Ilmaiskaa mielipiteenne!

Jimi Sumeilu

Kertokaa totuus asioista sumeilematta!

49

137

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ex-todistaja

Jehovan todistajat on vaarallinen lahko. Se on myös opillisesti täysin kristityistä poikkeava verikieltoineen ja lopun aikoineen. Jos uskoo jumalaan ja paholaiseen, voisi todeta että Jehovan todistajia johtaa paholainen. Järjestö on äärimmäisen paha. Sen suurimpia keinoja hallita on ns. karttaminen, eli Jehovan todistajilta vaaditaan erottamisen uhalla että he kieltäytyvät kaikesta kanssakäymisestä eronneiden/erotettujen kanssa. Perheitä ja ystävyyksiä särkyy karttamisen vuoksi. Karttamisen tarkoitus on palauttaa eronnut takaisin lahkoon.

Jehovan todistajat kehuvat usein sitä kuinka järjestäytynyttä heidän toimintansa on. Kokouksissa ei ole tunteet esillä mitenkään, eli "ei hihhuloida". Oikeasti todistajat ovat sisältä kuolleita robotteja. Jotta todistajissa voisi selvitä jotenkin on oma ajattelu ja tunteminen lopetettava kokonaan, ajatteleva ihminen kärsii todistajissa koska tajuaa ennen pitkää mistä todistajissa on kysymys. Se on yksi niistä lahkoista joista Raamatussakin varoitetaan.

Naurettavin hokema mitä todistajat jauhavat on se että "rakkaus on keskuudessamme". Ainoa jolloin todistajat ovat hetken aikaa mielin kielin on se kun kiinnostunut tutkii heidän kanssaan. Tästä näet saa raportoida tunteja. Kun kiinnostunut menee kasteelle loppuu huomio tätä kohtaan, siitä kun ei voi enää raportoida tunteja. Eikä tässä mitään, mutta kun se rakkaus ei näy missään todistajien tekemisissä. Ennemmin näkyy henkistä väkivaltaa.

Jehovan todistajat - paholaisen lahko

• 4+4

Olet valehtelija.

• ex-todistaja
        4+4 kirjoitti:

Olet valehtelija.

Kerro toki missä valehtelen. Ole mies äläkä munaton puskista huutelija. Kerro siis missä valehtelen.

• Noita Nokinenä
        ex-todistaja kirjoitti:

Kerro toki missä valehtelen. Ole mies äläkä munaton puskista huutelija. Kerro siis missä valehtelen.

Ole mies äläkä munaton puskista huutelija.***''

mistäs tiedät
        että mikä on naisen ja mikä miehen kommentti?
        munaa ei oo ittelläs :D

sovinistipossu oot,röhnöff-iiiiikkk!

• vika-asteikko
        ex-todistaja kirjoitti:

ex-todistaja2.3.2014 10:31
        Kerro toki missä valehtelen. Ole mies äläkä munaton puskista huutelija. ***

huomaa ettet ole Jeesuksen seuraaja.

Jeesus vastasi kohteliaasti eikä
        todellakaan pohtinut onko puhekaverilla kivekset vai ei.

onko munallinen arvokkaampi ihminen kuin munaton sinun aivoasteikollasi?

• Silmänsä avannut
        Noita Nokinenä kirjoitti:

Ole mies äläkä munaton puskista huutelija.***''

mistäs tiedät
        että mikä on naisen ja mikä miehen kommentti?
        munaa ei oo ittelläs :D

sovinistipossu oot,röhnöff-iiiiikkk!

Tämän te todistajat osaatte, viedä asia sivuraiteelle. Mutta tiedätkö mitä, se on säälittävää. Se kertoo vain kuinka hukassa te olette.

Jehovan todistajat on ihmisyyden ja rakkauden syövä lahko. Sen jäsenet pikkuhiljaa kuihtuvat ja lopettavat oman ajattelun. Todistajissa ei saa ajatella kriittisesti, mutta Seuralla ei ole asiasta juurikaan huolta: suurin osa todistajista ei edes kykene itsenäiseen ajatteluun.

Jos vähänkäään kykenee kriittiseen ajatteluun, kannattaa kyseenalaistaa todistajien vuodesta toiseen perusteettomat hokemat. Koettele niitä Raamatulla. Se on ensimmäinen askel ulos todistajien vaarallisesta lahkosta.

• ex-todistaja
        vika-asteikko kirjoitti:

ex-todistaja2.3.2014 10:31
        Kerro toki missä valehtelen. Ole mies äläkä munaton puskista huutelija. ***

huomaa ettet ole Jeesuksen seuraaja.

Jeesus vastasi kohteliaasti eikä
        todellakaan pohtinut onko puhekaverilla kivekset vai ei.

onko munallinen arvokkaampi ihminen kuin munaton sinun aivoasteikollasi?

Koska ex-todistajana olen kurkkuani myöten täynnä teitä lahkon selän taakse meneviä pelkureita. Vastatkaa nyt kerrankin itse asiaan: missä valehtelin?

• Takaisin päässyt

Ex - todistajalle..

Ensimmäinen väitteesi oli "Vaarallinen lahko" ?

Miten niin vaarallinen ja kenelle ?

Itse olen ollut Jehovan todistaja nuoruudestani lähtien ja nyt olen jo lähelle 80 v.

Olen myös ollut erotettuna yli 20 vuotta ( se oli sitä aikaa, kun olin nuori ja villi ja naisiinkin menevä) mutta nyt olen ollut jo takaisinpäässeenä 15 vuotta, ja olen onnellinen.

Kasvoin köyhässä perheessä ja ilman Jehovantodistajien koulutusta en olisi siinä missä nyt olen, eli olen ollut menestyvä liikemies, ja olen sitä vieläkin, teokraattisessa koulutuksessa sain pohjakoulutuksen oikeiden ihmissuhteiden ylläpitämiseen ja esiintymistaidon.

