Millainen Avensis 2015

Uusi Avensis

Avensis pitäisi vaihtaa tulevaisuudessa. Onko vielä tietoa millainen on vuoden 2015 Avensis?

69

8250

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Samanlainen

      Kysytäämpä niin päin, että koska viimeksi Toyotaan on mitään uutta tullut no jotain varmaan saavat eurooppalaisilta valmistajilta kopioitua. Samaa keskinkertaista tavaraa suomessa ylihinnalla joten ei muuta kuin odottamaan.

      • viljo1

        kirjoittelee kateellinen jolla ei ole varaa edes polkuautoon.


      • Seniori1

        Niin, mikä on ylihintaa. Ostaja maksaa vapaaehtoisesti sen hinnan, joka autosta pyydetään. Se on täysin vapaaehtoista. Mikäli laatu ei miellytä, niin silloin toiseen kauppaan. Ylihinnalla ei mitään saada myydyksi. Toyotalla on kova maine. Eivät ostajat siitä turhaan maksa. Kyllä he tietävät mitä ostavat.


      • Myyntikäyrä
        Seniori1 kirjoitti:

        Niin, mikä on ylihintaa. Ostaja maksaa vapaaehtoisesti sen hinnan, joka autosta pyydetään. Se on täysin vapaaehtoista. Mikäli laatu ei miellytä, niin silloin toiseen kauppaan. Ylihinnalla ei mitään saada myydyksi. Toyotalla on kova maine. Eivät ostajat siitä turhaan maksa. Kyllä he tietävät mitä ostavat.

        Näinpä. Tästä Avensis on hyvä esimerkki. Myynti on pudonnut 1/2012 -- 1/2015 seuraavasti: 683 - 439 - 311 - 173.
        Vuoden 2015 luku on on vain neljäsosa 2012 myynnistä ja ikävintä että se saavutettiin usean tonnin alennuksen voimin ja ennenkuin uusi malli edes julkaistiin. Seuraavat kuukaudet voivat olla todella rumia lukuja kun ne vähätkin ostajat alkavat odottaa uutta mallia.

        Samaan aikaan jo kaikki Suomeen saatavat Passatit on myyty kolme kuukautta eteenpäin ja Mondeollakin myyntilukemat ovat hyvällä mallilla. Ei käy kateeksi Toyotan maahantuojaa varsinkaan tuon luokan osalta.

        http://www.autoalantiedotuskeskus.fi/tilastot/ensirekisteroinnit/kuukausittain/2015


      • Seniori1
        Myyntikäyrä kirjoitti:

        Näinpä. Tästä Avensis on hyvä esimerkki. Myynti on pudonnut 1/2012 -- 1/2015 seuraavasti: 683 - 439 - 311 - 173.
        Vuoden 2015 luku on on vain neljäsosa 2012 myynnistä ja ikävintä että se saavutettiin usean tonnin alennuksen voimin ja ennenkuin uusi malli edes julkaistiin. Seuraavat kuukaudet voivat olla todella rumia lukuja kun ne vähätkin ostajat alkavat odottaa uutta mallia.

        Samaan aikaan jo kaikki Suomeen saatavat Passatit on myyty kolme kuukautta eteenpäin ja Mondeollakin myyntilukemat ovat hyvällä mallilla. Ei käy kateeksi Toyotan maahantuojaa varsinkaan tuon luokan osalta.

        http://www.autoalantiedotuskeskus.fi/tilastot/ensirekisteroinnit/kuukausittain/2015

        Aina kun tulee uusi Passat saa se huomattavan paljon huomiota osakseen. Asiakkaat luulevat, että nyt vihdoinkin on saatu se hyvä Passat. Mitä entisistä, ne ovat olleet ja menneet. Toivottavasti nyt ennakkotilaajat vihdoinkin saavat sen mitä ovat kauan toivoneet, ettei taas käy niin kuin viimeksi kävi. Nykyinen Avensis on jo vanha malli vuodelta 2007 ja ihmiset haluavat jatkuvasti uutuuksia. Toivon mukaan uusi Avensis vielä tulee. Auto on niin tärkeä ihmisille. Moni antaisi oikean kätensä kun vain saisi hyvän auton.


      • Seniori1

        Mitä he eurooppalaisilta kopioisivat. Euroopassa ei ole Toyotalle kovin montaa esikuvaa. Tekisi mieli sanoa, että päinvastoin. Nyt tulee Toyotan ensimmäinen turbomoottori. Ei tosin Avensikseen, mutta hyvä näinkin. Toyota perusmoottorit ovat hyviä, hiljaisia ja kulutus on kohtuullinen. Tarvitaanko turbomoottoria? Avensiksen 1.8 ja 2.0 litran moottorit riittävät hyvin ohituksiin. Sekään ei ole syy vaatia turboa. Asianomainen pääsuunnittelija kertoi, että ensin piti tehdä facelift, mutta sitten kuitenkin panostettiin suunnitteluun melkein saman verran kuin, jos olisi tehty aivan uusi. Olen kovin kiinnostunut ja odotan ensimmäistä tapaamista loppukesällä. Luulen ja uskon, että ovi alkaa käymään taas oikein kunnolla Toyota-kaupoissa, kun harmaaohimoiset lähtevät liikkeelle.


    • veikataan

      uutena pienehkö turbomoottori CVT-vaihteistolla

    • näin tojolandiassa

      Kauppa käy kuin siima, top 3:ssa myytyjen autojen tilastossa tulee -15 avekin olemaan, mikäli siinä on edes 4 pyörää ja ratti.

    • Avesti

      Hybridiä on lupailtu ja BMW-johdannaisia dieseleitä.
      Voisi myös kuvitella että 8v automaatti tulee koska se on Volvossakin ja kysehän on Tojotan hovihankkijan (ja osittain omistaman) Aisinin askista.

      Lisäksi mitä ilmeisemmin tulee CAN-väylä ja sen myötä aika paljon uusia säätöjä (ja vikoja). Tojo taita olla ainoita joilla on hard wired sähkösydeemi.

      Tojo jo esitteli aiemmin perusautoluokassa edistyneen radio-navi-tieturi-netti-mikälie systeemin joten eiköhän se kehity uudelle tasolle.

      Jos muiden uudistuneiden Tojomallien perusteella yrittää arvioida niin koneet tulee olemaan nuhapumppuja ja ajovakautus pysäyttää auton jo ennen kuin se on saatu talvella edes liikkeelle.

      • CAN-väylästä

        Jo 10 vuotta ja yli 500 tkm kokemusta Can-väyläisistä autoista eikä ainuttakaan väylään liittyvää vikaa.


