narsisti lähtee uusien tai jo viritettyjen uhriensa luo. Eikä narsisti antaudu autettavaksi. Narsisti on päällepäsmäri.

Oletko itse alkoholisti? Yleensä alkohlistikin on niin ylpeä, ettei näytä tuollaista alakanttista tilaa naiselle, joka on hänet jättänyt. I suppose. Toiselle alkoholistille ehkä näyttää.

"Oletko itse alkoholisti? Yleensä alkohlistikin on niin ylpeä, ettei näytä tuollaista alakanttista tilaa naiselle, joka on hänet jättänyt. I suppose."

Tuosta olen erimieltä, lähtöni jälkeen entinen aviopuolisoni pisti kaiken "ranttaliksi" joi rahansa, työpaikkansa, korttinsa yms...ja hakeutui katkolle, sieltä kuukaudeksi hoitoon...

valitettavasti vaan sen hoitoon hakeutumisen motiivina ei ollut raitistuminen vaan se, että palaisin takaisin...ettei sillä hoidojaksolla ollut merkitystä alkoholismista paranemisen kannalta...

Tämä vaan sivuhuomautuksena...alkoholisteihin liittyen, en ajattele entisen puolisoni olevan narsisti vaan sairastavan riippuvaissairautta nimeltä alkoholismi...joita potevia kutsutaan alkoholisteiksi...

Kaikki tilapäisesti veetutukseen tai eron jälkeiseen suruun juovat eivät ole alkoholisteja, mutta he jotka ovat niin tuskin ovat ylpeitä saati kykenisivät olemaan juomatta näyttääkseen jollein jotain...alkoholisoituneet kaverit ovat mukana "edistämässä" sairautta, kun yhden rahat loppuu, juodaan toisen rahat...Alkoholistin juominen on pakonomaista, oli tilanne mikä hyvänsä...juodaan niin iloon kuin suruunkin...

• MrJuha82
        Miksi vaihdoit leir. kirjoitti:

Ite en rupia koskaan alkoholistiksi koska mulla on ylpeähkö luonne.
        Toisaalta oon työtön eläkeläinen, mutta en näe siinä itteäni epäonnistujana.

• Tuota tuossa itsekin

"Alkoholistin juominen on pakonomaista, oli tilanne mikä hyvänsä..."

Tuota tuossa itsekin ajoin takaa. Oma narsistinikin, joka on myös alkoholisti, joi kuin saavi kun meidän suhteemme päättyi ja pitkään sen jälkeen. Hän vähensi väliaikaisesti silloin, kun meidän suhteemme alkoi ja vielä muutaman kuukaudenkin ajan, kun aika meni rattoisasti minua pyöritellessä... Sitten kun toimeni alkoi, hänelle jäi aikaa juomiseen entistä enemmän, paha mielikin kasvoi kasvamistaan. Impulsiiviset kohtaukset tihenivät. Lopulta ei ollut enää mitään tehtävissä... juominen vei miestä ja mies juomista...

Hän oli juonut pitkään jo edellistä suhdettaan, kun me tapasimme. Sain tietää jälkeenpäin. Edellisen suhteen aikana hän joi yleiseen harmiin ja muuhun sellaiseen. Onhan siellä kaveripiirissäkin aina niitä tapahtumia, joihin pitää juoda. Kertakaikkiaan jonkun vanha isäkin kuoli joskus... Ja joku syrjähyppy tuli hakatuksi uudessa suhteessaan, jonkun lapsi sairasti, jonkun äiti kuoli, syitä loputtomiin. Tuttuja riittää ja piireissä aina jollekin tapahtuu jotain. Jos ei tapahdu, haetaan lisää tuttuja ja uusia tuttuja, niin johan tapahtuu...

Siinä sitä vuodatusta taas oikein sydämen kyllyydestä : \.

• 15+15

"Miksi vaihdoit leiriä? Oliko seura parempaa?"

