"Ota koppi" le ja jokaiselle ajattelemista Jumalan rakkaudesta:

Sirkka-Iita

Jumalan käskyjen kunniassa pitäminen ei ole lakihenkisyyttä, vaan se on rakkaus Jumalaan ja lähimäisiimme, sillä:

"Rakkaus Jumalaan on se, että pidämme Hänen käskynsä, eivätkä ne ole raskaat."

Vaikka adventistit eivät ole lakihenkisiä, niin silti he ovat lain alla, kuten me kaikki.

Me kaikki olemme uskovina sidotut Jumalan lakiin. Meidän tekojemme tulisi olla sopusoinnussa Jumalan OIKEUDENMUKAISUUDEN kanssa, siihenhän ne käskyt ainoastaan meitä opettaa. Siis Jumalan kunnioittamiseen ja rakkauteen lähimäistämme kohtaan.

Jeesus sanoi, että kaikki käskyt , laki ja profeetat sisältyvät tähän yhteen käskyyn:

"Rakasta Jumalaa ylikaiken ja lähimäistäsi, niinkuin itseäsi."

Jos me rukoilemme Jumalata voimia ja tahdomme koko sydämestämme rakastaen elää Jumalan tahdossa, niin Jumalan Pyhä Henki meissä varoiottaa, nuhtelee ja opettaa ja nuhtelee meitä. Jos me teemme vääryyttä niin Pyhä Henki ohjaa meidät nöyrtymään ristin juurelle ja pyytämään anteeksi.

Onneksi meille heikoille, erehtyväisille ja katuville syntisille on aina tilaa ristinjuurella.

Kun kadumme itkien syntejämme ja nöyrrymme ristin juurelle, antaa Jeesus Kristus meille uutta voimaa taistelussa syntiä ja vääryyttä vastaan, lujittaa meidän tahtoamme hyvään ja kasvattaa meitä pysymään uskossa lujina.

15

105

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • otakops

Juuri näin Sirkka oikein sanoit:

" adventistit eivät ole lakihenkisiä, niin silti he ovat lain alla."

Gal 2:16, tiedämme, ettei ihminen tule vanhurskaaksi lain teoista, vaan uskon kautta Jeesukseen Kristukseen, niin olemme mekin uskoneet Kristukseen Jeesukseen tullaksemme vanhurskaiksi uskosta Kristukseen eikä lain teoista, koska ei mikään liha tule vanhurskaaksi lain teoista.

2:19 Sillä minä olen lain kautta kuollut pois laista, elääkseni Jumalalle. Minä olen Kristuksen kanssa ristiinnaulittu,

2:20 ja minä elän, en enää minä, vaan Kristus elää minussa; ja minkä nyt elän lihassa, sen minä elän Jumalan Pojan uskossa, hänen, joka on rakastanut minua ja antanut itsensä minun edestäni.

2:21 En minä tee mitättömäksi Jumalan armoa, sillä jos vanhurskaus on saatavissa lain kautta, silloinhan Kristus on turhaan kuollut."

Oletkohan sinä Sirkka ja te muut Adventistit aivan sisäistäneet oikein esim. nämä
      edellä mainitut raamatun kohdat...
      Epäilen suuresti, koska adventisteille ei riitä yksin usko,
      vaan siihen liitetään myös tekoja "lihaa tyydyttämään" ja näin Kristuksen
      armo halventuu ja adventisti jatkaa näin puolittain "tekojensa kautta pyhittymistä" ja
      tämä estää todellisen Jumalan lapseuden, vapauden ja ilon !
      Tämä lakihenkisyys/erityisopit 28kohtaa eristää myös adventistit täysin muista kristityistä ja ylentää heidät itsensä
      muiden kristittyjen yläpuolelle ns. "Farisealaiseksi" (=erottautujien) lahkoksi !

Eli Adventistit luulevat olevansa se ainoa oikea "pyhä jäännös" mikä on aivan täyttä harhaa !