Tästä kaikesta on ollut minulle hyötyä elämäni varrella ja on edelleenkin.
        Vaarallisuutta en ole missään vaiheessä kokenut Jehovantodistajien järjestössä olemisen aikana.
        Vaaralisuutta sen sijaan näin siinä---kun olin erotettuna---mutta selvisin siitä Jehovantodistajien pohjakoulutuksen ansiosta.

Panetteleva kirjoituksesi oli suhteellisen pitkä, joten en tässä vastauksessani kirjoita nyt enempää, mutta ehkä myöhemmin lisää.
        Pitäkäämme kuitenkin keskustelu suhteellisen asiallisena ilman herjauksia.

• ex-todistaja
        Takaisin päässyt kirjoitti:

Ex - todistajalle..

Itse olen ollut Jehovan todistaja nuoruudestani lähtien ja nyt olen jo lähelle 80 v.

Olen myös ollut erotettuna yli 20 vuotta ( se oli sitä aikaa, kun olin nuori ja villi ja naisiinkin menevä) mutta nyt olen ollut jo takaisinpäässeenä 15 vuotta, ja olen onnellinen.

Kasvoin köyhässä perheessä ja ilman Jehovantodistajien koulutusta en olisi siinä missä nyt olen, eli olen ollut menestyvä liikemies, ja olen sitä vieläkin, teokraattisessa koulutuksessa sain pohjakoulutuksen oikeiden ihmissuhteiden ylläpitämiseen ja esiintymistaidon.

Vaarallisuutta en ole missään vaiheessä kokenut Jehovantodistajien järjestössä olemisen aikana.
        Vaaralisuutta sen sijaan näin siinä---kun olin erotettuna---mutta selvisin siitä Jehovantodistajien pohjakoulutuksen ansiosta.

Panetteleva kirjoituksesi oli suhteellisen pitkä, joten en tässä vastauksessani kirjoita nyt enempää, mutta ehkä myöhemmin lisää.

Jehovan todistajat ovat vaarallinen lahko koska harrastavat raskasta mielenhallintaa. Oma kriittinen ajattelu on ehdottomasti kielletty. Joko olet heidän kanssaan kaikesta samaa mieltä tai olet kartettava luopio. Lisää vaarallisista lahkoista voit lukea tästä http://fi.wikipedia.org/wiki/Vaarallinen_lahko

• Liian myöhäistä

Ex - todistajalle..

Vaikken uskokaan tätä tarinaa, niin olet jo niin vanha ja kauan mukana ollut etten sinulta harhaasi pois haluaisikaan, mielenterveytesi tuskin kestäisi sitä. Uskotaan siihen että Jehova näkee sydämeen eikä välitä että olet harhaoppisessa järjestössä mukana. Lopeta kuitenkin muiden harhauttaminen heti.

• Takaisin päässyt

Toinen väitteesi on---"Kristityistä poikkeava verikieltoineen ja lopunaikoineen"?

Tänä päivänä lääketiedekkin pyrkii erilleen verensiirrosta esim. leikkauksissa, koska siinä on niin paljon erillaisia komplikaatioitta ym vaaratekijöitä.
        Lääketiede pyrkii jatkuvasti korvaaviin toimenpiteisiin verensiirtojen suhteen.

Vaikka sanoit olevasi ex-todistaja---niin ilmeisesti olet aika vähän tutustunut verenkieltoa koskeviin faktoihin.

Mitä tulee "lopunaikoihin", niin niitä on todellakin ollut ja mennyt, mutta esim. allekirjoittanut ei ole niihin koskaan ottanut suuremmasti kantaa, koska olen katsonut, että "sitä hetkeä ja aikaa ei tiedä kukaan".

En kuitenkaan ole tuomitsemassa ketään enkä edes järjestöä väärien aikataulujen esittämisestä---vaan olen vain ajatellut "aika sen näyttää".

Nämä "virheet" VT-seurassa eivät ole se väärti, että hylkäisin "opettajani" joka kuitenkin on opetuksineen antanut allekirjoittaneelle paljon hyötyä ja siitä olen kiitollinen.
        Ja sitä paitsi "minnne minä menisi"?

Minne sinä olet mennyt ? Oletko vailla päämäärää ?

• Varmistaudu

Toinen väitteesi on---"Kristityistä poikkeava verikieltoineen ja lopunaikoineen"?

Tänä päivänä lääketiedekkin pyrkii erilleen verensiirrosta esim. leikkauksissa, koska siinä on niin paljon erillaisia komplikaatioitta ym vaaratekijöitä.

Vaikka sanoit olevasi ex-todistaja---niin ilmeisesti olet aika vähän tutustunut verenkieltoa koskeviin faktoihin.

Mitä tulee "lopunaikoihin", niin niitä on todellakin ollut ja mennyt, mutta esim. allekirjoittanut ei ole niihin koskaan ottanut suuremmasti kantaa, koska olen katsonut, että "sitä hetkeä ja aikaa ei tiedä kukaan".

En kuitenkaan ole tuomitsemassa ketään enkä edes järjestöä väärien aikataulujen esittämisestä---vaan olen vain ajatellut "aika sen näyttää".

Nämä "virheet" VT-seurassa eivät ole se väärti, että hylkäisin "opettajani" joka kuitenkin on opetuksineen antanut allekirjoittaneelle paljon hyötyä ja siitä olen kiitollinen.

Mitäpä jos tutkisit Raamattuasi. Miksi ihmeessä tarvitset siihen amerikkalaisen lahkon opetuksia? On varmaan helpompi luetella todistajien opeista vääristelemättömät opit kuin ne missä kaikessa he ovat maalanneet itsensä nurkkaan kestämättömillä opeillaan.