Kyllä oli parempaa alkaa auttamaan ihmisiä, mitä tukea ihmistä, joka kaikki päivät pitkät loukkasi toisia. Narsisti löysi entisen uhrinsa ja kaksi uutta noin viikon sisällä. Ei hän jäänyt minuun perään kovin pitkäksi aikaa, mitä nyt tekstaa vieläkin rakastavansa. Tiedän, että olin paras hyväksikäytettävä koskaan, mitä hänellä oli. Työskentelin hänen yrityksessäänkin paremmin, mitä edelliset uhrit.

En ole alkoholisti, ollut koskaan, vaan urheilija. Minun itsetuntoni kesti sen yhden paskabaarin haukut ja juoppoköörit. Ei vaikuttanut minuun millään tavalla. Muihin uhreihin vaikutti ja paljon.

Minua hän ei saanut rikki, en tukehtunut hänen kuristukseen, tai jäänyt kiinni seksileikkihin. En uskonut valheisiin. Hän on paskiainen ja hänelle on täysin oikein, että vaihdoin leiriä, että nainen kuka hänen elämässään oli hänelle paras, siirtyi tekemään hyväntekeväisyyttä.

Olen ainoa nainen hänen elämässään, jonka perässä hän konttaa, kun näkee. Valitettavasti en voi kuitenkaan koskaan antaa anteeksi sitä, mitä hän teki haavoittuneessa asemassa olleille naisille. Kuinka hän heitä hakkasi ja vuosia raiskasi baari-iltojen päätteeksi.

Minun ylpeys ei anna periksi, että narsua enää hoitaisin ja sen se tietää itsekkin ja on käärmeissään.

• Kirjoitit aiemmin

Kirjoitit aiemmin, että rakastit häntä enemmän kuin koskaan silloin, kun jätit hänet. Minne sait laitettua sen rakkautesi? Itse en saanut sitä sullotuksi minnekään. Näin on ollut näreet.

Ei minunkaan itsetuntoani eikä mitään muutakaan tuntoa paskabaarien ihmiset ole heiluttaneet. Oma rakkauteni siihen surkeaan luuseriin veti minut maihin...

Koen itse olleeni juuri ja nimenomaan erittäin haavoittuvainen silloin kun olin hänen kanssaan. Syitä oli monia.

Minä taas en usko baari-ihmisten haavoittuvuuteen. Ajattelen heidän olevan ihmisinä kokonaan kuin mieltä vailla. Ajelehtivia, itseään koskaan edes löytämättömiä. Ei kukaan jää baareihin, jos on hajuakaan ihmisenä olemisesta. En usko baari-ihmisten haavoittuvan edes kuten muiden. Heillä ei ole henkistä arsenaalia moiseen.

En tietenkään hyväksy väkivaltaa, mitä tämäkin kaveri muodossa tai toisessa aina mukanaan kantaa.

Raiskata tämän ei sensijaan ole juurikaan tarvinnut. Naiset riippuvat sen lahkeissa. Eivätkä aina odota edes ravintolaillan päättymistä antautuessaan seksileikkeihin. Onhan ravintoiloissa vessat.

• Vielä tahdot kertoa

"Olen ainoa nainen hänen elämässään, jonka perässä hän konttaa, kun näkee. "

Vielä tahdot kertoa, että olet ainoa nainen... jossain asiassa. Kerroit aiemmin, että olit paras hyväksikäytettävä koskaan, teit hyvää työtä hänen firmassaan. Konttaa siis sen hyödyn perässä...

"Valitettavasti en voi kuitenkaan koskaan antaa anteeksi sitä, mitä hän teki haavoittuneessa asemassa olleille naisille."

" Kaikenlaista tulee. Minusta ei ollut siihen, vaikka kovasti vuoden yritin. "

Ulkoistat kaltoinkohtelun muihin, että sinun ei itsesi tarvisisi kärsiä tuskaa huonosta kohtelusta.

Minä kärsin aikoinani sen minkä kärsin ja vaadin häntä ottamaan välittömästi vastuun karmeasta käytöksestään. Tein hänelle tiettäväksi, että minua ei ollut kohteleminen tuollatavoin.

