Helpolla pääsee ...

kiitos.

Jos olet tilanteessa, jossa tarvitset syystä tai toisesta apua ja voimia. Varo henkilöitä jotka sanovat "rukoilen puolestasi".
Näillä henkilöillä on sellainen harhakäsitys, että he ovat auttaneet, vaikka eivät ole käytännössä tehneet yhtään mitään.

Rukoilen puolestasi = En tee mitään puolestasi.

43

99

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oletkos sairas

Miksi heidän täytyisi tehdä jotain puolestasi?Oletko tuo sama nimmari joka täällä kertoo "olevansa itse teosta tavattu ja tunnustanutkin vielä" Kertoessaan huoruuksitaan jotka syytä' toisten silmille.Ihme porukkaa täällä.

• Autamme toisiamme

Mitä koitat sanoa? Tekstistäsi ei saa mitään selvää.

Kyllä minä ja kaikki tuntemani ihmiset auttavat mielellään muita. Se on sitä inhimillisyyttä ja empatiaa.

• kiitos.

"Miksi heidän täytyisi tehdä jotain puolestasi?"

Ei tarvitse tehdä, mutta siinä tapauksessa on rehellisempää sanoa "en tee mitään puolestasi", tai olla sanomatta mitään.

"Oletko tuo sama nimmari joka täällä kertoo..."

Tuskin olen, koska en tiedä kenestä kirjoitat.

• heko-heko, ostaleko
        Autamme toisiamme kirjoitti:

Mitä koitat sanoa? Tekstistäsi ei saa mitään selvää.

Kyllä minä ja kaikki tuntemani ihmiset auttavat mielellään muita. Se on sitä inhimillisyyttä ja empatiaa.

Miksi sitten valitat ettei puolestasi tehdä muuta kuin rukoillaan? Ilmeisesti yrität jotain pummata toisilta?Sinä ja kaikki tuntemasi ihmiset auttavat mielellään muita, kuitseskin valitat ettei auteta???::)))

Sääli jos et saa selvästä,suomenkielisestä teksitsä selvää..::)) Meeppä koulun penkille uudelleen..::))

• kiitos.
        heko-heko, ostaleko kirjoitti:

Miksi sitten valitat ettei puolestasi tehdä muuta kuin rukoillaan? Ilmeisesti yrität jotain pummata toisilta?Sinä ja kaikki tuntemasi ihmiset auttavat mielellään muita, kuitseskin valitat ettei auteta???::)))

Sääli jos et saa selvästä,suomenkielisestä teksitsä selvää..::)) Meeppä koulun penkille uudelleen..::))

En puhu itsestäni, vaan yleisesti.

• Autamme toisiamme
        heko-heko, ostaleko kirjoitti:

Tämä ei ole selkeä suomenkielinen lause:
        "Oletko tuo sama nimmari joka täällä kertoo "olevansa itse teosta tavattu ja tunnustanutkin vielä" Kertoessaan huoruuksitaan jotka syytä' toisten silmille"

Minä en ole valittanut, etteivät ihmiset auta toisiaan. Sen sijaan rukoileminen ei auta ketään. Se on todistettu. Siksi on naurettavaa sanoa toiselle, että rukoilee hänen puolestaan. Siitä olen aloittajan kanssa samaa mieltä. Tunnen myös kristittyjä, jotka auttavat toisia, mutta on heidän joukossaan näitä rukoilijoitakin. Oma lukunsa ovat sitten huijarit, kuten Jalovaara.

• Autamme toisiamme

Niin, onhan se aika epäunhimillistä ulkoistaa auttaminen jollekin jumalalle. Kaikkein inhottavinta se on silloin, kun sairas ihminen saadaan lopettamaan lääkkeiden ottamisen, kun väitetään rukoilun toimivan.

Tutkimuksissa on todistettu, ettei rukoilu auta.

• ei sitä pääse.

Aivan, siksi apostolisen ajan uskovat olivat esimerkillisiä.

Möivät kaiken ja jakoivat puutteenalaisille.

Pari henkilöä teki vilunkia siinäkaupassa ja heidät kannettiin valheen jälkeen saappaat jalassa hautaan.

Siksi helppoa uskoa ei olekaan.

• tärkeä havainto

Tsunami tai maanjäristys tuhoaa kylän.
      - Miljoona ihmistä rukoilee kodittomien puolesta.
      - Toinen miljoona lahjoittaa rahaa ja vaatteita.

