Onko väärin

Ellen84

Jos Ellenin tekstit tukevat ihmisen uskomaan enemmän Jumalan sanaan ja Raamattuun?

14

54

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hei,

1 Tess 5:19-23 mukaan jokainen arvostelee itse kaiken mitä ihmiset ovat kirjoittaneet ja pitävät sen jokainen minkä näkee itse hyväksi just precis sillä hetkellä.

Ellen G White oli tuottelias hengellinen kirjailija jolla väitetään olleen profetian lahjan. Tuo lahja tarkoittaa suoraa kanavaa -ilmoitusta Jumalalta jollekin joukolle, ei koskaan kenellekään yksin.
      Jokainen EGW sana ei ole profetian lahjaa, sellaiset pitää itse arvioida.

Elllen GW hyödytti oman aikansa seurakuntaa samalla tavoin kuin esim Apt 21:9.
      Hän opetti ja valkaisi ymmärtämään kirjoitettua sanaa.
      Kirkossa tutkitaan kirjoituksia ja joitakin kirjoja on julkaistu vieläkin.
      On esim. "Kristuksen vertaukset" kirja yksi joka on ajaton, mutta monissa muissa on ailakausi niin muuttunut ettei voida suioraan enää painaa.
      Itselläni on jokainen suomennettu hyllyssäni joita etsin ja jotkut 1940 luvulla painettu. On 11 metriä hengellistä kirjallisuutta minulla hyllyssäni, eikä EGW kirjoja ole metrikaupalla. Kyllä se mielenkiintoista aikaa oli niitä arvioida.

Lue Kristuksen vertaukset esim., ja totea itse !
      http://kirjatoimi.fi
      Mutta aikaansa odottavista profetioista ei voida julkilausumia antaa, mutta kirjoituyksia tutkitaan. Aika näyttää. Lue Kristuksen vertauksen esim. ja jos ei tuolla ole, lainaa lähimmästä seurakunnasta. Totea itse.

Kirkossa tutkitaan kirjoituksia.

yst. t. Jari Laurila

• Pyhä Henki vain

Tämähän se on katolilaistenkin perustelu Neitsyt Marian palvonnalle: vie (muka) lähemmä Kristusta. Ei tarvita minkäänlaista ihmisvälittäjää päästäksemme Vapahtajan luo! Jumalan kolmas persoona, Pyhä Henki itse johtaa meitä Jeesuksen luo. Ei missään tapauksessa tuo väärä profeetta Ellen White!

• pyh!

Puhut potaskaa. Oikeaa profeettaa EGW:tä ei yksikääm adventisti pidä ihmisvälittäjänä.

• Pyhä Henki vain
        pyh! kirjoitti:

Puhut potaskaa. Oikeaa profeettaa EGW:tä ei yksikääm adventisti pidä ihmisvälittäjänä.

Ellen vie ihmisiä POIS Jeesuksesta, koska kaikki usko pitää kohdistua yksin Vapahtajaan Herraan Jeesukseen, eikä Raamatun ulkopuolisiin lisäyksiin ja harhaan johtaviin oppeihin.

• Ellen84
        Pyhä Henki vain kirjoitti:

Ellen vie ihmisiä POIS Jeesuksesta, koska kaikki usko pitää kohdistua yksin Vapahtajaan Herraan Jeesukseen, eikä Raamatun ulkopuolisiin lisäyksiin ja harhaan johtaviin oppeihin.

Ymmärrätte nyt minut väärin. Tarkoitan vain sitä, että Ellen kirjoitti omista mietteistään ja ajatuksistaan kirjaa - ne eivät ole osa Raamattua .=) Mutta ne ovat auttaneet näkemään raamatun tärkeänä elämässäni. Onko siinä jotain väärää jos olen löytänyt Jeesuksen näin?

• Pyhä Henki vain
        Ellen84 kirjoitti:

Ymmärrätte nyt minut väärin. Tarkoitan vain sitä, että Ellen kirjoitti omista mietteistään ja ajatuksistaan kirjaa - ne eivät ole osa Raamattua .=) Mutta ne ovat auttaneet näkemään raamatun tärkeänä elämässäni. Onko siinä jotain väärää jos olen löytänyt Jeesuksen näin?

Jos olet löytänyt Jeesuksen, niin voit laittaa Ellenin kokonaan syrjään! Jeesus riittää!

• pyh!

Jos olet löytänyt Jeesuksen, niin voit laittaa Ellenin kokonaan syrjään! Jeesus riittää!

Te ette Jeesusta tunne.

• pyh!

Eipäs vie, vaan kohti Jeesusta. Te olette vain paholaisesta lähteneitä kitisijöitä.

• uusi oppi???

