XP:n viimeinen päivitys

XP-Pro

Milloin tulee XP:n vihon viimeinen päivitys? Onko se maaliskuun toinen tiistai vaiko huhtikuun toinen tiistai?

30

544

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Siitä ei ole vielä tietoa.

      Yleensä päivitykset tulee kuukauden toisen viikon tiistaina.

    • ms paska

      XP viimeinen päivitys tulee 8.4. jos MS ei sitten joudu tarjoamaan päivityksiä senkin jälkeen. erittäin veemäinen ongelma koko XP tuen päättyminen. miksei voisi lopettaa vistan tukea ja tukea XPtä.

    • scheisse

      8.4. on päivä milloin tulee viimeiset hotfixit xp:lle.

      • kyllä nyt on viimeisin tieto microsofilta XP:n turvapäivitykset jatkuvat kesään 2015 jos on asennettuna Microsofin oma virusturva Microsft Security Essentials.


    • Ei pidä paikkaansa.

      • Käyppä lukasemassa kotimikrolehden uutisia osoitteesta

        http://kotimikro.fi/uutiset


    • Niin MSE ohjelman tuki jatkuu mutta ei XP versio.. Eli XP versioon ei tule tietoturva päivityksiä huhtikuun alun jälkeen.

      Moni sekoittaa nämä.

      • XPerttilius

        Virusturva on ihan riittävä. Ja niitä virussuojaohjelmia on paljon parempiakin kuin joku MSE. Ei siinä muita härpäkepäivityksiä tarvita ollenkaan. Itse aion käyttää XP:tä vielä niin kauan kuin kone pelaa eli 5 - 10 vuotta.


      • 13+16
        XPerttilius kirjoitti:

        Virusturva on ihan riittävä. Ja niitä virussuojaohjelmia on paljon parempiakin kuin joku MSE. Ei siinä muita härpäkepäivityksiä tarvita ollenkaan. Itse aion käyttää XP:tä vielä niin kauan kuin kone pelaa eli 5 - 10 vuotta.

        Ellei ole jotain erityistä syytä (joku tietty ohjelma, joka toimii vain XP:ssä, hankalasti rakennettava tuotantoympäristö, jonka uusiminen on kannattamatonta) ei ole mitään järkevä käyttää XP:tä.
        Ne peruskäytöt voi hoitaa vaikka jollakin Linux distrolla, joka on turvallisempi, helpompi ja nopeampi, jopa kevyempi.
        Pelaamiseen siitä ei ole.


    • Ei riitä. Ne kun ei auta paikkaamattomiin aukkoihin.

      • tosiasia näin

        Mitä nämä paikkaamattomat autot konkreettisesti ovat ja miten niihin hyökätään, kun selaimena ei suinkaan käytetä IE:tä, sähköpostiin OE:ta ja Flaskin on päivitettynä?

        En oikein keksi, miten. Windows Explorerin (Reurssienhaallinta) voi myös korvata toisella, milloin tiedostoihin piilotettu haittakoodi ei aktivoidu. Niissähän hyödynnettänee pääasiassa Windowsin esikatselu ym. ominaisuuksia, joita nuuskitaan kun hakemisto avataan.


        Tämä on Microsoftin propagandaa saada käyttäjät päivittämään Windowsinsa kasiin. Todellisuudessa mitään suurta epidemiaa ei tulla huhtikuun jälkeen näkemään, ainakaan niiden keskuudessa, jotka muutenkin tietävät mitä tekevät. Amatöörien keskuudessa niitä on muutenkin, kun käyttävät xp:tä adminin oikeuksilla ja selaavat IE:llä :)

        Eihän W2k Pron tuen loppumisesta kesällä 2010 tullut mitään samanlaista mölyä. Se loppui ja niin on pudonnut ohjelmien uusiempien versioiden tuet pikkuhiljaa pois. Sama käy xp:lle parin vuoden sisällä.


      • Vanha ja hidas se on
        tosiasia näin kirjoitti:

        Mitä nämä paikkaamattomat autot konkreettisesti ovat ja miten niihin hyökätään, kun selaimena ei suinkaan käytetä IE:tä, sähköpostiin OE:ta ja Flaskin on päivitettynä?

