Pyhä Henki opettaa, puolustaa, neuvoo, nuhtelee, eli puhuu. Kukaan, joka osaa puhua, ei ole vain jotakin, vaan jokainen puhuva on PERSOONA. Pyhä Henki kuuluu Jumalaan, kuten kuuluu Sana/Jeesus. Joka erottaa Jumalasta yhdenkään osan, ei voi tuntea Jumalaa. Persoona ajattelee itsenäisesti. Jumalan Pyhä Henki on niin yhtä Isän kanssa, että ottaa Isältä kaiken, mitä jakaa meille. Sana/Jeesus on yhtä Isän ja Pyhän Hengen kanssa ja jakaa samaa asiaa, mitä Isä ja Pyhä Henkikin. Heitä ei voi erottaa.
Kasteessa meidät kastetaan Jumalaan. Näin meistä tulee Sanan, eli Jeesuksen opetuslapsia. Sana puhdistaa ja parantaa ihmisen johdattaen ihmisen ristin kautta Jumalan luokse. Pyhä Henki kirkastaa Sanan, eli Jeesuksen ja näin Sana ja Pyhä Henki tekevät tähtemme työtä, johdattaakseen meidät Isän luokse, eli Jumalan valtakuntaan. Portti Jumalan valtakuntaan on niin ahdas, että jokainen jouttuu siitä väkisin menemään. Synnin hylkääminen on se ahtaus. Jeesuksen korottaminen oman lihan ylitse on se ahtaus. Ahdas portti on jokaisen kutsutun edessä, mutta kaikki kutsutut eivät suostu siitä menemään, vaikka tietäisivätkin sen, että heidän murheensa muuttuu iloksi sen portin jälkeen ja he kohtaavat Jumalan.
Isä, Poika ja Pyhä Henki on JUMALA.
Poika, joka tänne syntyi on väkevä Jumala KANSAN KESKELLÄ. Jeesus on jokaisen kutsutun Jumala, joka johtaa kuuliaisen ihmisen Jumalan valtakuntaan, Isän luokse, jonka persoona Hän Sanana on.
Johannes 16
1 "Tämän minä olen teille puhunut, ettette loukkaantuisi.
2 He erottavat teidät synagoogasta; ja tulee aika, jolloin jokainen, joka tappaa teitä, luulee tekevänsä uhripalveluksen Jumalalle.
3 Ja sen he tekevät teille, koska he eivät tunne Isää eivätkä minua.
4 Mutta tämän minä olen puhunut teille, että, kun se aika tulee, te muistaisitte minun sen teille sanoneen. Tätä minä en ole sanonut teille alusta, koska minä olin teidän kansanne.
5 Mutta nyt minä menen hänen tykönsä, joka on minut lähettänyt, eikä kukaan teistä kysy minulta: 'Mihin sinä menet?'
6 Mutta koska minä olen tämän teille puhunut, täyttää murhe teidän sydämenne.
7 Kuitenkin minä sanon teille totuuden: teille on hyväksi, että minä menen pois. Sillä ellen minä mene pois, ei Puolustaja tule teidän tykönne; mutta jos minä menen, niin minä hänet teille lähetän.
8 Ja kun hän tulee, niin hän näyttää maailmalle todeksi synnin ja vanhurskauden ja tuomion:
9 synnin, koska he eivät usko minuun;
10 vanhurskauden, koska minä menen Isän tykö, ettekä te enää minua näe;
11 ja tuomion, koska tämän maailman ruhtinas on tuomittu.
12 Minulla on vielä paljon sanottavaa teille, mutta te ette voi nyt sitä kantaa.
13 Mutta kun hän tulee, totuuden Henki, johdattaa hän teidät kaikkeen totuuteen. Sillä se, mitä hän puhuu, ei ole hänestä itsestään; vaan minkä hän kuulee, sen hän puhuu, ja tulevaiset hän teille julistaa.
14 Hän on minut kirkastava, sillä hän ottaa minun omastani ja julistaa teille.
15 Kaikki, mitä Isällä on, on minun; sentähden minä sanoin, että hän ottaa minun omastani ja julistaa teille.
16 Vähän aikaa, niin te ette enää minua näe, ja taas vähän aikaa, niin te näette minut."
Pyhä Henki on persoona
77
168
Vastaukset
- +":)
Joopa joo
- Tiestä
Harvat uskonopettajat muistuttavat kuulijoilleen Jeesuksen palanneen taivaaseen. Usein kuulee opetusta siitä, että uskovainen on Jeesuksen luona jo silloin, kun hän tulee uskoon, eikä vielä käsitä uskontiestä mitään.
Jeesus on Jumala, joka antoi evankeliumin tänne ihmisen Poikana ollessaan ja uhrautui heidän puolestaan, jotka uskovat evankeliumin. Hän palasi takaisin lähtökohtaansa, eli Isään, josta oli Sanana lähtenyt ja vuoksemme ihmiseksi tullut. Sana otti ihmisen muodon ja näin riisutui valtaoikeuksistaan ja näytti ihmisille, että kuuliaisuus Jumalan Sanalle tuo voiton. Hän Itse oli kuuliainen Jumalalle ihmisen Poikana ollessaan ja siksi kuolemalla ei ollut Häneen minkäänlaista valtaa.
Koska Jeesus tuli Jumalasta ja palasi Jumalaan ihmisen Pojan osuuden suorittamisen jälkeen, ei Hän ole Itse maanpäällä, vaan maanpäällä, kaikkialla on PYHÄ HENKI. Pyhä Henki MUISTUTTAA kaikesta mitä Jeesus opetti.
Pyhä Henki ottaa siitä, mitä Jeesus antoi meidän hyväksemme ja ruokkii meitä sillä opilla. Pyhä Henki johdattaa meidät puhtauteen, eli rauhaan Jumalan kanssa.
Jumalan Sana Pyhän Hengen kirkastuksella on Jumala kansan keskuudessa. Joka nöyrtyy Sanan alamaiseksi saa nähdä miten ahdas portti aukeaa. Jeesus on ahtaan portin toisella puolella ottamassa vastaan omansa. Hän aukaisee portin heille, jotka ovat tehneet parannuksen Pyhän Hengen ja Jumalan Sanan vaikutuksesta.
Pyhä Henki kirkastaa Jeesuksen. Hän opettaa meille kaiken sen, minkä Jeesus opetti. Hän käskee meidän rukoilla Jeesuksen nimessä. Hän johdattaa meitä katsomaan Jeesukseen, joka ihmisen Poikana antoi uhrin puolestamme ristillä. Pyhä Henki johdattaa meidät ristille ja neuvoo ja voimistaa meidät jättämään ristille syntimme, eli lain rikkomisen.
Pyhän Hengen osuus hyväksemme on niin valtava, että joka Häntä pilkkaa joutuu eroon Jumalasta.- jaikalii
>>>Koska Jeesus tuli Jumalasta ja palasi Jumalaan ihmisen Pojan osuuden suorittamisen jälkeen, ei Hän ole Itse maanpäällä, vaan maanpäällä, kaikkialla on PYHÄ HENKI.
- jaikalii
jaikalii kirjoitti:
>>>Koska Jeesus tuli Jumalasta ja palasi Jumalaan ihmisen Pojan osuuden suorittamisen jälkeen, ei Hän ole Itse maanpäällä, vaan maanpäällä, kaikkialla on PYHÄ HENKI.
Jatketaan kyselytyntui
Mitä opetuslapset ymmärtäisivät sinä päivänä kun Pyhä Henki tulee Joh 14:20 Sanan mukaan? Mitä Jeesus sanoi heidän ymmärtävän?
Kuka/ketkä siis asuvat uskovassa (Kol 1:27, Room 8:9-11, 2 Kor 13:3, 5, Gal 4:19, 1 Piet 3:15). - Tiestä
jaikalii kirjoitti:
Jeesus ei todellakaan jätä meitä orvoiksi. Hän aukaisee oven ja me saamme liittyä Hänen kansansa joukkoon ja Hän on meidän Kuninkaamme.
Pyhä Henki johdattaa meidät ahtaan portin kautta Jumalan valtakuntaan. Siinä valtakunnassa meidät kastetaan Pyhällä Hengellä ja tulella Jumalan omaisuuskansaksi.
Portin toidella puolella, eli ulkona meidät kastettiin Jeesuksen opetuslapsiksi. Saimme armon tulla tuntemaan Jeesus. Pyhä Henki todisti meille Jeesuksesta ja muistutti kaikesta siitä, mitä Jeesus käski omiensa muistaa, eli muistutti kaikesta mitä Jeesus opetti. Jokainen, joka kuuliaisesti teki sen, mitä Jeesus käski, nosti lain pidetyksi ja sai tulla asumaan Jumalan luokse. Jumala asuu puhdistamansa kansan seurassa.
Jumalan valtakunnassa ei ole uhria, sillä sen valtakunnan asukaat ovat saaneet syntinsä anteeksi. Uhri on portin ulkopuolelle ja Jumalan valtakunnan asukkaat palaavat portista ilosanoma mukanaan ja menevät takaisin sisälle. Kolossalaiskirje 1
3 "M e - k i i t ä m m e - J u m a l a a, - Herramme Jeesuksen K r i s t u k s e n - I s ä ä, - aina kun rukoilemme teidän edestänne, - - -
12 kiittäen - I s ä ä - joka on tehnyt teidät soveliaiksi olemaan osalliset siitä perinnöstä, mikä pyhillä on valkeudessa,
13 - h ä n t ä, - j o k a - o n - p e l a s t a n u t - meidät pimeyden vallasta ja - s i i r t ä n y t - m e i d ä t - rakkaan
P o i k a n s a - v a l t a k u n t a a n.
14 Hänessä meillä on lunastus, syntien anteeksisaaminen,
15 ja hän on näkymättömän Jumalan kuva, esikoinen ennen kaikkea luomakuntaa.
16 Sillä hänessä luotiin kaikki, mikä taivaissa ja mikä maan päällä on, näkyväiset ja näkymättömät, olkoot ne valtaistuimia tai herrauksia, hallituksia tai valtoja, - k a i k k i - o n
l u o t u - h ä n e n - k a u t t a n s a - ja h ä n e e n,
17 ja hän on ennen kaikkia, ja hänessä pysyy kaikki voimassa."
Huomatkaa että Jumala on herramme Jeesuksen Kristuksen Isä. ( 3. jae!). Isä on myös pelastajamme, (12. jae). Poika on meidän lunastuksemme, (14. jae), koska poika antoi verensä meidän lunastushinnaksi synnistä, mutta sai lihan veren tilalle parempaa; Isän Jumalan tahdon, joka - - -
Heprealaiskirje 10
10 "Ja tämän - t a h d o n - perusteella me olemme pyhitetyt Jeesuksen Kristuksen ruumiin uhrilla kerta kaikkiaan."
Heprealaiskirje 12
24 "ja uuden liiton välimiehen, Jeesuksen, tykö, ja vihmontaveren tykö, joka puhuu parempaa kuin Aabelin veri."
Tämä uuden liiton välimiehen, Jeesuksen vihmontaveri on sama kuin Isän - J u m a l a n - t a h t o, - joka puhuu parempaa kuin Aabelin veri."
Jumalan tahto on Uuden liiton Jumalan seurakunnan eläväksi tekevä ja seurakunnasta huolta pitävä veri.- jaikalii
jaikalii kirjoitti:
Jatketaan kyselytyntui
Mitä opetuslapset ymmärtäisivät sinä päivänä kun Pyhä Henki tulee Joh 14:20 Sanan mukaan? Mitä Jeesus sanoi heidän ymmärtävän?
Kuka/ketkä siis asuvat uskovassa (Kol 1:27, Room 8:9-11, 2 Kor 13:3, 5, Gal 4:19, 1 Piet 3:15).Jaa minä se kaipailen täällä jälleen saada kokea sen
http://www.youtube.com/watch?v=8uzHllthcKo&feature=share
- ml213.
>Pyhä Henki opettaa, puolustaa, neuvoo, nuhtelee, eli puhuu. Kukaan, joka osaa puhua, ei ole vain jotakin, vaan jokainen puhuva on PERSOONA.<
Jos Pyhän Hengen näet persoonana, niin kerroppa mikä on tämän persoonan puhenopeus tai äänensävy?
Jos Pyhä Henki on persoona, niin hänellä on tietenkin nämä persoonalliset ominaisuudet.- ~~tähkäpää~~
Sorry, että sekaannun, mutta minä voin kertoa.
Hänen puheen nopeudesta en niinkään, koska en ole siihen kiinnittänyt huomiota, mutta äänensävynsä on toisinaan esim. hyvin nuhteleva, toisinaan taas erittäin lämmin ja rakkaudellinen, jotain tehtävää antaessaan hyvin asiallinen ja ikäänkuin selonteon omainen ym. ym.
Minut yllätti Ml213 se, että Sinä kysyt tällaista.
Oletko saanut kokea Pyhän Hengen kastetta ollenkaan?
Onko Sinulla siis mitään armolahjoja?
