5MOOS.32:39. Katsokaa nyt, että minä, minä olen, eikä yhtäkään jumalaa ole minun rinnallani. Minä kuoletan ja minä teen eläväksi, minä lyön ja minä parannan; eikä ole sitä, joka pelastaisi minun käsistäni.
Huomaa minä olen mikä on ehjee muistuttaa Jumalan nimeä ja tästä syystä Jeesus tuomittiin kuolemaan LUUK.22:70. Silloin he kaikki sanoivat: "Sinä siis olet Jumalan Poika?" Hän vastasi heille: "Tepä sen sanotte, että minä olen".
Jehovan todistajilla on kuitenkin tuo jumala u.m käännös JOH.1:1 Alussa oli Sana,* ja Sana oli Jumalan luona,* ja Sana oli jumala
Kun oikein kuuluu olla JOH.1:1 Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.
1. Eli Jehovan todistajilla on tuo jumala mitä Mooseksen kirja sanoo ettei ole minun rinnallani
u.m Huomatkaa nyt, että minä – minä se olen,*
eikä minun rinnallani ole jumalia.
Minä surmaan ja teen eläväksi.*
Olen haavoittanut vakavasti, ja minä parannan,
eikä kukaan sieppaa minun kädestäni
Eli ristiriitainen oppi ja u.m käännös
Jehovan todistajien epäjumala
46
164
Vastaukset
- TYKÖNÄ--hohoiii?
Jumalan tykönä-siis Jumalan__ LUONA__.
ei suinkaanole sama kuin että olisi itse Jumala.
Kun Tapio on Arton TYKÖNÄ eli LUONA,
onko Tapio silloin Arto? - TYKÖ ?
tykö =
1.jonkin välittömään läheisyyteen
2.luo
http://www.suomisanakirja.fi/tykö
jos olen_ kiven tykönä_, en ole silti kivi ! Vai..olenko kivi?
Olen norsun tykönä.
Olen siis norsu Sanamiehen 'logiikalla' ?Se on Raamatun sanoma eikä mikään minun oma logiikka. Jumalan vierellä ei ole jumalia on vain Jumala Kristus Jeesus.
Kohta taas joku todistaja sanoo ettei lääkitykseni ole kunnossa, kun en taivu heidän oppiinsa. Heillä on varmasti lääkäri miltä saa lääkityksen että taipuu ja pyysyy todistajien opissa- Sanamies onkin Sri
totuusvoittaaaina kirjoitti:
Se on Raamatun sanoma eikä mikään minun oma logiikka. Jumalan vierellä ei ole jumalia on vain Jumala Kristus Jeesus.
Kohta taas joku todistaja sanoo ettei lääkitykseni ole kunnossa, kun en taivu heidän oppiinsa. Heillä on varmasti lääkäri miltä saa lääkityksen että taipuu ja pyysyy todistajien opissaKun Sanamies on Srin tykönä,
Sanamies on Sri.
Niin sanoo Raamatun logiikka. - MIKÄ koulutus?
Se on Raamatun sanoma eikä mikään minun oma logiikka. Jumalan vierellä ei ole jumalia on vain Jumala Kristus Jeesus.
Kohta taas joku todistaja sanoo ettei lääkitykseni ole kunnossa, kun en taivu heidän oppiinsa. Heillä on varmasti lääkäri miltä saa lääkityksen että taipuu ja pyysyy todistajien opissaSanamiehen ymmärrys kielen suhteen on havaittu aika heikoksi.
Vertaukset hän otaa kirjaimillisina vaikka itse Luther muuta sanoisi.
Semmoista se dyslexia on.
Abstraktit käsitteet on hänelle aivan mahdottomia.
Lisäksi hän väittää ettei miljoonia valovuosia ole mahdollista mitata,
ja valo kuulemma 'katoaa' niin pitkällä matkalla ;D
j-a jauheliha värjätään verellä punaiseksi,
onhan lihan väri oikeesti harmaa. LOL
Tollainen AMK-koulutus herättää jo uteliaisuutta:
MISSÄ oppilaitoksessa on tuommoiset opetukset? - 6+14
MIKÄ koulutus? kirjoitti:
Sanamiehen ymmärrys kielen suhteen on havaittu aika heikoksi.
MISSÄ oppilaitoksessa on tuommoiset opetukset?Munchousenin Apukoulun oppeja.6 14
Sanamies onkin Sri kirjoitti:
Kun Sanamies on Srin tykönä,
Sanamies on Sri.
Niin sanoo Raamatun logiikka.Näin sanoo myös jehovan todistajien u.m logiikka
MIKÄ koulutus? kirjoitti:
Sanamiehen ymmärrys kielen suhteen on havaittu aika heikoksi.
MISSÄ oppilaitoksessa on tuommoiset opetukset?Jehovan todistajat ei ymmärrä mikä on vertaus ja mikä ei. Eivät Raamatun vertauksetkaan mitään satuja ole vaan Pyhää sanomaa Jumalalta. Esim. rikas mies ja Lasarus ei ole vertaus vaikka todistajat väittävät toisin ja 144000 ei ole vertauksellinen vaikka se kesken jakeen todistajilla siksi muuttuukin.
