Uskonto on ykstyisasia

Taisteleva Ateisti

Kävin eilen viemässä työnatajalle verokortin. Verokortissa kerrottiin, etten ole kirkollisverovelvollinen. Minusta uskontokluntaan kuuluminen ja kuulumattomuus ovat sellaisia yksityisasioita, jotka eivät työnantajalle kuulu. Eikö tästä asiasta voitaisi tehdä jonkinlaista selvityspyyntöä eduskunnan oikeusaiamiehelle ja EU-tuomioistuimelle?

26

144

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Iso-Akseli

Tämäkin asia korjaantuu omia aikojaan. Ei kestä kauaakaan, kun työnantajat alkavat katsella kirkkoon kuuluvia alta kulmien. On oikeastaan vain eduksi, että uskovaisuudesta on tällainen varoitusmerkintä verokortissa.

• ....-

Mistä työnantaja sen muka saisi tietää kuka on kirkon jäsen, kuka ei?

• FUCKIFUU

Tuo on ongelma lähinnä valtiolla ja kunnilla ja sielläkin vain työhönotto tilanteessa. Verokorttihan viedään vasta kun sinut on palkattu. Koeajalla tosin työnantaja voi erottaa täysin vapaasti tuolla perusteella. Riski on siis todellinen. Mutta yksityisellä puolella tuota ongelmaa ei ole, tai ainakaan itse en hakeutuisi työpaikkaan jota johtaa uskovainen, konkurssiriski ja työttömyys on lähes varmaa.

• huhhu

Etkö voisi saada verotoimistosta sellaista verokorttia, jossa tuota merkintää ei ole? Itselläni jäi tuo merkintä pois kun tilasin pienen tulojen muutoksen takia uuden verokortin työnantajalle vietäväksi. Siinä lukee nyt vain veroprosentti ja tuloraja. Itselläni on uskovainen työnantaja eikä tosiaan tunnu mukavalta että sinne menee tuollaisia tietoja.

• ettekö osaa?

Jäi merkintä pois? Minun verokortissani ei sellaista ole ollutkaan. Ei siitä ole mainintaa kenenkään verokortissa, mitä te oikein sekoilette täällä?

Jos jokin harmittaa, niin se, että täällä valehdellaan. Jos olette töissä ja verokortti tulee postissa, niin kai te nyt sentään osaatte katsoa mitä siinä verokortissa lukee!

• huhhu
        ettekö osaa? kirjoitti:

Jäi merkintä pois? Minun verokortissani ei sellaista ole ollutkaan. Ei siitä ole mainintaa kenenkään verokortissa, mitä te oikein sekoilette täällä?

Jos jokin harmittaa, niin se, että täällä valehdellaan. Jos olette töissä ja verokortti tulee postissa, niin kai te nyt sentään osaatte katsoa mitä siinä verokortissa lukee!

Pyydän anteeksi. Olin väärässä, kiitos korjauksesta. Ei ole verokortissa kirkkoonkuulumismerkintää. Sehän on siinä osassa, jossa verotuksen perusteet määritellään, ja sitä ei viedä työnantajalle.

• ....-

Verokortissa ei sellaista kohtaa ole. Sellainen mainitaan vain Selvitys ennakonpidätysperusteista-osassa. Sitä ei työnantajalle anneta, vaan ainoastaan verokortti. Katsoisit nyt tarkemmin minkä lappusen sinne työnantajalle viet.

• mikä motiivi?

Miksi valehtelet? Ei verokortissa mainita kirkon jäsenyyttä.

• tässä totuus

Taistelevaan ateismiin kuuluu olennaisena osana valehtelu ja uskovien mustamaalaaminen.

• ???

Mitä tekemistä verokortilla on uskovaisten kanssa?

• FUCKIFUU
        ??? kirjoitti:

Mitä tekemistä verokortilla on uskovaisten kanssa?

Ei mitään tosikristitty ei tee töitä vaan makaa sossupummina kotona.

• ....-
        FUCKIFUU kirjoitti:

Ei mitään tosikristitty ei tee töitä vaan makaa sossupummina kotona.

Sinähän tuolla ylempänä esitit, että verokortissa on maininta kirkon jäsenyydestä. Jos sinulla verokortti on, niin tiedät ettei se pidä paikkaansa.

• FUCKIFUU
        ....- kirjoitti:

Sinähän tuolla ylempänä esitit, että verokortissa on maininta kirkon jäsenyydestä. Jos sinulla verokortti on, niin tiedät ettei se pidä paikkaansa.

Voitko kertoa sen kohdan missä niin sanon. Miksi te kristityt ette puhu kertaakaan elämässänne totta?

• ....-
        FUCKIFUU kirjoitti:

Voitko kertoa sen kohdan missä niin sanon. Miksi te kristityt ette puhu kertaakaan elämässänne totta?

