Voiko Keravan vuokra-asuntoihin olla näin pitkät jonot? Olen ollut jonossa viime syyskuusta lähtien, heti ilmoittaen että joulukuun lopussa loppuu edellinen vuokrasopimus (määräaikainen). Ja nyt 1.1. lähtien olen ollut jonossa asunnottomana, poste restante Kerava.
Opiskelen Keravalla, luottotiedot kaikki kunnossa, mutta asuntoa ei kuulu. Totta kai hakemukset on kaikkiin lähikuntiinkin, sato, vvo, yms laitettu. Mutta ei löydy. Yksityisillä vastaan tulee vakuuden määrä, kun minulla ei vaan ole yli 1 kk vuokraa enempää rahaa. Eipä sossustakaan tietääkseni yli 1kk vakuuksia myönnetä (ja harvemmin sossun sitoumus yksityisille kelpaakaan). Samoin vuokran määrät on niillä yksityisillä sen verran kovat, että turha on muuttaa hetkeksi ja todeta ettei vuokran jälkeen saa ruokaa ostettua.
Tuttujen luona majailu käy pian mahdottomaksi kun kaikki vieraanvaraisuus alkaa loppua. Enkä ihmettele, en itsekään ehkä jaksaisi montaa viikkoa, en uskoisi että kaikinpuolin normaali, tunnollinen ihminen ei löydä asuntoa. Kai se sitten oikeasti pitäisi olla päihderiippuvainen, velkaantunut, luottotiedoton yms että asunto löytyisi?
Kenelle tästä voi valittaa? Tänne? Miten on mahdollista? Osaako joku neuvoa, mitä voi tehdä?
Asunnoton
6
430
Vastaukset 6
- minä
Tuttu pariskunta sai asunnon heti laajasalosta,kun oli häätö.Yksityinen laittoi käpän myytiin.Pariskunta molemmat töissä.
- nollakaks
Multa saisit halvalla teltan ja makuupussin, jos ei kämppää löydy niin majoitut sossun oven eteen.
- Anonyymi
Jos ostan teltan ja laitasin sos eteen nii voitko ne soitaa poliisi tai Vartia häätä pois ? Kun vaikka koditon nii ois kivaa pääse aamulla töihin töissä käyvää koditon pitää valita asunto vai ruoka
- vuokralla asuva
Vuokraa yksityiseltä! Asuntojen vuokrat on kohonneet tuntuvasti, jos et ole huomannut. Jos haluaa asunnon vuokrata, pitää siitä maksaa! Asuin tässä muutama vuosi sitten Keravalla ja vuoden kuluttua jo vuokra nousi taivaisiin. Vaikka oli pieni asunto, nousu oli 50 euron luokkaa. Eikä ollut edes yksityinen.
En huomannut ainakaan, oletko mies vai nainen. Jos olet mies, et kovin helposti asuntoa saa. Itsekään en miestä ottaisi vuokralaiseksi, jos olisin asuntoa vuokralle tarjoamassa!
Ja todellakin, hyvin harvalle vuokranantajalle käy sosiaalitoimiston takuu! Sehän kertoo siitä, että vuokralaisella on maksuvaikeuksia. - Anonyymi
Onko sun pakko olla sielä jonossa? Miksi et itse hommaa itsellesi asuntoa? Etkö vaan viitsi tehdä asian eteen mitään? Makaat vain sohvalla ja odotat että tuodaan uuteen asuntoon avaimet ?
- Anonyymi
Jonot ovat kuulemma tosiaan pitkät.
Maahanmuuttajat ovat joidenkin mukaan etusijalla, mutta muuten jonotussysteemi kyllä toimii...
Jokatapauksessa asunnon kanssa pitää olla todella aktiivinen jonotuksesta huolimatta ja kysellä tilannetta päivittäin.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Puukotus Kajaanissa
Kuka puukotti ja ketä? https://yle.fi/a/74-20247765 Vähemmän yllättäen päihteet mainittu491145- 16795
- 63715
- 68712
- 47694
Nainen, tässä olen kahden vaiheilla
Toinen pitäisi valita ja kummassakin on hyvät ja huonot puolensa. Toinen olisi sellainen pysyvä mutta työläs. Toinen taa69668Hyvä on sitten, jos et sitä s*ksiä halua kanssani.
Rakastetaan vaan toisiamme, voin käydä muualla tyydyttämässä fyysisenpuolen tarpeet. Puhumalla tämäkin olisi selvinnyt.131605Suloinen ja herkkä
Toiset huomioiva, räväkkä, yllättävä. Ei sellaisesta voi olla pitämättä.31575Humalassa autolla ajo.
Tuhti humala hyydytti kuljettajan Suomussalmella -sammui rattiin ,uutisoi Ylä-Kainuu.9530Minä muistan
Minä muistan sinut nauravana. Sellaisena, joka sai tavallisenkin hetken tuntumaan vähän kevyemmältä, kuin huoneeseen ol45498Tiesitkö? Jorma Uotisen EX-rakas on Helena Lindgren - Nämä ovat välit nyt: "Me ollaan..."
Jorma Uotinen ja Helena Lindgren olivat avoliitossa v. 1982-1999. Pariskunta oli aikansa näyttävä julkkispari, missä i8480- 4462
Jäljitelmä Birginit
Ei jumaleisson, Jeffin vaimo kertoo et nää Hermesit olikin jäljitelmiä ja timangit labrarääsää. Anna mun kaikki kestää �104459Hyvää yötä hurmuri
Iltaa haaveeni! Kauniita unia😘 Jospa me vielä nähtäis ja juteltais, suukoteltais ja halittais, siliteltäis ja hyväiltä24453Pitäisikö seksille asettaa huvivero?
(ja jos hankkisi todistuksen sen harrastamisesta velvollisuudesta tai lisääntymistarkoituksessa, saisi siitä vapautuksen113424Olet pelottava ilme vakavana
Sitä alkaa ajatella äkkiä kaikenlaista. Synkkiäkin juttuja. Kai tässä oma mielikuvitus kun laukkaa. 🤔😳26417- 13400
- 33398
- 30385
- 30372