• Takaisin päässyt
        ex-todistaja kirjoitti:

Jehovan todistajat ovat vaarallinen lahko koska harrastavat raskasta mielenhallintaa. Oma kriittinen ajattelu on ehdottomasti kielletty. Joko olet heidän kanssaan kaikesta samaa mieltä tai olet kartettava luopio. Lisää vaarallisista lahkoista voit lukea tästä http://fi.wikipedia.org/wiki/Vaarallinen_lahko

Luin linkkisi wikipediasta----en missään vaiheessa löytänyt linkistä Jehovantodistajiin liittyvää asiaa.
        Jos nyt lukisit uudestaan ko. linkin, niin voi todeta sen myös itse (jos olet kerta ex-todistaja).

"Raskasta mielenhallintaa" en ole koskaan todennut JT-järjestössä, ja onhan sinulla niinkuin minullakin ajattelun vapaus.

Jos ajatuksesi poikkeaa JT-järjestön ajatusmallista, niin sinulla on täysi oikeus niistä keskustella tai olla keskustelematta, mutta jos alat muuttamaan järjestön ajatusmallia oman ajatusmallisisi mukaan ja jos alat toimimaan myös käytännössä eri tavalla, kun järjestön pelisäännöt on, niin silloin sinun on perustettava toinen järjestö, jossa on sinun ajatusmallisi mukaiset pelisäännöt.
        Tähän sinulla on täysi oikeus.

Jokaisella järjestöllä on omat sääntönsä, ja jos ei ne sinulle käy, niin silloin sinä et ole sen järjestön jäsen---eikö tämä ole päivänselvä asia.

Tiedät varmaan, että esim. poliittisilla puolueillakin on omat sääntönsä ja jos joku puolueen jäsen niistä eroaa, niin hänen on mentävä sellaiseen puolueeseen joka on lähinnä hänen ajatuskantaansa.
        Jos ei kuitenkaan löydy sellaita puoluetta,--niin sinun on perustettava oma puolue.

Esim. muistaaksen Itävallassa oli eräs poliitikko, joka vastoin puolueensa kantaa alkoi ihannoimaan Hitlerin toimintatapaa---niin puoluetoverit ei eikä muutkaan sanoneet hänelle edes päivää.

Järjestöillä ja puolueilla on tähän täysi oikeus.

Ehkä seuraavassa kirjoituksessa lisää.

• 6+4

Luin linkkisi wikipediasta----en missään vaiheessa löytänyt linkistä Jehovantodistajiin liittyvää asiaa.
        Jos nyt lukisit uudestaan ko. linkin, niin voi todeta sen myös itse (jos olet kerta ex-todistaja).

"Raskasta mielenhallintaa" en ole koskaan todennut JT-järjestössä, ja onhan sinulla niinkuin minullakin ajattelun vapaus.

Jos ajatuksesi poikkeaa JT-järjestön ajatusmallista, niin sinulla on täysi oikeus niistä keskustella tai olla keskustelematta, mutta jos alat muuttamaan järjestön ajatusmallia oman ajatusmallisisi mukaan ja jos alat toimimaan myös käytännössä eri tavalla, kun järjestön pelisäännöt on, niin silloin sinun on perustettava toinen järjestö, jossa on sinun ajatusmallisi mukaiset pelisäännöt.
        Tähän sinulla on täysi oikeus.

Jokaisella järjestöllä on omat sääntönsä, ja jos ei ne sinulle käy, niin silloin sinä et ole sen järjestön jäsen---eikö tämä ole päivänselvä asia.

Tiedät varmaan, että esim. poliittisilla puolueillakin on omat sääntönsä ja jos joku puolueen jäsen niistä eroaa, niin hänen on mentävä sellaiseen puolueeseen joka on lähinnä hänen ajatuskantaansa.
        Jos ei kuitenkaan löydy sellaita puoluetta,--niin sinun on perustettava oma puolue.

Esim. muistaaksen Itävallassa oli eräs poliitikko, joka vastoin puolueensa kantaa alkoi ihannoimaan Hitlerin toimintatapaa---niin puoluetoverit ei eikä muutkaan sanoneet hänelle edes päivää.

Järjestöillä ja puolueilla on tähän täysi oikeus.

Ehkä seuraavassa kirjoituksessa lisää.

Jos et todellakaan löytänyt mitään yhtymäkohtia Jehovan todistajiin, niin luetun ymmärtämisessä tai ajattelukyvyssäsi on jotain vikaa. Veikkaan jälkimmäistä. Laotan tähän vain yhden lainauksen, etkö tosissaan tunnista tätä?

"Vaarallinen lahko voi myös saada kannattajansa kieltämään itseltään tai huollettavaltaan lääkärinhoidon, joka olisi elämän pelastamisen kannalta välttämätöntä. Se saattaa myös vaatia ei-uskovien perheenjäsenten tai ystävien hylkäämistä ja eristäytymistä yhteiskunnasta."

Olet jo 80 vuotias, vuosikausia petoksella ohjattu, miten ihmeessä voisitkaan nähdä metsää puilta. Et pysty koskaan aukaisemaan silmiäsi tälle asialle. Toivon sinulle htvää jatkoa, äläkä turhaan murehduta itseäsi näillä asioilla. Loppuhan tulee ihan pian, tavalla tai toisella.

• olet heikko
        6+4 kirjoitti:

Jos et todellakaan löytänyt mitään yhtymäkohtia Jehovan todistajiin, niin luetun ymmärtämisessä tai ajattelukyvyssäsi on jotain vikaa. Veikkaan jälkimmäistä. Laotan tähän vain yhden lainauksen, etkö tosissaan tunnista tätä?