"Neitsyt Marian palvonnalle"

Kertoisitko minullekin, missä noin lukee?

http://katolinen.fi/?page_id=7279

Meille ortodokseille ja katolilaisille kun on perinteisesti opetettu, että Neitsyt Mariaa kunnioitetaan ja ainoastaan Pyhää Kolmiyhteistä Jumalaa palvotaan.

• Pyhä Henki vain
        uusi oppi??? kirjoitti:

"Neitsyt Marian palvonnalle"

Kertoisitko minullekin, missä noin lukee?

http://katolinen.fi/?page_id=7279

Meille ortodokseille ja katolilaisille kun on perinteisesti opetettu, että Neitsyt Mariaa kunnioitetaan ja ainoastaan Pyhää Kolmiyhteistä Jumalaa palvotaan.

Keskustelin joku vuosi sitten nyt jo edesmenneen vanhan katolilaisen naisen kanssa Neitsyt Marian roolista. Hän oli täysin siinä vakaumuksessa, että Marialle lähetetyt rukouspyynnöt vievät lähemmä Kristusta. Kun yritin selittää luterialista käsitystäni siitä, että meillähän on suora tie Jeesuksen luo, ilman Mariaa tai muita pyhimyksiä, niin hän vastasi:" Pyhää Neitsyt Mariaa tarvitaan, koska Maria vie ihmisiä Kristuksen luo." On kuulemma astunut taivaisiin ja on siellä taivaan kuningattarena.

Keskustelutilanne lähti liikkeelle siitä, että kun asuimme silloin ulkomailla ja poikani kävi lastentarhaa, niin tämä nainen (ei nunna!) oli siellä lastentarhan opettajana. Olimme tietoisesti valinneet kaupungin ylläpitämän lastentarhan kirkollisen(katolisen) sijaan. Sieltä käsin lapset kuitenkin (arvelen, että tämän naisen aloituksesta) tekivät kävelyretken lähellä olevaan pyhiinvaelluskirkkoon. Siinä retkessä sinänsä nyt ei olisi ollut mitään, mutta kun päivinä ennen retkeä lasten piti opetella Ave Maria, niin silloin nousin barrikaadeille. Yritin selvittää hänelle, etten hyväksy luterilaisen lapseni kohdalle tällaista opetusta, johon hän vain silmät ympyrkäisinä:" Mutta mehän vain tervehdämme Mariaa saapuessamme kirkkoon!" Tuohon vastasin vain, että se on täysin turhaa, koska Maria makaa haudassa kuten kaikki muutkin kuolleet ja että minun lapselleni ei tuollaista opeteta. Piste.

• Ellen84

On mukava kuunnella ääneen luettua tekstiä. Saa rauhoittua ja juoda päiväkahvia. Irja Korpijärven lukemana Aikakausien toivo on miellyttävä kuuntelukokemus. =) Käykääpä kuuntelemassa: audiopankki.com.

• Kuinka saatat?

KAHVIA???!!! Ellen84, olet sortunut ja tuhon oma! Kahvinjuonti on saastaista ja vakava synti, olet langennut pois puhtaasta adventismiopista. Voi sinua!

• Ellen84
        Kuinka saatat? kirjoitti:

KAHVIA???!!! Ellen84, olet sortunut ja tuhon oma! Kahvinjuonti on saastaista ja vakava synti, olet langennut pois puhtaasta adventismiopista. Voi sinua!

Olen aina juonut kahvia. =) Tosin olen minä vähentänyt iän rasitteiden vuoksi. Joka on synnitön tästä joukosta heittäköön ensimmäisen kiven. Nyt kävelylle ulos.

• ei saastaista
        Ellen84 kirjoitti:

Olen aina juonut kahvia. =) Tosin olen minä vähentänyt iän rasitteiden vuoksi. Joka on synnitön tästä joukosta heittäköön ensimmäisen kiven. Nyt kävelylle ulos.

Kahvin juonti ei ole synti. Terveydelle ei hyväksi liika kahvinjuonti ja riippuvuus on pahasta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kelekkakisat

Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.
      Nivala
      35
      11407
    2. Aivan kauheaa

Veikö koskiuoma taas ihmishengen? Se pitää kieltää!
      Imatra
      63
      9770
    3. Onko kaivattusi

…mielestäsi älykäs, tai kenties tyhmä? Oma mielipide.
      Ikävä
      143
      5537
    4. Kuinka pitkä välimatka

on teidän kotien välillä?
      Ikävä
      144
      3784
    5. Epäilen ettet edes

Kehtaisi liikkua kanssani.
      Ikävä
      75
      3740
    6. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      37
      3625
    7. Oletko huomannut

Yhden muutoksen?
      Ikävä
      40
      3378
    8. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      24
      3173
    9. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      63
      2783
    10. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      79
      2573
    Aihe