Ei ole olemassa kuin SYNTISIÄ ja sitten ARMAHDETTUJA SYNTISIÄ !

Minä henkilökohtaisesti kuulun tuohon jälkimmäiseen joukkoon, vaikka en pidä sapattia, syön sikaa, pukeudun joskus muodikkaasti, liikun tavallisten ihmisten joukossa maailmassa, luen raamattua silloin kun huvittaa ja käyn kirkossa silloin kun huvittaa (myös adventtikirkossa), en luo itselleni säädöksiä, en milloin rukoilen tai olen rukoilematta, sieluni kyllä huokaa usein sanomattomin sanoin myös teidän kohdallanne, en ole "legalistinen" eli armoton itseäni kohtaan, en rääkkää/kurita itsestäni yrittäen pahaa tai pahoja ajatuksia pois vaan annan kaiken, sieluni ja kaiken Jeesukselle ja hänen hyvälle Hengelleen, joka kasvattaa minua täyttämään Jeesuksen oikean tahdon ja Jumalan rakkauden salaisuuden !

T: (*J*)

• otakops

• otakops
        otakops kirjoitti:

Eli kannattaa kerrata !

http://keskustelu.suomi24.fi/node/12019874

" Mutta me kaikki, jotka peittämättömin kasvoin katselemme Herran kirkkautta kuin kuvastimesta, muutumme saman kuvan kaltaisiksi kirkkaudesta kirkkauteen, niinkuin muuttaa Herra, joka on Henki." (2 Kor 3:18)

Näin tekee USKO ja Jumalan Henki ! ja tähän ei tarvita mitään tekoja
        tai muita lakihenkisiä "pyhitysmenoja" !

• Liiton merkki

Mitenkäs se on tuo ympärileikkaus, kun niin kovin painotatte olevanne valittu kansa, ja Jumala asetti ympärileikkauksen liittonsa merkiksi itsensä ja valitun kansansa, Israelin välillä?! Tehän olette julistautuneet olevanne Israel!

• Oikein Sirkka-Iita

Raamatullinen näkökanta Sirkka-Iitalta. Ei mitään vastaan saomista.

Kun joku (joka ei käsitä mistä Sirkka-iita kirjoitti) sanoo että adventistit ovat lain alla - mutta että hän ei ole!!

Tuo väite osoittaa vain että sen sanojalla ei harmaata aavista mitä tarkoitit.

Jokainen meistä on lain kirouksen alla JOS ei Jumala meitä pelasta Jeesuksessa Kristuksessa. Aivan niinkuin Sirkka-Iita sanoi. ''

Jeesus täytti Jumalan lain mutta tuomittiin siitä huolimatta lainrikkojana kuolemaan - kuoli, haudattiin ja herätettiin kolmantena päivänä kuolleista - SE ON MEIDÄN PELASTUKSEMME .. ei mikään salaperäinen laista vapautuminen aivan kuin Jumalan laki olisi poistettu - EI OLE .. Jumalan laki on IKUINEN ..

On todella tyydyttävää nähdä kuinka joillakin on oikea ymmärrys siitä mitä Raamatussa kerrotaan.. Hyvä Sirkka-Iita :)

• otakops

Sinä et ymmärrä tämän asian pointtia !
        Kehut vain Sirkka-Iitaa koska hän on ns. "omia" mutta et yhtään
        tajua mitä ns. "Kristuksen laissa" oleminen tarkoittaa !

Sinä olet vielä uskossasi ns. "maidon tarpeessa etkä siedä vielä vahvaa ruokaa"...

• Meidän ymmärryksemekin on yksin Jumalan armoa Kristuksessa!

Kiitetään Jumalaa siitä, kun Hän antoi Jeesuksen syntiemme sovittajaksi ja Lunastajaksemme ja lähetti meille Pyhän Hengen, lohduttajaksi ja auttajaksi.

