Neuvoja hieman :)
Haluan myydä verkkokaupan, koska olen opiskellut samalla muulle alalle ja mielenkiintoa ei ole.
Ei tällä hetkellä tuota kauheasti, koska en ole jaksanut panostaa (melkein toivonut että ei tilata) kuitenkin varastossa ihan hyvin tuotteita.
Eli myisin n. 10 000 arvoisen varaston
Nettisivut
Auttaisin alkuun, eli kertoisin mistä tilataan, miten, mitkä sopimukset tehdä (jos haluaa jatkaa samallai) koska toiminimi niin sopimuksethan puretaan koska y-tunnus ei kaiketi siirry.
Entä hinta mitä yrityksestä pyytäisi? Olen pari vuotta sitten saanut tuolla verkkokaupalla viivan alle 40 000 euroa, viime vuoden verotus ei valmistunut vielä.
Ei ole velkoja. Tarviiko minun edes myydessä kertoa liikevaihtoa? koska se on ollut huonompi 2013. Voinko esim, "myyntikikkana" kertoa mitä olen parhaimmillaan tienannut?
onko 20 000 pahan kuuloinen summa?
Entä miten verotus sitten menee, paljonko ja mitä veroa maksan kauppasummasta?
Kiitos neuvoista :)
Miten myyn verkkokaupan?
25
324
Vastaukset
- Yritysgaubbias
Et saa myytyä (kuin hullulle) ilman 3-5 vuoden tilinpäätöksiä. Hinta on maksimissaan tuo varaston arvo.
- Tiinuli1
Onko varaston arvo hankinta-arvo? Hinta on alle hankinta-arvon verran.
Kyllä liikevaihdot pitää kertoa ostajaehdokkaalle. - yrittäjä....
Oletteko oikeasti sitä mieltä, että verkkokaupan tunnettuudelle ja menestymiselle ja sille että siitä nyt voi oman palkkansa tienata, ei voi laittaa mitään arvoa?
Siinä tapauksessahan minulla kannattaa vain lopettaa koko yritys ja myydä varasto loppuun.
Yritys kuitenkin pyörinyt 6 vuotta ja liikevaihto 100-200 000 välissä.- Kokeile sitä myyntiä
No kokeile sitten ihmeessä laittaa myyntiin jonnekin nettipalstalle, jos on noin hyvä 40.000 € raha, joka voidaan kokonaan käyttää omistajansa palkanmaksuun, on näyttää monelta vuodelta peräkkäin.
Laita kokeeksi oman kauppasi sivulle tiedote että tämä kauppa halutaan myydä.
Nämäkin vaan nettikauppojen myynnit vaihtelee, nousee ja laskee kuin lehmän häntä. Parin vuoden takaiset myynnit ei oikein ostajaa vakuuta jos viimeinen vuosi on mennyt persnetolla. Usein se myynti ei vaan enää palaa entiselleen vaikka laittaisi markkinointiinkin rahaa. Uusia saman alan nettikauppoja on ehtinyt tulla markkinoille jo sinä aikana.
Nettikauppoja on myynnissä paljon. Hiljaisessa myynnissä vielä enemmän, joka toinen myisi heti jos jostakin ostaja ilmaantuisi. - Ammattilainenpro
Kokeile sitä myyntiä kirjoitti:
No kokeile sitten ihmeessä laittaa myyntiin jonnekin nettipalstalle, jos on noin hyvä 40.000 € raha, joka voidaan kokonaan käyttää omistajansa palkanmaksuun, on näyttää monelta vuodelta peräkkäin.
Laita kokeeksi oman kauppasi sivulle tiedote että tämä kauppa halutaan myydä.
Nämäkin vaan nettikauppojen myynnit vaihtelee, nousee ja laskee kuin lehmän häntä. Parin vuoden takaiset myynnit ei oikein ostajaa vakuuta jos viimeinen vuosi on mennyt persnetolla. Usein se myynti ei vaan enää palaa entiselleen vaikka laittaisi markkinointiinkin rahaa. Uusia saman alan nettikauppoja on ehtinyt tulla markkinoille jo sinä aikana.
Nettikauppoja on myynnissä paljon. Hiljaisessa myynnissä vielä enemmän, joka toinen myisi heti jos jostakin ostaja ilmaantuisi.Olet oikeassa. Tässäkin tämä aloittaja oli selvästi ihan amatööri ja luulee oikeasti että 100-200 Teur on iso liikevaihto mikäli koko yritystoiminta perustuu vain myymiseen. Se on todella pieni liikevaihto kaupalle.