      • 350
        CAN-väylästä kirjoitti:

        Jo 10 vuotta ja yli 500 tkm kokemusta Can-väyläisistä autoista eikä ainuttakaan väylään liittyvää vikaa.

        Veljen uudessa Audissa oli aika vakavia vikoja jotka johtuivat CAN-väylästä.


    • Faktu

      Kovan Hehkutuksen jälkeen Todetaan että ajo ominaisuudet ovat huonot tunnoton ohjaus varsinkin keskialueella.

      • nipin napin OK

        Ohjaus ja alusta juurikin semmoiset kuin japsit yleensäkin ymmärtävät autoihinsa virittää. Mutta tuleehan sen kanssa toimeen, jos viihdyttää itseään auton muilla ominaisuuksilla.


      • 2.4 STW
        nipin napin OK kirjoitti:

        Ohjaus ja alusta juurikin semmoiset kuin japsit yleensäkin ymmärtävät autoihinsa virittää. Mutta tuleehan sen kanssa toimeen, jos viihdyttää itseään auton muilla ominaisuuksilla.

        Minä en oikein hahmota tuota Tojon ohjauksen keskialueen morkaamista... tai oikeastaan ymmärrän sen koska se ei ole hyvä mutta en ymmärrä niitä jotka kehuvat vaikka BMWtä asian suhteen tai VAGeneita. Yhtä surkeita kaikki.
        Mitä itellä ollut niin 2-koppaisen Aven ohjaus oli käännettäessä parempi kuin Superbissa ja samaa luokkaan kuin uudessa 3.sarjan bemarissa.
        Jostain syystä taas BMW on kurva-ajossa selvästi Superbia ja Avea huonompi. Bemari ei anna luotettavaa tuntua kaarteessa kun ajetaan pidon rajalla.

        En rehellisesti sanottuna pidä minkää näistä itsellä olleista ohjauksesta. Kaikki on yhtä onnettomia maantiellä ja erilailla käypäisiä kurvissa.

        Uudemmissa Aveissa taitaa olla kevyempi sähköinen ohjaus joka taitaa olla myös kaarteessa tunnoton. Tärkeintä kuitnekin (IMO) on se että auto kulkee suoraan kaitsematta maantiellä eli ei vetele urissa tai tuulessa, ei vallu tien kallistuksissa eikä esittä steppausta jos kurvissa on monttu (vaikka kaivon kansi). Esmes BMW on kaivonkansien suhteen surkea. Perä pompahtaa jonkin matkaa sivulle, samoin se yhtä paha tuulipussi kuin nuo verrokit.

        Mikä sitten olisi hyvä ajaa? Ford ja Audi. Ei siitä mihinkään pääse.


      • Makezur
        2.4 STW kirjoitti:

        Minä en oikein hahmota tuota Tojon ohjauksen keskialueen morkaamista... tai oikeastaan ymmärrän sen koska se ei ole hyvä mutta en ymmärrä niitä jotka kehuvat vaikka BMWtä asian suhteen tai VAGeneita. Yhtä surkeita kaikki.
        Mitä itellä ollut niin 2-koppaisen Aven ohjaus oli käännettäessä parempi kuin Superbissa ja samaa luokkaan kuin uudessa 3.sarjan bemarissa.
        Jostain syystä taas BMW on kurva-ajossa selvästi Superbia ja Avea huonompi. Bemari ei anna luotettavaa tuntua kaarteessa kun ajetaan pidon rajalla.

        En rehellisesti sanottuna pidä minkää näistä itsellä olleista ohjauksesta. Kaikki on yhtä onnettomia maantiellä ja erilailla käypäisiä kurvissa.

        Uudemmissa Aveissa taitaa olla kevyempi sähköinen ohjaus joka taitaa olla myös kaarteessa tunnoton. Tärkeintä kuitnekin (IMO) on se että auto kulkee suoraan kaitsematta maantiellä eli ei vetele urissa tai tuulessa, ei vallu tien kallistuksissa eikä esittä steppausta jos kurvissa on monttu (vaikka kaivon kansi). Esmes BMW on kaivonkansien suhteen surkea. Perä pompahtaa jonkin matkaa sivulle, samoin se yhtä paha tuulipussi kuin nuo verrokit.

        Mikä sitten olisi hyvä ajaa? Ford ja Audi. Ei siitä mihinkään pääse.

        Ihan samoilla linjoilla ollaan. Ainoa oikeasti ja rehellisesti hyvä ohjaus ajamistami autoista on löytynyt Fordin monestakin mallista. Itse ajelen -09 Avensiksella, joka on tosi herkkä renkaistaan. Nyt alla continentalit ja ohjaustuntuma täysin vertailukelpoinen minkä tahansa Bimmerin kanssa


      • 2.4 STW
        Makezur kirjoitti:

        Ihan samoilla linjoilla ollaan. Ainoa oikeasti ja rehellisesti hyvä ohjaus ajamistami autoista on löytynyt Fordin monestakin mallista. Itse ajelen -09 Avensiksella, joka on tosi herkkä renkaistaan. Nyt alla continentalit ja ohjaustuntuma täysin vertailukelpoinen minkä tahansa Bimmerin kanssa

        Contit tosiaan tekee hyvää Tojon suuntavakaudelle. Vaihdoin joskus muinoin Carina E:hen Contin kesärenkaat ja mieleen on jäänyt että olisinpa tehnyt tuon heti auton hankittuani.
        Noin yleisesti ottaen mitä itellä näissä yllä mainitsemissani merkeissä renkaita on ollut niin Misukat on on olleet umpisurkeita ajaa. Nokian tyresit ja Contit olleet niitä mitä on voinut kesärenkaista suositella ja Contit talvirenkaista. Misukat myös olleet ainoita missä on ollut tekovikoja.


      • Seniori1
        Makezur kirjoitti:

        Ihan samoilla linjoilla ollaan. Ainoa oikeasti ja rehellisesti hyvä ohjaus ajamistami autoista on löytynyt Fordin monestakin mallista. Itse ajelen -09 Avensiksella, joka on tosi herkkä renkaistaan. Nyt alla continentalit ja ohjaustuntuma täysin vertailukelpoinen minkä tahansa Bimmerin kanssa

        Omassani Ave 2009 diesel on Bridgestonet, eikä ajossa ole huomautettavaa, muuta kuin se, että ohjaus painaa sivuun kaltevalla pinnalla. Aluksi se oli hiukan outo, mutta totuin siihen nopeasti, enkä sitä nykyisin edes huomaa. Turhaan moitittu auto. Auto siinä kuin muutkin.


    • 2.4 STW

      Tuulilasin web sivulla uutinen uuden tulevan passatin koneista. 236hp kaksoiashdettu nelivetoinen diesel ja ladattava hybridi millä pelkällä sähköllölä voi ajaa 50km.