Tuo kysymyksesi nimittäin puhui minulle siitä, että aivan kuin et tuntisi Pyhää Henkeä ollenkaan, eikä Hän olisi Sinulle puhunut koskaan ja tästä tuli itselleni murheellinen mieli, sillä sydämestäni toivoisin, että pääsisit tuntemaan ja kokemaan, kuka Hän on, mitä Hän voi ja miten Hän voi ohjata meidän kulkuamme, varoittaa meitä, opastaa meitä, rohkaista ja lohduttaa meitä jne. jne.
Kaiken tämän toivoisin Sinunkin saavan kokea! - ml213.
~~tähkäpää~~ kirjoitti:
Sorry, että sekaannun, mutta minä voin kertoa.
Hänen puheen nopeudesta en niinkään, koska en ole siihen kiinnittänyt huomiota, mutta äänensävynsä on toisinaan esim. hyvin nuhteleva, toisinaan taas erittäin lämmin ja rakkaudellinen, jotain tehtävää antaessaan hyvin asiallinen ja ikäänkuin selonteon omainen ym. ym.
Minut yllätti Ml213 se, että Sinä kysyt tällaista.
Oletko saanut kokea Pyhän Hengen kastetta ollenkaan?
Onko Sinulla siis mitään armolahjoja?
Tuo kysymyksesi nimittäin puhui minulle siitä, että aivan kuin et tuntisi Pyhää Henkeä ollenkaan, eikä Hän olisi Sinulle puhunut koskaan ja tästä tuli itselleni murheellinen mieli, sillä sydämestäni toivoisin, että pääsisit tuntemaan ja kokemaan, kuka Hän on, mitä Hän voi ja miten Hän voi ohjata meidän kulkuamme, varoittaa meitä, opastaa meitä, rohkaista ja lohduttaa meitä jne. jne.
Kaiken tämän toivoisin Sinunkin saavan kokea!Kerro osoite, missä saan tulle kuulemaan fyysisesti Pyhän Hengen puhetta. Siis persoonallista, koska väitteen mukaan Pyhä Henki on persoona.
PS.
Taas kokonaan toinen asia on, miten JUMALA puhuu tavalla ja toisella. Tai miten Pyhä Henki todella opettaa ja ohjaa, mutta taas tähän ei liity persoona millään tasolla.
Niin, täällä päin Pyhä Henki ja yleensä JUMALA toimii ja puhuu AINA jonkun kautta ja tämä kohde, joka kautta tämä tapahtuu tulee persoonallisesti. Eli astian persoonallisuus tulee esille vaikuttajana. - ~~tähkäpää~~
ml213. kirjoitti:
Kerro osoite, missä saan tulle kuulemaan fyysisesti Pyhän Hengen puhetta. Siis persoonallista, koska väitteen mukaan Pyhä Henki on persoona.
PS.
Taas kokonaan toinen asia on, miten JUMALA puhuu tavalla ja toisella. Tai miten Pyhä Henki todella opettaa ja ohjaa, mutta taas tähän ei liity persoona millään tasolla.
Niin, täällä päin Pyhä Henki ja yleensä JUMALA toimii ja puhuu AINA jonkun kautta ja tämä kohde, joka kautta tämä tapahtuu tulee persoonallisesti. Eli astian persoonallisuus tulee esille vaikuttajana.Tiedät ML213, että minulle tämä asia on erittäon pyhä ja arvokas ja siksi kerron suoraan, että minua ihan kylmää ja jopa jollain tavoin loukkaa tuo tapasi puhua Pyhästä Hengestä. Minä koen sen Pyhää Henkeä alentavana ja loukkaavana, vaikka toki uskon, että et tee sitä tahallasi.
En siis tiedä, kertooko tuo "Kerro osoite....." puheesi siitä, että kohdallasi on kysymys vain opetuksen puutteesta, vaiko Jumalan Sanaan paneutumisesi vähyydestä, sillä Sana kyllä niin selvästi tuo monessa kohdin esille, että Pyhä Henki puhuu meille ja kun jälleen kerraan muistat, että persoona ei ole = fysiikka, eli ruummiillistuma, niin silloin pääset jo vähän matkaa eteenpäin tässä asiassa. - ml213.
~~tähkäpää~~ kirjoitti:
Tiedät ML213, että minulle tämä asia on erittäon pyhä ja arvokas ja siksi kerron suoraan, että minua ihan kylmää ja jopa jollain tavoin loukkaa tuo tapasi puhua Pyhästä Hengestä. Minä koen sen Pyhää Henkeä alentavana ja loukkaavana, vaikka toki uskon, että et tee sitä tahallasi.
En siis tiedä, kertooko tuo "Kerro osoite....." puheesi siitä, että kohdallasi on kysymys vain opetuksen puutteesta, vaiko Jumalan Sanaan paneutumisesi vähyydestä, sillä Sana kyllä niin selvästi tuo monessa kohdin esille, että Pyhä Henki puhuu meille ja kun jälleen kerraan muistat, että persoona ei ole = fysiikka, eli ruummiillistuma, niin silloin pääset jo vähän matkaa eteenpäin tässä asiassa.Itse olen saanut olla Pyhän Hengen ohjattavana ja opetettavana ja erikoisesti silloin kun löysin /tulin Pyhän Hengen opetuksen kautta ymmärtämään tämän puhehäiriö änkytyksen synnyn ja siihen liittyvän kokonaisuuden. Eli Pyhän Hengen opetus on tuttu alue ja erittäin tärkeä ihmisen YMMÄRTÄÄ se.
Mutta, Pyhä Henki ei ole persoona ja puhu persoonallisesti persoonan tavalla. Juuri tuta haluan painottaa ja siksi kysin,- jos olen väärässä, niin missä saan kuulla Pyhän Hengen PERSOONALLISTA puhumista fyysisellä tasolla.
Esim. aikoinaan Pyhä Henki puhui vaimolleni unen näkemisen kautta . Uni, joka siis oli totta ja siten toteutui kirjaimellisesti.
Niin, erikoisesti tämän asian ymmärtämiseen liittyy usko, miten JUMALA puhui viimeisinä päivinä Pojan kautta. Tämä puhumistapa on mallintaja ihmiselle. Jeesus puhuessaan oli todella persoona - Nasaretin mies ja JUMALA puhui tämän miehen kautta. JUMALA ei ole persoona, vaan JUMALA puhui persoonan /Jeesuksen kautta. Persoona, jolla oli tarkka persoonallinen puhumistapa äänen sävyineen ja puhenopeuksineen jne... - Usko Toivonen
ml213. kirjoitti:
Itse olen saanut olla Pyhän Hengen ohjattavana ja opetettavana ja erikoisesti silloin kun löysin /tulin Pyhän Hengen opetuksen kautta ymmärtämään tämän puhehäiriö änkytyksen synnyn ja siihen liittyvän kokonaisuuden. Eli Pyhän Hengen opetus on tuttu alue ja erittäin tärkeä ihmisen YMMÄRTÄÄ se.
Mutta, Pyhä Henki ei ole persoona ja puhu persoonallisesti persoonan tavalla. Juuri tuta haluan painottaa ja siksi kysin,- jos olen väärässä, niin missä saan kuulla Pyhän Hengen PERSOONALLISTA puhumista fyysisellä tasolla.
Esim. aikoinaan Pyhä Henki puhui vaimolleni unen näkemisen kautta . Uni, joka siis oli totta ja siten toteutui kirjaimellisesti.
Niin, erikoisesti tämän asian ymmärtämiseen liittyy usko, miten JUMALA puhui viimeisinä päivinä Pojan kautta. Tämä puhumistapa on mallintaja ihmiselle. Jeesus puhuessaan oli todella persoona - Nasaretin mies ja JUMALA puhui tämän miehen kautta. JUMALA ei ole persoona, vaan JUMALA puhui persoonan /Jeesuksen kautta. Persoona, jolla oli tarkka persoonallinen puhumistapa äänen sävyineen ja puhenopeuksineen jne...Onko vaimosi näkemys uskon asoista sama kuin sinulla?
Jos ei, niin oletko muuttanut omaa näkemystäsi? - ~~tähkäpää~~
ml213. kirjoitti:
Itse olen saanut olla Pyhän Hengen ohjattavana ja opetettavana ja erikoisesti silloin kun löysin /tulin Pyhän Hengen opetuksen kautta ymmärtämään tämän puhehäiriö änkytyksen synnyn ja siihen liittyvän kokonaisuuden. Eli Pyhän Hengen opetus on tuttu alue ja erittäin tärkeä ihmisen YMMÄRTÄÄ se.
Niin, erikoisesti tämän asian ymmärtämiseen liittyy usko, miten JUMALA puhui viimeisinä päivinä Pojan kautta. Tämä puhumistapa on mallintaja ihmiselle. Jeesus puhuessaan oli todella persoona - Nasaretin mies ja JUMALA puhui tämän miehen kautta. JUMALA ei ole persoona, vaan JUMALA puhui persoonan /Jeesuksen kautta. Persoona, jolla oli tarkka persoonallinen puhumistapa äänen sävyineen ja puhenopeuksineen jne...Kukaan meistä ei ole väittänyt Pyhän Hengen olevan fyysinen olento!
Joten älä sekoita fysiikkaa tai ruummillistumaa tähän keskusteluun, koska silloin toinen keskustelee aidasta ja toinen seipäistä, vaan katso Jumalan Sanasta, mitä persoonallisuuden ominaisuuksia Pyhässä Hengessä on ja jotka jo aloituksessa tulivat esille. - ml213.
~~tähkäpää~~ kirjoitti:
Kukaan meistä ei ole väittänyt Pyhän Hengen olevan fyysinen olento!
Joten älä sekoita fysiikkaa tai ruummillistumaa tähän keskusteluun, koska silloin toinen keskustelee aidasta ja toinen seipäistä, vaan katso Jumalan Sanasta, mitä persoonallisuuden ominaisuuksia Pyhässä Hengessä on ja jotka jo aloituksessa tulivat esille.Mutta, jos pohdimme käsitettä persoona, niin persoona on fyysinen käsite ja juuri tuohon liittyy, ettei koko JUMALA ja Pyhä Henki ole persoonia.
- ml213.
Usko Toivonen kirjoitti:
Onko vaimosi näkemys uskon asoista sama kuin sinulla?
Jos ei, niin oletko muuttanut omaa näkemystäsi?Vaimoni näkee asiat samalla tavalla. Olemmehan kasvaneet yhdessä ja jos oikein tarkkoja ollaan, niin Pyhä Henki on puhunut vaimoni kautta paljon.
- ml213.
~~tähkäpää~~ kirjoitti:
Kukaan meistä ei ole väittänyt Pyhän Hengen olevan fyysinen olento!
Joten älä sekoita fysiikkaa tai ruummillistumaa tähän keskusteluun, koska silloin toinen keskustelee aidasta ja toinen seipäistä, vaan katso Jumalan Sanasta, mitä persoonallisuuden ominaisuuksia Pyhässä Hengessä on ja jotka jo aloituksessa tulivat esille.Kuten toisaalla jo kirjoitin, niin ominaisuudet eivät tee persoonaa. Esim. nyky Diesel moottorissa on ominaisuuksia, jotka voidaan mieltää persoonallisiksi ominaisuuksiksi. Tutkii ja tuntee asioita ja tiedottaa niitä eteenpäin ja korjauttaa jne..., niin ja kukaan ei edes ajattele moottoria persoonaksi.
Samoin on tietokoneita, jotka puhuvat ja opettavat ihnmistä jne.... ja kukaan ei edes ajattele tietokonetta persoonaksi.
Persoona on ihmisen muovaama käsite, joka liitetään aina ihmiseen. Edes eläimeen en ole kuullut tätä liitettävän. - Usko Toivonen
ml213. kirjoitti:
Vaimoni näkee asiat samalla tavalla. Olemmehan kasvaneet yhdessä ja jos oikein tarkkoja ollaan, niin Pyhä Henki on puhunut vaimoni kautta paljon.
Eli kuuluitte molemmat joskus paikalliseen helluntaiseurakuntaan, ja yhteisestä päätöksestä erositte ko. seurakunnasta?
Onko vaimollasi ollut alusta lähtien sama usko, kuin sinulla.
Pyhän Hengen armolahjat ovat seurakunnan rakentumiseksi.
Esim. seurakunnan kokoontumiseesa puhujalle/puhujille annetaan puheen aihe kulloiseenkin tilaisuuteen.
26. Kuinka siis on, veljet? Kun tulette yhteen, on jokaisella jotakin annettavaa: millä on virsi, millä opetus, millä ilmestys, mikä puhuu kielillä, mikä selittää; kaikki tapahtukoon rakennukseksi.
1. Kor. 14. - ml213.
Usko Toivonen kirjoitti:
Eli kuuluitte molemmat joskus paikalliseen helluntaiseurakuntaan, ja yhteisestä päätöksestä erositte ko. seurakunnasta?
Onko vaimollasi ollut alusta lähtien sama usko, kuin sinulla.
Pyhän Hengen armolahjat ovat seurakunnan rakentumiseksi.
