Miksi ruotsia palstalla?

Eläkeläisenä vain

Sitä suomenkielisenä eläkeläisenä ihmettelen eikö enää saa olla suomenkielistä
foorumiakaan ilman ruotsalaisia jotka tuntuvat olevan pääpämmäreinä joka paikassa?

14

73

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anja Koivistoinen

      Tämä Suomen Senioripuolue on tarkoitettu eläkeläisten foorumiksi ja olen kauniisti pyytänyt, että se saisi sellaisena ollakin. Mutta, näitä sotkijoita on joka paikassa.
      Ruotsinkielisille on oma fooruminsa ja jos he haluavat sanoa mielipiteensä täällä niin se on ilmaistava myös Suomen kielellä oman äidinkielen lisäksi.

      Demokratiaa on, että enemmistö päättää ja meitä suomalaisia on Suomessa vielä enemmistö. Joten kirjoitamme täällä suomeksi.
      Olemme myös fiksua porukkaa, emmekä lähde mollaamaan toisiamme. Me jokainen ollaan erilaisia ja meillä on omat mielipiteemme asioista ja niitä pitää kunnioittaa. Erimieltä saa ja pitääkin olla, mutta ei sen vuoksi ketään saa nimitellä. Ollaan me seniorit esimerkkinä muille ja käyttäännytään asiallisesti pilke silmäkulmassa.

    • Totuus oli

      Näemmä että nämä svedarit osaavat Suomea mutta kun se suomenruotsalainen
      itsekeskeinen kierous on heillä syntymästään jo luotu niin sillehän ei silloin mahda
      mitään heidän isänsä pirukaan.

      • så fel man kan ha

        ALLA svenskspråkiga pensionärer klarar inte av att skriva på finska.Undervisningen i finska var minimal i svenskspråkiga små landsortskolor på 1950- 1960 talet.........Jag har levat i den tron att Senioripuolue också godkände svenskspråkiga medlemmar och tillät dem att använda sitt modersmål.


      • vtut siitä!
        så fel man kan ha kirjoitti:

        ALLA svenskspråkiga pensionärer klarar inte av att skriva på finska.Undervisningen i finska var minimal i svenskspråkiga små landsortskolor på 1950- 1960 talet.........Jag har levat i den tron att Senioripuolue också godkände svenskspråkiga medlemmar och tillät dem att använda sitt modersmål.

        Luuletko ihan oikeasti, että vaikka minä pakosta olen joutunut koulutuksissani kaikkiaan 8 vuotta moista tarpeetonta pikkukieltä "lukemaan", vaivautuisin YHTÄÄN RUOTSINKIELISTÄ TEKSTIÄ lukemaan? Saatikka puhuttuun reagoimaan. Ei tulisi pieneen mieleenkkään...


      • RKP on rasistinen
        så fel man kan ha kirjoitti:

        ALLA svenskspråkiga pensionärer klarar inte av att skriva på finska.Undervisningen i finska var minimal i svenskspråkiga små landsortskolor på 1950- 1960 talet.........Jag har levat i den tron att Senioripuolue också godkände svenskspråkiga medlemmar och tillät dem att använda sitt modersmål.

        Te svedarit olette täysin RKP:n porukkaa eikä koko puoluetta muuten olisi
        edes eduskunnassa jos te ette sitä äänestäisi.
        Parasta on että tuo rasisti puolue on vain vaivainen 4% ja jos sen rahoituksilla
        saatu etuasemma poistetaan niin tervemenoa teille sanon minä!


    • Eläkeläisenä vain

      Palstan nimi on Suomi24. Täällä palstalla on ollut vieras kielisiä
      kirjoituksia, mutta miksi he tulevat Suomenkielisille tarkoitetulle foorumille?

      • Ruotsi ei ole vieras kieli Suomessa. Suomi24 palstalla voi kirjoittaa myös ruotsiksi.


      • Sitäkin on
        ahvennainen kirjoitti:

        Ruotsi ei ole vieras kieli Suomessa. Suomi24 palstalla voi kirjoittaa myös ruotsiksi.

        Mahtaako Ahvenanmaalainen nimimerkillä "ahvennainen" tietää mitä
        tarkoittaa "Apartheid" ?


    • Rasistit kuriin heti

      Ruotsi on vähemmistön kieli Suomessa mutta sille on annettu erikoisia etuja
      mitä pääväestöllä ja muilla vähemmistöillä ei ole.