"Vaarallinen lahko voi myös saada kannattajansa kieltämään itseltään tai huollettavaltaan lääkärinhoidon, joka olisi elämän pelastamisen kannalta välttämätöntä. Se saattaa myös vaatia ei-uskovien perheenjäsenten tai ystävien hylkäämistä ja eristäytymistä yhteiskunnasta."

Olet jo 80 vuotias, vuosikausia petoksella ohjattu, miten ihmeessä voisitkaan nähdä metsää puilta. Et pysty koskaan aukaisemaan silmiäsi tälle asialle. Toivon sinulle htvää jatkoa, äläkä turhaan murehduta itseäsi näillä asioilla. Loppuhan tulee ihan pian, tavalla tai toisella.

Sinähän käyt pelkästään henkilöön ja tunnetusti se tarkoittaa sitä ettei ole argumentteja jäljellä.

• Hävetkää
        olet heikko kirjoitti:

Sinähän käyt pelkästään henkilöön ja tunnetusti se tarkoittaa sitä ettei ole argumentteja jäljellä.

Sinulta ei taida lukeminen onnistua papparaisenkaan tasolla. Muuten voisit kommentoida lainattua tekstiä. Mutta valehtelijoiden klubilaisena et pysty muuta kuin yrittää kääntää huomiota itse asiasta pois. Siinäkin epäonnistuen.

Te olette niin sokeita ettette huomaa ketä te vaarallisessa lahkossanne palvelette. Ette ainakaan Jehovaa, se on varma.

• Takaisin päässyt
        6+4 kirjoitti:

Tällä palstalla---niinkuin muillakin keskustelupalstoilla on RASISMI kielletty. Sinä valitettavasti syyllistyt ikärasismiin.

Myös "ajattelukyvyn puutteeseen" kohdallani keikahtaa herjaamisen puolelle.

Toivomukseni oli, että pysyttäisiin asiallisuudessa ilman herjauksia.

Mitä tulee "lääkärihoidon kieltämiseen itseltään tai läheiseltään", niin minulla on aina ollut oikeus nyt ja tästä eteenkinpäin valita hoitotapani itselleni tai läheiselleni.
        Jos katson, että veretön leikkaus on esim. minulle (tarvittaessa) parempi vaihtoehto, kun verensiirron avulla tehty leikkkaus komplikaatioineen, niin minulla on siihen oikeus keneltäkään kysymättä valita mielstäni parempi vaihtoehto---eli veretön leikkaus---siihen nykyaikana on mahdollisuus.

• Mikset saarnaa?

Tällä palstalla---niinkuin muillakin keskustelupalstoilla on RASISMI kielletty. Sinä valitettavasti syyllistyt ikärasismiin.

Myös "ajattelukyvyn puutteeseen" kohdallani keikahtaa herjaamisen puolelle.

Toivomukseni oli, että pysyttäisiin asiallisuudessa ilman herjauksia.

Mitä tulee "lääkärihoidon kieltämiseen itseltään tai läheiseltään", niin minulla on aina ollut oikeus nyt ja tästä eteenkinpäin valita hoitotapani itselleni tai läheiselleni.
        Jos katson, että veretön leikkaus on esim. minulle (tarvittaessa) parempi vaihtoehto, kun verensiirron avulla tehty leikkkaus komplikaatioineen, niin minulla on siihen oikeus keneltäkään kysymättä valita mielstäni parempi vaihtoehto---eli veretön leikkaus---siihen nykyaikana on mahdollisuus.

Etkö parempaan pysty. Lahkon orja. No loppu on lähellä eikö vain? Kiireesti julistamaan nyt ja sitten tulee loppu :-D

• JSP
        Liian myöhäistä kirjoitti:

Vaikken uskokaan tätä tarinaa, niin olet jo niin vanha ja kauan mukana ollut etten sinulta harhaasi pois haluaisikaan, mielenterveytesi tuskin kestäisi sitä. Uskotaan siihen että Jehova näkee sydämeen eikä välitä että olet harhaoppisessa järjestössä mukana. Lopeta kuitenkin muiden harhauttaminen heti.

Vaikken uskokaan tätä tarinaa

• ex-todistajalle
        ex-todistaja kirjoitti:

Koska ex-todistajana olen kurkkuani myöten täynnä teitä lahkon selän taakse meneviä pelkureita. Vastatkaa nyt kerrankin itse asiaan: missä valehtelin?

On törkeää sanoa toiselle vasten kasvoja: "Valehtelet!" Joten en siten tee, vaan sanon, että olen eri mieltä tuosta mitä kirjoituksessasi kerroit viitatessasi Jehovan todistajiin, että he muodostaisit vaarallisen lahkon. Minusta ei ole oikein yleistää vaarallsuus-käsitettä koskemaan kaikkia Jehovan todistajia, koska yleistäminen, johon sorruit, vie pohjan kaikelta siltä mitä yrität kertoa palstan lukijoille.

Neuvoni on, että ennenkuin kirjoitat tälle palstalle yhtään mitään, istu hetkeksi alas ja rauhoitu, ettet kirjoita mielipahan vallassa tuohtuneena..

• 8+19
        ex-todistajalle kirjoitti:

On törkeää sanoa toiselle vasten kasvoja: "Valehtelet!" Joten en siten tee, vaan sanon, että olen eri mieltä tuosta mitä kirjoituksessasi kerroit viitatessasi Jehovan todistajiin, että he muodostaisit vaarallisen lahkon. Minusta ei ole oikein yleistää vaarallsuus-käsitettä koskemaan kaikkia Jehovan todistajia, koska yleistäminen, johon sorruit, vie pohjan kaikelta siltä mitä yrität kertoa palstan lukijoille.

Neuvoni on, että ennenkuin kirjoitat tälle palstalle yhtään mitään, istu hetkeksi alas ja rauhoitu, ettet kirjoita mielipahan vallassa tuohtuneena..

