Missä kohtaa muka Raamattua annetaan ymmärtää, että ihmisen sielu olisi kuolematon? Paavali esimerkiksi kirjoittaa Jumalasta, että "1Tim.6:16 "Hän yksin on kuolematon ..."
Missä sielun kuolemattomuus sanotaan?
16
134
Vastaukset
Jeesuksessa on kuolematon
Minä olen ilmoittanut heille sanasi, ja he ovat saaneet osakseen maailman vihan, koska eivät kuulu maailmaan, niin kuin en minäkään kuulu.Joh 17:14
Minä rukoilen, että he kaikki olisivat yhtä, niin kuin sinä, Isä, olet minussa ja minä sinussa. Niin tulee heidänkin olla yhtä meidän kanssamme, jotta maailma uskoisi sinun lähettäneen minut. Joh 17:21
En kuulu tähän maailmaan- Sielu kuolee
Ihmissielu ei ole kuolematon,joten semmosta kohtaa ei raamatusta löydy.
Esim. Matteus 10: 28 tuo sen esiin.
Hesekiel 18:4 ( Kirkkoraamattu - 38 )- la vie
Ensimmäinen Johanneksen kirje 5
Ja tämä on se todistus: Jumala on antanut meille iankaikkisen elämän
ja tämä elämä on hänen Pojassansa.
Kirje roomalaisille 6
Mutta nyt, kun olette synnistä vapautetut ja Jumalan palvelijoiksi tulleet, on teidän
hedelmänne pyhitys, ja sen loppu on iankaikkinen elämä.
DANIEL 12
Ja monet maan tomussa makaavista heräjävät,
toiset iankaikkiseen elämään,
toiset häpeään ja iankaikkiseen kauhistukseen.
Evankeliumi Johanneksen mukaan 4
Jo nyt saa leikkaaja palkan ja kokoaa hedelmää
iankaikkiseen elämään.. - Pitkään palstalla
Onneksi palstalla on ihminen, joka tiesi totuuden sielun kuolemattomuudesta, vaikka uskosi mukaan: "semmosta kohtaa ei raamatusta löydy."
Ilmestyskirjassa se kerrotaan:
"Kun Karitsa avasi viidennen sinetin, näin alttarin alla niiden sielut, jotka oli tapettu Jumalan sanan ja oman todistuksensa tähden.
Ne huusivat kovalla äänellä: "Kuinka kauan kestää, Valtias, sinä Pyhä ja Tosi, ennen kuin lausut tuomiosi ja kostat meidän veremme maan asukkaille?"
Silloin niille kullekin annettiin valkea vaate ja niitä kehotettiin odottamaan rauhassa vielä vähän aikaa, kunnes niitä ja niiden veljiä, niiden lailla surmattuja Jumalan palvelijoita, olisi täysi määrä."
Surmattujen määrä täyttyy tässä:
"Minä annan kahdelle todistajalleni tehtäväksi julistaa sanaani säkkivaatteeseen pukeutuneina tuhat kaksisataakuusikymmentä päivää."
Nämä todistajat ovat ne kaksi oliivipuuta ja kaksi lampunjalkaa, jotka seisovat maan Herran edessä.
Jos joku aikoo tehdä heille pahaa, heidän suustaan lähtee tuli, joka nielee heidän vihollisensa. Näin on kuoleva jokainen, joka aikoo heille pahaa.
Heillä on valta sulkea taivas, niin ettei tule sadetta koko sinä aikana, jona he sanaa julistavat. Heillä on myös valta muuttaa vedet vereksi ja piinata maata kaikenlaisilla vitsauksilla niin usein kuin haluavat.
Kun he ovat päättäneet todistajantyönsä, käy syvyydestä nouseva peto taisteluun heitä vastaan, ja se voittaa heidät ja tappaa heidät.
Heidän ruumiinsa lojuvat sen suuren kaupungin kadulla, jota profeettojen puheissa kutsutaan Sodomaksi ja Egyptiksi ja jossa heidän Herransa ristiinnaulittiin.
Kolmen ja puolen päivän ajan käy ihmisiä eri kansoista, heimoista, kielistä ja maista katselemassa heidän ruumiitaan, eikä niitä anneta haudata.
Maan asukkaat iloitsevat heidän kohtalostaan, pitävät juhlia ja lähettävät toisilleen lahjoja, sillä nuo kaksi profeettaa olivat pahoin vaivanneet maan asukkaita."
Monin verroin enemmän nuo kaksi todistajaa vaivaavat maan asukkaita kuin mitä yksi todistaja Teuvo Suni on vaivannut Suomi24 keskustelijoita.- Muistuttaja
Kuvitteletko olevasi toinen noista todistajista?
Muistuttaja kirjoitti:
Kuvitteletko olevasi toinen noista todistajista?
Etkö sietänyt lukea viestiä loppuun asti:
"Maan asukkaat iloitsevat heidän kohtalostaan, pitävät juhlia ja lähettävät toisilleen lahjoja, sillä nuo kaksi profeettaa olivat pahoin vaivanneet maan asukkaita."