Myöskään vertausta ei ole JOH.1:1 Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala. Miten mukamas todistajat selittävät tuon vertauksena. Eikä myöskään 5MOOS.32:39. Katsokaa nyt, että minä, minä olen, eikä yhtäkään jumalaa ole minun rinnallani. Minä kuoletan ja minä teen eläväksi, minä lyön ja minä parannan; eikä ole sitä, joka pelastaisi minun käsistäni.
Jumalan rinnalla ei ole jumalia kuten todistajat väittää vaan Jumala Isän rinnalla Jeesus Kristus JOH.1:18. Ei kukaan ole Jumalaa milloinkaan nähnyt; ainokainen Poika, joka on Isän helmassa, on hänet ilmoittanut.- LUTHER=vertaus on
Jehovan todistajat ei ymmärrä mikä on vertaus ja mikä ei. Eivät Raamatun vertauksetkaan mitään satuja ole vaan Pyhää sanomaa Jumalalta. Esim. rikas mies ja Lasarus ei ole vertaus vaikka todistajat väittävät toisin ja 144000 ei ole vertauksellinen vaikka se kesken jakeen todistajilla siksi muuttuukin.
Myöskään vertausta ei ole JOH.1:1 Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala. Miten mukamas todistajat selittävät tuon vertauksena. Eikä myöskään 5MOOS.32:39. Katsokaa nyt, että minä, minä olen, eikä yhtäkään jumalaa ole minun rinnallani. Minä kuoletan ja minä teen eläväksi, minä lyön ja minä parannan; eikä ole sitä, joka pelastaisi minun käsistäni.
Jumalan rinnalla ei ole jumalia kuten todistajat väittää vaan Jumala Isän rinnalla Jeesus Kristus JOH.1:18. Ei kukaan ole Jumalaa milloinkaan nähnyt; ainokainen Poika, joka on Isän helmassa, on hänet ilmoittanut.Esim. rikas mies ja Lasarus ei ole vertaus vaikka todistajat väittävät toisin***
luulee Sanamies.
MUTTA
Luther sanoo sitä myös vertaukseksi ===>>>
**Eräs arvostettu alkukielinen käsikirjoitus alkaa jakeen 19. sanoilla:
"Ja hän puhui myös toisen vertauksen." Näin Codex Bezae Cantabrigiensis, 400 / 500 vuosiluku. Tämän käsikirjoituksen mukaan kertomus rikkaasta miehestä ja Lasaruksesta siis todellakin on vertaus.
Myös__ Luther __piti tätä kertomusta vertauksena,
sillä hän sanoi kyrko-Postillassaan (I, n:o 66, s.89):
"Lukuunottamatta tä-tä evankeliumimme esittämää ver-ta-us-ta,
ei Raamatussa ole ainoatakaan kohtaa, joka vastustaisi sitä käsitystä,
että kuolleet tämän elämän päätyttyä nukkuvat aina viimeiseen päivään asti.
Ja vertauksia ei pidä soveltaa siten,
että ne joutuvat ristiriitaan Raamatun selvien ja ilmeisten lauseiden kanssa."
http://koti.mbnet.fi/rape1941/oiek2.htm - logiikka pysyy
Näin sanoo myös jehovan todistajien u.m logiikka
Kun Sanamies on Srin tykönä,
Sanamies on Sri. LUTHER=vertaus on kirjoitti:
Esim. rikas mies ja Lasarus ei ole vertaus vaikka todistajat väittävät toisin***
luulee Sanamies.
MUTTA
"Ja hän puhui myös toisen vertauksen." Näin Codex Bezae Cantabrigiensis, 400 / 500 vuosiluku. Tämän käsikirjoituksen mukaan kertomus rikkaasta miehestä ja Lasaruksesta siis todellakin on vertaus.
http://koti.mbnet.fi/rape1941/oiek2.htmEi ole vertaus. Eikä Luther ole noin sanonut. Raamatussa on useita kohtia missä sanotaan sielun menevän joko taivaaseen tai h.e.l.v.e.t.t.t.i.i.n.
LUUK.23:42. Ja hän sanoi: "Jeesus, muista minua, kun tulet valtakuntaasi".
43. Niin Jeesus sanoi hänelle: "Totisesti minä sanon sinulle: tänä päivänä pitää sinun oleman minun kanssani paratiisissa."
2KOR.5:1Sillä me tiedämme, että vaikka tämä meidän maallinen majamme hajotetaankin maahan, meillä on asumus Jumalalta, iankaikkinen maja taivaissa, joka ei ole käsin tehty.
2. Sentähden me huokaammekin ikävöiden, että saisimme pukeutua taivaalliseen majaamme,
3. sillä kun me kerran olemme siihen pukeutuneet, ei meitä enää havaita alastomiksi.
4. Sillä me, jotka olemme tässä majassa, huokaamme raskautettuina, koska emme tahdo riisuutua, vaan pukeutua, että elämä nielisi sen, mikä on kuolevaista.
5. Mutta se, joka on valmistanut meidät juuri tähän, on Jumala, joka on antanut meille Hengen vakuudeksi.
6. Sentähden me aina olemme turvallisella mielellä ja tiedämme, että, niin kauan kuin olemme kotona tässä ruumiissamme, me olemme poissa Herrasta;
7. sillä me vaellamme uskossa emmekä näkemisessä.
