Duudsonit tuli taloon -sarjan tulevaa kolmatta kautta kuvattiin Lieksassa ja ensimmäisessä jaksossa miehet tutustuivat kolmeen syrjäytyneeseen kehitysvammaiseen lieksalaiseen kaverukseen ja yksi Duudsoneista oli päästänyt itkun nähdessään sen yksinäisyyden missä he elävät.
Onko totta, että Lieksa olisi unohtanut heidät ja työntänyt kaverukset sivuun kuten Duudson uutisessa kuvailee?
http://www.iltalehti.fi/viihde/2014030418093466_vi.shtml
Duudson itki Lieksassa!
58
2177
Vastaukset
- Totta se on
Ei kehitysvammaiset saa Lieksan kaduilla näkyä. He saattaisivat aiheuttaa yltäkylläisyydessä rypeville maahanmuuttajille pahoja traumoja eikä somaleilla ole sellaiseen hätään tarpeeksi pureskeltavaa.
- Meni arvostus
Puolustivat vasuri Orhinmäkeä. Ei enää minun "sankareita".
- Turhin poliitikko
En minäkään Turhinmäkeä kannata.
- Atosfääri
Sama se valkoisille, miten on tai on olematta.
Pois silmistä pois mielestä
Kuningaskansa on tärkeintä.
Tarviimme rakettipolttoaineinsinöörejä. Ne on salskeita ja ahkeria ruohonpurijoita.
Tehneet jo monta rakettia. - Hätkähdyttävää
Olipa harvinaisen yllättävä uutinen sikäli, kun nämä Duudsonit ovat tehneet kuvauksia ympäri maailmaa naurussasuin niin nyt sitten löytyi yksi kaupunki kaikkien joukosta, jossa puskahtivat itkuun. Kansalaiset varmaankin tyrmistyvät tuosta ensimmäisestä jaksosta mutta milloin se esitetään telkkarissa...?
- Renni Härlin
Siinähän tuo lukee pikku präntillä valokuvan alla tiistaina 25. maaliskuuta vaan älästäpä huolehi siihen mennessä Lieksan vammaishoidosta vastaava on melko varmasti vaatinu leikkaamaan kyynelehtimisen poies ja ohjaaja korvaa sen sketsillä missä Duutsoni bloosaa vappupilliin suu messingillä.
- mites somppendaalit
Joskus ei tarvii mennä kauaksi kurjuutta etsimään kun sitä löytyy omista nurkista. Onneksi on duutsonit herättelemässä kylijä ja kaupunkeja tutkimaan nurkkansa.
- taas lööpeissä
Lieksan johtopoppoo se osaa sössiä tämän julkikuvan hoidon oikein mallikkaasti.
Oliskohan aika hommata Lieksaan ihan oikia Pr päällikkö. - Sisi.onomi
Ei Lieksassa ole resursseja huolehtia suomalaisista kehitysvammaisista,
kun kaikki resurssit on keskitetty Somaleiden paapomiseen. Vieraat ensin,
omat vasta sitten...- sammunut arhinmäki
Valitettavasti näin on.
- saukko1
Tätä olen vuosia ja vuosia yrittänyt tolkuttaa Kaupungin päättäjille, mutta ei korvaansa lptkauta. On kerrottu suoraan, että ensisijaisesti huonompiosaisiin (vammaiset) kohdistuu säästötoimenpiteet. Kiitos Jukka, Koko Lieksan Kaupungin touhu on mennyt joka suhteessa alamäkee ja lujaa. Ihan kaikesta saa aina kättä vääntää kun ajaa vammaisen etuja, mutta periks en anna.
- kalakaveriksi
Niin, eihän kaikkia kehitysvammaisia välttämättä kiinnosta taiteen teko, liikuntaharrastukset tai kokkauskerhot. Pitäiskö meijän miesten kunnostautua ja pyytää Pasi kaveriksi pilkille tai polttopuun tekkoon, tai Olli uimahalliin uimaan tai saunailtaan. Joskus voisi käyvä jäähallilla pelissä porukalla. Varmaan yksinäisii on muitahhii kuin kehitysvammainen nuori. Naiset voisi lähtee kaveriksi shoppailemaan tai lenkille. Kuka pyytää ensin...