Pakosta tulee mieleen, että et piitannut hänen tekemisistään. Itse en rakkaudessani olisi kyennyt kohtaamaan hänen hutsukoitaan, saatika juttelemaan leppoisasti heidän panosistaan. Sinulta tuokin on onnistunut?

Mahtoiko suhteenne sitten olla kuitenkin perustuksiltaan työkaveruutta?

• 11+14

Ei se minun rakkaus pitkään aikaan mihinkään mennytkään. Ajattelin häntä päivittäin ja olin ihan maissa. Niinä heikkoina hetkinä mitä koin ja koen vielä joskus nytkin ajattelen sellaisia asioita, että kuinka monessa oikeudenkäynnissä hän on ollut isohkoja suomalaisia yrityksiä vastaan, kuinka hänet on tuomittu vilpillisestä yritystoiminnasta nimekkäitä yrityksiä vastaan, kuinka hän kohtelee työntekijöitään(huonosti), sukulaisia, rinnakkaisia panosuhteita, olematonta ehkäisyä, sitä että hän löi minua nyrkillä päähän ja jouduin viikoksi sänkyyn.

Lähinnä miettimällä mitä hän ehti vuoden aikana minulle tehdä, pääsen eroon rakkaustuntemuksista.

Minun tuntemani henkilö kyllä harrasti vessaseksiä. Tyypillistä hänelle, mutta ei todella minun makuun. Raiskaamisella tarkoitan sitä, että hänellä on tapana soitella panoilleen keskellä yötä, päivää ja vihaisesti kysyä, missä henkilö on. Tämän jälkeen hän vaan ryntää naisen(uhrin) asunnolle, panee ja katoaa. Kieltää koskaan siellä käyneensäkkään.

Hänestä oli vaikea päästä irti. Onneksi nyt olen jo kuivilla. Tiedän, että hän taka-töölöläinen ei ole. Siellä se käy kiusaamassa melkeen joka päivä.

• Minäkin pidän tuota

"Raiskaamisella tarkoitan sitä, että hänellä on tapana soitella panoilleen keskellä yötä, päivää ja vihaisesti kysyä, missä hen"

Minäkin pidän tuota jonkin sortin raiskaamisena... Tuollaista minunkin tyyppini tekee. Eikä niissä ravintoloissa tarvitse aina mennä vessaankaan... onhan siellä pöydissä ne kansilevyt... peittävät hiukan edes. Eikä aina tarvita kansilevyjäkään, jos esim. minä sattuisin istumaan toisella puolella, niin siitä sitten vaan...

Seksuaalista väkivaltaahan se on. Samoin sellainen lääppiminen ilman lupaa, mitä tekee myös. Käsi käy nopsaan tietyissä paikoissa, ei edes katsekontaktia juurikaan luo. Sen verran vilaisee, että yrittää ottaa haltuun ohimennen minun mieleni...

Tällaisesta keskustelusta ja mielipiteistä joutuu vaan helposti väittelyyn täällä palstalla. Joidenkin mielestä ei voi valittaa, jos suostuu tapaamaan tyyppiä, joka kohtelee noin.

Sinä ymmärrät kuitenkin, että rakastunut mieli on äärimmäisen taipuisa, mitä tulee rakkauden kohteeseen. Ja sitä narsisti käyttää hyväkseen.

Samoin muuten pidän jonkin sortin raiskaamisena sitä, että lupaa olla rakastava ja rakastaa... ollaan yhdessä ja uskollisina loppuun asti. Ja sitten kaikki katkeaa muutamiin hippoihin, kun hippaemäntiä pitää viihdyttää, muusta viis.

• 18+14=?

Millaisen ihmisen kanssa narsisti pystyy elämään pienin oirein?

Ihminen, jolla ei ole aikuisen tunne-elämää, ja joka tavoittele yhdenvertaista ja vuorovaikutuksellista tunnesuhdetta lapsen kanssa.

• Sun kokemukset narsistista parisuhteessa VAIKIA?
        Ootko täysin toipunut vielä 18 14??

