Miksi jalka puuduksissa punaisissa valoissa seisot? Seisottaakos niin kovasti! Ota rennommin, hei.
Älä seiso jarrulla!
24
389
Vastaukset
- ??????????
Minun VW 4motion automat ei pysy paikalla jos en pidä jarru pohjassa. Mutta sinun Lada taitaa pysyä?
Minulla on sähköinen käsijarru ja menee heti pois kun kaasua painaa. Tietenkin minulla on automaattinen laatikko. Minä laitan käsijarun heti päälle, kun pysähdyn. Harmi vaan että edessä oleva alkaa liukumaan eteenpäin, mutta minä en liiku mihinkään ennenkuin keltainen palaa.
- Pellavapää¤#
Penkki väärin säädetty, huono verenpaine, huono lihaskunto jne. Siinä muutama mahdollinen syy.
- Hattu päässä?
Tai automaattivaihteisto kenties? Kannattaako sitä raivostua ihan noin pienistä asioista? Arvaanko oikein, että liikkeelle lähtiessä sitten pää punaisena raivoat ja koulutat kaikkia muitakin liikennerikollisia? Törppöjä ojentaessa ei tietenkään tarvi mistään liikennesäännöistä välittää, koska olet oikealla asialla!
- A.U.Tomaatti
Vanha automaatti.
Rauhoitu. Ota yksi Mynton ja imeskele rauhassa. Kohta voit jatkaa matkaasi. - Kolopappanen
Eikös se ole ihan jokaisen oma asia kuinka autoa valoissa paikoillaan pitää? Pääasia linee se ettei auto valu muita päin ja että lähtö sujuu. Lisäksi, jarruvalot toimivat hyvänä indikaattorina lisäksi takana seisoville tolloille.
- ???????
Oletko harkinnut mielenterveyspalvelujen käyttöä?
- joo4
Samaa mieltä pellavapään kanssa! Jos aloittajalla menee jalka puuduksiin jarruttaessa se nyt johtuu todennäköisesti huonosta lihaskunnosta.
Tosin olis varmaan parempi hakea diagnoosia lääkärin vastaanotolla! - Siiv Ari
Penis.
- Korvatuppelo
Muuten ihan asiallinen kommentti, mutta ei liity aiheeseen millään tavalla.
- wqedxqqqqqwqdx
Kyllä mä joskus laitan automaatin vapaalla ja sitten kevyesti käsijarrua päälle myös. Automaatin kytkeytyminen kestää vaan sen 1-1,5s että tulee ikävä
viime liikkeelle lähtöön jos valojen vihreälle vaihtuminen pääsee yllättämään.
Kun ei viitsisi heit polkee kaasua kun vaihteisto vasta kytkeytyy...
Mutta muutoin kyllä kun tuntee valojen rytmin ja edellä on sopivasti muita
autoja niin kerkiää kaikessa rauhassa nykästi n-asennolta d-asennolle ja sitten vaan vapauttaa käsijarrun kun mennään.. - diipadaii
Sitä enemmänkin ihmettelen kun jonossa ajaessa seisotaan jarrulla.
- Provoko?
Pska vitsi, keksi parempi.
- diipadaii
Provoko? kirjoitti:
Pska vitsi, keksi parempi.
Ei ole provo. Ja vaikka olisikin jonossa kaikki automaatteja, ei sekään selitä miksi siinä jarrulla pitää maata. Sen verran väliä kun pitää ettei tarvii maata jarrulla, on matkantekokin huomattavasti mukavampaa.
diipadaii kirjoitti:
Ei ole provo. Ja vaikka olisikin jonossa kaikki automaatteja, ei sekään selitä miksi siinä jarrulla pitää maata. Sen verran väliä kun pitää ettei tarvii maata jarrulla, on matkantekokin huomattavasti mukavampaa.
Tuo ohje sopii vain maaseudulle. Kaupungissa jonot kuuluu tiivistää mahdollisimman hyvin. Se lisää sujuvuutta (olkoonkin, että jotkut välittävät vain itsestään).
Itsehän en jarrulla seiso. Automatiikka pitää huolen jarruttamisesta. Liikkeellelähdön koittaessa minä vain painan kevyesti kaasua ja jarrut vapautuvat. Näppärää.- perskärpästen tyyli
Tarkoitatko niitä perskärpäsiä, joiden jarruvalot vilkkuu 3 kertaa minuutissa jopa ~tasaisella nopeudella etenevässä jonossa?
No sehän johtuu siitä, kun perskärpäsen pitää ajaa 5 m turvavälillä ja jarrulle pitää hypätä, kun edelläajava vähänkin keventää kaasupoljinta.
Minä puolestani ihmettelen kytkimellä seisojia. Siis näitä, jotka liikennevaloissa nytkyttävät autoaan 10 cm kerrallaan eteenpäin tai mäessä "roikottavat" autoa kytkimen varassa (auto heijjaa muutaman cm eteen & taakse).