Niin tyypillistä. Tottakai ihmiset ovat yksilöitä enkä tarkoita heitä yksilöinä kun kirjoutan todistajat. Mutta ei se lahkosta tee yhtään sen vaarattomampaa, ei järjestöä johda yksilöt tai vaikuta siihen. Lahkolla on säännöt joita yksilön on noudatettava.

Minulle on aika turha yrittää selittää järjestön touhuja parhain päin, olen entinen todistaja ja tiedän millaisesta mätäpaiseesta on kysymys.

Sinulle suosittelen että alat varmistua Raamatun avulla mikä on totta ja mikä ei. Olen sinun tavoin vuosia sitten puolustanut tätä amerikkalaista lahkoa mutta minä heräsin unestani ja aloin tutkimaan todisteita. Niinhän meitä käsketään tehdä. Se on aluksi raskasta riippuen jonkun verran siitäkin kuinka paljon olet lahkon eteen uhrannut. Vou olla vaikea myöntää että sinua on huijattu. Mutta ajattelevan ihmisen on käytävätämä läpi ja palkinto siitä on oikea elämä ilman lahkon aasettamia muotteja.

• JSP
        JSP kirjoitti:

Vaikken uskokaan tätä tarinaa

korjaus:
        Vaikka olenkin eri mieltä hänen uskonnäkemyksestään (itse kannatan klassista kristinuskoa), niin sympatiseeraan hänen voimakasta uskoa omaan intuitioonsa ja uskoa siihen ETTÄ Jumala kuulee rukouksia.

====

Joku ei pitänyt tästä koska on miinustettu.

• Vettä pakkiin

Verensiirron komplikaatioriskit ovat keppihevonen, täydellinen riskittömyys ei sinänsä muuttaisi veriopetusta mihinkään suuntaan.

Jos esimerkiksi suomalainen jehovantodistaja vetoaa verinäkemyksensä tueksi riskitekijöihin, niin ollakseen looginen tulisi hänen suhtaua anestesiaan vielä suuremmalla kauhistuksella, sen komplikaatioriskit kun ovat meillä monin verroin verensiirtoa suurempia.

• Lopun alkua
        Vettä pakkiin kirjoitti:

Verensiirron komplikaatioriskit ovat keppihevonen, täydellinen riskittömyys ei sinänsä muuttaisi veriopetusta mihinkään suuntaan.

Jos esimerkiksi suomalainen jehovantodistaja vetoaa verinäkemyksensä tueksi riskitekijöihin, niin ollakseen looginen tulisi hänen suhtaua anestesiaan vielä suuremmalla kauhistuksella, sen komplikaatioriskit kun ovat meillä monin verroin verensiirtoa suurempia.

Yksittäinen Jehovan todistaja ei voi olla looginen. Vain se mitä amerikkalainen uskontobusiness lahko heille syöttää on sallittua. Varsinkin lahkon lopun lähestyessä järjestö kiristää otettaan ja se vaatii uskollisuutta olipa sen vaatimukset kuinka outoja tahansa.

• Loputontaloppua
        Lopun alkua kirjoitti:

Yksittäinen Jehovan todistaja ei voi olla looginen. Vain se mitä amerikkalainen uskontobusiness lahko heille syöttää on sallittua. Varsinkin lahkon lopun lähestyessä järjestö kiristää otettaan ja se vaatii uskollisuutta olipa sen vaatimukset kuinka outoja tahansa.

...Yksittäinen Jehovan todistaja ei voi olla looginen.

Todistajuuden kannalta toi on hankalampaa kuin puhtaan tunnepuolen uskovaisilla. Jehovantodistajat tuudittautuvat ajatukseen, että Vartiotorni on järkiliike. Kun sitten tutkittuun tietoon väitetysti pohjautuvassa liikkeessä ei olle loogisia, niin ei hyvältä näytä.

...Vain se mitä amerikkalainen uskontobusiness lahko heille syöttää on sallittua.

Tuohan yltää hyvin kultin tasolle, veriuhreineen ja karttamisineen.

...Varsinkin lahkon lopun lähestyessä järjestö kiristää otettaan ja se vaatii uskollisuutta olipa sen vaatimukset kuinka outoja tahansa.

Toivottavasti kultin tilanteessa ei kuitenkaan tapahdu kovin äkillistä muutosta, meidän mielenterveyskenttä on jo nyt ongelmissa pokamääränsä kanssa.

• Järjestön loppu
        Loputontaloppua kirjoitti:

Todistajuuden kannalta toi on hankalampaa kuin puhtaan tunnepuolen uskovaisilla. Jehovantodistajat tuudittautuvat ajatukseen, että Vartiotorni on järkiliike. Kun sitten tutkittuun tietoon väitetysti pohjautuvassa liikkeessä ei olle loogisia, niin ei hyvältä näytä.

...Vain se mitä amerikkalainen uskontobusiness lahko heille syöttää on sallittua.

...Varsinkin lahkon lopun lähestyessä järjestö kiristää otettaan ja se vaatii uskollisuutta olipa sen vaatimukset kuinka outoja tahansa.

Toivottavasti kultin tilanteessa ei kuitenkaan tapahdu kovin äkillistä muutosta, meidän mielenterveyskenttä on jo nyt ongelmissa pokamääränsä kanssa.

Kuka sen tietää vaikka lahkon loppu tulevaisuudessa on joukkoitsemurha? Onhan näitä nähty.

Lahko on kuolemassa muutenkin, ns. kasvua tapahtuu enää kehitysmaissa joista tiedämme ettei järjestön tarvitsemaa rahaa riitä. Eipä tarvitse paljoa ihmetellä miksi järjestö "yksinkertaistaa" toimiaan. Länsimaissa lienee kasvu ollut jo pitkään nollassa tai jopa laskussa.