Hmm ... kummasta on enemmän hyötyä.

• Mohikaani_27 ei kirj

* Molemmista, ne, joilla ei ole antaa mitään, rukoilevat Jumalaa auttamaan, ja niin Jumala vastaa rukouksiin, antamalla niiden kautta, joilla on mitä antaa. Kas kun ei voi antaa sen mukaan, kun ei ole, vaan sen mukaan kun on. Jumalan viisautta!

• -ö-
        Mohikaani_27 ei kirj kirjoitti:

* Molemmista, ne, joilla ei ole antaa mitään, rukoilevat Jumalaa auttamaan, ja niin Jumala vastaa rukouksiin, antamalla niiden kautta, joilla on mitä antaa. Kas kun ei voi antaa sen mukaan, kun ei ole, vaan sen mukaan kun on. Jumalan viisautta!

Jokaisella länsimaalaisella on antaa jonkin verran.
        Rukoileminen on siis täysin turhaa.

• hellari...

Mitä sinä voit tehdä sitten "todellista" tuon kuuntelemisen, ymmärtämisen, hyvän jatkon toivottamisen lisäksi, jos sinulle kertoo vuorokauden aikana puolikymmentä henkilöä huoliaan, valittaa köyhyyttään.
      Kun heitit tuollaisen väitöksen, niin vastaa nyt, mitä konkreettista teet itse noissa tilanteissa, kun uskovainen lupaa muistaa rukouksissaan.

• kiitos.

"Kuuntelemisen, ymmärtämisen, hyvän jatkon toivottamisen lisäksi"

Jos ei voi muuta, niin noi kolme asiaa kuulostaa hyviltä.
        Ne ovat täysin eri asioita kuin se, että väittää ottavansa telepaattisen yhteyden näkymättömän voimaan.

• Pelkkä vitsi
        kiitos. kirjoitti:

"Kuuntelemisen, ymmärtämisen, hyvän jatkon toivottamisen lisäksi"

Jos ei voi muuta, niin noi kolme asiaa kuulostaa hyviltä.
        Ne ovat täysin eri asioita kuin se, että väittää ottavansa telepaattisen yhteyden näkymättömän voimaan.

Tuo oli hyvä vastaus!

Kun rukoileminen ei todistetusti toimi, voi sen lopettaa kokonaan.

Rukoilu on vain itsekkään ihmisen tapa koittaa nousta "tavallisen ihmisen" yläpuolelle. Kaikki yhteydet yliluonnollisiin voimiin ovat ihmisen oman mielikuvituksen tuotetta. Ei rukoilun kaltaisiin asioihin tarvitse suhtautua kunnioituksella tai edes vakavasti.

• ~~tähkäpää~~

Minun täytyy tunnustaa, että turvaan mieluummin Jumalaan, jolta rukouksessa apua pyydetään, kuin rahalliseen apuun.

Rahalla ei saa kaikkea, mutta Jumala on luvannut pitää meistä huolta meidän kaikilla elämämme osa-alueilla ja silloin, kun omat kätemme ovat vajaa metrisinä liian lyhyet ja usein myöskin voimattomat, on suurta armoa saada turvautu Jumalan käsiin, jotka eivät koskaan uuvu, eivätkä ole liian lyhyet auttamaan, eikä Hänen korvansa ole kuuro kuulemaan esirukouksia, jotka vilpittömin mielin Hänen eteensä viedään.

Olen erittäin kiitollinen siitä, että meillä on rukouksia kuuleva Jumala ja olen myöskin kiitollinen jokaisesta esirukoilijasta!

Jaak. 5
      1. Kuulkaa nyt, te rikkaat: itkekää ja vaikeroikaa sitä kurjuutta, joka on teille tulossa.
      2. Teidän rikkautenne on mädännyt, ja teidän vaatteenne ovat koin syömät;
      3. teidän kultanne ja hopeanne on ruostunut, ja niiden ruoste on oleva todistuksena teitä vastaan ja syövä teidän lihanne niinkuin tuli. Te olette koonneet aarteita viimeisinä päivinä.

16. ...... vanhurskaan rukous voi paljon, kun se on harras.

• ~~tp~~

Niin ja muistutan vielä, ettei rukous ja konkreettinen apu ole toisiaan pois sulkevia tekijöitä, ........rukoile ja tee työtä!

• analogia.