Esim kohtuuhyvä tietokone maksaa noin 1000eur, ja niiden katteet on noin 10-30eur/kpl. Taulutelkkari 500-1000eur ja niiden katteet voi olla jopa pienemmät. Niin eipä kannata. Samanlaiset katteet on melkein missä vain elektroniikassa ja vaatekauppojakin jo aivan liikaa netissä. Jos pistät hinnan vähänkään korkeaksi, ihmiset tilaa kiinasta, koska sieltä postimaksutkin suomeen on usein 0eur.
Laskekaapa huviksenne, jos nyt myisitte vaikka 200 taulutelkkaria kappalehintaan 500eur, josta keskimääräinen kate olis vaikka 20eur, katetta jää 4000eur. Se nyt vain on fakta ettei millään 100 000euron liikevaihdolla saa kauppaa kannattamaan vaikka kate olis 100eur per tuote! - amatöörienpuuhastelu
Ammattilainenpro kirjoitti:
Olet oikeassa. Tässäkin tämä aloittaja oli selvästi ihan amatööri ja luulee oikeasti että 100-200 Teur on iso liikevaihto mikäli koko yritystoiminta perustuu vain myymiseen. Se on todella pieni liikevaihto kaupalle.
Esim kohtuuhyvä tietokone maksaa noin 1000eur, ja niiden katteet on noin 10-30eur/kpl. Taulutelkkari 500-1000eur ja niiden katteet voi olla jopa pienemmät. Niin eipä kannata. Samanlaiset katteet on melkein missä vain elektroniikassa ja vaatekauppojakin jo aivan liikaa netissä. Jos pistät hinnan vähänkään korkeaksi, ihmiset tilaa kiinasta, koska sieltä postimaksutkin suomeen on usein 0eur.
Laskekaapa huviksenne, jos nyt myisitte vaikka 200 taulutelkkaria kappalehintaan 500eur, josta keskimääräinen kate olis vaikka 20eur, katetta jää 4000eur. Se nyt vain on fakta ettei millään 100 000euron liikevaihdolla saa kauppaa kannattamaan vaikka kate olis 100eur per tuote!Sinähän "ammattilainen" olet.
Ensiksikään katteista puhutaan prosentteina.
Toisekseen kodinkoneliikkeessä töissä olleena voin sanoa että tietokoneiden ja taulutelkkareiden katteet ei ole "1000eur, ja niiden katteet on noin 10-30eur/kpl" eli 1-3%.
Ne on siinä 15%-20%, eli sinun ilmoittamallasi tavalla "1000eur, ja niiden katteet on noin 150-200eur/kpl" - Ammattilainenpro
amatöörienpuuhastelu kirjoitti:
Sinähän "ammattilainen" olet.
Ensiksikään katteista puhutaan prosentteina.
Toisekseen kodinkoneliikkeessä töissä olleena voin sanoa että tietokoneiden ja taulutelkkareiden katteet ei ole "1000eur, ja niiden katteet on noin 10-30eur/kpl" eli 1-3%.
Ne on siinä 15%-20%, eli sinun ilmoittamallasi tavalla "1000eur, ja niiden katteet on noin 150-200eur/kpl"Voin ilmoittaa katteet miten haluan, mutta puhun euroista että tulee selkeämmin ilmi, myy sinä prosentteja.
Ja ensinnäkin, sä olet ollut töissä..WOW, luuletko etten minä ole ollut töissä? Minä olen töissä että omistan koko puljun, siis kivijalkaliikkeen ja olen omistanut monta verkkokauppaakin.
Verkkokaupoissa katteet ovat paljon pienemmät kuin kivijalkaliikkeessä, koska kilpailijana on koko maailma. Kivijalkaliikkeeseen menevät ne jotka haluavat tuotteen heti, tai tekevät muuten vain heräteostoksia ja eivät ole niin hintatietoisia.
Mutta hei, ole sää töissä ja myy prosentteja...Heheh saatanan pilkunnussija hehheeh, muuhun et pystykään kuin muka pätemään, mutta eika amatööri olet. - amatöörienpuuhastelu
Voin ilmoittaa katteet miten haluan, mutta puhun euroista että tulee selkeämmin ilmi, myy sinä prosentteja.
Ja ensinnäkin, sä olet ollut töissä..WOW, luuletko etten minä ole ollut töissä? Minä olen töissä että omistan koko puljun, siis kivijalkaliikkeen ja olen omistanut monta verkkokauppaakin.