- kariirma
Osoittain olet oikeassa. Vammaispalveluista halutaan karsia ja jotkut valtuutetutkin eivät oikein ole kiinnostuneita vammaisten ja työttömien asioista (tarkistakaa myös niiden kanta, joita olette äänestäneet) . Mitä sitten tulee kehitysvammaisten ystäviin, niin sehän on meidän kuntalaisten asia. Olemme mm. Lieksan kehitysvammaisten tukiyhdistyksen kautta tehneet valtavasti työtä saadaksemme kehitysvammaisille ystäviä. Olemme siinä onnistuneetkin, mutta emme riittävän hyvin. Nyt kaikki te, jotka olette huolestuneita kehitysvammaisten asemasta, tulkaa 12.3. aloitettavaan koulutukseen tai ottakaa yhteyttä minuun tai Tukpisteeseen. Irma Nykänen
- opiskelua12345
kariirma kirjoitti:
Osoittain olet oikeassa. Vammaispalveluista halutaan karsia ja jotkut valtuutetutkin eivät oikein ole kiinnostuneita vammaisten ja työttömien asioista (tarkistakaa myös niiden kanta, joita olette äänestäneet) . Mitä sitten tulee kehitysvammaisten ystäviin, niin sehän on meidän kuntalaisten asia. Olemme mm. Lieksan kehitysvammaisten tukiyhdistyksen kautta tehneet valtavasti työtä saadaksemme kehitysvammaisille ystäviä. Olemme siinä onnistuneetkin, mutta emme riittävän hyvin. Nyt kaikki te, jotka olette huolestuneita kehitysvammaisten asemasta, tulkaa 12.3. aloitettavaan koulutukseen tai ottakaa yhteyttä minuun tai Tukpisteeseen. Irma Nykänen
Hei! Mikä koulutus alkaa 12.3 ?
En ihan usko kaikkea mitä joku toimittaja kirjoittaa tuossa lehdessä.
Sinänsä asiaa mutta kun näen poikien liikkuvan kaupungilla ja käyvän tasavertaisena esim uimahallisssa ja keskustelevan urheilusta siinä kuin toisetkin miehet niin todella kaukaa haettu asia. niin en ihan pidä siten henkilöitä syrjäytyneinä mielestäni kirjoitus on siltä osin liioiteltu mutta kuitenkin näin ohjelmanteon uimahallissa ja torilla niin ihan ainakin sai Lieksalaisia liikkeelle ,MK- Yhteys Haavistoon on
Nimenomaan. Sitä virkistystoimintaa ei ole nimeksikään. Ainoastaan sullominen paikkoihin, pois "terveiden" silmistä. Heillä (kehitysvammaisilla) on oikeus samanlaiseen elämään kuin meillä. Hekin osaavat nauraa, iloita, tuntea, mutta Kaupunki ei tee mitään. Mitä pahemmin vammainen niin kaikki portit kiinni. Ei ole olemassa kuin Honkkalampisäätiön laitos, mutta sinne ei oteta perheitä, ainoastaan se vammainen. Ei löydy avustajaa, joka olisi mukana vaikka siellä kalakaverina, niin kuin edellinen kirjoitti, pientä puusavottaa, nuotiolla käydä paistamassa makkaraa, telttailua. Kukin kykyjen mukaan. Ei retkiä, ei mitään. Kaupunki on ns. siivonnut oikein hyvin tämän puolen asioista. Jos yrittää jollekin ehdottaa ajatuksiaan, tulee hirveän kiire ja lopetetaan puhelu. Todellakin kaikki ei ole taiteellisia vaan he ovat yksilöitä, kuten me ns. terveet. Pitäisi osata kuunnella ja sen mukaan tehdä suunnitelmia. Jokaisen ihmisen elämä on ainutlaatuista, olipa hän kuka tahansa.
Käyn joka toinen viikko juuri noille kehitysvammaisillle pitämässä musiikkiryhmää ja voin vakuuttaa jotta kyllä me siellä nauramme ja monesti olemme olleet myös muksna eri tapahtumissa esim mitä kansalaisopisto järjestää esim kevätjuhlissa.
Myöskin yhdistys järjestää tapahtumia mutta sinne nimenomaan tarvitaan toimijoita.
Tiedän myöskin että henkilöt käyvät uimahllilla eli yhdistys järjestää toimintaa.
Olen ollut mukana myöskin ulkomaanmatkoilla aikanaan heidän kanssa maksanut matkani itse mutta oikein mukava porukka ja hyviä muistoja ja kuvia diana minulla.
