Kaupungin vuokra-asunnot

Jay

Onko kenelläkään tietoa, että kuinka kauan noin suurin piirtein kestää saada Espoon kaupungilta vuokra-asunto? Antaakohan ne pariskunnalle 3h k, kun ei noita kaksioita näy liiemmin olevan tarjolla (ainakaan nettisivujen perusteella)? Missähän päin Espoota niitä mahtaa olla ja minkä kuntoisia ne yleensä on...? Onko mitään varaa valita, vai onko pakko muuttaa just siihen minkä ne osoittaa, sijaitsi se sitten missä tahansa?

20

14544

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • niina

Katsopa kaupungin vuokrataloyhtiön sivuilta www.espoonkruunu.fi. Siellä on nähtävissä heti vapaita asuntoja, jotka ovat lähinnä kolmioita.
      Asunnon saa, jos alueella ole niin väliä. Mekin asutaan kumppanin kanssa kaksin kolmiossa. Vuokrat tulee neliömäärän mukaan, että kannattaa sekin huomioida jos on työssäkäyvä ja maksaa itse vuokran, niinku mekin.

• era.era

Saatiin itse ainakin eukon kanssa nopeasti asunto. Vajaa vuosi sitten haettiin asuntoa, ( 2h kk) Kummatkin asui vielä vanhempien luona. Alle viikko ja tarjottiin asuntoa Kiltakalliosta joka oli TODELLA hyvässä kunnossa. Nyt kun perheenlisäystä tulossa ja haettiin uutta 2h k s asuntoa niin virkailijat sanoi ettei kaksioita tällä hetkellä ole paljoa tarjolla ja joutuu odottelemaan hyvinkin pitkään. Mutta alle viikossa tarjottiin Kiltakalliosta 2h k s rivitaloasuntoa, joka tietenkin otettiin vastaan Itsellä ei ole mitään valittamista espoon asuntopalveluista.

• vittuuntunut

Espoon kaupungilla ei todellakaan onnistu asunnon vaihto, asutaan muijan kans 3h k, haetaan 2h k mut eipä oo 3 kuukauteen kuulunu mitää, joka viikko oon soittanu mutta paskaa jauhaavat siellä. Haettin kohta valmistuvaan kohteeseen ja juostin niitten ohjeitten mukaa mutta ihan turhaa. Ne nimittäin menee työttömille, maahanmuuttajille ja vanhuksille. Eivät uskalla antaa meille pienempää ku jää kolmio sitten tyhjilleen ku niitä on muutenkin espoossa paljon tyhjillään. Naurettavia urpoja siellä asuntopalveluyksikössä.

• Emma

Jos käyttäydyt yhtä huonosti kuin viestisi antaa ymmärtää, tuskin sitä kaksiota saat. Sinulla on asunto. Älä valita. noin 400 Espoolaisella ei ole. Keksi jotain uutta sisältöä elämääsi ja lopeta typerä taistelu. Tilanne on mikä on. Asunnottomat kaksion hakijat saavat sen ensin. Tuskin olet niin köyhä, ettet voi maksaa kolmiota? Ethän sentään ole työtön tai vanhus - joiden tilanne on jopa sinun tilannettasi (= idioottimaisuuttasi) huonompi. Kasva vaikka aikuiseksi ja opettele käyttäytymään. Todennäköisesti jokainen puhelusi asuntotoimeen pahentaa tilannettasi.

• Pettynyt kruunulaine

Me asumme espoonkruunun asunnossa 5h k.Asunnostamme löytyi hometta eikä todellakaan tällä perhe koolle jäädä tänne asumaan remontin keskelle.Meitä on yhteensä 7 henkilöä(2aikuista 5lasta).
      Asuntoa olemme hakeneet nyt noin 3kk eikä mitään vieläkään kuulu.Joka ikinen viikko soittelen espoonkruunuun ja kyselen mutta joka kerta kuullaan samat sanat..Ei oota.Vitosia ei ole vapaana ja kutosia vielä vähemmän.On se kuitenkin kumma kun perheet joissa 3 lasta ja 2 aikuista saavat asunnon heti.
      Aina olemme vuokran hoitanut jopa kuukautta ennen eräpäivää mutta valitettavasti luottomerkintä on molemmilla meistä.Voisivat mielummin katsoa vuokran maksua eikä luottomerkintöjä.
      Pistää vaan jo pikku hiljaa vihaksi kun home asunnossa asutaan ja lapset sekä mieheni jo oireilee homeen takia.

