Sitä suomenkielisenä eläkeläisenä ihmettelen eikö enää saa olla suomenkielistä
foorumiakaan ilman ruotsalaisia jotka tuntuvat olevan pääpämmäreinä joka paikassa?
Miksi ruotsia palstalla?
14
90
Vastaukset
- Anja Koivistoinen
Tämä Suomen Senioripuolue on tarkoitettu eläkeläisten foorumiksi ja olen kauniisti pyytänyt, että se saisi sellaisena ollakin. Mutta, näitä sotkijoita on joka paikassa.
Ruotsinkielisille on oma fooruminsa ja jos he haluavat sanoa mielipiteensä täällä niin se on ilmaistava myös Suomen kielellä oman äidinkielen lisäksi.
Demokratiaa on, että enemmistö päättää ja meitä suomalaisia on Suomessa vielä enemmistö. Joten kirjoitamme täällä suomeksi.
Olemme myös fiksua porukkaa, emmekä lähde mollaamaan toisiamme. Me jokainen ollaan erilaisia ja meillä on omat mielipiteemme asioista ja niitä pitää kunnioittaa. Erimieltä saa ja pitääkin olla, mutta ei sen vuoksi ketään saa nimitellä. Ollaan me seniorit esimerkkinä muille ja käyttäännytään asiallisesti pilke silmäkulmassa. - Totuus oli
Näemmä että nämä svedarit osaavat Suomea mutta kun se suomenruotsalainen
itsekeskeinen kierous on heillä syntymästään jo luotu niin sillehän ei silloin mahda
mitään heidän isänsä pirukaan.- så fel man kan ha
ALLA svenskspråkiga pensionärer klarar inte av att skriva på finska.Undervisningen i finska var minimal i svenskspråkiga små landsortskolor på 1950- 1960 talet.........Jag har levat i den tron att Senioripuolue också godkände svenskspråkiga medlemmar och tillät dem att använda sitt modersmål.
- vtut siitä!
så fel man kan ha kirjoitti:
ALLA svenskspråkiga pensionärer klarar inte av att skriva på finska.Undervisningen i finska var minimal i svenskspråkiga små landsortskolor på 1950- 1960 talet.........Jag har levat i den tron att Senioripuolue också godkände svenskspråkiga medlemmar och tillät dem att använda sitt modersmål.
Luuletko ihan oikeasti, että vaikka minä pakosta olen joutunut koulutuksissani kaikkiaan 8 vuotta moista tarpeetonta pikkukieltä "lukemaan", vaivautuisin YHTÄÄN RUOTSINKIELISTÄ TEKSTIÄ lukemaan? Saatikka puhuttuun reagoimaan. Ei tulisi pieneen mieleenkkään...
- RKP on rasistinen
så fel man kan ha kirjoitti:
Te svedarit olette täysin RKP:n porukkaa eikä koko puoluetta muuten olisi
edes eduskunnassa jos te ette sitä äänestäisi.
Parasta on että tuo rasisti puolue on vain vaivainen 4% ja jos sen rahoituksilla
saatu etuasemma poistetaan niin tervemenoa teille sanon minä!
- Eläkeläisenä vain
Palstan nimi on Suomi24. Täällä palstalla on ollut vieras kielisiä
kirjoituksia, mutta miksi he tulevat Suomenkielisille tarkoitetulle foorumille?- Sitäkin on
ahvennainen kirjoitti:
Ruotsi ei ole vieras kieli Suomessa. Suomi24 palstalla voi kirjoittaa myös ruotsiksi.
Mahtaako Ahvenanmaalainen nimimerkillä "ahvennainen" tietää mitä
tarkoittaa "Apartheid" ?
- Rasistit kuriin heti
Ruotsi on vähemmistön kieli Suomessa mutta sille on annettu erikoisia etuja
mitä pääväestöllä ja muilla vähemmistöillä ei ole.
Muuten mitä Ahvenanmaalainen tulee tänne palstalle?