• mahdollista se on

narsisti pystyy elämään vain hänet täysin hyväksyvän kanssa eli äitinsä
      kyllä narsistin tunnistaa yleensä ihan ensimäisellä kerralla tavasta jolla puhuu, siinä on ylemmyydentunnetta ja varautuneisuuttam yritäpä jututtaa narsistia niin huomaat

• MrJuha82

Olen varautunut, ujo.
        En narsku ahahahahah

• näin se menee

Joo esität avutonta pikkulasta ja saat koukkuun jonkun läheisriiippuvaisen hoitajatyypin äidiksesi.

• MrJuha82

Kuka? minäkö?
        Mistä niin päättelet?
        Enhän mä edes etsi kumppania itelleni.
        Jos tulisiki kohdalleni, niin ei tämmönen työkyvytön eläkeläinen jaksa tehdä mitään duunia.
        Ei kai kukaan huolisikaan minua, kun minä en tee mitään töitä.

• rikkoNainen
        MrJuha82 kirjoitti:

Kuka? minäkö?
        Mistä niin päättelet?
        Enhän mä edes etsi kumppania itelleni.
        Jos tulisiki kohdalleni, niin ei tämmönen työkyvytön eläkeläinen jaksa tehdä mitään duunia.
        Ei kai kukaan huolisikaan minua, kun minä en tee mitään töitä.

Ei. Ei kukaan sua tarkoittanut. *hohhoijaa*

• raaka peli

No, mitä ite oon kattellu, niin B-ryhmän häiriöisten(lähinnä narsistinen persoonallisuushäiriö, sosiopatia, psykopatia) miesten naisystävät on yleensä luonteeltaan mukavia, melko nättejä naisia. Tavallista näillä naisilla on sellainen kiltti, mutta ei arka ja sosiaalinen, joskaan ei yltiösosiaalinen luonne.
      Nämä naiset tuntuvat sietävän narskun oikkuja ja tuntuvat antavan kaiken anteeksi, myös sellaiset asiat, joita ei kenenkään täyspäisen voisi kuvitella antavan anteeksi. Nämä naiset voivat suostua lapsentekoon miehen kanssa, josta on paljastunut jokin sellainen piirre, että miehen kanssa ei kannattaisi missään tapauksessa muuttaa yhteen.
      Yleensä nämä naiset ovat stereotypisiä esimerkkejä narsistin hoviin kuuluvasta myötäilijästä ja he ovat miehen kanssa lähes kaikesta samaa mieltä ja myötäilevät miehen puheita. He ovat miestään kohtaan kannustavia ja jossain määrin näyttäisivät jopa avoimesti ihailevan miestään. Tukevat miestään kaikessa ja mikäli mies töpeksii, tai jopa rikkoo lakia, nainen ei näe miehen tehneen mitään väärää, vaan on täysin miehen tukena. Esimerkkinä voisin pistää tilanteen, että eräs sosiopaattimies levitti toisesta miehestä täysin ilman, että toinen mies olisi mitenkään sosiopaattia provosoinut, valheellisia huhuja, joiden takia tuo toinen mies pahoinpideltiin, niin sosiopaatin muija näki pahoinpidellyn syyllisenä tapaukseen.
      Miehen valehtelut ja naiseen kohdistuvat kaltoinkohtelut eivät tällaista naista haittaa, vaan he "ymmärtävät" miehen toiminnan.
      Nainen pyrkii myös peittelemään miehen häiriintynyttä toimintaa ja näyttäisi selvästi häpeävän sitä ja varovan, ettei miehen todellinen luonne tule ulkopuolisten tietoon. Nainen siis pyrkii ylläpitämään narsistin kaunista kuorta aivan oma-aloitteisesti.
      Narsistimiehen kanssa asuvat naiset eivät myöskään koskaan pidä miestään narsistina, vaan he paremminkin näkevät miehen kanssa ongelmiin joutuvat ulkopuoliset henkilöt narsisteina.
      Minusta narsistimiesten pitkäaikaisiksi kumppaneiksi ja lasten äideiksi ajautuvat naiset ovat persoonallisuudeltaan yleensä huomattavan samankaltaisia keskenään, mutta en pidä tuon naistyypin edustajia narsistisina naisina, joskin kuitenkin näen heidät huonoitsetuntoisina ja epäitsenäisinä. Niin ja ovathan he yleensä myös aika epätoivoisia pariutumaan ja aika helposti narsistimiehen vietävissä. Suhdekin etenee yleensä epätavallisen nopeasti saman katon alle, vuoden sisällä joka kerta.

