Häirintä! tarvitsen apua

Eli olen asunnut tässä asunnossa n. 2 vuotta. Olen naapurista valittanut KIRJALLISESTI ainakin 8 kertaa, mutta isönnöitsiät eivät tee asialle mitään. Jos he ovat varoittaneet asukasta niin asukas hiljenee viikoksi kahdeksi ja aloittaa häirinnän uudestaan. Kyseinen henkilö soittaa musiikkia illalla häiritsevästi ( musiikin soitto ei saa KOSKAAN olla liian häiritsevää, niin isännöitsiä on sanonut ) ja kuuntele myös hiljaisuuden jälkeen. Yritäppä siinä nukkua kun naapuri kuuntele musiikkia arkisin 10 jälkeen kunnon bassoilla ja korvatulpatkaan eivät auta! siinä sit silmät ristissä seuraavana päivänä kouluun.

Myös kaverini ketä muutti pois kerrostalosta valitti henkilöstä, eli en ole ainoa ketä on valittanut. Porukat valittivat kerrostalossa missä asuvat yhdestä asukkaasta 4 kertaa kuukauden sisälle ja naapuri lensi ulos, mutta minä olen valittanu 2 VUODEN sisällä ainakin 8 kertaa ja siltikin naapurini asuu vielä asunnossa.

Aina kun valitan henkilöstä he sanovat,että he ottavat asian puheeksi tämän henkilön kanssa. Mutta ei tunnu auttavan ku aina pitää kuunella musaa niin lujaa kuin itse asuisi baarin yläkerrassa, siis tosiaan se musiikki on niin kovaa että kans tulee korvatulppien läpi se ääni. Olen myös uhkailut isännöitsiää sillä että vien asian oikeuteen, koska eivät tee asialle mitään mutta mitään ei ole tapahtunut. Oikeasti en voi viedä asiaa oikeuteen, koska en ole ottanut jokaisesta valituslapusta mitä olen vienyt niin kopioita eli minulla ei olisi todisteita riittävästi että voittaisin asiassa oikeudessa. Eli mitä teen!? muuttaa en voi, koska opiskelen samalla paikkakunnalla ja täällä on halvimmat asunnot.

5

124

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Se että sinä olet valittanut ei vielä riitä vuokrasuhteen päättämiseen/purkuun, vaan valituksia tulisi olla useammalta eri asukkaalta. Parasta tietenkin jos taloyhtiön edustaja tai poliisi olisi sen häiriön todennut.

Melu on todella subjektiivinen käsite, ihan siksi että ihmiset kokevat sen eri tavalla. Lisäksi ääniyliherkkyys on diagnisoitu sairaus johon korvatulpat eivät auta vaikka melu olisi vähäistäkin. Joten jos kukaan muu ei koe tuota väitettyä melua ongelmana, niin käy lääkärissä puhumassa ongelmasta, saattaa auttaa omaa elämänlaatuasi merkittävästi.

P.S. Tiedäthän, että hiljaisuudessa jokainen ääni kuuluu paremmin? Tyynenä päivänä jossa mikään ei liiku ja tarpeeksi kaukana valtateistä, niin korvissa suhisee koska kuulet oman veresi virtaamisen. Eli täydellistä hiljaisuutta ei ole.

• No kuules, talosta on muitakin ihmisiä valittanut asiasta (: enemmän ku kerran. Ja sen tiedä siit, koska pari henkilöä ovat tulleet kysymään minulta,että häiritseekö musiikki sinuakin. Ja isännöitsiä on kans sanonut minulle, että muutkin valittavat hänestä enkä minä pelkästään.

Ja se, että täs ei ollu ny kyse mun kuulosta millään tavalla. Tuleppa herra/neiti ite asumaan asuntoon mihin kuuluu musiikki nii lujaa et tuntuu ku baari yläkerras asuis. Ja suurin osa musiikin kuunteleu tulee hiljaisuuden jälkeen, jolloin MUSIIKIN KUUNTELU ON KIELLETTYÄ. Menes neuvomaa muita menemään sinne lääkäriin kuin mua, en tullu tänne saamaan mitään diagnoosia vaan apua tilanteeseen mitä teen, olisin toki kertonut jos olisi tarvinnut diagnoosia, mut en tarvii. kiitti vaa kuule

• fghjklöä'-.,

Ensi kerralla kun melu on voimakasta soita poliisi paikalle....hiljenee.

• Yleensä

Lääkityksen korjaus auttaa.

• satakieli652

Minulla ei ole ollut häiritseviä naapureita.

Olenkin miettinyt, että jos naapuri soittaisi musiikkia klo 22 jälkeen (yleisesti käytetty hiljaisuuden alkamisaika) niin itse aloittaisin klo 7 aamulla (yleisesti käytetty hiljaisuuden päättymisaika).

Eikä mitään kivaa poppia vaan riittävän ärsyttävää, esim. oopperaa tai muuta vastaavaa.

Jos naapuri popittaa kolmeen asti yöllä, niin ei se varmaan kahdeksaan töihin mene. Kyllä se silloin vielä nukkuu (tai sitten ei kun laittaa toosat täysille).

No oikeassa elämässä se ei mene noin, ei saa alentua tollaiselle tasolle.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä

Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla
      Maailman menoa
      561
      1923
    2. Sinä. Just sinä.

Palataan ajassa taaksepäin vuosi tai kaksi. Mitä tekisit toisin jos voisit?
      Ikävä
      92
      934
    3. Hotellille löytyi ostaja....

Tämän päivän Kainuun Sanomissa oli uutinen, että pesänhoitajan mukaan Hotelli Kainuu myydään ensiviikolla. Hieno homma,
      Kuhmo
      18
      927
    4. Onko se loukkaavaa

Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k
      Ikävä
      101
      826
    5. Saana airola ja. muusikko spekulaatiota

Saara airolan kirja muusikko mies. Oisko redrama tai lauri tähkä? Saana oli 13 v vuonna 2014 Tekoäly sanoo : tähkä Julki
      Yhteiskunta
      2
      757
    6. Onko kaivattusi seinäruusu?

Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai
      Ikävä
      50
      739
    7. Miten kuvaisit tunteitasi

tällä hetkellä?
      Ikävä
      69
      718
    8. Tiedätkö kaivattusi musiikkimaun?

Minkälaisesta musiikista hän pitää?
      Ikävä
      63
      715
    9. Jos saisit palata takaisin johonkin vuoteen

Mikä vuosi se olisi? Ja mitä siinä hetkessä tapahtuisi?
      Ikävä
      74
      658
    10. Moi, olen Lampunhenki

Kerro toivomuksesi🏺
      Ikävä
      65
      553
    Aihe