Ahvenanmaa ei noudata mitään oikeuksia millä turvataan suomenkielisten
oikeudet omaan äidinkieleensä tämä tapahtuu Suomessa ja kaiken lisäksi
se röyhkeä syrjintä jota Ahvenanmaalla kohdistetaan suomenkielisiin.
Suomalaisena minä kehoittaisin järkeviä kansalaisiamme karttamaan
rasistien pesää Ahvenanmaalla ja matkustaa jonnekin muualle missä heitä ei syrjitä.Ahvenanmaalla ei ole senioripuoluetta, mutta kai minulla sentään on oikeus tänne kirjoittaa ja ihmetellä miten puolueenne syrjii ruotsinkielisiä.
Olen suomenkielinen ja voin vakuuttaa että Ahvenmaalla ei ketään syrjitä, rasismia on täällä vähemmän kuin mantereella. Joten tervetuloa käymään ja asumaankin! Pääsee sitten eroon rasismista ja syrjinnästä.- ruotsinkielinen
ahvennainen kirjoitti:
Ahvenanmaalla ei ole senioripuoluetta, mutta kai minulla sentään on oikeus tänne kirjoittaa ja ihmetellä miten puolueenne syrjii ruotsinkielisiä.
Olen suomenkielinen ja voin vakuuttaa että Ahvenmaalla ei ketään syrjitä, rasismia on täällä vähemmän kuin mantereella. Joten tervetuloa käymään ja asumaankin! Pääsee sitten eroon rasismista ja syrjinnästä.Senioripuolue on(tai ainakin tämä keskustelupalsta) kielirasistien paratiisi.
- Totuus pitää olla
ahvennainen kirjoitti:
Ahvenanmaalla ei ole senioripuoluetta, mutta kai minulla sentään on oikeus tänne kirjoittaa ja ihmetellä miten puolueenne syrjii ruotsinkielisiä.
Olen suomenkielinen ja voin vakuuttaa että Ahvenmaalla ei ketään syrjitä, rasismia on täällä vähemmän kuin mantereella. Joten tervetuloa käymään ja asumaankin! Pääsee sitten eroon rasismista ja syrjinnästä.Jospa tuokin Ahvenanmaalainen aivopesty ja ruotsalaisten sanansaattajana
toimiva osaisi vastata miksi suomenkielisiä syrjitään Ahvenanmaalla?
Miten on suomenkielisten oikeudet omaan kieleensä ja ne muut suomenkielisten
palvelut ja oma seurakunta joita on aikaisemmin ollut mutta nekin on kieletty nykyisin?
On turha tulla palstalle valehtelemaan asioista joita Ahvenanmaalla ei
ole noudatettu ja mitä tarkoittaa lailliseksi puukattu syrjintä?
- anja koivistoinen
SENIORIPUOLUE EI OLE TODELLAKAAN RASISTINEN PUOLUE!
Puolue pyrkii OIKEUDENMUKAISUUTEEN.
Suomi on virallisesti kaksikielinen maa ja Senioripuolue ei puolueena ole ottanut kantaa kieliasiaan, VAAN jäsenet ovat vapaita ilmaisemaan oman henkilökohtaisen kantansa.
Valitettavasti palstalla mielipiteitään kirjoittavat, eivät anna oikeata kuvaa Senioripuolueesta. Pakkoruotsi käsitellään eduskunnassa EI tällä palstalla.
Kieliasia on tullut harvinaisen selväksi täällä. Nyt olis aika keskittyä jo muihinkin seniorien asioihin kuten eläkkeiden pienuuteen, hoitojen saamiseen ym. Väläitellään sellaistakin, että kannaako 70-vuotiaita enää hoitaa. Minua ainakin huolettaa 300 n´miljoonan säästätavoitteet vanhusten hoidosta. Muistisairaat yksinäiset vanhukset ovat kyllä heitteillä. - Ihmettelen sortoa
Aivan uskmattoman törkeää kielipoliittista terrorismia 4,5% hurri-vähemmistöltä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 833825
Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t322699Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä952164Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian201677Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä
Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?251531Mitä, kuka, hä .....
Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja261488- 281471
Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni71444Noh joko sä nainen oot lopettanut sen
miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu731423- 211300