Minulla on ollut kahden kuukauden ajan selällään maatessa kovaa vasemman kyljn pistosta, joka joskus säteilee myös vatsan puolelle. Kun nousen istumaan ja kävelen, vaiva helpottaa, mutta kipu ei täysin poistu.
Ruokailun jälkeen tilanne pahenee. Närästystä, mahakipua ja sen tyyppistä ei ole lainkaan. Hengittäminen sujuu vaikka kipu tuntuu takana keuhkon alaosan kohdilla.
Jos olen syömättä ja makaamatta, tätä kova kipua ei juuri tarvitse valittaa, mutta eihän niinkään voi kauan olla.
Munuaisarvot olivat kunnossa. Sokeri oli yllättäen 8,1,joka täytyy tutkia, mutten lääkäri ei keksinyt mitään, mistä voisi johtua.
Keksittekö mitä voisi olla?
Vas.kylkipistos-kova
8
9801
Vastaukset
- netta
Onko ylävatsan ultraääni-tutkimusta tehty?
- Aloittaja
mitä sinun mielestäsi lähinnä pitäisi etsiä?Onko jotain vinkkiä?
- margerita
Vaseman kykikaaren alapuolella maksa, haima jne..
yävatsan ultaa on esitetty jo ja sitäpä Sinulle toivoisin.
Kipu on kurja kumppani ja aina oire jostakin.
Joko sisäisistä, tai " ulkoisista" elämänolosuhteitten myötä tulleista taakoista tms..
Kliiniset tutkimukset aina tarpeellisia.
sattumalta viestiisi törmännyt sätti"siskosi"
Voimia!
- Milla
Minulla on ollut tuo sama vaiva jo useamman vuoden, lääkäriin en ole vaan mennyt koska sen kanssa on oppinut elämään. Kipu ei tosiaankaan tule muualla kuin maatessa, ja silloinkin täytyy monta kertaa vaihtaa asentoa, varsinkin jos könöttää puoli-makaavassa asennossa vaikkapa katsellen töllöä. Minusta tuntuu että kipu johtuu jonkinlaisista jumissa olevista lihaksista, koska kun kylkeä oikein hieroo niin siellä tuntuu jonkinlaisia "mätkäleitä", en muista miksi fysioterapeutti noita mokkuloita sanoi ainakin selkä- ja hartiapuolella. Eli vika lienee lihaksistossa, minulla se tuntuu ainakin selvästi siltä että se on enemmänkin pinnallisempaa, ei siis missään tuolla sisäelimissä.
- vihlaisut
Minullakin on ollut vuosikausia joskus ajoittain ilmenevä vaiva, jossa tuntuu hetken kestävää hyvin kovaa vihlovaa kipua vasemmassa kyljessä, keuhkon alaosan paikkeilla, aina samalla kohdalla. Kipu on niin kova ettei voi hengittääkään kunnolla, vaivoin pääsee nousemaan istuma-asentoon makuulta. Nouseminen kuitenkin yleensä auttaa, mutta ei aina ihan heti.
Kerran kivun tullessa painoin ja hieroin kipukohtaa kovasti. Kivun syyksi paljastui ainakin sillä kerralla suolessa (paksusuolen mutkan kohdalla?) ollut ilma. Kuulin tai tunsin ilman lähtevän liikkeelle ja samalla hetkellä kipu hellitti.
Osittain arvelin tuon johtuvan siitä että vasemmanpuoleiset kylkiluuni ovat synnynnäisesti vähän sisäänpainuneet, joten ehkä siksi siellä ei aina ole tilaa ylimääräiselle suolistossa kulkevalle ilmalle. Ennen tuota havaintoani epäilin minäkin syyksi lihaskramppia, mutta en enää, sillä sen jälkeenkin olen saanut kivun pois hieromalla ja painamalla kipukohtaan (vaikka sekin sattuu ja kovaa). mulla on ollut muutaman päivän ajan pistelyä ja kipua vasemmalla puolella kylkiluissa..on hieman arka ja jotenkin turvoksissa..en ole sitä loukannut mihinkään se vain tuli..nyt pelottaa mitä se voisi olla??ja onko vaarallista??olen muutenkin lääkärinkammoinen¨niin miten uskallan mennä kun kuvittelen jo vaikka mitä?!mitä voisi olla??onko kellään koskaan ollut??
- fabiani x
minulla kylki kipu tulee päivittäin molemmille puolille esim.vessa asialla ,kun ei voi oikein pyyhkiä,kun ei siedä kiertoliikettä.suihkussa vaikea hiusten pesu,se on voimakas,kipu se lyö lukkoon koko kyljen ei voi liikkua vaikea hengittää pitää vain odottaa se kestää noin pari min.hiki valuu se on valtavan tuskallista mutta en tiedä mistä johtuu.olen kertonut lääkärilleni mutta se sanoo,kun sulla on tuota remppaa,se johtuu niistä.tätä remppaa kun jatkuu päivästä toiseen niin alkaa päässä kiristää,enempi kuin kyljissä.jaksamista teille muille.
- fabiani x
s---inulla on luultavasti selkärangan nikama rikko viittais siihen kun se tuntuu esim, maatessa.silloin paine rangassa on suurin luultavasti lapaluun välinen nikamarikko,käy kuvauttamassa,koska se voi johtaa myös rintalastan pehmytkudosten rappeumaan ns.rustoosien tulehdus.jonka seurauksena terve rusto kovettuu.se ei enään jousta ja tuottaa myöhemmin liike- tulehdus
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1226292Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631584020Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503335Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4772839Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2771838Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde341516- 871426
Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito151366Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1691348Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja141293