• Perään vastauksia!

Kirjoitit:

>>Sen suurimpia keinoja hallita on ns. karttaminen, eli Jehovan todistajilta vaaditaan erottamisen uhalla että he kieltäytyvät kaikesta kanssakäymisestä eronneiden/erotettujen kanssa>Jotta todistajissa voisi selvitä jotenkin on oma ajattelu ja tunteminen lopetettava kokonaan, ajatteleva ihminen kärsii todistajissa koska tajuaa ennen pitkää mistä todistajissa on kysymys.>Se on yksi niistä lahkoista joista Raamatussakin varoitetaan>Naurettavin hokema mitä todistajat jauhavat on se että "rakkaus on keskuudessamme". - -Eikä tässä mitään, mutta kun se rakkaus ei näy missään todistajien tekemisissä. Ennemmin näkyy henkistä väkivaltaa.

• yytooplus

Jehovan todistajat on vaarallinen lahko.

Juu ja käy ihan vaarallisesta kultistakin.

• Vaadin järjenkäyttöä
        Perään vastauksia! kirjoitti:

Kirjoitit:

>>Sen suurimpia keinoja hallita on ns. karttaminen, eli Jehovan todistajilta vaaditaan erottamisen uhalla että he kieltäytyvät kaikesta kanssakäymisestä eronneiden/erotettujen kanssa>Jotta todistajissa voisi selvitä jotenkin on oma ajattelu ja tunteminen lopetettava kokonaan, ajatteleva ihminen kärsii todistajissa koska tajuaa ennen pitkää mistä todistajissa on kysymys.>Se on yksi niistä lahkoista joista Raamatussakin varoitetaan>Naurettavin hokema mitä todistajat jauhavat on se että "rakkaus on keskuudessamme". - -Eikä tässä mitään, mutta kun se rakkaus ei näy missään todistajien tekemisissä. Ennemmin näkyy henkistä väkivaltaa.

Kuule, googleta noita asioita. Luuletko oikeasti että Jehovan todistajat jossain virallisessa lappusessa kertovat todellisen suhtautumisen karttamiseen. Nyt jos en saa esitettyä sinulle veli vanhimpien kirjekuorissa kotona säilyttämiä tai lauma-kirjan leveisiin marginaaleihin lisättyjä lisäyksiä niin mielestäsi karttamista ei tapahdu? Loistava logiikka.

Mene ja kysy veli vastuuvanhimmalta todisteita.

• Maltanko odottaa?
        Järjestön loppu kirjoitti:

Kuka sen tietää vaikka lahkon loppu tulevaisuudessa on joukkoitsemurha? Onhan näitä nähty.

Lahko on kuolemassa muutenkin, ns. kasvua tapahtuu enää kehitysmaissa joista tiedämme ettei järjestön tarvitsemaa rahaa riitä. Eipä tarvitse paljoa ihmetellä miksi järjestö "yksinkertaistaa" toimiaan. Länsimaissa lienee kasvu ollut jo pitkään nollassa tai jopa laskussa.

Kesän konventeissa on taas raikasta tietoa kun jostain vähennetään. Ja saadaan uusi kirja, kuinka yllättävää.

Veikkaan että uusinta uutta on ns. läpyskäinen, ei lehti eikä kirjanen, vaan ohut 8 sivuinen Herätkää nyt! - läpyskäinen *taputuksia*

• Lopun jälkeen
        Loputontaloppua kirjoitti:

Kun todistajien järjestö lopulta hajoaa, on se kova paikka joillekin. Mielenterveys voi olla kovilla toisilla. Siksi on oikeastaan hyvä että järjestö pikkuhiljaa hiipuu.

• kaikkea ne viittii

Aloittaja on saanut aivopesun veljesseurassa ja hokee nyt sokeasti oppimaansa. Todistajuudesta hänellä ei ole mitään kokemusta.

• aloittajaa puolusta

Minkä logiikan kautta Jehovan oman pojan ylpistyminen ja siitä alkanut synti, josta johtunut perisynti aloittajankin sai moiseen tekoon, miten se muka olisi hänen syynsä?

• Ollaanpa asiallisia

Aivopesua ja mielenohjausta tuskin tapahtuu veljesseurassa, samaa ei voi sanoa amerikkalaisen lahkon kohdalla?

• Topias Kivahessu

"lääketiedekkin pyrkii erilleen verensiirrosta esim. leikkauksissa"

-Tuo on kysymyksen kiertämistä ja valehtelua. Viranomaiset ottavat huostaan todistajain lapsia hengen pelastamiseksi verensiirron olessa tarpeellinen.

"Mitä tulee "lopunaikoihin", niin niitä on todellakin ollut ja mennyt, mutta esim. allekirjoittanut ei ole niihin koskaan ottanut suuremmasti kantaa"

Suurin synti lahkossa on vartiotornilehden epäileminen (vaikka se ajan kanssa joutuu käytännössä kielletyksikin) ja lahko opetti ovipuheet 1975 maailmanloppua varten nimenomaan maailmanlopun puheilla.

"Ja sitä paitsi "minnne minä menisi"?"
      -Entiselle todistajalle löytyy semmoisia kristillisiä yhteisöjä, joissa kokoonnutaan toistensa hyvin tuntevien kesken. Suomessa on paljonkin yhteisöjä. ota selvää. Tälläkin palstalla on hiljattain mainittu minne entiset todistajat olivat henkisen kotinsa löytäneet

• Lahkot turhia

Niin eikä yhden lahkon tilalle tarvitse löytää uutta. Voit uskoa tai olla uskomatta ihan ilman että sitä johtaisi joku joka muka ymmärtää sinua paremmin asiat.