"Rukoilen puolestasi" käytetään jumalaa välikappaleena, koska itse on liian laiska.
      Se on vähän sama kuin jos sanoisi "en tee puolestasi mitään, mutta toivon että naapurin rouva auttaa sinua".

• ~~tähkäpää~~

Uskon, että on ehkä kahdenlaisia "rukoilen puolestasi" ihmisiä.

Niitä, jotka ovat sanviinikkoja, jotka jo seuraavalla askeleella ovat unohtaneet lupaamansa, mutta on myöskin niitä, jotka todella ottavat rukoilemisen tehtäväkseen ja saattavat tehdä sen jopa paastoten tai yöunistaan tms. aikaa rukoukseen ottaen ja siksi en ainakaan itse uskalla niputtaa kaikkia samaan nippuun.

• kiitos.
        ~~tähkäpää~~ kirjoitti:

Uskon, että on ehkä kahdenlaisia "rukoilen puolestasi" ihmisiä.

Niitä, jotka ovat sanviinikkoja, jotka jo seuraavalla askeleella ovat unohtaneet lupaamansa, mutta on myöskin niitä, jotka todella ottavat rukoilemisen tehtäväkseen ja saattavat tehdä sen jopa paastoten tai yöunistaan tms. aikaa rukoukseen ottaen ja siksi en ainakaan itse uskalla niputtaa kaikkia samaan nippuun.

"...mutta on myöskin niitä, jotka todella ottavat rukoilemisen tehtäväkseen ja saattavat tehdä sen jopa paastoten tai yöunistaan tms."

Vaikka ottaisit viikon vapaata töistä, paastoisit, seisoisit käsilläsi, puhuisit kielillä, juoksisit lumihankeen alasti ja rukoilisit aamusta iltaan, et ole auttanut hädässä olevaa henkilöä pätkän vertaa.

• Mohikaani_27 ei kirj
        kiitos. kirjoitti:

"...mutta on myöskin niitä, jotka todella ottavat rukoilemisen tehtäväkseen ja saattavat tehdä sen jopa paastoten tai yöunistaan tms."

Vaikka ottaisit viikon vapaata töistä, paastoisit, seisoisit käsilläsi, puhuisit kielillä, juoksisit lumihankeen alasti ja rukoilisit aamusta iltaan, et ole auttanut hädässä olevaa henkilöä pätkän vertaa.

* Etteikö rukous muka voi auttaa ?

* Jaak.5: " 14. Jos joku teistä sairastaa, kutsukoon tykönsä seurakunnan vanhimmat, ja he rukoilkoot hänen edestään, voidellen häntä öljyllä Herran nimessä.

15. Ja uskon rukous pelastaa sairaan, ja Herra antaa hänen nousta jälleen; ja jos hän on syntejä tehnyt, niin ne annetaan hänelle anteeksi.

16. Tunnustakaa siis toisillenne syntinne ja rukoilkaa toistenne puolesta, että te parantuisitte; vanhurskaan rukous voi paljon, kun se on harras. " !

• kiitos.

* Etteikö rukous muka voi auttaa ?

* Jaak.5: " 14. Jos joku teistä sairastaa, kutsukoon tykönsä seurakunnan vanhimmat, ja he rukoilkoot hänen edestään, voidellen häntä öljyllä Herran nimessä.

15. Ja uskon rukous pelastaa sairaan, ja Herra antaa hänen nousta jälleen; ja jos hän on syntejä tehnyt, niin ne annetaan hänelle anteeksi.

16. Tunnustakaa siis toisillenne syntinne ja rukoilkaa toistenne puolesta, että te parantuisitte; vanhurskaan rukous voi paljon, kun se on harras. " !

Niin, ei auta ei.

• ~~tähkäpää~~
        kiitos. kirjoitti:

Niin, ei auta ei.

"Niin kuin Sinä uskot, niin Sinulle tapahtukoon."

Tämähän on hyvin yksinkertainen Raamatun totuus.

• kiitos.
        ~~tähkäpää~~ kirjoitti:

Tämä Raamatun "totuus" ei vaan valitettavasti toimi käytännössä.

• ~~tähkäpää~~
        ~~tähkäpää~~ kirjoitti:

Näyttää toimivan!

Et tainnut ottaa huomioon, että puhuin nyt Sinusta ja että tuo Raam.totuus toimii myöskin toisin päin?

Eli, jos uskot, ettei Jumala tee ihmeitä, ei niitä silloin myöskään kohdallasi tapahdu.