      Muuten mitä Ahvenanmaalainen tulee tänne palstalle?
      Ahvenanmaa ei noudata mitään oikeuksia millä turvataan suomenkielisten
      oikeudet omaan äidinkieleensä tämä tapahtuu Suomessa ja kaiken lisäksi
      se röyhkeä syrjintä jota Ahvenanmaalla kohdistetaan suomenkielisiin.

      Suomalaisena minä kehoittaisin järkeviä kansalaisiamme karttamaan
      rasistien pesää Ahvenanmaalla ja matkustaa jonnekin muualle missä heitä ei syrjitä.

      • Ahvenanmaalla ei ole senioripuoluetta, mutta kai minulla sentään on oikeus tänne kirjoittaa ja ihmetellä miten puolueenne syrjii ruotsinkielisiä.
        Olen suomenkielinen ja voin vakuuttaa että Ahvenmaalla ei ketään syrjitä, rasismia on täällä vähemmän kuin mantereella. Joten tervetuloa käymään ja asumaankin! Pääsee sitten eroon rasismista ja syrjinnästä.


      • ruotsinkielinen
        ahvennainen kirjoitti:

        Ahvenanmaalla ei ole senioripuoluetta, mutta kai minulla sentään on oikeus tänne kirjoittaa ja ihmetellä miten puolueenne syrjii ruotsinkielisiä.
        Olen suomenkielinen ja voin vakuuttaa että Ahvenmaalla ei ketään syrjitä, rasismia on täällä vähemmän kuin mantereella. Joten tervetuloa käymään ja asumaankin! Pääsee sitten eroon rasismista ja syrjinnästä.

        Senioripuolue on(tai ainakin tämä keskustelupalsta) kielirasistien paratiisi.


      • Totuus pitää olla
        ahvennainen kirjoitti:

        Ahvenanmaalla ei ole senioripuoluetta, mutta kai minulla sentään on oikeus tänne kirjoittaa ja ihmetellä miten puolueenne syrjii ruotsinkielisiä.
        Olen suomenkielinen ja voin vakuuttaa että Ahvenmaalla ei ketään syrjitä, rasismia on täällä vähemmän kuin mantereella. Joten tervetuloa käymään ja asumaankin! Pääsee sitten eroon rasismista ja syrjinnästä.

        Jospa tuokin Ahvenanmaalainen aivopesty ja ruotsalaisten sanansaattajana
        toimiva osaisi vastata miksi suomenkielisiä syrjitään Ahvenanmaalla?

        Miten on suomenkielisten oikeudet omaan kieleensä ja ne muut suomenkielisten
        palvelut ja oma seurakunta joita on aikaisemmin ollut mutta nekin on kieletty nykyisin?

        On turha tulla palstalle valehtelemaan asioista joita Ahvenanmaalla ei
        ole noudatettu ja mitä tarkoittaa lailliseksi puukattu syrjintä?


    • anja koivistoinen

      SENIORIPUOLUE EI OLE TODELLAKAAN RASISTINEN PUOLUE!
      Puolue pyrkii OIKEUDENMUKAISUUTEEN.

      Suomi on virallisesti kaksikielinen maa ja Senioripuolue ei puolueena ole ottanut kantaa kieliasiaan, VAAN jäsenet ovat vapaita ilmaisemaan oman henkilökohtaisen kantansa.

      Valitettavasti palstalla mielipiteitään kirjoittavat, eivät anna oikeata kuvaa Senioripuolueesta. Pakkoruotsi käsitellään eduskunnassa EI tällä palstalla.
      Kieliasia on tullut harvinaisen selväksi täällä. Nyt olis aika keskittyä jo muihinkin seniorien asioihin kuten eläkkeiden pienuuteen, hoitojen saamiseen ym. Väläitellään sellaistakin, että kannaako 70-vuotiaita enää hoitaa. Minua ainakin huolettaa 300 n´miljoonan säästätavoitteet vanhusten hoidosta. Muistisairaat yksinäiset vanhukset ovat kyllä heitteillä.

    • Ihmettelen sortoa

      Aivan uskmattoman törkeää kielipoliittista terrorismia 4,5% hurri-vähemmistöltä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 121
      2753
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      67
      2520
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      2111
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1747
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1658
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1479
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      17
      1439
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1403
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1377
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1302
    Aihe