Esim. seurakunnan kokoontumiseesa puhujalle/puhujille annetaan puheen aihe kulloiseenkin tilaisuuteen.
26. Kuinka siis on, veljet? Kun tulette yhteen, on jokaisella jotakin annettavaa: millä on virsi, millä opetus, millä ilmestys, mikä puhuu kielillä, mikä selittää; kaikki tapahtukoon rakennukseksi.
1. Kor. 14.Se on totta, miten vesikasteen kautta aikoinaan liitettiin meidätkin helluntaipuolueesdeen. Siis ymmärtämättömyyttämme käytetiin hyväksi kuten vauvakasteessa. Kasteen ottaminen oli oikein, mutta puolueen jäseneksi liittäminen väärin.Kuten olen jo kertonut, niin näemme helluntalaisuuden puolueeksi puolueden keskellä.
Niin, en tehne väärin, jos kerron miten vaimoni näkemässä unessa Saalemilla soitettiin säkkijärven polkka ja väliaikainen jenkka. Niin, reilu vuosi ennen, ennekuin tämä tapahtui todellisesti. Uneen liittyi muitakin arkoja /kiusallilsia asioita. No, uni ei ollut muille merkkinä kuin meille. Pohdimme silloin ja kävimme vakavia aisoita läpi ja kukaan ihminen ei voinut olla suunnan näyttäjä.
Niin, puolue ja seurakunnan rakentaminen on täysin eri asioita. JUMALA ilmoittaa Raamatussa seurakuntaansa liittyviä asioita, joilla ei ole mitään tekemistä puolueiden toiminnan kanssa.
Mutta, se on totta, ettei itseäni / meitä kiinnosta päivän selvien asioiden kertaaminen vuosikymmenistä toiseen. Itseäni erikoisesti kiinnostaa syvälliset asiat ja niiden pohtimen / totuuden etsiminen / Pyhän Hengen opetuksen kautta kasvaminen.
No, tämä tästä, vaikka meni itse aloituksen vierestä. - jaikalii
ml213. kirjoitti:
Se on totta, miten vesikasteen kautta aikoinaan liitettiin meidätkin helluntaipuolueesdeen. Siis ymmärtämättömyyttämme käytetiin hyväksi kuten vauvakasteessa. Kasteen ottaminen oli oikein, mutta puolueen jäseneksi liittäminen väärin.Kuten olen jo kertonut, niin näemme helluntalaisuuden puolueeksi puolueden keskellä.
Niin, en tehne väärin, jos kerron miten vaimoni näkemässä unessa Saalemilla soitettiin säkkijärven polkka ja väliaikainen jenkka. Niin, reilu vuosi ennen, ennekuin tämä tapahtui todellisesti. Uneen liittyi muitakin arkoja /kiusallilsia asioita. No, uni ei ollut muille merkkinä kuin meille. Pohdimme silloin ja kävimme vakavia aisoita läpi ja kukaan ihminen ei voinut olla suunnan näyttäjä.
Niin, puolue ja seurakunnan rakentaminen on täysin eri asioita. JUMALA ilmoittaa Raamatussa seurakuntaansa liittyviä asioita, joilla ei ole mitään tekemistä puolueiden toiminnan kanssa.
Mutta, se on totta, ettei itseäni / meitä kiinnosta päivän selvien asioiden kertaaminen vuosikymmenistä toiseen. Itseäni erikoisesti kiinnostaa syvälliset asiat ja niiden pohtimen / totuuden etsiminen / Pyhän Hengen opetuksen kautta kasvaminen.
No, tämä tästä, vaikka meni itse aloituksen vierestä.Uskoitteko te, sinä ja vaimosi, alussa seurakuntaan liittymisen yhteydessä tai sen jälkeen Jeesuksen olevan Jumala? Opetettiinko seurakunnassa tästä asiasta ja uskoitteko julistuksen. Uskoitko seurakunnassa annettua opetusta vai oliko teillä jo alussa voimakkaat omat mielipiteet joita nytkin tänne kirjoitat? Nykyisinhän sinä et usko helluntaiseurakunnan antamaa opetusta ollenkaan, vai?
- ml213.
jaikalii kirjoitti:
Uskoitteko te, sinä ja vaimosi, alussa seurakuntaan liittymisen yhteydessä tai sen jälkeen Jeesuksen olevan Jumala? Opetettiinko seurakunnassa tästä asiasta ja uskoitteko julistuksen. Uskoitko seurakunnassa annettua opetusta vai oliko teillä jo alussa voimakkaat omat mielipiteet joita nytkin tänne kirjoitat? Nykyisinhän sinä et usko helluntaiseurakunnan antamaa opetusta ollenkaan, vai?
Lyhyesti.Itse tulin uskoon / usko tuli minuun aivan ns pystymetsästä eli en toisen ihmisen ohjaamana. Samoin vaimoni muutaman viikon jälkeen. Niin, kuten täälläkin, niin uskon JUMALAN ilmoituksiin KIRJAIMELLISESTI. Esim. JUMALAN Poika käsite, niin ei tuotakaan voi ymmärtää ja siten uskoa kuin yhdellä tavalla.
Täälläpäin puolueessasi on sellainenb tapa, ettei kokouksissa SAA käsitellä muita ilmoituksia ja muutoin kuin puolueen opin rajojen sisällä. Muutamat ovat olleet tästä johtuen puhumiskiellossa. Huvittavinta onkin, miten puolueen kerma tulee tiedottamaan asiasta totuuden ja siten asia painetaan käsittelemättömänä maton alle. Tarkalleen en muista, mitä todellisesti tästä kysymästäsi aiheesta opetettiin tai sitä ei tuotu esille. Taisi olla samanlaista sekamelskaa kuin sinulla. Jeesus on JUMALAN Poika ja JUMALA eli ei mitään loogisuutta ja tolkkua.Vaikka JUMALAN ilmoitukset ovat loogisia ja helposti ymmärretäviä.
No, kuten ymmärrän ja tiedän, niin kolminaisuusoppi ilmentääkin vahvaa epäuskoa. "JUMALA kyllä ilmoittaa sanojen sisällön näin, mutta hän tarkoittaa tätä jne...".
No, lähivuosien tilannetta en tarkalleen tiedä. - Usko Toivonen
ml213. kirjoitti:
Se on totta, miten vesikasteen kautta aikoinaan liitettiin meidätkin helluntaipuolueesdeen. Siis ymmärtämättömyyttämme käytetiin hyväksi kuten vauvakasteessa. Kasteen ottaminen oli oikein, mutta puolueen jäseneksi liittäminen väärin.Kuten olen jo kertonut, niin näemme helluntalaisuuden puolueeksi puolueden keskellä.
No, tämä tästä, vaikka meni itse aloituksen vierestä.Lienee aika yleistäkin, että monet jättävät seurakuntansa, koska eivät saa mielestään riittävää huomiota ja arvostusta.
Raamatun mukaan juuri uskoontulleet ovat monesti "täynnä itseään".
6. Älköön hän olko äsken kääntynyt, ettei hän paisuisi ja joutuisi perkeleen tuomion alaiseksi.
1. Tim. 3.
Muistelin, että joskus mainitsit pois lähtemisesi syyksi, sen että et saanut omasta mielestäsi riittävästi arvostusta, kunniaa ja kiitosta.
Siis todistuksesi änkytyksestä eroon pääsemisestä ei saanut odottomaasi huomiota.
Korjaa jos olen väärässä. - ml213.
Usko Toivonen kirjoitti:
Lienee aika yleistäkin, että monet jättävät seurakuntansa, koska eivät saa mielestään riittävää huomiota ja arvostusta.
Raamatun mukaan juuri uskoontulleet ovat monesti "täynnä itseään".
6. Älköön hän olko äsken kääntynyt, ettei hän paisuisi ja joutuisi perkeleen tuomion alaiseksi.
1. Tim. 3.
Muistelin, että joskus mainitsit pois lähtemisesi syyksi, sen että et saanut omasta mielestäsi riittävästi arvostusta, kunniaa ja kiitosta.
Siis todistuksesi änkytyksestä eroon pääsemisestä ei saanut odottomaasi huomiota.
Korjaa jos olen väärässä.>Muistelin, että joskus mainitsit pois lähtemisesi syyksi, sen että et saanut omasta mielestäsi riittävästi arvostusta, kunniaa ja kiitosta.
Siis todistuksesi änkytyksestä eroon pääsemisestä ei saanut odottomaasi huomiota.<
Repullinen tai kaksi repullista euroja, jos löydät tilanteen tai kirjoittamani viestin, jossa viittaan edes tuohon, mitä muistelet.
Se vain on todellisuutta, etten pidä ja usko koko puoluetta seurakunnaksi ja piste. Sekin on totta, ettei täällä uskovien piirissä käsitellä vaikeasti ymmärrettäviä asioita, jotka liittyvät ihmisen kehitykseen JUMALAN tahto huomioiden. Muistaakseni parikertaa aikoinaan viittasin kokouksissa puhehäiriöön ja sen poistumiseen, mutta ei sen enempää, koska koko alue on vbaikea ymmärtää. Taas netissä usein ja eri foorumeilla, koska lukijakunta on laaja-alaista ymmärrystasoltaan.
Niin, sinulle lie edes turha mainita, - koska et ymmärrä, etten ole jättänyt JUMALAN seurakuntaa. Taas näitä puolueita jo parikin. - jaikalii
ml213. kirjoitti:
Lyhyesti.Itse tulin uskoon / usko tuli minuun aivan ns pystymetsästä eli en toisen ihmisen ohjaamana. Samoin vaimoni muutaman viikon jälkeen. Niin, kuten täälläkin, niin uskon JUMALAN ilmoituksiin KIRJAIMELLISESTI. Esim. JUMALAN Poika käsite, niin ei tuotakaan voi ymmärtää ja siten uskoa kuin yhdellä tavalla.
Täälläpäin puolueessasi on sellainenb tapa, ettei kokouksissa SAA käsitellä muita ilmoituksia ja muutoin kuin puolueen opin rajojen sisällä. Muutamat ovat olleet tästä johtuen puhumiskiellossa. Huvittavinta onkin, miten puolueen kerma tulee tiedottamaan asiasta totuuden ja siten asia painetaan käsittelemättömänä maton alle. Tarkalleen en muista, mitä todellisesti tästä kysymästäsi aiheesta opetettiin tai sitä ei tuotu esille. Taisi olla samanlaista sekamelskaa kuin sinulla. Jeesus on JUMALAN Poika ja JUMALA eli ei mitään loogisuutta ja tolkkua.Vaikka JUMALAN ilmoitukset ovat loogisia ja helposti ymmärretäviä.
No, kuten ymmärrän ja tiedän, niin kolminaisuusoppi ilmentääkin vahvaa epäuskoa. "JUMALA kyllä ilmoittaa sanojen sisällön näin, mutta hän tarkoittaa tätä jne...".
No, lähivuosien tilannetta en tarkalleen tiedä.Todistuksestasi saa sen kuvan ettei Pyhä Henki ole koskaan ilmoittanut sinulle kuka Poika on. Sitten iloitsen että seurakunnassasi toimii valvonta ja kuri sen verran ettei pönttöön päästetä jokaista Jumalasta puhuvaa saarnatautista esiintymishaluista ihmistä. Se kertoo terveestä seurakunnasta ja sen raittiista opetuksesta. Puhujaksi saa päästää vain ne henkilöt joille Pyhä Henki on opettanut Pojasta ja joille Hän on korottanut Jeesuksen seurakunnan Herraksi.
jaikalii kirjoitti:
Todistuksestasi saa sen kuvan ettei Pyhä Henki ole koskaan ilmoittanut sinulle kuka Poika on. Sitten iloitsen että seurakunnassasi toimii valvonta ja kuri sen verran ettei pönttöön päästetä jokaista Jumalasta puhuvaa saarnatautista esiintymishaluista ihmistä. Se kertoo terveestä seurakunnasta ja sen raittiista opetuksesta. Puhujaksi saa päästää vain ne henkilöt joille Pyhä Henki on opettanut Pojasta ja joille Hän on korottanut Jeesuksen seurakunnan Herraksi.
Tiedän varmasti, että ml213 julistaa juuri tätä "Jeesus Kristus on Pyhän hengen ilmoittama ja siitä syntynyt, sekä Jumalan Herraksi nimittämä herra Kristus. [Ap. t. 2:36] Mitä muuta sinun mielestä vielä pitäisi ml213;n tunnustaa?
- ml213.
jaikalii kirjoitti:
Todistuksestasi saa sen kuvan ettei Pyhä Henki ole koskaan ilmoittanut sinulle kuka Poika on. Sitten iloitsen että seurakunnassasi toimii valvonta ja kuri sen verran ettei pönttöön päästetä jokaista Jumalasta puhuvaa saarnatautista esiintymishaluista ihmistä. Se kertoo terveestä seurakunnasta ja sen raittiista opetuksesta. Puhujaksi saa päästää vain ne henkilöt joille Pyhä Henki on opettanut Pojasta ja joille Hän on korottanut Jeesuksen seurakunnan Herraksi.