        En oikein keksi, miten. Windows Explorerin (Reurssienhaallinta) voi myös korvata toisella, milloin tiedostoihin piilotettu haittakoodi ei aktivoidu. Niissähän hyödynnettänee pääasiassa Windowsin esikatselu ym. ominaisuuksia, joita nuuskitaan kun hakemisto avataan.


        Tämä on Microsoftin propagandaa saada käyttäjät päivittämään Windowsinsa kasiin. Todellisuudessa mitään suurta epidemiaa ei tulla huhtikuun jälkeen näkemään, ainakaan niiden keskuudessa, jotka muutenkin tietävät mitä tekevät. Amatöörien keskuudessa niitä on muutenkin, kun käyttävät xp:tä adminin oikeuksilla ja selaavat IE:llä :)

        Eihän W2k Pron tuen loppumisesta kesällä 2010 tullut mitään samanlaista mölyä. Se loppui ja niin on pudonnut ohjelmien uusiempien versioiden tuet pikkuhiljaa pois. Sama käy xp:lle parin vuoden sisällä.

        Aivan niin. Minulla on aikojen alusta oleva win95 ajoittain vieläkin nettikäytössä. Ikinä ei ole ensimmäistäkään haittaohjelmaa näkynyt. Pöpöt eivät itsekseen ui koneelle vaikka se onkin nettiin kytkettynä.


      • tosiasia näin kirjoitti:

        Mitä nämä paikkaamattomat autot konkreettisesti ovat ja miten niihin hyökätään, kun selaimena ei suinkaan käytetä IE:tä, sähköpostiin OE:ta ja Flaskin on päivitettynä?

        En oikein keksi, miten. Windows Explorerin (Reurssienhaallinta) voi myös korvata toisella, milloin tiedostoihin piilotettu haittakoodi ei aktivoidu. Niissähän hyödynnettänee pääasiassa Windowsin esikatselu ym. ominaisuuksia, joita nuuskitaan kun hakemisto avataan.


        Tämä on Microsoftin propagandaa saada käyttäjät päivittämään Windowsinsa kasiin. Todellisuudessa mitään suurta epidemiaa ei tulla huhtikuun jälkeen näkemään, ainakaan niiden keskuudessa, jotka muutenkin tietävät mitä tekevät. Amatöörien keskuudessa niitä on muutenkin, kun käyttävät xp:tä adminin oikeuksilla ja selaavat IE:llä :)

        Eihän W2k Pron tuen loppumisesta kesällä 2010 tullut mitään samanlaista mölyä. Se loppui ja niin on pudonnut ohjelmien uusiempien versioiden tuet pikkuhiljaa pois. Sama käy xp:lle parin vuoden sisällä.

        Tietoturvan kanssa ei kannata alkaa leikkimään. Tuen loppumisen tietoturva ongelmat ovat todellisia.


      • 8+12
        Vanha ja hidas se on kirjoitti:

        Aivan niin. Minulla on aikojen alusta oleva win95 ajoittain vieläkin nettikäytössä. Ikinä ei ole ensimmäistäkään haittaohjelmaa näkynyt. Pöpöt eivät itsekseen ui koneelle vaikka se onkin nettiin kytkettynä.

        Minulla on XP hidastunut paljon siitäkin mitä sen nopeus oli alussa vaikka olen defragmentoinnut ja puhdistanut cc cleanerillä rekisterit ja muut turhat. En ole ryhtynyt asentamaan kokonaan uudestaan koska en aikoinani saanut XP Pro cd:tä koneen mukana vaan pelkän tarran sarjanumerolla, eikä Microsoftin saitiltakaan löydy ilmaisladattavana (ilman sarjanumeroa) kuin XP Home.
        Pysyvätkö XP:n jo julkaistut päivitykset jakelussa päivämäärän 8.4.20014 jälkeenkin vai poistuvatko nekin?
        Asensin jo Linuxin toiseksi käyttöjärjestelmäksi ja se on salamannopea verrattuna vanhaan XP:heni, uudelleenasennuskin olisi aika vaivatonta jos sen joutuisi jostain syystä tekemään.