8. Mutta me olemme turvallisella mielellä ja haluaisimme mieluummin muuttaa pois ruumiista ja päästä kotiin Herran tykö.
9. Sentähden me, olimmepa kotona tai olimmepa poissa, ahkeroitsemme olla hänelle mieliksi.
10. Sillä kaikkien meidän pitää ilmestymän Kristuksen tuomioistuimen eteen, että kukin saisi sen mukaan, kuin hän ruumiissa ollessaan on tehnyt, joko hyvää tai pahaa.
Vaikka olisikin vertaus on sillä silti aina todellinen tapahtuma takana ei Jeesus tullut mitään satuja meille kertomaan. Miten muuten todistajat selittävät rikkaan miehen ja Lasaruksen vertauksen? Erityisesti sen missä entinen rikas mies pyytää menemään varoittamaan veljilleen.- arto ei OSAA LUKEA
Ei ole vertaus. Eikä Luther ole noin sanonut. Raamatussa on useita kohtia missä sanotaan sielun menevän joko taivaaseen tai h.e.l.v.e.t.t.t.i.i.n.
43. Niin Jeesus sanoi hänelle: "Totisesti minä sanon sinulle: tänä päivänä pitää sinun oleman minun kanssani paratiisissa."
2KOR.5:1Sillä me tiedämme, että vaikka tämä meidän maallinen majamme hajotetaankin maahan, meillä on asumus Jumalalta, iankaikkinen maja taivaissa, joka ei ole käsin tehty.
2. Sentähden me huokaammekin ikävöiden, että saisimme pukeutua taivaalliseen majaamme,
3. sillä kun me kerran olemme siihen pukeutuneet, ei meitä enää havaita alastomiksi.
4. Sillä me, jotka olemme tässä majassa, huokaamme raskautettuina, koska emme tahdo riisuutua, vaan pukeutua, että elämä nielisi sen, mikä on kuolevaista.
5. Mutta se, joka on valmistanut meidät juuri tähän, on Jumala, joka on antanut meille Hengen vakuudeksi.
6. Sentähden me aina olemme turvallisella mielellä ja tiedämme, että, niin kauan kuin olemme kotona tässä ruumiissamme, me olemme poissa Herrasta;
8. Mutta me olemme turvallisella mielellä ja haluaisimme mieluummin muuttaa pois ruumiista ja päästä kotiin Herran tykö.
9. Sentähden me, olimmepa kotona tai olimmepa poissa, ahkeroitsemme olla hänelle mieliksi.
10. Sillä kaikkien meidän pitää ilmestymän Kristuksen tuomioistuimen eteen, että kukin saisi sen mukaan, kuin hän ruumiissa ollessaan on tehnyt, joko hyvää tai pahaa.
Vaikka olisikin vertaus on sillä silti aina todellinen tapahtuma takana ei Jeesus tullut mitään satuja meille kertomaan. Miten muuten todistajat selittävät rikkaan miehen ja Lasaruksen vertauksen? Erityisesti sen missä entinen rikas mies pyytää menemään varoittamaan veljilleen.Luther kirjoitti
KIRKKOPOSTILLAANSA ==>>
kyrko-Postilla I, n:o 66, s.89;
ei Raamatussa ole ainoatakaan kohtaa,
joka vastustaisi sitä käsitystä,
http://koti.mbnet.fi/rape1941/oiek2.htm - mene kirjastoon;
Ei ole vertaus. Eikä Luther ole noin sanonut. Raamatussa on useita kohtia missä sanotaan sielun menevän joko taivaaseen tai h.e.l.v.e.t.t.t.i.i.n.
Vaikka olisikin vertaus on sillä silti aina todellinen tapahtuma takana ei Jeesus tullut mitään satuja meille kertomaan. Miten muuten todistajat selittävät rikkaan miehen ja Lasaruksen vertauksen? Erityisesti sen missä entinen rikas mies pyytää menemään varoittamaan veljilleen.totuusvoittaaaina19.2.2014 18:21
Ei ole vertaus. Eikä Luther ole noin sanonut.***
Luther kirjoitti niin.
kyrko-Postilla I, n:o 66, s.89
Vaikka Sanamies EI OSAA LUKEA,
se ei saa Lutherin sanoja poispyyhityksi. - Luther uskoi;
LUTHER=vertaus on kirjoitti:
Esim. rikas mies ja Lasarus ei ole vertaus vaikka todistajat väittävät toisin***
luulee Sanamies.
MUTTA
http://koti.mbnet.fi/rape1941/oiek2.htmKristittyjen mielipiteet jakaantuvat sen suhteen,
milloin pelastetut pääsevät “taivaaseen” Jeesuksen ja Jumalan tykö.
Luther uskoi siihen, että ihmiset nukkuvat ruumiin kuoleman jälkeen
tiedotonta kuolonunta ja heräävät vasta viimeisenä päivänä (tai Kristuksen tulemuksessa) tietoiseen elämään.
http://kristinusko.wordpress.com/helvetti/ - päättymätöntä tuska
Luther uskoi; kirjoitti:
Kristittyjen mielipiteet jakaantuvat sen suhteen,
milloin pelastetut pääsevät “taivaaseen” Jeesuksen ja Jumalan tykö.