Voi poloinen kun tietäisit mihin puolueen sisäisiin ongelmiin puhekieltokin aikoinaan johti. Valtataistelu ja herroina halliten aina hajoittaa yhteisöä.Kyseessä olisi siis mm vanhahko JUMALAN viisautta omaava veli.
Pyhä Henki ei todella ole ilmoittanut jaarituksia, vaan tuntemaan todellisen Kristuksen mielen ja Kristukseen kätketyn viisauden.
Joh 20
30. Paljon muitakin tunnustekoja, joita ei ole kirjoitettu tähän kirjaan, Jeesus teki opetuslastensa nähden;
31. mutta nämä ovat kirjoitetut, että te uskoisitte, että Jeesus on Kristus, JUMALAN Poika, ja että teillä uskon kautta olisi elämä hänen nimessänsä.
Todellisuus on, jonka voin todistaa, niin puhehäiriö änkytyksestä vapautuminen kulminoituu juuri tuohon Joh 20 ilmoitukseen eli on todella TODISTUS JUMALAN AIVOITTAMASTA USKOSTA.
Voi kun poloinen ymmärtäisit miten JUMALA ja JUMALAN Poika on kaksi eri tahoa ja JUMALAN Poika Jeesus Kristus on silta ihmiselle totisen JUMALAN luo.
Niin, KAIKKI APOSTOLIEN TEOT KULMINOITUIVAT MYÖS TODISTAMAAN MITEN NASARETIN JEESUS ON JUMALAN POIKA.
No, sinulle on turha todistaa, koska sinulla ei ole JUMALAN tekemää uskoa,- vaan uskonnollisuuden / puolueen. - ml213.
ml213. kirjoitti:
Voi poloinen kun tietäisit mihin puolueen sisäisiin ongelmiin puhekieltokin aikoinaan johti. Valtataistelu ja herroina halliten aina hajoittaa yhteisöä.Kyseessä olisi siis mm vanhahko JUMALAN viisautta omaava veli.
Pyhä Henki ei todella ole ilmoittanut jaarituksia, vaan tuntemaan todellisen Kristuksen mielen ja Kristukseen kätketyn viisauden.
Joh 20
30. Paljon muitakin tunnustekoja, joita ei ole kirjoitettu tähän kirjaan, Jeesus teki opetuslastensa nähden;
31. mutta nämä ovat kirjoitetut, että te uskoisitte, että Jeesus on Kristus, JUMALAN Poika, ja että teillä uskon kautta olisi elämä hänen nimessänsä.
Todellisuus on, jonka voin todistaa, niin puhehäiriö änkytyksestä vapautuminen kulminoituu juuri tuohon Joh 20 ilmoitukseen eli on todella TODISTUS JUMALAN AIVOITTAMASTA USKOSTA.
Voi kun poloinen ymmärtäisit miten JUMALA ja JUMALAN Poika on kaksi eri tahoa ja JUMALAN Poika Jeesus Kristus on silta ihmiselle totisen JUMALAN luo.
Niin, KAIKKI APOSTOLIEN TEOT KULMINOITUIVAT MYÖS TODISTAMAAN MITEN NASARETIN JEESUS ON JUMALAN POIKA.
No, sinulle on turha todistaa, koska sinulla ei ole JUMALAN tekemää uskoa,- vaan uskonnollisuuden / puolueen.Tämä jäi edellisestä viestistä pois.
Jesaja 32
1. Katso, kuningas on hallitseva vanhurskaudessa, ja valtiaat
vallitsevat oikeuden mukaan.
2. Silloin on jokainen heistä oleva turvana tuulelta ja suojana rankkasateelta, oleva kuin vesipurot kuivassa maassa, kuin korkean kallion varjo nääntyvässä maassa.
3. Silloin eivät näkevien silmät ole soaistut, ja kuulevien korvat kuulevat tarkkaan.
4. Ajattelemattomien sydän käsittää taidon, ja änkyttäväin kieli puhuu sujuvasti ja selkeästi.
Jaikal. Tajuatko ketä vastaan taistelemalla taistelet, vääristelemällä ja vähättelemällä TODELLISTA JUMALAN TEKEMÄÄ USKOA. - Usko Toivonen
ml213. kirjoitti:
>Muistelin, että joskus mainitsit pois lähtemisesi syyksi, sen että et saanut omasta mielestäsi riittävästi arvostusta, kunniaa ja kiitosta.
Siis todistuksesi änkytyksestä eroon pääsemisestä ei saanut odottomaasi huomiota.<
Repullinen tai kaksi repullista euroja, jos löydät tilanteen tai kirjoittamani viestin, jossa viittaan edes tuohon, mitä muistelet.
Se vain on todellisuutta, etten pidä ja usko koko puoluetta seurakunnaksi ja piste. Sekin on totta, ettei täällä uskovien piirissä käsitellä vaikeasti ymmärrettäviä asioita, jotka liittyvät ihmisen kehitykseen JUMALAN tahto huomioiden. Muistaakseni parikertaa aikoinaan viittasin kokouksissa puhehäiriöön ja sen poistumiseen, mutta ei sen enempää, koska koko alue on vbaikea ymmärtää. Taas netissä usein ja eri foorumeilla, koska lukijakunta on laaja-alaista ymmärrystasoltaan.
Niin, sinulle lie edes turha mainita, - koska et ymmärrä, etten ole jättänyt JUMALAN seurakuntaa. Taas näitä puolueita jo parikin.Pitkän uskossa vaeltamisen läpikäynyt, nyt jo edesmennyt, Hilja Aaltonen pukee näkemänsä sanoiksi.
" Nousetko vastarintaan, jos et ajassa arvoa saa
Riittääkö että saat olla Jumalan vainiolla.
Mikä on tuonut sun tähän, mikä on vaikutin lähtöösi sun,
riittääkö ajassa vähän, askeleet unohdetun. "
Jos katse ei ole Kristuksessa, vaan enemmän omassa itsessä, niin silloin
loukkaannutaan helposti ja lähdetään "ovet paukkuen".
Silloin, kun oma itse, minä, on tärkempi, kerskauksen kohde, eikä Kristus.
"Loukattua ylpeyttä" on itse vaikea hoitaa. - ml213.
Usko Toivonen kirjoitti:
Pitkän uskossa vaeltamisen läpikäynyt, nyt jo edesmennyt, Hilja Aaltonen pukee näkemänsä sanoiksi.
" Nousetko vastarintaan, jos et ajassa arvoa saa
Riittääkö että saat olla Jumalan vainiolla.
Mikä on tuonut sun tähän, mikä on vaikutin lähtöösi sun,
riittääkö ajassa vähän, askeleet unohdetun. "
Jos katse ei ole Kristuksessa, vaan enemmän omassa itsessä, niin silloin
loukkaannutaan helposti ja lähdetään "ovet paukkuen".
Silloin, kun oma itse, minä, on tärkempi, kerskauksen kohde, eikä Kristus.
"Loukattua ylpeyttä" on itse vaikea hoitaa.Sinun lie ERITTÄIN vaikea ymmärtää, miten luovuin uskoni tähden mm musiikista /soittamisesta ja samoin erosin Luterilaisesta kirkosta/puolueesta ja samoin helluntaipuolueesta.
Todellisuudessa kasvamisesta on kysy,ys Pyhän Hengen opetuksen kautta. Siis en ihmissuhteisiin liittyen,- vaan uskoon ojentautumiseen.
Niin, miksi olla jäsen näissä saksalaisissa ja amerikkalaisissa järjestöissä, joilla ei ole mitään kosketuspintaa todellisen JUMALAN aivoittaman seurakunnan kanssa.
Mutta, ymmärrän, miten sokeutesi estää näkemästä todellisuutta ja siksi jatkoin kirjoittamista lukijoiden takia. - Usko Toivonen
ml213. kirjoitti:
Sinun lie ERITTÄIN vaikea ymmärtää, miten luovuin uskoni tähden mm musiikista /soittamisesta ja samoin erosin Luterilaisesta kirkosta/puolueesta ja samoin helluntaipuolueesta.
Todellisuudessa kasvamisesta on kysy,ys Pyhän Hengen opetuksen kautta. Siis en ihmissuhteisiin liittyen,- vaan uskoon ojentautumiseen.
Niin, miksi olla jäsen näissä saksalaisissa ja amerikkalaisissa järjestöissä, joilla ei ole mitään kosketuspintaa todellisen JUMALAN aivoittaman seurakunnan kanssa.
Mutta, ymmärrän, miten sokeutesi estää näkemästä todellisuutta ja siksi jatkoin kirjoittamista lukijoiden takia.Olen omalla paikkakunnallani ollut molemmissa mainsemissasi järjestöissä sanan kuulolla. Ihmettelen halveksuntaasi.
Sillä molemmissa olen kuullut julistettavan sanaa Rististä, pelastuksen evankeliumia Jeesuksesta Kristuksesta.
Ja Jumala on puhunut ihmisten sydämiin puhutun sanan kautta ja ihmisiä on tullut uskoon, omalla paikkakunnallaan.
2. Korintossa olevalle Jumalan seurakunnalle, Kristuksessa Jeesuksessa pyhitetyille, jotka ovat kutsutut ja pyhät, ynnä kaikille, jotka avuksi huutavat meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimeä kaikissa paikkakunnissa, niin omissaan kuin meidänkin.
1. Kor. 1.
"Usko tulee kuulemisesta." - ml213.
Usko Toivonen kirjoitti:
Olen omalla paikkakunnallani ollut molemmissa mainsemissasi järjestöissä sanan kuulolla. Ihmettelen halveksuntaasi.
Sillä molemmissa olen kuullut julistettavan sanaa Rististä, pelastuksen evankeliumia Jeesuksesta Kristuksesta.
Ja Jumala on puhunut ihmisten sydämiin puhutun sanan kautta ja ihmisiä on tullut uskoon, omalla paikkakunnallaan.
2. Korintossa olevalle Jumalan seurakunnalle, Kristuksessa Jeesuksessa pyhitetyille, jotka ovat kutsutut ja pyhät, ynnä kaikille, jotka avuksi huutavat meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimeä kaikissa paikkakunnissa, niin omissaan kuin meidänkin.
1. Kor. 1.
"Usko tulee kuulemisesta.">Olen omalla paikkakunnallani ollut molemmissa mainsemissasi järjestöissä sanan kuulolla. Ihmettelen halveksuntaasi.<
Mutta, koitappa ryhdistäytyä ja ymmärtää, ettei JUMALA aivoittanut viedä ja vie ilosanomaa järjestöjen kautta,- vaan seurakuntansa kautta. Juuri tuohon liittyy, miten apostolit opettivat ja toimivat vain tämän kanavan /seurakunnan kautta. Siis paikallisseurakunnasta on kysymys.
Repullinen euroja, jos löydät Raamatusta, miten apostolit toimivat puolueiden /järjestöjen kautta.
Pinnistäppä ajatuksiasi oiiiiiiiiiiiiikein voimakkassti ja koitappa hahmottaa, mikä on tämä todellinen seurakunta. Paikallisseurakunta ja miten se muodostuu ja keistä.Käytä JUMALAN ilmoituksia,. ihmisoppien. - oikeinko?
ml213. kirjoitti:
>Olen omalla paikkakunnallani ollut molemmissa mainsemissasi järjestöissä sanan kuulolla. Ihmettelen halveksuntaasi.<
Mutta, koitappa ryhdistäytyä ja ymmärtää, ettei JUMALA aivoittanut viedä ja vie ilosanomaa järjestöjen kautta,- vaan seurakuntansa kautta. Juuri tuohon liittyy, miten apostolit opettivat ja toimivat vain tämän kanavan /seurakunnan kautta. Siis paikallisseurakunnasta on kysymys.
Repullinen euroja, jos löydät Raamatusta, miten apostolit toimivat puolueiden /järjestöjen kautta.
Pinnistäppä ajatuksiasi oiiiiiiiiiiiiikein voimakkassti ja koitappa hahmottaa, mikä on tämä todellinen seurakunta. Paikallisseurakunta ja miten se muodostuu ja keistä.Käytä JUMALAN ilmoituksia,. ihmisoppien.Hyvin halveksuvaa puhetta koko ajan ml213lta.
- ml213.
oikeinko? kirjoitti:
Hyvin halveksuvaa puhetta koko ajan ml213lta.
KAIKKI ihmisten kyhäämät puolueet oppeineen tulee tallata jalkojen alle Kristuksen sisäisen tuntemisen rinnalla.
Siis tallattava opit ja puolueet,.- ei ihmistä.
On siis kaksi täysin eri asiaa puhua opeista niiden puolue edustajineen kuin puhua ihmisestä. Ihminen on vain pelinappula näiden puolueiden käytössä.
Todella halveksuttavaa puhetta puolueita ja ihmisoppeja kohtaan.Kiitoksen aihe, koska Pyhä Henki on avannut silmäni näkemään tämän. - Usko Toivonen
ml213. kirjoitti:
KAIKKI ihmisten kyhäämät puolueet oppeineen tulee tallata jalkojen alle Kristuksen sisäisen tuntemisen rinnalla.