      • 8+12 kirjoitti:

        Minulla on XP hidastunut paljon siitäkin mitä sen nopeus oli alussa vaikka olen defragmentoinnut ja puhdistanut cc cleanerillä rekisterit ja muut turhat. En ole ryhtynyt asentamaan kokonaan uudestaan koska en aikoinani saanut XP Pro cd:tä koneen mukana vaan pelkän tarran sarjanumerolla, eikä Microsoftin saitiltakaan löydy ilmaisladattavana (ilman sarjanumeroa) kuin XP Home.
        Pysyvätkö XP:n jo julkaistut päivitykset jakelussa päivämäärän 8.4.20014 jälkeenkin vai poistuvatko nekin?
        Asensin jo Linuxin toiseksi käyttöjärjestelmäksi ja se on salamannopea verrattuna vanhaan XP:heni, uudelleenasennuskin olisi aika vaivatonta jos sen joutuisi jostain syystä tekemään.

        Kyllä ainakin jonkinaikaa.


      • suojat poistuvat?
        vapunen kirjoitti:

        Tietoturvan kanssa ei kannata alkaa leikkimään. Tuen loppumisen tietoturva ongelmat ovat todellisia.

        Tietoturvayhtiötkään tuskin panostavat enään XP:lle tehtyjen viruksien torjuntaan tulevissa virussuojapäivityksissään vaan keskittyvät uudempien tuettujen käyttöjärjestelmien suojaamiseen?


      • pysyy
        vapunen kirjoitti:

        Kyllä ainakin jonkinaikaa.

        Pysyy ne pitkäänkin, windows 2000 on edelleen mahdollista päivittää uusimmilla päivityksillä mitkä siihen on saatu. vaatii vaan käsin ensin asentamaan update rollup 1, uudet sertifikaatit, ie6 sp1 ja uusimman päivitysagentin. sitten alkaa päivitykset virtaamaan.


      • XP-fani
        8+12 kirjoitti:

        Minulla on XP hidastunut paljon siitäkin mitä sen nopeus oli alussa vaikka olen defragmentoinnut ja puhdistanut cc cleanerillä rekisterit ja muut turhat. En ole ryhtynyt asentamaan kokonaan uudestaan koska en aikoinani saanut XP Pro cd:tä koneen mukana vaan pelkän tarran sarjanumerolla, eikä Microsoftin saitiltakaan löydy ilmaisladattavana (ilman sarjanumeroa) kuin XP Home.
        Pysyvätkö XP:n jo julkaistut päivitykset jakelussa päivämäärän 8.4.20014 jälkeenkin vai poistuvatko nekin?
        Asensin jo Linuxin toiseksi käyttöjärjestelmäksi ja se on salamannopea verrattuna vanhaan XP:heni, uudelleenasennuskin olisi aika vaivatonta jos sen joutuisi jostain syystä tekemään.

        Minulla kävi päinvastoin. XP toimii nopeasti. Linuxin käyttö tuntuu kankealta, XP tuntuu paljon paremmalta käyttää.


      • M$oft_lypsääääääää
        8+12 kirjoitti:

        Minulla on XP hidastunut paljon siitäkin mitä sen nopeus oli alussa vaikka olen defragmentoinnut ja puhdistanut cc cleanerillä rekisterit ja muut turhat. En ole ryhtynyt asentamaan kokonaan uudestaan koska en aikoinani saanut XP Pro cd:tä koneen mukana vaan pelkän tarran sarjanumerolla, eikä Microsoftin saitiltakaan löydy ilmaisladattavana (ilman sarjanumeroa) kuin XP Home.
        Pysyvätkö XP:n jo julkaistut päivitykset jakelussa päivämäärän 8.4.20014 jälkeenkin vai poistuvatko nekin?
        Asensin jo Linuxin toiseksi käyttöjärjestelmäksi ja se on salamannopea verrattuna vanhaan XP:heni, uudelleenasennuskin olisi aika vaivatonta jos sen joutuisi jostain syystä tekemään.