Luther uskoi siihen, että ihmiset nukkuvat ruumiin kuoleman jälkeen
tiedotonta kuolonunta ja heräävät vasta viimeisenä päivänä (tai Kristuksen tulemuksessa) tietoiseen elämään.
http://kristinusko.wordpress.com/helvetti/Ikuinen piina helvetin tulessa
Jeesukseen Kristukseen
ja Raamatun kirjoituksiin Jumalan sanana uskovien enemmistö
on uskonut tähän asti (2011) tuomittujen ihmisten ikuiseen piinaan helvetissä.
“Toinen kuolema” on “kadotetun” ihmisen tietoista eroa Jumalasta ja kärsimystä “tulisessa järvessä”. (Ilm. 20:9-15.)
Tähän lohduttomaan tilaan
ei ole odotettavissa minkäänlaista helpotusta aikojen saatossa.
Syntiset ja jumalattomat ihmiset kärsivät päättymätöntä tuskaa yhdessä langenneiden enkelien ja saatanan kanssa.
Tämä on uskovien mielestä
oikeudenmukainen tuomio,
jonka oikeamielinen ja rakastava Jumala on säätänyt.
http://goo.gl/4aRVaB - M.O.T taas kerran
Jehovan todistajat ei ymmärrä mikä on vertaus ja mikä ei. Eivät Raamatun vertauksetkaan mitään satuja ole vaan Pyhää sanomaa Jumalalta. Esim. rikas mies ja Lasarus ei ole vertaus vaikka todistajat väittävät toisin ja 144000 ei ole vertauksellinen vaikka se kesken jakeen todistajilla siksi muuttuukin.
Jumalan rinnalla ei ole jumalia kuten todistajat väittää vaan Jumala Isän rinnalla Jeesus Kristus JOH.1:18. Ei kukaan ole Jumalaa milloinkaan nähnyt; ainokainen Poika, joka on Isän helmassa, on hänet ilmoittanut.JOH.1:18. Ei kukaan ole Jumalaa milloinkaan nähnyt; ainokainen Poika, joka on Isän helmassa, on hänet ilmoittanut.------------------
Joo.
KUKAAN IHMINEN ei ole nähnyt JUMALAA.
Oot ihan oikeessa Sanamies. :D Hyvä huomio.
MONIKO näki JEE-SUK- SEN ... ??
Joten, Jeesus EI ole Jumala. mene kirjastoon; kirjoitti:
totuusvoittaaaina19.2.2014 18:21
Ei ole vertaus. Eikä Luther ole noin sanonut.***
Luther kirjoitti niin.
kyrko-Postilla I, n:o 66, s.89
Vaikka Sanamies EI OSAA LUKEA,
se ei saa Lutherin sanoja poispyyhityksi.Ei tarvitse mennä kirjastoon, sillä minulla on ko. teokset omassa kodissani ja rikas mies ja Lasarus ei suinkaan ole vertaus vaan tosi tarina. Ei Jeesus koskaan vertauksissaan sanonut ketään nimeltä ei tuhlaaja pojalla ollut nimeä eikä kylväjällä ja Jeesus kertoi aina vertaukset kansan joukoille ja näin ei ole ko. asiassa.
Onko todistajille kaikki vertauksia mitkä ei sovi heidän oppiin? Esim. JOH.1:1 Ja MATT.28.19 ???
Tuliko Jeesus meille puhumaan vain satuja?M.O.T taas kerran kirjoitti:
JOH.1:18. Ei kukaan ole Jumalaa milloinkaan nähnyt; ainokainen Poika, joka on Isän helmassa, on hänet ilmoittanut.------------------
Joo.
KUKAAN IHMINEN ei ole nähnyt JUMALAA.
Oot ihan oikeessa Sanamies. :D Hyvä huomio.
MONIKO näki JEE-SUK- SEN ... ??
Joten, Jeesus EI ole Jumala.Lue jae lopuun Jeesus on Jumalan meille ilmoittanut JOH.14:9. Jeesus sanoi hänelle: "Niin kauan aikaa minä olen ollut teidän kanssanne, etkä sinä tunne minua, Filippus! Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän; kuinka sinä sitten sanot: 'Näytä meille Isä'?
10. Etkö usko, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa? Niitä sanoja, jotka minä teille puhun, minä en puhu itsestäni; ja Isä, joka minussa asuu, tekee teot, jotka ovat hänen.
Mooseksen kirjassa oli 2MOOS.33:22. Ja kun minun kirkkauteni kulkee ohitse, asetan minä sinut kallion rotkoon ja peitän sinut kädelläni, kunnes olen kulkenut ohi.
Tämä kallio oli Kristus 1KOR.10:4. ja joivat kaikki samaa hengellistä juomaa. Sillä he joivat hengellisestä kalliosta, joka heitä seurasi; ja se kallio oli Kristus.