• Takaisin päässyt
        Lahkot turhia kirjoitti:

Niin eikä yhden lahkon tilalle tarvitse löytää uutta. Voit uskoa tai olla uskomatta ihan ilman että sitä johtaisi joku joka muka ymmärtää sinua paremmin asiat.

Olen monesti miettinyt, ovatko jotkut ihmiset kateellisia siitä, että joku löytää ja on löytänyt turvallisen ja itselleen hyödyllisen seuran.

Teoktaattisesta kasvatuksesta on vain HYÖTYÄ--- eikä mitään vahinkoa.

Virheitä toki tekee järjestö kuin järjestö, ja jopa varhaisaikojen Jumalan profeetatkin ja miehet teki virheitä, näistä mainittakoon mm. Mooses, Daavid, Salomo ne, mutta silti he olivat Jumalan suosiossa.

Kukaan ei ole virheetön ja siksi Jumala onkin suuresti armollinen, ilman tätä armoa emme selviytyisi.

• 16+11

Olen monesti miettinyt, ovatko jotkut ihmiset kateellisia siitä, että joku löytää ja on löytänyt turvallisen ja itselleen hyödyllisen seuran.

Virheitä toki tekee järjestö kuin järjestö, ja jopa varhaisaikojen Jumalan profeetatkin ja miehet teki virheitä, näistä mainittakoon mm. Mooses, Daavid, Salomo ne, mutta silti he olivat Jumalan suosiossa.

Kukaan ei ole virheetön ja siksi Jumala onkin suuresti armollinen, ilman tätä armoa emme selviytyisi.

Olen monesti miettinyt kuinka onnellinen olen kun pääsin tuosta vaarallisesta lahkosta eroon. Heidän väärät opetukset hyödyttävät vain korkeinta johtoa. Onneksi koko lahko on kuolemassa, hyvä jos kestää seuraavat 10 vuotta. Romahdus kiihtyy koko ajan.

Vain täysin aivopesty ihminen pitää todistajien ahdasmielistä, rakkaudetonta opetusta jonkun arvoisena. Lahko arvostaa vain numeroita. Jätäpä kenttätyö vaikkapa puoleksi vuodeksi, älä raportoi mitään. Luuletko että sinua vielä "rakastetaan" tämän jälkeen.

Tavalliset rivitodistajat eivät itsessään ole pahoja, he ovat vain harhaan johdettuja. Onneksi koko ajan enemmän ja enemmän, varsinkin nuorempi polvi, tajuaa homman suureksi vilpiksi ja jättävät tämän amerikkalaisen kieroon kasvaneen huijarilahkon. Vanhempi polvi valitettavasti on menetetty saatanan johtamalle lahkolle.

Jumala ei varmasti katso pahalla niitä jotka vilpittömästi uskovat mutta niitä se vihaa jotka tieten tahtoen huijaavat ihmisiä tässä jumalattomassa lahkossa.

• Irtautettu

-Olen monesti miettinyt, ovatko jotkut ihmiset kateellisia siitä, että joku löytää ja on löytänyt turvallisen ja itselleen hyödyllisen seuran.

Minusta tuo kateellisuus on ilmiselvää uskonnollisissa piireissä. Esimerkiksi kun jehovantodistaja on joutunut ongelmiin oppinsa kanssa, niin hän on sanonut, että ongelmista huolimatta tämä on hänelle paras elämäntapa. Näin minulle on todennut mm. jehovantodistaja-vanhin.

Todellisessa elämässä sama jehovantodistaja kulkee ovilla kertomassa, että oven takana asuva henkilö on väärässä jos hän ajattelee, että elämäntapansa on paras hänelle. Tämän jehovantodistajan voi sanoa olevan kateellinen niille, jotka ovat tyytyväisiä erilaiseen elämäntapaan ja erilaisiin uskonnollisiin näkemyksiin. Kateuden voi päätellä siitä, ettei muita elämäntapoja pidetä oikeina tai oikeutettuina.

Tämä kateus ie kuitenkaan ole jehovantodistajien yksioikeus, esimerkiksi helluntailainen (joka katsoo omaavansa hänelle sopivimman elämäntavan) on katsonut, että jehovantodistajan tyytyväisyys ei ole oikeanlaista tyytyväisyyttä ja se olisikin syytä vaihtaa helluntailaiseen tyytyväisyyteen.

-Teoktaattisesta kasvatuksesta on vain HYÖTYÄ--- eikä mitään vahinkoa.

Riippuu aivan siitä mitä kukin katsoo hyödyksi ja mitä vahingoksi. Joku saattaa olla hyvinkin tyytyväinen kun on antanut uskonnolliselle kultille koko aikuiselämänsä, saamatta nauttia muusta kuin katteettomista lupauksista ja jatkuvista valheellisistakin oppiselittelyistä.

Vaatii melkoista vakuuttelua jos haluaa yleisesti saada laajempaa kannatusta ajatukselle, että katteettomien ja valheellisten ajatusten levittely ennenaikaisella kuolemalla uhkaamalla on hyödyllistä.

Kuitenkin moni pitää veriuhreja ja perheiden rikkomista vahingollisena, no jos aikuinen vielä nauttii niistä, mutta miksi kohdistaa tuollaista lapsiinsa?

-Virheitä toki tekee järjestö kuin järjestö, ja jopa varhaisaikojen Jumalan profeetatkin ja miehet teki virheitä, näistä mainittakoon mm. Mooses, Daavid, Salomo ne, mutta silti he olivat Jumalan suosiossa.

Tuo tuttu harhautus on ristiriidassa pupe-ohjeen kanssa: ”Useimmat uskonnot kyllä opettavat, että ihmisen ei pitäisi valehdella eikä varastaa ja niin edelleen. Mutta riittääkö se? Joisitko mielelläsi lasillisen myrkyllistä vettä, jos joku vakuuttaisi sinulle, että suurin osa siitä mitä juot on vettä?”(s 379).