Siis tallattava opit ja puolueet,.- ei ihmistä.
On siis kaksi täysin eri asiaa puhua opeista niiden puolue edustajineen kuin puhua ihmisestä. Ihminen on vain pelinappula näiden puolueiden käytössä.
Todella halveksuttavaa puhetta puolueita ja ihmisoppeja kohtaan.Kiitoksen aihe, koska Pyhä Henki on avannut silmäni näkemään tämän.Jeesuksen mukaan on kaksi puoluetta.
49. Silloin Johannes rupesi puhumaan ja sanoi: "Mestari, me näimme erään miehen sinun nimessäsi ajavan ulos riivaajia, ja me kielsimme häntä, koska hän ei seuraa meidän mukanamme".
50. Mutta Jeesus sanoi hänelle: "Älkää kieltäkö; sillä joka ei ole teitä vastaan, se on teidän puolellanne".
Luuk. 9.
On siis vain Jeesuksen nimeä julistavat, ja se toinen puolue on vihollisen, tappajan, rikkojan, hajoittajan puolta.
Herran käsi on siellä, missä evankeliumia Jeesuksesta Kristuksesta julistetaan.
20. Heidän joukossaan oli kuitenkin muutamia kyprolaisia ja kyreneläisiä miehiä, jotka, tultuaan Antiokiaan, puhuivat kreikkalaisillekin ja julistivat evankeliumia Herrasta Jeesuksesta.
21. Ja Herran käsi oli heidän kanssansa, ja suuri oli se joukko, joka uskoi ja kääntyi Herran puoleen.
Apt. 11. - uskomaton pakana
Usko Toivonen kirjoitti:
Jeesuksen mukaan on kaksi puoluetta.
49. Silloin Johannes rupesi puhumaan ja sanoi: "Mestari, me näimme erään miehen sinun nimessäsi ajavan ulos riivaajia, ja me kielsimme häntä, koska hän ei seuraa meidän mukanamme".
50. Mutta Jeesus sanoi hänelle: "Älkää kieltäkö; sillä joka ei ole teitä vastaan, se on teidän puolellanne".
Luuk. 9.
On siis vain Jeesuksen nimeä julistavat, ja se toinen puolue on vihollisen, tappajan, rikkojan, hajoittajan puolta.
Herran käsi on siellä, missä evankeliumia Jeesuksesta Kristuksesta julistetaan.
20. Heidän joukossaan oli kuitenkin muutamia kyprolaisia ja kyreneläisiä miehiä, jotka, tultuaan Antiokiaan, puhuivat kreikkalaisillekin ja julistivat evankeliumia Herrasta Jeesuksesta.
21. Ja Herran käsi oli heidän kanssansa, ja suuri oli se joukko, joka uskoi ja kääntyi Herran puoleen.
Apt. 11."On siis vain Jeesuksen nimeä julistavat, ja se toinen puolue on vihollisen, tappajan, rikkojan, hajoittajan puolta."
Kuinka usein tuota Jeesuksen nimeä tulisi käydä julistamassa? Jos ei käy ihan joka päivä, onko tällöin liittynyt vihollisen puolelle? Kuinka monta minuuttia tuota julistusta tulisi tehdä päivässä ja kuinka monta kuulijaa tulisi kerralla olla? Vai onko se niin että Pyhä Henki ilmoittaa milloin tulee julistaa tuota Jeesuksen nimeä?
- Tiestä
Pyhä Henki julistaa. Hän ottaa Jeesuksen omasta ja julistaa armoa syntisille. Pyhän Hengen puheen kuulee sisäisillä korvilla, eli sen kuulee sisällämme oleva hengellinen ihmisemme. Tuota julistusta meidän tulee jakaa heille, jotka eivät vielä kuule Jumalan ääntä.
Evankeliumi synnyttää Jumalan lapset. Sana on eläväksi tekevä siemen, josta kasvaa suuri puu. Avaaja, Tiestä, kirjoitti mm.: " Persoona ajattelee itsenäisesti. Jumalan Pyhä Henki on niin yhtä Isän kanssa, että ottaa Isältä kaiken, mitä jakaa meille."
---------------------------------
Vastaan että Herra Jeesus Kristus opetti ja selitti täysin päinvastoin kuin sinä, 'Avaaja,':
Johannes 16
13 "Mutta kun hän tulee, totuuden Henki, johdattaa hän teidät kaikkeen totuuteen. Sillä se, mitä hän puhuu, ei ole hänestä itsestään; vaan minkä hän kuulee, sen hän puhuu, ja tulevaiset hän teille julistaa."
Jeesus Kristus itsekään ei voi tehdä mitään itsestään, vaan ainoastaan sitä, mitä näkee ja kuulee Isän tekevän;
Johannes 5
30 "En minä itsestäni voi mitään tehdä. Niinkuin minä kuulen, niin minä tuomitsen; ja minun tuomioni on oikea, sillä minä en kysy omaa tahtoani, vaan hänen tahtoaan, joka on minut" lähettänyt."
Jeesus ja Pyhä henki eivät vieläkään Isän luona tee mitään omasta tahdostaan, vaan ruloilevat joka aika Isää meidän puolestamme ja mitä Isä tahtoo heidän ja meidän tekevän.
[Room.8:26,27,34; Hepr. 7:25]- vastaappa
Keneltä kuulee?
vastaappa kirjoitti:
Keneltä kuulee?
Tietysti Isältä kuulee, Jumalalta, joka on pojan Jeesuksen meille lunastukseksi lähettänyt:
Johannes 5
30 "En minä itsestäni voi mitään tehdä. Niin kuin minä
k u u l e n, - n i i n - m i n ä - t u o m i t s e n; - ja minun tuomioni on oikea, sillä minä en kysy omaa tahtoani, vaan hänen tahtoaan, joka on minut lähettänyt."- profetta
Isä Jumala antoi kaiken vallan Pojalleen Jeesukselle maanpä
vällä. Miksi Jeesuksen pitäisi vielä rukoilla Isää, silloinhan hänellä
ei olisi kaikkea valtaa.
- Tiestä
Paavali puhui täydellisten kanssa täydellisyyttä, lain alla olevien kanssa ikään kuin itsekin olisi lain alla, vaikka sitä hän ei ollut enää uskon tultua, vaan eli Kristuksen laissa.
Meidän jokaisen, jotka jaamme toisille evankeliumia, pitää pysyä kultaisella keskitiellä. Meidän tulee vastata kaikille kysyjille mikä on pelastuksemme perusta. Saamma vastata sen olevan Jeesus. Niin suuri on Jumalan armo, että me saamme kertoa kaikille kysyjille Jeesuksen suorittamasta pelastustyöstä kohdallamme.
Lain alla oleville kerromme, että tullessamme uskoon ja saatuamme Jumalan lupamaan Pyhän Hengen kirkastamaan Jumalan Sanaa, olimme itsekin lain alla. Kuoleman lain alla. Saatuamme kasvaa Pyhän Hengen kirkastuksella Sanan valossa, pääsimme laista vapaaksi. Kristuksen laki pitää pienimmänkin käskyn voimassa. Ei meidän enää tarvitse lain alla taistella pitääksemme käskyt voimassa. Sitä mekin jouduimme tekemään parannuksentiellä, mutta päästyämme Jumalan Sanan ja Pyhän Hengen johdatuksella Jeesuksen luokse, loppui taistelut ja alkoi rauha.
Kultaisella keskitiellä me saamme kertoa hengellisille lapsille parannuksen tiestä ja hengellisten aikuisten kanssa me voimme keskustella tiestä, mutta heidän kanssaan puhumme vapautettujen tiestä, joka on ihana.
Jumalan Sana Pyhän Hengen kirkastuksella johtaa ihmisen ristin kautta vapauteen ja rauhaan. Vihreille niityille lepäämään. Portin toisella puolella saamme levätä Jeesuksessa, jossa on niin suuri ja kirkas valo, että synti ei pääse enää pettämään.- profetta
Minkä ristin kautta ja missä se on. PS. valheen kirjoitukset ei rakenna ne tuhoaa totuuden.
Tämän ketjun aihe sivuaa kolminaisuusoppia. Muistutetaan kuitenkin jälleen kerran siitä, että helluntaiseurakunnissa kolminaisuusopin tulkinnasta ei ole tehty kynnyskysymystä seurakunnan jäsenyydelle. Niimpä helluntaiseurakuntiin kuuluu henkilöitä, joka hyväksyvät kolminaisuuopin ja henkilöitä, jotka eivät kolminaiusuusoppiin usko.
Molemmat saavat olla helluntaiseurakunnan jäseniä, eikä seurakunnissa nuhdella tai eroteta henkilöitä, jotka eivät usko kolminaisuusoppiin helluntaiherätyksen määritelmän mukaan, Mielestäni tämä käytäntö on hyvä ja tässä asiassa helluntaiseurakunnat toimivat oikein.- HS uskontunnustus
Helluntaiseurakuntien uskontunnustus
Dogmatiikkaa
Jumala
On olemassa yksi iankaikkinen Jumala, mutta Hänessä on kolmen iankaikkisen persoonan ykseys: Isä, Poika ja Pyhä Henki. Voidaan puhua kolmiyhteisestä Jumalasta.
Isä
Jumala on iankaikkinen Isä, joka on luonut koko luomakunnan. Hän myös ylläpitää ja hallitsee kaikkea luomakuntaa. Jumala on pyhä ja vanhurskas (oikeamielinen), Hän on laupias ja armahtavainen ja Hän rakastaa luomaansa ihmistä. Jumalan on Henki, ja hän on kaikkivoipa, kaikkitietävä ja kaikkialla oleva.
Poika
Jumalan Poika, Jeesus Kristus, on yhtä Isän kanssa ja on myös iankaikkinen Jumala. Jeesus Kristus tuli ihmiseksi lunastaakseen syntiinlankeemuksen tähden synnin alaisuuteen joutuneen ihmiskunnan. Hän kuoli vapaaehtoisesti ristillä ihmisen synnin tähden. Hän nousi kuolleista ja astui ylös taivaaseen ja istuu Isän, Jumalan oikealla puolella. Jeesus on tuleva takaisin noutamaan kaikki omansa luokseen iankaikkiseen elämään.
Pyhä Henki
Jumalan Pyhä Henki on toiminut ja toimii yhdessä Isän ja Pojan kanssa. Pyhä Henki on nyt maan päällä kirkastaakseen ihmisille Jeesuksen Kristuksen Vapahtajana. Pyhä Henki on mukana uudestisynnyttämässä ihmistä elävään toivoon. Pyhä Henki varustaa Jeesukseen uskovan armolahjoilla seurakunnan rakentumiseksi. Armolahjoja ovat mm. viisauden ja tiedon sanat, usko, terveeksi tekemisen lahja, lahja tehdä voimallisia tekoja, profetoimisen ja kielilläpuhumisen lahja (1.Kor. 12:4‒10). Pyhä Henki kasvattaa uskovissa Hengen hedelmää, so. kasvattaa heidän persoonallisuuttaan Jeesuksen antaman mallin mukaan.- HS uskontunnustus
Raamattu
Helluntaiherätyksessä pitäydytään uskonpuhdistuksen periaatteeseen siinä, että Raamattu on opin ja uskonelämän ainoa peruskirja (sola scriptura). Raamattu on kirjoitetussa muodossa tietyssä historiallisessa tilanteessa annettu Jumalan ilmoitus. Se on muuttumaton ja iankaikkinen Jumalan Sana. Pyhän Hengen johtamina ihmiset kirjoittivat sen Jumalan ilmoituksen, mikä on ihmiselle välttämätön, jotta hän voisi löytää tien Jumalan yhteyteen. Raamatun sana pysyy muuttumattomana kaikkina aikoina. Sitä tulee kääntää kaikille kielille ja kaikille sukupolville, jotta kaikilla ihmisillä olisi mahdollisuus lukea ja kuulla Jumalan ilmoitusta mahdollisimman ymmärrettävässä muodossa.
Uskonvanhurskaus
Jumalan sana ja Jumalan Pyhä Henki vaikuttavat ihmisessä uskon. Kun ihminen ottaa sanan vastaan uskoen Jeesukseen Kristukseen omana Vapahtajanaan, hän saa synnit anteeksi yksin Jumalan armosta ja kokee uudestisyntymisen. Uudestisyntyminen on Jumalan teko ihmisessä uskon kautta. Siinä ihmiselle lahjoitetaan Jumalan vanhurskaus ilman ihmisen omia ansioita. Helluntaiherätys liittyy uskonpuhdistuksen periaatteisiin: yksin uskosta, yksin armosta (sola fide, sola gratia).
Kaste
Uudestisyntymiseen kuuluu erottamattomasti kaste. Kun ihminen on saanut lahjaksi vanhurskauden uskon kautta Jeesukseen Kristukseen, hänen tulee kastattaa itsensä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Kaste kuvaa Kristukseen uskovan liittymistä Jeesuksen kuolemaan ja uskovan pukeutumista Kristukseen. Raamattu kuvaa kastetta hautaamisena, ja kaste tapahtuukin upottamalla kastettava kokonaan veteen tuon esikuvan mukaan. Näin suoritettua kastetta ei koskaan tarvitse uusia, olkoon se suoritettu missä seurakunnassa tahansa. Kasteen kautta uskova liittyy paikallisen seurakunnan jäsenyyteen.
