Älä seiso jarrulla!

Punapää

Miksi jalka puuduksissa punaisissa valoissa seisot? Seisottaakos niin kovasti! Ota rennommin, hei.

24

379

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ??????????

      Minun VW 4motion automat ei pysy paikalla jos en pidä jarru pohjassa. Mutta sinun Lada taitaa pysyä?

      • Minulla on sähköinen käsijarru ja menee heti pois kun kaasua painaa. Tietenkin minulla on automaattinen laatikko. Minä laitan käsijarun heti päälle, kun pysähdyn. Harmi vaan että edessä oleva alkaa liukumaan eteenpäin, mutta minä en liiku mihinkään ennenkuin keltainen palaa.


    • Pellavapää¤#

      Penkki väärin säädetty, huono verenpaine, huono lihaskunto jne. Siinä muutama mahdollinen syy.

    • Hattu päässä?

      Tai automaattivaihteisto kenties? Kannattaako sitä raivostua ihan noin pienistä asioista? Arvaanko oikein, että liikkeelle lähtiessä sitten pää punaisena raivoat ja koulutat kaikkia muitakin liikennerikollisia? Törppöjä ojentaessa ei tietenkään tarvi mistään liikennesäännöistä välittää, koska olet oikealla asialla!

    • A.U.Tomaatti

      Vanha automaatti.
      Rauhoitu. Ota yksi Mynton ja imeskele rauhassa. Kohta voit jatkaa matkaasi.

    • Kolopappanen

      Eikös se ole ihan jokaisen oma asia kuinka autoa valoissa paikoillaan pitää? Pääasia linee se ettei auto valu muita päin ja että lähtö sujuu. Lisäksi, jarruvalot toimivat hyvänä indikaattorina lisäksi takana seisoville tolloille.

    • ???????

      Oletko harkinnut mielenterveyspalvelujen käyttöä?

    • joo4

      Samaa mieltä pellavapään kanssa! Jos aloittajalla menee jalka puuduksiin jarruttaessa se nyt johtuu todennäköisesti huonosta lihaskunnosta.

      Tosin olis varmaan parempi hakea diagnoosia lääkärin vastaanotolla!

    • Siiv Ari

      Penis.

      • Korvatuppelo

        Muuten ihan asiallinen kommentti, mutta ei liity aiheeseen millään tavalla.


    • wqedxqqqqqwqdx

      Kyllä mä joskus laitan automaatin vapaalla ja sitten kevyesti käsijarrua päälle myös. Automaatin kytkeytyminen kestää vaan sen 1-1,5s että tulee ikävä
      viime liikkeelle lähtöön jos valojen vihreälle vaihtuminen pääsee yllättämään.
      Kun ei viitsisi heit polkee kaasua kun vaihteisto vasta kytkeytyy...
      Mutta muutoin kyllä kun tuntee valojen rytmin ja edellä on sopivasti muita
      autoja niin kerkiää kaikessa rauhassa nykästi n-asennolta d-asennolle ja sitten vaan vapauttaa käsijarrun kun mennään..

    • diipadaii

      Sitä enemmänkin ihmettelen kun jonossa ajaessa seisotaan jarrulla.

      • Provoko?

        Pska vitsi, keksi parempi.


      • diipadaii
        Provoko? kirjoitti:

        Pska vitsi, keksi parempi.

        Ei ole provo. Ja vaikka olisikin jonossa kaikki automaatteja, ei sekään selitä miksi siinä jarrulla pitää maata. Sen verran väliä kun pitää ettei tarvii maata jarrulla, on matkantekokin huomattavasti mukavampaa.


      • diipadaii kirjoitti:

        Ei ole provo. Ja vaikka olisikin jonossa kaikki automaatteja, ei sekään selitä miksi siinä jarrulla pitää maata. Sen verran väliä kun pitää ettei tarvii maata jarrulla, on matkantekokin huomattavasti mukavampaa.

        Tuo ohje sopii vain maaseudulle. Kaupungissa jonot kuuluu tiivistää mahdollisimman hyvin. Se lisää sujuvuutta (olkoonkin, että jotkut välittävät vain itsestään).

        Itsehän en jarrulla seiso. Automatiikka pitää huolen jarruttamisesta. Liikkeellelähdön koittaessa minä vain painan kevyesti kaasua ja jarrut vapautuvat. Näppärää.


      • perskärpästen tyyli

        Tarkoitatko niitä perskärpäsiä, joiden jarruvalot vilkkuu 3 kertaa minuutissa jopa ~tasaisella nopeudella etenevässä jonossa?

        No sehän johtuu siitä, kun perskärpäsen pitää ajaa 5 m turvavälillä ja jarrulle pitää hypätä, kun edelläajava vähänkin keventää kaasupoljinta.

        Minä puolestani ihmettelen kytkimellä seisojia. Siis näitä, jotka liikennevaloissa nytkyttävät autoaan 10 cm kerrallaan eteenpäin tai mäessä "roikottavat" autoa kytkimen varassa (auto heijjaa muutaman cm eteen & taakse).