"FUCKIFUU
        2.3.2014 11:50
        0
        Sulje
        Tuo on ongelma lähinnä valtiolla ja kunnilla ja sielläkin vain työhönotto tilanteessa. Verokorttihan viedään vasta kun sinut on palkattu. Koeajalla tosin työnantaja voi erottaa täysin vapaasti tuolla perusteella. Riski on siis todellinen. Mutta yksityisellä puolella tuota ongelmaa ei ole, tai ainakaan itse en hakeutuisi työpaikkaan jota johtaa uskovainen, konkurssiriski ja työttömyys on lähes varmaa."

- Tuossa sinä ihan selvästi väität, että verokortista työantajalle selviää kirkon jäsenyys.

En ole kirkon jäsen enkä uskovainenkaan, mutta kyllä minä verokorttia osaan lukea. Sinä ilmeisesti et osaa.

• FUCKIFUU
        ....- kirjoitti:

"FUCKIFUU
        0
        Sulje
        Tuo on ongelma lähinnä valtiolla ja kunnilla ja sielläkin vain työhönotto tilanteessa. Verokorttihan viedään vasta kun sinut on palkattu. Koeajalla tosin työnantaja voi erottaa täysin vapaasti tuolla perusteella. Riski on siis todellinen. Mutta yksityisellä puolella tuota ongelmaa ei ole, tai ainakaan itse en hakeutuisi työpaikkaan jota johtaa uskovainen, konkurssiriski ja työttömyys on lähes varmaa."

- Tuossa sinä ihan selvästi väität, että verokortista työantajalle selviää kirkon jäsenyys.

En ole kirkon jäsen enkä uskovainenkaan, mutta kyllä minä verokorttia osaan lukea. Sinä ilmeisesti et osaa.

Missään kohtaa en sellaista kirjoita. Mutta ilmeisesti olet kristitty joka yrittää tunkea rivien väliin jotain sellaista mitä siellä ei ole niin käydäänpä teksti läpi tiheällä kammalla.

"Tuo on ongelma lähinnä valtiolla ja kunnilla ja sielläkin vain työhönotto tilanteessa."
        -Ongelmalla viitataan siis siihen että työnantaja saa selville uskonnollisen vakaumuksen. Ja sillä on merkitystä vain työhönotto tilanteessa, jolloin ei verokortteja vielä esitetä.
        "Verokorttihan viedään vasta kun sinut on palkattu"
        -Tämä on faktaa. Verokortti pyydetään palkanlaskijan toimesta.
        "Koeajalla tosin työnantaja voi erottaa täysin vapaasti tuolla perusteella"
        -koeajalla työnantaja voi erottaa millä perusteella hyvänsä eli vaikka sillä että saa selville uskonnollisen vakaumuksen tai edes epäilee sitä.
        "Riski on siis todellinen"
        -Irtisanomisriski on todellinen mikäli työnantaja saa selville vakaumuksen tai epäilee sitä, tässä ei oteta mitään kantaa siihen miten työnantaja sen selville saisi
        "Mutta yksityisellä puolella tuota ongelmaa ei ole, tai ainakaan itse en hakeutuisi työpaikkaan jota johtaa uskovainen, konkurssiriski ja työttömyys on lähes varmaa."
        -Yksityisellä puolen ei ole kirkon kätyreitä kuten kunnilla ja valtiolla, joten todennäköisyys että vakaumusta selvitettäisiin tai olisi edes kiinnostusta selvittää on olematon verrattuna kuntiin ja valtioon. Uskovaisiin ei silti kannata luottaa missään olosuhteissa, uskova pyrkii aina vahingoittamaan eri uskoisia ja uskonnottomia. Aina!

Kuten anaalisoitiin sinulle niin missään en ota kantaa verokorttiin sen selvittämiseksi mikä on uskonnollinen vakaumus. Helpompaa on kysyä suoraan työntekijältä, moni sen auliisti kertoo.

Nyt kun vastasin sinulle seikkaperäisesti, niin voitko vastavuoroisesti kertoa minulle miksi te kristityt olette täysin kyvyttömiä puhumaan totta?

• FUCKIFUU
        ....- kirjoitti:

"FUCKIFUU
        0
        Sulje

Koska en ole ottanut mitään kantaa itse verokorttiin niin vaikka siellä ei lue uskonnollista yhdyskuntaa, niin työantaja joka yleensä on se ainut työnantaja voi päätellä veroprosenteista onko henkilö uskonnoton vai ei. Se jolla on alempi veroprosentti (sen yhden prosentin verran) on uskonnoton. Tämä ei ole tietenkään aukoton tapa, mutta kun kristitty tahtoo asiaa selvittää niin pelkkä epäilyshän "noituudesta" riittää kristitylle todisteista viis.