Kristus on minkä kautta näemme Isän Kristus Jumalana osoittaa sen meille- et osaa edes lukea
Ei tarvitse mennä kirjastoon, sillä minulla on ko. teokset omassa kodissani ja rikas mies ja Lasarus ei suinkaan ole vertaus vaan tosi tarina. Ei Jeesus koskaan vertauksissaan sanonut ketään nimeltä ei tuhlaaja pojalla ollut nimeä eikä kylväjällä ja Jeesus kertoi aina vertaukset kansan joukoille ja näin ei ole ko. asiassa.
Onko todistajille kaikki vertauksia mitkä ei sovi heidän oppiin? Esim. JOH.1:1 Ja MATT.28.19 ???
Tuliko Jeesus meille puhumaan vain satuja?totuusvoittaaaina19.2.2014 23:32-1 SULJE
Ei tarvitse mennä kirjastoon, sillä minulla on ko. teokset omassa kodissani****
KAIVA SITTEN ESIIN NE !
ja TA-VAA TARK-KAAN =>
sillä hän sanoo ==>>
Kirkko-Postillassaan _I, n:o 66, s.89_:
ei Raamatussa ole ainoatakaan kohtaa,
joka vastustaisi sitä käsitystä,
Oikeesti et ole Lutherin kirjoja lukenut yhtään ! ! - pahasti huti
Ei tarvitse mennä kirjastoon, sillä minulla on ko. teokset omassa kodissani ja rikas mies ja Lasarus ei suinkaan ole vertaus vaan tosi tarina. Ei Jeesus koskaan vertauksissaan sanonut ketään nimeltä ei tuhlaaja pojalla ollut nimeä eikä kylväjällä ja Jeesus kertoi aina vertaukset kansan joukoille ja näin ei ole ko. asiassa.
Tuliko Jeesus meille puhumaan vain satuja?Jeesus kertoi aina vertaukset kansan joukoille***' valehtelee Sanamies.
Evankeliumi Matteuksen mukaan 24
1. Ja Jeesus lähti ulos pyhäköstä ja meni pois;
ja hänen __opetuslapsensa__ tulivat hänen tykönsä
näyttämään hänelle pyhäkön rakennuksia.
2. Niin hän vastasi ja sanoi heille: "Ettekö näe näitä kaikkia? Totisesti minä sanon teille: tähän ei ole jäävä kiveä kiven päälle, maahan jaottamatta."
3. Ja kun hän istui Öljymäellä, tulivat opetuslapset erikseen hänen tykönsä ja sanoivat: "Sano meille: milloin se tapahtuu, ja mikä on sinun tulemuksesi ja maailman lopun merkki?"
4. Silloin Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Katsokaa, ettei kukaan teitä eksytä.
5. Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä olen Kristus', ja he eksyttävät monta.
6. Ja te saatte kuulla sotien melskettä ja sanomia sodista; katsokaa, ettette peljästy. Sillä näin täytyy tapahtua, mutta tämä ei ole vielä loppu.
7. Sillä kansa nousee kansaa vastaan ja valtakunta valtakuntaa vastaan, ja nälänhätää ja maanjäristyksiä tulee monin paikoin.
8. Mutta kaikki tämä on synnytystuskien alkua.
9. Silloin teidät annetaan vaivaan, ja teitä tapetaan, ja te joudutte kaikkien kansojen vihattaviksi minun nimeni tähden.
10. Ja silloin monet lankeavat pois, ja he antavat toisensa alttiiksi ja vihaavat toinen toistaan.
11. Ja monta väärää profeettaa nousee, ja he eksyttävät monta.
12. Ja sentähden, että laittomuus pääsee valtaan, kylmenee useimpien rakkaus.
13. Mutta joka vahvana pysyy loppuun asti, se pelastuu.
14. Ja tämä valtakunnan evankeliumi pitää saarnattaman kaikessa maailmassa, todistukseksi kaikille kansoille; ja sitten tulee loppu.
http://www.evl.fi/raamattu/1933,38/Matt.24.html
ei siis ollu puhe kansanjoukolle vaan
OPETUSLAPSILLEEN.
Erittäin huonosti on Sanamies Raamattunsa lukenut
kun menee tuommoiset kin *huti* häneltä.. - tolkuton tapaus
Lue jae lopuun Jeesus on Jumalan meille ilmoittanut JOH.14:9. Jeesus sanoi hänelle: "Niin kauan aikaa minä olen ollut teidän kanssanne, etkä sinä tunne minua, Filippus! Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän; kuinka sinä sitten sanot: 'Näytä meille Isä'?
10. Etkö usko, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa? Niitä sanoja, jotka minä teille puhun, minä en puhu itsestäni; ja Isä, joka minussa asuu, tekee teot, jotka ovat hänen.
Mooseksen kirjassa oli 2MOOS.33:22. Ja kun minun kirkkauteni kulkee ohitse, asetan minä sinut kallion rotkoon ja peitän sinut kädelläni, kunnes olen kulkenut ohi.
Tämä kallio oli Kristus 1KOR.10:4. ja joivat kaikki samaa hengellistä juomaa. Sillä he joivat hengellisestä kalliosta, joka heitä seurasi; ja se kallio oli Kristus.
Kristus on minkä kautta näemme Isän Kristus Jumalana osoittaa sen meilleKukaan ihminen ei ole Jumalaa nähnyt.
Ei Mooseskaan.