Myöskin muuta toimintaa esim olimme Makasiinilla mukana ohjelmaa suorittamassa VAU tilaisuudessa joka oli liikuntapainotteinen invalidiyhdistyksen järjestämä joten yhteistyötä on siten ollut.
Toivotan nyt mukaan kaikki liikuntatapahtumaan pärnälle sunnuntaina on koiravaljakkoajelua ja pulkkakisa lapsille ja siitä jokaiselle 7-12 v uimahallilippu jokavuotisen tapahtuman järjestää astma ja allergiayhdistys
Vau On vammaisten urheiluliitto ja nyt alkaa paraolympialaiset Edustan tilaisuudessa tuota tahoa juontajana MK
- LeijonaEMO3
Hienoa, että IHAN NOIN UPEAA. Tosiasiassa yksikään taho ei ole ottanut kantaa kohdalla, jossa vaikeasti kehitysvammainen pääsisi avustajien kanssa vaikka elokuviin, matkalle perheen kanssa, joten ei nyt puhuta sontaa suun täydeltä. Nämä Sinun reissusi ja niinpoispäin on terveemmille vammaisille, jotka osaavat puhua, ymmärtävät puhetta, osaavat käydä pissalla, eivät osaa osallistua paraolympialaisiin jne. Kaikella kunnioituksella.
Kaikella kunnioituksella juuri kuitenkin olen ottanut kantaa duutsonien ohjelmaan. jossa oli liikkuvat henkilöt mukana
Kulle leijonaemo tiedän ja tunnen hyvinkin kehitysvammaiset koska olen työskennellyt ammatissani heidän parissa ja siihen saanut koulutuksen, minun on pitänyt silmän liikeistä tai jostakin liikkewsta tunnistaa ihmisen tarpeet kun puhetta ei ole.
Sinänsä ei nuo ulkomaan matkalla oleet olisi sinne koskaan päässeet jos ei olisi ollut esim miestä mukana avustamassa joten hieman oli lyöntiä kohtaani sinulta mutta ymmärrän tilanteen. muuten ei kaikkien puhe ole ollut eikä kunto ihan juoksua jotka matkalla ovat olleet.
Sinänsä olen kyllä tuossa musikkityössä tavannut henkilöitä joiden ilmaisuky tulee musiikin mukana jopa henkilö, joka ei puhu tapaili yhdellä aivovammaisten leirillä laulua äideistä parhain
Eli todella olisi monta kertaa myös musiikkiterapiasta hyötyä juuri halvaantuneiden kuntoutuksessa., sekä myös cp vammaisten kohdalla tuo jäykkyys on sivuutettu kun hieman "hössötän" niin sitä kautta kädet nousee jalat nousee yms joten kokemusta on.
En ala muuten mitenkään parkumaan vaikka lyötte löylyä kohtaani.MKmarkkukorpinen kirjoitti:
Kaikella kunnioituksella juuri kuitenkin olen ottanut kantaa duutsonien ohjelmaan. jossa oli liikkuvat henkilöt mukana
Kulle leijonaemo tiedän ja tunnen hyvinkin kehitysvammaiset koska olen työskennellyt ammatissani heidän parissa ja siihen saanut koulutuksen, minun on pitänyt silmän liikeistä tai jostakin liikkewsta tunnistaa ihmisen tarpeet kun puhetta ei ole.
Sinänsä ei nuo ulkomaan matkalla oleet olisi sinne koskaan päässeet jos ei olisi ollut esim miestä mukana avustamassa joten hieman oli lyöntiä kohtaani sinulta mutta ymmärrän tilanteen. muuten ei kaikkien puhe ole ollut eikä kunto ihan juoksua jotka matkalla ovat olleet.
Sinänsä olen kyllä tuossa musikkityössä tavannut henkilöitä joiden ilmaisuky tulee musiikin mukana jopa henkilö, joka ei puhu tapaili yhdellä aivovammaisten leirillä laulua äideistä parhain
Eli todella olisi monta kertaa myös musiikkiterapiasta hyötyä juuri halvaantuneiden kuntoutuksessa., sekä myös cp vammaisten kohdalla tuo jäykkyys on sivuutettu kun hieman "hössötän" niin sitä kautta kädet nousee jalat nousee yms joten kokemusta on.
