Onnellisena syrjäytyneenä.

100%:n erakko

En valita vaikka olen syrjäytynyt kaikin mahdollisin tavoin.

Miten aloitin tietoisen syrjäytymiseni?

Ensin aloin keräämään rahaa että voisin sanoa itseni irti työpaikastani.

Sitten otin avioeron ja samaan aikaan otin sen lopputilin.
Koska tuli avioero ja kakarat jäivät muijjalle,muutin kauaks entisistä ympyröistäni.
Lapsista nuorin oli 17v.joten en kauaa joutunut maksamaan elatusapua.

3kk:n karenssin jälkeen sain ansiosidonnaista päivärahaa.Nyt työmarkkinatukea.

Muutto toiselle paikkakunnalle merkitsi myös sitä että kaikki entiset ystävyyssuhteet katkesi.
Sukulaiset eivät ymmärtäneet avioeroani joten myös he jättivät minut oman onneni armoille.

Vaihdoin puhelinnumeroa ja tein uudesta numerosta salaisen.
Osoitteeni on tietenkin myös salainen.

Luonani ei ole kolmeen vuoteen käynyt kukaan.Ihanaa!!
Saan olla rauhassa,luonnon helmassa jossa seuranani on vain linnut,jänikset,peurat ja oravat.

En edes omista juuri nyt autoa,vain polkupyörän jolla käyn kesäisin kaupassa.Talvisin kävelen 5km.
Kohta joudun sen auton kuitenkin hommaamaan koska harrastukseni vaatii sitä.

Miten päiväni kuluu?
Lueskelen kirjoja tai netistä juttuja.Katselen TV:tä ja filmejä.Verstaalani väsäilen kaikenlaisia.Korjailen ruohonleikkuukoneita joita haen kaatopaikalta.Korjailen vahoja kodinkoneita ja perämoottoreita.
Kuljeskelen luonnossa kamerani kanssa.Teen ruokaa antaumuksella.

Olen 100% prosenttisesti syrjäytynyt enkä vaihda sitä koskaan pois.

10

371

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oma valinta

      Et pidä yhteyttä edes lapsiiisi? No ihan mukavalta tuntuu: pääasia, että koet itse, että elät onnellista elämää.

      • -Eimikääsyrjäytynyt-

        Olet vain ihminen. Me kaikki olemme.


    • lkuhariö

      mnäkin halluaissin eläää nnoiin

    • iuuhihouhoih

      kunhan olisit vielä omavarainen niin ettei muut joutusi sinua elättämään, perke_le..

      yksi sinun elättäjäsi.. ja vittuuntunut siitä = firma ja minä olemme muuttamassa
      kaltaistesi takia viroon

      • aloittajalta

        Olen kohta eläkeläinen joten siihen loppuu myös työmarkkinatuki.
        En siis ole silloin enää myöskään yhteiskunnan elätti ja enhän ole ollut sitä muutenkaan,koska olen käyttänyt myös säästöjäni.


    • ihanvain

      Ihan mielenkiintoista kuulla. Monet tutkimuksethan osoittavat, että sosiaalisilla suhteilla on suuri merkitys ihmisen hyvinvointiin ja terveyteen, ja että yhteiskunnasta syrjäytyminen altistaa jos jonkinmoisille ongelmille. Nuo harrastukset tietenkin edistävät terveyttä, ja se että olet oikeasti kiinnostunut jostakin. Tilanne olisi varmaan oikeasti huono, jos et olisi kiinnostunut mistään ja istuisit vain neljän seinän sisällä jahkailemassa ja jossittelemassa. Syrjäytyneethän useimmiten joutuvat byrokratian rattaisiin eivätkä lopulta enää jaksa yrittää saada töitä/muodostaa uusia ihmissuhteita/opiskella ja päätyvät elämään yhteiskunnan ulkopuolella. Yleensä silloin kuvaan astuvat päihteet ja niiden liikakäyttö.
      Kuulostaa myös oudolta ja ihmeelliseltä että elit "tavallisen pulliaisen" elämää ensin, tein täyskäännöksen etkä kaipaa ketään etkä mitään vanhasta elämästäsi. Olitko ikinä kiintynyt ihmisiin jotka kuuluivat elämääsi? Et ainakaan kuulosta siltä.

      Mutta mikäs tuossa, toivottavasti lapset vaan ymmärtävät olla kaipaamatta etkä elä kenenkään siivellä.

    • Ihmetyttää vähän

      No voisit nyt kuitenkin lapsiesi kanssa olla tekemisissä. Vielä kun et ainakaan kirjoituksesi perusteella minkään päihde- tai mielenterveysongelman vuoksi erakoitunut. Ja tuskinpa lapsesikaan ovat tehneet sinulle mitään niin pahaa ja anteeksiantamatonta, ettet voi/pysty sen vuoksi olemaan heidän kanssaan väleissä? Vai koetko heidän olemassaolonsa jo niin vastenmielisenä, että olet valinnut noin?
      Muutenhan tuo kuullostaa kyllä kivalta elämäntavalta.

    • kotikokkinen

      Enpä sanoisi aloittajaa syrjäytyneeksi.
      Tuohan on elämäntapa.

      Syrjäytyneeksi koen aivan toisenlaiset ihmiset. Alkoholistit ja aineiden käyttäjät.
      osittain myös ne,jotka tietoisesti käyttävät systeemiä väärin vain saadakseen addiktionsa toteutettua.Mielenterveys voi aiheuttaa syrjäytymisen joko itse sairauden vuoksi, tai siihen käytettyjen lääkkeiden vuoksi.
      Rikolliset,jotka eivät ole tajunneet olevansa osa systeemiä vaan käyttävät sitä
      hyväkseen ilman oikeudentuntoa siitä, mikä on oikein ja väärin.

      Ihmisiä on monenlaisia. Toiset viihtyvät seurassa, toiset yksin.

      Syrjäytynyt on ihminen joka on yksin,koska ei osaa jäsennellä tunteitaan,vaan on jäänyt jotenkin jumiin elämän poluilla.
      Aloittaja taas ei vaikuta tällaiselta.Hän vaikuttaa selväpäiseltä ja on tehnyt tietoisen valinnan.

    • Anonyymi

      Yllättävän paljon on ihmisiä, jotka haluaa olla vain yksin, koska viihtyvät parhaiten yksin. Muutama hyvän päivän tuttu on muuttanut pois mökille asumaan eikä halua olla tekemisissä sukunsa tai entisten tuttujensa kanssa. Elävät vain omaa elämää miten parhaaksi näkevät. Eikä heillä edes mene taloudellisesti huonosti vaan asuvat ja elävät ihan mukavasti. Jospa suku tai jopa oma perhe oli heille vaan riippakivi.

      • Anonyymi

        Joidenkin tuoreempien tilastojen mukaan Suomessa on 1,2 miljoonaa yhden ihmisen taloutta.
        Se on jo melko mittava määrä yksinäisiä ihmisiä tai ainakin tekeytyvät sellaisiksi sosiaalitukien tai muun sopivan syyn vuoksi. Jopa jotkut työssäkäyvät haluavat asua ihan yksikseen .
        Se suo ainakin mahdollisuuden tehdä vapaa-aikanaan ihan mitä itse haluaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 143
      4048
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      111
      3662
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      20
      2565
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1861
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1727
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1619
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1585
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1523
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1491
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      89
      1483
    Aihe