Miksi ruotsia palstalla?

Eläkeläisenä vain

Sitä suomenkielisenä eläkeläisenä ihmettelen eikö enää saa olla suomenkielistä
foorumiakaan ilman ruotsalaisia jotka tuntuvat olevan pääpämmäreinä joka paikassa?

14

160

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anja Koivistoinen

      Tämä Suomen Senioripuolue on tarkoitettu eläkeläisten foorumiksi ja olen kauniisti pyytänyt, että se saisi sellaisena ollakin. Mutta, näitä sotkijoita on joka paikassa.
      Ruotsinkielisille on oma fooruminsa ja jos he haluavat sanoa mielipiteensä täällä niin se on ilmaistava myös Suomen kielellä oman äidinkielen lisäksi.

      Demokratiaa on, että enemmistö päättää ja meitä suomalaisia on Suomessa vielä enemmistö. Joten kirjoitamme täällä suomeksi.
      Olemme myös fiksua porukkaa, emmekä lähde mollaamaan toisiamme. Me jokainen ollaan erilaisia ja meillä on omat mielipiteemme asioista ja niitä pitää kunnioittaa. Erimieltä saa ja pitääkin olla, mutta ei sen vuoksi ketään saa nimitellä. Ollaan me seniorit esimerkkinä muille ja käyttäännytään asiallisesti pilke silmäkulmassa.

    • Totuus oli

      Näemmä että nämä svedarit osaavat Suomea mutta kun se suomenruotsalainen
      itsekeskeinen kierous on heillä syntymästään jo luotu niin sillehän ei silloin mahda
      mitään heidän isänsä pirukaan.

      • så fel man kan ha

        ALLA svenskspråkiga pensionärer klarar inte av att skriva på finska.Undervisningen i finska var minimal i svenskspråkiga små landsortskolor på 1950- 1960 talet.........Jag har levat i den tron att Senioripuolue också godkände svenskspråkiga medlemmar och tillät dem att använda sitt modersmål.


      • vtut siitä!
        så fel man kan ha kirjoitti:

        ALLA svenskspråkiga pensionärer klarar inte av att skriva på finska.Undervisningen i finska var minimal i svenskspråkiga små landsortskolor på 1950- 1960 talet.........Jag har levat i den tron att Senioripuolue också godkände svenskspråkiga medlemmar och tillät dem att använda sitt modersmål.

        Luuletko ihan oikeasti, että vaikka minä pakosta olen joutunut koulutuksissani kaikkiaan 8 vuotta moista tarpeetonta pikkukieltä "lukemaan", vaivautuisin YHTÄÄN RUOTSINKIELISTÄ TEKSTIÄ lukemaan? Saatikka puhuttuun reagoimaan. Ei tulisi pieneen mieleenkkään...


      • RKP on rasistinen
        så fel man kan ha kirjoitti:

        ALLA svenskspråkiga pensionärer klarar inte av att skriva på finska.Undervisningen i finska var minimal i svenskspråkiga små landsortskolor på 1950- 1960 talet.........Jag har levat i den tron att Senioripuolue också godkände svenskspråkiga medlemmar och tillät dem att använda sitt modersmål.

        Te svedarit olette täysin RKP:n porukkaa eikä koko puoluetta muuten olisi
        edes eduskunnassa jos te ette sitä äänestäisi.
        Parasta on että tuo rasisti puolue on vain vaivainen 4% ja jos sen rahoituksilla
        saatu etuasemma poistetaan niin tervemenoa teille sanon minä!


    • Eläkeläisenä vain

      Palstan nimi on Suomi24. Täällä palstalla on ollut vieras kielisiä
      kirjoituksia, mutta miksi he tulevat Suomenkielisille tarkoitetulle foorumille?

      • Ruotsi ei ole vieras kieli Suomessa. Suomi24 palstalla voi kirjoittaa myös ruotsiksi.


      • Sitäkin on
        ahvennainen kirjoitti:

        Ruotsi ei ole vieras kieli Suomessa. Suomi24 palstalla voi kirjoittaa myös ruotsiksi.

        Mahtaako Ahvenanmaalainen nimimerkillä "ahvennainen" tietää mitä
        tarkoittaa "Apartheid" ?


    • Rasistit kuriin heti

      Ruotsi on vähemmistön kieli Suomessa mutta sille on annettu erikoisia etuja
      mitä pääväestöllä ja muilla vähemmistöillä ei ole.

