Testaa älykkyytesi

VASTAA REHELLISESTI!

Nyt testataan palstalaisten älykkyyttä.

Käy tekemässä Mensan kotitesti osoitteessa:

http://www.mensa.fi/wordpress/?page_id=27

ja kerro tuloksesi REHELLISESTI tälle palstalle. Kerro myös, oletko ateisti, teisti vai agnostikko.

Minä sain älykkyysosamääräksi 119. Se on sivuston mukaan korkeampi kuin 89.7 prosentilla väestöstä. Olen ateisti.

36

362

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ateisti15_

Tein pari viikkoa sitten, tulos 130, ikää 15 vuotta, tyttö ja ateisti :)

• ÄO-testit on puppua. Mittaavat vain ÄO-testeissä menestymistä.

• dytye

Tuskin olisi kovin vaikea saada tulostaan nousemaan huomattavasti jos harjoittelin vaikka vain viikonkin ajan Mensan testie tyyppisillä tehtävillä, mieluiten asiantuntevan opastajan ohjauksessa.

Tuskin vois kuitenkaan sanoa että älykkyys on nousut viikossa selvästi.

• 17+19

131 ja olen ateisti.

• omenaposki

166 ja olen kristitty

• FUCKIFUU

Krisitty ei kykene koskaan puhumaan totta, tuo mittari ei näytä asteikkoa noin korkealle.

• lkkkkkjjjhhghgfdfd
        FUCKIFUU kirjoitti:

Krisitty ei kykene koskaan puhumaan totta, tuo mittari ei näytä asteikkoa noin korkealle.

minä sain tuloksen 202 ja olen uskovainen

• 123456.

Eikös jossain ollut tutkittu, että näiden nettitestien keskiarvo on oikeasti n. 140.

En missään nimessä ole tyhmä, mutten silti kuvittele että äo:ni olisi oikeasti korkeampi kuin 99,9% (!) väestöstä, vaikka moni nettitesti niin on väittänytkin.

Tuollaiset kuviopäättelyt eivät mielestäni edes kerro paljoa älykkyydestä...

• jy7rf

Tuollaiset kuviotestit kertovat yhdestä älykkyyden lajista, sellaisesta sieluttomasta.
        Persoonallisuustesteissä tulee näkyviin sielullinen älykkyys.

• lkjuio
        jy7rf kirjoitti:

Tuollaiset kuviotestit kertovat yhdestä älykkyyden lajista, sellaisesta sieluttomasta.
        Persoonallisuustesteissä tulee näkyviin sielullinen älykkyys.

Sielullinen älykkyys? taas hihhuleiden keksimiä juttuja???

• 103

Heh.

• täydestä menee

267 ja olen lihava.

• Atte Evokki

WAIS-testissä 153 kun olin 19-vuotias.

• jason_dax

Älykkyysosamääräsi on noin 125 , joka on korkeampi kuin 95.2 prosentilla väestöstä

• åpoiuyölkjhgfds

minä olen kalju ja sain tuloksen 159,5

• Kylliksi ja liikaakin.

• Sami A

Juutuin ensimmäiseen tehtävään ja aika loppui.

• Samii B

Osasit kuitenkin avata linkin! Pisteet siitä.

• Agnostinen ateisti 131.

Kappas, on vähän tullut alaspäin parhaista vuosistani.

• Mensa ei mittaa älykkyyttä, vaan älykkyysosamäärää. Ne ovat kaksi eri asiaa. Kuten kekek-kekek tuossa ylempänä mainitsi, testissä mitataan ainostaan testissä menestymistä.

• Ja kannattaa muistaa, että noita tehtävämalleja voi harjoitella etukäteen.

• jason_dax kirjoitti:

Ja kannattaa muistaa, että noita tehtävämalleja voi harjoitella etukäteen.

Niimpä. Löytyy muuten omasta kirjahyllystä muutama kappale ko. tehtäväkirjoja.

• Entinen ateisti
        Enclave kirjoitti:

Niimpä. Löytyy muuten omasta kirjahyllystä muutama kappale ko. tehtäväkirjoja.

Sairaan surkea tehtävänanto "Klikkaa vastausvaihtoehtoa, joka jatkaa kuviosarjaa loogisesti." Matemaattisesti kaikki vastaukset ovat siis oikeita, koska voi käyttää omaa logiikkaa. Sain 97 arvailemalla, vaikka mun arvauksissa oli joitain logiikkaa. Kun tein niin kuin mensa haluaa sain 155. Olen kristitty.

• voi opetella
        jason_dax kirjoitti:

Ja kannattaa muistaa, että noita tehtävämalleja voi harjoitella etukäteen.

Aivan, noiden kuviotehtävien logiikoissa on "sääntöjä" ja jos niistä on jyvällä pystyy niitä ratkomaan systematiikalla eikä ratkaisu ole välttämättä puhdas oivallus.

Näin toimin itsekin parin tehtävän kohdalla. Itselleni esimerkiksi 3D-tilan hahmottaminen on vaikeaa. Kuinka se käyttäytyy kun siitä käännellään ja väännellään.

Silti teen työkseni 3D-suunnittelua. Olen oppinut, en mieti mielessäni, enkä muodosta visuaalista "kuvaa" miten se kappale pitää milloinkin kiepsauttaa vaan tiedän sen kokemuksesta kun vain tiedän miltä kappale näyttää jossakin tietyssä koordinaatistossa. Tulee siis selkäytimestä opittuna asiana.

• neiti...............

Vähän pelkäsin että mitä sieltä tulee kun en ole tehnyt tällaista testiä varmaan kolmeen vuoteen, mutta tuli 123 :) Osassa kyllä arvasin kun en jaksanut miettiä pitkään.
      Niin ja olen ateisti.