Kukaan ei sitä kirkkautta hengissä kestäisi,
onahan Kaikkeuden Luojassa
enemmän energiaa ja säteilyä kuin tuhannessa atomipommissa!
Jeeuksen näki lukemattomat ihmiset.
Jeesus ei ole Jumala,
vaan Jumalan POIKA.
On aika tahvo se joka ei ymmärrä ISÄN ja POJAN EROA: - Sanavoima
Tuliko Jeesus meille puhumaan vain satuja?Vertaus ei ole satuja.VAIN NE JOTKA OVAT PÄÄSEVÄT JUMALAN VALTAKUNTAAN,NE YMMÄRTÄVÄT VERTAUKSET.Aabraham kuvaa Jumalaa Jahvea,Lasarus kuvaa tämän maailman kiusauksissa olevaa,rikas mies kuvaa jumalatonta joka menestyy ja ei välitä uskovasta,tuonela kuvaa syntiensä tajuamista liian myöhään.Kyseessä on pitkälti vertauskuvaa.Jeesus esitti useita asioita vertauksin,eikä ne ole mitään satuja.
pahasti huti kirjoitti:
Jeesus kertoi aina vertaukset kansan joukoille***' valehtelee Sanamies.
Evankeliumi Matteuksen mukaan 24
1. Ja Jeesus lähti ulos pyhäköstä ja meni pois;
2. Niin hän vastasi ja sanoi heille: "Ettekö näe näitä kaikkia? Totisesti minä sanon teille: tähän ei ole jäävä kiveä kiven päälle, maahan jaottamatta."
3. Ja kun hän istui Öljymäellä, tulivat opetuslapset erikseen hänen tykönsä ja sanoivat: "Sano meille: milloin se tapahtuu, ja mikä on sinun tulemuksesi ja maailman lopun merkki?"
4. Silloin Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Katsokaa, ettei kukaan teitä eksytä.
5. Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä olen Kristus', ja he eksyttävät monta.
6. Ja te saatte kuulla sotien melskettä ja sanomia sodista; katsokaa, ettette peljästy. Sillä näin täytyy tapahtua, mutta tämä ei ole vielä loppu.
7. Sillä kansa nousee kansaa vastaan ja valtakunta valtakuntaa vastaan, ja nälänhätää ja maanjäristyksiä tulee monin paikoin.
8. Mutta kaikki tämä on synnytystuskien alkua.
9. Silloin teidät annetaan vaivaan, ja teitä tapetaan, ja te joudutte kaikkien kansojen vihattaviksi minun nimeni tähden.
10. Ja silloin monet lankeavat pois, ja he antavat toisensa alttiiksi ja vihaavat toinen toistaan.
11. Ja monta väärää profeettaa nousee, ja he eksyttävät monta.
12. Ja sentähden, että laittomuus pääsee valtaan, kylmenee useimpien rakkaus.
13. Mutta joka vahvana pysyy loppuun asti, se pelastuu.
14. Ja tämä valtakunnan evankeliumi pitää saarnattaman kaikessa maailmassa, todistukseksi kaikille kansoille; ja sitten tulee loppu.
http://www.evl.fi/raamattu/1933,38/Matt.24.html
ei siis ollu puhe kansanjoukolle vaan
OPETUSLAPSILLEEN.
Erittäin huonosti on Sanamies Raamattunsa lukenut
kun menee tuommoiset kin *huti* häneltä..Onko tuokin sitten vertaus?
Sanavoima kirjoitti:
Vertaus ei ole satuja.VAIN NE JOTKA OVAT PÄÄSEVÄT JUMALAN VALTAKUNTAAN,NE YMMÄRTÄVÄT VERTAUKSET.Aabraham kuvaa Jumalaa Jahvea,Lasarus kuvaa tämän maailman kiusauksissa olevaa,rikas mies kuvaa jumalatonta joka menestyy ja ei välitä uskovasta,tuonela kuvaa syntiensä tajuamista liian myöhään.Kyseessä on pitkälti vertauskuvaa.Jeesus esitti useita asioita vertauksin,eikä ne ole mitään satuja.
Veraukset ymmärretään mistä ne kertovat eivät ole satuja kuten jehovan todistajat asian väittävät ja Raamattu kertoo sitten pajon mitkä ei ole vertauksia kuten rikasmies ja Lasarus. Kuin vertauksessa voidaan sanoa että eikä kukaan voi mennä varoittamaan veljiäni?
- lopun merkki
Onko tuokin sitten vertaus?
Ja Jeesus lähti ulos pyhäköstä ja meni pois;
2. Niin hän vastasi ja sanoi heille:
"Ettekö näe näitä kaikkia?
Totisesti minä sanon teille:
tähän ei ole jäävä kiveä kiven päälle, maahan jaottamatta."
3. Ja kun hän istui Öljymäellä,
tulivat opetuslapset erikseen hänen tykönsä ja sanoivat:
"Sano meille: milloin se tapahtuu,
ja mikä on sinun tulemuksesi ja maailman lopun merkki?" - vastoin Lutheria?
Veraukset ymmärretään mistä ne kertovat eivät ole satuja kuten jehovan todistajat asian väittävät ja Raamattu kertoo sitten pajon mitkä ei ole vertauksia kuten rikasmies ja Lasarus. Kuin vertauksessa voidaan sanoa että eikä kukaan voi mennä varoittamaan veljiäni?
