Pata kattilaa soimaa

marjoheinänen

7

102

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • alfa123om2222

      Itse asiassa usein ennustus maailmanlopusta tulee sen jälkeen kun jokin suuri katastrofi on jo ollut. Keväällä 2011 olivat Japanin maanjäristys ja Egyptin hallava hevonen. Ehkä osa noista ennustuksista on tulkittava siinä yhteydessä, että ne on tarkoitettu muistuttamaan kyseisen vuoden suuresta katastrofista.

      Noihin aikoihin tai parina seuraavana vuonna olivat myös kemikaalivanalennot. Sekin on yksi Ilmestyskirjan merkki. Malja vuodatetaan ilmaan. Ilm. 16:17

      Seitsemäs enkeli tyhjensi maljansa ilmaan. Silloin kuului temppelin valtaistuimelta MAHTAVA ÄÄNI, JOKA SANOI: HETKI ON TULLUT.

      Vuosituhannen vaihteeseen liittyi useita tuollaisia: HETKI ON TULLUT! ennakointeja. Ensimmäinen oli tietokonemaailman K2 ongelmata puhuminen.

    • Endisnigh

      Ääriuskonnollisuus on metka urheilulaji, jossa uskis psyykkaa itsensä äärimmäisen herkäksi maailmanlopun merkkien suhteen. Sitten toisaalta uskis kehittää itselleen kyvyn unohtaa menneet maailmanloppujuttunsa, ikäänkuin vääriä ennustuksia olisi ainoastaan kilpailijoilla.

      Tuossakin esimerkissä mollataan kilpailijaa, vaikka lukuisat omat ennustukset ovat kaikki menneet pieleen. No Raamatun ennustelukin jäi historiaan Jeesuksen hyvänä yrityksenä, miksi se siitä uudelleenlämmityksellä muuttuisi.

    • alfa123om2222

      Omalla tavallaan kaiketi kaikki profetointi on turhaa ja vajavaista. Jeesus sanoi: Kaikki jotka tulivat ennen minua olivat murhaajia ja varkaita; eivätkä lampaat kuunnelleet heitä.

      Mutta vaikka hän itse oli sangen suuren ilosanoman haltija niin ei tosiaankaan ole päivänselvää oliko hän erilainen kuin aiemmat profeetat. Islam onkin päätynyt siihen tulokseen, että Jeesus oli vain yksi profeetoista; ei paljoa sen enempää. Vaikka toki myös Sana ja Henki eräässä mielessä.

      Jeesus esimerkiksi sanoi temppeliä koskien: Tähän ei jää kiveä kiven päälle maahan jaottamatta. Ja kuitenkin yhä vielä on pieni pätkä Länsimuuria, jossa on kiviä kivien päällä. Hän myös sanoi, joka jättää talonsa hänen nimensä tähden saa satakertaisesti taloja jo tässä ajassa. Se ei välttämättä ole kaikkien kohdalla toteen käynyt.

      Jeesuksen nimeen toimivat ovat usein olleet mukana veriteoissa kuten juutalaisen kansan kansanmurhassa jne. Profeetta Sakarjan mukaan tuleekin joskus hetki jolloin profetoiminen kielletään niin, että oma äiti ja isä tappavat lapsensa jos tämä profetoi.

      • alfa123om2222

        Kun tarkkailee todellisuutta näinä kriittisinä hetkinä siihen mitä uskonnolliset johtajat ovat maalailleet armon sanominaan voi joutua koville siinä uskooko raamatun olevan 100 prosenttisesti totta vai ei?

        Itse olen valinnut sen linjan, että luotan raamattuun, vaikka kaikki todellisuuden faktat sotisivat sitä vastaan. Vaikka Jeesus todettaisiin pelkäksi profeetaksi eli murhaajaksi ja varkaaksi niin se on vain yksi osatodellisuus. Hän on myös paljon muuta eli Sana ja Henki.

        Kukaan ei mitenkään voi voittaa Sanaa, vaikka Jeesus olisi jotakin alhaista seuraavat 1260 vuotta niin lopussa käy ilmi, että hän oli Sana. Ilman sanaa ei voi kukaan edes kommunikoida tai ajatella. Siksi sana lopussa voittaa. Ilman sanaa ei ole olemassa mitään mikä on olemassa.


      • Endisnigh
        alfa123om2222 kirjoitti:

        Kun tarkkailee todellisuutta näinä kriittisinä hetkinä siihen mitä uskonnolliset johtajat ovat maalailleet armon sanominaan voi joutua koville siinä uskooko raamatun olevan 100 prosenttisesti totta vai ei?

        Itse olen valinnut sen linjan, että luotan raamattuun, vaikka kaikki todellisuuden faktat sotisivat sitä vastaan. Vaikka Jeesus todettaisiin pelkäksi profeetaksi eli murhaajaksi ja varkaaksi niin se on vain yksi osatodellisuus. Hän on myös paljon muuta eli Sana ja Henki.