En ala muuten mitenkään parkumaan vaikka lyötte löylyä kohtaani.MKEdelleen tukiliiton lehdessä oli monisivuinen sosiaaliopas siihen kannattaa tutustua eli WWW.Sosiaaliturvaopas.FI
Myöskin monesti on noissa vammaisyhdistysten lehdissä maininta sosiaalisista lomista ja hakukaavakkeet, jota on olemassa eri tarpeisiin, joita rahoittaa Ray esim Maaseudun lomahuolto solaris ja sitä kautta anomukset niin jopa 140 e viikko voinee tipahtaa tai sitten Kelan kautta sopeutumisvalmennukset, valitettavasti niistä ei tietoa kovin täällä Lieksassa jaeta.
En tiedä tilannettanne ja en myöskaan voine vastata yksilöasioihin tällä palstalla mutta kuitenkin en ole paha heikommille ollut koskaan, vaan olen pyrkinyt aina tukemaan toimissani heitä MK
- Jonni Noksville
Mulla rupes ihan alahuuli väpättään, ku Duutsoneilla tuli tippa silmään, ko ne on aina muuten niin ilosia veikkosia voi, että. Toivottavasti he osasivat ilahuttaa nuita kaveruksia ja iloa riittäis pitkään, ko Lieksas tuota surua muuteski piisaa meinaan vain, ku niitä pakolaisiaki päivät pääkseen turhaan syrjeksitään.
- kariirma
Sinulla on inhimillistä asennetta.Duudsonit auttoivat sikäli, että heidän ansioistaan saatiin n. 30 ihmistä, jotka haluavat olla kehitysvammaisten ystäviä. Kymmenkunta heistä tuli Toukolantien toimintakeskukseen järjestettyyn tilaisuuteen. Yksi ystävyyssuhde on jo syntynyt. Nyt vielä tarjotaan koulutusta Tukipisteen kautta. Tervetuloa koulutukseen. Jos et pääse mukaan, ota yhteyttä minuun tai Tukipisteeseen. Irma Nykänen
- ?+?=?
kariirma kirjoitti:
Sinulla on inhimillistä asennetta.Duudsonit auttoivat sikäli, että heidän ansioistaan saatiin n. 30 ihmistä, jotka haluavat olla kehitysvammaisten ystäviä. Kymmenkunta heistä tuli Toukolantien toimintakeskukseen järjestettyyn tilaisuuteen. Yksi ystävyyssuhde on jo syntynyt. Nyt vielä tarjotaan koulutusta Tukipisteen kautta. Tervetuloa koulutukseen. Jos et pääse mukaan, ota yhteyttä minuun tai Tukipisteeseen. Irma Nykänen
- Kuuntelemme Irmaa
kariirma kirjoitti:
Hienoa Irma että olet kuulolla!
Täällä on kysytty kymmeniä kertoja Pakistanin lastenkodin tilanteesta, kerrohan siitä nyt.
Vastaa myös kysymykseen, mikä taho sai rahankeräysluvan, luvan päiväys, koottu summa? - Perkele
kariirma kirjoitti:
Syrjäläinen ym.kanssakumppaniääliöt:älyättekö edes hävetä puuhianne?Omat syrjään ja mamuja paapotte!MIKSI MIKSI? Mikä on se syy?Joskus vielä vastaatte teoistanne!
- mamukysymys
Irma:"Duudsonit auttoivat sikäli, että heidän ansioistaan saatiin n. 30 ihmistä, jotka haluavat olla kehitysvammaisten ystäviä. "
Montako ystävää mamuille oli hankittu? Mamut ensin, vai?- Apua tarvitaan
Auttakaa Duudsonit meitä lieksalaisia vielä....halutaan mamuista eroon.
- leijonaEMO3
Tarkoitus olikin hiukan näpäyttää Sinua Markku kun kaikki me tehdään työtä yhdessä ja ajamme heidän asioitaan ympäri Suomea tuomatta sen enempää itseämme esiin, mitä on tullut tehtyä ja milloin. Huom. Tampereella toimii kyseinen taktiikka, että avustaja lähtee esim. perheen lomamatkalle. Irmalle kiitos taas uusista ideoista. Yhdessä saadaan asioita eteenpäin ja ehdottomasti duudsonien ottautuminen asiaan oli todella paikallaan. Ei se itkun asia ole, että on vammainen lapsi, mutta kyynel tulee väkisin silmäkulmaan, kun katsoo, miten heitä kohdellaan päättäjien taholta.
