"Viesti" tuntemattomasta numerosta

Enkeksinimimerkkiä

Laitan tämän kysymyksen tänne, kun tuolla kännykkä -palstoilla ei oikein ollut sellaista osiota, mihin tämä "kuuluisi".

Eli tänään aamuyöllä kahden maissa kännykkääni oli tullut tekstiviesti numerosta: 447506576183 viestissä ei lue yhtään mitään - vaan tekstikenttä on tyhjä.

En tietenkään siihen vastannut, koska maatunnus tai miksi tuota alkuosaa sanotaankaan, ei näytä tutulta - eli suomesta tuo ei ole...

Onko kenellekään muulle tullut samanlaisia, ja voiko tuolta nyt tulla mitenkään minkäänlaista laskua mulle, vaikka en viestiin vastannutkaan?

En ymmärrä miten tuollainen pystyi minulle tulemaan, kun numeroni on salainen, enkä ole sitä mihinkään levitellyt esim. johonkin netin kyselyihin, älykkyystesteihin ymv. joissa saa vastauksen kännykkään.

42

5722

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • toinenmyös

      Sain saman!

    • hämmentynyt

      Mulle tuli kanssa samasta numerosta viesti yöllä 2.55 ja mullakin numero salainen..

    • 7+3

      whocallsme näyttää:

      Country: United Kingdom
      Network: EE / T-Mobile

      On tuollakin jo kyselty mikä mahtaa olla (tai oletteko jopa itse sieltä kyselleet). Enpä kyllä perään soittelisi.

    • justme1

      Sama viesti on täälläkin saatu viime yönä klo 2.08. :/

    • Enkeksinimimerkkiä

      No onpas kumma juttu kun tuolta "whocallsme" katsoo, niin suomen suuntaan jostain syystä näyttäisi tulleen useampikin viesti - kuten myös teillekin jotka olette tähän aloitukseeni vastanneet... Mitenhän tää viestittely vaikuttais painottuvan niinkin paljon juuri suomeen, ja muutaman tunnin sisällä tullut nuo viestit kaikille...

      Mikähän tässäkin on kyseessä, kun en vanhalla kännykälläni edes netissä surffaile kun vaan soitan ja lähetän tekstareita enkä niitäkään muille kuin tutuille, niin vähän ihmetyttää että mistä joku on voinut numeroni saada ja mikä syy edes tuollaiseen viestittelyyn on...

      Osaako kukaan sanoa, että pystyykö tuolla tavalla hyötymään ihmisistä jotenkin? Siinä käsityksessä olen, että jos johonkin tuollaiseen erehtyy soittamaan tai vastaamaan viestillä, niin voi olla tuloksena kauhea puhelinlasku... Mutta siis - voiko tuosta mitään seurata, kun vain aukaisee ja lukee kyseisen kaltaisen viestin? Tai jos sieltä vaikka ensiyönä soitettais, niin onko jotain seurauksia jos unenpöpperössä erehtyy vastaamaan?

      • Enkeksinimimerkkiä

        No nyt tulee mieleen, että kun ei itse levittele omaa numeroaan mihinkään, eikä surffaile netissä kännykällä - niin onko se sitten voinut päätyä jonkun kaverin kännykästä jonnekin - minne lie..?

        Eli joku kaveri on ollut kännykällään netissä ja saanut jonkun "pöpön" kännykkäänsä joka sieltä on hänen kaikki yhteystiedot imaissut ja nyt lähettelee viestejä niihin?


      • 7+3
        Enkeksinimimerkkiä kirjoitti:

        No nyt tulee mieleen, että kun ei itse levittele omaa numeroaan mihinkään, eikä surffaile netissä kännykällä - niin onko se sitten voinut päätyä jonkun kaverin kännykästä jonnekin - minne lie..?

        Eli joku kaveri on ollut kännykällään netissä ja saanut jonkun "pöpön" kännykkäänsä joka sieltä on hänen kaikki yhteystiedot imaissut ja nyt lähettelee viestejä niihin?

        Tai oletteko olleet minkään yritysten/asiointipalveluiden kanssa tekemisissä kyseisellä numerolla, sieltähän ne usein "vuotaa" eteenpäin kun ne lähtevät markkinointikumppaneille.


      • Enkeksinimimerkkiä
        7+3 kirjoitti:

        Tai oletteko olleet minkään yritysten/asiointipalveluiden kanssa tekemisissä kyseisellä numerolla, sieltähän ne usein "vuotaa" eteenpäin kun ne lähtevät markkinointikumppaneille.