        > Asensin jo Linuxin toiseksi käyttöjärjestelmäksi

        Tuo onkin järkevä tapa irrottautua microsoftin rahastuskierteestä


      • toistaiseksi vielä
        suojat poistuvat? kirjoitti:

        Tietoturvayhtiötkään tuskin panostavat enään XP:lle tehtyjen viruksien torjuntaan tulevissa virussuojapäivityksissään vaan keskittyvät uudempien tuettujen käyttöjärjestelmien suojaamiseen?

        Pikkuhiljaa tuet alkaa sielläkin putoilemaan. F-Securen uusimmat versiot tukevat vielä XP:tä.

        F-Secure 8 oli viimeinen joka tuki w2k:ta, ja jonka tuki loppui 2011 lopussa (ei enää tunnistetietojen päivityksiä).


      • toistaiseksi vielä kirjoitti:

        Pikkuhiljaa tuet alkaa sielläkin putoilemaan. F-Securen uusimmat versiot tukevat vielä XP:tä.

        F-Secure 8 oli viimeinen joka tuki w2k:ta, ja jonka tuki loppui 2011 lopussa (ei enää tunnistetietojen päivityksiä).

        Näin on. Siihen tosin menee aikaa mutta kumminkin.


      • 15+20
        XP-fani kirjoitti:

        Minulla kävi päinvastoin. XP toimii nopeasti. Linuxin käyttö tuntuu kankealta, XP tuntuu paljon paremmalta käyttää.

        Ubuntu on liian raskas moneen vanhaan koneeseen, vielä versio 10.04 oli ok (mate-työpöytä), mutta 12.04 on selvästi raskaampi. Xubuntu tai Lubuntu (kevyin) on parempi vaihtoehto.

        Tosin uusi tässä kuussa tuleva 14.04 sisältää taas mate-työpöydän (käyttöön erillisellä komennolla) ja saattaa toimia paremmin vanhoissa koneissa.


      • 15+20 kirjoitti:

        Ubuntu on liian raskas moneen vanhaan koneeseen, vielä versio 10.04 oli ok (mate-työpöytä), mutta 12.04 on selvästi raskaampi. Xubuntu tai Lubuntu (kevyin) on parempi vaihtoehto.

        Tosin uusi tässä kuussa tuleva 14.04 sisältää taas mate-työpöydän (käyttöön erillisellä komennolla) ja saattaa toimia paremmin vanhoissa koneissa.

        Kyllä siihen Ubuntuun saa minkä tahansa työpöytäympäristön, ihan siihen 12.04 tai mihin tahansa.


      • kevyempää
        XP-fani kirjoitti:

        Minulla kävi päinvastoin. XP toimii nopeasti. Linuxin käyttö tuntuu kankealta, XP tuntuu paljon paremmalta käyttää.

        Ubuntu on raskas varsinkin Unity (3D) kanssa. Kevyempi Gnome Classicin kanssa, mikä onkin paljon selkeämpi ja kivampi käyttää.


    • huomaaja

      näytti tulleen updatesta joku ilmoitus tuen päättymisestä. En ladannut sitä. Tuleeko siitä joku ärsyttävä varoitus ruudulle tai jtn..

    • Ärsyttävää

      Sitä ei kannata asentaa!
      Tuo makanaan muistuttimen tuen loppumisesta..

    • siinä se oli

      ei päivity enää valittaa jostain ulkomaan kielellä

    • XP-fail

      Tänään.

      • Sieltä ne tulevat

        Paikkatiistain päivitykset tulevat yleensä aika myöhään Suomen aikaa. Menee monesti keskiviikkoon, että tulee ladattua omiin koneisiin.


    • Tänään 8.4 2014 klo 20:00 jälkeen suomen aikaa.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      100
      7229
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      35
      2781
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      34
      2356
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      99
      2062
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      16
      1757
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      9
      1545
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1407
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1371
    9. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      35
      1333
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      8
      1314
    Aihe