Verkkokaupoissa katteet ovat paljon pienemmät kuin kivijalkaliikkeessä, koska kilpailijana on koko maailma. Kivijalkaliikkeeseen menevät ne jotka haluavat tuotteen heti, tai tekevät muuten vain heräteostoksia ja eivät ole niin hintatietoisia.
Mutta hei, ole sää töissä ja myy prosentteja...Heheh saatanan pilkunnussija hehheeh, muuhun et pystykään kuin muka pätemään, mutta eika amatööri olet.Ulosantisi perusteella olet pitänyt varmasti HYVIN montaa liikettä ja tehnyt hyvin monta konkurssia. Tiedän muutaman alan liikkeen jonka omistajaksi soveltuisit profiilisi perusteella erinomaisesti. Niissä liikkeissä asiakkaalle vittuillaan, takuuhuoltoja ei tehdä sovitusti, tilauksenseurantaa ei ole ja toimitusajoista härskisti valehdellaan asiakkaalle.
Ja sitten ihmettelet kun ei menesty...
Minä työllistän noin 40 henkeä, en tosin puheena olevalla alalla.
Meillä ei kuitenkaan asiakkaalle vittuilla eikä valehdella, takuut hoidetaan mallikkaasti ja tilaukset hoidetaan asap.
- yrittäjä......
tuotteille kate on 2 tai 2,5. joka vuosi on minulle tullut toiminimestä 25-40 000 verotettavaa ansiotuloa.
mutta kiitos kommenteista :)- Ammattilainenpro
Tässähän juuri kumoat itse koko väitteesi. Eli jos liikevaihto olisikin "huimat" 200 000eur ja kateprosentti(käytän nyt termiä kateprosentti ettei pilkunnusiijan tartte nussia enää) "huimat" 2.5%, niin etkö muka osaa laskea ihan itte ettei kannata ja ei jää mitään 40 000eur käteen ja kun otan kulut huomioon, vai pyhällä hengelläkö kaikki toimii? Täh?. Hah ja Pah, mitä paskoo täällä taas luetellaan!
Ajatelkaa nyt ihmiset oikeasti ennen kuin tulette tänne naputtelemaan mitä syyhy sormiin tuo! - Prosentti-einarit
Tässähän juuri kumoat itse koko väitteesi. Eli jos liikevaihto olisikin "huimat" 200 000eur ja kateprosentti(käytän nyt termiä kateprosentti ettei pilkunnusiijan tartte nussia enää) "huimat" 2.5%, niin etkö muka osaa laskea ihan itte ettei kannata ja ei jää mitään 40 000eur käteen ja kun otan kulut huomioon, vai pyhällä hengelläkö kaikki toimii? Täh?. Hah ja Pah, mitä paskoo täällä taas luetellaan!
Ajatelkaa nyt ihmiset oikeasti ennen kuin tulette tänne naputtelemaan mitä syyhy sormiin tuo!>>Eli jos liikevaihto olisikin "huimat" 200 000eur ja kateprosentti "huimat" 2.5%, niin etkö muka osaa laskea>>
Vähän luulen että alkuperäisen "yrittäjä...." nimimerkin kateprosenttilaskenta menee hiukan eri tavalla.
Hän käyttää ilmaisua "tuotteille kate on 2 tai 2,5. joka vuosi on...". Todennäköisesti hän tarkoittaa sitä että oma ostohinta kerrotaan 2 tai 2,5:llä ja tuota käytetään myyntihintana.
Todellisiksi laskentatoimessa käytettäviksi myyntikateprosenteiksi muutettuna tuo tarkoittaisi siis 50% tai 60% myyntikatetta tuotteille.
- ViliVilperi
Pistä vaikka tänne myyntiin. Saatan olla kinnostunut mutta hinnan pitää olla järkevä. Ei siis hinnoitella tunteella. Keero myös ala. Vaatteita, sisustustuotteita vai auton osia.
- kiinnostunut2
Hei, pistätkö tänne vaikka verkkokaupan osoitteen, niin tiedetään edes mitä olet myymässä
- Make905r
Tietämättä myytäviä tuotteita, mahdoton arvioida hintaa. Onko jotain sellaista, että menee edelleen kaupaksi vai onko tässä 2 vuoden aikana alalle tullut 100 muuta kilpailevaa nettikauppaa?
Jos tuplahintaan saat myytyä ostohintaasi nähden, niin kate on kyllä kova! Olen kateellinen, täytyy tunnustaa. Mitään kodinkoneita et siis ainakaan myy. Olisiko koruja tai vaatteita? Tai sitten vitamiinipillereitä kenties?