        En ole viimeaikoina ollut sellaistenkaan kanssa tekemisissä. Vältän aina laittamasta puh.numeroani yhtään mihinkään, ellei se ole "pakko" että joku asia onnistuu - eli jos vain voin välttää esim. netistä jotain tilatessa laittamasta puh.nroa niin en laita.

        Se eniten ihmetyttää, kun koko "viestissä" ei edes lue mitään. Tuntuu että se on laitettu juuri siksi, että ihminen alkais vastaamaan siihen ja kyseleen, että mistä on kysymys... Jos maatunnus olisi ollut suomalainen, niin olisin saattanut jopa vastata, kun olisin luullut että jollain on oikeasti asiaa... :/


      • 7+3
        Enkeksinimimerkkiä kirjoitti:

        En ole viimeaikoina ollut sellaistenkaan kanssa tekemisissä. Vältän aina laittamasta puh.numeroani yhtään mihinkään, ellei se ole "pakko" että joku asia onnistuu - eli jos vain voin välttää esim. netistä jotain tilatessa laittamasta puh.nroa niin en laita.

        Se eniten ihmetyttää, kun koko "viestissä" ei edes lue mitään. Tuntuu että se on laitettu juuri siksi, että ihminen alkais vastaamaan siihen ja kyseleen, että mistä on kysymys... Jos maatunnus olisi ollut suomalainen, niin olisin saattanut jopa vastata, kun olisin luullut että jollain on oikeasti asiaa... :/

        Voihan se olla myös rikkinäinen botti, ts. tarkoitettu jakamaan jotain tiettyä viestiä toimiessaan oikein. Sain itse viime vuoden puolella viestin juuri Englannin suunnalta ja sen viestin sisältö oli jotain "you have won 1 million" tjsp, en muista enää tarkkaan. Googlailin sitä jo silloin ja myös se oli tullut usealle ihmiselle myös Suomessa. Erona toki se että itsellä ei ole salaista numeroa.


      • Enkeksinimimerkkiä
        7+3 kirjoitti:

        Voihan se olla myös rikkinäinen botti, ts. tarkoitettu jakamaan jotain tiettyä viestiä toimiessaan oikein. Sain itse viime vuoden puolella viestin juuri Englannin suunnalta ja sen viestin sisältö oli jotain "you have won 1 million" tjsp, en muista enää tarkkaan. Googlailin sitä jo silloin ja myös se oli tullut usealle ihmiselle myös Suomessa. Erona toki se että itsellä ei ole salaista numeroa.

        No toivottavasti on vain joku vika jossain ja siksi lähettelee tuollaisia... Muistaakseni en kuitenkaan ole ikinä edes tilannut netin kautta mitään englannista - tai ylipäänsä ulkomailta, mutta sitähän en tiedä toimiiko joku suomalainen verkkokauppa yhteistyössä sinnepäin ja siksi numeroni on päätynyt jonnekin... Mistäpä näistä tietää.

        No jokatapauksessa - se siis voisi olla rikkinäinen botti jossainpäin mualimaa... Ehkäpä niin, koska onhan tuo aika kummallinen vuorokaudenaika lähetellä viestejä - varsinkin kun samalta puolen palloa tulee - eli englannissakin on ollut yö.


      • 7+3
        Enkeksinimimerkkiä kirjoitti:

        No toivottavasti on vain joku vika jossain ja siksi lähettelee tuollaisia... Muistaakseni en kuitenkaan ole ikinä edes tilannut netin kautta mitään englannista - tai ylipäänsä ulkomailta, mutta sitähän en tiedä toimiiko joku suomalainen verkkokauppa yhteistyössä sinnepäin ja siksi numeroni on päätynyt jonnekin... Mistäpä näistä tietää.

        No jokatapauksessa - se siis voisi olla rikkinäinen botti jossainpäin mualimaa... Ehkäpä niin, koska onhan tuo aika kummallinen vuorokaudenaika lähetellä viestejä - varsinkin kun samalta puolen palloa tulee - eli englannissakin on ollut yö.

        Selvennän vielä tuota omaa tapausta ennen kuin joku alkaa soittelemaan ties minne ulkomaille miljoonien toivossa - kyseessä oli ilmiselvä huijausyritys. Viestissä oli joku koodi mikä olisi pitänyt lähettää takaisin, 99,9% varmuudella olisi tullut muutakin laskua kuin normaalin viestin hinta.

        Ja ymmärrettävästi nuo on helpoin toteuttaa käyttämällä robottia, koska sen avulla pystyy soittamaan vaivattomasti lukemattomiin numeroihin.


