Vas.kylkipistos-kova

Tuulikki

Minulla on ollut kahden kuukauden ajan selällään maatessa kovaa vasemman kyljn pistosta, joka joskus säteilee myös vatsan puolelle. Kun nousen istumaan ja kävelen, vaiva helpottaa, mutta kipu ei täysin poistu.
Ruokailun jälkeen tilanne pahenee. Närästystä, mahakipua ja sen tyyppistä ei ole lainkaan. Hengittäminen sujuu vaikka kipu tuntuu takana keuhkon alaosan kohdilla.
Jos olen syömättä ja makaamatta, tätä kova kipua ei juuri tarvitse valittaa, mutta eihän niinkään voi kauan olla.
Munuaisarvot olivat kunnossa. Sokeri oli yllättäen 8,1,joka täytyy tutkia, mutten lääkäri ei keksinyt mitään, mistä voisi johtua.
Keksittekö mitä voisi olla?

8

9746

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • netta

      Onko ylävatsan ultraääni-tutkimusta tehty?

      • Aloittaja

        mitä sinun mielestäsi lähinnä pitäisi etsiä?Onko jotain vinkkiä?


      • margerita

        Vaseman kykikaaren alapuolella maksa, haima jne..
        yävatsan ultaa on esitetty jo ja sitäpä Sinulle toivoisin.
        Kipu on kurja kumppani ja aina oire jostakin.
        Joko sisäisistä, tai " ulkoisista" elämänolosuhteitten myötä tulleista taakoista tms..
        Kliiniset tutkimukset aina tarpeellisia.

        sattumalta viestiisi törmännyt sätti"siskosi"

        Voimia!


    • Milla

      Minulla on ollut tuo sama vaiva jo useamman vuoden, lääkäriin en ole vaan mennyt koska sen kanssa on oppinut elämään. Kipu ei tosiaankaan tule muualla kuin maatessa, ja silloinkin täytyy monta kertaa vaihtaa asentoa, varsinkin jos könöttää puoli-makaavassa asennossa vaikkapa katsellen töllöä. Minusta tuntuu että kipu johtuu jonkinlaisista jumissa olevista lihaksista, koska kun kylkeä oikein hieroo niin siellä tuntuu jonkinlaisia "mätkäleitä", en muista miksi fysioterapeutti noita mokkuloita sanoi ainakin selkä- ja hartiapuolella. Eli vika lienee lihaksistossa, minulla se tuntuu ainakin selvästi siltä että se on enemmänkin pinnallisempaa, ei siis missään tuolla sisäelimissä.

    • vihlaisut

      Minullakin on ollut vuosikausia joskus ajoittain ilmenevä vaiva, jossa tuntuu hetken kestävää hyvin kovaa vihlovaa kipua vasemmassa kyljessä, keuhkon alaosan paikkeilla, aina samalla kohdalla. Kipu on niin kova ettei voi hengittääkään kunnolla, vaivoin pääsee nousemaan istuma-asentoon makuulta. Nouseminen kuitenkin yleensä auttaa, mutta ei aina ihan heti.

      Kerran kivun tullessa painoin ja hieroin kipukohtaa kovasti. Kivun syyksi paljastui ainakin sillä kerralla suolessa (paksusuolen mutkan kohdalla?) ollut ilma. Kuulin tai tunsin ilman lähtevän liikkeelle ja samalla hetkellä kipu hellitti.

      Osittain arvelin tuon johtuvan siitä että vasemmanpuoleiset kylkiluuni ovat synnynnäisesti vähän sisäänpainuneet, joten ehkä siksi siellä ei aina ole tilaa ylimääräiselle suolistossa kulkevalle ilmalle. Ennen tuota havaintoani epäilin minäkin syyksi lihaskramppia, mutta en enää, sillä sen jälkeenkin olen saanut kivun pois hieromalla ja painamalla kipukohtaan (vaikka sekin sattuu ja kovaa).

    • margitirene

      mulla on ollut muutaman päivän ajan pistelyä ja kipua vasemmalla puolella kylkiluissa..on hieman arka ja jotenkin turvoksissa..en ole sitä loukannut mihinkään se vain tuli..nyt pelottaa mitä se voisi olla??ja onko vaarallista??olen muutenkin lääkärinkammoinen¨niin miten uskallan mennä kun kuvittelen jo vaikka mitä?!mitä voisi olla??onko kellään koskaan ollut??

    • fabiani x

      minulla kylki kipu tulee päivittäin molemmille puolille esim.vessa asialla ,kun ei voi oikein pyyhkiä,kun ei siedä kiertoliikettä.suihkussa vaikea hiusten pesu,se on voimakas,kipu se lyö lukkoon koko kyljen ei voi liikkua vaikea hengittää pitää vain odottaa se kestää noin pari min.hiki valuu se on valtavan tuskallista mutta en tiedä mistä johtuu.olen kertonut lääkärilleni mutta se sanoo,kun sulla on tuota remppaa,se johtuu niistä.tätä remppaa kun jatkuu päivästä toiseen niin alkaa päässä kiristää,enempi kuin kyljissä.jaksamista teille muille.

    • fabiani x

      s---inulla on luultavasti selkärangan nikama rikko viittais siihen kun se tuntuu esim, maatessa.silloin paine rangassa on suurin luultavasti lapaluun välinen nikamarikko,käy kuvauttamassa,koska se voi johtaa myös rintalastan pehmytkudosten rappeumaan ns.rustoosien tulehdus.jonka seurauksena terve rusto kovettuu.se ei enään jousta ja tuottaa myöhemmin liike- tulehdus

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      30
      2604
    2. Mitä sä kuvittelit

      Kun annoit mulle huomiosi, tottakai minä menin ihastumaan suhun. En ole koskaan ollut se henkilö keneen kukaan kiinnittä
      Ikävä
      144
      1917
    3. Kuvaile kaivattuasi kolmella

      Emojilla. Oma vastaus 💨🚮💣
      Ikävä
      189
      1881
    4. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      145
      1682
    5. Kysymystä pukkaa

      Mitä aiot tehdä kun näet hänet seuraavan kerran? Vai oletko kuin ei mitään....
      Ikävä
      129
      1661
    6. Sähköauto ei saastuta

      Koska sähköautossa ei ole saastutusputkea kuten polttomoottoriautossa. Saastuttajille tulee mätkäistä kunnon saastutusv
      Maailman menoa
      322
      1376
    7. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      186
      1334
    8. Älä nainen leikistä suutu!

      Ja kyllä täytyy kritiikkiäkin kestää, mm. ylipaino, se että oot köyhä jne jne Melko tutulta mieheltä
      Ikävä
      115
      1213
    9. Olisitko oikeasti

      valmis kohtaamaan kaivattusi?
      Ikävä
      96
      1091
    10. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      234
      1064
    Aihe