Aha leijonaemo niinkö meinaat todella minua häpäistä?
Kuulehan olen monella tapaa jopa perheessä auttanut vammaista lasta tai ollut tukena.
Minulle tulee jatkuvasti vammaisten lasten avustushakemuksia ei pyydetään rahallista tukea.
Hain aikaan tuolta yhdistykseltä tukea tehtävään työhöni vammaisten parhaaksi koska lainaamani rummut alkoi hajota sitä en saanut mutta kun tuon Irman miehn kanssa anoimmens asiantuntijslausunnon tarpessta niin anomus tejhtiin yhdistyksen kautta niin rahaa heltisi 1000e ja sillä on hankittu tuohon musiikkiryhmään rummut .
Jotenkin tuollainen näpäytys ei ole paikkallaan tätä toimintaani kohtaan koska nytkin olen juuri tehnyt invalidi yhdistyksen kautta kannanoton vammaisten kyydityksestä joten en todella voi ihan sanomaasi ymmärtää muuksi kuin joksikin poliitiseksi heilunnaksi MK- alet alkoi
Kyllä on halpamaista kiillottaa omaa kilpeään toisten kustannuksella. Kun ainoastaan tavoitteena on kuntapolitiikka.
Muutamat puolueet tappelee maahanmuuttajat välikappaleena ja muutamat on ottanut nyt heikko-osaisimmat välikappaleeksi. - leijonaEMO3
Ei. Ei ollut tarkoitus häpäistä, vain näpäyttää. n e on ihan eri asioita tarkoittavia sanoja. kaikella kunnioituksella, että ota nyt ne oliivit nenästä ja ollaan kavereita.
Olen pitkään jo ollut ALe ryhmässä ja loppuunmyynti ilmoituksia on toimestanne tehty kohtaani.
On kuitenkin niin että en ole sentään mennyt puskapaskalle että olisin ketunraudoissa kuin ukko tulessaan kirkosta jossa oli saarnattu jopista ja kun metsästä kuulu kova karjaisu niin emäntä rauhoittelee miestään kärsi kärsi kärsihän se joppikin johon mies sai irroitettua ketunraudat munistaan ja totesi ei saarnassa puhuttu ketusraudoista mitään.
HYvä kun viljelet huumoria niin ota se kurkku pois persiistä en auta siinä hommassa sinua
- alet alkoi
Ihan aiheesta noita voi näpäyttää. AInoa tarkoitus on olla esillä saadakseen itselle rahallista hyötyä ja sitten omalleen puolueelle kannattajia. Ihan sama se on ollut Duutsonellakin. Ne tekee tiliä eivätkä sotke siihen politiikkaa.
- Oletko noin naivi
Et taida paljon seurata lehtiä.Puolustivat esimerkiksi Arhinmäen käyttäytymistä Venäjällä. TV väki läpeensä politisoituja vasemmistolaisia.
Talkoolaisiako haluat näpäyttää?
- talkoo vs. bisnes
Miksi somalitulkit eivät toimi talkoo-pohjalla?
- pthyi helv...
talkoo vs. bisnes kirjoitti:
Miksi somalitulkit eivät toimi talkoo-pohjalla?
Mamut on nostettu näkyvästi jalustalle ja siten osoitettu että ovat erityisasemassa ja virkamiesten suojeluksessa. Tavallisesta kuntalaisesta ei demarit tai vasurit välitä tippaakaan. Kumpikaan puolue ei todellisuudessa ole pienen ihmisen asialla. Oma etu taustalla kaikessa.
- Tähän väliin vaan
pthyi helv... kirjoitti:
Mamut on nostettu näkyvästi jalustalle ja siten osoitettu että ovat erityisasemassa ja virkamiesten suojeluksessa. Tavallisesta kuntalaisesta ei demarit tai vasurit välitä tippaakaan. Kumpikaan puolue ei todellisuudessa ole pienen ihmisen asialla. Oma etu taustalla kaikessa.
Kun tuo Korpinen jatkuvasti täällä esillä niin niin...voisitko arvoisa Markku Korpinen opetella kirjoittamaan.Käyttämään pilkkuja ja pisteitä?Sepustuksesi ovat nyt sellaisia,että taitaa itse tekstin sisältö jäädä arvoitukseksi.
