Hengenhedelmät

tiedoton1

Tekeekö ihminen syntiä jos häneltä puuttuu hengenhedelmät ?

4

91

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ihmien tekee syntiä,lihassa ollessaan,henki on vartiana jos lankeaa heiti varoitta siitä. Jeesuksessa ei tee syntiä hän vanhurskas on silloin jumlallae kelpoinen.
      Risti on se paikka jossa tekemiset kuolevat,kaikki ei niitä enään ole,Jeesuksen kautta on synnitön silloin. Ristillähän esi rippu hakesi kahtia,auksi paikka isän eteen,kirkkauteen Jeesus on siinä se ovi sisään käymistä varten.

      tiedoton1

    • Voisi kysyä että

      miten ihminen tietää itse minkäverran hänellä on rakkautta Jeesusta ja lähimmäisiä kohtaan! Jumalalla on hyvä mitta-asteikko varmaan ja Jeesuksen rakastaminen on sitä että tekee hänen opetuksensa mukaan, ja Isä tietää miten ihminen elää elämäänsä. Lähimmäisten rakastaminen on sitä että tekee siten kuin on heille parhaaksi, ja tämänkin vai Isä Jumala voi tietää silleen totuudellisesti ja vertailupohjaa on todella paljon, nykyään ihmisiä noin 7 miljardia.

    • Jokainen ihminen tekee syntiä. Ajan myötä ihminen voi kasvaa Kristuksen tuntemisessa, mutta se tuskin muuttaa sitä, etteikö aina ajoittain lankeaisi. Muistaakseni Simone Weil totesi joskus hienosti, että usko on sitä, kun kiinnitämme katseemme Jumalaan. Synti on puolestaan seurausta siitä, kun katse irtoaa Jumalasta ja lähtee harhailemaan.

      Galatalaiskirjeessä mainitaan hengen hedelmistä: rakkaus, ilo, rauha, kärsivällisyys, ystävällisyys, hyvyys, uskollisuus, lempeys ja itsehillintä (Gal. 5:22-23). Kristittynä kasvaminen on oikeastaan sitä, että kasvamme noissa asioissa. Siinä lienee tehtävää koko elämäksi.

      Vilppu H.
      pappi

    • tiedoton1

      Mitä minä olen seurakunnissa huomannu ,on tervehtiminen ja sen minä ymmärtäisin olevan hengenhedelmiä, kaikkia ei tietenkään tarvitse moikata mutta sellaiset henkilöt jotka käyvät siellä "jatkuvasti" eli naama jo muistetaan, kyllä sellaiset kuuluu moikata.
      Toinen asia on sitten se, että tervehtiminen on oiva keino valkata porukka sinne,jos halutaan joku pois yhteisöstä niin jätetää tervehtimättä ja toivotaan et ymmärtäis mennä jonnekkin toiseen seurakuntaan.
      Esim tämän minä käsitän synniksi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2810
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      94
      2030
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      42
      1543
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      69
      989
    6. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      901
    7. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      880
    8. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      874
    9. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      785
    10. Ma 30.9 tosiko tv klo 18 suorana Tikkalanmäeltä

      Virastolta suorana. Äänestyksistä sitten puhutaan illalla ja huomenna, onko kepuvasemmisto kuntalaisten tahdon mukaan to
      Pyhäjärvi
      93
      726
    Aihe