Seurakunta
Kaikki Kristukseen uskovat kuuluvat yhteen seurakuntaan, Kristuksen ruumiiseen, jonka rajat eivät kulje paikallisten seurakunta- ja kirkkokuntarajojen mukaan. Jeesus itse tuntee oman seurakuntansa. Mutta tämä seurakuntayhteys voidaan kokea vain paikallisseurakuntayhteytenä. Paikallisseurakunnan yhteyteen tulevat ne, jotka ovat uskoneet Jeesukseen Kristukseen ja antaneet kastaa itsensä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Vaikka puhutaankin ns. uskovien seurakunnasta ja vaikka paikallisseurakunnan jäsenet pyrkivät elämään seurakunnan tunnustuksen mukaisesti, ei seurakunta sen enempää kuin seurakuntalaisetkaan ole täydellisiä. Seurakunta koostuu vajavaisista ihmisistä, jotka elävät Jumalan anteeksiantamuksen ja armon varassa, mutta kerran perillä se on oleva täydellinen ja kirkastettu seurakunta. Seurakunnan tehtävänä on opettaa ja auttaa ihmisiä Jumalan sanan ja lähimmäisenrakkauden avulla. Seurakunnan johdossa on Uuden testamentin mallin mukaan järjestetty vanhimmisto. Suomen paikalliset helluntaiseurakunnat ovat itsenäisiä ilman suomalaista tai kansainvälistä keskusjohtoa. Seurakuntien talous rakentuu vapaaehtoisten lahjojen varaan, jotka kerätään perinteisellä kolehdinkannolla. Seurakunnat ovat perustaneet valtakunnallisia yhdistyksiä hoitamaan yhteisiä käytännön asioita.
Ehtoollinen
Seurakunta viettää Herran ehtoollista eli leivänmurtoa Jeesuksen antaman esimerkin mukaan. Leivän ja viinin nauttiminen ehtoollisessa tapahtuu “Jeesuksen Kristuksen muistoksi”, ja siinä on Jeesus Kristus itse läsnä. Ehtoollinen kuvaa seurakunnan yhteyttä Jeesukseen ja se julistaa Herran kuolemaa ja sen kautta saatavaa syntien anteeksiantamusta. Ehtoollinen on tarkoitettu Jeesukseen uskoville. - profetta
Noin ne hellarit eksyttää ja polkee Isä Jumalan käskyn älä pidä muita jumalia minun rinnallani lokaan. ps. pre.ke.le on todella löytänyt suotuisan maaperän valheopilleen jolla hän hellareita eksyttää .
Helluntaiseurakuntien uskontunnustuksessa mainitaan kolminaisuus ja kolminaisuusoppi onkin käytössä helluntaiseurakunnissa. Kolminaisuusoppiin uskomista ei kuitenkaan vaadita helluntaiseurakunnan jäsenyyden ehtona ja tämä on mielestäni erittäin hyvä asia helluntaiherätyksen piirissä.
Olisi väärin, jos helluntaiseurakunnasta erotettaisiin henkilö, jonka ainoa syy olisi se, että hän ei usko kolminaisuusoppiin helluntaiherätyksen uskontunnustuksen mukaisesti.- profetta
mazdels kirjoitti:
Helluntaiseurakuntien uskontunnustuksessa mainitaan kolminaisuus ja kolminaisuusoppi onkin käytössä helluntaiseurakunnissa. Kolminaisuusoppiin uskomista ei kuitenkaan vaadita helluntaiseurakunnan jäsenyyden ehtona ja tämä on mielestäni erittäin hyvä asia helluntaiherätyksen piirissä.
Olisi väärin, jos helluntaiseurakunnasta erotettaisiin henkilö, jonka ainoa syy olisi se, että hän ei usko kolminaisuusoppiin helluntaiherätyksen uskontunnustuksen mukaisesti.Hyvä olisi jos uskova eroaisi itse ennenkuin joutuu eksytykseen mukaan. PS. Älkää istuko siellä missä pilkkaajat istuvat.
Avaaja, eli nimim. "Tiestä" kirjoitti 21.2.2014 klo 09:24:
>"Pyhä Henki opettaa, puolustaa, neuvoo, nuhtelee, eli puhuu. Kukaan, joka osaa puhua, ei ole vain jotakin, vaan jokainen puhuva on PERSOONA. Pyhä Henki kuuluu Jumalaan, kuten kuuluu Sana/Jeesus. Joka erottaa Jumalasta yhdenkään osan, ei voi tuntea Jumalaa. Persoona ajattelee itsenäisesti. Jumalan Pyhä Henki on niin yhtä Isän kanssa, että ottaa Isältä kaiken, mitä jakaa meille. Sana/Jeesus on yhtä Isän ja Pyhän Hengen kanssa ja jakaa samaa asiaa, mitä Isä ja Pyhä Henkikin. Heitä ei voi erottaa."<
-------------------
Mitä edellä kirjoitit, on totta vain osittain, sillä varsinkin mitä sanoit Pyhän hengen itsenäisestä ajattelusta, että "Persoona ajattelee itsenäisesti'. on otettava tarkempaan harkintaan!
Kyllä varmaan persoona ajattelee itsenäisesti, mutta minkään persoonan ajattelu ei ole täydellistä, niin kuin Isän Jumalan ajattelu on täydellistä!
Matteus 5
48 "Olkaa siis te täydelliset, niin kuin teidän taivaallinen Isänne täydellinen on."
Jeesus, Pyhä henki ja kaikki me muut ihmiset olemme vajavaisia ilman Isältä saatua täyteyttä:
Kolossalaiskirje 2
10 "ja te olette täytetyt hänessä, joka on kaiken hallituksen ja vallan pää," [Kol.1:12-19]
Vain Isä Jumala yksin on täydellinen, joka on tehnyt myös poikansa täydelliseksi; [Matt. 5:48; Hepr.2:10; 5:9] ja poika täyttää meidät.
Täydellisesti ajatteleva Jumala ei tarvitse ketään rukoilla, mutta vajavaisesti ajattelevan pojan ja pyhän hengen pitää ajatella ja rukoilla Isää joka aika. [Room. 8:26,27; 8:34; Hepr.7;25]- Tiestä
Vanhasta Testamentista saamme lukea Jumalan toimineen profeettojensa kautta. Hän laski Henkensä niihin ihmisiin, joiden kautta Hän johdatti ihmisiä Egyptin orjuudesta luvattuun maahan. Lähtiessään Egyptistä kohti luvattua maata, kaikki saivat juoda samaa Henkeä, mutta siltikään Jumala ei mielistynyt kaikkiin, vaan suuri osa hukkui.
Jumala puhui myös Daavidille, kuten kaikille profeetoille Henkensä kautta. Daavid kertoo Jumalan luvanneen, että hänen siemenestään syntyy tänne Lunastaja. Daavid ei alunalkaenkaan luullut, että hän olisi tuon luvatun Lunastajan siittäjä. Jumalan Henki oli sen Daavidille kirkastanut. Daavid tiesi Lunastajan olevan se Herra, jolle Herra sanoi, että "istu minun oikealle puolelleni..."
Daavid ei julista omaa poikaansa luvattuna Lunastajana, vaan julistaa JUMALAN SANAA, joka oli Daavidin Herra.
Vanhan Liiton aikana Jumalan Henki puhui profeettojen kautta. Uuden liiton Jumala loi paremmaksi ja tässä liitossa kaikkien johdattaja on Jumalan Sana Pyhän Hengen kirkastuksella. Niin suuri on armo, että jokainen kutsuttu saa Pyhän Hengen lahjan kirkastamaan Jumalan Sanaa. Surullista on se, että moni kutsuttu ottaa kyllä kutsun vastaan, ilakoi hetken kirkkaassa valossa, mutta kun Sanan kasvatus Pyhän Hengen kirkastuksella alkaa, jättää uskon, tai jää uskomaan ensikohtaamisen iloon, eikä tahdo jatkaa matkaa Jumalan kasvatuksessa ristin kautta ahtaasta portista sisään.
Jumalan Pyhä Henki joutuu jättämään ihmisen, joka uskonlahjan saatuaan ei jää kuuntelemaan Häntä ja Jumalan Sanaa. Jumalan Pyhä Henki ei jätä ihmistä sen takia, että ihminen lankeilee, katuu, lankeilee, vaan sen takia, että ihminen ei koskaan yritäkkään katua syntejään ja laittaa niitä pois. Ihminen, joka langettuaan jää lankeemukseen, ei ole kelvollinen Jumalalle. Jumala ei kutsuttuaan syytä, eikä kiinnitä kutsutun katsetta synteihin, vaan armahtaa ja kiinnittää langenneimmankin katseen Jumalan Sanaan, Lunastajaan. Näin ihminen saa kasvaa armon alla vapauteen.
Jumalan Pyhä Henki voimistaa syntejään katuvan jättämään ne Sanan valossa ristille. Parannuksentiellä ihminen kulkee ristin kärsimykset kokenutta Ihmisen ja Jumalan Poikaa kohden ja pala palta hylkää syntistä luontoaan ristille. Pyhä Henki kirkastaa näkemään, miten ristin kuolemassa on viaton Uhri. Pyhä Henki sulattaa kovettuneimmankin mielen itkemään ja suremaan ristin Uhrin kärsimystä, johon itsekin on syyllinen.
Monen ahdistuksen kautta tie käy Jumalan valtakuntaan. Vaikka kutsuttu ei hetkeen näekkään Jumalan Poikaa, vaan näkee vain Uhrin, joka ihmisenä uhrattiin ristille, niin tuo kaikki muuttuu. Jumalan Poika avaa oven parannuksen tehneille ja siitä alkaa rauha. Uskon tielle lähtenyt joutuu itkemään ja valittamaan, mutta se itku ja valitus muuttuukin iloksi ja rauhaksi siellä, missä Jumalan Sana Pyhän Hengen kirkastuksella on saanut ihmisen puhdistettua synneistä, lain rikkomisesta.- Tiestä
Jokainen Jeesuksen tunteva kiittää siitä, että Jeesus suostui tähtemme tulemaan ihmiseksi, suostui riisuutumaan valtaoikeuksistaan ja tulemaan kaltaiseksemme. Jeesus suri, itki, oli ahdistettu, väsyi ja oli peloissaan. Hän rukoili ja huusi Isän puoleen. Vaikka Hän oli Hän, josta oli kirjakääröön kirjoitettu ja joka tuli täyttämään Jumalan Tahdon, joutui Hän kulkemaan ihmisen osan. Kaiken, mitä Hän teki, Hän teki uskon kautta Jumalan VOIMALLA. Ei Hän tehnyt mitään ihmisen Pojan voimalla, vaan kaiken Hän teki Jumalan VOIMALLA.
Näin Hän tuli vanhimmaksi veljeksemme ja esikuvaksemme. Saamme lähteä seuraamaan Jeesusta, Jumalan Sanaa ihmisen Pojan osasta lähtien. Pyhä Henki kirkastaa, muistuttaa, opettaa, neuvoo ja nuhtelee meitä pysymään ESIKUVAMME kaltaisuudessa.
Jeesus, vaikka oli ihminen, ei koskaan langennut syntiin, eikä Hänen suussaan ollut koskaan petosta. Joka seuraa Jeesuksen esimerkkiä uskomalla Häntä Sanana, saa Pyhän Hengen ja Sanan kirkastuksessa kasvaa lihan kuoleman kautta vapauteen. Ei uskon tie ole halpa, eikä keveä, vaan se vaatii uskonlahjan saajalta nöyrtymistä.
Jeesus voitti ja siitä voitosta me saamme osamme. Jeesus ei koskaan ollut epäuskossa, vaikka oli Ihmisen Poika. Jumalan Poika Hänessä oli voittaja, samoin kuin Jumalan Sana Pyhän Hengen kirkastuksessa vie meidät VOITTAJAN, Kuninkaamme luokse, ahtaasta portista avaralle paikalle ja vihreille niityille. - Tiestä
Tiestä kirjoitti:
Jokainen Jeesuksen tunteva kiittää siitä, että Jeesus suostui tähtemme tulemaan ihmiseksi, suostui riisuutumaan valtaoikeuksistaan ja tulemaan kaltaiseksemme. Jeesus suri, itki, oli ahdistettu, väsyi ja oli peloissaan. Hän rukoili ja huusi Isän puoleen. Vaikka Hän oli Hän, josta oli kirjakääröön kirjoitettu ja joka tuli täyttämään Jumalan Tahdon, joutui Hän kulkemaan ihmisen osan. Kaiken, mitä Hän teki, Hän teki uskon kautta Jumalan VOIMALLA. Ei Hän tehnyt mitään ihmisen Pojan voimalla, vaan kaiken Hän teki Jumalan VOIMALLA.