Ja kyllä, kaikki tietämäni toistakymmentä narsistimiestä ovat parisuhteessa ja keskenään suhteellisen samanlaisten naisten kanssa.

• alamaisia

Hienoa analyysiä, johon lisäisin vielä sen seikan, että näillä valikoituneilla naisilla ei useinkaan ole riittävää elämänkokemusta, jonka avulla pystyisivät analysoimaan narskun toimintaa. Ovat manipuloitavissa täysin. Usein suojatuissa oloissa kasvaneita, tunnollisesti ja moitteettomasti ja kiltisti koulunsa ja elämänsä suorittaneita, tietyllä tavalla kunnianhimoisia naisia, joille on vielä tärkeää elää yhteiskunnan normien mukaan ja heillä on usein idealisoitu kuva maailmasta.
        He ovat saattaneet elää narsistisissa perheissä lapsuutensa, joten se väärinkotelu voi tosiaan tuntua normaalilta heistä eivätkä he sitä saata edes huomata.
        Narsistihan on niin taitava valehtelemaan ja manipuloimaan, ettei välttämättä puolisolle edes paljastu ennenkuin aiheuttaa toimillaan täydellisen romahduksen.
        Niinkauanhan asiat ovat hyvin kun narskulla on jotain hyödynnettävää uhristaan.

• raaka peli
        alamaisia kirjoitti:

Hienoa analyysiä, johon lisäisin vielä sen seikan, että näillä valikoituneilla naisilla ei useinkaan ole riittävää elämänkokemusta, jonka avulla pystyisivät analysoimaan narskun toimintaa. Ovat manipuloitavissa täysin. Usein suojatuissa oloissa kasvaneita, tunnollisesti ja moitteettomasti ja kiltisti koulunsa ja elämänsä suorittaneita, tietyllä tavalla kunnianhimoisia naisia, joille on vielä tärkeää elää yhteiskunnan normien mukaan ja heillä on usein idealisoitu kuva maailmasta.
        He ovat saattaneet elää narsistisissa perheissä lapsuutensa, joten se väärinkotelu voi tosiaan tuntua normaalilta heistä eivätkä he sitä saata edes huomata.
        Narsistihan on niin taitava valehtelemaan ja manipuloimaan, ettei välttämättä puolisolle edes paljastu ennenkuin aiheuttaa toimillaan täydellisen romahduksen.
        Niinkauanhan asiat ovat hyvin kun narskulla on jotain hyödynnettävää uhristaan.