• jepuis

No mitä jos hakisitte kämppää VVO:lta tai SATO:lta. Ei Espoonkruunu ole ainoa taho joka vuokraa asuntoja.

• kansankapitalismia

Espoossa uskotaan omistusasumiseen. Hae vuokra-asuntoa mielummin Vantaan kaupungilta.
      Espoo ei ole köyhiä ja kurjia varten.

• phaus

vasta 1 vuos odoteltu asuntoa... helmikuussa jonoa 6000, toukokuussa 4500.. että eikai tässä enää montaa vuatta mene.
      vvo ja sato.. sitten kun on varaa maksaa kaksiosta tonni.

• fffiiiii

meillä esim. VVO:lla vuokra Soukassa kolmiosta 79 m2 880 euroa - eli vähän toi sun arvio oli yläkanttiin.

• Jep jep

Oma mielipiteenion ettei Espoonkruunulta voi saada asuntoa.
      Ensimmäinen hakemus joulukuussa 2006 ja sen jälkeen uusittu kokoajan ettei ole vanhaksi mennyt.
      Minä nyt reilu kolmekymppinen työssäkäyvä mies.
      Minulle on ilmoitettu ettei Espoonkruunu ole velvollinen antamaan minlle asuntoa kun olen asunnoton. Käsketään hakemaan Helsingistä tai Vantaalta tai ostamaan oma. Ihme toimintaa.

• Työvoimavarasto

Neljä vuotta itselläni asunnottomuutta Espoossa, eikä edes vastauksia ole tullut. Helsinkiin ja/tai Vantaalle ilmeisesti maksetaan huumehörhöjä ja ongelmanuoria, jollaiseksi sossula luokittelee varmaan jo jokaisen joka on alle 20 v. ilman tuloja. Monet huomautukset ja uhkasakot lainrikkomuksista eivät kaupungin tyyliä muuta.

• asdfasdfdsf

Vakuutusyhtiöillä on myös paljon kämppiä vuokrattavan ja paremmilla paikoilla eikä niin sossuporukkaa täynnä. Kyllähän vuokra-asuntoja on netti pullollaan. Minäkin sain heti putkirempan ajaksi ja siihen olisi voinut jäädä, jos olis tarvinnu.

• vapaustaistelija

Itse olen nyt 6kk majaillut asunnottomana erilaisissa tilapäismajoituksissa, hakien kämppää kruunulta, koska yleiset eivät myönnä. Olen nuori opiskelija, tuloja ei ole, mutta kouluni (aikuislukion) hoidan kunnialla ja opiskelen 6-8h päivässä.

Koska opiskelen aikuislukiossa, en voi nostaa opintotukea joka sallisi pienen lisätyön tekemisen tuloja menettämättä, vaan joudun nostamaan toimeentulotukea mistä vähennettäisiin kaikki mitä lisätienesteillä tienaisin. Aika paha kannustinloukku.

Tilapäismajoitukseni on järjestänyt sossu, riistofirma Forenomilta, jolle sossut tilittävät asumisestani n. 700-1000 euroa kuukaudessa. Ensimmäinen asunto mihin Forenomilla muutin, oli täynnä lutikoita ja kuukauden aikana sain noin 200 kutiavaa puremaa ympäri ruumista. Minut siirrettiin huoneiston myrkytysten tieltä vanhaan hotelliin, jossa naapureina pohjasakan kermaa: Juopunut naapurin spurgu huuteli tappouhkauksia seinän läpi kerran viikossa.