      Taitaa Tojo siirtää uuden aven julkaisua vielä yhdellä vuodella kun aven kone ja voimansiirto paletti onkin jo suunnittelupöydällä aatamin aikuinen.
      Pahuksen harmi kun VAGenia en omalla rahalla osta (yksi Superbi riitti) Tojo taas ei saa aikaan mitään kiinnostavaa ja kehittynyttä.

      • 10 vuotta VW:stä

        Volkkarin sähköllä ajettava matka on mitoitettu korjaamoiden välille. Volkkari voisi huoletta jatkaa takuun 10 vuoteen, koska vikoja ei korjata takuuseen kuitenkaan. Uuden Passatin hinnan voisi alentaa esim 20.000 euroon, koska jo autoa myydessä on päivän selvää että marmoritiskillä tonni on pieni rahayksikkö. Volkkareissa on tonnin huoltoja, kahden tonnin kolmen tonnin ja pyydä tarjous -hinnoiteltuja huoltoja.


      • 2.4 STW
        10 vuotta VW:stä kirjoitti:

        Volkkarin sähköllä ajettava matka on mitoitettu korjaamoiden välille. Volkkari voisi huoletta jatkaa takuun 10 vuoteen, koska vikoja ei korjata takuuseen kuitenkaan. Uuden Passatin hinnan voisi alentaa esim 20.000 euroon, koska jo autoa myydessä on päivän selvää että marmoritiskillä tonni on pieni rahayksikkö. Volkkareissa on tonnin huoltoja, kahden tonnin kolmen tonnin ja pyydä tarjous -hinnoiteltuja huoltoja.

        Ehkä noin mutta kyllä Volkkari autona (kunhan toimii) on selvästi Toyoa parempi.


      • 10 vuotta VW:stä
        2.4 STW kirjoitti:

        Ehkä noin mutta kyllä Volkkari autona (kunhan toimii) on selvästi Toyoa parempi.

        VW:ssä on muotoilua ja ergonomiaa, mutta pitää olla jo ison luokan rosvo ennen kuin on varaa ajaa ajonsa Volkkarilla. Itseni lisäksi tiedän lähemmäs kymmenen tuttavaa jotka ovat vaihtaneet pois volkkarista jatkuvien rikkoutumisten ja erittäin kalliiden huoltokulujen vuoksi. Volkkarihuollossa käsiraha oli alk. tonni jo 10 vuotta takaperin. Paljonko lienee nykyään?

        Kunnossa olevan palkansaaja-tason volkkarin huollattaminen saattoi maksaa 3000 e jo yli 10 v takaperin. Toimitusjohtaja-tasollakin alkoi kuulua äänessä epävarmuutta ja niska punottaa.


      • 2.4 STW
        10 vuotta VW:stä kirjoitti:

        VW:ssä on muotoilua ja ergonomiaa, mutta pitää olla jo ison luokan rosvo ennen kuin on varaa ajaa ajonsa Volkkarilla. Itseni lisäksi tiedän lähemmäs kymmenen tuttavaa jotka ovat vaihtaneet pois volkkarista jatkuvien rikkoutumisten ja erittäin kalliiden huoltokulujen vuoksi. Volkkarihuollossa käsiraha oli alk. tonni jo 10 vuotta takaperin. Paljonko lienee nykyään?

        Kunnossa olevan palkansaaja-tason volkkarin huollattaminen saattoi maksaa 3000 e jo yli 10 v takaperin. Toimitusjohtaja-tasollakin alkoi kuulua äänessä epävarmuutta ja niska punottaa.

        Minulla on ollut useita Tojoja ennen paria viimeistä mitkä sitten muita merkkejä.

        Kyllä Tojojen kanssakin on saanut pajalla asioida. 2-kopan Aven kanssa melkein kerran kuussa eka vuosi.
        Isoin ongelma oli 1- ja 2-koppaisissa se että kun vaihtoivat iskarin tai taakse tukivarren (takuuna) niin sen jälkeen paja ei saanut autoa kulkemaan suoraan.
        1-koppaiseen teetin omalla rahalla 6-kertaa kesän aikana nelipistesäädön kunnes vanhempi huoltomies alkoi ihmetellä ett miksi kulmat yhdessä pyörässä ovat aivan päin honkia ja aikaa on mennyt vain kuukausi. Selvisi että pyörän navan kiinnitys joustintukeen lipsahti aina itsestään ajossa siihen kohtaan mihin ekan kerran kiristetty ennen kulmien säätöjä. Enempi osaava huoltomies siten nipsautti siihen pienen hitsitäplän ja sen jälkeen pysyi kulmat kohdallaan.
        kakkoskoppaisen kanssa ei huollon pojat tajunneet että jos tehtaalta tullessa etupään camber on miedompi kuin tavoite arvo, taakse pitää uuden tukivarren kanssa säätä vastaavasti miedompi arvo, muuten ei ole mitään toiveta saada vekotin kulkemaan suoraan.
        Tätä viimeistä tumpelointia on myös Skoda- ja BMW-pajoilla. Pyöränkulmat tuntuu olevan mysteeri huoltohenkilökunnalle.

        Jos Tojoissa takuu olisi vain 2v niin kyllä olisi Avensikset tulleet kalliiksi. Kolme vuotta kuitenkin riitti vikojen korjaamiseen vaikka joka toinen vaati useampia kertoja tullakseen kuntoon.
        Mitään totaalisen kallsita kuten kone tai vaihteistoongelmaa ei Tojoissa ole ollut vaikka nuo pari viimeistä olikin mehulinkoja.

        Täyttä kukkua silti se etteikö Tojoissakin olisi vikoja. Niissä vaan ei juuri ole kalliiksi tulevia vikoja.
        Jos joku väittää että hänen xx-merkkisessä autossaan ei ole vikoja ollut niin sanoisin että hän ei vaan huomaa vikoja oli kyseessä sitten Tojo tai BMW. Samanliasta kuraa ja huollot säheltää yhtä onnettomasti. Ja nämä kaksi esimerkkiä yhtä umpisurkeita ajettavuudeltaan.


      • Kankkulan kaivoon

        Mitäs se pasuuna maksaa kaikilla herkuilla, niinpä... sillä rahalla saa oikean auton tai ainakin mille naapurit on kateellisia, siihen kun ei nelivedot ja hevosvoimien määrät vaikuta mitään...


      • 3423
        Kankkulan kaivoon kirjoitti:

        Mitäs se pasuuna maksaa kaikilla herkuilla, niinpä... sillä rahalla saa oikean auton tai ainakin mille naapurit on kateellisia, siihen kun ei nelivedot ja hevosvoimien määrät vaikuta mitään...