Jos todella uskot 40 000 e pystyväsi firmalla tienaamaan, miksi ihmeessä lopetat? Etkö voisi sivutoimisena hoitaa firmaa viikonloppuisin lisäduunina tai palkata veljenpojan ym. opiskelijan sitä duunia tekemään. Varmasti jäisi vielä itsellesikin sukulaisen palkan jälkeen ainakin 10 000 e omaan taskuun.
Varasto yleensä myydään eteenpäin alle oman ostohinnan, se on normaali käytäntö. Hinta riippuu täysin siitä, että kuinka uskottavana ostaja pitää sitä, että tuo 40 000 e on tienattavissa jatkossakin. Mitä optimistisempi/tyhmempi ostaja, sitä korkeampi hinta saatavissa. - 9()(=)(
Yksi vaihtoehtohan on se, että palkkaat jonkun esim. provikkapohjalta myymään tuotteita ja hoitamaan markkinointia. Sinä vain saisit raportit kuukausittain myynneistä jne. Jos siis et saa kunnon hintaa, mutta yritys kuitenkin tuottaa, niin miksi lopettaa lypsävää lehmää? Opiskelijat ja esim. liikuntavammainen voisi olla hyvä vaihtoehto
Jos taas varastosi alkaa olla täynnä vanhentuvaa tavaraa (ravintolisät, shampoot jne, vanhaa tekniikkaa olevaa elektroniikkaa), niin siinä tapauksessa yksi vaihtoehto on tosiaan se, että myyt varaston loppuun ja pistät ns. pillit pussiin. - 14+4
Make905r on oikeassa Varasto myydään yleensä alle oman ostohinnan.
Liikevaihdolla ei ole mitään merkitystä vaan sillä mitä jää viivan alle. Siis voitto tai tappio. - yrittäjä
Varasto menee omaa ostohintaa alemmalla hinnalla, koska se pitää ostajan sitten kuitenkin kaupata eteenpäin, eikä hän itse ole päässyt varastossa olevia tuotteita valitsemaan. Jos yrityksellä on tunnettu brändi, niin sille voi vähän hintaa laskea, mutta oletan että tässä tapauksessa kyseessä ei ole mikään erityisen tunnettu nettikauppa.
Mutta laita kuitenkin ihmeessä lisätietoja, itsellänikin saattaisi olla kiinnostusta tähän. Tai vähintäänkin mailiosotetta mistä voi kysellä lisää. - Mutikainen1
Kiinnostusta täälläkin. Pistä meiliosoite. Otan yhteyttä.
- yrittäjä....
Niin tässähän ei ole uskon asioista kyse vaan viimeisin vahvistettu verotus kertoo, että minulle on jäänyt 40 000 euroa tuloa sivutuloiksi.
haluan lopettaa, koska olen joutunut/päässyt henkisesti vaativempiin päivätöihin, harrastan myös lajia jossa kilpailen ja kaipaan enemmän vapaa-aikaa. Minulla on myös toinen yritys, jonka jätän itselleni.
Kysymys on vaatekaupasta. Kiinnostuneet, laittakaa te meiliosoitteet tänne. Tämä on vielä ajatuksen asteella, joten en halua omaa/yrityksen meiliä vielä tänne julkistaa. tällä topalla hain vähän "mielipiteitä", mieluiten myisin jollekin aloittavalle ensiyrittäjälle omien apujen ja neuvojen kera (joo varmaan kuulostaa tyhmältä, että haluaisin auttaa jotain ihmistä ilmaiseksi).
Olen miettinyt myös vaan varaston myymistä pois ja toiminnan lakkauttamista. Se tuntuu vaan hullulta, minulla on tuhansien asiakkaiden asiakasrekisteri, vielä useampi joka tilaa ilman rekisteröitymistä, kokemusta alalta eli voin auttaa uuden yrittäjän alkuun, aktiivinen fb-sivu tuhansilla tykkääjillä, ei velkaa...
itse ajattelin että jospa jossain olisi joku yhtä reipas ja yritteliäs ihminen kuten minä, ja haluaisi vaikka huonopalkkaisen päivätyön oheen alkaa pyörittämään tätä ja saada sitä kautta vähän parempaa elämää, kuten minä tein monta vuotta.- Avaa joku loota
>> Kiinnostuneet, laittakaa te meiliosoitteet tänne. Tämä on vielä ajatuksen asteella,
Eipä ne muutkaan potentiaaliset nettikauppasi ostajat halua omia e-mailejaan levitellä ympäriinsä.
Koeta vaan availla itsellesi joku tilapäinen Gmail-loota, ja laita se tänne yhteyslinkiksi.
