En ole tavannut ketään joka haluaisi maata letkuissa vuosikausia vailla toivoa paranemisesta. Silti hyvin harva tekee hoitotestamenttia ja aiheuttaa omaisille ja itselleen paljon kärsimystä ja sairaanhoidolle valtavia kustannuksia.
Syy on tietysti hyvin inhimillinen. Ihmiset eivät halua ajatella sairautta ja kuolemaa ja siksi hoitotestamentti jää tekemättä.
Ratkaisu tähän on pakollinen hoitotestamentti. Testamentin sisältö on tietenkin jokaisen itse päätettävissä.
Vertailun vuoksi:
sama tilanne oli muutama vuosi sitten elinluovutusten kanssa: luvan tähän antoi harva elinaikanaan varmaan juuri siksi ettei kuolemaa haluta ajatella. (Elinten luovutus toimii nykyään niin että jollet ole kieltänyt sitä, katsotaan että olet antanut luvan).
Hoitotestamentti pakolliseksi
Ei letkuja kiitos
1
<50
Vastaukset
Sairaaloissa on valmiita kaavakkeita jolla voi tehdä HOITOTESTAMENTIN.
Samoin ei letkuissa vihanneksena enään: syy olen nyt jo happihoidossa ja vuosia sitten keskustelin lääkärini kanssa etten halua elvytystäkään, jos ei ole todennäköistä mahdollisuutta selvitä hengisssä.
Todellakin olen myös ajatellut elinten luovutusta: sitä lääkäri vähän epäili onko se mahdollista tapauksessani, koska olen monet vuodet syönyt kortisonia joka tekee omat sivuvaikutuksensa. Aika näyttää mikä on kohtalo.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 445785
- 455295
- 483688
- 133643
Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?
Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise903181- 313126
- 592864
- 572720
- 532370
- 381824