• Arvaaja-ateisti

Sain 130, mutta vedin ihan intuitiolla tai puhtaalla arvauksella viimeiset n. 10 kohtaa. Oli pirun vaikeita ne loppupäässä olleet viivahässäkät.

• ...

En ole koskaan tajunnut noita kuviosysteemejä joten lähinnä arvailemalla 118.

• Valkoparta...

Älykkyysosamääräsi on noin 134 , joka on korkeampi kuin 98.8 prosentilla väestöstä

Olen lähinnä New Age "hörhö".

• rcekim

"Älykkyysosamääräsi on noin 130 , joka on korkeampi kuin 97.7 prosentilla väestöstä"

Tällaista se mulle kertoi, vaikka en ole tuontyyppisiä älypelejä vuosiin harrastanut. Ja joo vähän harjoittelemalla saisin varmasti korkeamman tuloksen. Jos näihin testeihin ei voisi harjoitella, ne olisivat tarkempia.

• htsry5

200 vaikka runkkaan holtittomasti.

• TONNIMÄLLI

Runkkaa enemmän niin saat tonnin täyteen.

• morso1997

Sain 131, olen 16v ateisti

• 10 v. sitten ei parhaassa kunnossa tehty testit ja sijoituin normaalijakauman toisen pään 0,5:n % joukkoon, jos nyt tekisi niin jäisi varmaan aika kauas, masennus kun vie parhaan terän.

• Kalapagos (ei kirj.)

135 sain virallisissa testeissä muutama vuosi takaperin eli tulos oli tuolloin parempi kuin 99 prosentilla väestöstä. Testeissä optimi-ikä on alle 30v tms., tai näin väittävät, ja itse menin muutaman vuoden "yli-ikäisenä".

Noita testejä voi tosiaan harjoitella ainakin jonkin verran ja toki asiaan vaikuttavat päivän kunto jne. Virallisessa testitilanteessa olennaisinta lienee nopeus eli pitää oikeasti naputtaa ne vastaukset eli ei saa jäädä jumittamaan, koska muuten aika kyllä loppuu kesken.

Ja jos osallistuu oikeaan testiin niin oletusarvo on, että kaikki treenaavat niihin ainakin jossain määrin. Hölmö pitää olla jos ei treenaa yhtään :). Itse ainakin tein ennen testejä useamman testin eri pohjoismaiden Mensa -sivuilla. Ihan kylmiltään, en suosittele menemään jos asia kiinnostaa.

Elämään asia ei vaikuta oikeastaan mitenkään muutenkin kuin, että ei tarvi arvuutella, miten tommosissa kuviopyörittelyissä pärjäisi. Itse mietin useamman kerran ennen testejä, että voisiko niissä menestyä ja lopulta sitten päätin käydä, kun kaveri meni ja ylitti rajat.

Mitä pyörittelykyvykkyys sitten kertoo ja antaa onkin toinen juttu. Itse näkisin, että kohtuu korkea äö on antaa kantajalleen, jonkinlaisen varmuuden siitä, että ainakin lukuhommissa on hyvät mahdollisuudet menestyä oikeastaan minne asti haluaa. Jostain muistan lukeneeni, että tohtoreiden äo:t ovat keskimäärin 125 ja yliopisto-opiskelijoiden muistaakseni 115. Lukuhommissakin menestymisen kannalta tärkeämpää ovat kuitenkin motivaatio ja ahkeruus ja varmaan sama pätee oikeastaan, missä tahansa asiassa.

Niin ja ateisti olen

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Uskallanko vielä kaivata sinua?

Siitä on niin kauan aikaa. Harmi, kun kaikki meni niin kuin meni. Elämässä oli aika raskasta silloin, ja näen sen sinun
      Ikävä
      35
      5852
    2. Heippa mies......

Milloin rakastellaan vai odotetaanko vielä 10 vuotta?
      Ikävä
      79
      3412
    3. Uskallatko katsoa pitkään silmiin

kaivattuasi, jos olette samassa tilassa? Alkaako sydän jyskyttää, jos katseet jumittuvat? Pelkäätkö ulkopuolisten huomaa
      Ikävä
      82
      3165
    4. Jani Mäkelä ihmettelee työministeri Satosen matkaa Aasiaan hoitajia rektyroimiseksi sieltä Suomeen.

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/cfba6abc-f871-4ce2-b327-41aa5819934c Kokoomus on lähtenyt omin päin ilman hallitus
      Maailman menoa
      315
      2735
    5. Elämäni rakkaus

Olet aina ollut ja luultavasti niin pysyykin 😘
      Ikävä
      41
      2262
    6. Huomenta rakas

Olet varmasti jo työn touhussa. Ahkera alfamies kun olet. 😅❤️
      Ikävä
      54
      2201
    7. Missä meetwursti on keksitty?

Tapasin hiljattain erikoisen rouvan Prisman leikkelehyllyjen välissä pälyilemässä. Kun tulin kohdalle, rouva alkoi raivo
      Ruoka ja juoma
      25
      1480
    8. Hymyilyttää

Kun mietin, että kun vielä kohdataan, niin nauretaan tälle meidän palstasuhteelle 😅. Ihanaa päivää sulle mies. Olet mi
      Ikävä
      21
      1381
    9. Oletko surullinen

Pahoillaan, pettynyt vai jotain muuta
      Ikävä
      49
      1379
    10. Riku Rantala OUT, Matti Rönkä IN - Hengaillaan visailuohjelmaan astuu kova nimi: "Olen kasvanut..."

Matti Rönkä jäi eläkkeelle yli 30 vuoden työuran jälkeen loppuvuodesta 2024. Uutistenlukija-toimittaja-kirjailija ei kui
      Suomalaiset julkkikset
      28
      1303
    Aihe