• kiitos.
        ~~tähkäpää~~ kirjoitti:

Näyttää toimivan!

Et tainnut ottaa huomioon, että puhuin nyt Sinusta ja että tuo Raam.totuus toimii myöskin toisin päin?

Eli, jos uskot, ettei Jumala tee ihmeitä, ei niitä silloin myöskään kohdallasi tapahdu.

Ei tarvitse uskoa että Jumala ei tee ihmeitä. Todisteiden puutteessa se on ilmiselvää.

• Kolehtihaaville

voi sanoa että rukoilen puolestasi. Antoisampaa ja kiitettävämpää on rukoilla sen puolesta kuin tiputtaa sinne rahaa.

Hyvä aloitus!

• -7-

Rukous auttaa rukoilijaa. Ei häntä, kenen puolesta rukoillaan.

• Aloittaja on harvinaisen oikeassa. Rukoilu ei auta mitään, jos kerran asioille voi oikeasti tehdä jotakin.
      Vähän sama juttu on, kun rukoillaan herätystä, mutta ei tahdota nähdä vaivaa sen eteen. Joku sanoikin, että parempi on, että et rukoilekkaan, jos et tee mitään pelastumattomien ihmisten hyväksi.

• varmempi vaihtoehto

Samaa mieltä. Turha rukoilla herätystä, kun voi laittaa herätyskellon soimaan.

• Jaakobin kirje 2

14 Mitä hyötyä, veljeni, siitä on, jos joku sanoo itsellään olevan uskon, mutta hänellä ei ole tekoja? Ei kaiketi usko voi häntä pelastaa?
        15 Jos veli tai sisar on alaston ja jokapäiväistä ravintoa vailla
        16 ja joku teistä sanoo heille: "Menkää rauhassa, lämmitelkää ja ravitkaa itsenne", mutta ette anna heille ruumiin tarpeita, niin mitä hyötyä siitä on?
        17 Samoin uskokin, jos sillä ei ole tekoja, on itsessään kuollut.

"ja minä elän, en enää minä, vaan Kristus elää minussa"

Niin, mitähän Jeesus tekisi, jos olisi vielä täällä ihmisruumiissa meidän keskellämme?

• Mohikaani_27 ei kirj
        jari-pek-ka kirjoitti:

Jaakobin kirje 2

14 Mitä hyötyä, veljeni, siitä on, jos joku sanoo itsellään olevan uskon, mutta hänellä ei ole tekoja? Ei kaiketi usko voi häntä pelastaa?
        16 ja joku teistä sanoo heille: "Menkää rauhassa, lämmitelkää ja ravitkaa itsenne", mutta ette anna heille ruumiin tarpeita, niin mitä hyötyä siitä on?

Niin, mitähän Jeesus tekisi, jos olisi vielä täällä ihmisruumiissa meidän keskellämme?

* Jaa jaa, uskon teko, tekoja on monia, mutta uskon teko, sitän en tee minä itse, vaan usko, Jeesuksen usko, jos se on minussa/sinussa ? Oma uskomisemme vääntää korkeintan lusiakvarsia kieroon, jai koivun varpuja vesisuoneen päin !

* Jeesuksen usko minussa, taas tekee vaikka mitä, siirtää vuoria, ja voi tehdä suurempiakin, kuin mitä Jeesus itse teki,Hän eli täällä niin lyhyen ajan, ettei ehtinyt tekemään juuri mitään, vaikka paljon tekikin .
        * Me vaan olemme epäuskoisia surkimuksia, me emme USKO, sinapin siemen vertaus sopii hyvin, meillä ei ole senvertaa usko, siitä, mitä Hän voi tehdä, siksi Hän jätti uskovilleen mahdollisuuden tehdä Hänen tekojaan ja suurempiakin.

• ateisti.

* Jaa jaa, uskon teko, tekoja on monia, mutta uskon teko, sitän en tee minä itse, vaan usko, Jeesuksen usko, jos se on minussa/sinussa ? Oma uskomisemme vääntää korkeintan lusiakvarsia kieroon, jai koivun varpuja vesisuoneen päin !