LUTHER kirjoittaa Kirkkopostillassaan että
köyhä Lasarus-juttu on VERTAUS.
Miksi Sanamies väittää muuta kuin Luther? vastoin Lutheria? kirjoitti:
Miksi Sanamies väittää muuta kuin Luther?En väitä. Molemmat ollaan samaa mieltä ettei ole vertaus
- Sanis=inttäjä LOL
En väitä. Molemmat ollaan samaa mieltä ettei ole vertaus
totuusvoittaaaina22.2.2014 15:44
En väitä. Molemmat ollaan samaa mieltä ettei ole vertaus.''''''
siis tämä Sanamies ei oikeesti OSAA LUKEA?
Kirkkopostilla I, n:o 66, s.89 ==>
siinä Luther selvästi sanoo että on VERTAUS.
Oot ihme vänkääjä, sanamies :D
LUTHER on ERI MIELTÄ kuin SANAMIES,
sen voi siis lukea Lutherin Kirkkopostillasta,
jota Sanamies siis lainkaan
EI OSAA lukea. LOL
- niin se menee
Sri on Arton tykönä: joten Sri on Arto.
- Amorfinen Määän
Mä oon mun Kissan tykönä.
mää olen siis Kissa. - Sanavoima
Nm.totuusvoittaaaina.Minkä nimistä Jumalaa,Jeesus rukoili?Isää.Totta.Mikä tämän Jeesuksen Isän nimi oli?
- Sanavoima
Ketä Stefanus rukoili? Eikö Jeesusta??
Kyllä.Kuitenkin Jumala Jahveh on valtaistuimellaan,ja Jeesus oikealla puolella.Jeesus oli kirkastettu,mutta uhri ei ole Jumala,vaan pysyy Jumalan Poikana,jota voi rukoilla.Ei siis Jumala Jahveh,vaan hänen Poikasa,jolle Jumala antoi vallan,siihen asti kunnes kuolema on kukistettu.Tämän jälkeen Poika ALISTETAAN TAKAISIN JUMALAN VALLAN ALLE..Esim..sitten tulee loppu,kun HÄN=JEESUS ANTAA VALTAKUNNAN JUMALAN JA ISÄN HALTUUN,kukistettuaan kaiken hallituksen ja kaiken vallan ja voiman.1.Korintt.15:24..jae 28.ssa..Ja kun kaikki on ALISTETTU POJAN VALTAAN,SILLOIN ITSE POIKAKIN ALISTETAAN SEN=JAHVEN VALTAAN,JOKA ON ALISTANUT HÄNEN VALTAANSA KAIKEN,ETTÄ JUMALA OLISI KAIKKI KAIKESSA..Eli Jumala,Jahveh on ANTANUT vallan Pojalleen,mutta Jumala Jahveh EI ALISTA ITSE ITSEÄÄN..Jeesus pysyy AINA JUMALAN POIKANA,EI JUMALANA JAHVEH KAIKKIVALTIAANA LUOJANA.Hebr.13:8..
- perusasiaa;
Ketä Stefanus rukoili? Eikö Jeesusta??
Ketä JEESUS RUKOILI?
ITSEÄÄNKÖ ?
Vastaappas, Sanamies?
Mitäs Raamattu asiaan sanoo?
Ketä JEESUS RUKOILI? - hullujenhuoneen jutu
Sanavoima kirjoitti:
Kyllä.Kuitenkin Jumala Jahveh on valtaistuimellaan,ja Jeesus oikealla puolella.Jeesus oli kirkastettu,mutta uhri ei ole Jumala,vaan pysyy Jumalan Poikana,jota voi rukoilla.Ei siis Jumala Jahveh,vaan hänen Poikasa,jolle Jumala antoi vallan,siihen asti kunnes kuolema on kukistettu.Tämän jälkeen Poika ALISTETAAN TAKAISIN JUMALAN VALLAN ALLE..Esim..sitten tulee loppu,kun HÄN=JEESUS ANTAA VALTAKUNNAN JUMALAN JA ISÄN HALTUUN,kukistettuaan kaiken hallituksen ja kaiken vallan ja voiman.1.Korintt.15:24..jae 28.ssa..Ja kun kaikki on ALISTETTU POJAN VALTAAN,SILLOIN ITSE POIKAKIN ALISTETAAN SEN=JAHVEN VALTAAN,JOKA ON ALISTANUT HÄNEN VALTAANSA KAIKEN,ETTÄ JUMALA OLISI KAIKKI KAIKESSA..Eli Jumala,Jahveh on ANTANUT vallan Pojalleen,mutta Jumala Jahveh EI ALISTA ITSE ITSEÄÄN..Jeesus pysyy AINA JUMALAN POIKANA,EI JUMALANA JAHVEH KAIKKIVALTIAANA LUOJANA.Hebr.13:8..
Jos Jeeus on Jumala,
hän istuu ITSENSÄ oikealla puolella.
aika skitsoo visioo tää sanamies tarjoileekin :D perusasiaa; kirjoitti:
Ketä JEESUS RUKOILI?
ITSEÄÄNKÖ ?
Vastaappas, Sanamies?