Tuo tuttu harhautus on myös epälooginen, koska jehovantodistajan tulee käyttää elämänsä sen kertomiseen, että muiden järjestöt tekevät virheitä ja siksi ne järjestöt tulisi hylätä (ja vaihtaa virheet Vartiotorni-nimisiin virheisiin.)

-Kukaan ei ole virheetön ja siksi Jumala onkin suuresti armollinen, ilman tätä armoa emme selviytyisi.

Jos ajattelee noin, niin mihin tarvitaan Vartiotorniseuraa, eikö jumala riitä? Ja jos ei katso jumalan riittävän, vaan puolustaa Vartiotorniseuraa, niin mikä on se mekanismi, jolla kykenee erottelemaan eri uskonnollisten liikkeiden virheet jumnalan sallimiin virheisiin ja jumalan paheksumiin virheisiin? Onko niistä jokin luettelo saatavilla, ja jos, niin laittaisitko esille?

• JSP
        Lahkot turhia kirjoitti:

"lääketiedekkin pyrkii erilleen verensiirrosta esim. leikkauksissa

• Loppu on lähellä

Jumala antaa anteeksi kunhan lopetat tahallaan harhaan johtamisen.

• Verta tarpeessa
        JSP kirjoitti:

"lääketiedekkin pyrkii erilleen verensiirrosta esim. leikkauksissa

Näin on. Verioppi on väärässä ja väärin perusteltu, keinotekoisesti ylläpidetty eroavaisuus muihin uskontoihin.

• Trumppappaa

"-Teoktaattisesta kasvatuksesta on vain HYÖTYÄ"
      -Se ei lahkossa johda pelastukseen ja on Jumalan tahdon vastaista.

"Kuitenkin moni pitää veriuhreja ja perheiden rikkomista vahingollisena"
      -Kun 3 Moos sallii myös veren syömisen, eikä verensiirto ole kielletty, niin verensiirtokielto tekee ylläpitäjistään murhamiehiä.

Lahkolehti Cosolation kehuikin verensiirtoa vielä vuonna 1940.

• Järki voitti

Salassa otettu verensiirto pelasti elämäni.

• 9+4
        Järki voitti kirjoitti:

Salassa otettu verensiirto pelasti elämäni.

Hienoa!

• mistä näistä?

Mihin tarvitaan kyseisiä lahkoja ja uskontoja vielä tänäänkin, siis ihan aikuisten oikeasti?
      Tietty niiden tarve perustuu ihmisten tarpeisiin kuoleman edessä, eli rauhoittamaan ihmisten kuoleman pelkoa ja ruokkimaan mielihyvää?

En sinänsä usko että kyseiset porukat tahallaan keräävät maallisia omaisuuksia kuten jotkut saarnaajat ja lahkot(mm. luterilaiset, protestantit, ja katoliset kaikkinen ala-lahkoineen new aget),,mutta mistä näistäkään varmasti tietää, onhan houkutus suuri sillä raha on maailmassa 'se mukava asia' jos rahaa on riittävästi käytettävissä.

• kelatkaa nyt

Osa ihmisistä on heikompaa ainesta joka tarvitsee jonkun auktoriteetin kertomaan mitä tehdä. Osa taas haluaa johtaa muita vaikkei sellaiseen olisi rahkeita ollenkaan. Osa vain on mieleltään heikossa hapessa. Uskonto on helppo ratkaisu heille.

Oikeasti amerikkalaista rahankeräyslahkoa ei tarvitsisi kukaan ja ihmiset olisivat onnellisempia ilman sitä.

• tieto lisääntyy
        kelatkaa nyt kirjoitti:

Osa ihmisistä on heikompaa ainesta joka tarvitsee jonkun auktoriteetin kertomaan mitä tehdä. Osa taas haluaa johtaa muita vaikkei sellaiseen olisi rahkeita ollenkaan. Osa vain on mieleltään heikossa hapessa. Uskonto on helppo ratkaisu heille.

Oikeasti amerikkalaista rahankeräyslahkoa ei tarvitsisi kukaan ja ihmiset olisivat onnellisempia ilman sitä.

Tuo on ikävä kyllä totta.
        Samaan taitaa perustua sekin että aina uudet sukupolvet uskovat vailla perusteita aukrotiteetteihin?
        Voiko sivistys tiedon myötä poistaa uskontojen ns. yleispätevyyden?

• Toivoa on
        tieto lisääntyy kirjoitti:

Tuo on ikävä kyllä totta.
        Samaan taitaa perustua sekin että aina uudet sukupolvet uskovat vailla perusteita aukrotiteetteihin?
        Voiko sivistys tiedon myötä poistaa uskontojen ns. yleispätevyyden?

Uskoisin että nämä heikot yksilöt vähenevät tiedon avoimuuden kautta pienelsi ryhmäksi. Suomessakin todistajien määrä on vähenemässä. Lopulta järjestö loppuu omaan mahdottomuuteensa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      40
      3711
    2. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      33
      3304
    3. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      69
      2918
    4. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      91
      2760
    5. Miks tän meidän

Rakkauden on pitänyt olla näin vaikeaa?
      Ikävä
      35
      1778
    6. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      81
      1739
    7. muista olla

VAROVAINEN! m
      Ikävä
      24
      1589
    8. Elän vastoin

Kaikkia arvoja kun en pysy sinusta erossa.
      Ikävä
      28
      1537
    9. Onneksi on edes yksi kuva

Susta mitä voin välillä ihastella ja kaipailla sua😔
      Ikävä
      29
      1519
    10. Olisitpa se hellä

Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k
      Ikävä
      23
      1514
    Aihe