Jotenkin tuon voisi vielä ymmärtää, jos pitäisivät kytkintä tuntumassa päästäkseen valon vaihtuessa ampumaan liikkeelle kuin korkki pullosta. Mutta nämä kuskit eivät valon vaihtumista ehdi huomaamaan (kaikki aivokapasiteetti menee siihen kytkimen kanssa leikkimiseen?), joten herääminen tapahtuu vasta muiden autojen päästyä jo liikkeelle .... ja tämän jälkeenkin kiihtyvyys on mallia "kuin purkka tukasta"/"kihtinen mummo". - Toimii missä vaan
The_Rat kirjoitti:
Tuo ohje sopii vain maaseudulle. Kaupungissa jonot kuuluu tiivistää mahdollisimman hyvin. Se lisää sujuvuutta (olkoonkin, että jotkut välittävät vain itsestään).
Itsehän en jarrulla seiso. Automatiikka pitää huolen jarruttamisesta. Liikkeellelähdön koittaessa minä vain painan kevyesti kaasua ja jarrut vapautuvat. Näppärää.Varmasti on sujuvampaa jos ei tarvitse valoihin pysähtyä laisinkaan, vaan että tullaan niihin sopivalla nopeudella jotta vältyttäisiin pysähtyminen.
Toimii missä vaan kirjoitti:
Varmasti on sujuvampaa jos ei tarvitse valoihin pysähtyä laisinkaan, vaan että tullaan niihin sopivalla nopeudella jotta vältyttäisiin pysähtyminen.
Jos sopiva nopeus on riitttävä (siis edes about suurin sallittu), niin mikäs siinä. Tämä ei tietenkään toteudu silloin kun sujuvuutta eniten tarvittaisiin kuin satunnaisesti.
- W221
Sinä taidatkin ajaa väkisin vaihdettavalla. Automaatilla on pakko hiljentää menoa jarruttamalla.
- start & stop
Jarru päällä säästyy bensaa, kun automatiikka pistää koneen seis.
Voishan sitä kieltämättä pistää sammutuksen jälkeen pykälän vapaalle, mutta tästä tulee roima sakko liikkeellelähdössä - ensin pitää muistaa laittaa pykälä päälle, sitten odotellaan käynnistymistä ja sen jälkeen vielä hetki vedon kytkeytymistä. Kun automatiikka saa hoitaa kaiken, liikkeelle päästään selvästi ripeämmin. Jopa niin, että osa käsin vatkaajista miettii yhä. Ja ne ripeimmätkin, auton mitan edelle päässeet, tulee kirittyä kiinni sitten, kun rupeavat sorvaamaan 2. vaihdetta pesään.
- ---
ei tee hyvää koneelle tommonen jatkuvasti sammuttelu ja käynnistely.. varsinkin dieseleissä
- +++
ei tee mielenterveydelle hyvää tällainen kadehtiminen
- Taas tärppäsi
Jännää.
Joka vuosi tämä sama provo kerää yhtä pitkän ketjun selityksiä, joissa ei ole päätä eikä häntää.
Keskustelun taso on siis todella loistava! - tavi3
:D Ihme paatsoja selittämässä. Polen jarrua jotta ajoneuvo kestäisi paikallaan liikennevaloissa kun joku tonttu ajaa perseeseen, eihän se auta siinä vaiheessa enää kun tullaan 80kmh mutta hiljasemmissa vauhdeissa. Ikävää ottaa yhteyttä vakuutusyhtiöön kun edelläolevankin kontti rutussa jollen polkisi jarrua. Toisekseen henkilö joka kehotti kaupunkiliikenteessä pitämään mahdollisimman pieniä välejä jonottaessa ei mitä ilmeisimminkään koskaan ole katsonut formulakisoja, ei sielläkään lähtöruuduissa olla toisen perseessä kiinni vaan autonmitan päässä jotta valojen vaihduttua liikkellellähtö olisi sujuvampaa, jokainen pääsee lähtemään liikkelle kun vihreä syttyy .'. varmasti nopeampaa liikennöintiä. Älkää olko itsekeskeisiä liikenteessä, ihminen on erehtyväinen joku tekee virheen hyväksykää se älkääkä tukkiko koko liikennettä kun huudatte kuula punaisena...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kysymys muille miehille
Onko teille varattu nainen ongelma? Mikään muu naisessa ei töki kun se että hän on varattu. Kamppailen houkutuksen kanss845850Kohta katson sun kuvaasi
ja päästän ajatukseni liitämään. Jo kuvasi näkeminen rauhoittaa, ja pistää hyrräämään vähän muutakin. Ihanan kaunista sa243497- 1572023
Ahneus iski Fazeriin, suklaalevy kutistuu 180 grammaan
Kun mikään ei riitä. Shrinkflaatio. Mitä isot (Marabou) edellä, sitä pienet (Fazer) perässä. Pienikin voi siis olla a2231948Jos kaivattusi on perääntynyt lähestyessäsi
jossain tilanteessa, ymmärrätkö miksi hän saattoi tehdä sen?1731709Martinan bisnekset rajusti tappiolla
Seiska 28.7: nousukiito katkesi, yritykset C-luokkaa.2821475Voiko olla, onko se tosiaan niin että
Kumpikin rakastetaan toisiamme. Nyt pitää sukeltaa pakastimeen ❤️🥵571011- 67981
Metsa Man Extra kanava toimii hyvin
ja sieltä voipi kahta vanhoja vitejoita pahimpaan puutteeseen. Peukalot ylös.21980Mitkä yleiset huonot tavat ihmisillä ärsyttävät sinua ?
Aloitukseen saa vapaasti purkaa tuntojaan. Itseäni hiukan kiusaa, kun saman talon asukkaat eivät vastaa tervehdykseen.109917