Luottotietoni olen menettänyt, koska nimiini rekisteröitiin ajoneuvo ollessani alaikäinen, ja vanhempani jättivät vakuutusmaksut hoitamatta. Vasta 20-vuotiaana sain selville homman taustat, ja sain muutaman tonnin ulosotot kontolleni. Siitä lähtien olenkin ollut enemmän tai vähemmän asunnottomana.

Naurettavinta tässä on, että vaikka olin ilmoittanut Kruunulle, että olen asunnoton, ja kuvittelisin asunnon tarpeeni olevan suuri, niin hyvä ystäväni päätti hakea myös asuntoa Kruunulta. Tarveharkinta on täyttä kusetusta. Hän on töissäkäyvä, luottotiedot kunnossa. Hänelle tarjottiin asuntoa kahdessa viikossa. Itse olen odottanut nyt 6kk. Vähän alkaa usko hiipua jo.

• vapaustaistelija

Niin, ja unohdin mainita että tämä asuntoa hakenut ystäväni asui jo omassa asunnossaan. Hän halusi vain halvemman vuokra-asunnon 650 euron yksiönsä tilalle, että tilistä jää enemmän käteen.

• Mami

Yksityisiltä voi löytää kohtuuhinnallakin hyviä asuntoja. Voi itsekin ilmoitella netissä ja kauppojen seinillä tarpeestaan. Valitettavasti ne vaan menevät usein sitten myyntiin, kuten meilläkin. Uskallan siitä huolimatta suositella kokeilemaan. Minusta on vähän hölmöä tukeutua vain vuokrausyhtiöihin. Ihmisillä on tyhjiä asuntoja omistuksessaan, mutta eivät aina aktiivisesti hae vuokralaista. Kaikki eivät myöskään ota kiskontavuokraa. Tsemppiä kaikille !

• Todella harmistunut

Joo ei irtoo Espoon kaupungilta asuntoa vaikka olisi Kaupungin palveluksessakin. Olen yksinhuoltaja ja hakenut asuntoa puolitoista vuotta ja aina kuuluu vain ei oota kun alkaa kyselemään koska olisi mahdollista sellaista saada ei vaikuta työpaikkakaan kaupungilla

• Suuttunut

Ei vaikuta ei yli kolme vuotta jo jonossa ilman yhtäkään tarjousta. Halvemman asunnon toivossa.

• Kohtalähteekatto

Vähän reilu 2 vuotta ollu jonossa ilman tarjousta, nyt pamahti sitten irtisanomisilmotus nykyisestä kämpästä... joka on työsuhdeasunto, irtisanominen tapahtui koska asunto menee muihin käyttötarkoituksiin, en ole edes alunperin PK seudulta

• turhataivastella

No etsi ihmeessä uusi kämppä.

• Anonyymi

Espoon Asunnot osaa yhden asian, laskuttaa muuton yhteydessä "siivoamattoman" asunnon vaikka olisi siivousfirma käynyt ennen lopputarkistusta siivoamassa. "Löytyy" sitä ja tätä ja tota, ja se vanha ukko joka asuntoja tarkistaa häipyy kuin pieru Saharaan kun häntä pyytää tilille kirjaamistaan "puutteista". Tällä tavoin yrittävät ilmeisesti lyhentää asuntojonoja.

Ketjusta on poistettu 20 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      347
      8709
    2. 1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!

Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit
      Pitkäveto
      1
      2561
    3. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      69
      2338
    4. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      179
      1945
    5. epäonnen perjantain rikos yritys

onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä
      Kajaani
      16
      1532
    6. Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"

Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie
      Suomalaiset julkkikset
      9
      1381
    7. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

vedätettävissä?
      Ikävä
      112
      1337
    8. Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa

- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 18
      Maailman menoa
      179
      1307
    9. RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.

Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j
      Puolanka
      60
      1300
    10. Kirjoitin sinulle koska

tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j
      Ikävä
      42
      1217
    Aihe