Kaiken kaikkiaanhan nuo juttusi ovat olleet jonkin verran levottoman ja epäuskottavan kuuloisia myös. Nettikaupan katetta tulee vasemmalla kädellä tehden kuin saavista. Ja kilpaillulla vaatealalla vielä. Mutta silti haluat pika pikaa siitä kaupastasi eroon.
Ihan kaikkea tuota on jonkin verran vaikeata uskoa, tai ainakin on tervettä epäilyä mielessä. - Ostaja123
Suomen Yrittäjien sivuilla on "yrityspörssi", jossa on ilmoituksemme "ostetaan verkkokauppa". Vastaa siihen ja maili tulee minulle. Etsin siis ostaakseni verkkokauppaa, joka on pyörinyt jonkin aikaa, tehnyt tulosta ja jolla tavarantoimittajat on kunnossa, samoin asiakasrekisteri.
En viitsi mailiani tähän laittaa, enkä perustaa jotain gmail-tiliä tätä asiaa varten. - yrittäjä.......
Avaa joku loota kirjoitti:
>> Kiinnostuneet, laittakaa te meiliosoitteet tänne. Tämä on vielä ajatuksen asteella,
Eipä ne muutkaan potentiaaliset nettikauppasi ostajat halua omia e-mailejaan levitellä ympäriinsä.
Koeta vaan availla itsellesi joku tilapäinen Gmail-loota, ja laita se tänne yhteyslinkiksi.
Kaiken kaikkiaanhan nuo juttusi ovat olleet jonkin verran levottoman ja epäuskottavan kuuloisia myös. Nettikaupan katetta tulee vasemmalla kädellä tehden kuin saavista. Ja kilpaillulla vaatealalla vielä. Mutta silti haluat pika pikaa siitä kaupastasi eroon.
Ihan kaikkea tuota on jonkin verran vaikeata uskoa, tai ainakin on tervettä epäilyä mielessä.kerrotko missä sanon, että haluan kaupasta pika pikaa eroon :D :D :D
kuten kerroin, tämä on ajatuksen asteella. olen lukenut itseni maisteriksi ja tienaan nykyisestä työstäni niin paljon, että verkkokaupan pito on nyt vasemmalla kädellä tekemistä, en ehdi, en halua palkata ketään koska joutuisin kuitenkin huolehtimaan asioista.
nykyinen työni on henkisesti vaativaa, ja haluaisin myös harrastaa vapaa-ajallani.
ehkäpä teen, kun ehdin, ilmoituksen tuonne yrityspörssiin tai aloitan ilmoittamalla verkkokaupan fb-sivuilla.
- yrittäjä
Ei mitään järkeä perustaa verkkokauppaa tai ostaa. Suurin osa verkkokaupoista on täysin kannattamattomia. Kuvitellaan että verkkokaupoilla tehdään rahaa. Verkkokaupn idea on myydä halvemmalla kuin kivijalkamyymälästä tai sellaista tuotetta palvelua joita ei ole markkinoilla tarjolla. Sellaisia hankintasopimuksia ei aloitteleva yrittäjä saa mistään että esim tuotteiden myynti olisi kannattavaa. Eli isot jyllää ja pienet näivettyvät kannattamattomaan toimintaan.
Eräs iso kansainvälisen verkkokaupan maajohtaja kertoi lehdessä, että heille tulee palautuksia kaikista tilauksista 50 %. Asiakkaat tilaavat useita tuotteita ja himassa valitsevat ne jotka sitten maksetaan ja loput palautetaan. Pienempi verkkokauppa olisi katollaan hyvin nopeasti. - Jarna28
Verkkokauppoja pitää pääasiassa tehdä isolla (pieniä poikkeuksia on) jos tosissaan tekee. Pienet on kyllä haastavia jos ei elämäntapayrittäjäksi aio.
- Sepp0
Saa niitä tuotteita pienetkin verkkokauppiaat tilattua halvalla. Pitää vaan nähdä vähän vaivaa ja tilata esim. taobaosta / tmallista, missä Kiinalaiset tekevät kauppaa tuotteilla keskenään. 800 miljoonaa tuotetta, mistä valita :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
No nytkö tuli lähtö Orpolle?
Pieniä oli Marinin aamupalasilakat joulukaloiksi vrt. Orpon 35 miljoonan euron kähmintä johonkin Vapaavuoren urheiluhall2401898- 1861601
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä461230Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad50952- 40769
- 14760
Miksi Lapset kiusaa yöllä
Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä30751Sama ransetti taas!
Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver21740Viimeinen lankafest
Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .23712Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..46627