Mitäs Raamattu asiaan sanoo?
Ketä JEESUS RUKOILI?Ketä Stefanus rukoili? APT.7:59. Ja niin he kivittivät Stefanuksen, joka rukoili ja sanoi: "Herra Jeesus, ota minun henkeni!"
60. Ja hän laskeutui polvilleen ja huusi suurella äänellä: "Herra, älä lue heille syyksi tätä syntiä!" Ja sen sanottuaan hän nukkui pois.
Vain Jumalaa voidaan rukoilla!!!
- narskujumaluus
Koska Jeesus on Jumala,
Jeesus rukoili ITSEÄÄN- Sanavoima
Miksi hän rukoilisi ITSEÄÄN?
- huono logiikka
Sanavoima kirjoitti:
Miksi hän rukoilisi ITSEÄÄN?
koska Sanamies sanoo et 'Jeesus on Jumala',
niin lopputulema on:=>
Jeesus rukoili ITSEÄÄN.
Aika NARSISTINEN Jumala Sanamiehellä,
mutta Raamatun Jumala se ainakaan
EI OLE.
- von Girbbu
"Jeesus rukoili ITSEÄÄN "
Lahkolle on kuulemma tabu se jae, jossa sanotaan "otti orjan muodon".
Lahkon emolahkon raamatuntutkijain perustajahan omaksui adventisteilta tavan sanoa Jeesusta Mikaeliksi. Tapa jäi lahkoon vaikka adventistit luopuivat siitä.
Nyt siis lahkon jehoova tapatti viattoman enkelin kolmannen osapuolen takia, ihmisen. Epäjohdonmukaisuus ei ole este, kun siitä ei puhu. Jos puhuu, saa potkut, siten ettei kukaan lahkotoveri saa enää vastata tervehdyksiin.- mis' se on ?
jehoova tapatti viattoman enkelin kolmannen osapuolen takia, ihmisen.**
kuka viaton enkeli on tapettu?
mikä raamatunjae ? - masokistinen messias
mis' se on ? kirjoitti:
jehoova tapatti viattoman enkelin kolmannen osapuolen takia, ihmisen.**
kuka viaton enkeli on tapettu?
mikä raamatunjae ?Mikael on se enkeli, joka lähetettiin itsemurhamissiolle,
koska Jahve niin käski. - ootamme
masokistinen messias kirjoitti:
Mikael on se enkeli, joka lähetettiin itsemurhamissiolle,
koska Jahve niin käski.jakeet ?
kiitos. - Lopun aika...
masokistinen messias kirjoitti:
Mikael on se enkeli, joka lähetettiin itsemurhamissiolle,
koska Jahve niin käski.DANIEL 12
1. Siihen aikaan nousee Miikael, se suuri enkeliruhtinas,
joka seisoo
sinun kansasi lasten suojana.
Ja se on oleva ahdistuksen aika, jonka kaltaista ei ole ollut siitä saakka,
kuin kansoja on ollut, hamaan siihen aikaan asti.
Mutta siihen aikaan pelastetaan sinun kansasi, kaikki, jotka kirjaan kirjoitetut ovat.
2. Ja monet maan tomussa makaavista heräjävät, toiset iankaikkiseen elämään, toiset häpeään ja iankaikkiseen kauhistukseen.
http://www.evl.fi/raamattu/1933,38/Dan.12.html
Daniel kertoo Miikaelista, joka ei kyl siis ole *tapatettu*.
Matsi on vasta tulossa....
Miikael voittaa kaikki pahikset.
Pastanjauhaja-pahikset katoaa olemattomuuteen.
Amen :D - masokistinen messias
Lopun aika... kirjoitti:
DANIEL 12
1. Siihen aikaan nousee Miikael, se suuri enkeliruhtinas,
joka seisoo
sinun kansasi lasten suojana.
Ja se on oleva ahdistuksen aika, jonka kaltaista ei ole ollut siitä saakka,
kuin kansoja on ollut, hamaan siihen aikaan asti.
Mutta siihen aikaan pelastetaan sinun kansasi, kaikki, jotka kirjaan kirjoitetut ovat.
2. Ja monet maan tomussa makaavista heräjävät, toiset iankaikkiseen elämään, toiset häpeään ja iankaikkiseen kauhistukseen.
http://www.evl.fi/raamattu/1933,38/Dan.12.html
Daniel kertoo Miikaelista, joka ei kyl siis ole *tapatettu*.
Matsi on vasta tulossa....
Miikael voittaa kaikki pahikset.
Pastanjauhaja-pahikset katoaa olemattomuuteen.
Amen :DJT-opissa Jeesus=Mikael.
"Pastanjauhaja-pahikset katoaa olemattomuuteen."
Uhkailetko minua?
Sinunkin olisi aika hyväksyä kuolevaisuutesi.
Narsistinen halu elää ikuisesti on äärimmäistä itsekkyyttä.
- todellisuus
ei voita sillä valhe levitetään laajalla muka luotettavalla rintamalla ihmisten mieliin eikä monikaan senjälkeen välitä totuudesta kun valhe on maukkaanpi
Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik185183MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar1152694- 102194
Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5841987Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin1201704Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja691299Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s411289Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill31068Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o641037Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt2211028