Olen tuosta narsistin naisystävien kokeneisuudesta hieman eri mieltä kanssasi. Kun alunperin joskus 13-14-vuotta sitten tutustuin narsismiin, psykopatiaan ja persoonallisuushäiriöihin, tulin jonkin ajan päästä siihen tulokseen, että narsistin naisystävät ovat sellaisia kokemattomia, kuten sinä kuvailit. Olen kuitenkin joutunut muuttamaan mielipidettäni tässä asiassa aika voimakkaasti ja olen tällä hetkellä siinä käsityksessä, että mitä kokeneempia naiset ovat, sitä helpompia uhreja he ovat narsistille.
        Kaikista vahvimmin parisuhdemarkkinat ovat narsistien hallussa sellaisten neli-viisikymppisten, kerran pari eronneiden naisten keskuudessa.
        Nuorilla parikymppisillä naisilla kokemattomuus on varmastikin suuri syy pariutumiseen narsistin kanssa, mutta keski-ikäisillä naisilla syy narsistin kanssa pariutumiseen on kokemuksen vääristämä maailmankuva ja mieskäsitys. Etenkin eronneet naiset tuntuvat näkevän narsistin stereotypisenä miehenä ja valitsevat sitten sen tutun ja turvallisen lähinnä omaa mies stereotypiaa olevan miehen.
        Jouduin muutama vuosi sitten seuraamaan sivusta 30-45-vuotiaiden naisten kilpailua nelikymppisestä narsistimiehestä. Mies oli ihan tavallisen näköinen, ei mikään erityisen komea, ei myöskään rikas, vaan alempaan keskiluokkaan kuuluva työssäkäyvä henkilö. Noh, istuihan se mies kunnanhallituksessa keskustan jäsenenä.
        Mies oli eronnut kaksi vuotta aikaisemmin, kun vaimonsa oli jättänyt ja kaikki lähitienoon ja miehen laajan tuttavapiirin vapaat ja varatutkin naiset kilpailivat miehestä. Mies kävi naisia vuoronperään läpi kylmästi ja jätti naisen toisensa jälkeen, asui hän yhdessäkin jokusen kanssa. Vannoi aina rakkauttaan kullekin.
        Lopulta mies päätyi yhteen ulkonäöltään todella kauniin ja itseään yli kymmenen vuotta nuoremman naisen kanssa ja jäi siihen suhteeseen.

Koulutukseltaan narsistien naisystävät ovat olleet suurimmaksi osaksi peruskoulun ja ammattikoulun seiskan-kasin-papereilla läpikäyneitä semi-kunnollisia naisia. Jokunen lukio-AMK-pohjalla ja yliopistopohjalla oleva on myös.

Sen verran voisin vielä noista narsistien naisista kirjoittaa, että noissa jutuissa toistuu sellainen, että nainen yrittää ikään, kuin kesyttää miestä ja muuttaa miestä paremmaksi ja nainen myös puhuu kovaan ääneen saavutuksestaan, kuinka mies on muuttunut parempaan suuntaan ollessaan juuri hänen kanssaan suhteessa.

• raaka peli
        raaka peli kirjoitti:

Olen tuosta narsistin naisystävien kokeneisuudesta hieman eri mieltä kanssasi. Kun alunperin joskus 13-14-vuotta sitten tutustuin narsismiin, psykopatiaan ja persoonallisuushäiriöihin, tulin jonkin ajan päästä siihen tulokseen, että narsistin naisystävät ovat sellaisia kokemattomia, kuten sinä kuvailit. Olen kuitenkin joutunut muuttamaan mielipidettäni tässä asiassa aika voimakkaasti ja olen tällä hetkellä siinä käsityksessä, että mitä kokeneempia naiset ovat, sitä helpompia uhreja he ovat narsistille.
        Kaikista vahvimmin parisuhdemarkkinat ovat narsistien hallussa sellaisten neli-viisikymppisten, kerran pari eronneiden naisten keskuudessa.
        Nuorilla parikymppisillä naisilla kokemattomuus on varmastikin suuri syy pariutumiseen narsistin kanssa, mutta keski-ikäisillä naisilla syy narsistin kanssa pariutumiseen on kokemuksen vääristämä maailmankuva ja mieskäsitys. Etenkin eronneet naiset tuntuvat näkevän narsistin stereotypisenä miehenä ja valitsevat sitten sen tutun ja turvallisen lähinnä omaa mies stereotypiaa olevan miehen.
        Jouduin muutama vuosi sitten seuraamaan sivusta 30-45-vuotiaiden naisten kilpailua nelikymppisestä narsistimiehestä. Mies oli ihan tavallisen näköinen, ei mikään erityisen komea, ei myöskään rikas, vaan alempaan keskiluokkaan kuuluva työssäkäyvä henkilö. Noh, istuihan se mies kunnanhallituksessa keskustan jäsenenä.
        Mies oli eronnut kaksi vuotta aikaisemmin, kun vaimonsa oli jättänyt ja kaikki lähitienoon ja miehen laajan tuttavapiirin vapaat ja varatutkin naiset kilpailivat miehestä. Mies kävi naisia vuoronperään läpi kylmästi ja jätti naisen toisensa jälkeen, asui hän yhdessäkin jokusen kanssa. Vannoi aina rakkauttaan kullekin.
        Lopulta mies päätyi yhteen ulkonäöltään todella kauniin ja itseään yli kymmenen vuotta nuoremman naisen kanssa ja jäi siihen suhteeseen.