        Taitaa se naapurikateus olla vain siellä oman pään sisällä.


      • The Köle
        2.4 STW kirjoitti:

        Minulla on ollut useita Tojoja ennen paria viimeistä mitkä sitten muita merkkejä.

        Kyllä Tojojen kanssakin on saanut pajalla asioida. 2-kopan Aven kanssa melkein kerran kuussa eka vuosi.
        Isoin ongelma oli 1- ja 2-koppaisissa se että kun vaihtoivat iskarin tai taakse tukivarren (takuuna) niin sen jälkeen paja ei saanut autoa kulkemaan suoraan.
        1-koppaiseen teetin omalla rahalla 6-kertaa kesän aikana nelipistesäädön kunnes vanhempi huoltomies alkoi ihmetellä ett miksi kulmat yhdessä pyörässä ovat aivan päin honkia ja aikaa on mennyt vain kuukausi. Selvisi että pyörän navan kiinnitys joustintukeen lipsahti aina itsestään ajossa siihen kohtaan mihin ekan kerran kiristetty ennen kulmien säätöjä. Enempi osaava huoltomies siten nipsautti siihen pienen hitsitäplän ja sen jälkeen pysyi kulmat kohdallaan.
        kakkoskoppaisen kanssa ei huollon pojat tajunneet että jos tehtaalta tullessa etupään camber on miedompi kuin tavoite arvo, taakse pitää uuden tukivarren kanssa säätä vastaavasti miedompi arvo, muuten ei ole mitään toiveta saada vekotin kulkemaan suoraan.
        Tätä viimeistä tumpelointia on myös Skoda- ja BMW-pajoilla. Pyöränkulmat tuntuu olevan mysteeri huoltohenkilökunnalle.

        Jos Tojoissa takuu olisi vain 2v niin kyllä olisi Avensikset tulleet kalliiksi. Kolme vuotta kuitenkin riitti vikojen korjaamiseen vaikka joka toinen vaati useampia kertoja tullakseen kuntoon.
        Mitään totaalisen kallsita kuten kone tai vaihteistoongelmaa ei Tojoissa ole ollut vaikka nuo pari viimeistä olikin mehulinkoja.

        Täyttä kukkua silti se etteikö Tojoissakin olisi vikoja. Niissä vaan ei juuri ole kalliiksi tulevia vikoja.
        Jos joku väittää että hänen xx-merkkisessä autossaan ei ole vikoja ollut niin sanoisin että hän ei vaan huomaa vikoja oli kyseessä sitten Tojo tai BMW. Samanliasta kuraa ja huollot säheltää yhtä onnettomasti. Ja nämä kaksi esimerkkiä yhtä umpisurkeita ajettavuudeltaan.

        Minä en kyllä usko että EN HUOMAISI, jos autossani oli SELVÄSTI VIKAA! -ominaisuudet ovat asia erikseen,,,,,

        -I-kopan Avensis oli 148tkm.> 556tkm ja vain kuluvia osia jouti vaihtaan....

        2012 Ave ekan 50tkm aikana ei ole ollut valitettavaa kuin pari lisävarusteena ollutta kromi-listaa, jotka eivät ole kestäneet Suomen talvea.......

        -joku 17"" rengasmelu ja jousituksen epämukavuus ko. autossa ei ole vika vaan ominaisuus....


      • Pettääkö muisti?
        The Köle kirjoitti:

        Minä en kyllä usko että EN HUOMAISI, jos autossani oli SELVÄSTI VIKAA! -ominaisuudet ovat asia erikseen,,,,,

        -I-kopan Avensis oli 148tkm.> 556tkm ja vain kuluvia osia jouti vaihtaan....

        2012 Ave ekan 50tkm aikana ei ole ollut valitettavaa kuin pari lisävarusteena ollutta kromi-listaa, jotka eivät ole kestäneet Suomen talvea.......

        -joku 17"" rengasmelu ja jousituksen epämukavuus ko. autossa ei ole vika vaan ominaisuus....

        "-I-kopan Avensis oli 148tkm.> 556tkm ja vain kuluvia osia jouti vaihtaan...."

        Pidätkö vaihteistoakin kuluvana osana?


      • Ei kade
        3423 kirjoitti:

        Taitaa se naapurikateus olla vain siellä oman pään sisällä.

        Ainakaan pasuuna tai muu vaggine sitä ei aiheuta.


      • 10 vuotta VW:stä
        2.4 STW kirjoitti:

        Minulla on ollut useita Tojoja ennen paria viimeistä mitkä sitten muita merkkejä.

        Kyllä Tojojen kanssakin on saanut pajalla asioida. 2-kopan Aven kanssa melkein kerran kuussa eka vuosi.
        Isoin ongelma oli 1- ja 2-koppaisissa se että kun vaihtoivat iskarin tai taakse tukivarren (takuuna) niin sen jälkeen paja ei saanut autoa kulkemaan suoraan.
        1-koppaiseen teetin omalla rahalla 6-kertaa kesän aikana nelipistesäädön kunnes vanhempi huoltomies alkoi ihmetellä ett miksi kulmat yhdessä pyörässä ovat aivan päin honkia ja aikaa on mennyt vain kuukausi. Selvisi että pyörän navan kiinnitys joustintukeen lipsahti aina itsestään ajossa siihen kohtaan mihin ekan kerran kiristetty ennen kulmien säätöjä. Enempi osaava huoltomies siten nipsautti siihen pienen hitsitäplän ja sen jälkeen pysyi kulmat kohdallaan.
        kakkoskoppaisen kanssa ei huollon pojat tajunneet että jos tehtaalta tullessa etupään camber on miedompi kuin tavoite arvo, taakse pitää uuden tukivarren kanssa säätä vastaavasti miedompi arvo, muuten ei ole mitään toiveta saada vekotin kulkemaan suoraan.
        Tätä viimeistä tumpelointia on myös Skoda- ja BMW-pajoilla. Pyöränkulmat tuntuu olevan mysteeri huoltohenkilökunnalle.

        Jos Tojoissa takuu olisi vain 2v niin kyllä olisi Avensikset tulleet kalliiksi. Kolme vuotta kuitenkin riitti vikojen korjaamiseen vaikka joka toinen vaati useampia kertoja tullakseen kuntoon.
        Mitään totaalisen kallsita kuten kone tai vaihteistoongelmaa ei Tojoissa ole ollut vaikka nuo pari viimeistä olikin mehulinkoja.