Tähän väliin vaan kirjoitti:
Kun tuo Korpinen jatkuvasti täällä esillä niin niin...voisitko arvoisa Markku Korpinen opetella kirjoittamaan.Käyttämään pilkkuja ja pisteitä?Sepustuksesi ovat nyt sellaisia,että taitaa itse tekstin sisältö jäädä arvoitukseksi.
Kuulehan asia on tärkein eli kehitysvammaisten asia ,minulla on joskus hieman kiire kuten nyt viikonlopulla olin Kuopiossa jälleen Kultakurkku kisoissa ja olen jatkossa vaikka epäilitte minun kykyjä laulaa MK
- mikki maalari
markkukorpinen kirjoitti:
Kuulehan asia on tärkein eli kehitysvammaisten asia ,minulla on joskus hieman kiire kuten nyt viikonlopulla olin Kuopiossa jälleen Kultakurkku kisoissa ja olen jatkossa vaikka epäilitte minun kykyjä laulaa MK
Ei siihen kykyjä tarvitse yhtäkään. Kunhan maksaa osallistusmaksun järjestäjälle, niin saa vaikka piereskellä pari minuuttia mikki kourassa estraatilla.
mikki maalari kirjoitti:
Ei siihen kykyjä tarvitse yhtäkään. Kunhan maksaa osallistusmaksun järjestäjälle, niin saa vaikka piereskellä pari minuuttia mikki kourassa estraatilla.
sen verran oli eilenkin kykyjä että yksi kiljuja häirikkö poistettiiin kapakasta kun häiritsi turhanpäiväisyyksillä.aivan kuin nyt sitten sinä pikku poliitikko joka olit jopa kokoomuksen ehdokas lähdet tuollaiselle nälvimistielle mitä julkisesti esitit.
On kuitenkin meikeläisellä näkemystä kehitysvammaisten huollosta ja sen voin sanoa, että Lieksa on monessa kohtaa asiat hoitanut mallikkaasti Hyvä asia muuten yleisesti ottaen on se seikka, että meillä on yleensä monia yksinäisiä ja monenlaista vaikeutta ihmisillä.
Muuten koskaan en ole maksanut kultakurkkukisoihin ja en piereskele koska kunnioitan yleisoä, en ole käynyt sitä teatterikoulua jossa heitettiin paskaa yleisön silmille sinänsä kyllä palkinnoksi olen saanut Suomen mestaruuksista pari uusiokäyttöistä kullattua mikkiä ja siitähän on tarinaa riittänyt näillä nettikiusaajilla joten siinäkin olisi duutsonille tarvetta kertoa.
Mutta voinee olla niin, että dokumentissa sekin asia tulee esiin TV ssä MKmarkkukorpinen kirjoitti:
sen verran oli eilenkin kykyjä että yksi kiljuja häirikkö poistettiiin kapakasta kun häiritsi turhanpäiväisyyksillä.aivan kuin nyt sitten sinä pikku poliitikko joka olit jopa kokoomuksen ehdokas lähdet tuollaiselle nälvimistielle mitä julkisesti esitit.
On kuitenkin meikeläisellä näkemystä kehitysvammaisten huollosta ja sen voin sanoa, että Lieksa on monessa kohtaa asiat hoitanut mallikkaasti Hyvä asia muuten yleisesti ottaen on se seikka, että meillä on yleensä monia yksinäisiä ja monenlaista vaikeutta ihmisillä.
Muuten koskaan en ole maksanut kultakurkkukisoihin ja en piereskele koska kunnioitan yleisoä, en ole käynyt sitä teatterikoulua jossa heitettiin paskaa yleisön silmille sinänsä kyllä palkinnoksi olen saanut Suomen mestaruuksista pari uusiokäyttöistä kullattua mikkiä ja siitähän on tarinaa riittänyt näillä nettikiusaajilla joten siinäkin olisi duutsonille tarvetta kertoa.