        Jotenkin tuon voisi vielä ymmärtää, jos pitäisivät kytkintä tuntumassa päästäkseen valon vaihtuessa ampumaan liikkeelle kuin korkki pullosta. Mutta nämä kuskit eivät valon vaihtumista ehdi huomaamaan (kaikki aivokapasiteetti menee siihen kytkimen kanssa leikkimiseen?), joten herääminen tapahtuu vasta muiden autojen päästyä jo liikkeelle .... ja tämän jälkeenkin kiihtyvyys on mallia "kuin purkka tukasta"/"kihtinen mummo".


      • Toimii missä vaan
        The_Rat kirjoitti:

        Tuo ohje sopii vain maaseudulle. Kaupungissa jonot kuuluu tiivistää mahdollisimman hyvin. Se lisää sujuvuutta (olkoonkin, että jotkut välittävät vain itsestään).

        Itsehän en jarrulla seiso. Automatiikka pitää huolen jarruttamisesta. Liikkeellelähdön koittaessa minä vain painan kevyesti kaasua ja jarrut vapautuvat. Näppärää.

        Varmasti on sujuvampaa jos ei tarvitse valoihin pysähtyä laisinkaan, vaan että tullaan niihin sopivalla nopeudella jotta vältyttäisiin pysähtyminen.


      • Toimii missä vaan kirjoitti:

        Varmasti on sujuvampaa jos ei tarvitse valoihin pysähtyä laisinkaan, vaan että tullaan niihin sopivalla nopeudella jotta vältyttäisiin pysähtyminen.

        Jos sopiva nopeus on riitttävä (siis edes about suurin sallittu), niin mikäs siinä. Tämä ei tietenkään toteudu silloin kun sujuvuutta eniten tarvittaisiin kuin satunnaisesti.


    • W221

      Sinä taidatkin ajaa väkisin vaihdettavalla. Automaatilla on pakko hiljentää menoa jarruttamalla.

      • start & stop

        Jarru päällä säästyy bensaa, kun automatiikka pistää koneen seis.

        Voishan sitä kieltämättä pistää sammutuksen jälkeen pykälän vapaalle, mutta tästä tulee roima sakko liikkeellelähdössä - ensin pitää muistaa laittaa pykälä päälle, sitten odotellaan käynnistymistä ja sen jälkeen vielä hetki vedon kytkeytymistä. Kun automatiikka saa hoitaa kaiken, liikkeelle päästään selvästi ripeämmin. Jopa niin, että osa käsin vatkaajista miettii yhä. Ja ne ripeimmätkin, auton mitan edelle päässeet, tulee kirittyä kiinni sitten, kun rupeavat sorvaamaan 2. vaihdetta pesään.


    • ---

      ei tee hyvää koneelle tommonen jatkuvasti sammuttelu ja käynnistely.. varsinkin dieseleissä

      • +++

        ei tee mielenterveydelle hyvää tällainen kadehtiminen


    • Taas tärppäsi

      Jännää.

      Joka vuosi tämä sama provo kerää yhtä pitkän ketjun selityksiä, joissa ei ole päätä eikä häntää.

      Keskustelun taso on siis todella loistava!

    • tavi3

      :D Ihme paatsoja selittämässä. Polen jarrua jotta ajoneuvo kestäisi paikallaan liikennevaloissa kun joku tonttu ajaa perseeseen, eihän se auta siinä vaiheessa enää kun tullaan 80kmh mutta hiljasemmissa vauhdeissa. Ikävää ottaa yhteyttä vakuutusyhtiöön kun edelläolevankin kontti rutussa jollen polkisi jarrua. Toisekseen henkilö joka kehotti kaupunkiliikenteessä pitämään mahdollisimman pieniä välejä jonottaessa ei mitä ilmeisimminkään koskaan ole katsonut formulakisoja, ei sielläkään lähtöruuduissa olla toisen perseessä kiinni vaan autonmitan päässä jotta valojen vaihduttua liikkellellähtö olisi sujuvampaa, jokainen pääsee lähtemään liikkelle kun vihreä syttyy .'. varmasti nopeampaa liikennöintiä. Älkää olko itsekeskeisiä liikenteessä, ihminen on erehtyväinen joku tekee virheen hyväksykää se älkääkä tukkiko koko liikennettä kun huudatte kuula punaisena...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kiitos nainen

      Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      18
      5443
    2. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

      Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      118
      2828
    3. Tykkään sinusta ikuisesti

      Olet niin mukava ja ihana ihminen rakas. ❤️
      Ikävä
      14
      2688
    4. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

      Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      602
      2074
    5. Kirjoita yhdellä sanalla

      Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      128
      1827
    6. Olet hyvin erilainen

      Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      70
      1372
    7. Yksi syy nainen miksi sinusta pidän

      on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s
      Ikävä
      42
      1345
    8. Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!

      Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill
      Suomalaiset julkkikset
      3
      1138
    9. Veda uskonto vs. muut uskonnot

      Mitenkähän tuo Veda(Krisha)uskonto loppujen lopuksi eroaa muista niin sanotuista ilmoitus uskonnoista? Siinäkin vedotaan
      Ateismi
      400
      1084
    10. Hyvää Joulua mies!

      Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      64
      1077
    Aihe