* Jeesuksen usko minussa, taas tekee vaikka mitä, siirtää vuoria, ja voi tehdä suurempiakin, kuin mitä Jeesus itse teki,Hän eli täällä niin lyhyen ajan, ettei ehtinyt tekemään juuri mitään, vaikka paljon tekikin .
        * Me vaan olemme epäuskoisia surkimuksia, me emme USKO, sinapin siemen vertaus sopii hyvin, meillä ei ole senvertaa usko, siitä, mitä Hän voi tehdä, siksi Hän jätti uskovilleen mahdollisuuden tehdä Hänen tekojaan ja suurempiakin.

"Jeesuksen usko minussa, taas tekee vaikka mitä, siirtää vuoria ..."

No siirrä vuori niin jatketaan keskustelua sen jälkeen. Vai etkö usko?

• ml213.
        jari-pek-ka kirjoitti:

Jaakobin kirje 2

Hyvin toit asian esille. Juuri näistä teoista näkeekin onko JUMALA tehnyt uskon ihmiseen,- vai ei.

" Puhdas ja tahraton jumalanpalvelus JUMALAN ja Isän silmissä on käydä katsomassa orpoja ja leskiä heidän ahdistuksessaan ja varjella itsensä niin, ettei maailma saastuta. "

Kuten huomaatkin, niin epäuskoiset ihmiset venkuilevat totuudesta pois ja selittävät asian selityksillään.

• ~~tähkäpää~~

>>>>"Rukoilu ei auta mitään, jos kerran asioille voi oikeasti tehdä jotakin."

• ~~tähkäpää~~
        jari-pek-ka kirjoitti:

Jaakobin kirje 2

Jari-Pekalle.

Ei tuossa Jaakob 2 kohdassa puhuta mitään rukouksesta ja että rukous olisi turhaa, ellei ole tekoja!

Ei pidä sekoittaa asioita.

Tuossa puhutaan uskosta, ei rukouksesta.

• jadex

Aloittaja kirjoitti "Varo henkilöitä jotka sanovat 'rukoilen puolestasi'." Mielestäsi he eivät tee yhtään mitään. Miksi heitä siis pitäisi varoa? Mitä pitää varoa?
      Itse olen kyllä saanut paljonkin apua, kun jotkut henkilöt ovat rukoilleet (ja jatkuvasti rukoilevat) puolestani. Eivät he ota siitä kunniaa itselleen, eivätkä kersku omilla rukouksillaan, eikä kenenkään pitäisi. Jumalahan se viime kädessä on joka auttaa. Mutta on myös tärkeää, että auttaa hädässä olevaa ihmistä teoillakin, ei pelkästään rukoilemalla, jos siihen vain on mahdollisuus. Aineellista apua tms. ei voi aina antaa, mutta kuunnella ainakin voi, jos on tahtoa.

• mun näkemys

On turvallisempaa olla sellaisten kanssa tekemisissä, jotka auttavat hädän hetkellä.
        Jos olisin esimerkiksi menossa vuorikiipeilemään kaveriporukassa, varoisin sellaisia (kavereita) jotka rukoilevat siinä vaiheessa kun joudun hätään.

Tai jos olisin sairas ja lääkäri sanoisi rukoilevansa puolestani, lähtisin heti seuraavalle lääkärille joka antaisi minulle esim. lääkkeitä.

• ihanko ...
        mun näkemys kirjoitti:

On turvallisempaa olla sellaisten kanssa tekemisissä, jotka auttavat hädän hetkellä.
        Jos olisin esimerkiksi menossa vuorikiipeilemään kaveriporukassa, varoisin sellaisia (kavereita) jotka rukoilevat siinä vaiheessa kun joudun hätään.

Tai jos olisin sairas ja lääkäri sanoisi rukoilevansa puolestani, lähtisin heti seuraavalle lääkärille joka antaisi minulle esim. lääkkeitä.

Tälläisiä vapaamatkustajia tuppaa nykyisin olemaan yhä vain enemmän....Kaikki apu kelpaa, jopa niin että itsekkäästi ajatellan että on "turvallista olla sellaisten kanssa jotka auttavat ", narsistisesti haetaan vain omia etuja.Itse vältän kaltaisiasi.

Miten itse autat toisia, onko muista "turvallista olla sinun seurassasi,"::)Onkoitsestäsi edes rukoilemaan, saati muuta tekemään?

Yleensä nämä henkilöt ovat aina jotain apua pumppaamassa läheisiltään.Kun heillä menee hyvin ts. ei tarvii apua, mitään ei sitten kuulukaan, saati että kysyisi vastavuoroisesti "avun tarvetta" toisilta.