Monin verroin enemmän nuo kaksi todistajaa vaivaavat maan asukkaita kuin mitä yksi todistaja Teuvo Suni on vaivannut Suomi24 keskustelijoita."
Siinä mielessä voisin olla jo toinen todistaja, kun kaiken totuuden tiedän. Mutta siinä mielessä en voi olla, koska minä en ole saanut tällaista tehtävää:
"Jos joku aikoo tehdä heille pahaa, heidän suustaan lähtee tuli, joka nielee heidän vihollisensa. Näin on kuoleva jokainen, joka aikoo heille pahaa.
Heillä on valta sulkea taivas, niin ettei tule sadetta koko sinä aikana, jona he sanaa julistavat. Heillä on myös valta muuttaa vedet vereksi ja piinata maata kaikenlaisilla vitsauksilla niin usein kuin haluavat."- 1:-C
TeuvoSuni kirjoitti:
Etkö sietänyt lukea viestiä loppuun asti:
"Maan asukkaat iloitsevat heidän kohtalostaan, pitävät juhlia ja lähettävät toisilleen lahjoja, sillä nuo kaksi profeettaa olivat pahoin vaivanneet maan asukkaita."
Monin verroin enemmän nuo kaksi todistajaa vaivaavat maan asukkaita kuin mitä yksi todistaja Teuvo Suni on vaivannut Suomi24 keskustelijoita."
Siinä mielessä voisin olla jo toinen todistaja, kun kaiken totuuden tiedän. Mutta siinä mielessä en voi olla, koska minä en ole saanut tällaista tehtävää:
"Jos joku aikoo tehdä heille pahaa, heidän suustaan lähtee tuli, joka nielee heidän vihollisensa. Näin on kuoleva jokainen, joka aikoo heille pahaa.
Heillä on valta sulkea taivas, niin ettei tule sadetta koko sinä aikana, jona he sanaa julistavat. Heillä on myös valta muuttaa vedet vereksi ja piinata maata kaikenlaisilla vitsauksilla niin usein kuin haluavat."Jos sinä TEUVO kaiken totuuden tietäisit niin kyllä se olis tässä Foorumissa käynyt jo aikoja sitten ilmi. Meistä nyt valitettavasti sitä täydellistä totuutta ei tiedä kukaan.
1:-C kirjoitti:
Jos sinä TEUVO kaiken totuuden tietäisit niin kyllä se olis tässä Foorumissa käynyt jo aikoja sitten ilmi. Meistä nyt valitettavasti sitä täydellistä totuutta ei tiedä kukaan.
Valitettavasti olet saamasi ihmisopetusten mukaan oikeassa, kuten teidän porttopappinne todistavat:
"Rakkaat veljet ja sisaret Jeesuksessa Kristuksessa. Kaikkihan me tiedämme, että Jumala on rakkaus, joka pelkästä armosta on meidät kaikki uskovat pelastanut, koska kukaan meistä ei voi tietää totuutta.
Mutta jos joku kuitenkin aiheuttaa teille ahdistusta, masennusta ja kalseaa oloa, ilmoittaessaan päässeensä ahtaasta portista sisälle ja saaneensa Kristukselta hänen Henkensä ja sen myötä tietoonsa koko totuuden, niin tietäkää tämä; tällaisesta ihmisestä on jo tullut narsisti, puoskari ja toisten tuomitsija.
Muistakaa, mitä rakas veljemme Paavali on tällaisista ihmisistä kirjoittanut:
"Julistipa kuka tahansa teille evankeliumia, joka on vastoin meidän julistamaamme -- vaikkapa me itse tai vaikka taivaan enkeli -- hän olkoon kirottu."
"Poistakaa keskuudestanne se, joka on paha."
Ja tässä lopun ajan rajussa eksytyksessä paha, valhe ja vääryys on hyvää, mutta totuus pahaa.
Siksi tämä Jeesuksen ilmoitus omilleen käy tälläkin palstalla kirjaimellisesti toteen joka päivänä:
"Minä olen ilmoittanut heille sanasi, ja he ovat saaneet osakseen maailman vihan, koska eivät kuulu maailmaan, niin kuin en minäkään kuulu."
"Kaikki vihaavat teitä minun nimeni tähden, mutta se, joka kestää loppuun asti, pelastuu."
Ilmeisesti Pyhää Henkeä pilkaten teet Jeesuksesta valehtelijan tämän todistuksen tähden:
"Kun Totuuden Henki tulee, hän johtaa teidät tuntemaan koko totuuden. Hän ei näet puhu omissa nimissään, vaan puhuu sen, minkä kuulee, ja ilmoittaa teille, mitä on tuleva."
- 18+16
Kritinuskossa uskotaan sielunvaellukseen, Jeesus väitti, että Johannes Kastaja on Elia.
- osimoilleen tuossa
Missäs kohti Jeesus sanoi Jumalasta että ei hän ole kuolleiden Jumala vaan elävien kun oli puhe Jumalasta Abrahamin, Iisakin ja Jaakobin Jumalasta.