Mutta voinee olla niin, että dokumentissa sekin asia tulee esiin TV ssä MKMuuten lähden nyt suorittamaan kunniatehtävää sotaveteraanin viimeiselle matkalle eli kappeliin laulamaan iltahuudon ja haudalle vaipuos helmaan synnyinmaasi armaan
siis laulamaan ymmärrätkö mikki maalari MK- ei tajuu moni muukaa
markkukorpinen kirjoitti:
Muuten lähden nyt suorittamaan kunniatehtävää sotaveteraanin viimeiselle matkalle eli kappeliin laulamaan iltahuudon ja haudalle vaipuos helmaan synnyinmaasi armaan
siis laulamaan ymmärrätkö mikki maalari MKMikäs lokiikka se on tuossa Korpisen harrastuksissa ja ketjunaloituksessa, Ketjunaloitushan koskee Duudsoneiden käyntiä Lieksassa, joten mitä pirua tunget tähän noita kurkkujasi ja mikkejä.
ei tajuu moni muukaa kirjoitti:
Mikäs lokiikka se on tuossa Korpisen harrastuksissa ja ketjunaloituksessa, Ketjunaloitushan koskee Duudsoneiden käyntiä Lieksassa, joten mitä pirua tunget tähän noita kurkkujasi ja mikkejä.
Todellakin jos et ymmärrä joskus lopettaa kohtaani solvauksia niin duutsonit itkee puolestasi.MK
- yksi näkökohta
Duudsonit tekivät rahansa ja tilinsä teidän lieksalaisten kustannuksella.
miten nämä esiinvedetyt vammaiset, pitävätkö duudsonit heihin edelleen yhteyttä vai käyttivätkö vain mainostusmielessään hyväkseen? Kyynelsilmin.
Entä muiden paikkakuntien vammaiset, pidämmekö heitä ihmisinä itsekukin naureskelematta? hyväksymme asumaan samalle alueelle? - Koulutukseen
Ja höpö höpö ei ketään kehitysvammaista ole unohdettu Lieksassa. Heistä pidetään hyvää huolta ja he tarvitsevat huomiota. . Kyllä Duudsonit tekivät hyvää työtä, ja olivat oikealla asialla. Ei pidä takertua yksittäisiin sanoihin ..
Kaikki nämä nuoret miehet jotka olivat mukana ohjelman teossa kohottivat itsetuntoaan. Duudsonit näkivät läheltä millaista on olla kehitysvammainen ja myös heille se varmaankin oli jonkinnäköinen shokki, kun olivat ympärivuorokauden heidän kanssaan. Nyt tarvitaan niitä avustajia heille vapaa-ajalle , joten eikun koulutukseen vain ja saadaan jotakin positiivista aikaan Lieksassa, ja unohdetaan ilkeys ja panettelu. Ajatellaan positiivisesti - Yks tyrmäys
On se kumma asia. Jotkut yrittää kirjoittaa asiaa niin sitten tullaan ja hiukan uhataan ja vääristellään sanomiisia. Outoa. Olen kyllästynyt tähän uhitteluun ilmoituksilla, joten heippa.
- Orhis Arhis
Halla-aholaisten panettelijat pisti näköjään mummojen päät pyörälle.
- voevoevoe!
Vertailussa: vanhustenhuolto ja turvapaikkateollisuus
https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=yDvr3kaj0-4 - naiset lopettakaa
5 naista lepertelee mustalle mamulle kuin idiootille. Yksi hoitaja on vanhuksen tukena. Nyt tiedän miksi suomen naiset on lääpällään näihin negridineen jokainen haluaa huomiota omakseen.
Voi hyvänen aika sentään- Mä purskahan kans...
... ko tulevilla kausilla näkkyy uutisen mukkaan olevan teemana "Rasismia vastaan" niinet siinä sullekki kahtomista ja jos seki on kuvattu Lieksassa nii ei siinä enää Duutsoien itkut auta tarttee palkata Kirkon tai jonku ammatti-itkijät kehiin muutoin mänöö koko sarja hunningolle ekkö sääki näe asiat näin häh ?
- aamurusko
Nämä meidän Duusoni -pojat ovat sieltä terveimmästä päästä..Suloisia ja aitoja luonnonlapsia..Kaukana oikeista KEHITYSvammaisita..Käykäähän katsomassa OIKEITA kehitysvammaisia hoitolaitoksissa....
Kehitysvammaiset eivät mielestäni ole mikään näyttelytavara ja taidekalleria vaan ihmisiä, joilla on myös perusoikeudet yhteiskunnassamme.
Sinänsä voinen todeta sen seikän mistä puhun koska olen työtä tehnyt heidän parissa enkä vaan katsellut työntekoa.