      • Enkeksinimimerkkiä
        7+3 kirjoitti:

        Selvennän vielä tuota omaa tapausta ennen kuin joku alkaa soittelemaan ties minne ulkomaille miljoonien toivossa - kyseessä oli ilmiselvä huijausyritys. Viestissä oli joku koodi mikä olisi pitänyt lähettää takaisin, 99,9% varmuudella olisi tullut muutakin laskua kuin normaalin viestin hinta.

        Ja ymmärrettävästi nuo on helpoin toteuttaa käyttämällä robottia, koska sen avulla pystyy soittamaan vaivattomasti lukemattomiin numeroihin.

        Itse taas en kyllä uskois että miljoonia olisi rapsahtamassa tilille, vaikka millaista viestiä tulisi :D joten tavallaan tuo tyhjä viesti olisi ovelampi siinä mielessä, että sitä olisi oikeastikin voinut luulla jonkun kaverin uudesta puh.nrosta tulleeksi viestiksi, ja luullut että kaveri on vain vahingossa laittanut tyhjän viestin - sitten alkanut perään kyselemään että mitä ja kuka siellä viestittelee... Ainut mikä sai epäilemään oli tuo numeron alkuosa, ja siksi tajusin olla vastaamatta.

        Aika liukuhihnalta nuo viestit vaikuttaa lähteneen eteenpäin, joten robotti varmaan, mutta vuorokaudenaika myös vähän mättää. Oletettavasti päiväsaikaan ihmiset saattaisi vastata helpommin, kuin yöllä...


      • 7+3
        Enkeksinimimerkkiä kirjoitti:

        Itse taas en kyllä uskois että miljoonia olisi rapsahtamassa tilille, vaikka millaista viestiä tulisi :D joten tavallaan tuo tyhjä viesti olisi ovelampi siinä mielessä, että sitä olisi oikeastikin voinut luulla jonkun kaverin uudesta puh.nrosta tulleeksi viestiksi, ja luullut että kaveri on vain vahingossa laittanut tyhjän viestin - sitten alkanut perään kyselemään että mitä ja kuka siellä viestittelee... Ainut mikä sai epäilemään oli tuo numeron alkuosa, ja siksi tajusin olla vastaamatta.

        Aika liukuhihnalta nuo viestit vaikuttaa lähteneen eteenpäin, joten robotti varmaan, mutta vuorokaudenaika myös vähän mättää. Oletettavasti päiväsaikaan ihmiset saattaisi vastata helpommin, kuin yöllä...

        No joo, kaikki menee tässä eteenpäin, myös huijaukset. Antaahan tekstiviesti sinällään vähän enemmän joustoa vastaamiseen verrattuna soittoon. Tuo vähän ihmetyttää kuitenkin itseäkin miksi niin monelle on tullut noita myös salaisiin numeroihin. Lieneekö joku "kesäesa" laittanut vahingossa väärän numerolistan eteenpäin yrityskumppaneille...

        Robinson-rekisteri (suoramarkkinointikielto) on myös olemassa johon voi numeronsa ilmoittaa, ei tosin mitään hajua pitääkö tuo miten hyvin ulkomaiset huijaukset ym. kurissa.


      • Enkeksinimimerkkiä
        7+3 kirjoitti:

        No joo, kaikki menee tässä eteenpäin, myös huijaukset. Antaahan tekstiviesti sinällään vähän enemmän joustoa vastaamiseen verrattuna soittoon. Tuo vähän ihmetyttää kuitenkin itseäkin miksi niin monelle on tullut noita myös salaisiin numeroihin. Lieneekö joku "kesäesa" laittanut vahingossa väärän numerolistan eteenpäin yrityskumppaneille...

        Robinson-rekisteri (suoramarkkinointikielto) on myös olemassa johon voi numeronsa ilmoittaa, ei tosin mitään hajua pitääkö tuo miten hyvin ulkomaiset huijaukset ym. kurissa.

        Se mullakin tulee mieleen, että joku on kämmännyt ja sitä kautta on levinnyt salaisia numeroita eteenpäin. Muistaakseni olen jopa aikoinaan kun tän liittymän otin laittanutkin suoramarkkinointikiellon, mutta tiedä sitten onko ne ikuisuuksia voimassa, kun tää liittymäkin on itsellä ollut jo vuosia.


    • sadsadsadsad

      Sain saman yöllä 3.05, googletin numeron ja päädyin tähän keskusteluun.

      joo eipä mulla muuta.

      • rgojsgövl

        Myös minä sain kyseisestä numerosta tyhjän viestin yöllä klo 1:36. Numeroni on salainen, joten kyllä ihmetyttää...


    • olematonn

      Mulle tuli kanssa tyhjä viesti!

    • Viestejä odotellen.