• ....-
        FUCKIFUU kirjoitti:

Missään kohtaa en sellaista kirjoita. Mutta ilmeisesti olet kristitty joka yrittää tunkea rivien väliin jotain sellaista mitä siellä ei ole niin käydäänpä teksti läpi tiheällä kammalla.

"Tuo on ongelma lähinnä valtiolla ja kunnilla ja sielläkin vain työhönotto tilanteessa."
        -Ongelmalla viitataan siis siihen että työnantaja saa selville uskonnollisen vakaumuksen. Ja sillä on merkitystä vain työhönotto tilanteessa, jolloin ei verokortteja vielä esitetä.
        "Verokorttihan viedään vasta kun sinut on palkattu"
        -Tämä on faktaa. Verokortti pyydetään palkanlaskijan toimesta.
        "Koeajalla tosin työnantaja voi erottaa täysin vapaasti tuolla perusteella"
        -koeajalla työnantaja voi erottaa millä perusteella hyvänsä eli vaikka sillä että saa selville uskonnollisen vakaumuksen tai edes epäilee sitä.
        "Riski on siis todellinen"
        -Irtisanomisriski on todellinen mikäli työnantaja saa selville vakaumuksen tai epäilee sitä, tässä ei oteta mitään kantaa siihen miten työnantaja sen selville saisi
        "Mutta yksityisellä puolella tuota ongelmaa ei ole, tai ainakaan itse en hakeutuisi työpaikkaan jota johtaa uskovainen, konkurssiriski ja työttömyys on lähes varmaa."
        -Yksityisellä puolen ei ole kirkon kätyreitä kuten kunnilla ja valtiolla, joten todennäköisyys että vakaumusta selvitettäisiin tai olisi edes kiinnostusta selvittää on olematon verrattuna kuntiin ja valtioon. Uskovaisiin ei silti kannata luottaa missään olosuhteissa, uskova pyrkii aina vahingoittamaan eri uskoisia ja uskonnottomia. Aina!

Kuten anaalisoitiin sinulle niin missään en ota kantaa verokorttiin sen selvittämiseksi mikä on uskonnollinen vakaumus. Helpompaa on kysyä suoraan työntekijältä, moni sen auliisti kertoo.

Nyt kun vastasin sinulle seikkaperäisesti, niin voitko vastavuoroisesti kertoa minulle miksi te kristityt olette täysin kyvyttömiä puhumaan totta?

Seliseli. Nyt yrität nolosti selitellä sitä, että uskoit aloittajan väitteen siitä, että työnantajalle annettavassa verokortissa on maininta kirkon jäsenyydestä. Huvittavaa räpellystä. Eikä tässä ollut kyse uskonnollisesta vakaumuksesta, vaan kirkollisverovelvollisuudesta. Sitä ei siis verokortista näe.

Mitä tuo sana "anaalisoitiin" sinun mielestäsi tarkoittaa? :D

Sinulla lienee paljonkin vaikeuksia ymmärtää lukemaasi. Kuten jo totesin, niin en ole kirkon jäsen, enkä uskovainen.

• ....-
        FUCKIFUU kirjoitti:

Koska en ole ottanut mitään kantaa itse verokorttiin niin vaikka siellä ei lue uskonnollista yhdyskuntaa, niin työantaja joka yleensä on se ainut työnantaja voi päätellä veroprosenteista onko henkilö uskonnoton vai ei. Se jolla on alempi veroprosentti (sen yhden prosentin verran) on uskonnoton. Tämä ei ole tietenkään aukoton tapa, mutta kun kristitty tahtoo asiaa selvittää niin pelkkä epäilyshän "noituudesta" riittää kristitylle todisteista viis.

Ei sitä veroprosenteista näe. Työntekijöillä voi olla vaikka minkälaisia vähennyksiä, eikä työnantaja niistä voi eikä saakaan tietää.

Sinä otit kantaa nimenomaan verokorttiin, ihan turhaa nyt enää on muuta väittää.

• ateistix
        FUCKIFUU kirjoitti:

Jos FUCKIFUU olet joskus töissä ollut, niin kai olet tietoinen siitä, että veroprosenttiaan voi myös nostaa. Monet niin tekevätkin välttyäkseen ikäviltä jälkiveroilta.

• FUCKIFUU
        ateistix kirjoitti:

Jos FUCKIFUU olet joskus töissä ollut, niin kai olet tietoinen siitä, että veroprosenttiaan voi myös nostaa. Monet niin tekevätkin välttyäkseen ikäviltä jälkiveroilta.

En väittänyt että se on varma tapa selvittää sanoin vaan että se on eräs tapa jolla työnantaja voi yrittää päätellä kuuluuko kirkkoon vai ei.

