Hei,
Olisiko hyviä neuvoja?
Minua kiinnostaa niin kemia kuin fysiikkakin vahvasti matemaattispainotteisena.
Kumpi minun kannattaa valita, kemia sivuaineena fysiikka vai matematiikka sivuaineena fysiikka, jos mieleni vaihtuukin niin, että kemia ei olekaan juttuni ja haluan vaihtaa ensimmäisen vuoden jälkeen fysiikkaan?
Ajattelin vaan, että onko kemian opintojen matematiikka tarpeeksi syventävää/laajaa esim. mahdolliseen pääaineen vaihtamiseksi teoreettiseen fysiikkaan sivuaineena kemia? Onko puhdas matematiikka taas kuinka haastavaa, että se verottaisi fysiikan sivuaineopinnoista jne jne...?
Eli jos unohdamme suoran vaihtoehdon lähteä opiskelemaan pääaineena teoreettista fysiikkaa sivuaineena kemia, miten valitsisitte, jos haluaisitte pitää ovat mahdollisimman avoina tälle vaihtoehdolle tulevaisuudessa: matematiikka sivuaineena fysiikka vai kemia sivuaineena fysiikka?
Saahan niitä mahdollisia parempiakin ehdotuksia tarjota. Tarkoitus olisi kuitenkin loppujen lopuksi saada mahdollisimman vankka perusta kaikista (mat-fys-kem). Kiitos neuvoistanne jo etukäteen.
Pääaineen vaihtaminen fys-kem-mat
4
201
Vastaukset
- Ehhhh
Mihin haluat töihin vai haluatko edes?
Jos et opettajaksi aio niin tietotekniikka on melkein pakollinen sivuaine JOS haluat työllistyä. - e^(i*(pi))+1=0
Mua taas kiinnostais, että onko kellään kokemusta teoreettisesta fysiikasta sivuaineena fysikaalinen kemia. Onko tämä kuinka fiksu kombinaatio?
Tutkijan hommat oikeastaan kiinnostaisivat. Antaa toisten talletella suuret setelit.- Ehhhh
Teoreettinen fysiikka = tarvitset tietotekniikan sivuaineeksi tai et edes tutkijaksi työllisty kun tutkimuksienkin tekemiseen käytetään aika paljon tietokonetta.
Tai voit aina pallloilla yliopistolla parivuotta enemmän jos haluat..
- e^(i*(pi))+1=0
Kiitos neuvosta. Ehkä se tietotekniikka sitten täytyy tosiaan valita sivuaineeksi. Minkälaista tietotekniikan kurssit noin sivuaineena ovat? Eli jos on vuosikaudet tehnyt jo töitä matlabil, cadeil, c yms. koodausta jne., onko niistä tietotekniikan kursseista kuinka suuri hyöty käytännössä?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1566848
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264058- 453326
Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi1323114- 512896
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262286- 432206
Hajoaako persut kuten 2017?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen2722003Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle
IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt521958- 291816