Koulutukseltaan narsistien naisystävät ovat olleet suurimmaksi osaksi peruskoulun ja ammattikoulun seiskan-kasin-papereilla läpikäyneitä semi-kunnollisia naisia. Jokunen lukio-AMK-pohjalla ja yliopistopohjalla oleva on myös.

Sen verran voisin vielä noista narsistien naisista kirjoittaa, että noissa jutuissa toistuu sellainen, että nainen yrittää ikään, kuin kesyttää miestä ja muuttaa miestä paremmaksi ja nainen myös puhuu kovaan ääneen saavutuksestaan, kuinka mies on muuttunut parempaan suuntaan ollessaan juuri hänen kanssaan suhteessa.

Kunnanvaltuustossa, eikä kunnanhallituksessa, korjaan.

• lottamari.

Narsisti kyllä pystyy elämään kenen kanssa vaan, mutta narsistin kanssa ei kenenkään terveys kestä. Ei kannata ajatellakaan suhdetta naristiin vaan pysyä kaukana erossa. Narsistin kanssa suhde ei koskaan onnistu ja kärsijänä on aina narsistin uhri ei narsisti. Ei pidä ajatella, että olisi olemassa joku tietty luonnetyyppi, joka pärjää narsistin kanssa, narsisti rikkoo aina uhrinsa.

• raaka peli

Jos puhutaan erityisesti narsistisesta persoonallisuushäiriöstä, niin noista henkilöistähän yli puolet, tai jotain kaksi kolmasosaa on nuoresta iästä lähtien suurimman osan elämästään yhden kumppanin kanssa, eivätkä edes petä kumppaniaan.
        Loput 30-40% noista tapauksista ovat parantumattomia pelimiehiä, kuten ovat myös kaikki psykopaatit.

• 9+8=?

"Ei pidä ajatella, että olisi olemassa joku tietty luonnetyyppi, joka pärjää narsistin kanssa, narsisti rikkoo aina uhrinsa".

Voihan narsisti rakentaa suhteen esim. maksulliseen naiseen ja käyttää hänen palvelujaan vuosikymmeniä ilman pahempia säröjä. Tilanne on molemminpuolin win-win.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies

Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?
      Ikävä
      62
      1223
    2. Tumman vihreä mercedes

Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,
      Hyrynsalmi
      11
      890
    3. Miksi tällainen pelottaa ja aiheuttaa joillakin ärtymystä?

"Sitoudun ystävien ja kollegoiden kanssa puuttumaan seksistisiin vitseihin ja vähättelyyn. Sanon ääneen, kun jokin ei ol
      Maailman menoa
      75
      815
    4. Käyttäkää kumia kajaanilaisten naisten kanssa

Elkää ottako riskiä ilman kumia kun saattaa käydä niin että sinusta tuleekin isä lapselle ja elättäjä molemmille.
      Kajaani
      84
      659
    5. Rakastan sinua

Päivä päivältä enemmän 🥰 Miehelle.
      Ikävä
      53
      634
    6. Pakkomielle

Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs
      Ikävä
      46
      564
    7. Tunnusmerkkejä Kaivatulle

Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt
      Ikävä
      35
      560
    8. Oletko nainen enää täällä?

En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv
      Ikävä
      36
      534
    9. Jymyuutinen: Suomen talous kasvaa hurjaa vauhtia

https://www.iltalehti.fi/talous/a/11fba8a8-a7fb-44f4-a58b-f129f6d5bdf5 Akavan pääekonomistin mukaan Suomen kokonaistuot
      Maailman menoa
      116
      515
    10. Hurmasit sitten minut

kauneudellasi nainen ja kun sait minut rakastumaan itseesi muutuit ihan porsaaksi etkä välitä vartalostasi enää yhtään.
      Ikävä
      43
      513
    Aihe