      Ei minulle vaan ole tullut tuollaista viestiä. Epäreilua.
      Haluan myös salaperäisiä viestejä. Ja vastata niihin.
      Minulla on pomon puhelin ja olen irtisanottavien joukossa.
      Tahtoisin niin toimia firman eduksi näin viimeisinä päivinä ja laittaa numeron jakoon.

      • Enkeksinimimerkkiä

        Heh... No tuossahan mun aloituksessa on jo kyseinen numero, että ei muuta kun viestiä laittamaan... :)

        No ehkä ei kuitenkaan kannata... :D


    • varokaa vaan

      EI PYSTY HYÖTYMÄÄN, ellette vastaa siihen tai soita perään.Huijauksissa soitellaan tai viestitellään tuntemattomasta, ja kun soittaa takaisin niin lasku tulee perässä.

      • Enkeksinimimerkkiä

        No hyvä, niin arvelinkin ettei voisi tulla ylimääräistä laskua, jos ei itse soita tai laita viestiä... Aina se vaan arvelluttaa, että onko keksitty joku uusi keino rahastaa ihmisiä, ja pelkkä viestin avaaminen tai puhelimeen vastaaminen jos soitetaan riittäisi - mutta ei kai siis kuitenkaan, onneksi... :)

        Ikinä ennen ei ole tullut tuollaisia viestejä, ja nyt vaan eniten ihmetyttää että miten oma numero on edes lähtenyt jakoon jollekin tollaselle taholle, koska itse sitä en ole levitellyt minnekään - mutta se kai ei selviä koskaan... :/


    • Txti

      Tollaset viestit perustuu juuri siihen et joku urpo aina soittaa takasin ja siitä rokotetaan sitten muutama kymppi. Noita viestejä kun lähettää esim. 1000 kpl niin veikkaan että aika monta uteliasta takaisinsoittajaa löytyy.
      Usein ulkomailta tulevat huijausviestithän tulevat juuri yöaikaan, en tiedä miksi.

    • 18+19

      Kummallista kun mulle ei koskaan ole moisia viestejä tullut, vaikka numeroni ei ole salainen ja olen osallistunut netissä erinäisiin kilpailuihinkin ja laittanut numeronikin niihin yhteystietoihin, tosin en sellaisiin missä tulee joku vastaus kännykkään. Sähköpostiin on muutama "kalasteluviesti" tullut, mut ne olen poistanu suoraan.

    • Vkonloppu astuja

      Mulle tulee joka viikonloppu kuumilta kissoilta viestiä, että tarvis mennä astumaan niitä.Kännisiä varattuja kanoja!Tuliskin joskus vaan tuntemattomasta nummerosta tyhjiä viestejä, kun ei jaksa kahta kertaa samaa kisua jyystää.

    • voittajaksi

      En saanut tollasta viestiä mut soitin ja selvitin mistä se on tullu. Eli sieltä vastas automaatti...ihan kaikkee en ymmärtäny mut se kerto jotain lukuja ja sanan pound...eli taitaa olla brittien raha? Oonko voittanu jonku summan? Yleensä nää on jotai arvontoi mist voi voittaa ihan niinku se suomalainen lumilyhty tekstari joulusin.. ainaki samallainen vastaaja tuol...

      • darwin awards

        Toivottavasti trollaat etkä ole ikinä soittanut tuonne mutta jos olet niin kannattaa tarkkailla puhelinlaskua. Se kun ei lähtökohtaisestikaan ole erityisen halpaa soittaa ulkomaille, sitten kun vielä soitat johonkin huijausnumeroon niin hyvällä tuurilla hävisi sillä soitolla pari sataa euroa.


    • Jurpo2000

      Salaisiinkin numeroihin voi tulla puppuviestejä, koska ne botit soittelee numerojärjestyksessä tai muuten generoivat itse ne numerot.

      • Enkeksinimimerkkiä

        Ahaa... Sitä on jotenkin kuvitellut, ettei tuollaisia tulis, kun on salainen numero, eikä tätä ennen ole tullutkaan ikinä... Sähköpostiin ja facebookiin on tullut jokusen kerran jos jonkunlaista rahan kerjäys yms. huijaus -viestiä (erittäin ilmiselviä tosin), mutta kännykkään ei tosiaan ikinä. Aloin jo tässä miettiä, että pitäiskö vaihtaa numero - mutta ehkei se sittenkään ole tarpeen... :/


    • olkaa kilttejä :)

      käykää tykkää Maraboun levystä nimimerkillä jepsis ... mun kaveri ei oo koskaa voittanu mitää ja koitan saada mahollisimman monen tykkää siit et se olis sille yllätys :) kiitti jos käytte www.facebook.com/MarabouSuomi/app_748315461860237

    • olkaa kilttejä :)

      www.maraboutarratehdas.fi sori, jos ei oo facebookia ni pääsette tästä :)

    • Viestit

      Aina kun viesti tai pikasoitto tulee tuntemattomasta numerosta, syöttäkää numero googleen. Viestin alkuperä saattaa selvitä sieltä.