• FUCKIFUU
        ....- kirjoitti:

Seliseli. Nyt yrität nolosti selitellä sitä, että uskoit aloittajan väitteen siitä, että työnantajalle annettavassa verokortissa on maininta kirkon jäsenyydestä. Huvittavaa räpellystä. Eikä tässä ollut kyse uskonnollisesta vakaumuksesta, vaan kirkollisverovelvollisuudesta. Sitä ei siis verokortista näe.

Mitä tuo sana "anaalisoitiin" sinun mielestäsi tarkoittaa? :D

Sinulla lienee paljonkin vaikeuksia ymmärtää lukemaasi. Kuten jo totesin, niin en ole kirkon jäsen, enkä uskovainen.

No et edelleenkään pysty näyttämään missä puhun mitään verokortista mahtaa sinua vitutttaa kun murskasin jälleen 100-0 sinut. Eikä ollut ensimmäinen kerta kun sinut olen valheistasi murskannut.

Kirjoitin tahallani sanan kuten klrjoitin koska se sopii sinun päässäsi kulkevaan paskovanaan.

• FUCKIFUU
        ....- kirjoitti:

Ei sitä veroprosenteista näe. Työntekijöillä voi olla vaikka minkälaisia vähennyksiä, eikä työnantaja niistä voi eikä saakaan tietää.

Sinä otit kantaa nimenomaan verokorttiin, ihan turhaa nyt enää on muuta väittää.

En ottanut ja sehän sinua vitutttaa kun sain sinut jälleen ties monenneko kerran kiinni valheista. Olisiko parempi että opettelisit puhumaan edes kerran elämässäsi totta niin ei tarvi jänkätä selviä asioita jotka jokainen voi täältä tarkistaa.

• ....-
        FUCKIFUU kirjoitti:

En ottanut ja sehän sinua vitutttaa kun sain sinut jälleen ties monenneko kerran kiinni valheista. Olisiko parempi että opettelisit puhumaan edes kerran elämässäsi totta niin ei tarvi jänkätä selviä asioita jotka jokainen voi täältä tarkistaa.

Sinä tässä valehtelet. Mutta onhan se ymmärrettävää, koska ei sinulla mitään verokorttia ole koskaan edes ollut ja tuskin joudut sellaista koskaan millekään työnantajalle edes viemään.

• ....-
        FUCKIFUU kirjoitti:

En väittänyt että se on varma tapa selvittää sanoin vaan että se on eräs tapa jolla työnantaja voi yrittää päätellä kuuluuko kirkkoon vai ei.

Mistä työnantaja muka voi tietää kuka on kirkollisverovelvollinen? Ei ainakaan verokortista. Älä viitsi nolata itseäsi enempää.

• ....-
        FUCKIFUU kirjoitti:

No et edelleenkään pysty näyttämään missä puhun mitään verokortista mahtaa sinua vitutttaa kun murskasin jälleen 100-0 sinut. Eikä ollut ensimmäinen kerta kun sinut olen valheistasi murskannut.

Kirjoitin tahallani sanan kuten klrjoitin koska se sopii sinun päässäsi kulkevaan paskovanaan.

Sinun oman kirjoituksesi kopsasin. Etkö edes ymmärrä mitä olet ihan itse kirjoittanut? Surkuhupaisaa.

• Hevarilta

Hei,
      pitäisi tehdä asiasta valitus Veroviranomaiselle, sitten Aluehallintovirastoon, sitten Korkeinpaan hallinto-oikeuteen KHO:een - ja sitten vasta voi kannella Euroopan ihmisoikeustuomioistuimeen EIT:een.

Saat tähän taisteluun ihmisoikeuksien edistämiseksi varmaankin apua Vapaa-ajattelijain liitolta. www.vapaa-ajattelijat.fi [email protected]

Pitää varmaankin ensin ilmaista, että kokee yksityisyyttään loukatun, ja sitten siinä voisi vedota EIT:n päätöksiin, joita mm. apulaisoikeuskansleri on kuvannut.

Toinen mahdollisuus on tosiaan kannella Suomessa vaikkapa juuri oikeuskanslerille.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään

Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää
      Maailman menoa
      160
      4215
    2. Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa

Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri
      Maailman menoa
      416
      3196
    3. Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla

Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt
      Tv-sarjat
      14
      2108
    4. Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."

Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa
      Suomalaiset julkkikset
      14
      1770
    5. Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?

Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja
      Tv-sarjat
      5
      1168
    6. Mun kaikkialta häviäminen

Ei liity sinuun. Muista se. ❤️ Mua kiusataan enkä mä enää jaksa.
      Ikävä
      74
      1013
    7. Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan

Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar
      Kaste
      69
      1005
    8. Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan

Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat
      Kuhmo
      24
      921
    9. Onko teillä

minkä tyyppisiä seksifantasioita kaivattunne kanssa?
      Ikävä
      54
      896
    10. Inhottaa ajatus siitä

Miten monia olet pannut.
      Ikävä
      71
      869
    Aihe