Näin Hän tuli vanhimmaksi veljeksemme ja esikuvaksemme. Saamme lähteä seuraamaan Jeesusta, Jumalan Sanaa ihmisen Pojan osasta lähtien. Pyhä Henki kirkastaa, muistuttaa, opettaa, neuvoo ja nuhtelee meitä pysymään ESIKUVAMME kaltaisuudessa.
Jeesus, vaikka oli ihminen, ei koskaan langennut syntiin, eikä Hänen suussaan ollut koskaan petosta. Joka seuraa Jeesuksen esimerkkiä uskomalla Häntä Sanana, saa Pyhän Hengen ja Sanan kirkastuksessa kasvaa lihan kuoleman kautta vapauteen. Ei uskon tie ole halpa, eikä keveä, vaan se vaatii uskonlahjan saajalta nöyrtymistä.
Jeesus voitti ja siitä voitosta me saamme osamme. Jeesus ei koskaan ollut epäuskossa, vaikka oli Ihmisen Poika. Jumalan Poika Hänessä oli voittaja, samoin kuin Jumalan Sana Pyhän Hengen kirkastuksessa vie meidät VOITTAJAN, Kuninkaamme luokse, ahtaasta portista avaralle paikalle ja vihreille niityille.Jeesus joutui kokemaan syntisen ihmisen osan, vaikka Itse oli VIATON. Hän joutui huutamaan Jumalan puoleen. Ristillä, suurimman tuskan ja kärsimyksen keskellä, Hän huusi ja pelkäsi Isästä erossa olemista, koska Hän oli synti, Hän joutui astumaan alas tuonelaan. Hän joutui eroon Isästä, mutta kolmantena päivänä Jumala herätti Poikansa ja hylkäys oli iäksi ohi.Tuollon Sana sai kaiken vallan ja sai iankaikkisen valtakunnan.
Yksikään meistä ei ole nähnyt Isää. Vain Jeesuksessa me voimme nähdä Isän, eli Jumalan Sanassa. Emme kestäisi Isän kirkkautta ja siksi meidän tulee katsoa Jeesukseen, joka on Jumalan OMA SANA.
- profetta
Sinähän et ymmärrä mitä noissa jakeissa on, nim.tiestä. PS. eksynyt olet.
- profetta
viesti on aloittajalle.
- muuta nimi merkki
Pofetta jolla nimimerkillä kirjoitat et todellakaan ole Jumalan asettama profetta.
Sinun tekosi ovat Jumalan Sanaa vastaan. Jeesuksen Nimessä HÄIVY.- profetta
Kun Pyhässä Henges avataan raamatun sanaa niin sen saa totisesti kokea ja siitä saa sitä ruokaa. ps. Ps. kun tulin uskoon niin minulle uskovat jatkuvasti käski jättämääm rukouksessa anoen kaikki asiat Herralle Jeesukselle Kristukselle Jumalan Pojalle. Niin olen tehnyt ja siunauksia ja armolahjoja olen häneltä saanut. Ja tiedon sanoja joissa annetaan mitä tulevaisuus tuo tullessaan. ps. mitä sinä olet saanut muuta kuin valheen huulet.
- erottakaa oikea tie
profetta kirjoitti:
Kun Pyhässä Henges avataan raamatun sanaa niin sen saa totisesti kokea ja siitä saa sitä ruokaa. ps. Ps. kun tulin uskoon niin minulle uskovat jatkuvasti käski jättämääm rukouksessa anoen kaikki asiat Herralle Jeesukselle Kristukselle Jumalan Pojalle. Niin olen tehnyt ja siunauksia ja armolahjoja olen häneltä saanut. Ja tiedon sanoja joissa annetaan mitä tulevaisuus tuo tullessaan. ps. mitä sinä olet saanut muuta kuin valheen huulet.
Nimimerkki Tiestä kirjoittaa aivan oikein, Pyhä Henki vahvistaa sen Sanan mukaiseksi.
Lue Raamattua ja toteat sen itsekkin - näin on
erottakaa oikea tie kirjoitti:
Nimimerkki Tiestä kirjoittaa aivan oikein, Pyhä Henki vahvistaa sen Sanan mukaiseksi.
Lue Raamattua ja toteat sen itsekkinNimimerkki Tiestä kirjoittaa jotain oikein mutta seassa on lustetta jonka Kristuksessa kasvanut huomaa harhaopiksi.
Tälle opetukselle ei löydy vastetta Kirjoituksista "Pakanat ovat heitä, joita ei ole kasteen jälkeen opetettu. Ei ole ollut paikalla niitä kastajia, joille Jeesus antaa lupauksen olla kanssaan maailman loppuun saakka, kun nämä kastavat ja OPETTAVAT.
Lapsia on kastettu ja asia on monen kohdalla jäänyt siihen. Jumala on niin armollinen, että pitää lupauksensa ja antaa Pyhän Hengen kasteen yhteydessä jokaiselle. Pyhä Henki joutuu odottamaan Sanan tulemista kastetun luokse." - temperature
näin on kirjoitti:
Nimimerkki Tiestä kirjoittaa jotain oikein mutta seassa on lustetta jonka Kristuksessa kasvanut huomaa harhaopiksi.
Tälle opetukselle ei löydy vastetta Kirjoituksista "Pakanat ovat heitä, joita ei ole kasteen jälkeen opetettu. Ei ole ollut paikalla niitä kastajia, joille Jeesus antaa lupauksen olla kanssaan maailman loppuun saakka, kun nämä kastavat ja OPETTAVAT.
Lapsia on kastettu ja asia on monen kohdalla jäänyt siihen. Jumala on niin armollinen, että pitää lupauksensa ja antaa Pyhän Hengen kasteen yhteydessä jokaiselle. Pyhä Henki joutuu odottamaan Sanan tulemista kastetun luokse."näin on nimimerkille:
Minusta tiestä nimimerkki kirjoittaa täysin selkeästi ja puhtaasti. Sinusta itsestä riippuu nyt kykenetkö ottamaan Sanaa puhtaana vastaan. Kyllä tiestä nimimerkin kirjoituksista on luste jo kerätty pois.
Pyhä Henki on ihmisen päällä siihen asti, että ihminen ottaa kasteen "ylhäältä" Pyhän Hengen astua sisään, sillä Pyhä Henki ei voi saastaisessa astiassa asua. Ensin Sana puhdistaa ihmisen sisimmän ja vasta tämän jälkeen Pyhä Henki lasketaan ihmiseen. Emme voi palvella kahta Jumalaa, voimme palvella joko mammonan henkeä tai itse ainoata oikeata kolmiyhteistä Jumalaa eli Isää, Poikaa ja Pyhää Henkeä. He ovat yksi ja sama ja silti kolme. Myös lapsissa voi Pyhä Henki vaikuttaa ja olla.
Ensin kastetaan, sitten Sana antaa kasvun ja puhdistaa, sen jälkeen luovutaan synnin tekemisestä ahtaan portin läpi menemällä jättäen synnit ahtaan portin ulkopuolelle ja vasta sen jälkeen synnytään uudeksi ylhäältä ja saadaan kaste Pyhässä Hengessä. Syntielämä taakse jättäen, omasta tahdosta luopuen, elämä Jeesuksen käyttöön annettuna, itsensä kieltäen, ristinsä kantaen Jumalan nimen kunniaksi. - ilolla luen
temperature kirjoitti:
näin on nimimerkille:
Minusta tiestä nimimerkki kirjoittaa täysin selkeästi ja puhtaasti. Sinusta itsestä riippuu nyt kykenetkö ottamaan Sanaa puhtaana vastaan. Kyllä tiestä nimimerkin kirjoituksista on luste jo kerätty pois.
Pyhä Henki on ihmisen päällä siihen asti, että ihminen ottaa kasteen "ylhäältä" Pyhän Hengen astua sisään, sillä Pyhä Henki ei voi saastaisessa astiassa asua. Ensin Sana puhdistaa ihmisen sisimmän ja vasta tämän jälkeen Pyhä Henki lasketaan ihmiseen. Emme voi palvella kahta Jumalaa, voimme palvella joko mammonan henkeä tai itse ainoata oikeata kolmiyhteistä Jumalaa eli Isää, Poikaa ja Pyhää Henkeä. He ovat yksi ja sama ja silti kolme. Myös lapsissa voi Pyhä Henki vaikuttaa ja olla.
Ensin kastetaan, sitten Sana antaa kasvun ja puhdistaa, sen jälkeen luovutaan synnin tekemisestä ahtaan portin läpi menemällä jättäen synnit ahtaan portin ulkopuolelle ja vasta sen jälkeen synnytään uudeksi ylhäältä ja saadaan kaste Pyhässä Hengessä. Syntielämä taakse jättäen, omasta tahdosta luopuen, elämä Jeesuksen käyttöön annettuna, itsensä kieltäen, ristinsä kantaen Jumalan nimen kunniaksi.Asia on Raamatussa samoin kuin nimimerkin Tiestä kirjoituksissa.
Luonnollinen ihminen saattaa hyvinkin olla näkyväinen persoona, koska se toimii näymättömän Jumalan kirkkausen "verhona", "naamarina", jonka takaa / kautta näkymätön Jumala kaikki tekee ja puhuu.
Salattu ja näkymätön Jumala on paljon suurempi kuin mikään luotu ja näkyväinen olemus tai 'persoona':
1. Kuninkaiden kirja 8
27 "Mutta asuuko todella Jumala maan päällä? Katso, taivaisiin ja taivasten taivaisiin sinä et mahdu; kuinka sitten tähän temppeliin, jonka minä olen rakentanut!"- Tiestä
Vielä tiestä Jumalan valtakuntaan. Me tiedämme Jumalan antaneen parannuksentien pakanoillekin. Pakanat ovat heitä, joita ei ole kasteen jälkeen opetettu. Ei ole ollut paikalla niitä kastajia, joille Jeesus antaa lupauksen olla kanssaan maailman loppuun saakka, kun nämä kastavat ja OPETTAVAT.
Lapsia on kastettu ja asia on monen kohdalla jäänyt siihen. Jumala on niin armollinen, että pitää lupauksensa ja antaa Pyhän Hengen kasteen yhteydessä jokaiselle. Pyhä Henki joutuu odottamaan Sanan tulemista kastetun luokse.
Sana tulee, sillä Jumala kutsuu jokaisen oppimaan, eli kouluunsa. Jumala ei jätä kastettua ihmistä kasteen varaan, vaan antaa kutsun tulla tuntemaan Poikansa.
Tuossa vaiheessa Pyhä Henki on ihmisen päällä, eikä ole vielä ihmisen sisällä täyteytenä. Pyhä Henki ei toimi ilman Jumalan Sanaa. Jumala lähetti ensin Sanan, eli Poikansa ja Poika opetti ihmisen Poikana ollessaan tien Jumalan valtakuntaan. Antoi Uhrin puolestamme syntien sovitukseksi ja palasi takaisin Isän luokse, josta oli tänne tullutkin. Sen jälkeen Jumala lähetti Pyhän Hengen muistuttamaan kaikesta mitä Jeesus oli opettanut. Evankeliumi synnyttää Jumalan lapset. Jeesus sanoi Ihmisen Poikana ollessaan, että on parempi, että Hän menee poies, sillä silloin Pyhä Henki tulee paikalle, muistuttamaan, opettamaan ja kirkastamaan Jeesusta.
Jumala kutsuu jopa muutaman kerran ihmistä tulla oppimaan perustamaansa seurakuntaan, mutta kaikki eivät ota kutsua vastaan. Monet jäävät luottamaan "kasteen armoon" ja vielä useammat paaduttavat mielensä, eivätkä halua tulla oppilaiksi.
Paljon on heitä, jotka ottavat kutsun vastaan ja joiden kohdalla Pyhä Henki valmistuu Sanalla kasvattamaan näitä. Kutsutut saavat ilon. Saattavat iloita pitkääkinkin sitä, että Jeesus otti heidän ENTISET SYNNIT soivitukseen, mutta kun alkaa kasvatus siihen, että ihminen ei enää syntiä tekisi, niin tuo ilakoiva joukko ei suostu ottamaan Pyhän Hengen kirkastamaa Sanan lamppua vastaan, vaan jää ensikohtaamisen iloa muistelemaan. Väittää olevansa uudestisyntynyt, vaikka ei edes tunne Herraa, eikä ole antanut omaa sinettiään siitä, että Jumala on totinen Jumala.
Noiden ihmisen kohdalla toteutuu se huonoon maahan siemenen kylvö, eli siemen kuivuu ja näin tuo joukko menettää Pyhän Hengen, joka kasteesta asti odotti heidän luonaan kasvattaakseen heitä Jumalan Sanalla.
Paljon on uskonopettajia, jotka eivät ole päässet totuuden kautta näkemään Jeesusta. He eivät tiedä kuka Jeesus on, eivätkä käsitä kuka on Jumalan lähettämä Pyhä Henki. He selittelevät Jeesuksesta omiaan. Sellaista, joka täysin poikkeaa Raamatun ilmoituksesta.- pakana..
"Me tiedämme Jumalan antaneen parannuksentien pakanoillekin. Pakanat ovat heitä, joita ei ole kasteen jälkeen opetettu."