        Täyttä kukkua silti se etteikö Tojoissakin olisi vikoja. Niissä vaan ei juuri ole kalliiksi tulevia vikoja.
        Jos joku väittää että hänen xx-merkkisessä autossaan ei ole vikoja ollut niin sanoisin että hän ei vaan huomaa vikoja oli kyseessä sitten Tojo tai BMW. Samanliasta kuraa ja huollot säheltää yhtä onnettomasti. Ja nämä kaksi esimerkkiä yhtä umpisurkeita ajettavuudeltaan.

        Pyöränkulma-tunarointi on niin totta. Kaikilla merkeillä. Neljäs kerta toden sanoi peräti kahdella työkaverillakin. Ajavat keskenään eri merkkisillä. Kaikilla pajoilla on 4-pyöräsuuntausvehkeet, mutta vain harvalla homma onnistuu. Oma Toyotani on uudesta lähtien kuluttanut vänkärin puoleisen eturenkaan ulkosyrjää. Pyöränkulmat viturallaan, mutta tietäen osaamisen matakaln tason en ole käynyt suuntauttamassa koska auto kuitenkin kulkee suoraan jos on tasainen tie ja tuuletonta. Mieluummin menee suoraan ja syö yhtä rengasta kuin ryhdn siihen suuntauttamisrumbaan. Käytännössä haittapuolena on mutka-ajo talvella. Ei meinaa kääntyä sitten millään kun alusta on liukas. Jos edes yrittää ajaa talviset risteykset muun liikenteen vauhdilla, suistuu kaistalta välittömästi.

        Pyöränkulmia lukuunottamatta oma koslani on selvinnyt hyvin vähillä vioilla. Turvavyön jouset ovat olleet maalissa uudesta lähtien. Yksi vyö vaihdettiin takuuseen, toista ei. Lohkolämmittimen vastus ja kytkin vaihdettiin takuuseen. Itse olen vaihtanut takaluukun kaasujouset. Näillä eväillä yli 250 tkm. Huollot olen tehnyt itse.


      • The Köle
        Pettääkö muisti? kirjoitti:

        "-I-kopan Avensis oli 148tkm.> 556tkm ja vain kuluvia osia jouti vaihtaan...."

        Pidätkö vaihteistoakin kuluvana osana?

        -no joo olet oikeassa, mulla oli ajatukset jo liikaa uudessa autossani :-)

        -periaattessa kyllä pidän laakereiden pettämistä kulumana, jos ne kestää kuitenkin yli 500tkm ja yli 10v.....

        -muistin iltakaljoissa kilsatkin väärin, niitä oli autoa myydessä 565tkm ja viimeksi kun sen näin, lukema oli 586tkm ja auto edelleen liikenteessä.....


      • muisti pettää
        Pettääkö muisti? kirjoitti:

        "-I-kopan Avensis oli 148tkm.> 556tkm ja vain kuluvia osia jouti vaihtaan...."

        Pidätkö vaihteistoakin kuluvana osana?

        On siinä köllillä unohtunut monta muutakin vikaa, ruostekorjauksista lähtien. Aika kultaa muistot varsinkin näissä piireissä


      • 21-412
        10 vuotta VW:stä kirjoitti:

        Pyöränkulma-tunarointi on niin totta. Kaikilla merkeillä. Neljäs kerta toden sanoi peräti kahdella työkaverillakin. Ajavat keskenään eri merkkisillä. Kaikilla pajoilla on 4-pyöräsuuntausvehkeet, mutta vain harvalla homma onnistuu. Oma Toyotani on uudesta lähtien kuluttanut vänkärin puoleisen eturenkaan ulkosyrjää. Pyöränkulmat viturallaan, mutta tietäen osaamisen matakaln tason en ole käynyt suuntauttamassa koska auto kuitenkin kulkee suoraan jos on tasainen tie ja tuuletonta. Mieluummin menee suoraan ja syö yhtä rengasta kuin ryhdn siihen suuntauttamisrumbaan. Käytännössä haittapuolena on mutka-ajo talvella. Ei meinaa kääntyä sitten millään kun alusta on liukas. Jos edes yrittää ajaa talviset risteykset muun liikenteen vauhdilla, suistuu kaistalta välittömästi.

        Pyöränkulmia lukuunottamatta oma koslani on selvinnyt hyvin vähillä vioilla. Turvavyön jouset ovat olleet maalissa uudesta lähtien. Yksi vyö vaihdettiin takuuseen, toista ei. Lohkolämmittimen vastus ja kytkin vaihdettiin takuuseen. Itse olen vaihtanut takaluukun kaasujouset. Näillä eväillä yli 250 tkm. Huollot olen tehnyt itse.

        Eihän ne osaa merkkihuollossa 4-pyöräsuuntauslaitteita käyttää tai eivät osaa säätää kulmia kohdalleen, omassa kaksi kertaa yrittivät ei mitään apua ollut rengasta söi edelleen.
        Kävin sitten kyläsepälle ajan varaamassa kun piti uudet renkaat hankkia ettei nekin kulu kulmista sileiksi heti, hän sitten laittoi kulmat oikein eikä enää syö rengasta väärästä kohtaa .


      • selvää suomea...
        2.4 STW kirjoitti:

        Minulla on ollut useita Tojoja ennen paria viimeistä mitkä sitten muita merkkejä.

        Kyllä Tojojen kanssakin on saanut pajalla asioida. 2-kopan Aven kanssa melkein kerran kuussa eka vuosi.
        Isoin ongelma oli 1- ja 2-koppaisissa se että kun vaihtoivat iskarin tai taakse tukivarren (takuuna) niin sen jälkeen paja ei saanut autoa kulkemaan suoraan.
        1-koppaiseen teetin omalla rahalla 6-kertaa kesän aikana nelipistesäädön kunnes vanhempi huoltomies alkoi ihmetellä ett miksi kulmat yhdessä pyörässä ovat aivan päin honkia ja aikaa on mennyt vain kuukausi. Selvisi että pyörän navan kiinnitys joustintukeen lipsahti aina itsestään ajossa siihen kohtaan mihin ekan kerran kiristetty ennen kulmien säätöjä. Enempi osaava huoltomies siten nipsautti siihen pienen hitsitäplän ja sen jälkeen pysyi kulmat kohdallaan.
        kakkoskoppaisen kanssa ei huollon pojat tajunneet että jos tehtaalta tullessa etupään camber on miedompi kuin tavoite arvo, taakse pitää uuden tukivarren kanssa säätä vastaavasti miedompi arvo, muuten ei ole mitään toiveta saada vekotin kulkemaan suoraan.
        Tätä viimeistä tumpelointia on myös Skoda- ja BMW-pajoilla. Pyöränkulmat tuntuu olevan mysteeri huoltohenkilökunnalle.