- siinä
Evankeliumi Matteuksen mukaan 22
Ja hän lähetti palvelijansa kutsumaan häihin kutsuvieraita, mutta nämä eivät tahtoneet tulla. 4. Vielä hän ... Ei hän ole kuolleitten Jumala, vaan elävien."
- Kiristellään hampait
Sieluilla on hampaat,koska on hammastenkiristystä luvassa helevetissä.
Mielenkiintoista tulee olemaan huomata kuinka samanlaisia sielut ovat sitten nykyruumiisiimme verrattuna. Hammastenkiristely ei ole puuhaa,sillä siitä seuraa itkua, joten kivuliaasta hommasta on kysymys. Aivan kuten hammaslääkärissä ilman puudutusta hammaskäsittelyä saaneet tuietävät. Siellä ne hermoton juu hampaita vasten, ai jai jai, ei olemukavaaajtella itseään helevettiin hammaslääkärin tuoliin, jossa keskitysleirien natsit tekevät työtään tai jotkut vastaavat hammasten kiristelyyn " pätevöityneet " perkeleen kätyrit.
" Silloin kuningas sanoi palvelijoille: 'Sitokaa hänen jalkansa ja kätensä ja heittäkää hänet ulos pimeyteen'. Siellä on oleva itku ja hammasten kiristys.Sillä monet ovat kutsutut, mutta harvat valitut."
Matteus 22: 13 - 14 - niinsee
Hampaiden kiristely tarkoittaa hermoilemista ei siis liity hampaisiin varsinaisesti.
- Kiristellään hampait
Mikseisitten sinne ole kirjoitettu niin?
Olen nähnyt kaksi kertaa elämäni aikana unen helevetissä olosta. Ne unet taisi olla silloin kun pääsin tietoon omakokemuksellisesti pahan voiman olemassaolosta. Mulle tuli "lähes heti" mieleen että jos on olemassa näin voimakas pahuus olemassa niin ihminen ei kestäisi. Ja kun katselin ulos ikkunasta niin ihmiset silti elävät, suurin osa tietämättä henkimaailmasta. Koitin asiasta kertoa joillekin hätämielessä ja kun sen tein niinhuomasin että siitä ei ole apua.
Kunnes tapasin uskovan ja hän osasi neuvoa mitä tehdä. Hän sanoi että rukoile. En oikein tiennyt miten rukoilla, mitä snoa. Menin sitten rukoukseeen ja sanoin että jos olet olemassa niin ota tämä pelko pois. Niin kävi että kuukausia jatkunut säännöllisesti läsnäoleva pelko katosi siinä rukouksessa. Hämmästyin kovasti. Mietin että kuvittelinko vain sen hyvän " oudon " mutta pelko katosi, pelko joka oli samalla tavalla tunnettavissa kuin se hyvä voima.
Nukuin Raamattu tyynyn alla vielä varmuuden vuoksi joitkain öitä kunnes totesin että pelko ei tule takaisin. Tai se paha jokin jonka läsnäolon tunsin siihen asti.
Molemmissa unissa siellä helevetissä en nähnyt yhtään hammasten kiristelyä mutta huutoa kuului monesta suusta ja heillä on suut niin miksi ne suut olisivat hampaattomat. Jos meillä on ruumiit takaisin aikanaan niin miksi niistä puuttuisivat hampaat.
Sekin tuli niistä unista mieleen että ei siellä ollut hauskaa kenelläkään. Itse pelkäsin kävellä niissä katakombeissa ja toivon jatkuvasti että kukaan ei tulisi vastaan, hermoilu on melkoisen osuva sana kuvaamaan sitä olotilaa, toivoi että menisi vielä hetki niin ettei kohtaisi sitä mitä mutkan takaa oli tulossa. Hommaan helevetissä tuntui ainakin siinä tilanteessa ja mun unessa jatkuva liikkeellä olo.
Sitä halusi " jotakin" pakoon päästä ja se pakotti liikkeelle mutta pakoon kun lähti niin menikin sitä kohti ja vaikka sen tiesi niin pelokkuus oli niin kovaa että oli oltava mieluummin liikkeellä kuin paikoillaan.Huutoa kuului koko ajan eri suunnista. Unet päättyivät siihen että minut päästettiin pois helevetistä ja olin enemmän kuin tyytyväinen sieltä pois päästyäni.
- Anonyymi
Maallisen kuoleman jälkeen ennen Taivaaseen tai tuomion ylösnousemusta on väliaika, Tuonela & tai tuhatvuotinen Valtakunta, Jossa sielut ovat tietoisessa tilassa, vai miten? Lopullisen kadotus tuomion jälkeen pelastumattomat ovat tulessa ja Pelastetut Taivaassa Jumala. tykö🙏"Iankaikkisuus""ajattomuus" on kait jonkinlainen tila siitä hetkestä mistä se alkaa, Ylösnousemus/tuhoutuminen tulessa, en tiiä, niin vain käsitän, Turvaa siis Jeesukseen, AMEN🙏
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.2956757Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill652059- 1751797
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä151277- 1121257
Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181691180Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie71146RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j531057Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411031Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.288972