Annatteko Juudas Iskariotille anteeksi?

a-nonyymi

Kun olen vuosien varrella keskustellut kristinuskoisten ystävieni kanssa, niin olen tullut siihen tulokseen, että Juudas Iskariot, Jeesuksen kavaltaja, on ollut pahin maailmassa koskaan elänyt ihminen. Itse vain en ymmärrä tätä, koska Juudashan katui pian kavaltamistaan ja halusi palauttaa hänelle kavalluksen palkkana maksetut hopearahat. Lopulta hän tappoi itsensä synnintunnossaan. Eikö tämä kerro syvästä katumuksesta? Eikö kristityn kuuluisi antaa tämä hänen kavalluksensa anteeksi?

Tiedemiehet pitävät aikakoneen rakentamista joskus tulevaisuudessa mahdollisena. Tosin on huomioitava se, että jos pystyisimme rakentamaan aikakoneen jolla pääsisi menneisyyteen olisi meidänkin aikanamme luultavasti kadut täynnä näitä turisteja tulevaisuudesta täällä norkoilemassa ja viemässä meidän työpaikkamme ja naisemme.ASIAAN! Eli jos pystyisimme matkustamaan aikakoneella aikaan ja paikkaan, kun Jeesus vaelsi täällä ihmisenä ja ajattelisimme, että Juudas ei saa suorittaa pahoja tekojaan, niin surmaisimme Juudaksen ennenkuin hän kavaltaa Jeesuksen. Tästä olisikin seuraus, että mitään ristin lunastustyötä ei koskaan tapahtuisikaan, ei syntien anteeksiantoa, kristinusko jäisi syntymättä ja meilläkin Suomessa uskottaisiin luonnonhenkiin edelleen ja terveyskeskuksissa päivystäisivät kunnalliset shamaanit ja poppamiehet.

Muistaakseni Juudas oli opetuslapsista ainoa, joka oli kotoisin etelästä - muut olivat pohjoisen poikia ja suurimmaksi osaksi vieläpä Jeesuksen sukulaisia, mikäli tietoni ovat oikeat. Oliko kyse jonkinlaisesta rasismista? Juudaksen kaksi kuolemaa,(hirttäytyminen ja veripellolle halkeaminen), opetuslasten yhteisten rahavarojen kähveltäminen ja Jeesuksen kavaltaminen ainoastaan palkkion toivossa - onko Raamattuun kirjoitettu niin demoninen kuva Juudaksesta, että se ei vastaa todellista henkilöä, opetuslapsi Juudasta, joka luopui kaikesta ja seurasi Jeesusta.

Paljon muutakin olisi aiheesta mielessä, mutta tulee liian pitkäpiimäistä luvettavaa.
Netistä löytyi tälläinen asiaa lisävalaiseva artikeli. http://www.karikuula.com/72

2

70

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei johdateltava

Juudas ei ole tehnyt minulle mitään pahaa joten ei ole mitään anteeksi annettavaa.

• logos vs logos

Tästä asiasta ei synny juurikaan keskustelua sillä ainakin fundiskristityt joutuisivat luopumaan rehellisyytensä rippeistäänkin koska loogisuus kaiken perusteista romahtaisi.

Juudashan on todellisuudessa lunastustyön sankari samalla kun hän on katalan rikkomuksen tekijä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruumis ojassa

Kukahan lie ollu, mistä lie löydetty. No ikävä tataus.
      Oulainen
      17
      2433
    2. Mitä piirteitä rakastat

Eniten kaivatussasi?
      Ikävä
      44
      1271
    3. Piilorikollisuutta Puolangan päätöksentekoelimissä? Kyllä! Julkisesti todistettu!

Kyösti (kesk) rehenteli julkisissa tiedotusvälineissä tehneen jo ennen vaaleja sopimuksen kokoomuksen ehdokkaiden kanssa
      Puolanka
      70
      917
    4. Miten suomalaiset miehet

On usein niin aikaansaamattomia? Odottavat prinsessapalvelua. Odottavat, että nainen tekee aloitteen, että nainen pyytää
      Ikävä
      135
      848
    5. Anna mulle vielä tilaisuus

näyttää kuinka susta tykkään.
      Ikävä
      45
      841
    6. Mitkä asiat tekevät

kaivatustasi vetovoimaisen?
      Ikävä
      59
      817
    7. Muistatko vielä

Missä nähtiin ensimmäisen kerran? Miehelle.
      Ikävä
      42
      786
    8. Eräs läheinen sanoi

Että mies kyllä ottaa aina itse yhteyttä, jos on kiinnostunut. Oli tilanne mikä hyvänsä. Kuulemma kuvittelin koko jutun.
      Ikävä
      44
      755
    9. Eduskunnassa valmistaudutaan jo persujen täydelliseen romahdukseen - Koko paska kaatuu hetkessä

– On mahdollista, että käy kuin Assadin Syyrialle tai Ceaușescun Romanialle: koko paska kaatuu aivan hetkessä, kun tarpe
      Perussuomalaiset
      164
      742
    10. Iloista ja aurinkoista pääsiäistä kaikki palstan kivat sinkut :)

Täällä on näköjään vähän huono meininki tarttunut kuin tuolta muualta mutta pidetään edelleen tämä puoli suht positiivis
      Sinkut
      130
      694
    Aihe