        Jos Tojoissa takuu olisi vain 2v niin kyllä olisi Avensikset tulleet kalliiksi. Kolme vuotta kuitenkin riitti vikojen korjaamiseen vaikka joka toinen vaati useampia kertoja tullakseen kuntoon.
        Mitään totaalisen kallsita kuten kone tai vaihteistoongelmaa ei Tojoissa ole ollut vaikka nuo pari viimeistä olikin mehulinkoja.

        Täyttä kukkua silti se etteikö Tojoissakin olisi vikoja. Niissä vaan ei juuri ole kalliiksi tulevia vikoja.
        Jos joku väittää että hänen xx-merkkisessä autossaan ei ole vikoja ollut niin sanoisin että hän ei vaan huomaa vikoja oli kyseessä sitten Tojo tai BMW. Samanliasta kuraa ja huollot säheltää yhtä onnettomasti. Ja nämä kaksi esimerkkiä yhtä umpisurkeita ajettavuudeltaan.

        "Minulla on ollut useita Tojoja ennen paria viimeistä mitkä sitten muita merkkejä."


      • Seniori1

        Kysymys on paljolti siitä mitä autolta odottaa. Auto on vain sitä varten, että sillä kuljetetaan matkustajia ja tavaroita. Tämä on se mitä itse autolta odotan. Kalliista hinnastaan huolimatta sillä ei voi tehdä mitään muuta. Tekniikalla on arvoa vain silloin, kun se palvelee ihmistä. Vaikka tekniikka kiinnostaakin, niin välillä näihin autojuttuihin väsyy, varsinkin kun samanaikaisesti tiedostaa sen, että oli siinä minkälaisia ominaisuuksia tahansa, niin aina tulee eteen kysymys: Onko niistä hyötyä? Paljonko niistä joutuu maksamaan? Kuinka hyvin ne pysyvät kunnossa? Osa niistä on jonninjoutavia vempeleitä. Onko kaistanvahti tarpeellinen? Onko tarpeellista, että auto itse peruuttaa parkkiruutuun? Tehdäänkö niitä vain sitä silmälläpitäen, että saadaan kilpailijoihin etumatkaa. On toki kehitetty hyviäkin ominaisuuksia esimerkkinä vaikka ABS ja ajonvakautus ja on niitä muitakin. Elektroniikka monimutkaistuu koko ajan, joka ei ainakaan Suomen ilmastossa ole kovin hyvä asia. Toyota ei turboja ole vakioautoihin kehittänyt. Silloin kun niitä ei vielä muillakaan ollut, ei kukaan arvostellut, ettei vääntöä ja tehoa ole riittävästi. Nyt on vertailu helppoa. Sitä en menisi epäilemään, että Toyota ei turbomoottoria osaa tehdä. Yksi maailman suurimmista autonvalmistajista!. Voi hyvänen aika!. Asia olisi toinen, jos kyseessä olisi nyrkkipaja. Toyota pystyy tekemään turbon siinä kuin muutkin, jos he näkisivät sen tarpeelliseksi. Joku syy toki täytyy olla, kun tälle tielle ei ole lähdetty. Tekniikasta se ei ainakaan johdu.


    • auto on kulkuväline.

      Auton tarkoitushan onkin juuri tehdä naapurit kateellisiksi!

      Saman voisi tehdä julman kokoisella hevosenmulkulla, jos kulkisi kelteisillään omakotitalonsa nurmella. Ne joilla ei julman kokoista hevosenmulkkua haarovälissään ole, ostavat käytetyn Bemarin ja kuvittelevat naapurin isännän olevan kade ja sen emännän kiimassa BMW-kurkoon.

      • niinon

        Sääliä ja myötähäpeäähän siinä tuntee niitä kohtaa jotka bemareihin sekaantuu, sukulainen noilla yritti isostella mutta joutu hävittää pois kun ei ollut varaa remontteihin joita sitten riitti vaikka muille jaettavaksi, eikä ollut edes vanhasta bimmeristä kysymys uudenkarhea peli mutta samaa kuraa kuin muutkin sakemannit.


    • Autoista

      Onkos mitään uutta Aven seuraajasta?

      • joku vaan

        jos aven valmistus loppuu niin kaippa ne tuo sitten tilalle camryn jota jenkeissä myydään aika hyvin, ainakin itselleni kelpaisi ko. auto.
        Merkkiä tuskin tulen vaihtamaan ellei sitten lexus vie mennessään...


      • minavaan.
        joku vaan kirjoitti:

        jos aven valmistus loppuu niin kaippa ne tuo sitten tilalle camryn jota jenkeissä myydään aika hyvin, ainakin itselleni kelpaisi ko. auto.
        Merkkiä tuskin tulen vaihtamaan ellei sitten lexus vie mennessään...

        Lexusta itsekin olin jo vaihtamassa mutta farkku avensis tuli kuitenkin hankittua, vähän vielä on tarvetta farkulle siksi Lexus jäi.


      • uuttuutta pukkaa
        minavaan. kirjoitti:

        Lexusta itsekin olin jo vaihtamassa mutta farkku avensis tuli kuitenkin hankittua, vähän vielä on tarvetta farkulle siksi Lexus jäi.

        Seuraava Aven korvaava malli tuleekin sitten uudistumaan aika tavalla. Käy koeajamassa uusi Pösön 508, niin tiedät seuraavasta mallista jo paljon. Vaihdetaan halvempi sisusta ja logot päihin. Siinä se on.


      • Superpro

        Joo-o. Se on se paljon huhuttu ProAvensis. Aito Toyota kuten ProAce ja tehdään siis PSA:n pajalla lyömällä Tojon logot ja vähän muuta Tojo-kamaa kiinni. Ratkaisu on kustannustehokas, ei tarvitse kehittää Euroopan kuihtuville pappamallimarkkinoille uutta, kun PSA on sen jo tehnyt


    • ravvi

      Aygon moottorilla kevennettynä...

      • vähempikin_riittää

        Jep. 1,33 mahtavine alavääntöineen oli liian raisu peli tojopappojen käsiin, joten markkinoille tuodaan yhtä pyttyä köykäisempi versio. Jos ei sekään riitä, niin siten tulee 2 tai 1--pyttyinen.


      • SehänSe

        Facelift, kuten pitikin.


    • Genevessä_esitellään

      Tuossapa on kuva "uudesta" Avensiksesta. Kyseessä on siis nykyisen mallin faceliftaus. Keulan ilme ja joitakin peltien erilaisia taivutuksia on uudessa, perusrakenteen säilyessä ennallaan.
      Luvataan tehokkaampia ja taloudellisempia moottoreita, mutta Toyotan lupaukset (vrt. TV-mainokset Auriksen nautittavuudesta) tuntien ei pidä odottaa liikoja.