        Kukaan ei mitenkään voi voittaa Sanaa, vaikka Jeesus olisi jotakin alhaista seuraavat 1260 vuotta niin lopussa käy ilmi, että hän oli Sana. Ilman sanaa ei voi kukaan edes kommunikoida tai ajatella. Siksi sana lopussa voittaa. Ilman sanaa ei ole olemassa mitään mikä on olemassa.

        >>>>Kun tarkkailee todellisuutta näinä kriittisinä hetkinä siihen mitä uskonnolliset johtajat ovat maalailleet armon sanominaan voi joutua koville siinä uskooko raamatun olevan 100 prosenttisesti totta vai ei?

        Tilanne on ollut aivan sama kaikkina ajanlaskumme kriittisinä hetkinä. Alkuun monet uskoivat Raamatun kuvaukseen lättymaasta ja kiinteästä kattilankannesta, jossa aurinko kiertää maata. Nyt tuntuu uskovaisten ote herpoavan, eivätkä enää saarnaa lättymaasta, kattilankannesta ja maakeskeisyydestä. Vedenpaisumuksesta ja luomisesta pitävät vielä kiinni.

        >>>>Itse olen valinnut sen linjan, että luotan raamattuun, vaikka kaikki todellisuuden faktat sotisivat sitä vastaan. Vaikka Jeesus todettaisiin pelkäksi profeetaksi eli murhaajaksi ja varkaaksi niin se on vain yksi osatodellisuus. Hän on myös paljon muuta eli Sana ja Henki.

        Kirkon ikeestä kirvonnut nykyinen valinnanvapaus on todelkla hieno asia. Joku on valinnut itselleen vanhan suomiuskon (tjsp) ja saattaa aivan oikeutetusti valita Kalevalan ja vaikka tiede myöhemmin tulisi tulokseen, ettei kertomus maailman synnystä soitkanmunasta olekaan totta. Se voi kuitenkin olla hänelle yksi osatodellisuus, muita osatodellisuuksia tällaiselle henkilölle voisi vaikka olla Koraani sekä Lentävä spaghettihirviö

        >>>>Kukaan ei mitenkään voi voittaa Sanaa, vaikka Jeesus olisi jotakin alhaista seuraavat 1260 vuotta niin lopussa käy ilmi, että hän oli Sana. Ilman sanaa ei voi kukaan edes kommunikoida tai ajatella. Siksi sana lopussa voittaa. Ilman sanaa ei ole olemassa mitään mikä on olemassa.

        No toistaiseksi minulle ei ole käynyt Jeesuksesta ilmi muuta merkityksellistä kuin inhimillisyys, hän uskoi mm. vedenpaisumustaruun ja ja meni lupaamaan liikoja paluunsa suhteen. Sellaista sattuu itsekullekin aika ajoin, mutta syntisten kanssa hengailulla Jeesus saa minulta osan anteeksi.


    • klpo

      Ympäristön säteilyjen määrät oli hurjissa arvoissa 2011-2012. Paljon elämää tuhoutui, mutta ihmisillä on aivoissa paljon korvaavia toimintoja, ja ei tuon vuoksi juuri kukaan huomannut mitään. Ihmistilastoissa kuitenkin näkynyt jokin kehitys, jossa loppiivuosi sijoittuu vuoden 2017 tienoille!

      • Liimanäppi

        >Ihmistilastoissa kuitenkin näkynyt jokin kehitys, jossa loppiivuosi sijoittuu vuoden 2017 tienoille!

        Puhelinluetteloiden numerosarjoista pystyy näppärä matemaatikko laskemaan maailmanlopun välille 2016-2018, joten 2017 on varmaan hyvinkin tarkka ajoitus.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken 15-v tapauksessa ihmettelen ??

      On sääli, että pahoja ihmisiä liikkuu aina vapaana eri puolilla Suomea, mutta minkä ihmeen takia 15-vuotiaan nuoren täyt
      Maailman menoa
      298
      6569
    2. Nyt ahdistaa

      Joku nuori tyttö on surmattu Valkeakoskella. En tunne ihmistä, mutta silti se koskettaa. Uutisissa oli hiljattain, että
      Valkeakoski
      147
      5020
    3. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      330
      2172
    4. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      95
      1573
    5. Salakamera! Kirsikka Simberg julkaisi Farmilla otetut salakuvat: "Paha tapa" paljastuu! Katso kuvat!

      Oho, no nyt on kyllä rikottu sääntöjä… Farmi Suomi -kuvauksista paljastuu yllättävää materiaalia. Lue lisää: https://w
      Tv-sarjat
      8
      1512
    6. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      186
      1215
    7. Keski-ikäinen nainen raiskasi miehen

      https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010451173.html Ei olisi varmasti kymmenen vuotta nuorempana tarvinnut pakottaa.
      Sinkut
      181
      1138
    8. Olen ollut ikävä, tiedän

      ja myönnän sitten ettei johdu mistään vahvuudesta, vaan siitä, että olen ollut aika loukkaantunut. Voit kerätä siitä pi
      Ikävä
      77
      949
    9. Olet seksikäs nainen

      Olet seksikäs nainen
      Ikävä
      47
      867
    10. 46
      823
    Aihe