En ole tavannut ketään joka haluaisi maata letkuissa vuosikausia vailla toivoa paranemisesta. Silti hyvin harva tekee hoitotestamenttia ja aiheuttaa omaisille ja itselleen paljon kärsimystä ja sairaanhoidolle valtavia kustannuksia.
Syy on tietysti hyvin inhimillinen. Ihmiset eivät halua ajatella sairautta ja kuolemaa ja siksi hoitotestamentti jää tekemättä.
Ratkaisu tähän on pakollinen hoitotestamentti. Testamentin sisältö on tietenkin jokaisen itse päätettävissä.
Vertailun vuoksi:
sama tilanne oli muutama vuosi sitten elinluovutusten kanssa: luvan tähän antoi harva elinaikanaan varmaan juuri siksi ettei kuolemaa haluta ajatella. (Elinten luovutus toimii nykyään niin että jollet ole kieltänyt sitä, katsotaan että olet antanut luvan).
Hoitotestamentti pakolliseksi
Ei letkuja kiitos
1
52
Vastaukset
Sairaaloissa on valmiita kaavakkeita jolla voi tehdä HOITOTESTAMENTIN.
Samoin ei letkuissa vihanneksena enään: syy olen nyt jo happihoidossa ja vuosia sitten keskustelin lääkärini kanssa etten halua elvytystäkään, jos ei ole todennäköistä mahdollisuutta selvitä hengisssä.
Todellakin olen myös ajatellut elinten luovutusta: sitä lääkäri vähän epäili onko se mahdollista tapauksessani, koska olen monet vuodet syönyt kortisonia joka tekee omat sivuvaikutuksensa. Aika näyttää mikä on kohtalo.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työeläkkeet ovat pois työntekijän palkasta
Jokainen työeläkkeen nimissä maksettu euro on otettu pois työtä tekevältä palkansaajalta. Mitä korkeampi työeläketaso o1191623Etkö sä muru mussakaiseni ymmärrä
Että me päästään lähenemään vain kaveruuden kautta? Vain siten mä voin lähettää sulle kuvia ja viestejä 😌 Tänäänkin o361282- 771278
- 511069
Martina Aitolehdeltä kova tilitys podcastilla: "Kyllä mä turpaan vetäisin"!
Martina Aitolehti tilittää brutaalin rehellisesti Eskolle podcastilla syitä, miksi hän ei ole lähtenyt mukaan julkkisten207827- 61812
Siinäpä jäät
Punapää kaipaamaan, kun päätän maallisen vaellukseni. Oma oli valintasi. Sillä minä en jaksa enää kovin pitkää tätä. Ole78762- 29734
Sosiaalinen lainalaisuus.
Tulipa mieleen tässä useammasta aloituksesta ja kirjoituksesta, että minusta ihmisilläkin (laumaeläimilläkin) on luonnol141699Hei, huomenta
Joskus tarvitaan kipua, että löytää itsestään voimaa ja vahvuutta! Aurinkoista päivää ja muutenkin mukavaa lauantaita ❤️65630