• mun näkemys
        ihanko ... kirjoitti:

Tälläisiä vapaamatkustajia tuppaa nykyisin olemaan yhä vain enemmän....Kaikki apu kelpaa, jopa niin että itsekkäästi ajatellan että on "turvallista olla sellaisten kanssa jotka auttavat ", narsistisesti haetaan vain omia etuja.Itse vältän kaltaisiasi.

Miten itse autat toisia, onko muista "turvallista olla sinun seurassasi,"::)Onkoitsestäsi edes rukoilemaan, saati muuta tekemään?

Yleensä nämä henkilöt ovat aina jotain apua pumppaamassa läheisiltään.Kun heillä menee hyvin ts. ei tarvii apua, mitään ei sitten kuulukaan, saati että kysyisi vastavuoroisesti "avun tarvetta" toisilta.

"Miten itse autat toisia, onko muista "turvallista olla sinun seurassasi,"::)Onkoitsestäsi edes rukoilemaan, saati muuta tekemään?"

Kerron vastauksen seuraavassa rukouksessa.

• ....))
        mun näkemys kirjoitti:

"Miten itse autat toisia, onko muista "turvallista olla sinun seurassasi,"::)Onkoitsestäsi edes rukoilemaan, saati muuta tekemään?"

Kerron vastauksen seuraavassa rukouksessa.

Juuri näin. Ympäripyöreitä , mitään sanomattomia, näsäviisaita, omahyväisä vastauksia.Aivan lusmu olet ,hieman yksinkertaiseltakin vaikutat.Olet ehkä tullut huomaamaan miksi sinua ei haluta auttaa?.
        Itse autan vain todella avuntarpeessa olevia, sairaita tai vanhuksia.Nämä aikuiset, terveet avuntarvitsijat, jotka pystyvät aivan hyvin hoitamaan asiansa itsekin kun vaan viitsiovät, sivuutan.

• -i-
        ....)) kirjoitti:

Juuri näin. Ympäripyöreitä , mitään sanomattomia, näsäviisaita, omahyväisä vastauksia.Aivan lusmu olet ,hieman yksinkertaiseltakin vaikutat.Olet ehkä tullut huomaamaan miksi sinua ei haluta auttaa?.
        Itse autan vain todella avuntarpeessa olevia, sairaita tai vanhuksia.Nämä aikuiset, terveet avuntarvitsijat, jotka pystyvät aivan hyvin hoitamaan asiansa itsekin kun vaan viitsiovät, sivuutan.

Helpottiko?

• ihmeellistä...
        -i- kirjoitti:

Helpottiko?

Jokaisela on oikeus toimia haluamalaan ja parhaaksi katsomallaan tavalla.Ei mikään uskonto saa painostaa uskonnon varjolla tai muutenkaan tekemään asioita joita ei halua tehdä tai osalliatsua.Jo Suomen laki määrää näin.

Avuntarvitsijoita vatren on sosiaalihuolto sekä lukuisia yksityisiä palveluita joista voi tilata tilanteen mukaan apuja mitä tarvitsee , rahallaan rehellisesti niistä maksamalla.toisin kuin ruinata uskovilta "apuja"

Useimmalla uskovalla on oma työ, perhe,koti hoidettavana sekä murheita ja huolia omasta takaa kannettavana.ei voimat riitä näiden vapaamatkustajien auttamiseen vaikka tahtoakin olisi.

Itse en edes halua kuorimitta omia läheisiäni saati puolituttuja uskovia omilla asioillani.

• Iili Jokko

Rukoileminen, virpominen ja loitsujen lausuminen on taikauskon ilmentymä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kelekkakisat

Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.
      Nivala
      35
      11417
    2. Aivan kauheaa

Veikö koskiuoma taas ihmishengen? Se pitää kieltää!
      Imatra
      63
      9810
    3. Onko kaivattusi

…mielestäsi älykäs, tai kenties tyhmä? Oma mielipide.
      Ikävä
      144
      5559
    4. Kuinka pitkä välimatka

on teidän kotien välillä?
      Ikävä
      144
      3784
    5. Epäilen ettet edes

Kehtaisi liikkua kanssani.
      Ikävä
      75
      3740
    6. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      37
      3635
    7. Oletko huomannut

Yhden muutoksen?
      Ikävä
      40
      3378
    8. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      24
      3173
    9. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      63
      2793
    10. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      79
      2583
    Aihe