Pyhä Henki neuvoo ja opastaa meitä kaikessa antamaan kunnian Jumalalle, jos nöyrällä mielellä rukoillen luemme Raamattua.

Pyhä Henki valaisee, vahvistaa ja näyttää lunastetuille todeksi sen, mitä Raamatun Sana meille puhuu.

• otakops kirjoitti:

Sinä et ymmärrä tämän asian pointtia !
        Kehut vain Sirkka-Iitaa koska hän on ns. "omia" mutta et yhtään
        tajua mitä ns. "Kristuksen laissa" oleminen tarkoittaa !

Sinä olet vielä uskossasi ns. "maidon tarpeessa etkä siedä vielä vahvaa ruokaa"...

Mitä sinä tarkoitit sillä, että minä olen ns"omia"?

Niin, en ole ihmisten, enkä minkään kirkon oma.

Olen antanut elämäni kokonaan ja ehdoitta Jumalan johdatukseen. Joten Jumalan armosta olen Hänen omansa Kristuksessa Jeesuksessa Lunastajassani.

Olen Raamattullinen uskova, vaikka kuulunkin Lutterilaiseen kirkkoon.

• otakops
        Sirkka-Iita kirjoitti:

Mitä sinä tarkoitit sillä, että minä olen ns"omia"?

Niin, en ole ihmisten, enkä minkään kirkon oma.

Olen antanut elämäni kokonaan ja ehdoitta Jumalan johdatukseen. Joten Jumalan armosta olen Hänen omansa Kristuksessa Jeesuksessa Lunastajassani.

Olen Raamattullinen uskova, vaikka kuulunkin Lutterilaiseen kirkkoon.

Ai minä luulin, että kuulut Adventti kirkkoon kun näillä sivuilla kirjoita usein mutta et sitten nähtävästi kuulukaan...

• Liiton merkki
        otakops kirjoitti:

Ai minä luulin, että kuulut Adventti kirkkoon kun näillä sivuilla kirjoita usein mutta et sitten nähtävästi kuulukaan...

Joo, porttokirkkoon kuuluu...

• Nähty on
        otakops kirjoitti:

Niinkö, no sittenhän sinä varmaankin kuulut adventtikirkkoon kun kirjoittelet niin paljon täällä adventismi foorumilla?

• otakops
        Nähty on kirjoitti:

Niinkö, no sittenhän sinä varmaankin kuulut adventtikirkkoon kun kirjoittelet niin paljon täällä adventismi foorumilla?

Jos tämä oli minulle tarkoitettu niin kerron !

En minä kuulu adventtikirkkoon ja olen saanut jopa porttikiellon Ilmestyskirjaseminaariin mutta olen aina ollut huolissani adventistien hengellisestä tilasta, koska heidän opetuksensa on niin epäraamatullista !

Se miksi tiedän adventismista niin paljon johtuu siitä, että olen seurustellut joskus adventtiseurakuntaan kuuluvan naisen kanssa (ps.joka myös pitää saarnoja sapattikirkossa) ja silloin tajusin miten epäraamatullinen oppi se on !
        Olen käynyt sapattikirkossa lukuisia kertoja ja lukenut Ellen G Whiten teoksia mutta en millään ilveellä voi mukautua
        noihin 28 opinkohtaan mitä tämä kirkon oppi pitää sisällään ja siksi kirjoitan näistä ja todistan omilla raamatun kirjoituksillani olevani oikeassa !

Ps. Minua ei tässä johda mikään kirkkokunta, vaikka kuulunkin Ev. Lut kirkkoon !

• Liiton merkki
        Nähty on kirjoitti:

Korkeintaan 2-3 lyhykäistä lausahdusta olen teemasta ympärileikkaus kirjoitellut, joten onkohan se nyt sittten ihan kauhean paljon? PALJONhan se ympärileikkaus varmaan merkitsisi, mutta halukkaita ei oikein ole ilmaantunut "leikkausjonoon"...