Vähämpä tiedät asiasta. Pakanoita ovat ihmiset, jotka eivät kuulu Jumalan kansaan Israelilaisiin.. - vieras oppi
Raamatun vastaista oppia asiastakyseellä.
- Tiestä
pakana.. kirjoitti:
"Me tiedämme Jumalan antaneen parannuksentien pakanoillekin. Pakanat ovat heitä, joita ei ole kasteen jälkeen opetettu."
Vähämpä tiedät asiasta. Pakanoita ovat ihmiset, jotka eivät kuulu Jumalan kansaan Israelilaisiin..Kyllä, pakana on ihminen, joka ei kuulu Israeliin. Israel on LUVATTU maa, johon uskovaiset kuuluvat. Kaste ei tee meistä vielä israelilaisia, vaan sen tekee evankeliuimi uskottuna.
- Tiestä
Tiestä kirjoitti:
Kyllä, pakana on ihminen, joka ei kuulu Israeliin. Israel on LUVATTU maa, johon uskovaiset kuuluvat. Kaste ei tee meistä vielä israelilaisia, vaan sen tekee evankeliuimi uskottuna.
Pietari kertoo Jumalan Sanan KASVATTAVAN meidät pelastukseen. Paavali kertoo evankeliumilla synnyttävänsä Jumalan lapset. Jeesus kertoo, että joka uskoo Hänen Sanansa, tulee täydellisen vapaaksi.
Ravinto, jonka uskovainen saa, oli sitten pakana alkuinen, tai juutalainen, lähtee samasta Öljypuusta ja yhdistää ihmiset samaan kansaan. Tuon Öljypuun mehevä juuri on ravinto, joka poistaa erottavat väliseinät. Nimim: 'Tiestä' kirjoitti 25.2.2014 klo 08:00 Vielä tiestä Jumalan valtakuntaan.
>"Me tiedämme Jumalan antaneen parannuksentien pakanoillekin. Pakanat ovat heitä, joita ei ole kasteen jälkeen opetettu."<
---------------
Sanon omana arvionani että ihan hyvä ja oikea selitys. Henki yksinään ei opeta, vaan yhdessä Isän sanan kanssa synnyttää
uudesti. Jos ei ole terveen sanan opettajaa, "Pyhä Henki joutuu odottamaan Sanan tulemista kastetun luokse."- oma oppi
Höpö höpöä ja sekameteliä tiestä-nimimerkin opetukset.
- Sama mies
vieras oppi kirjoitti:
Raamatun vastaista oppia asiastakyseellä.
Nimimerkki Tiestä= Asiastakyse= Huutavan ääni= Tänäänkin.
Sama mies, sama oppi. - hienoa.
Sama mies kirjoitti:
Nimimerkki Tiestä= Asiastakyse= Huutavan ääni= Tänäänkin.
Sama mies, sama oppi.Sama kirkas oppi on, oli kirjoittaja kuka tahansa.
- kapea vai lavea?
oma opille!
Mielestäni tiestä kirjoittaa oikeasta asiasta. Kuka meistä voi väittää, ettei Jumala/Jeesus/Pyhä Henki halua meidän olevan irti synneistä? Kuka voi väittää olevansa Jumalan valittu ja pysyvänsä Hänen viitoittamallaan tiellään omin neuvoin, ilman Sanan johdatusta?
Ei kukaan. Joka vielä väittää seuraavansa Jeesusta, mutta palvelee kuitenkin oman lihansa mieltymyksiä, ei ole tullut vielä täyteen uskonvarmuuteen oman itsensä kanssa ja on vielä oman lihansa vanki.
Jeesus eli Sana puhdistaa meitä jatkuvasti ja viitoittaa tiemme kohti ahdasta portti, sillä se tie on edelleen lavea, joka vie kadotukseen. Kuka haluaa sillä tiellä vaeltaa, joka on lavea ja jonka reunoilla ei ole turva-aitoja?
Kulkekaa kapeaa tietä ja astukaa ahtaasta portista sisään Jumalan valtakuntaan, niin näette mikä ero on lavealla ja kapella tiellä. Kapealla tiellä on rauha, lavealla tiellä on jotain ihan muuta... - Tiestä
Jos Jumalan Sana Pyhän Hengen kirkkaudella ei olisi kanssamme, me horjuisimme. Koska Hän on kanssamme, Hän jonka me näemme oikealla puolellamme, niin me emme horju, emme vastaa pahaan pahalla, rakastamme Jumalaa yli kaiken ja lähimmäistä kuin itseämme ja tiedämme näin koko lain olevan kohdallamme voimassa. Jeesus ei kumonnut laki, vaan kertoo lain olevan voimassa niin kauan kuin taivas ja maa on olemassa. Jeesus opettaa lain mukaan. Jumalan Sana johdattaa Pyhän Hengen kirkastuksella ja voimalla ihmisen ahtaasta portista sisään Jeesuksen luokse.
Jumalan Sana Pyhän Hengen kirkastuksella tekee meille tiettäväksi elämän tiet.
Parannuksentie johtaa ristin kautta vapautettujen tielle. Vapautettujen tiellä on ilo pään päällä ja siitä saa osansa jokainen, joka haluaa sitä ammentaa. Parannuksentiellä on ahdistusta ja tuskaa, mutta se ei ole loputon tila, vaan muuttu synnistä vapatetuksi, eli vapahdettujen osaksi. Synti tuo ahdistuksen, ilottomuuden ja kuoleman, mutta Jeesus on voittanut kuoleman ja Hänessä suruvaippa poistuu.
Apostolien teot 2
25 Sillä Daavid sanoo hänestä: 'Minä näen alati edessäni Herran, sillä hän on minun oikealla puolellani, etten horjahtaisi.
26 Sentähden minun sydämeni iloitsee ja kieleni riemuitsee, ja myös minun ruumiini on lepäävä toivossa;
27 sillä sinä et hylkää minun sieluani tuonelaan etkä salli Pyhäsi nähdä katoavaisuutta.
28 Sinä teet minulle tiettäviksi elämän tiet, sinä täytät minut ilolla kasvojesi edessä.'
29 Te miehet, veljet, on lupa teille rohkeasti sanoa, mitä kantaisäämme Daavidiin tulee, että hän on sekä kuollut että haudattu; onhan hänen hautansa meidän keskellämme vielä tänäkin päivänä.
30 Koska hän nyt oli profeetta ja tiesi, että Jumala oli valalla vannoen hänelle luvannut asettavansa hänen kupeittensa hedelmän hänen valtaistuimelleen,
31 niin hän edeltä nähden puhui Kristuksen ylösnousemuksesta, sanoen, ettei Kristus ollut jäävä hyljätyksi tuonelaan eikä hänen ruumiinsa näkevä katoavaisuutta.
32 Tämän Jeesuksen on Jumala herättänyt, minkä todistajia me kaikki olemme.
33 Koska hän siis on Jumalan oikean käden voimalla korotettu ja on Isältä saanut Pyhän Hengen lupauksen, on hän vuodattanut sen, minkä te nyt näette ja kuulette.
34 Sillä ei Daavid ole astunut ylös taivaisiin, vaan hän sanoo itse: 'Herra sanoi minun Herralleni: Istu minun oikealle puolelleni,
35 kunnes minä panen sinun vihollisesi sinun jalkojesi astinlaudaksi.'- Tiestä
Pyhä tie:
Jesaja 35
1 Erämaa ja hietikko iloitsee, aromaa riemuitsee ja kukoistaa kuin lilja.
2 Se kauniisti kukoistaa ja iloitsee ilolla ja riemulla. Sille annetaan Libanonin kunnia, Karmelin ja Saaronin ihanuus. He saavat nähdä Herran kunnian, meidän Jumalamme ihanuuden.
3 Vahvistakaa hervonneet kädet, voimistakaa horjuvat polvet.
4 Sanokaa hätääntyneille sydämille: "Olkaa lujat, älkää peljätkö. Katso, teidän Jumalanne! Kosto tulee, Jumalan rangaistus. Hän tulee ja pelastaa teidät."
5 Silloin avautuvat sokeain silmät ja kuurojen korvat aukenevat.
6 Silloin rampa hyppii niinkuin peura ja mykän kieli riemuun ratkeaa; sillä vedet puhkeavat erämaahan ja aromaahan purot.
7 Hehkuva hiekka tulee lammikoiksi ja kuiva maa vesilähteiksi. Aavikkosutten asunnossa, missä ne makasivat, kasvaa ruoho ynnä ruoko ja kaisla.
8 Ja siellä on oleva valtatie, ja sen nimi on "pyhä tie": sitä ei kulje saastainen; se on heitä itseänsä varten. Joka sitä tietä kulkee, ei eksy-eivät hullutkaan.
9 Ei ole siellä leijonaa, ei nouse sinne raateleva peto; ei sellaista siellä tavata: lunastetut sitä kulkevat.
10 Niin Herran vapahdetut palajavat ja tulevat Siioniin riemuiten, päänsä päällä iankaikkinen ilo. Riemu ja ilo saavuttavat heidät, mutta murhe ja huokaus pakenevat. - näin on
Tiestä kirjoitti:
Pyhä tie:
Jesaja 35
1 Erämaa ja hietikko iloitsee, aromaa riemuitsee ja kukoistaa kuin lilja.
2 Se kauniisti kukoistaa ja iloitsee ilolla ja riemulla. Sille annetaan Libanonin kunnia, Karmelin ja Saaronin ihanuus. He saavat nähdä Herran kunnian, meidän Jumalamme ihanuuden.
3 Vahvistakaa hervonneet kädet, voimistakaa horjuvat polvet.
4 Sanokaa hätääntyneille sydämille: "Olkaa lujat, älkää peljätkö. Katso, teidän Jumalanne! Kosto tulee, Jumalan rangaistus. Hän tulee ja pelastaa teidät."
5 Silloin avautuvat sokeain silmät ja kuurojen korvat aukenevat.
6 Silloin rampa hyppii niinkuin peura ja mykän kieli riemuun ratkeaa; sillä vedet puhkeavat erämaahan ja aromaahan purot.
7 Hehkuva hiekka tulee lammikoiksi ja kuiva maa vesilähteiksi. Aavikkosutten asunnossa, missä ne makasivat, kasvaa ruoho ynnä ruoko ja kaisla.
8 Ja siellä on oleva valtatie, ja sen nimi on "pyhä tie": sitä ei kulje saastainen; se on heitä itseänsä varten. Joka sitä tietä kulkee, ei eksy-eivät hullutkaan.
9 Ei ole siellä leijonaa, ei nouse sinne raateleva peto; ei sellaista siellä tavata: lunastetut sitä kulkevat.
10 Niin Herran vapahdetut palajavat ja tulevat Siioniin riemuiten, päänsä päällä iankaikkinen ilo. Riemu ja ilo saavuttavat heidät, mutta murhe ja huokaus pakenevat.Oppisi on itse kehittämäsi oppi joka ei perustu Kirjoituksiin.
- ilolla luen
Olet selvästikin löytänyt Suuren Totuuden nimimerkki Tiestä. Kunpa mahdollisimman monet ihmiset oppisivat ymmärtämään Tien Vapauteen.
- Koko totuus
Samaa iloa koen itsekin. Mikä valtava ilo ja rauha pelkästä Sanan lukemisesta ja siihenhän tiestä nimimerkin tekstit pohjaavat ja perustuvat. Väkevään Kristus-kallioon, jota eivät tulvat horjuta, eivätkä vie mukanaan.
Joka ei koetusta kestä, menee piiloon väittäen totuutta joksikin muuksi, vaikka se pitäisi juuri ymmärtää ja niellä kokonaisena. Mitään lisäämättä ja mitään poistamatta.
Mikä ihmeiden ihme, että edes jotkut käsittävät Sanan koko totuuden.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell1453106- 1082533
- 512521
Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei2402188Koulussa opetetaan anaali- ja suuseksiä
"Kirjassa puhutaan varsin suorasukaisesti ”vehkeistä, flirttailusta, suostumisesta ja kieltäytymisestä, nautinnosta sekä4751826Mitkä on ne arvot?
Itselleni särähtää korvaan joka kerta kun kuulen arvoista ja arvomaailmasta. Olen miettinyt paljon, että mikä on se minu2481809- 1051775
Tavarakirppis lopettaa ilkivallan takia.
Tähänkö on jo Kajaanissa tultu? Onko lasten kuriomuus jo näin pitkällä, ei kait tätä aikuiset tee. Mikä on seuraava j91644Tätä et nähnyt tv:ssä: TTK-voittaja Anssi Heikkilä avautuu suhteesta Linnea Leinoon: "Sie annoit..."
Menikö voitto mielestäsi oikeaan osoitteeseen? Linnea Leino ja Anssi Heikkilä voittivat TTK:n vain 1,2 % erolla yleisöää151577R.I.P. Kristian Antila
Entinen huippumaalivahti ja -kiekkoilija menehtyi äkillisesti 44-vuotiaana. Kunnia muistolleen. https://www.iltalehti.fi231417