Rajakylän hymyttömät kirjastovirkailijat

Itsetutkistelua

Onko käsketty olla koko ajan hapannaamoja? Onko käsketty alkaa jo puolta tuntia ennen kirjaston sulkemista komennella ihmisiä ulos? MIksei edes tervehditä eikä sanota näkemiitä?
Taitaa olla koko Rajakylän kirjaston palvelukulttuurissa nyt jotakin pahasti vialla ja sais pomo pitää puhuttelun ja katsella itsekin peiliin.
On suuri ero palvelussa kun menee Koskelan tai Patelan kirjastoon. Aina palvellaan hymyn kanssa ja osataan olla auttavaisia ja empaattisia. Rajakylän virkailijat istuu vain hapannaamoina tuppisuina pöydän takana ja välttelee katsekontakteja ja suunsa avaamista.
Tehtiin isolla rahalla komea uusi kirjasto mutta unohdettiin kouluttaa virkailijat. Ei tartte ihmetellä kun lainausluvut laskee.

11

190

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oliskohan

huono työilmapiiri?

• lisää koulutusta

Mieluiten asioin itse Koskelassa jossa on ihan kodikas tunnelma.

• niimpä

Tulee ihan vaikea olo eikä tiedä miten päin olisi kun kirjastotädit huokaisevat isoon ääneen jos jotain kysyy. Hymyä ei oo ikinä kyllä niiltä irronnut

• En mene enää

Yleensä Oulun kirjastoissa on mukavat virkailijat paitsi pääkirjastossa on muutama hapan eukko.
      Ja sitten tämä Rajakylä on erikoistapaus joka kyllä on huomattu ja siitä on ollut yhteydessä johtaja Linbergkiinkin kun ihmiset tuntevat vaivaantuneeksi siellä itsensä.

• Käyn patelassa

Helppoa rahan tuloa kun istuu kuin puu ukko tiskin takana ja kone tekee työt.

• Kyvytön esimies!

Kyllä esimies tekee osaston ilmapiirin - hän voi suuresti vaikuttaa asioihin, jos HALUAA!

Ja hänelle maksetaan meidän veronmaksajien pussista, että on myös pakko haluta tai vaihtakoon töitä! Onko nuo kirjastonhoitajat työpaikat suojatyöpaikkoja, kun naamat ovat kuin riihen seinästä reväistyt?

• palkkarenkejä

Eikö lie työllistettyjä ja sellanenhan käy päivän istumassa ja kyttää vaan että menis aika nopeasti.

• Olen huomannut

Nytpä pitää olla aloittajan kanssa samaa mieltä. Asioin monissa kirjastoissa ja olen kiinnittänyt jo ennen täötä kirjoitusketjua huomiota Rajakylän kirjaston jotenkin kireään tunnelmaan. Virkailija(t) istuvat tiiviisti rumasti sanottuna tympeän näköisenä pöytänsä takana eikä oikein uskallakaan mennä häneltä/heiltä mitään kysymään. Pitää yrittää selvitä ilman palvelua. Olen ottanut tavakseni tervehtiä tässäkin kirjastossa kuten muualla mutta vastausta en aina saa.
        Kun kerran muutkin ovat kirjaston ilmapiiriin kiinnittäneet huomiota tämä ei taidakaan olla pelkästään minun havainto. Suosittelen henkilökunnalle itsetutkiskelua ja toisena vaihtoehtona esim. esimiehen vaihtamista, hänestähän yleinen ilmapiiri yleensä työpaikalla riippuu.

• itkupotkuraivari
        Olen huomannut kirjoitti:

Nytpä pitää olla aloittajan kanssa samaa mieltä. Asioin monissa kirjastoissa ja olen kiinnittänyt jo ennen täötä kirjoitusketjua huomiota Rajakylän kirjaston jotenkin kireään tunnelmaan. Virkailija(t) istuvat tiiviisti rumasti sanottuna tympeän näköisenä pöytänsä takana eikä oikein uskallakaan mennä häneltä/heiltä mitään kysymään. Pitää yrittää selvitä ilman palvelua. Olen ottanut tavakseni tervehtiä tässäkin kirjastossa kuten muualla mutta vastausta en aina saa.
        Kun kerran muutkin ovat kirjaston ilmapiiriin kiinnittäneet huomiota tämä ei taidakaan olla pelkästään minun havainto. Suosittelen henkilökunnalle itsetutkiskelua ja toisena vaihtoehtona esim. esimiehen vaihtamista, hänestähän yleinen ilmapiiri yleensä työpaikalla riippuu.

voi iiiittkuuuuh!

• Rajakylän polliisi

Minusta Rajakylän kirjasto on aivan hyvä pienkirjasto. Oikeastaan jopa ihan hyvä ja palveluakin on ollut kohdallaan. Olisko valivali porukan aihetta katsoa peiliin?

• Anonyymi

Oon kans huomannu että se kohteliaisuus asiakkaita kohtaan on vähän valikoivaa ... tylyyttäkin on. ehkä asiakaspalvelukoulutusta tarvittaisiin.
      🤨

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään

Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää
      Maailman menoa
      141
      3918
    2. Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa

Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri
      Maailman menoa
      356
      3041
    3. Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla

Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt
      Tv-sarjat
      13
      1967
    4. Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."

Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa
      Suomalaiset julkkikset
      10
      1675
    5. Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?

Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja
      Tv-sarjat
      4
      1119
    6. Mun kaikkialta häviäminen

Ei liity sinuun. Muista se. ❤️ Mua kiusataan enkä mä enää jaksa.
      Ikävä
      71
      964
    7. Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan

Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar
      Kaste
      39
      884
    8. Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan

Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat
      Kuhmo
      23
      831
    9. Inhottaa ajatus siitä

Miten monia olet pannut.
      Ikävä
      70
      808
    10. Onko teillä

minkä tyyppisiä seksifantasioita kaivattunne kanssa?
      Ikävä
      44
      794
    Aihe