• [][] ovat lain alla, kuten me kaikki. [][]

Ymmärrämme toki, mitä Sirkka-Iita tuossa tarkoittaa, mutta väärinkäsitysten välttämiseksi olisi parempi käyttää Raamatun teologiaa, ei omaa. Nimittäin Raamattu tarkoittaa lain alla olemisella lain orjuudessa elämistä ja se on yhtä kuin olisi palkkalainen eikä kutsumuskristitty. Raja ei kulje kirkkokunnittain vaan yksilötasolla. Toiset tekevät rakkaudesta ja lähimmäisen parasta ajatellen, ja toiset siksi, että on käsketty ja haluaa näyttää olevansa lainkuuliainen.

Kun tuhlaajapojan paluuta juhlittiin, kuuliainen poika raivostui, sillä hän tahtoi ansaita Isän suosion. Parempi on olla armon alla kuin lain.
      ( http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=Luuk. 15:1&rnd=1393184290490 Luuk. 15. luku )

Ja onpa niinkin, että lakia korostava ihminen lupaa, juu kyllä minä menen ja teen, muttei toimikaan. Sensijaan rakastava kieltäytyy, mutta sitten kuitenkin tottelee, sillä "rakkaus vaatii".

MATTEUS 21.

29 'En minä halua', poika vastasi. Sitten hän kuitenkin tuli toisiin ajatuksiin ja meni.
      30 "Isä meni toisen pojan luo ja sanoi tälle saman. Poika vastasi: 'Menen kyllä, isä', mutta ei mennytkään.
      31 Kumpi näistä kahdesta teki, mitä hänen isänsä tahtoi?" "Edellinen", he vastasivat. Jeesus sanoi: "Totisesti: portot ja publikaanit menevät Jumalan valtakuntaan ennemmin kuin te..

antti

• Kuten Antti itsekkin tiedät, eivät adventistit ole orjuudessa, vaan Kristuksessa. Juuri sieltä vahvasta Kristus uskosta kumpuaa Jumalan Sanan kunnioitus.
        Jumalan kaikki käskyt voidaan sisällyttää yhteen sanaan: Rakkaus.

Sillä Jumalan rakkaus meissä ei tee vääryyttä, eikä ajattele sopimattomia.

Mutta ihmissydämestä nousevat pahat ajatukset ja teot.

Kiitos Jeesuksen Kristuksen, että hän on tullut etsimään meitä syntisiä, eikä vanhurskaita. Sillä itsessämme olemme Jumalan silmissä kuin likainen vaate, mutta Kristuksessa olemme puhtaita.

Hyvät teot ovat kyllä Jumalalle otollisia, mutta ne eivät riitä pelastukseksi, vaan siihen tarvitsemme Jeesuksen sovitusta.

Ja kyllä useimmat adventistitkin sen ymmärtävät. Joka itse luulee olevansa parempi Jumalan edessä, niin erehtyy.

Eiköhän jätetä tuomitseminen Jumalalle, koska yksikään meistä täällä ei ole toistansa parempi Jumalan kasvojen edessä.

Pelastus on ainoastaan Kristuksen ansiosta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

Missä meni pieleen?
      Ikävä
      183
      1536
    2. No nytkö tuli lähtö Orpolle?

Pieniä oli Marinin aamupalasilakat joulukaloiksi vrt. Orpon 35 miljoonan euron kähmintä johonkin Vapaavuoren urheiluhall
      Maailman menoa
      196
      1367
    3. Kauhavan häiriköijistä

Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      43
      1119
    4. Haluan sinut, kuuletko minua.

Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      43
      823
    5. Auto ajoi päälle?

Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      14
      720
    6. Miksi Lapset kiusaa yöllä

Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä
      Kauhava
      30
      701
    7. Sama ransetti taas!

Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver
      Hyrynsalmi
      21
      700
    8. Hän on tosi

hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      36
      681
    9. Viimeinen lankafest

Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .
      Puolanka
      20
      640
    10. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      617
    Aihe