      Muuten mitä Ahvenanmaalainen tulee tänne palstalle?
      Ahvenanmaa ei noudata mitään oikeuksia millä turvataan suomenkielisten
      oikeudet omaan äidinkieleensä tämä tapahtuu Suomessa ja kaiken lisäksi
      se röyhkeä syrjintä jota Ahvenanmaalla kohdistetaan suomenkielisiin.

      Suomalaisena minä kehoittaisin järkeviä kansalaisiamme karttamaan
      rasistien pesää Ahvenanmaalla ja matkustaa jonnekin muualle missä heitä ei syrjitä.

      • Ahvenanmaalla ei ole senioripuoluetta, mutta kai minulla sentään on oikeus tänne kirjoittaa ja ihmetellä miten puolueenne syrjii ruotsinkielisiä.
        Olen suomenkielinen ja voin vakuuttaa että Ahvenmaalla ei ketään syrjitä, rasismia on täällä vähemmän kuin mantereella. Joten tervetuloa käymään ja asumaankin! Pääsee sitten eroon rasismista ja syrjinnästä.


      • ruotsinkielinen
        ahvennainen kirjoitti:

        Ahvenanmaalla ei ole senioripuoluetta, mutta kai minulla sentään on oikeus tänne kirjoittaa ja ihmetellä miten puolueenne syrjii ruotsinkielisiä.
        Olen suomenkielinen ja voin vakuuttaa että Ahvenmaalla ei ketään syrjitä, rasismia on täällä vähemmän kuin mantereella. Joten tervetuloa käymään ja asumaankin! Pääsee sitten eroon rasismista ja syrjinnästä.

        Senioripuolue on(tai ainakin tämä keskustelupalsta) kielirasistien paratiisi.


      • Totuus pitää olla
        ahvennainen kirjoitti:

        Ahvenanmaalla ei ole senioripuoluetta, mutta kai minulla sentään on oikeus tänne kirjoittaa ja ihmetellä miten puolueenne syrjii ruotsinkielisiä.
        Olen suomenkielinen ja voin vakuuttaa että Ahvenmaalla ei ketään syrjitä, rasismia on täällä vähemmän kuin mantereella. Joten tervetuloa käymään ja asumaankin! Pääsee sitten eroon rasismista ja syrjinnästä.

        Jospa tuokin Ahvenanmaalainen aivopesty ja ruotsalaisten sanansaattajana
        toimiva osaisi vastata miksi suomenkielisiä syrjitään Ahvenanmaalla?

        Miten on suomenkielisten oikeudet omaan kieleensä ja ne muut suomenkielisten
        palvelut ja oma seurakunta joita on aikaisemmin ollut mutta nekin on kieletty nykyisin?

        On turha tulla palstalle valehtelemaan asioista joita Ahvenanmaalla ei
        ole noudatettu ja mitä tarkoittaa lailliseksi puukattu syrjintä?


    • anja koivistoinen

      SENIORIPUOLUE EI OLE TODELLAKAAN RASISTINEN PUOLUE!
      Puolue pyrkii OIKEUDENMUKAISUUTEEN.

      Suomi on virallisesti kaksikielinen maa ja Senioripuolue ei puolueena ole ottanut kantaa kieliasiaan, VAAN jäsenet ovat vapaita ilmaisemaan oman henkilökohtaisen kantansa.

      Valitettavasti palstalla mielipiteitään kirjoittavat, eivät anna oikeata kuvaa Senioripuolueesta. Pakkoruotsi käsitellään eduskunnassa EI tällä palstalla.
      Kieliasia on tullut harvinaisen selväksi täällä. Nyt olis aika keskittyä jo muihinkin seniorien asioihin kuten eläkkeiden pienuuteen, hoitojen saamiseen ym. Väläitellään sellaistakin, että kannaako 70-vuotiaita enää hoitaa. Minua ainakin huolettaa 300 n´miljoonan säästätavoitteet vanhusten hoidosta. Muistisairaat yksinäiset vanhukset ovat kyllä heitteillä.

    • Ihmettelen sortoa

      Aivan uskmattoman törkeää kielipoliittista terrorismia 4,5% hurri-vähemmistöltä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      125
      1258
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      914
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      94
      894
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      22
      828
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      283
      723
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      93
      717
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      636
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      33
      617
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      50
      571
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      129
      550
    Aihe