Joskus olen leikillisesti todennut kyllä että olin tekevinäni työtä ja kuntayhtymä maksavinaan palkkaa kun ainakin joskus luottamusmies ei hoitanut tasapuolisesti asioita ja jäin palkkakuoppaan, niinpä rohkeasti kysyin päättäjiltä huonostikko olen työni tehnyt ja niin tuli pari palkkaluokkaa lisää joten sillai MK
- Ex Missin Setä
Duudsonit ovat kierrelleet pitkin maailmankolkkia ja nähneet myös ihmiselon nurjan puolen jotta hyväkö ottivat nuo Miss Suomelle kuuluvat hommat haltuun ei niistä akoista mihinkään oo tää on miesten heiniä nääs.
- duudsonfanittaja
Tottahelvetissä duudsonit tekevät rahaa, mutta on niilläkin tunteet ja parempaan suuntaan koko ajan ovat menneet. Ovat perheissä käyneet ja tuoneet uusia ajatuksia ideoita. Samalla herättäneet mahdollisesti ihmisiä ajattelemaan asioita eri kannalta. En nyt puhu vammaisista vaan yleensäkin. Ihminen on siitä jännä luonne, että helposti urautuu tekemisiin, eikä siten osaa katsoa eri kanteilta elämää. Yksi niistä minun suosikeista, jota katson tv:stä. Se, että tuodaan esiin itseään, tekemisiään kertoo paljon. Kun tehdään yhdessä ja jaetaan se tekemisen ilo niin siitä syntyy kokonaisuus. Suomalaiseen kulttuuriin kuuluu minä ite monessa suhteessa, että saa olla rinta rottingilla. Se tuo vain närästystä muissa. Minäkään vaikka olen luullut nuorempana, en todellakaan ole täydellinen ja virheineni pystyn myös sen tunnustamaan. Elämä opettaa joskus olemaan nöyrä. Se ei ole pahitteeksi kenellekään. Tästä tuli nyt sellainen opettajatyylinen nohnoh, mutta ottaa niin päähän eräät, ettei tosi.
Kiitos vaan kyllä tässä on ihan ollut nöyryyttä ihan tarpeeksi mutta mitään koppavuutta ja alistamista en pidä hyvänä asiana myöskään kohtaani ja en myöskään nimimerkin takaa vihjailuja, enkä puukottamista.kyllä se vaan on hyvä asia mielestäni, että voi kulkea rinta ronttingilla omana itsenään, mutta jos ei itseään hyväksy niin kyllä elämä on yhtä helevettiä tapella pikkupirujen kanssa , joka vaivaa itseä sisältäpäin jota kutsutaan joskus vanhaksi aatamiksi
Mutta todella on hyvä, että huumorin keinoin tuodaan asioita esiin, mutta jos se on siinä niin ei kehitystä tapahdu mitenkään asenteissa MK- duudsonfanittaja
En minä mitään vihjaile. Kunhan kerroin ajatukseni niin kuin muutkin. Ikävää, jos se kolahti noin pahasti. Olen sen verran tyhmä kait, että osaan sanoa päinkin naamaa jos tarve on, mutta mitä se hyödyttää. Näitä polkuja tallaan . . .
- duudsonfanittaja
En minä mitään vihjaile. Kunhan kerroin ajatukseni niin kuin muutkin. Ikävää, jos se kolahti noin pahasti. Olen sen verran tyhmä kait, että osaan sanoa päinkin naamaa jos tarve on, mutta mitä se hyödyttää. Näitä polkuja tallaan . . .
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Et siis vieläkään
Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k512274Hyvä että lähdit siitä
Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖251098Aavistatko että moni tietää
Vai ollaanko hyvin vedätetty pokerinaamalla. No kun vähiten odotat niin yllätämme sinut82992Yritin saada
Vastauksia mutta et voinut olla rehellinen ja kaiken kannoin yksin. Halusin kovasti ymmärtää mutta en voi enää ymmärtää.11914Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa
Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt54893- 68883
Olisitko mies valmis?
Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me126863Kronikat..
Mikä hele… on tää yks kronikat mikä suoltaa facessa kaikkea julkaisua ja AINA samoista firmoista imatralla??? Eikö ne mu10783vieläkin sanoa voin...
💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos22773Täällä istun ja mietin
Miten paljon haluaisin katsoa sinua juuri niin kuin haluaisin katsoa sinua. Rakastavin silmin. Näkisit vihdoin senkin pu49759