      • Geneve_ratkaisee

        Toyota ei ole huhujen mukaan tehnyt vielä lopullista päätöstä tuleeko Avensiksen facelift markkinoille ollenkaan. Vaihtoehtona on pelin viheltäminen poikki ja aloittaminen puhtaalta pöydältä nopeammin kuin 2020.

        Taustalla on noiden sedanien myynnin putoaminen viimevuosina. Passatin myynti on laskenut 2011 alkaen 235.000:sta 150.000 kappaleeseen. Mondeo 86.000 - 45.000kpl.

        Avensis on tänä aikana tippunut 56.000 -29.000 ja Suomessa vielä rajummin, myynti on pudonnút 75%.
        Suhteellisesti ottaen Avensiksen lasku ei ole hirveän paljon jyrkempi kuin tämän segmentin lasku yleisesti. Toyotan kannalta iso ongelma on se etä Avensiksen voluumi on pudonnut sille tasolle että investointi edes faceliftin tuomiseksi markkinoille alkaa olla kannattamaton. Uudesta mallista puhumattakaan.
        Japanissa harkitaan nyt pelin viheltämistä mallin kehityksen osalta kokonaan poikki, myydä nykyavensista kunnes saadaan jokin kokonaan uusi konsepti markkinoille.

        Paljon riippuu faceliftin herättämästä kiinnostuksesta Genevessä. Jos BMW-moottorit saavat aikaan kunnon kiinnostuksen Euroopan suosituilla diesel-markkinoilla, faceliftillä on mahdollisuus päästä tuotantoon. Muuten koko hanke menee mappi-ööhön.


      • OjalanLaskuopilla

        "Suomessa vielä rajummin, myynti on pudonnút 75%. " ??
        Mistähän laskit? Minä sain 2011-2014 -42%


      • samasamebutdifferent

        Tuo All-new on käytetty oudossa paikkaa. Tämä Avehan on täsmälleen sama kuin vanhakin. Ainoa uusi asia on bemun dieselit, joka on tietysti suuri asia. Ei tarvitse olla vaihtamassa mottia uuteen kun kansi alkaa vuotamaan niinkuin nykykoneilla on tapana.


    • Suomen ja euroopan talous tarvitsee nyt meidän jokaisen toimenpiteitä talouden vahvistamiseksi. Siihen ei japanilaisen auton osto sovi.

      • NiimpäNiin

        Ei se euroopan talous mihinkään kaadu, juurihan Saksa ja Ranska varastivat "euro" rahat joilla piti tukea kreikkaa.
        maanpetturuuteen verrattavissa oli se että Suomi liitettiin EU:hun, ensin saatiin käydä verisiä sotia ja sitten kaiken maailman "narukäsi" puppelit väkisin halusivat myydä suomen pois ja liittyä Saksan ja Ranskan talouden parantajiksi ja nyt ollaan lamassa, tuskin japsiauton myynnillä siihen on osuutta, paitsi remonttimiehillä olisi vähemmän hommia.
        Jim Tonicille sen verran kun olet niin "euro" petetty että voisit vaikkapa muutamaksi kk siirtyä vaikkapa nissanin palstalle ja haukkua maan petturuudesta tai vaikkapa menisit "kuppilaan" kertomaan asiasta suoraan ihmisille....toki eipä tartte olla kaksinen veikkaus kun tietää kuinka siinä kävisi, Jim Tonicilla pyyhittäis lattiaa.....
        Mene myymään niitä eurorotteloita...:))


    • Onko tuosta nyt yhteenvetona todettava että Toyota-miehet ottavat väkivallan käyttöön kun loogiset perustelut loppuvat.
      Ei se tosiasia miksikään siitä kuitenkaan muutu eli japsiauton osto on kuin märkä rukkanen yrittäjien toiveelle euroopan, mukaanlukien Suomen, sisäisen kysynnän kasvulle ja sitä kautta työllistämispyrkimyksille.
      Kuten aiemmin todettu minulla ei ole tässä omaa lehmää ojassa koskapa en enää ole autoteollisuuden parissa vaan siirtynyt jo aikaa sitten toiseen liiketoimintaan ja teen omaa hyvää työtä meidän kaikkien hyväksi eli myyn suomalaisten käsien tuotantoa muualle maailmaan - myös niiden jotka ohjaavat japsiautoja.

    • Nissankuski

      Vaikka japanilaisella vehkeellä tällä hetkellä ajankin niin täytyy myöntää että jimtonicin myötä palstan taso on kyllä kohonnut ja ajatuksia on herännyt.
      Sekin pitää myöntää että auto tuli kyllä valittua ilman sen kummempia perusteita kunhan näytti kohtuulliselta ja rahat riitti.
      Auto on kyllä pelannut mutta eipä tule paljon kilsojakaan. Oven alaosat on kyllä alkanut sisäpuolelta ruostumaan vaikka on vasta 6 vuotta vanha.

    • TiedoksiOstajalle

      2018 loppuu sitten Avensiksen valmistus ja myynti.
      Huom. Huom.

      • CoronaCarina

        No eiköhän kauppias myy senkin jälkeen jotain sopivaa, mutta eri mallinimellä, haittaakse se?


    • Luikero
      • tilaukseenlaitan

        Hieno kojelauta on uudessa avessa.


    • Kojelauta ei ole hieno vaikka minkäväristen silmälasien läpi katsoisi.
      Japsiauton osto on tyhmä teko jos ajattelee jo pelkästään suomen ja euroopan auto- ja alihankintateollisuutta.

      • mitässesullekuuluu

        Kojelauta on hieno, ainakin minun makuuni ja sinun mausta en ole pätkääkään kiinnostunut.
        Mitäs se sulle tekee minkä auton kukakin ostaa, mee sä vaan myymään niitä rihkama tuotteitasi ja mene vaikka sinne eurokinneri palstalle.


      • Nallesödermalm

        Onko jimtonic kenkää saanut toyotamyyjä?? Sen verran sekasin olet hahah. Mielenterveys? Miten tuommosia voi olla olemassakaan? :D sua pitäs paijaamaan päästä, josko se auttais.


    • Riisikuppi

      Eihän Toyota osaa edes tehdä automaattivaihteistoa, käyttävät variaattoria mitä käytettiin ennen vain maatalouskoneissa. No menee ainakin yhtä lujaa eteen- ja taaksepäin :DD Diesel moottoritkin ostetaan BMW:ltä kun ne osaa niitä tehdä!