    • hohhoi4

      Paljoko ihmisen ällitestin tulos pitää olla, ettei tajua satunnaisesti valitun numeron mahdollisuutta vaikka se ois kohdennettu Suomeen ja 2000000 numerosta olisi 200000 salasia numeroita niin jollekihan se on vain mentävä jos satunnaisesti paiskataan. Jamitä väliä koko viestillä.

      • No voi, voi!

        No onkos sulla hiekkaa pyllyssä, vai mikä se hiertää noin pahasti? Kun tämän ketjun lukee, niin aika monelle on tullut salaiseen numeroon tuo sama viesti. Itselläkin on salainen numero, eikä koskaan ole tullut mitään huijausviestejä, ja jos olisi niin varmaan olisin itsekin ihmetellyt, että miten on mahdollista.


    • huijausta

      Mulle tuli syksyllä varmaan kymmenkunta viestiä ulkomaisista oudoista numeroista, melkein sama numero muutaman numeron erolla ja viesti oli aina tämänsuuntainen "how are you?". Joskus myös soitto ulkomaisesta numerosta ja koskaan en vastannut, koska aivan varmasti olisi näkynyt oudon suurena puhelinlaskuna. Googlettaessa löysin viestiketjun, jossa samantapaisesta numerosta oli yritetty soittaa monille. Älkää hyvät ihmiset vastatko koskaan tällaisiin mitään. Minunkin puhelimeni jätettiin parin kuukauden päästä rauhaan kun en reagoinut mitenkään

    • Tuttua on

      Noita voi tulla kenelle tahansa. Sillä ei ole väliä onko numerosi salainen tai julkinen. Kirjoittakaa tällaiset numerot googleen, sieltä saa joskus vastauksen mihin maahan ja paikkaan numero liittyy. Usein ovat harmittomia mutta varovainen kannattaa aina olla ja niihin ei kannata soittaa perään.

    • Keltainen kylpyankka

      En usko, että salaisesta numerosta on tässä tilanteessa apua. Miettikäähän itse: jos teillä olisi aivan liikaa vapaa-aikaa ja tuntisitte numeroiden pituudet eri maissa, tietojanne hyödyntäen voisitte kokeilla erilaisia yhdistelmiä. Lopulta sitten päätyisitte soittamaan tai tekstaamaan Johnille Omahaan tai Marien mummolle Bretagneen. Kaikki käy vielä nopeammin, jos asialla on jokin "robotti" tai ohjelma.

      Korostan vielä, että itse paheksun kaikenlaisia huijauksia. Päättelykykyisenä yksilönä yritän vain miettiä, mitä tässä on luultavasti tapahtunut. ;)

    • Anonyymi

      Minulle tulee 2 tai 3 viestiä päivässä. Menee suoraan roskapostiin. En avaa koskaan. Huonosti tavutelulla suomella. Ensinmisessä oli puhelinnumero. Estin sen.

    • Anonyymi

      Tyhmää edes pohtia kuka soitti? Numero eston jos toiste soitaa ja puhelimet yöksi änetömiksi.Tuntemattomien numeroita ei pidä vastata.Eikä avata edes T-vistit.

    • Anonyymi

      Humalassa joku 1 numeron näppäilyt kenties väärin ja tuli sit sinun numeroosi.Normaalia.Oma numeroni kanssa oli joskus 2000. Alko tulla outja soitoja,viestejä.Siloin hesari oli Henkilökohtaispalsta ja siellä myös numeroita seksiä tarjoavien. Miten ilmeni menin kirjastoon selaa Hesaria ja löytyhän lähes idettettinie numero kuin minulla. 1 numero eri. Mulla se 6. seksiä tarjoavan 8.Vaihdoin kokonaan numeroni.Sain yö rauhan.Terv.tältä Itä-Helsinki vanha nainen.

    • Anonyymi

      Mie vastasin tommoseen puheluun, ja heti tuli maataloustukiaisia 360.000€ tilille. Tulis vaan lisääkin puheluita...

      Mauri Maanviljeliä

    • Anonyymi

      Haiti.

    • Anonyymi

      Yyhh

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      60
      1957
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      49
      1692
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      53
      1609
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1537
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1525
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1445
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1316
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1291
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1183
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1158
    Aihe