      • Aveukko

        Toyota on nyt vain johtava autonvalmistaja, jonka tuotteet ovat arvostettuja kaikkialla. Uusi Avensis on osoitus Toyotan valtavasta panostuksesta tuotekehitykseen. Avensis tarjoaa bensiinmalleina erinomaisen suorituskyvyn ja taloudellisuuden ja sokerina pohjalla autossa on äärimmäisen miellyttävä ja kestävä automaattivaihteisto. Tällainen vaihteisto on ihan eri luokkaa kuin dsg-vaihteistot.
        Turboja ei ole ollut tarvetta kehittää Avensiksen kokoluokkaan, vapaastihengittävät koneet tarjoavat miellyttäävää voimaa pikkukierroksilta aina huipputehon alueelle saakka. Dieseleissä Toyota käyttää BMW:n koneita ilmeisestikin vain kustannussyistä, valmistaja pystyisi rajattomilla resursseillaan tekemään täysin ylivoimaisen dieselkoneen.


      • 2.4STW
        Aveukko kirjoitti:

        Toyota on nyt vain johtava autonvalmistaja, jonka tuotteet ovat arvostettuja kaikkialla. Uusi Avensis on osoitus Toyotan valtavasta panostuksesta tuotekehitykseen. Avensis tarjoaa bensiinmalleina erinomaisen suorituskyvyn ja taloudellisuuden ja sokerina pohjalla autossa on äärimmäisen miellyttävä ja kestävä automaattivaihteisto. Tällainen vaihteisto on ihan eri luokkaa kuin dsg-vaihteistot.
        Turboja ei ole ollut tarvetta kehittää Avensiksen kokoluokkaan, vapaastihengittävät koneet tarjoavat miellyttäävää voimaa pikkukierroksilta aina huipputehon alueelle saakka. Dieseleissä Toyota käyttää BMW:n koneita ilmeisestikin vain kustannussyistä, valmistaja pystyisi rajattomilla resursseillaan tekemään täysin ylivoimaisen dieselkoneen.

        On täyttä kukkua että Toyota pystyisi tekemään tuosta vaan markkinoiden parhaimpiin kuuluvan dieselin. Ensinnäkin Johtavat diesel valmistajat kuten BMW ovat miinoittaneet patenteilla koko pelikentän niin tiuhasti että lisenssikustannukset jo yksinään voisi tehdä Toyotan omasta dieselistä kustannusmielessä järjettömän. Pitää aina muistaa että vaikak insinööriosasto olisi kuinka hyvä (ja hyvä se Toyotallakin on), businesmaailmassa myös patentit tuotannolliset asiat muuttaa pelikentän aivan toisenlaiseksi kuin voisi teknisessä mielessä kuvitella.
        Lisäksi on huomattava että huippudieselin kehittäminen on pitkällinen prosessi mikä vie vuosia ja vaatii paljon perustutkimusta ja suuren määrän prototyyyppejä. Ei Toyotan tuotekihityksessäkään rajattomasti ole väkeä. Inssit on ihan yhtä päteviä Japanissa, Saksassa, Ranskassa ja myös Koreassa ynnä Kiinassa. Kyse on siitä mitä ne laitetaan tekemään ja mihin suuntaan tuotekehitysosastoja ohjataan. Eivät ominpäin saa asioita tutkia tai kehittää. Ei nyt olla ihan lapsellisia.


      • 243243

        Eihän Mersu tai BMWkään osaa tehdä automaattia siitä päätellen että kumpikaan ei tee automaatteja vaan OSTAA ne.
        Toyota on suurin omistaja Aisinissa mikä tekee mm. 8v automaattia minkä löydä vaikkapa uusista Volvoista.


      • 25toyotalla

        Toyotalla ja BMW: llä on yhteistyösopimus jonka nojalla BMW saa käyttöönsä Toyotan hybridi patentteja ja jopa koko toteutuksia, ja Toyota saa BMW: n diesel patentteja ja jopa koko moottoreita. Kuten 1.6 D moottorin Aurisiin ja Versoon.
        Tämähän on järkevää. Eikö vain


      • Hyvähän_tuo_on

        Siis sen saman dieselin, mitä löytyy jo Fordista, Volvosta, Citroenista, Peugeotista, Mazdasta, Ministä ja tietenkin BMW:stä jo nykyisin.


    • toivotaan_parasta

      että kulkee jo suoraan vahtimatta eikä kampea väkisin ojaan päin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maksetaanko Vornaselle palkkaa 2 viikon sairaslomasta

      Eli torstain kännistä 2 viikon palkallinen sairasloma? Saako muut duunarit myös rännätä 2 viikkoa työnantajan laskuun?
      Perussuomalaiset
      307
      2786
    2. Miksi tunnet vetoa..

      Miksi tunnet vetoa juuri häntä kohtaan? Mikä sen saa aikaan?
      Ikävä
      105
      2178
    3. Mitä te palstan ihanat naiset

      Ajattelette hyvin viisaista miehistä, jotka ovat koko ajan jotenkin oudosti väärässä? Vaikka älykkyysosamääräsi olisi 21
      Sinkut
      81
      1631
    4. Tapaus Vornanen

      Se oli torstai-ilta ja kansanedustaja Vornanen oli juhlimassa seurueensa kanssa pitkän edustusviikon jälkeen. Baarissa o
      Maailman menoa
      187
      1508
    5. Nainen, kohtelin sua kuin paskaa

      Ja silti odotin että annat kaiken anteeksi. Yllätyin kun niin ei käynytkään. Olethan kaikin puolin alle mun tason ja sun
      Ikävä
      66
      1328
    6. Nainen, seuraan sun uutta elämää

      Hieman naurattaa tuo sun uusi rooli 🤭. Kun et sovi siihen mitenkään. Mutta pakkohan sulla jokin paikka olla missä hämme
      Ikävä
      53
      1225
    7. Olet kaikki mitä ikinä tahdonkaan

      Voi sinä ihana Jarno olet just se ihminen keneen menin täysin ihastumaan. Kuin salama kirkkaalta taivaalta meidän koht
      Suhteet
      19
      1086
    8. Voi hitto Rinsessa säikähdin

      Että olitkin silloin joku huijari. Huh, sano ettet ole.
      Ikävä
      11
      1084
    9. Ilona Siekkinen

      Onko Ilona Siekkinen todellinen henkilö vai tekoälyllä luotu henkilö? Koostettu monesta eri kuvasta ja liitetty yhteen m
      Yhteiskunta
      1
      1030
    10. AVARN Security ja julkisen toimeksiannon laiton henkilörekisteri

      Kyseessä ei ole VR:än ylläpitämä, vaan Avarnin laiton henkilörekisteri. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000482739.htm
      Turvallisuuspalvelut
      13
      921
    Aihe